***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Moro pitkästä aikaa...

Jaa 4D:stä keskustellaan. Olisihan se hubaa mennä, täytynee miettiä vielä. Neuvola käynti oli viime viikolla, kaikki vaikutti olevan kunnossa. Ainut huolen aihe on painonnousu, 0,1 kg noussut, mitä tulee jo mittausvirheestä. Eiköhän se pikkuhiljaa ala nosta, toivotaan

Miten onkos teillä ollut alaselkä kipuja? Mulla on aina yön jälkeen.

Oletteko miettineet vauvalle vakuutusta? Olen tutkinut Nordea sivuja, koska siellä muutkin vakuutukset ovat. Olen katsellut itsellekin sairausvakuutusta, kun työterveyshuollossa ei voi kolmen ensimmäisen äitiysvapaan jälkeen käydä. Huonoja kokemuksia paikallisesta terveyshoitolaitoksen palveluista. Ei varmaan itse ole aikaa sairaan, jos vauva hoidettavana. Nopealla hoitoon pääsyllä nopeammin terveeksi ajatusta noudattaen.

Voi kauhia, että pitääkin olla kärryissä valinnanvaraa, ei ole kyllä hajuakaan minkälaiset kannattaisi hankkia. Esitteitä selailemaan...

Tämmöistä tälläkertaa.


16+2



 
Huh 4d ultra on kallis,no mulle tarjotaan rakenneultra sairaalassa ja se on 11.6 jos en nyt väärin muista.Liikkeitä on tuntunut todella mukavasti masussa viikonlopun aikana. jei hih.
Masukin on söötin pyöreä ;)
Me oltiin reissussa viikonloppu,grillailtiin ja nautittiin olostamme,ei mittää ihmeempää....

Nanna - laitatkos mulle sairaalan misä synnytän eli se on PS = Porvoon sairaala,kiits!

Nyt on väsy ja täytyy mennä tutilullaa ;)

Kauniita unia kaikille.

Annu & touhustiina 14+0
:heart:
 
Siiri kyselit vakuutuksesta... Laitoin vakuutushakemuksen vetämään heti ekan neuvolakäynnin jälkeen eli kun äitiyskortissa oli ensimmäinen merkintä jostain kumman intuitiivisesta syystä. Sitten tulikin np-ultra ja siellä paljastui se virtsarakon suuruus. Olin kerennyt saamaan jo hyväksytyn vakuutustarjouksen ennen sitä ja jotenkin vaan luulen, että vakuutus olisi jäänyt saamatta, jos tämä rakenneongelma olisi ollut tiedossa. Joskus näköjään ihan hyvä olla tosi aikaisessa. Otettiin samasta vakuutusyhtiöstö kuin esikoisen vauva- ja lapsivakuutus (vai juniorvakuutusko se lie oli nimeltään). En tiedä saako kaikista vakuutusyhtiöistä edes hakea vakuutusta noin aikaisin eli että olisi vasta esimerkiksi vain yksi neuvolamerkintä äitiyskortissa. Mutta onneksi tuolta meidän tutusta vakuutusyhtiöstä sai :)

Kukkis ja pikku-Piko 16+2
 
Nyt yritän olla oikeasti pikainen, kun nää mun "pikaiset" käynnit on aina puolen sivun mittaisia...

Oltiin yksi yö mökillä, meni ihan mukavasti. Kolmesti tarvitsi huussiin raahautua yön aikana, viimeisellä kerralla oli onneksi jo valoisaa. Ei vaan mahda mitään sille, että pissahätä on kokoajan! Tyttö nautti selvästi siitä, että sai ulkona möyriä. Hiukan mua ärsytti ihmisten alkoholinkäyttö, vaikka onneksi ottivat lähinnä tytön nukkumaanmenon jälkeen, mutta alkoi osa porukasta (miehen sukulaisia siis) olla jo hiprakassa aiemmin. Mun mielestä ei tarvitsisi lasten sellaista katsella. Ja kesälomalla mies haluaa sinne kahdeksi viikoksi (kuulostaa musta kyllä hiukan liian pitkältä ajalta...), mutta toivottavasti silloin eivät jaksaisi kokoajan olla kaljaa litkimässä.

Kukkis kyseli mun pahoinvoinnista... Nyt on ollut jo muutama vuorokausi (alle 5, eikä peräkkäin...) että en ole lainkaan oksentanut, olen tosin käyttänyt edelleen pahoinvointilääkkeitä. Nyt tosin otan enää yhden päivässä. Muuten oksennan yleensä aamuyöstä tai aamulla yhden-muutaman kerran, mutta oikein ajoitettuna pahoinvointilääke kuitenkin auttaa sen verran, että selviän päivän ihan hyvin. Muistaakseni esikoisen odotusaikana oli vaikeampaa, vaikka onhan tämä näin pitkälle jatkuva pahoinvointi poikkeuksellista silti. Ja heti jos tulee pidempi väli syömiseen, niin huono olo iskee. Jaksamista siis sinullekin pahoinvoinnin kanssa! Ja tsemppiä tuon vauvan virtsatie-ongelman kanssa, toivottavasti kaikki selviää parhain päin! :hug:

Nyt nukkumaan!

Kirsikka rv 15+3
 
Hei vain!
Liitympä minäkin tähän.
La olisi 13.10 eli huomenna tulee tasan rv17.
Toinen lapsi kyseessä minulla, raskaus on ollut äärimäisen "huomaamaton" eli ei mitään oireita; ei pahoinvointia, ei väsymystä, ei rintojen arkuutta, ei mitään. Eikä tuo masu ainakaan vielä ole yhtään oikeastaan pyöristynyt..
 
Niinpä se taas kuukausi vaihtui! Kiva kun viikon on alkaneet kulua jo nopeammin kuin ihan alkuraskaudessa. Välillä joutuu jo miettimään hetken, että mikäs viikko ja päivä nyt onkaan jo menossa.

Joku kirjotteli vaateostoksista. Kyllä onkin ihan osuva muoti tällä hetkellä, kun kaupoista saa tunikoita ja mekkoja laajoista valikoimista. Sieltä löytyy kivoja myös kasvavalle masulle. Pari tunikaa onkin jo tullut hankittua. Seuraavaksi pitää löytää joku kiva monikäyttöinen mekko, että selviää kesästä. Ei niitä mammahousuja viitsi kovin monia hankkia.

Huh, tultiin myöhään viikonloppureissusta ja yöunet jäi vähiin. Nyt väsyttää, mutta työpäivästä pitäisi jotenkuten selvitä. Pirteää viikkoa kaikille!

Novelle 17+1
 
Huomenia...

Kivasti alkanut aamu ja sain tuossa syötyy,aattelin kaupungille mennä ja sitten kotihommiakin tehdä,niitähän riittää ko ei olla oltu koko viikonloppuna kotona.
Pyykkikoneen voisi laittaa päälle.
Hyvin voin =) Lähdenpäs tästä itseni laittoon ;)

Annu & touhustiina 14+1 :heart:
 
FPI
Heippis! :flower:

Tervetuloa uudet!

Reissu on nyt tehty ja nyt taas töissä, huh. Lontoona löytyi mukavia äityisvaatteita ja vauvallekin mm. unipussi ;)

Vakuutuksesta, Tapiolan lapsivakuutuksen ajattelimme ottaa.

Rokotuksista, kauhukseni huomasin, että mulla on huhtikuussa tullut 10v täyteen jäykkäkouristus-ja poliorokotuksista...osaako kukaan sanoa, voinko tehosteita ottaa raskaana ollessa?

Mulla on neuvola torstaina eli 8.5 ja rakenneultra 15.5, kun vaan jaksais odottaa...ja sinne 4D-ultraankin ollaan menossa 16.6.

Jeps, nyt pitää lähteä lounaalle!

Mukavaa toukokuista maanantaita naiset!

FPI+pepe rv 19+0 (20. raskauviikkoa alkoi, hui!!) :heart:
 
Silleri
Vaihtui vihdoin toukokuu, kesä tulee, työt loppuu... Tai siis loma alkaa. :) Itsellä ollut määräaikainen työ, joka loppuu tosiaan tämän kuun lopussa, mutta kun en vielä ole valmistunut, niin en varmaankaan saa työttömyyskorvausta. Täytyy siis selvitä kotihoidontuella kun tuskin kesätöitäkään saa näin pulskana... :D Eikä syksyllä voi aloittaa töitä kun äitiysloma alkaisi viimeistään syyskuun alussa. No, onpahan sitten lomaa kesäkuun alusta asti.

Vakuutuksista, vauvalle varmaankin otetaan, mutta täytyy vielä kysellä, kuinka suuri hinnanero tulee, ottaako syntymää ennen vai jälkeen. Esikoisella ei ole, eikä ole tarvettakaan ilmennyt, toisella on ja on jo maksanut itsensä takaisin niin kolmannelle ehkä jo ennen syntymää varmuuden vuoksi pitäisi ottaa... Voihan sen sitten keskeyttää jos näyttää siltä, ettei tule putkitustarvetta tai muuta ihmeellistä.

Vihdoin on alkanut vaihe, ettei raskautta ihmeemmin huomaa, paitsi kasvaneesta vatsasta. Pahoinvointi loppui eikä muut vaivat ole vielä kunnolla alkaneet. Iskias vähän vihloilee, varsinkin niinä päivinä kun joutuu paljon seisomaan. Paino ei ole tällä kierroksella noussut yhtä ilmiömäisesti kuin aiemmilla kerroilla, johtuu erilaisesta ruokavaliostakin, kun salaatit ja hedelmät maistuvat, mutta herkut ei.

Ja kuopus vastaa kysyttäessä, että massussa on "hihkovauva". Nähtäväksi jää, onko tietoa vai veikkaus.

Silleri ja Suvi rv 18+6 (vissiin)
 
Taas uusi viikko lähti käyntiin!

Tervetuloa vaan uusillekin!!

FPI: rokotuksista... mun tietojen mukaan rokotukset annetaan vasta raskauden jälkeen jos et sit tapaturman vuoksi tarvi jäykkäkouristusrokotetta aikasemmin. Rokotteesta on teoreettinen riski aiheutua sikiölle jotain, mut tosiaan tarvittaessa annetaan myös raskausaikana. :) Polion kanssa varmaan joutuu ootteleen.

Vakuutuksista: Me otetaan vauvalle vakuutus sieltä missä on meillä muillakin eli Turvasta. Siellä sen voi ottaa 2kk ennen syntymää, niin se astuu voimaan syntymispäivänä. Muuten sen voi ottaa kun vauva on 2kk vanha. Hiukan hölmö systeemi, mut ei me ruveta vakuutusyhtiöökään muuttaan ton takia, saa paremmat alennukset kun keskittää samaan ;)

mimmali: toivotaan, et elämä alkaa muuttua kirkkaammaksi kun raskaus etenee :hug: Päivä kerrallaan, eiks niin.

jasmara ja masuasukki 17+3
 
Heippa kaikille
mulle tuli tänään aika äitipolille. tekevät siellä mulle rakenne ultran kun ollu hieman ongelmia tässä raskaudessa.
verenevuotoa jonka vuoksi ottavat sinne tarkistukseen.
nyt on onneks viikko menny ilman vuotoa. toivottavsti ei enää vuodakkaa.

30.5 ois rakenne ultra, kovasti jo ootan sitä =)

saisi ne liikkeetki jo alkaa tuntumaan ni tuntuis todemmalta tää raskaus.
masu hiukan pyöristynyt mutta ei mikään iso vielä.

16+3 :heart:
 
Me oltiin vappuna reissussa. Kyllä oli mukava, mutta rankka reissu :)
Vauvan liikkeitä on tuntunut nukkumaan mennessä :heart:
Onko kellään muuten tietoa alkoholittomista siidereistä, että saako niitä juoda ja paljonko? Alkoholia toisessa hyvänmakuisessa ei ollut yhtään ja toisessa 0.02, eli aikasta vähän, mutta onko niissä jotain muuta kiellettyä?
Mies olis sitä mieltä että varattas aika rakenneultraan, mutta mä vähän emmin, kun se on niin kallis (ja haluan 4d:hen, jos mennään ollenkaan ). Saa nähdä..
Mutta nyt lähen kattoon, mitä se mun vakuutusyhtiö sanoo vauvoista. Kiitos muistutuksesta Siiri! Ja kohta täytyy lähtee tuolla sateessa polkemaan lääkäriin. En tiiä onko tää jotain siitepölyallergiaa vai mitä, mutta pää meinaa hajota.

huitshapeli ja lilliputti 14+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Me oltiin vappuna reissussa. Kyllä oli mukava, mutta rankka reissu :)
Vauvan liikkeitä on tuntunut nukkumaan mennessä :heart:
Onko kellään muuten tietoa alkoholittomista siidereistä, että saako niitä juoda ja paljonko? Alkoholia toisessa hyvänmakuisessa ei ollut yhtään ja toisessa 0.02, eli aikasta vähän, mutta onko niissä jotain muuta kiellettyä?


huitshapeli ja lilliputti 14+5
Eiks niissä oo aspartaamia ja tai sakariinia..Katto tölkin kyljestä se E-koodi.

 
äkkiä pyörähdin koneella lukemassa nuo vapun aikaiset kuulumiset. Vappuna oli kyllä ihanat ilmat tuli ulkoiltua oikein kunnolla. Nyt +3 astetta ja sataa räntää. Äkkiä ne ilmat muuttuu.

Täällä on ihan hirvee olotila. Oksennustauti päällä, Esikoinen aloitti oksentamisen eilen ja nyt on sitten tartuttanut minut :/ Ei yhtään kiva pitää yrittää tässä juoda jotain mutta kun ei oikein sekään tunnu pysyvän sisällä.

Vakuutuksista oli puhetta niin meillä ei ole yhdelläkään lapsella noita sairaus vakuutuksia. Tapaturmavakuutukset on ja ne on otettu vähän isompana. Tuolle sairausvakuutukselle ei kovin paljon käyttöä olis ollutkaan. Meidän terveyskeskus toimii hyvin. Ja noilla vakuutusten hinnoilla käy jo kyllä usemman kerran yksityiselläkin joten ei olla koettu tarpeelliseksi.

Pumppernikkeli ja niilo 18+5
 
Arki koitti taas.. Meillä menikin vappu ja viikonloppu "mukavasti" vatsataudissa. Poika 1v9kk alkoi keskiviikkona oksentamaan ja ripuloimaan, vielä eilenkin tuli tavaraa molemmista päistä, mutta tänään näyttäisi jo paremmalta. *koputtaa puuta* Onneksi sentään on jotain saanut pysymään sisälläkin, ettei sentään tiputukseen ole tarvinut poikaa viedä. Toivottavasti se oli nyt siinä, eikä muutkaan enää tautia saisi..

4D ultrasta on ollut puhetta. Eiskoista odottaessa olisin halunnut ko. ultraan mennä, mutta ei silloin meillä päin sellaista ollut. Nyt on Poriin tullut laitteet, mutta taidetaan jättää väliin, kun on NIIN kallista. Sairaalallekin on kuulemma vuoden alusta tullut 4D laitteet, jos jotain poikkeavaa rakenneultrasta löytyisi, niin varmasti ultraisivat myös tarkemmalla ultralla. Rakenneultraa odotellessa, joka on vasta kesäkuun 9. päivä.

Vakuutuksia vauvalle ei meidän vakuutusyhtiöstä (Tapiola) vielä näin aikaisin saa, vasta 2kk ennen laskettua-aikaa tai 2kk vauvan syntymän jälkeen. Pojalle otettiin syntymän jälkeen, mutta turhaan ollaan pian kaksi vuotta sitä maksettu, kun ei ole poika sairastellut eikä yksityisellä ole ollut tarvetta käydä. Varmasti silti myös uudelle tulokkaalle vakuutus otetaan, eihän sitä ikinä etukäteen tiedä kuinka paljon sairastelee yms. Sitä en vielä osaa sanoa otetaanko ennen vai jälkeen syntymän, riippuu paljon onko hinnassa kuinka iso ero.

FBI
Rokotuksia ei mielestäni kovin mielellään raskausaikana laiteta, ellei ihan pakko ole. Jostain netistä kyllä luin, että jäykkäkouristustehosteesta tulee huolehtia vaikka olisikin raskaana. Itselleni laitettiin joulukuussa jäykkäkouristustehoste, jolloin olin tietämättäni raskaana, joka menikin muutaman päivän päästä rokotuksesta kesken. Jälkikäteen mietin, olisiko rokotuksella voinut olla osuutta asiaan, mutta neuvolantäti ja lääkäri olivat sitä mieltä, ettei niin alkuvaiheessa rokotuksella olisi ollut tekemistä km kanssa. Kaikkia eri vaihtoehtoja ja syitä sitä silloin tuli mietittyä, vaikka ei alkuraskaden km itse mitenkään pystykään vaikuttamaan. Kannattaa kysyä omalta neuvolantädiltä miten tilanteessasi tulee toimia. Mahdollisesti riittää, että rokotus laitetaan vasta kun vauva on syntynyt.

Oma napa sen kun turpoaa, muita "oireita" ei enää olekaan. Jospa pian alkaisi liikeet tuntumaan, niin olisi tämä raskaus jotenkin todellisemman oloista. Välillä sitä meinaa unohtaa koko raskauden, ellei housut puristaisi vatsan kohdalta :)

gibbon ja mytty 15+4
 
FPI
Kiitos vastauksista jasmara ja gibbon, laitoin neuvolatädille emailia ja vastasi, että poliota ei edes enää anneta aikuisille, jos ei oo johonkin eksoottiseen maahan matkaamassa ja jäykkäkouristuksen saan sit vauvan synnyttyä, mutta jos tulee akuuttitarve niin sen voi antaa raskausaikanakin. Eli ei pitäisi olla huolta.

huitshapeli, en sen tarkemmin oo tutkinu, mutta kyllä oon juonu pari alkoholitonta siideriä tässä raskauden aikana, ei kai pienistä määristä lie haittaa?


* Golden Cap Non-alcoholic Perry - Alkoholiton Päärynäsiideri

0,0 %, vaalea päärynäsiideri (vesi, omena- ja päärynämehu, sokeri, hiilidioksidi, säilöntä- ym. aineet); energia 150 kJ, proteiini 0,0 g, hiilihydraatit 8,3 g, rasva 0 g / 100 ml; sokeri g/l.

Vuodenvaihteessa 2007 markkinoillemme ilmestyy ensimmäinen täysin alkoholiton siideri. Golden Cap -tuoteperheen Päärynäsiideri on väriltään haalean harmaa, väritön, samea. Hiilidioksisi tirisee mukavasti. Maku on neutraali, esanssin hedelmäinen, virvoitusjuoman kopio. Hedelmälimonadeista tämä siideri taitaa erottua vain korkeamman hinnan takia. (2007).

Sit on myös Kopparbergin alkoholitonta <0,02%

 
Aurinkoiset ilmat vaan jatkuu, vaikka onkin muutaman asteen viilentynyt nyt tänään B)

Tuota vakuutus asiaa olen tässä mielessäni pyöritellyt, vaikka kuinka kauan jo, enkä oikein vieläkään ole tullut mihinkään lopputulokseen asian kanssa. No onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa miettiä.
Isommilla muksuilla ei lapsivakuutusta ole ollut. Ainoastaan tapaturmavakuutukset. Eikä niille olis hirveesti tarvettakaan ollut.

Rakenneultra on ensiviikolla 14. päivä. Millään ei jaksaisi odottaa :D Pitää varmaan sitä 4d ultraakin ruveta varailemaan.

Kävin tänään koululle palauttamassa lopputyön ja se oli ihan ok, opettaja vastaanotti sen. Ihanaa, kun on nyt sekin homma ohi. Enää yksi matikan kurssi käymättä ja sitten olis opiskelut ohi. Harmi vaan etten lukujärjestystä tehdessä tajunnut, että se kurssi jatkuu vielä ensi syksynä, joten jäi valmistuminen ensi syksyyn. Toivottavasti tää vauva ei nyt sotke kuvioita ihan totaalisesti :whistle:

Mulla on muuten napa jo ihan levinnyt :LOL: Kävin tänään ostamassa uikkarin ja siellä sovituskopissa huomasin, että ei varmaan kauaa mene, kun se on kokonaan ulkona.

rv 18+5
 
Kesä lähestyy =)
Vappu meni pihaa rapsutellessa, aurinkoa nauttiessa ja grillatessa.

Tänään oli toinen neuvola käynti. Pikkuisen sydänäänet löytyivät heti kun laittoi laitteen vatsalle. Jumputusta kuunnellessa mulle tuli sellainen tunne että se on poika. Tähän asti on taas ollu fiilis tytöstä =) Paino on nyt noussut n. 300 g /vko. Oli melko nopea käynti, 10 min :) Tuttu täti, kaikki ok ja ei mitään kysyttävää... Sanoi että ultran aikoihin alat tuntemaan liikkeet eli siis n. 4 vko päästä. Totesin vain että niii-iin. Käytävällä istuessa tunsin kuplintaa navan alapuolella... Mitä lie ;) Kysyinkin ääniä kuunnellessa että missä kohdassa on kohdun reuna. Näytti kohdan ja sieltä se kuplinta tuntui =)

Housut ei enään mene kiinni tai jos menee niin en voi niiden kanssa istua kun alkaa heti koskea alavatsaan. Onneksi kälyni ystävä oli tuonut viime viikolla oven taakse pussillisen äitiysvaatteita ja sieltä löytyi yhdet housut. Viikonloppuna lähdin kälyni kanssa shoppailemaan ja löysinkin Lindexiltä äitiysfarkut edullisesti. Kun osti yli 30e niin sai 10e alennusta joten farkuille jäi hintaa noin 25e. Paitoja löytyy ihan norm. ostastolta kun on nyt niin ihana tunika muoti.

4d ultraan ei mennä ja vakuutuksia olen kysellyt. Aiemmilla lapsilla ei ollut mutta nyt on täällä terveydenhuolto niin huono että parempi ottaa. Muuten istut 4-6 tuntia illalla ensiavussa kipeän lapsen kanssa.

Hyvää kesän alkua kaikille ja tervetuloa uudet!

15+2
 
Tänne tupsahdin nyt piitkästä aikaa taas. pidin pientä ajatus taukoo näiltä palstoilta..kun oli kaikki pelot alkuvaiheessa MUTTA nyt ei mikään ole huonosti. Mahtava olo..ei yhtikäs pahoinvointia ollut:) on pikkuinen päästänyt äidin helpolla;) nyt siis rv16 ja tuo LA on 22.10 se näytti olevan tuolla listassa 23.päivä. Masu kasvaa hurjaa vauhtia ja kova tunne että tyttö siellä taitaapi olla;) nähnyt unia tyttövauvoista harvase yö.. mieskin oli katsellut kun olin hymy huulilla nukkunut:) en kyllä malta odottaa että tämän pienen saa tähän viereen.. Kaikki tähän mennessä paremmin kuin hyvin:) toivottavasti näin jatkuu loppuun saakka! Mutta mitäs teille muille kuuluu piitkästä aikaa?:)
 
vakuutuksista mekin olemme keskustelleet. Toisaalta tekisi mieli hankkia lapsivakuutus vai mikä lie se nyt onkaan, mutta se on aika iso raha maksettavaa taas lisää kun ei ainakaan Pohjolassa tuntuneet kovin halpoja olevan. Vakuutusyhtiötä ei viitsitä sen takia vaihtaa kun meillä on sellainen paketti vakuutus sieltä, jossa molemmille tapaturmavakuutus ym ja kodin irtaimistovakuutus ja matkavakuutuskin/matkatavaravakuutus on varmaan myös. Täytyy vielä katsella.

4D-ultra olisi minua kiehtonut toisaalta, mutta toisaalta taas ei. Näin kaverin vauvan 4d kuvat eikä ne nyt hääppöisiä olleet, joten ajattelin että jos ei oo tarvetta niin kestän odottaa synnytykseen että minkä näköinen vaavi meille on tulossa. :D

Millaista esimaito on? Minulla kävi sydän kurkussa lauantaina kun huomasin että liiveihin oli jäänyt valkoinen läntti. ensin ajattelin että se on vain JOTAIN likaa, sitten vähän hellästi puristin rinnasta, niin tuli oikein kunnolla (oman mittani mukaan) melkolailla kirkasta, aika limamaista nestettä. Ensin ajattelin että herran jestas, mulla on syöpä kun rinnat vuotaa, mutta sitten MUISTIN että olenkin raskaana. Silloin tällöin kun tuppaan unohtamaan sen mahasta huolimatta, kun ei tunnu vielä liikkeitä ja on niin oireeton ollut. Kai se vuoto on sitten sitä esimaitoa. On senkin jälkeen tullut jos vähän "lypsää". ja pistelee ihan älyttömästi välillä, kuin joku työntäisi neulaa nännistä sisään... :kieh:

Näin viime yönä unen jossa mulla ilmeisesti oli alkanut supistelemaan, kun sängyllä makoilin ja tuskailin. Sitten menin miehen kanssa keittiöön syömään ja tokaisin "kai tässä on jotain syötävä, kun ei tiedä koska seuraavan kerran saa kunnolla syötyä.." sitten heräsin, ja valvoin miettien synnytystä melko pitkään. :D

Huomenna neuvolaan kuuntelemaan ekaa kertaa sydänääniä. :) Katotaan mitä neuvolatäti sanoo mun mahasta kun luokkakaverit ainakin päivittelee kuinka nopeasti mun maha on kasvanut jo 5pv aikana. Yritin kyllä sanoa että tuli hyvin syötyä vkl mutteivät uskoneet ja ihailivat vaan vatsaani. :D

Kirppu 18viikolla (17+0)
 
huitshapeli: käsittääkseni alkoholittomassa siiderissä ja oluessa ei ole mitään haitallista. Itse join vapun aikaan kahta erilaista alkoholitonta, Kopparbergin ja alkosta ostettua englantilaista Stowfordia, siinä oli 0,5% alkoholia ja oli muuten paremman makuista kuin tuo ruotsalainen. Kunnon omenaista eikä niin makeeta. Jos tykkää kuivemmasta niin tuo on parempi valinta. :) Colden capia en ole vielä maistanu, ku oli kaupasta silloin loppu. ;)
Eikös alkoholittomatkin ole makeutettu oikealla sokerilla ettei mitään light-versioita edes ole, niin ei niitä makeutusaineitakaan käytetä. =)
 

Yhteistyössä