¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Onnea pumppernikkeli!!

Vielä täällä :wave:

Supisteli ihan kunnolla sitten eilen, monen monta tuntia. Välillä tuli jo tunnin verran 5-7minuuttia, mutta aina kun meinasin että nyt kyllä lähetään niin oli pitempi tauko :D

Tänään ei oo vielä säännöllisesti supistellu, mutta kun supistaa niin tulee ilkee paine alapäähän. Kauanhan tuota painetta on jo tuntunut, mutta kun se samalla rytisee ja paukkaa, eikä ole niin kivutonta, niin ei tee hyvää, ei. Mää en varmaan osaa lähteä ajoissa. Mutta turhaan en halua mennä. Vihoviimenen raskaus :headwall:

Menetän lupautuneiden lastenhoitajien kanssakin niin hermoni, että varmaan oikeesti parempi, jos synnyttäisin lapsen vaikka kylppäriin ja hoitasin nuo edelliset samalla itse :(
 
Silleri
Onnea pumpernikkelille ja pojalle! :flower:

Tuli leivottua sämpylöitä tänään, ihan silläkin silmällä kun anoppi tulee tiistaina lastenvahdiksi. Vaikka vauva tunkee alas minkä jaksaa, niin minulla on vissiin joku tekovika kun se ei siitä huolimatta ulos asti tule... :kieh: Aamulla oli tosi tukala ja tuskainen olo. Pitää mennä sämpylöitä vahtimaan...

rv 39+4
 
heips jälleen kaikille...

Tänään olo on ollut jo parempi, eikä asiat niinkään ole harmittanut...
Yksi asia on kyllä mieltä painanut ja nyt iltaa kohden ruvennut häiritsemään; oliskohan jo 3 :s pv ku tulee ripulia n. 15 min jälkeen syömisen ja tänään olen myös oksentanut vartin jlkeen syömisestä... Mistäköhän moinen voi johtua? Muistelisin jostain lukeneeni että kroppa voi tällälailla valmistautua tulevaan koitokseen?!!!! Onko joku muu kuullu sellaisesta, vai kuvittelenko vaan?

Leppoisaa la-iltaa kaikille...

Melena + kirppu 35+1
 
Moikka!

Voi että on huono olo :'( mua oksettaa ja mä olen nii---iin väsynyt tähän oloon, miksei tää aika mene jo????? Just oksensin. Siis tosiaan alkuraskauden pahoinvointi on palanut. En ole pystynyt tänään syömäänkään oikein mitään. Ja eilenkään ei ruokahalua oikein ollut. Silti vaan oksettaa. Joten melena täällä on yksi kohtalotoveri ja mullakin nyt 36 + 2 raskauden kesto...Ripuloinut olen kertaalleen tänään.

Mua väsyttää niin paljon tämä....kun nyt tulisi jo ensi pe pois. Ensi viikon torstaina tulee se 37 vkoa täyteen. Niin vähän yritin jutella vauvalle. Voi kun kaikki synnytys ym. olisi jo ohi - onneksi olkoon teille kaikille jo vauvautuneille!
 
:wave:

:flower: onnea paljon vauvautuneille ja vauvan kotiin saaneille! :heart:

jasmaralle kiitos myötätunnosta!

tuosta loppuraskauden pahoinvoinnista ja ripulista sen verran että itsellä oli myös ennen h-hetkeä 5 päivää kaamea olo. olisiko sitten SE hetki pian käsillä, luulen ma ;) vaikka ei se yhtään lohduta tai auta tohon oloon :/

Ensisynnyttäjälle halusin antaa hyvän neuvon, jonka itse olisin halunnut kuulla ensisynnyttäjänä; kun supistukset lähtevät tulemaan/kovenemaan, "psyykkaa" itseäsi että jokainen supistus on lähempänä vauvaa ja mitä rennonpi olet (puhaltele) sitä nopeammin aukeaminen yleensä tapahtuu. ajattelin nyt sanoa kun itse olisin toivonut.. :ashamed:

meille kuuluu taas vähän huononpaa. vauva ollut sairaalahoidossa eilisestä lähtien ja taas jouduin pikkuisen sinne jättämään :'( eilen piti mennä vain keltasuuden takia ja sinne pikku nyytti jäi. tänään koko päivän hoitanut sairaalassa ja taas yösi tulin nukkumaan ja keräämään voimia huomiselle. poika rupesi toissa päivänä väsähtämään ja th kävi kotona katsomassa kuten sanoin. paino tipahtanut 5 päivässä 270g ja keltasuus lisääntynyt, ruumiinlämmön ylläpito ei toimi vauvalla yms. tänään kävin hoitelemassa ja lämpöpatjalla nukkui villavaatteissa. yön aikana bilirubiini arvot onneksi laskenut, silti ei jaksa syödä kovin hyvin. jouduin pakkosyöttämään poikaa 3h välein 70ml ruokaa :'( raasu toinen oksentaa ja väkisin työntää suuhun maitoa.. jos ei paino nouse ja poika virkisty laittavat nenämahaletkun. voi pientä rakasta :ashamed: eilen illalla tulin kotiin niin eiköhän tytöllä puhjennu vesirokko ja tänään on pojan korvien taustaan tullu kans.. :headwall: miksi kaikki pitää tulla samaan aikaan. nyt kulunut jo viikko miehen isyyslomasta ja kaksi jäljellä, ne piti käyttää hoitopaikka tutustumiseen mut eihän lapset sinne voi vesirokossa mennä. |O toivottavasti huominen tois valoisampia uutisia, taitaa olla äidillä baby blues.
nyt pitää mennä pumppaamaan vauvalle huomiseksi sairaalaan maitoa ja merkitä pakkaukset yms.

triple ja jätkä 1vk :heart:
 
Niin kumpa tää pahoinvointi kertoisikin lähestystyvästä h-hetkestä....sitten tätä voisikin kestää....
Triple voimia sinulle. Toivottavasti pikkuisesi tulee pian kuntoon! Varmaan ihan hirveää, kun joutuu jättämään pikkuisen sinne sairaalaan.
 
Silleri
Ei syntynyt tänä lauantaina. Joko kolmas kerta toden sanoo tai sitten ei kahta kolmannetta - viikon päästä lauantaina. Kärvistely jatkuu.

Voimia muillekin. Kyllä tämä joskus loppuu.
 
Huomenta!Perustin nyt tuonne vauva puolelle myös pinon meille. Eli tästä pääsee http://kaksplus.fi/keskustelu/t1181393#m12704576 .Lisäsin linkin myös etusivulle.
Mites haluaako joku päivitellä tätä pinoa lokakuulle? Voin kyllä mieki tehdä, mutta jos on kiinostusta niin ilmota =) .

Ai niin pitääpä oikein kehua vielä sitä aventin rintapumppua! Tietty muista ei ole kyllä kokemuksiakaan, mutta nyt kun oon joutunu tyhjentelemään noita rintoja jonku verran niin on se kyllä uskomattoman helppo käyttönen...

Nanna + poju 6vrk
 
nanna mitä ne sulle sano siitä kovasta mahasta? mulla kun on maha niin ettei oikeen tiedä koska supistaa kun maha on kun kiven pala...ja sitten noiden liikkeidenkin tunteminen on hankaloitunut...

Pieni toiveen kipinä oli eilen illalla nukkumaan mennessä että josko tässä pikkuhiljaa...mutta niin vaan aamulla heräsin yhtenä kappaleena :p
Eilinen meni niin kipeiden kohdunsuun pistosten kanssa että olis tehnyt mieli huutaa ja niitä tuli jatkuvasti...toivottavasti nyt edes on merkki siitä että kohdunsuulla tapahtuu...
täytyypä tästä mennä laskujenmaksu puuhiin... =)

Cristiina ja vaavi 39+3 :heart:
 
Jännityksellä odotan miten tilanne täällä etenee.. Viime tunteina on supistellut ja nyt on ihan hirveä oksetus päällä. Todennäköisesti joudun menemään kohta tapaamaan Herra Yrjöä :x Esikoisestakin heitin laattaa synnytyssalissa, tosin nyt ei olla vielä ihan siellä asti :D Maha on ollut vähän kipeämpi kuin aiemmin.. mutta ei kuitenkaan vielä mitään hälyyttävää.

Tahtoisin niin päästä jo pusaamaan tämän vauviksen ulos :xmas:

Mies olisi töissä klo 22 asti, olis niin hirveän kiva lähettää sille tekstari että ensi yönä kultsi lähdetään hakemaan Väiskiä :D

rv39
 
Onnea pumppernikkelille :heart: Kiva kun olit laittanu synnytyskertomuksen, niit on niin hauska lueskella.

Oi, toivottavasti Emilyn pääsee vauvan hakuun =)
Täällä on vähän samat tunnelmat... supistellu koko päivän (taas) ja vatsa on ihan kivikova pallo koko ajan. Tätä on kyllä ollu mulla jo niin kauan, et jotenki en jaksa uskoa et nää täst mikskää muuttuu. Voimistuvat kyl iltaa kohti, mut vaan siks et voivat taas loppua :kieh: Murr...

Tulin juur kaverin luota, siel on 4 viikkonen vauva. Voi, että ku siellä käy tulee kauhee hinku et sais oman pienen jo syliin. On se niin söpö :heart: Kaveri oli käyny vaate ostoksillaki jo. Vitsi sitäki odotan ihan innolla! Et pääsis tästä pallosta ja sais ostaa itelle jotai kivaa... :p

Liina ja tiiti 39+3
 
Antakaa mun VALITTAA!!!

Mun takapuoli rutisee (ja tää ei oo sit mitään kakkahuumoria ). Ne pirun liitokset! Niistä ei voi kohta olla enää mitään jälellä |O |O
Ja toisekseen supistaessa vauva painaa niin että lähtee jalat alta. Siis johonkin hermoon/hermoihin että vaikka muuten olis kivutonta, niin jalat ei pidä :'( Ja sit on vielä niitä kivuliaitakin, muttei tarpeeks että mihinkään lähtisin |O |O |O
Anteeks, mä en kestä!!

*muoks* supistuksia siis tulee nyt välillä 4min , välillä 45min välein.. :/

Onnea matkaan teille synnyttämään menijät :)
 
Huh huh, kylläpäs täällä on taas vauvauduttu :eek: Tuntuu että kaikki muut mutta en minä, tosin mulla on aikaakin.
Kärsivällisyyttä teillekkin jotka olette jo tosi lähellä. Itsestä tuntuu että aika mataa..

Ja tietty HUIMASTI ONNEA KAIKILLE JOTKA OVAT JO PÄÄSSEET NAUTTIMAAN TYÖNSÄ HEDELMISTÄ/HEDELMÄSTÄ!!:heart:

En ainuttakaan suppariakaan oo saanut aikaseksi (pelkkiä kovettumisia en laske) vaikka olen tänään siivonnut oikeen urakalla, lenkkeillyt koiran kanssa, järkännyt vauvan tavaroita, pessyt pyykkiä ja ripustanut sitä, ravannut noita portaita tänne neloseen, kestittänyt appivanhemmat ym.
Noh, kai niitä sitten kerkee tulee..
Rupes oikeen miettii että minnehän sitä sitten valauttaa ne lapsivedet jos synnytys sitten
sillä lähtee käyntiin. Tuleeko ne sohvalle, sänkyyn vai jonnekkin muualle. Eniten miettii kun on kaupassa, että tännekkö?
Masussa tuo mönkijäinen työntää itseään kylkikaaren alle, ja välillä tuntuu erittäinkin inhalta.
Mutta pääasia että liikkuu :)

Muuten tietääkö joku teistä mistä saa semmosia mobileita mitkä on värikkäitä, mutta ei kuitenkaan semmosia oudosti killissä olevia kuin tuolla lastentarvikkeessa?
Myös ois kiva tietää mistä löytyy esim. vauvan sänkyyn lakanoita?
vinkkiä kaivataan..
Anteeksi omanapaisuus, ahdistaa vaan välillä kun ei ole ketään kelle kertoa näistä..

*Poks* 36+0 :heart:
 
Onnea vauvautuneille :flower: Voimia triplelle, toivottavasti saatte pojan pian kotiin.

Koottiin viikonloppuna pinnis ja muutenkin pedattiin se valmiiksi. Nyt enää tarvittais sinne eräs nukkumaan :) Täytyi laittaa sinne yks pehmolelu, ettei niin tyhjältä näytä ;)

Kävin tänään iltapäivällä kävelyllä. Olin noin kilsan päästä kotoa, kun oikealle mahaan alkoi sattumaan kunnolla. Käännyin takaisin kotiinpäin ja kävelin tota kilsaa kolme varttia. Kipu yltyi, kun oli enemmän vauhtia. Pikku hiljaa tuo kipu on tässä kotona laantunut. Lisää huolta aiheutti vielä se, ettei vauva pahemmin liikkunut. Muutaman tunnin ajan laskin liikkeitä, se kymmenen tunnissa tuli täyteen just ja just. Polille meinasin jo soitella, mutta jotenkin siihen on iso kynnys.

Nanni81: mä ostin Anttilasta pari normaalikokoista aluslakanaa vitosen kappale. Pistin yhden lakanan kolmeen osaan ja ompelin tarvittavat reunat. Pääsin aika halvalla ja onnistui jopa mun ompelutaidoilla :)

Vega 39+2
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille kun varmaan edellisen kirjoituksen jälkeenkin niitä on putkahdellut =) Ja Triplelle jaksamista! Varmasti raskasta kun pienestä joutuu olemaan erossa, mutta kannattaa ajatella että lapsi on hyvässä hoidossa ja tilannetta pystytään sairaalassa seuraamaan koko ajan ja apu on lähellä.

Miten elämä voikaan olla näin tylsää.. pelkkää odottelua |O Enkä varmaan ole ainut tässä porukassa jonka mielestä päivät on tällä hetkellä liian pitkiä. Mulla ei varsinaisesti mitään kiirettä ole sille että lapsi syntyisi, mutta toivoisin vaan että olis jotain tekemistä päivisin ja öisin jos ei saa unta.

Tänään aloin harkita tosissani ompelukoneen hankintaa ja täytyykin käydä katselemassa niitä ensi viikolla. Lainasin kirjastosta kirjan ONNEA VAUVALLE (Catherine Woram) jossa on kivoja käsityöohjeita. Suosittelen kirjaa jos ei ole tekemistä ja omistaa ompelukoneen sekä kiinnostusta käsitöitä kohtaan, aika helppoja ohjeita.

Onko muut käyny uimassa vielä viikon 35 jälkeen? Kävin tänään ja en kesän jälkeen ollutkaan käynyt niin kyllä yllätyin kuinka helppoa se uiminen oli kun tuota painoa on tullut. Varmasti kelluminen olis onnistunut, mutta en sitä alkanut tuolla hallissa kokeilemaan :LOL:
Jotain hyötyä tästä valaanomaisesta vartalosta.. (lue:en hirmu sinut ole nykyisen kroppani kanssa). Ja vauva innostui kovasti uimapuuhasta.. jalka vaelteli pitkin kylkeä mun poskuttellessa. En tiedä sitten innoistuiko hyvällä vai pahalla mutta ainakin villi meno oli masussa.

Nyt kyllä täytyy mennä välilä taas unten maille.. tai ainakin sänkyyn lukemaan.
 
onnea pumppernikkeli ja muut vauvan saaneet! :hug: :flower:

Täällä taas..
En vissii oo käyny täällä vähään aikaan jorinoimassa?
Koko viikonloppu ollu sellasta hullunmyllyä että.. Porukkaa ravannanu kylässä nii että hyvä että
oven on ees saanu välistä laitettua kiinni ja nukuttua välissä.. :D
Poika turisee tyytyväisenä nytte tuossa äitiyspakkauksen kopassa! Tein sille semmosen "pesän" siihen :whistle: Komentelee aina ku sillä putuaa tutti suusta, kauhea "ääh" jos ei heti toimita niin kuuluu kovemmalla " ÄÄÄÄÄH" :D ei voi muuta sanuako että äitiinsä o tullu! Meikäki aina ukkoa komentelee ja komentelen enempi jos jotaki ei tapahu sillo ku pitäs tapahtua. :kieh: :D
Eilen käytiin vähän pitemmällä vaunulenkillä.. n.5km.. käytiin tulevan kummitädin luona kylässä. Katsastamassa hänen uusi miesehdokkaansa. Ihan kivalta se näytti, joku taksi kuski..
Mieskin on ollu ihmeen hyvällä päällä nykyään, en tiiä mistä johtuu.. Enne synnytystä ja vähän synnytyksen jälkeen se oli joka ikinen päivä ku perseelle ammuttu karhu. Osasyynä saatto olla tieten se että sillä oli se nuhakuume, joka vaan jatku ja jatku ku palellutti aina ittesä uuestaan. :kieh: aattana..
Tänään mies soittaa papille kun se saa töistä soittaa ilmaseksi :D eipä mee siihenkää puhe aikaa..
rintaruokinnasta - meillä ilmeisesti aletaan siirtymään tänään pulloon!! Vaikken ihan kovin tahtoisi.. :/ Mun maito o vissiin niin laihaa että poika ei saa siitä tarpeeksi ravintoa, se syö puolen tunnin välein hirveitä annoksia!! Ja silti se voisi syyä vaikka melkein koko ajan lisää lisää ja lisää.. tää ei oo ihan normaalia, koska se neuvolan tätiki sano että tässä ikävaiheessa lapsi voi syyä tunnin- kahen välein, mitä normaalisti se söis 2-3-4 tunnin välein.. |O ja muutenki oon huomannu että poika o nälkänen melkein koko ajan..
Meillä onkin eka neuvola tänään kello: 15.00! Ja meilllä on sitte uus neuvolatäti..
Niin aion siellä mainita tästä että ku mun maito o niin laihaa luiperoa että pakko vaihtaa pullo syöntiin.. :whistle: Onneksi o tuttipulloja! Ei tarvi niitäkää nyt alkaa hamstraan..
Täällä o satanu muutaman päivän vettä, ja ollu tosi kurja syyskeli.. :ashamed: mutta eipä se minua haittaa! Vaunulenkeillä käydään edelleen joka ikinen päivä. Pojalle tekee hyvää raitis ilma..
Ihmettelen että miten tuo poika ei jäädy sinne vaunuihin!
Ku tosiaan sillä o pody, sukkahousut,sukat,lapaset,töppöset,alulakki ja semmone nallekorvapipo ja vanuhaalari ja vielä on siinä makuupusissa.. Ja mulla taas palelee ku viimestä päivää tuolla ulkona!!! :whistle:
Kävin eilen siskon kanssa kirppis shoppaileen.. aivan täynnä kamaa loossit.. täällä on tuo varastotien kirppis ruvennu olemaan auki sunnuntaisinkin.
Ostin semmosen kirpeän punaisen villakangas takin itelle talveksi ku ei tosiaan nuo vanhat enää mahdu.. |O kympin siitä pulitin mutta ei ees käyttö nukkaa eikä mitään kulumis jälkiä..
Ihana takki<3.
Suunniteltiin että äitin ja siskon ja pojan tulevan kummitädin kanssa mennään katsastamaan skandinavian hunksit sitte Dorikseen ku ne tänne tulee marraskuun lopulla.
Jos poika o pullolla ni se pärjää isänsä kanssa muutaman tunnin. Juomaan en oo menossa, eipä paljon kiinnostakaan semmoset hommat. Tahtoo nähdä ne niiden muskelit omin silmin :p
Jäkivuoto on loppunut! Miten ihanaa.. ei enää tarvi hinkuttaa rätti haarovälissä pitkin katuja. Jeejee.. :LOL: (tuskin ketään kiinnostaa, mutta kuitenkin).
Voi hitsiläinen.. lokakuun 10 ollaan sovittu tuoreen mummon kanssa, eli minun äitini kanssa että lähdetään yhdessä shoppailemaan.. pakko saaha uusia vaatteita ku ei sovi enää muutako verkkarit jalkaan! Ja tietysti mama farkut.. mutta ei oo mikään kaunis näky ku mama farkut roikkuu jalassa! Mun reidet ainaski o onneksi alkanu pienentyyn.. ja painoki pudonnu huikean kilon viime viikosta.. :D
blaah blaah.. poikaki voi muuten onneksi hyvin mutta tuo maito juttu mua vaivaa..huomasin sen tänä aamuna kunnolla ku syötin häntä.. Oon tietysti jo seuraillu muutaman päivän.
Nyt aamupalalle.
 
FPI
Huomenta! :flower:

Tänään on sitten vihdoin se laskettuaika!! Tosin ei mitään merkkejä, että vauva olisi syntymässä...vähän häpyluuta vihloo, mutta siinä kaikki!

Voimia Tripple ja huitshapeli!! :hug:

Kohta on taas neuvola, voikun sanoisivat, että vauva on laskeutunut tai, että jotain synnytykseen viittaavaa ois huomattavissa... ;)

Mullakin on muuten maha ollut kiitettävän sekaisin pari päivää...oksentaa ei oo kuitenkaan tarvinnut...

No nyt koirien kanssa ulos ja sitten neuvolaan!

Ai niin nanna, jos jaksat perustaa lokakuisille vielä lokakuun pinon tälle puolelle niin ois hienoa, toivottavasti pian kaikki päästään tonne uuteen ketjuun liittymään!

Kirpeää viikonalkua!! :wave:

FPI+pepe rv 40+0 :heart:
 
Huomenta ja viikonalut kaikille :wave:
Pääsiköhän Emilyn yöllä vauvan hakuun... :) ?
Mä en tietenkään... (nyt tulee vali valia.... :ashamed: ) Alkaa tosissaa ottaa aivoon tää |O Koko ilta ja osa yöstä meni taas supistellessa ja menkkamaisista säryistä kärsien. Mä en oikeesti jaksais turhaan valvoa näiden kanssa, ku mitään ei kuitenkaa näy tapahtuvan.
Sit pelkään oikeesti et tää syntyy kotiin tai jotain. Ku se edellinen synnytys oli sen 41min ja nyt ne sano et täytyy olla tarkkana supistusten kanssa. Mut ku en viittis siellä polin käyrälläkää koko aika ravata, ku ne kuitenki aina lähettää sit kotii. Sit ihmetyttää et miks ne ei tee mulle alatutkimusta, et näkis onko yhtää enemmän auki kun sen sentin, mikä oli 36rv:llä. Kyl nää supparit ja menkkajuiminnat sen verran tujuja on, et ihan varmasti jotain ovat tehneet. Sit kaiken lisäks luulen et mul on hiivatulehdus. Eikä mikää ihme ku koko aika on pikkarit/pikkuhousunsuoja märkänä ku holahtelee mitälie mömmöjä housuun... Ei jaksais :snotty: Voinko muuten edes laittaa mitään hiivalääkettä ku paikat on kuitenki auki...? Auttakees joku kiltti :heart:
Sori tää valitus heti maanantai aamusta... :ashamed: Koitan tästä piristyä...
Toivottavasti muilla paremmat olot näin aamusta :hug:

Liina ja tiiti 39+4
 
Huomenta kaikille :flower:
mäkin alan valittamaan ;)

Mä olen aivan pee jäykkänä kun mulla on polilla huomenna tarkempi synnytystapa arviointi |O

Soitin äsken polille ja kyselin vähän millanen aikataulu siinä hommassa on. Aikaa on varattu 45 min ja siellä on myös OPISKELIJOITA voi vittu :headwall: :headwall: Puhelimessa ollut hlö kysyi, että tiesinkö siitä, no en todellakaan tiennyt.
Minkähän kokonen ryhmä siellä kronkkii ja vahtaa mun paikkoja?!? Tää tuntuu nyt niin ahdistavalta ja nöyryyttävältä jo etukäteen ajetellenkin |O

Mä en varmaan pysty miettiin mitään muuta kuin huomista koko päivän ja yön :headwall:
Palailen myöhemmin puhelemaan jotain mukavampia juttuja, nyt ei pysty ajattelemaan muita kuin itteensä :/

meela 36+2
 

Yhteistyössä