*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mekkala, toivottavasti saat nyt ittes kuntoon että jaksaa taas. Ja odotettavaa mitä ranenne ultrassa sanotaan ;)

Omena
, kirjoittaa sitä miltä sattuu tuntumaan et haluaa kirjoittaa :) Musta laskettuun aikaan on vielä hirveän pitkälti aikaa ;)

Tohon ajankohtaan, mulle olis ollu tparempiaikaisemminkin siis sopinut, mutta aina ei kysytä millon se lapsi sitten onnistuu tulemaan.

Toukka on ollut nyt iltapäivän hissuksiin, joten toivon et nukkuu sit kans tossa kun ite menee nukkumaan et saa unta tällä kertaa ;) Tekis mieli päikkäreille, mut sit ei taas tuu illalla uni. Jos vielä jonkun hetken sinnittelee.

Olette kirjoitelleet niin ahkerasti, etten ole ehtinyt perässä pysyä...

Vadelmaunelma: Toivon koko sydämestäni, että pikkuisesi jaksaa/jaksavat tällä kertaa matkassa loppuun saakka :heart:

Unico: Toivottavasti vointisi kohentuu, etkä joudu oksentelemaan enempää.

ON:
Täällä alkaa pikkuhiljaa elämä voittaa. Eilen värjäsin hiukset ja tänään kävin uimahallilla terapia-altaassa hoitamassa lähes kahden viikon makaamisesta johtuvaa hartiasärkyä ja muutenkin vähän polskimassa, että kunto vähän nousisi. Kävin myös ostamassa muutamia mammavaatteita, meikkejä ja ison säkin irtokarkkeja. En edes muista milloin viimeksi olen voinut/ halunnut syödä jotakin herkkuja, kun mikään ruokakaan ei ole maistunut. Ihana hemmottelupäivä siis takana =) Huomenna vielä sairaslomapäivä ja torstaina olisi töihin paluu edessä. Toivottavasti en ihan pian joudu sairaslomalle uudestaan. Mökkihöperöksi jo meinasin tulla kotona maatessani.

Sipsunen & Nalle 13+2 :heart:

Omenalle tervetuloa minultakin!

Joko Unico pääsi äippäpakkauksen kimppuun? Mitäs pidit?

Omaa napaa pitää vielä vähän hehkutella! Limatulppa alkoi irtoilemaan tänään. Eli jos menee samoja ratoja kuin esikoisella niin viikon sisällä pitäs pieni olla sylissä =) . Esikoisesta taisi mennä vedet 2 vrk limatulpan irtoamisesta.

Unico, Kolmisen viikkoa tuo mies on reissussa. Toivottavasti nyt ei tällä väliin mitään tapahdu.

Pakko vähän hehkuttaa, että tilaamani doomoo tuli postitse. Tästä mä en enää luovu. Siis aivan ihana. Voin vaan kuvitella, että kun nukkumaan menen niin varmasti uni tulee. Niin hyvän asennon sillä sai aikaan. Tyyny ollut pari tuntia koe käytössä ja täysin ihastuneena siihen :heart:

Terveisiä Lastenklinikalta! Pyydän anteeksi että kopioin osan tekstistä toisesta pinosta ja nyt tulee muutenkin vaan omaa napaa. Luen teidän jutut ja kommentoin paremmalla ajalla, pikaisesti vaan kerron meidän kuulumiset.

Eli niinkun jotkut on feissarista lukeneet, oltiin 3 yötä Lastenklinikalla. Helmillä nousi yli 40 asteen kuume lauantaina, joka saatiin kerran supolla alas, mutta sitten iltapäivällä se ei enää laskenut lääkkeellä vaan huiteli koko ajan yli 40. Nestettä oli myös koko päivän aikana saatu uppoamaan vain n. 400ml (tarvittava määrä olisi n.1300ml/vrk), joten soitettiin terveyspuhelimeen toimintaohjeita ja sieltä neuvoivat käymään päivystyksessä.

Tytöllä oli sitten leukkarit ja CRP sen verran koholla ja yleisvointi aika huono, joten ottivat osastolle sisään. Tippa laitettiin (piikkittivät pienen ensin viisi kertaa, kunnes kutsuivat viimein anestesialääkärin laittamaan tipan!) ja sai sitten nestekorjauksen ja lääkkeet suoraan sen kautta. La-su-välinen yö oli ihan kamala, oltiin osastolla kahden jälkeen yöllä ja kolmen aikaan päästiin "nukkumaan". Helmi ei saanut nukuttua kun oli tosi tuskainen ja heräsi itkemään 10-20 minuutin välein. Mulla oli patja lattialla, mutta en saanut tyttöä pidetty siinä vieressä kun tipan letkun kanssa oli hankalaa, joten istuttiin nojatuolissa oikeastaan koko yö. Onneksi aamulla mies pääsi sitten tulemaan takaisin (yötä sai siellä olla vain yksi vanhempi) joten pääsin edes vessaan. Sunnuntai meni aikalailla horroksessa kaikkien osalta, mutta maanantai oli jo sitten paljon parempi. Eilen iltapäivällä alkoi sitten onneksi ruoka ja maitokin maistumaan, joten tänään saatiin tyttö irti tipasta ja tulehdusarvotkin olivat laskeneet eikä kuume enää noussut joten päästiin kotiin! On kyllä ihanaa olla täällä!

Syy tulehdukselle ei selvinnyt, mutta joku bakteeri sen aiheutti. Onneksi lääkkeet tepsivät ja hoito osastolla oli hyvää! Tämä viikko ollaan nyt vielä toipilaan kanssa rauhassa kotona, mutta jos kuumetta ei enää huomennakaan näy niin saadaan käydä vähän ulkoilemassa.

Tyttö oli muuten varmaan kelaillut siinä petissä maatessaan liikkumista, koska tänään heti kun pääsi letkuista irti alkoi nousemaan seisomaan ilman tukea! Ja uusi sanakin sairaalareissulta tarttui mukaan :"apua!". :D

:heart: Kvartti, pirteämpi pikkuneiti ja 5+6, enpä ole ehtinyt raskautta paljon tässä ajattelemaan...

Mä oon lomalainen!!

Vähänkö nää tilanteet muuttui yllättäen! Soitin päivällä terkkarille mun pissanäytteestä, taas oli se joku sekafloora(?) plussalla mutta ei mitään muuta. No kyseli että onko mulla mitään oireita, siinä sitten aloin kertoa supistuksista, selkäsärystä ja menkkajomotuksesta. Totesi vaan että nyt on parempi tulla vielä tänään lekurille näytille. Katsoi mulle päivystysajan mun omalle lääkärille ja sinne sitten lähdinkin samantien.
Tuloksena se, että paikat on kiinni ja kohdunsuulla tilanne ok, mutta kolmen viikon saikkulappu kourassa sieltä lähdin pois. :o Lääkäri totesi vaan että ei musta ole enää töihin istumaan kerta tuollaiset oireet tulee.

Ai niin, totesi se lekuri että mulla on vissiin hiivatulehdus. Ei tosin kamalasti ole oireillut. Nyt kuitenkin sitten sain Canesten -kuurin. Sekin voisi kuulemma aiheuttaa tuon pissanäytteen plussan ja sitten ehkä jopa supistuksia.

No eihän siinä, tänään sitten olen tyhjentänyt mun työläppärin, kasannu kaikki kamat mitä pitää palauttaa ja aion perjantaina viedä nuo toimistolle ja noutaa sieltä omat romppeeni pois. Vähän vaatii totuttelua ajatus, että en palaa töihin kun ehkä aikaisintaan joskus vuoden päästä, sitten kun olen äiti. :heart: :o

Ja vaatii myös opettua tuo että palautan työkännykän ja joudun opettelemaan taas oman puhelimen käyttäjäksi. :laugh:

Pomo ei vissiin ilahtunut uutisesta, totesin kyllä toimistolta lähtiessä että en tänään ainakaan palaa takaisin, mutta lähinnä vitsillä heitin siihen loppuun että saa nähdä palaanko enää ollenkaan. Pistin pomolle sitten lekurin jälkeen sähköpostia kun tiesin sen olevan iltaan asti palaverissa. Eipä tuo tuohon ole reagoinut mitään... No se on tyypillistä sitä...

Piip, mä annan sulle nää kaikki supparit oikein ilomielin. Mua supistaa nyt koko ajan kun vähänkin nousen joko istumasta tai makuulta. Mutta luotetaan nyt siihen ettei ne saa aikaan vielä mitään tuolla kohdunsuulla.

Mekkala
käyn lisäämässä sulle synnärin kohta. :)

Omena-81
Mä haaveilin kans aiemmin aina että haluan ainakin esikoisen joskus 25 -vuotiaana. Mutta kun aina ei mene niinkuin haluaa. Tällä hetkellä tämä ajankohta tuntuu juuri sopivalle. En mä olis aiemmin ollut vielä valmis, näin jälkeenpäin ajateltuna.

Kvart Voi Helmiä. Onneksi kuitenkin pikkuinen oli hyvässä hoidossa ja voi nyt paremmin. :)

Nyt mä siirryn telkkarin ääreen odotteleen miestä lentopallosta. Päätin lämmittää sille vielä saunan kun kerrankin voin itsekkin valvoa vähän pidempään ja odotella sen kotiintulemista. Jospa aamulla sais vaikka nukuttua pitkään. :)

- Hapsiainen ja Herne 31+6

Voi ei, me ollaan melkein kaikki täällä puolikuntoisia tai sairaslomalaisia... No ei kai, onneksi Sipsusella menee nyt paremmin, eikö ollut jo aikakin.

Joo, olen kyllä Hapsiaisen tapaan huomannut, että nämä työnantajat tai esimiehet ovat aika värikästä sakkia näiden sairasloma-asioiden kanssa, valitettavasti. Eivät sitä kaikki kuitenkaan sitä saikkua "harmistuksen" takia saa... Eikä mitään hätää sen synnärin lisäämisen kanssa, huomasin vain, että meitä on täällä aika monta Turun seudulta, kun synnärinä on Tyks.

Nyt olen tänään ainakin levännyt koko päivän ja pian nukkumaan. Huomenna hyvän ystävän ja 10kk veijarin luo aamu- ja iltapäivää viettämään.

Mekkala ja Natiainen 15+5

Täällä alkoi hyvin tämä "lomailu". Mies nukkui pommiin tänä aamuna. :laugh: Se hölmö ei ollu tajunnu pistää kelloa soimaan kun on aina tähän asti heränny mun herätyskelloon ja kai se luotti että mä herään kuitenkin aikaisin kun eilen vielä puhuin että tuskin paljoa seiskaa pidemmälle osaan edes nukkua. No, ysiltä havahduttiin kun vilkaisin puhelimesta kelloa. :laugh:

No en oo ikinä nähny sen lähtevän noin nopeesti töihin, yleensä se pyörii sängyssä tosi pitkään ennenkuin pääsee ylös. :D Eipä tuo kamalasti haittaa kun sillä on kuitenkin liukuva työaika ja onhan tuo tehny ihan hullun pitkiä työpäiviä viime aikoina.

Sain muuten pomoltakin sähköpostia. Kuittasi asian olevan ok, toivotteli onnea loppuajalle ja sitten pyysi mua perjantaina mahd. aikaisin käymään toimistolla että saadaan mun vanha kone uuden omistajan käyttöön. Eli senkin suhteen nyt helpotti kun ei tartte pomon suhtautumista miettiä. Osaa se näköjään olla ihminenkin välillä. ;)

Mun pitää kohta vielä käynnistää työkonetta, kun unohdin eilen pistää yhden listan pomolle. Sitten ajattelinkin ryhtyä leipomaan ja tietysti lepäilen. :)

- Hapsiainen ja Herne 32+0 poksuu siis jälleen kerran!

Vadelmaunelmalle valtavat tsempitykset ja onnittelut!!!

Hyvä Hapsiainen et sait lomaa, nauti =) Toivottavasti nyt vaivatkin helpottaa!!

Voi että, Unico siel varmaan istuu keskellä äitiyspakkauksen tavaroita :whistle: Mulle tuli eilen se Kelan päätös postista, et elän toivossa, et pian perään tulee pakettikin :)

Onneks kvartin Helmi voi jo paremmin =)

Nannalle tsemppiä, kohta, kohta!!!

Siitä ajankohdasta.. Meille tämä oli soppeli ajankohta, eka kerta kun tosissaan mietittiin asiaa. Arveltiin, että jos loppuvuodesta 2009 tärppää niin hyvä, mutta meillä kävikin niin mahtava tuuri, että heti tokaan kiertoon onnistui joten jo elokuussa :)

Täällä on ollut oikeen vilkas vauveli, varsinkin maanantaina pitkin päivää siellä jumpattiin ja heiluttiin :heart: Mukava kun rupeaa näin usein tuntumaan jo liikkeet! Sohvalla on hauska maata tv:tä katsoessa maha paljaana ja nauraa, kun maha liikkuu :laugh:

Nyt pitäs lähteä käymään naapurikaupungis hakeen koirille ruokaa, samalla vois kiertää kirppiksellä vauvanvaatteita kattomas :whistle:
Onko muuten kenelläkään tietoa, tottuuko vauva mahassa myös koirien haukkumiseen :kieh: Olis kiva, ettei pikkunen vetäs kilareita jokaisesta koirien ääntelystä, vois tulla aika tuskaista muuten :ashamed:

Tsemppiä koko porukalle, taidetaan tosiaan suurelta osin saikkuilla tällä hetkellä!!

Odessa80 25+3

Odessa: Meillä tuo esikoinen ei vauvana silmääkään räpäyttäny ku koirat alko haukkumaan. Eli ilmeisesti siihen tottuu :) . Nykyään kun koirat alkavat jotain räksyttään niin poika menee muka isona miehenä viereen ja ärähtää ei :laugh: .

Sipsunen, kiva kuulla että siellä olo paranee!

nanna,
eilinen meni kyllä niin raatona, et en jaksanut avata, mut tänään kun näistä aamuhommista täällä netissä selviä niin ajattelin katella :) Sulla on siellä sitten lähtö lähellä! Onnea matkaan! Ihana tuo pieni koirankouluttaja :heart:

päpsy, hyvä et oli hyvä ostos :D ei mennyt tilaus hukkaan kun tuli sopiva :)

Kvartti, Voi toista, hyvä et paremmassa kunnossa jo. Ja ihanaa kun tuli uusia asioitakin mukaan :D voi toista apua :D

hapsiainen, onnea lomalaiselle, toivottavasti olo pysyy nyt sitten parempaa kun saa olla omaan tahtiin! Kiva että pomo ei suhtautunut pahasti.

mekkala, voi sä pääset oikein kattomaan mitä tuleva tuo :D kun kylailet ;)

odessa, mulla meni melkein se pariviikkoa kun se pakkaus oli postissa, toivottavasti sinne tulee nopeammin :)

Tänään on ollut parempi päivä ja aamu täällä :D Ehkä sitten saa kaikkea aikaiseksi. Ja mikä tärkeintä ei tullu oksu. :laugh: Nyt sain jo tehtyä vaiks mitä tossa sivussa, siis sapuskaa :) ja kohta tonne kämppää pelmuuttamaan niin sitten saa avata sen pakkauksen :D Ukko tossa meinas et pidetään se autossa niin kauan mut ei se ei sopinut mulle alkuunkaan :D
Toukka möyrii ihan urakalla aina välillä. Viimeyönä se antos mun nukkuakkin :D

Unico ja Toukka 27+5

Täällä paistanut aurinko :D Kameran kanssa kävin tossa pihassa leikkimässä, ihanan näköistä.

Oon saanut tota toukan tulevaa huonettakin raivattua, ja kerättyä ns omaa pyykkikoria, kun eihän ne likaisia ole mut käyttöön otto pesua vailla niin katto mihin kaikkeen niitä heittelee täytteeksi tai sitten pesee ominaan.

Ja oltiin pudottu jo toiselle sivulle ;)

Onpa mulla ollut tosi rentouttava eka vapaapäivä. :D

Oon nimittäin ehtinyt tänään käydä pienellä kävelyllä, tehdä kunnon ruoan, nyt leivoin sellaisia jauhelihakiekkoja sekä Runebergin torttuja ja kohta lähden käymään uimahallilla. :D

Huomiseksi ei siis jää mitään tekemistä. Huomenna vain olen. :)
Tosin huomenna olen todennäköisesti niin jumissa etten edes pysty nauttimaan olemisesta... No ainakin meni tämä päivä nopeasti nyt.

Unico Pistä sitä aurinkoa huomiseksi tännekin, mäkin voisin käydä kameran kanssa sitten ihmettelemässä sitä. ;)

Niin ja tosiaan, meistä suurin osa taitaa olla saikkulaisia nyt. Tsempit kaikille!

- Hapsiainen

hapsiainen, hyvä että vapaat maistuvat hyviltä ;) ja saat pidettyä huolen itsestäsi ja tehdä vain sitä mikä tuntuu hyvältä :) Täytyy yrittää lähettää se aurinko sinnekkin :D On se kiva kun aina välilä näyttäytyy ;)

Nyt on saatu pengottua äippäpakkaus :heart: Suloisia pikkuisia vaatteita. Mites teillä se muovitettu frotee? Mulla siitä lähti ihan hirveästi sellasta nöyhtää, sitä ei ollut mitenkään huoliteltu leikkaus pintaa siis. Makuupussin, peiton ja toppa vermeet laitoin takas laatikkoon ja muut pesuun. Mitenköhän pitäskö se peitto pestä? Tulee siihen kuitenkin se lakana päälle.
Makuupussia ei varmaan kannata pestä vai? No sen ajttelin muutenkin vasta syksyllä ottaa käyttöön jos on lämpöisempi kun vanha, mikä on mulla ollut. Mut toi vanha varmasti on kesällä ihan hyvä jos sitä tarttee :) Tää hurahti ihan täysin, tavarat on vielä käpälöimättä mut vaatteet :heart: musta ne ei näyttäneet ollenkaan niin hyviltä kuvissa mitä kattonut, paljon söpömpiä :D

Unico, itse asiassa tuon viestin jälkeen täällä pilkahti aurinko. Tuli väistämättä mieleen että jopas sait toimitettua sen nopeasti. :laugh: On täällä muutenkin ollut ihan nätti päivä, ei siis ole liian kylmä eikä ole satanut lunta, aurinkoa ei vaan ole näkynyt.

Nyt mun pitäis aktivoitua sinne hallille. Jumahdin vaan nyt tähän paikoilleni. :D

Töissä melko hiljaista..

Niin tuosta sopivasta ajankohdasta vielä, musta tuntuu myös etten aikasemmin olisi edes ollut valmis saamaan lasta ja kantamaan vastuuta siitä. Nyt on tilanne ihan eri. Jätin maaliskuussa 09 ehkäsyn pois ja elokuussa tulin raskaaksi. Mennyt raskauden suhteen ainakin asiat tähän asti suht hyvin, mieltä varjostaa vain oma terveys ajoittain. Mutta toisaalta helpoimmalla pääsee kun ei ajattele koko asiaa (tai yrittää olla ajattelematta)..

Unico: sait sen pakkauksen sitten vihdoinkin. Eikö ollut hellusia vaatteita.. Oon jo ehtinyt ostaakin Möykkyliinille varmaan pari pussillista vaatteita! :)

Odessa80 kyllä vauvat varmaan tottuu mahassa koiran haukuntaankin jos kuulee sitä usein =)

hapsiainen, hyvä et oli nopea toimitus :laugh: Pääsitkös sinne uimaan asti?

Omena
, juu vihdoinkin tosin sen jo maanataina hain mut sit oli niin puhki ettei jaksanut aukoa. Aivan lutuisia :D Mä en oo hirveästi ehtinyt muita ostaa mut mun äiti on :D

Tää ajatteli repästä itsestään jotain irti ja lähteä joogaan :D Maha taas muka kiristää ihan kunolla mut eiköhän se taas siitä.

No nyt mä ehdin lueskella teidän jutut kun pieni toipilas antoi unelle periksi :)

Vadelmaunelma, mä oon nyt ihan oikeesti joka ikinen uloke pystyssä että nyt olisi viimein sun vuoro!! Kumpa saisitte hyviä uutisia, oli siellä nyt sit yksi tai kaksi pientä :heart:

Jokohan se Nanna lähti? Onnea matkaan!! Eipä sun kauaa tarvinnut niitä supistuksia sitten odotella :D

Unico, ihanaa että pakkaus tuli! Ne on niin ihania hypisteltäviä! Mä pesin sieltä kaiken, mut mä oonkin vähän hössö. Mutta ei mennyt makuupussi miksikään ja peitosta lähti se teollinen haju pois pesussa. Ajateltiin jo että jos tässä raskaudessa päästään sinne asti niin otetaan se pakkaus taas. Vaikka vaatteita onkin yhdelle vauvalle ihan tarpeeksi jäljellä. Mutta tuntuu, että siitä on paljon enemmän iloa kun siitä 140 eurosta ja saahan jotkut tarpeettomat (esim just se makuupussi ja talvipuku joita nyt ei tarvi enempää kun yhdet) vaikka myytyä halvalla jollekin joka tarvitsee.

En tiedä johtuuko raskaudesta vai tosta ikävästä sairaalakeikasta, mutta nyt on alkanut VÄSYTTÄÄ. Tänäänkin iltapäivällä meni helposti kaksi tuntia unten mailla kun tyttö nukkui myös hyvät unet. Ja kohta ajattelin jo ottaa kirjan ja mennä sänkyyn, miehellä on tänään iltameno töissä joten eipä tässä nyt paljon muutakaan puuhaa ole.

Hei ootteko te joogaajat käyneet siellä hotjoogassa? Kun mä aloitin siellä käymisen tossa joulukuussa, mutta ehdin käydä vaan muutaman kerran ennen lomia ja sitten tulikin tieto tästä raskaudesta ja kun niiden sivuilla sanotaan että pitäisi odotella se 12 viikkoa niin en oo uskaltanut mennä? Ootteko te käyneet ja miltä viikoilta? Itelle se on kuitenkin niin uusi harrastus että on aika raskasta vielä ja saatan tehdä jotain väärin.

Voi että mä odotan niitä pieniä potkuja! Viikko vielä pitäisi jaksaa ultraan, sitten näkee että kannattaako odotella mitään.

Ai niin, vielä yksi ällö kysymys. Onko teillä kaikilla tullut alkuraskaudessa paljon valkovuotoa? Mulla on kummassakin aikaisemmassa tullut ihan kauheesti, Helmiä odottaessa sitä tuli koko raskauden ajan, mutta nyt ei mitään! Oonkohan mä edes raskaanakaan?

Mukavaa loppuviikkoa mamiskukkelit!
B) 6+0

Uimasta kotiuduttu. Selvisin siis sinne asti. :) Ja vielä pysyin pinnalla ja taivuin myös vesijuoksuun. :) Huomasin siellä altaassa että kerrankin tuo maha ei ollut kivikova, kun tuppaa tosiaan olemaan koko ajan ihan pingottunut, siellä altaassa se oli enempi "normaali".

Mutta sitten mitä tajusin siellä altaassa vasta. :/ Kun tosiaan mullehan eilen se lääkäri antoi sen hiivalääkityksen kun epäili hiivatulehdusta. Mä en oikeesti muistanut koko tulehdusta!! :ashamed: Miten voin olla näin lahopää??? Enhän mä varmaan ois voinu mennä uimaan sen tulehduksen takia...?!?!? Mutta tosiaan kun tuo tulehdus on oireeton, en mä ite siis ois ees ajatellu hiivatulehdusta, on aina ennen ollut niin selkeät oireet jos moinen on ollut ja nyt ei mitään muuta kun lääkäri sisätutkimuksen jälkeen sen totesi. :|
Kiva kun tajusin sen siinä kesken vesijuoksun, totesin vaan kaverille että ei perhana, enhän mä varmaan vois olla täällä altaassa edes! :laugh:

Kvartti
Sä pesit siis myös sen äippäpakkauksen makuupussin? Mä taidan ehkä tehdä sitten saman jos se kerta ei miksikään siitä mennyt. Jotenkin ois kivempi pestä kaikki.
Niin ja tuosta valkovuodosta, mä nyt oon vuotanut seulana tän raskauden ajan. Mutta kaveri jolle asiasta avauduin sanoi että hänen raskausaika oli taas päinvastaista, ei kuulemma tullut oikein yhtään mitään.

Mutta nyt kone pois sylistä ja miehen kainaloon. Se on nyt niin ihanalla tuulella kun kuulemma olen ollut kiltti tänään kerta kaapissa oli ruokaa valmiina salaattia myöten ja sitten oli erilaisia leipomuksia. :heart:

- Hapsiainen

Juu, Hapsiainen, pesin makuupussin, toppapuvun ja jopa sen toppalakin :D Ihan kaikki pesin eikä millekään käynyt musta yhtään mitään. Toppapukua ei oo kyllä kertaakaan käytetty vaikka se mahtuisi vielä, mutta pesty on :p

huh, hirveästi tekstiä! kyllä huomaa, että useampi lomailee... hyvä kun sitä saikkua on tullut tarvitseville.

mulla on ollut kiireinen ja vähän stressaavakin päivä, eikä se ole ollut herkkua, kun en saa öisin nukutuksi. nyt olen ihan puolikuollut väsymyksestä, mutta en jaksa mennä iltapesulle, että pääsisin nukkumaan. ja nämä kädet! niiiin kipeät ja jäykät!! nari nari nari... :kieh:

piti sanoa kvartille että on teillä ollut iso huoli siellä ja rankka reissu, mutta onneksi kaikki näyttää jo paremmalta. tsemppiä toipilaalle! :heart: mulla ei ollut valkovuotoa yhtään alkuraskaudessa, ei tipan tippaa, että ole ihan huoleti. sen vuotelu alkoi sitten joskus reilusti puolen välin jälkeen, mutta ihan kuin se olisi nyt vähän taas hellittänyt.

onkohan nanna nyt tosiaan laitoksella? :whistle:

unico, mä ajattelin just samoin! että paljon kivempi se pakkaus luonnossa kuin kuvissa.

piip 37+1

mäkin muuten pesin makuupussin ja toppavaatteet. nyt on myös se peitto pesty, mutta en aio pestä patjaa. uitenkin laitan patjan ja lapsen väliin paksuhkon villahuovan imemään kosteutta.

iltaa! huomasin just et uskomatonta et mä oon jo eka tossa pinossa, jolla seuraava l.a. kylläpä aika menee nopeesti. nyt on pari päivää sitten alkanut selkeesti maha valua alemmas ja myös liikkeitä tuntuu tuolla melko alhaalla, sinne ilmeisesti poraudutaan. :) ihanaa kun on vähän tullut tilaa rintojen ja masun väliin ja masu myös näyttää pienemmältä kun on alempana.
mä pesin äit.pakkauksesta kaiken paitsi patjan kun sitä suositeltiin. jos pesee ohjeen mukaan + oikeessa väriseurassa, ei niille mitään tapahdu.

celia+ vaavi 38+3

Kvartti, kiitos vinkistä ettei mee kuitenkaan miksikään vaiks pesis. Musta se on söpöä kun on oma makuupussi jokaisella, meillä siis nyt toisena on mun oma pussi :D Hot joogasta en tiiä, mut taviksessa voi käydä. Tai siinäkin sanotaan että sen 12 viikon jälkeen jos on uusi juttu. Valkovuodosta, mulla tulee ja reippaasti, on koko ajan tullut. Mut kai sekin on raskauskohtaista ;)

hapsiainen, eikö se vesijuoksuvyö paina mahaa?

piip, kurjaa kun ei saa nukuttua. Jaksuja sulle! Joko sä sait tehtyä sen villahuovan?

Taidan mäkin sitten käyttää sen makuupussin ja toppiksetkin siellä koneessa, onpahan sit varmasti puhtaat.
Sain jopa mentyä sinne joogaan, ja kyllä huomas et ei oo tullu tehtyä juuri mitään tän raskauden aikana suurinpiirtein kaikki lihakset kiristi :laugh: Noo josko nyt sitten sais käytyä ja hiukan kotonakin tehtyä kun pääsee vaan rytmiin. Toukkakin tykkäs ;) tai no makoili ihan rauhassa paitsi kun oli rentoutukset niin tää vetää rallia mahassa, tai ymmärtää vähän väärin nää systeemit :laugh: Selällään makuu otti yllättäen selkää mitä ei huomannut maatessa vaan ylösnoustessa oli kovin jäykkä, mut melko nopeasti onneksi vertyi. Ja maha oli hiukan tiellä mut onneksi voi soveltaa. Tää ei siis ollu mammajooga missä tänään kävin ;) Tosin ton joogan jälkeen tuli kovempi närästys, mut toisaalta ajoittain närästää ihan yhtäkovaa ilman et mitään tekee et kai se on sit pikku juttu ja jooga menee sen edelle. Rennie ei vaan meinaa auttaa ei kyllä normaalistikkaan, täytyy kysästä neuvoa lääkäriltä mikä auttaa. vai onko teillä kokemusta?

Unico ja Toukka 27+5 Ja kohta puoleen yrittämään unta väsy kyllä.

Yhteistyössä