*Kolmatta kaipaavien MARRASKUU*

Onpas ollut tapahtumarikas alkukuu täällä! Santulle onnittelut menkoista heti alkuun. Ja pieni tytön tylleröinen, toivottavasti kaikki suttaantuisi parhain päin ja mieskin lämpenee ajatukselle :)
Pikkuiselle oikein extrapeukutukset että kaikki sujuisi hyvin...
Ja km kokeneet, se on niin kurjaa :( Sitä kun ehtii jo päivässä parissa ajatukset laukata miljoonaa tulevaan vauvaan liittyen ja sit slip, matto alta pois. Voin vaan kuvitella mitä se on jos raskaus etenee pitkälle, en pysty edes käsittämään miten sellaisesta surusta voisi selvitä hengissä....vaikka tiedän että selvinneitä on, mutta uskomatonta vahvuutta se kyllä vaatii. Santulle erityisesti hattua nostelen, vaikutat harvinaisen positiiviselta ihmiseltä :)

Jep, mä ootan et menkat alkais, piti tänään alkaa mut eipä vielä ainakaan näy. Harvemmin niitä olen odotellukaan, mut nyt sit pääsee laskemaan päiviä kun alotetaan tositoimet... ostin testejäkin kaapin pullolleen joten ei kai tässä mitään tjottailla - nyt yritetään ja sillä sipuli :D

Plussatuulia kaikille kovasti :)
 
Tänään testattu vahva haamu dpo12... oli tosi kuvottava olo kun heräsin ja pieniä repäsyjä tuntuu molemmin puolin nivusissa vähän väliä. Eli oon nyt vähäsen raskaana, aika näyttää kuinka kauan. Riemusta en ole hyppiny, huomenna voi hyvinkin alkaa menkat.
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Minusta noilla dpo:lla viivan vahvuudet on sulla Pikkuinen ihan niin kuin tässä vaiheessa pitääkin. Ja koko ajan vahvistuu, joten hyvältä vaikuttaa. Itse ainakin, jos noita viivoja saisin, olisin ihan luottavainen. Itse kun en kuuna päivänä ole saanut minkäänlaisia haamuja testiin. Kahesta ekasta sain myöhäisestä kiertopäivistä johtuen reilun plussan heti alkuun.
 
Pikkuinen, peukkuja pidetään että viiva senkun vahvistuu :)
Mulle vois sitten jos halutaan mut ottaa mukaan, päivitellä et kiertopäivä 1/29 olis käsillä ja yrityskerta on sitten eka, tässä alkavassa kierrossa.

Miten muuten meinaatte hoitaa isommat lapsukaiset sitten, kun kolmonen ilmottaa tulostaan ja syntyy? Onko vanhin hoidossa vai kotona ja kerhoissa vai miten? Meillä molemmat vielä nyt kotona ja paikka ensi syksyksi molemmille on päiväkotiin, mutta jos kävisi niin kivasti, että kolmas syntyisi ensi vuoden puolella niin en tiedä oikein... periaatteessa kiva olisi olla kolmen kanssa kotona, mutta vanhin on tuolloin jo vajaa 4 v ja jo nyt on niiiin innoissaan kerhosta ja muista jutuista, missä muita lapsia on. Kaipaa siis seuraa selkeesti... kun mietin et miten sitä sitten kolmen kanssa kerhotuksia ja muita "virikkeitä" ehtii ja jaksaa hoitamaan... mulla kuitenkin ainakin alku olisi rankka, kun sektio on pakosta edessä myös jos kolmas ikinä saadaan. No, ennenaikaisia ajatuksia mutta näitäkin olen miettinyt... hätähousuna :D
 
Eipähän tarvinnut tikuttaa ovista, eilen alkoin menkat WTF?! kp 20?! Täytyypi soitella lääkäriin. Tai kai se sitten vaan johtuu ettei ovista tapahtunut hcg:n takia ja siksi kierto sit meni noin, en voi käsittää...
 
Kävin taas kurkkaamassa teidän kuulumisia =)

Santtu: Samaan aikaan halit :hug: ja onnittelut tädistä! Hienoa, että sun kierto on lähtenyt hyvin käyntiin synnytyksen jälkeen =) Onnea uuteen kiertoon!

Pikkuinen: Komppaan Sunfloweria eli hyvältä näyttää ja toivottavasti vahvistuu edelleen! b=)d

runttipulla: Mun lapset on jo koululaisia. Itselleni oli ihan selvää, että esikoinen jäi kotiin kuopuksen syntyessä ja olivatkin kotona kunnes kuopus oli 3v. En olisi silloinkaan laittanut hoitoon ellei kuopuksen dysfasia olisi sitä vaatinut (vertaistuki auttoi puheen kehityksessä). Näin kolikon toiselta puolelta eli lapsia työkseen hoitavana voisin kommentoida tuohon myös... Älkää nyt suuttuko kun sanon tosi suoraan, mutta tämä on jatkuva harmituksen aihe lasten hoitajille, että toiset lapset tuodaan hoitoon vaikka äiti on vauvan kanssa kotona. Älkää vain luulko, ettei ne vanhemmat lapset tajua sitä! He ovat mustasukkaisia, surullisia, vihaisiakin ja käyttäytyvät sen mukaan :( Heidät ikäänkuin "heitetään sivuun", kun äiti viettää aikaa ihanan vauvan kanssa. Ihan varmasti edessä on suuremmat mustasukkaisuus ongelmat niin... Voihan sen vauvankin kanssa viedä isompaa kerhoon tai käydä leikkipuistossa tapaamassa muita lapsia. Todennäköisesti lähiseudulla on muitakin äitejä kotona lapsineen, joita voisi tapailla ja lapset saisivat niin sitä seuraa ja "virikkeitä". Ihan oikeasti päiväkodin "virikkeet" ovat ihan jotain muuta mitä vanhemmat usein luulevat. Siellä lapsi jää usein täysin ilman huomiota koko päivän, joutuu kilpailemaan kaikesta ehkä 20 muun lapsen kanssa, joutuu ehkä jatkuvasti kiusatuksi lasten tai jopa aikuisten taholta ym. ym. Olette varmaan lukeneet viime aikojen uutisia lasten teippaamisista ja henkilökunnan kommentteja päiväkotien tilanteesta. Ne on ihan arkipäivää valitettavasti. :( Se on oikeasti lapsille työtä eikä mikään huvipuisto. Ainakaan alle 3-vuotiaat eivät kaipaa pätkän vertaa kavereita. He kaipaavat vain vanhempiaan. Nyt täytyy vielä mainita, että en tee vakkaristi töitä päiväkodissa, mutta olen ollut niissä riittävästi tuurailemassa eri kunnissa, jotta olen voinut todistaa näitä asioita. Jos olisin sen tiennyt, kun omat lapset olivat pieniä, en olisi ikinä vienyt heitä sinne!!! Jos siis vain on vaihtoehtoja, suosittelisin miettimään niitä hyvin tarkkaan. Tiedän, ettei kaikilla ole vaihtoehtoja. Jos on mentävä töihin vaikka taloudellisen tilanteen vuoksi, vaihtoehtoja ei välttämättä ole. Ugh! olen puhunut :D

Käytiin varhaisultrassa ja siellä köllötteli yksi pienokainen ja syke löi tasaisesti. Viikotkin täsmäsivät suurinpiirtein olettamaani. Laskettu aika on juhannuksena :D

Barbbis 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Ihania ultrakuulumisia barbamamalla :heart:

Viivanvahvistumista odottaa lähinnä keskenmenneen raskauden vuoksi...
Huomasin kun tänään oli eräs esikoisen yrittäjä linkittänyt samanlaisen testitikun dpo12 toiseen ketjuun ja kertoi miten oli liikuttunut kyyneliin testistä. Itse olen koko tämän päivän odottanut koska vuoto alkaa enkä hetkeäkään ilakoinut eilisestä testistä. Tälle aamulle ei ollu kuin ovistesti joka näytti tasavahvaa viivaa kuten eilisetkin.. Käyn ostaa digin jos vaan apteekista löytyy ja teen sen vielä tänään, jotenkin varautunu näkemään inte gravid tekstin siinä...

Tulee vähän semmonen olo että oon jotenkin tosi negatiivinen ihminen kun en osaa iloita orastavasta raskaudesta mutta ei multa vaan irtoo nyt riemunkiljahduksia. Menkat ei alkanu aamulla niinku "piti" mutta silti, en vaan kykene luottamaan ja uskomaan omaan raskauteen. Huomenna soitan neuvolaan ja juttelen vähän näistä fiiliksistä...

Lisää plussia tänne ketjuun kiitos, niitä uutisia on niin ihana lukea :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Runttipulla, meillä on esikoinen jo koulussa, mutta kuopus käy päivähoidossa. Ajattelin pitää hoidossa vielä sen viikon, kun mies on "isyyslomalla" ja sitten jää kotiin, koska en voi sektiohaavan kanssa lähtee viemään hoitoon asti.

Kuopusta odottaessani esikoinen meni päivähoitoon ja oli siellä vaikka olin vauvan kanssa kotona. Enkä todellakaan koe itseäni huonoksi äidiksi ja kaikki jotka kritisoi äitejä, jotka ovat vauvan kanssa kotona ja toinen hoidossa, niin saa mun raivon pintaan. Mitä kukaan on toisen tilannetta arvostelemaan ym.

Itse meinaan sain kuulla tuota paljon. Meillä oli monen tahon suositus esikoiselle päiväkotipaikkaan (oli jopa 2paikalla) ja lastensuojelun kehoitus oman jaksamisen kannalta.
Jos olisi mahdollista niin kuopus jatkaisi kesän alkuun ensi vuonnakin, mutta käytännön syistä näin. Jatkaa sitten syksyllä taas hoidossa, vaikka jään vauvan kanssa kotiin.

Vielä noista mitä Barbamama sanoi kerhoista ym.. mulla ei ole äitikavereita, jotka kävisi kerhoissa tms. tai joita tapaisin usein. Enkä ole hyvä tutustumaan vieraisiin ihmisiin ja en vain osaa mennä juttuun mukaan. Sekä täällä kaikkialla on hyvin pienet piirit. Perhekerhossa kävin aikoinaan ja itselle ne oli yhtä tuskaa, kukaan ei tullut juttelemaan ja kun koetit saada juttelua jonkun kanssa, tuntuivat vain tekevän tiiviimmän pienen piirinsä.
Joten mä jätin sen kesken. Ja olen huono lähtemään itsestään, pari kertaa oli perhetyöntekijä silloin mukana ja sekös se vasta olikin ihmeellistä.. en ollutkaan sellainen superäiti joka pärjää yh:na.
 
mymosa: Teidän tilanne ei kuulosta ollenkaan siltä mitä tarkoitin. Se on ihan eri juttu, jos on tosiaan esim. lääkärin suositus. Siksi itsekin pojan laitoin hoitoon tuossa vaiheessa, kun lääkäri näin suositteli. Tarkoitin lähinnä niitä tilanteita, joissa vanhempi lapsi on vielä ihan pieni ja terve eikä ole mitään estettä sille, että virikkeitä ja ystäviä voisi löytyä lähipiiristä muutenkin. Näen näitä tilanteita valitettavan usein ja me "ammattilaiset" keskustelemme tästä kehityksestä huolestuneena. Tuntuu kuin suurin osa vanhemmista ei osaisi enää olla omien lastensa kanssa. Hoitopäivät venyvät todella pitkiksi, illalla suoraan nukkumaan ja aamulla taas hoitoon, viikonloppuna isovanhemmille hoitoon jne. Tämä on siis iso muutos perheissä ja mielestäni aika outo suuntaus.

En ole itsekään mikään superäiti. Eikä sellaista ole olemassakaan! Jokainen tekee sen minkä pystyy ja siihen pitää olla tyytyväinen =)

Noihin äitipiireihin voi olla tosiaan vaikea mennä, jos tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Olen kokenut senkin. Jätin käymättä MLL kerhossa juuri siitä syystä. Sen sijaan löysin netin kautta paikallisen äitiporukan, joiden kanssa ollaan edelleen tekemisissä vaikka ollaan muutettu ympäri Suomea ja lapset ovat kasvaneet isoiksi. Kannattaa kysellä vaikka neuvolan kautta tai vain mennä sinne leikkipuistoon roikkumaan. Yleensä joku muu aloittaa jutun, vaikka itseä ujostuttaisi =)
 
ON: eipä mittään. Perjantaisen päänsäryn ja oksentamisen jälkeen ei mainittavaa. Tänään vissiin dpo 6.

Ja pakko peesata Barbamamaa. On lapsia ja perheitä, jotka tarvitsevat päivähoidon tukea arjessa jaksamiseen & pärjäämiseen. Sitten on myös perheitä, joissa lapset nakataan hoitoon, koska luullaan että niin kuuluu tehdä, tai lapsi jää paitsi jostain mystisestä kokemuksesta ollessaan kotihoidossa :( Ja on vanhempia, jotka sanovat ihan suoraan, että pääsevät helpommalla, kun päiväkodissa opetetaan esim. potalla käynti ja ruokailuasiat. Oletetaan herkemmin kuin ennen, että se tehtävä kuuluu muille kuin vanhemmille. Sama trendi jatkuu koulussa.

Alle 3 veen paras paikka on kotona silloin kun vanhempien jaksaminen ja pinna on kohdillaan. Ja jos töihin on mentävä, sinne on mentävä, mutta enpä itsekään vapaaehtoisesti laittaisi lastani hoitoon ja olisi itse vauvan kanssa kotona. Ellei siis ole erityisen tuen tarvetta. Kyllähän päivähoidossa lapset hoidetaan, mutta aika kaukana se kodinomaisuus ja rauhallisuus useimmissa yksiköissä on :(

Eikä tämä todellakaan ole mikään syytös ketään kohtaan, vaan kannaotto ihmisenä, joka viettää monta tuntia päivässä niiden teidän kaikkein rakkaimpien mussukoidenne kanssa <3
 
mymosa
No ihmekös meidän päivähoidossa keksitään lapselle jos jonkinlaista sairautta ja lähetetään pienestäkin kotiin (kerran olivat mitanneet lapsesta kuumeen 37, tultiin kotiin ja mittasin ite.. 36.5 ja sen jälkeen pysyikin normaalissa), ehkä tää on vihjaus, että vie lapses kotia kun ei sillä oo mitään syytä olla täällä :LOL:

Meillä siis oli esikolta lausunnot ym.. mutta kuopus nyt jatkoi hoidossa vaikka opinnotkin loppui.

Siis toki on niitäkin perheitä, jotka sysää sinne hoitoon pienen pienen lapsensa, toki meitä kun on moneksi.
Mä oon ollut lapsien kanssa kotona sen 3v ja molemmat olleet 3v kun hoitoon menneet, en vois ikänä kuvitella vieväni alle 1v hoitoon, sen jälkeenkin vasta jos ois ihan ihan pakko.

Täällä olen koettanut huhuilla ystäviä, mutta etelä-savosta ei vaan tunnu olevan porukkaa.. kaikki tätä kautta saadut kirjekaveritkin asuu kauempana. Toki ajelisin lähinseuduille mielelläni.
 
dpo13 iltapissi yllätti.. Aijaa.com - 9013153.jpg saa siirtää plussanneisiin niin kauan kuin tämä olotila kestää, oli se sitten päivä, viikko tai 8kk...

Tuosta päivähoitojutusta, esikko meni 3v1kk ikäisenä, kakkonen tulee menemään 2-3 vuotiaana jos ei kolmatta lasta meille jostain syystä suoda. Mutta olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä että taaperon paikka on kotona äidin ja/tai isin hoivissa, ei päiväkotiryhmässä. Aika jyrkkäkin olen tämän mielipiteeni kanssa, mun ahtaaseen pollaani ei mahdu ymmärrys sitä kohtaan että ensin pitää lapsia tieten tahtoen tehdä ja sitten ne roudataan päiväkotiin heti kun siihen mahdollisuus avautuu. Jopa jo 9kk ikäisenä. Jos on äidin jaksamisesta kyse, ei taaperon tunkeminen päiväkotiin ole ratkaisu vaan neuvolan ja sosiaalitoimen kuuluu puuttua tilanteeseen ja tarjota äidille tukea ja apua arkeen niin että pienillä lapsilla on hyvä kasvaa ja kehittyä kotona.

Huh, ollut niin tunnekuohuinen viikonloppu.. kamalat menkkakivut on tullu tänään, toi digitestin vastaus tuli ihan puskista, negaa odotin. Menkkojenkin piti tänään alkaa mutta ei näy vielä.. Nyt karkkipussia, kainaloa ja elokuvaa, mukavaa ja hedelmällistä tulevaa viikkoa kaikille! :flower:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä