*Kolmatta kaipaavien MARRASKUU*

KESKIVIIKKO 30.11.2011


kp 31->



kp 21-30

*Molly*......................kp 30/28-31...........yk 3
KauniinaPäivänäTuut...kp 30/24-28...........yv 6+
Bindi..........................kp 29/30-36...........yk 3 -06 -09
Moonchaser................kp 28/30................yk 10 -05 -10
runttipulla..................kp 26/29................yk 1 -09 -10
Pikkuinen12................kp 23/38................yk 9



kp 11-20

Emmaliini...................kp 20/28..................yk 1
Malania......................kp 20/??..................yk 3
Sunflower11...............kp 19/24-35..............yk 12 -10 -08
Emmin.......................kp 17/33-40..............yk 4 -06 -11
Liljan Kukka...............kp 16/28-37..............yk 10 -08 -10
Whisky Peat...............kp 15/30-35...............yk 4 (tm 07/11)
Pettunia....................kp 11/28-35................yk 13



kp 1-10


mimosan...................kp 3/28-32...................yk 4 -08 -10




PIINAILIJAT..dpo, haamuilut ym..



MENOSSA MUKANA enemmän tai vähemmän:

Santtu81
Maijamehi
Äidin onni
Miima81
Tuuska
Fiona-neiti
Tasse
morebabies
nereida


2011 PLUSSAT - ONNEA!


TAMMIKUU
Kerran vielä yk 7
Äpyli
sporty yk 8
kaneli87 yk 3
Mädchen yk 15
Santtu81 yk 4
äiti88 yk 6

HELMIKUU
Koiksa-79 yk 2
Herttaliisa yk 1

MAALISKUU
Karamelliapina yk 5
EevaN
Sametuli yk 2

HUHTIKUU
Niisku74 yk 6
m0308

TOUKOKUU
raparperitaivas
kipakko
Bassets yk 9

KESÄKUU
Tails yk 11
*JS* yk 7
Iina73 yk 1

HEINÄKUU
Minnarun yk11
moomin(34)

ELOKUU
Tähti77
Annastiinakerttuli yk2
Kultakurkku yk3
Mymosa yk18
Malania yk2

SYYSKUU
LepikonHeta yk3

LOKAKUU
Enisa84 yk5
Aanna yk2
Barbamama35 yk14
Daniella yk5
Jenhy yk2

MARRASKUU
PieniTytönTylleröinen
Kati82 yk7
Filuuri yk2


PLUSSANNEIDEN PINO LÖYTYY TÄÄLTÄ:
KOLMANNEN ODOTTAJAT

PÄIVITYSPYYNNÖT LIHAVOIDULLA JA PUNAISELLA! KIITOS!
 
Viimeksi muokattu:
Katille kiitokset uudesta pinosta!

Liekö jo ensimmäiset piinailuoireet alkaneet, kun näköjään unettomuutta kehissä. Viime yönä ei uni meinannut tulla millään, ja tänä aamuna heräsin silti turhan aikaisin. Huolta tuntuisi kyllä riittävän tähän väliin jo noista olemassaolevistakin lapsista. Esikoisella olisi lähiaikoina ohjelmassa korvien putkitus. :(
 
kiitos uudesta pinosta!

Tänä aamulla edelleen ovis + digillä mitattuna. Eilen kyllä heiluteltiin peittoa keskellä yötä, joten vaikka näyttäs tänään vielä olevan plussaa niin tänään aion niiiiin nukkua. Näitten silmäpussien alle vois nelihenkinen perhe tulla sateensuojaan. Onkohan tää miun ovis plussailu nyt sitä itteensä tai jotain muuta? No mene ja tiedä, herran haltuun. Nyt on sit vaan odotettava se pari viikkoa.
 
Saisiko liittyä joukkoon? Ennestään löytyy 6v ja 9kk lapset, kolmannen yritys alkoi heti kun menkat tuli synnytyksen jälkeen eli yk8 on jo menossansa.. tässä mun rivi jos päivittäjä olisi kiltti ja lisäisi listoille? :xmas:

Pikkuinen12..............kp 32/27-38............... yk

Nyt menossa dpo9, menkkoja odotellaan sunnuntaiksi ensimmäisen terokuurin päätteeksi. En usko ovuloineeni tässä kierrossa kun ei ole minkäänsortin alavatsatuntemuksia ollut ovulaation jälkeen, toisin kuin viime kierrossa. Lämmöt on koholla 37.1-37.8 ja alkanu yöpissiheräämiset ja rinnat turvonnu mutta ne menee terojen piikkiin. Valkovuotokin ollu limaista eikä muuttunut "normaaliksi" kuten viime ovulaation jälkeen tapahtui parissa päivässä.

Hankala kommentoida vielä kenellekään mutta kunhan hetken seurailen, pääsen toivottavasti juttuihin "kiinni", nyt vain toivottelen tuplaviivoja testeihin kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
kiitos kati uudesta ketjusta, korjaatko tuonne mun kohdalle kiertopäivien pituudeksi 28-32

me ei ostettu viimevuonna miehen kanssa toisillemme joululahjoja ollenkaan, mutta nyt tuntuu että haluaisin miehelle jotakin hankkia. jotakin hyödyllistä tekisi mieli ostaa.

esikoinen oli niin sanotusti helppo vauva, vaikka syntyikin niin pienenä keskosena. neljänkuukauden ikäisenä ( korjattua ikää 1kk ) rupesi nukkumaan yöt läpeensä, ilman syöttöjä ja heräilyjä 9-12 tuntia yössä. kasvoi tasaisesti kokoajan vaikka yöllä ei maitoa juonutkaan enään. kaikki hampaatkin tuli aika kivuttomasti, ei mitään suurempia kitinöitä. 1 vuotiaana rupes yöt olemaan hiukan levottomia, mutta se korjaantu sillä, kun vaihdoin maidon laktoosittomaan maitoon. oli pojalla muitakin oireita, kuten kamalat ilmavaivat. kaksvuotiaana vaihdettiin takaisin normimaitoon ja enään ei ole mitään siitä tullut. esikoinen oli kova myös puklaan. sillon kun vielä söi öisin, niin söi tosi hitaasti ja pullollista saatettiin lossutella tuntikin. sitten ne tuli kaikki ulos kunnon ryöpyllä, joten lakanoita sai kyllä kans kokoajan vaihdella. edelleen oksentaa herkästi jos nauraa kovasti tai itekee tai yskii. nuorempi poika rupes nukkumaan kokonaisia öitä 4kk iässä ja nukku ihan hyvin tuonne 8kk asti. sitten kun lähti kunnolla liikenteeseen, niin yötkin vilkastui. edelleen heräillään parikertaa yöllä seisoskelemaan sänkyyn ja ihmettelemään ja ikää pikku herralla 1v ja 1kk. ei sinänsä ole mikään ongelma itselle, kun siihen on tottunut, kuitenkin välit saan itse nukuttua ihan sikeää unta, niin seuraavana päivänä ei nukuta :)

tervetuloa pikkuinen :wave:

mietin itsekkin tuossa edellisessä kierrossa, että mahtoinkohan ovuloida ollenkaan. kun ei suurempia kipuja ollut, kuin yleensä ja limojakaan ei niin paljon ollut kuin aijemmissa kierroissa. sitten vielä kierto jäi neljäpäivää liian lyhyeksi.

tosiaan onhan se isänpäiväkin tulossa, mitähän sitä noitten lapsosten kanssa isälle keksis ja samoin papoille..
 
kati Kiitos hienosta pinosta :)

pikkuinen Tervetuloa pinoon!

Mä en oikeasti luota enää mihinkään tuntemuksiin tai merkkeihin niin ovulaation tai raskauden kanssa. Viime kierrossa, tai siis km:n jälkitarkastuksen yhteydessä mullahan nähtiin se melkein kypsä munasolu (17mm), mutta pari päivää sitä ennen olin jo saanut ovisplussa, mut lääkäri sanoi ettei irtoa vielä moneen päivään, mutta silti en ikinä enää saanut plussaa testiin eli siis su +ovistesti, ma ovislimat, ti 17mm munasolu oikealla, vihlonnat tuntuivat vasemmalla, mutta sen jälkeen ei mitään nousua ovistestissä ja hcg:hän oli kuitenkin vielä loppujen koholla ettei varmaan siksi edes irronnut. Samoin edellisessä raskaudessa olin ollut jo monta viikkoa raskaana eikä mitään oireita mistä olisin huomannut, kun en tiennyt. En osannut edes ajatella, että viikko kierukan poiston jälkeen voisi natsata, kun takana pitkä lapsettomuustausta. Oireet alkoi sillä sekunnilla, kun tein +-testin rv 5+3. Tässä kierrossa (kp 16) pientä vihlontaa, ei minkäännäköisiä limoja, ehkä pientä nippailua, mutta ovistesti tosi haaleaa viivaa. Hcg oli viime to 8,5, lääkäri oli sitä mieltä "joskus kohonneella hcg:llä voi silti ovuloida", ottaa tuosta nyt sitten selvää. Ketuttaa silti koko perhanan tilanne niiin paljon!!!

Isänpäiväksi tehdään tyttöjen kanssa kakku, viimevuonna tehtiin Kinuskikissan sivuilta ihana suklaakakku mihin tytöt sitten valkosuklaalla painoi vielä omat kämmenen kuvat päälle. Tänä vuonna tuo pieni karvatassu voisi tehdä ne jäljet :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
emmin & filuuri: Jos laittaisin toiselle ne 8kpl puikkoja ja toiselle 12kpl kasettitestejä, niin katsoin että postarit olisivat 2lk:n kirjeenä (jos vaakani pitää paikkansa) puikoista suomeen 1,20e ja eurooppaan 2,05e ja kaseteista suomeen 0,75e ja eurooppaan 1,30e :) Eli jos filuuri haluat nuo kasettitestit, niin ne ainakin tulevat tosi halvalla, jos asut euroopassa :)
 
Pikkuinen12 Tervetuloa :) Haluatko, että merkitsen lapsesi tytöiksi tai pojiksi, vai annanko olla noin?
Bindi Sama kysymys sinullekin :)

Keskusteluun lasten helppoudesta. Meillä lapset syntyivät pikkukeskosina, joten alku oli varsin rankka (pitkine sairaalajaksoineen yms). Kotiin päästyään saatiin kuitenkin hyvin ns rytmi päälle, ja kun lasketusta ajasta oli noin kuukausi, niin molemmat alkoivatkin jo nukkumaan täysiä öitä (joita nukkuvat edelleenkin). Edes hampaidentulo ei ole meillä juurikaan valvottanut, joten en oikein pysty kommentoimaan lasten takia valvomista..
Syömisten kanssa meillä sen sijaan ollut ongelmia, varsinkin pojalla. Rinnalle eivät oppineet, pumppailin heille maidon 10kk, sen jälkeen siirryttiin hiljalleen tavalliseen maitoon. Poika on koko ikänsä pulautellut paljon, nykyisin oksentelu/pulauttelu hallinnassa maitohappobakteerien avulla. Tosin vieläkään ei voi syöttää kerrallaan isoja määriä kerrallaan, tai oksentaa. Tyttö hyvä syömään, ja kasvaakin hyvin. Poika sen sijaan kasvanut koko ikänsä miinuskäyrillä.
Pottailu meillä vielä vähän alkutekijöissään. Loppukesällä tyttö jo vähän oppikin, nyt tullut takapakkia.. Eli vaippoja tuolla kaksikolla kuluu edelleen.. ;) Mutta siis kaiken kaikkiaan sanoisin meidän lapsia aika helpoiksi, turhia eivät kitise yms. Mitä nyt uhman myötä..

Me ei olla miehen kanssa juurikaan ostettu toisillemme synttäri-, joulu- yms lahjoja. Välillä ostamme toisillemme jotain kivaa kun tulee vastaan ja ilmenee tarvetta. Lasten myötä pitäisi varmaankin alkaa panostamaan lahjoihinkin..

ON: Ovis on nyt sitten ainakin testien mukaan ohi, jos niitä nyt oikein tulkitsin. Peittoja ainakin heiluteltu paljon niiden aikaan, eli toivottavasti viimeinkin onnistuisi ;)
Loppuviikosta pitäisi käydä verikokeissa tarkistamassa, että ovuloinko tässä kierrossa. Jos en, niin sitten alkaa ensi kierrossa clomit. Toivottavasti pärjäisin ilman niitä...
 
Kiitos Kati uudesta pinosta!

Mulla on sitten tänään KP1 YK2 vihdoin! Kylläpä kesti! Katselin tossa kalenteria ja huomasin, että mulla oli edellinen kierto vaan 25 päivää, joten tää oli sitten varmaan se tasaus siihen.

Moonchaser kiitos kovasti mielelläni haluaisin nuo testit, ikinä en ole kasetteja kokeillut. Ja onpa muuten halvat postikulut, mä jotenkin ajattelin, että niistä tulee vaikka kuinka paljon. Laitan sulle yksärinä osoitteen, niin jos laitat mulle tilinumeron?

Pikkuinen tervetuloa! :wave:

Lasten helppoudesta vielä. Meidän esikoinen on aina ollut ihanan kiltti, aurinkoinen ja helppo kaikella tapaa. Nukkunut hyvin, syönyt kiltisti, hampaiden tulon huomasin vaan seuraavana päivänä löysästä vatsasta jne. Kakkonen sitten taas... Aurinkoinen ja iloinen poika, silloin kun ei ole jokin pikkuasia joka ei pimennä hänen aurinkoaan. Poika on varsinainen drama queen, se kuullaan ja välittömästi ja kovaa, jos jokin ei ole aivan mielen mukaan. Hänellä on mielipide kaikkeen. Jo tässä 1,5v. kehittyneessä iässä poika tietää minkä värisen ruokalapun haluaa laittaa milloinkin, mitkä kengät haluaa jalkaa juuri sillä hetkellä jne. Päivät tuntuu välillä olevan yhtä taistelua kun kaikessa ei voi mennä puolitoistavuotiaan mielen oikkujen mukaan kuitenkaan. Lisäksi hän on todella huono nukkuja ja jos hampaita tulee, niin syöminen katkeaa jo kaksi viikkoa ennen ja kärttyillessä menee viikkoja. Pieniä asioita oikeideisiin terveydellisiin ongelmiin verrattuna, mutta välillä oikein pysähdyn ihmettelemään miten voivat veljekset olla erilaisia ja arki heidän kanssaan poiketa niin toisistaan.
 
Heips! Olen taustaillut noin viikon verran ja seuraillut teidän juttujanne. Jänskännyt puolestanne! =) Minulla siis kaksi poikaa -08 ja -10 ja nyt haaveissa kolmonen. Ensimmäinen yk menossa. Jännitys kova, koska molemmat poitsut on tärpännyt heti ekasta. Pitipä kirjoitella vinkkiä tuleaan, koska viime jouluna miehemme kanssa keksittiin loistava lahjaidea ja se kyllä toimi. Sovimme, että emme osta toisillemme mitään tavaraa joululahjaksi, vaan ostamme yllätyksenä toiselle jonkin lahjakortin tekemiseen esim. ravintolaan, urheilemaan tms. Minä sain extreme lahjakortin ja mies romanttisen kylvyn. Siis molemmat tekemiset sellaisia, missä kumpainenkin oli mukana. Kun oli lahjakortit oli ns. pakko ottaa vapaata tietyn ajan sisällä ja hommata lasten hoitaja, eikä mennyt vaan haaveiluksi vapaa-ajasta. Meillä toimi!!! =) Ja mukavaa oli!
 
  • Tykkää
Reactions: nereida
Sunflower, pistäpä kuvia testeistä, niin voidaan yhdessä pähkäillä. Eikö tunnu tummuvan vai mikä on ongelmana?

Tervetuloa Pikkuinen. Lupaavia oireita.

On toisilla teistä upeita nukkujia. Mulla on jo vuosien ajan kertynyttä univelkaa. Ehkä ne sit murroiässä nukkuu noi meidän ipanat.

Inhottava tilanne sulla morebabies. Milloin sulla olikaan seuraava hcg-mittaus? Toivottavasti sitten on jo ihan nollilla ja viimeistään ensi kierrosta olosuhteet olis parhaat mahdolliset. Tai ensin tietty toivotaan, että ovis olis sittenkin tässä kierrossa tapahtunut tai tapahtumassa.

Kati, kiitos uudesta pinosta. Merkkaatko mulle kiertopäiviksi 32-38. Ei mulla onneksi ihan noin suurta hajontaa kiertopäivissä ole, vaikka pidemmällä aikavälillä luvut olis 26-38. Nyt ei vaan vähään aikaan ole ollut noita lyhyempiä kiertoja.
 
sunflower onnittelut ovisplussasta, ja tervetuloo miun kans piinailemaan.

pikkuinen tervetuloa mukaan!

lasten helppoudesta esikoinen super helppo, ja tää nuorimmainen keskiverto. Et kaiy tuleva tapaus olis sitten se vaikee ;)

lahjoista on sovittu miehen kans et ostetaan vaan muksuille, niin säästetään hiukan.

sitten kyselen tyhmiä. Miten ootte yleensä hyödyntäneet oviksen? Ootteko ollu samana päivänä ku ovis + on tullu yhdynnässä vaan vasta seuraavana päivänä? Vai molempina?
 
Emmin Meillä on nuo aikaisemmat muksut alkaneet aina ultratuista kierrosta, joten ollaan oltu ennen ovulaatiota ja tyttöjä on tullut :) Yleensähän suositellaan joka toinen päivä spermanlaadun säilyttämiseksi, mutta meillä miehellä sperma on tutkittu ja ihan huippuluokkaa, joten lääkärin neuvosta toimittais niin että heti plussa jälkeen mahdollisesti ja sitten noin 36h kuluttua riippuen vähän vuorokaudenajasta. Siis käytännössä varmaan jos plussa aamupäivästä niin kuin suositellaan testitehtävän niin samana iltana ja seuraavana. Siis jos joskus se ovisplussa saataisiin...

Pettunia maanantaina seuraava hcg-mittaus eli sitä taas odotellessa. Musta on tosi jännä että ovistestit näyttää ihan 100% samaa haaleeta koko ajan eli ei minkään näköistä vaihtelua viikon mittaan. Kun olen nähnyt muiden testijonoa niin kyllä siellä on vaihtelua, mutta mulla ei, siksi arvelen et se on se hcg mikä siellä vieläkin näkyy, mutta voiko koska oli kuitenkin silloin viime to enää 8,? ??

Meillä mies täyttää joulunaikoihin 30 v., joten yhdistelen joulu ja synttärilahjaa. Miehellä on onneksi paljon harrastuksia, joten lahjoja on helppo keksiä: crossi, flatland-pyöräily, freestyle-pyöräily, metsästys, sali, Girya, suklaat, viinit ja onnekseni omistan miehen, joka rakastaa itsensä hoitamista, joten hemmottelulahjakortit ovat enemmän kuin tervetulleita, samoin tuoksut. Mies hoitaa mulle aina arvokkaita lahjoja, nytkin oli sopinut mulle joululahjaksi uniikin sormuksen suunnitteluaika ja siis tietty se sormus, mutta vaihdoin sen tuohon hauvavauvaa ja elättelen toiveita, että saisin sen sitten synttärilahjaksi :LOL: Lapsille ei sitten ostetakkaan paljon mitään, kun ne saa isovanhemmiltaan ym niin kauheasti ettei haluta opettaa siihen lahjavuoreen. Ja tosi paljon ostetaan pitkin vuotta esim Dvd:itä. Meillä on perjantai-traditio, että pistetään patjat, peitot, tyynyt olkkarin lattialle ja takka päälle. Käydään ostaa dvd, vihanneksia dipattavaksi ja vähän karkkia makuunista. Ilta sitten lojutaan lattialla elokuvaa katsellen ja nukutaan siinä yö siinä lattialla kuin retkellä, joten dvd:tä kertyy...
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Emmin, meillä pupuiltiin pe, su ja ma. Ovis+ oli tuolloin ma ja silloin ultrattiin myös. Tietty olin ajatellut kaataa miehen vielä to, kun tuli tänne, varmuuden vuoksi. Mutta se sitten väsymyksen takia jäi.

Ihanaa joulu on kohta.. mä rakastan joulua ja vaikka mies kielsi ostamasta yhtäkään lahjaa hälle, niin tottakai mä ostan ees jotain! Minusta on niin ihana paketoida ja antaa lahjoja.
 
Joulu on ihan parhautta :)

Meidän pupuilut on menneet nyt näin et La ja Ma, maanantaina siis tuli se ovisplussa ja ti aamuna näytti vielä plussaa, mut iltapäivällä jo negaa. Mietin tässä, että kellistänkö ukon viel tänään, vai luotammeko näihin.

moonchaser kiitos huolin testit mielelläni, mut katotaanko ensin nää miun kaks pitkää piinaviikkoa ensin. JOS nyt oliskin tärppi käynyt, niin vois sit antaa ne jollekin joka tarvii? Mut muussa tapauksessa otan testit kiitollisena vastaan :)
 

Yhteistyössä