*** Keskenmenon jälkeen plussanneet syyskuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NullPoints
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä ja uskon kyllä, että kaikki on kunnossa ja eihän sillekään mitään voi jos ei ole tai synnytyksessä tulee jotain ... lähinnä vain ärsyynnyin illalla itselleni siitä, että miltä ystävä sai minusta taas tuntumaan... heti aloin siis itsekin miettiä, että joo, tottakai meillä on jotain pielessä :( Siis tuo ajatusmaailma mitä seuraa melkein joka kerta siitä, kun puhutaan niin ärsyttää itseään,... on aina vähän aikaa olo, että olenko todella itse noin surkea, mutta kyllä sitä sitten taas itsensä löytää ja huomaa olevansa täysin normaali :D ja vauvakin ilmoittelee jo, että äläpäs äippä hermoo :heart: tulee niin kovia kääntyilyjä ja työntymisiä, että ihme että tuo mahamahka ei repee :laugh: Huh, välillä oikeasti tuntuu siltä, että pikkuinen olis jos tulossa navan kautta pihalle :o ;)

Sit et vain yksinkertasesti juttele sille "ystävälle" jos se saa sun olon aina semmoseks! Sanot sille suoraan, että sen kommentit loukkaa eikä oo yhtään kannustavia jne. Ei toi oo oikein, et ain tulee paha mieli ku ystävän kans puhelimes puhuu

niin, eihän se ole. Jotenkin mä vaan aina toivon, että kyllä se vielä muuttuu :whistle: että pitäähän silläkin silmät aueta, mutta ei kai ne sit kaikilla.... ? :|

Mä vaan oon sellainen, että aina jaksaa toivoa parempaa... , vaikka ehkä sisämmässäni tiedän ettei se tule koskaan olemaan niin...

Olen mä sille joskus sanonut ja aika kovastikin, mutta en tiedä :ashamed: ei vaan ole ehkä mun sanomana sit niin "tärkeä" asia, että sitä pitäisi muuttaa, kun kuitenkin ollaan aina "pärjätty" keskenään, kun jätän asiat omaan lokeroon tuonne aivoihin ja yritän olla ajattelematta..niitä silloin kun tavataan (harvoin kyllä).

Ehkä se luottaa vaan siihen, että kukaan ei ikinä siihen "kyllästy" ja kun kaikki hammasta purren nielee ne jutut nii eihän hän toki enää osaakaan sit muuttua.. ja en mäkään jaksa aikuiselle koko aikaakaan taas samoista asioista puhua.. ja "korjata" että älä sano/tee näin, että se SATUTTAA :kieh: Oletan lähinnä jo, että 30 v osaa itsekin ajatella ;)

Nirtsulle kovasti tsemppiä tulin toivottamaan Pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että pikkuinen sieltä löytyisi.

Miikkiksellä lupaavia oireita. Tsemppiä, ei mene enää kauaa, kun saatte pikkuisen syliinne. Ihanaa!

Kovasti olen yrittänyt limatulppaa kytätä, mutta ei mitään siihen viittaavaakaan. Lisäksi kun ei edes supista, vaikka lenkkeilee, siivoaa, silittää ym. Laskettu aikakin ehti jo ylittyä, turhauttaa. Ja joka aamu vaan niin tavallinen olo, nivuset on kyllä ihan sairaan kipeät, tuntuu, että jalat ihan irtoaa, kun sattuu niin paljon.

MyAngelsilla kans tosi jännää Olis se aika jännittävää, jos tietäis itekin syntymäpäivän jo etukäteen. Teidän perheellekin aivan ihanaa, että vihdoinkin saatte sen kauan odotetun oman pienokaisen. Olen niin iloinen teidän puolesta. :hug:

Tulipa tilattua ensimmäiset tavarat isyyspakkaukseen :D

Ostin kuviollista harsoa, liukueste"maton" ammeeseen ja ruokalapun :p Sitten täytyy vielä jotain muuta kivaa keksiä ...ihan vaiks tutti ym =) Kivaa tällaisen "yllärin" tekeminen ;) Se on niin minua itseä :laugh: Aina jotain millä "yllättää" :laugh:

mut sit siihen vasta osaakin oikein "paneutua" kun aloittaa aikaisin :laugh: ja mikäs se ihanampaa, kuin antaa toiselle jotain noin suloista :heart: !!!! Kyllä mä odotan jo nyt noita tavaroita tulevaksi kuin kuuta nousevaa, että ne pääsee antamaan :p

Nimiasiaa olette täällä pohdiskelleet... meillä on jo hyvää listaa nimistä joista tykätään, tehtiin sitä jo ekan raskauden aikana. Mulla on yks ihan suosikki tytön nimi, mut pojan nimeä en oo vielä löytäny sellasta ihanaa... :p On onhan tässä aikaa. :D

Nimra uskon että kaikki on ihan hyvin! Te olette jo niin pitkällä että tuskin mitään enää ehtii sattua! :)

miracle ja nimra mä haluan kanssa ostaa käytettyä. Vaunut ehkä uutena, riippuu siitä jos sattuu löytymään hyvät käytetyt niin nekin kelpaa. Mutta mä oon niistä aika tarkka.. :snotty: vaatteita varmaan haetaan aika paljon kirppikseltä, mutta anoppi ompelee paljon ja mun vanhemmat on itse vaatealalla töissä niin arvaampa että itse ei montaakaan vaatetta tarvitse ostaa... mutta mä TAHDON! :D Ei ne kuitenkaa osaa tuoda OIKEENlaisia... heh. Joo ja toi turvaistuin on kyllä ostettava uutena. Paitsi et ei meil vielä ees oo autoa! Sekin on pakko hankkia kun ei täällä missä asutaan pärjää ilman autoa vauvan kanssa.

Nii että voi kun saisin töitä.... :ashamed: tänään laitoin kuus hakemusta menemään... ehkä niistä joku nappais... :/

EM etköhän sie saa =) Ku noin monta mahollista paikkaaki auki mist voisit saada! :heart: Mie oon ilone, et mie soitin sille miu työnantajalle, muutoin ois voinu paikka jäädä saamatta. Sillä sitä enne hain varmaa kolmeen paikkaan (siis semmosia iha vaa "ku ois ees jotai" paikkoihi kute Makuuniin) ni ei ne ees ilmottanu jos ei paikkaa saanu. Yhest ilmotti et oli ehtiny jo saada siihe paikkaa jonkun. Eli ne ku täyttää yleensä paikat het ku löytyy sopiva. Ni siks ol nytkii paljo parempi soittaa =) Se paikka ol osittai menny, koska se mitä hain ol kokopvätyö ni tuo on osa-aikatyö. Eli yhen ne ol sinne jo ottanu, mut se ei voinu kokopäiväsesti tehhä ku oli muuallaki töis. Ni mun onni sit et sain sen "toisen puolen" :D Ja parempiki näin ku sit on helpompaa raskaanaki ku ei oo nii paljo töitä =)

Onnea ElinaMaria työn hakuun =)

Joo, siis nimivaihtoehtoja on jo useampi eikä mekään haluta lapselle nimeä josta saattaisi tulla jotain kiusaamisia, kun tosiaan niitä aika helposti kuitenkin tulee ellei nyt ihan ajattele..."loppuun asti" :D Mutta toisaalta saahan nimen sit vaihdettua, jos isän ja äidin valinta ei nuorukaista miellytä :whistle: ei se kuitenkaan varmasti ole maailman loppu, vaikka nimen muuttaisikin.. ?

Me ollaan otettu kaikki kamat (myös siis yhdistelmävaunut ja turvakaukalo) vanhana, kun ei ole varaa ostaa uutta niin ei ole...eikä aleta siitä juurikaan stressaamaan :D kun meille on vaan tärkeintä ja parhainta, että saadaan ylipäätään se vauva :p

Kaikkea tietenkin haluaa ostaa ja himoaa kieli pitkällä, mutta kyllä se elämä aika äkkiä taas muistuttaa, että hu huu ei olla miljonäärejä :laugh: mut mä olen miehen kanssa niin tottunut muutenkin siihen, että ei osteta mitään suuria (tai kovin pieniäkään) täysin uusina... mutta ihana asia, että teillä on siihen mahdollisuus =) Se on hieno asia ja ainahan sitä lapselleen parasta haluaa.. meillä ei ole kuin se hellyys, rakkaus ja omat itsemme noiden käytettyjen tavaroiden lisäksi :D Toivotaan, että vauva on niistä jo tyytyväinen :whistle:

Tiedän, että omalla puolella on rikkaita sukulaisia ja äitini äiti varmasti ostais kaiken mitä pyytäisi... eikä ehkä edes tarvitsis pyytää, mutta en halua kuitenkaan toisten rahoilla ostella omalle lapselle tavaraa minkä pystyn saamaan itsekin, halvemmalla.

Olenko/olemmeko "pahoja" ihmisiä, jos emme osta (toisten rahoilla) ja ota apua (jo nyt) uusiin/"parhaisiin" tuotteisiin/tavaroihin... Ajattelin vain, että ollaanko me nyt tekemässä jotenkin "väärin" ? :'(

Ku kyl meil kuitenkin on kaikki tarvittava sille lapselle, vaikka osa onkin "vanhaa" ei siltä lapselta siis tule puuttumaan mitään tavaraa.

toivotaan että nappaa... kiitos miracle. :) Mä hain helsingistä ´joku kuukaus sitte yhtä unelmahommaa.. saatoin kertoakkin siitä täällä. No tänään ne soitti ja sanoi että ei valinnu mua mutta siis NIIN fiksusti selitti hakijamäärät ja sen syyn miksi minua ei valittu. :) Se oli juuri se minkä arvelinkin sen olevan: toisilla hakijoilla oli enemmän työkokemusta ja juuri oikealta alueelta. Mutta sanoivat että soittavat jos tulee jotain projekteja tms tulevaisuudessa. Nyt mä laitoin just kans noita "kohan nyt jotain sais" -hommia. Myyjän paikkoja enimmäkseen hain. Yks oli aulapalveluhenkilö. :) Mutta pakko olis saada jotain kun ei halua enää olla kotona.

nimra höpsis!! =) ei mekään niitä vaunuja ite osteta, mun vanhemmat on lupautunu ne ostamaan. Mä oon työtön ja siippa pienipalkkaisessa työssä. Ei meillä tosiaankaan ole varaa ostella kaikkea uutena. Mutta jos sukulaiset haluaa ostaa ja auttaa niin sopii mulle. :) Ei sitä lasta rahalla ja hienoilla tavaroilla kasvateta!!! :hug: Mä oon muutenkin sitä mieltä et on olemassa paljon turhia asioita joita ilman vauva ja äiti pärjää... hyppykiikku, taaperokypärä (!!!), kävelytuoli, sitteri, tuttipullojen sterilointilaite.... kaiken tuon voi jättää pois ja lapsesta tulee ihan varmasti viisas ja fiksu ja onnellinen lapsukainen. :laugh: ja mä en ainakaan halua liikaa roinaa pyörimään nurkkiin. Suurin osa vaatteista tulee varmaan ostettua kirppareilta, mutta tosiaan oon varma että äiti ja isä raahaa niitä meille kyllä.. niin ja sukulaisilta ja kavereilta varmaan saa kaikenlaista kamaa.

(.) iltapalaks mansikkarahkaa nam!!! :p Sain ultra-ajan torstaiaamulle!! :D Pääsen näkemään onko kaikki masussa hyvin. :)

Eiköhän kukin tee kuten on omasta mielestään parasta =) Mä en vain viitsi itse olla epäkohtelias jos toinen välttämättä haluaa ostaa vaunut ja on ikäänkuin se perinne jo suvussa, et he ostavat. Ni en sit senkää vuoks ala asettumaan poikki teloin. Ja turvakaukalon haluan uutena iha siitä syystä, et ei voi mennä takuuseen, onko kolaroimaton jos käytettynä ostaa. Toki jos hyvältä ystävältä saa ni sit, mut mulle se on varmin keino tietää, et on kolaroimaton jos uutena ostaa. Ja se o mu mielestä sen turvakaukalon ehdoton vaatimus.

Joo, ultrassa kävin. Kohtu oli ehkä ihan vähän kasvanut, mutta ei siellä kyllä mitään näkynyt. Ensi viikon maanantaina on vielä uusi aika ultraan, mutta toivo elämästä kohdussa on kyllä jo aika pieni. Tänään oli tosi huono olo ja pientä nippailua mahassa (ei mitään varsinaista kipua). Kysyin sit, että voiko olla pahoinvointia jos on km, niin sanoi että ei. Eikä kuulemma kohtukaan kasva, jos ei ole raskaana. En sitten tiedä miten on, jos on tuulimuna tai keskeytynyt km, et kasvaako kohtu silti edelleen. Kokemuksia? Neuvolan täti sanoi vielä, että tietysti jos on raskaus tosi alussa, niin ei niiden laitteilla kyllä siellä juurikaan mitään näy. Kyse on siis vatsan päältä tehtävällä ultralla.
En tiedä enää mitä tässä ajattelis.. Alan olemaan jo ihan lopussa tän epätietoisuuden kanssa, ja toisaalta vaikka pieni toivo vielä on, niin on myös tosi vahva epäilys että ei siellä kohdussa kyllä mitään elämää ole. Ja ei kun taas odottamaan yksi epätietoinen viikko. Katsotaan alkaako vuotamaan tai päästäänkö sinne ultraan asti ja siellä tulee sit se lopullinen tuomio. Mutta kyllä siellä ensi maanantaina sit pitäis kyllä jotain jo näkyä, jos siellä on mitään nähtävää!

No jopas ol outoa, etteivät ultraa sisäkautta! Ja tuo kuulostaa kyl erittäin oudolta, ettei muka voi pahoinvointia olla jos km tulee.. Ku mu ymmärtääkseni niitä raskausoireita kyllä voi olla jos km on meneillään tai tulossa. Toki jos keskenmeno ois lopuillaa ni sit ne oireet kai häviäis.. en mie tiiä.. Kertokaa te, jotka tiedätte :wave: Mie ku en tiiä muusta ku siittä, jos tulee alkio iteksiään pois eikä mitää toimenpiteitä tarvita. Mulla km jälkeinen kierto oli 32 pitunen eli aika normaali (muutenki heitteli 28-36 välillä, 36 pitusissa ei ovulaatiota kai tapahtunu)

Nirtsu :hug: voi hitto!! Inhottava tilanne! :( Mäkin oon sitä mieltä että jos raskaushormonia on kehossa niin sulla voi olla oireitakin. Peesaan tuota miraclea tässä...
No onks mahollista sun mielestä että se oliskin ihan alussa vasta se sun raskaus? Millä viikoilla sun pitäis olla? Tosi inhottava toi epätietoinen tilanne!! :hug:

Joo siis toki Miracle ja ElinaMaria on oikein, että jos sukulaiset haluaa ostaa uutena auttaakseen niin se on oikein ja hyvä, että teille tuollainen mahdollisuus on suotu :D ja annetaan :) IHANA ASIA! Mä olen vaan jotenkin niin tottunut siihen, että itse haluaa ja "pitää" pärjätä etten osaa ottaa keneltäkään oikein mitään vastaan..., vaikka tiedän että kaikki tulis uutena, jos haluis... :ashamed: Jotenkin on vielä halu näyttää, että kyllä me pärjätään :laugh: ja uskoo ja luottaahan ne toki sukulaisetkin siihen :D

Me saatiin se turvakaukalo erittäin luotettavalta ystävältä ja äitini parhaan ystävän tyttäreltä, että tiedämme/uskomme sen olevan kolaroimaton :)

Voih, Nirtsu en nyt oikein osaa sanoa mitään... :hug: Siis kuulostaa aivan uskomattomalta, että ovat tehneet ultran vatsan päältä varsinkin tuollaisessa tilanteessa ja noin alussa ... siis en kyllä yhtään ymmärrä enää - Miten tuo voi olla mahdollista ? No, tuo kuulostaa kyllä hyvältä, että kohtu saattaisi olla kasavanut. Millä viikoilla olisit nyt, jos laskisit kaikista "pienimmällä" ajalla ? Meillä ainakin on neuvolassa kuulemma niinkin hyvät ultra laitteet, että just ja just pystyy tarjonnan katsomaan... :laugh: joten en kylä luottas noihin neuvoloiden laitteisiin, jos siis neuvolas kävit ? Tuosta kasvamisesta en osaa kyllä sanoa :|

Kamulla oli tm ja se vuoti monta viikkoa koko ajan (siis päivittäin) ruskeaa tuhrua ja isänpäivänä alkoi sit tyhjentyminen (ihan itsestään) ja se oli siis ehkä noin rv 10... ? ja itsellä oli tosiaan rv 11-12 niin kohtu (keskeytyneessä keskenmenossa) kasvanut, mutta eipä lääkäri kyllä sanonut, että verrattuna mihin viikkoon.. silloin oli siis jo kehitys pysähtynyt.. ja kohdun koko siitä ajatellen olis ollut noin rv 6...

Nyt kun muistelen niin.... se ultra tehtiin silloin vatsan päältä.. (nyt vasta älysin itsekin!!!) ja siellä näkyi sykkeetön alkio noin rv 6+... :'(

Tsemppiä ja voimia sinne siis edelleen ja täällä on jokainen varvas ja sormi pystyssä =)

Tosi paljo juttua on tullut.
a070.gif

Mulla on aika järki jäässä (väsyny), joten aika yksipuolista juttua nyt varmaankin tulee...
a010.gif

Nimra Minä ainakin välttelen sellasia "kavereita" jotka tekevät mulle pahan mielen tahallaan tai tahattomasti. Jos sellainen aina tapahtuu, niin varmaankin tulee tulevaisuudessakin tapahtumaan. Tuskin nyt joku ton ikäinen enää oppii säätelemään mitä suusta tulee.
a075.gif

Noista käytetyistä tavaroista- mua ei haittaa jos ne ovat jonkun vanhoja, kunhan vaan eivät ole rikki ja ovat puhtaat. Monet jutut menevät niin nopeesti pieneksi jne, joten kauheeta rahan tuhlausta on uutena kaikki ostaa. Me esim ostettiin vanhana pinnasänky. Ei ollut naarmun naarmua siinä. Sit vaan ostettiin uusi patja siihen. Mulle ois kelvannut meidän perheen "antiikki" sänky, siis se on mun isoisän tekemä, eikä nyt ole kauheen hieno. Sitä vaan ei kukaan olis jaksanu lentokoneissa jne raahata. Se on nyt mun vanhemmilla, joten sinne kun lastenlasten kans mennään, siinä voivat nukkua....
Miikkis Pian se vauva sieltä tulee aivan varmasti. Minä joudun jouluun oottaa, et sinä. Nyt vaan liikettä niveliin vaan et vaavi tajuu ettei sinne voi jäädä.
a045.gif

juuliai Toivotaan et sullakin alkaa pian tapahtumaan. Onkos sulla yliaikaiskontrollia jo suunniteltu. On se rankkaa odottaa se 40+0 ja sit se kun menee ohi, niin varmasti kypsyttää. Mulle sanottiin esikoisen kans "et sä tuu koskaan menemään täysiaikaiseksi, käynnistetään sut sit ajoissa". Odotin siis 38+0 heti et ne aloittaa. Ne sit aloittivat kolme päivää enne LA ja lapsi syntyi sit laskettuna päivänä tasan.... :ashamed: Eli odotus on tuskaa...
n025.gif

Nirtsu Toi on hyvä merkki et kohtu on kasvanut!!! :heart: Mulla oli se TM. Eli kehitys jatkuu normisti aluksi ja sit menee jokin pieleen... Silloin loppuu aika nopeesti kohdun kasvaminen. Eli TM tuli ulos 11+5, kohtu oli kuulemma kokoa 8+3 ja enne sitä sit jokin oli menny pieleen.... Eli kyllä se kohdun kasvu ainakin TM nopeesti pysähtyy.
Sit mulla meni AIVAN sekaisin kroppa sen TM jälkeen. Eli menkat tuli normaalisti, mut ovulaatio heitti... Tuosta TM vuodosta meni 5,5 viikkoo niin menkat tuli (seksiä oli n 3 viikkoo tuosta TMsta). Sit tuli seuraavat menkat 28pvää sen jälkeen (normaali kierto) jolloin tuli sikiö tuli ulos. :o Olin aivan pihalla... eli ilmeisesti raskauduin heti sillo 3vkoa tuulimunasta (koko vauvakirjassa vastasi sen sikiön kokoa...). Sit ei menkkoja tullutkaan (tirri). Sit kun menin ekaan ultraan selvisi et Tirri on 3vkoa vanhempi... Eli olisi selvinnyt menkat ja sen keskenmenon... Eli hei haloo ei oo mitään järkee??? Lääkärit eivät osanneet sanoa mikä toi toinen oli. Itse tiedän mitä näin. :'( Ehkä mulla ei ollutkaan TM vaan kohdunulkopuolinen, koska oli kipuja oikeella puolella tosi paljon se vuodon jälkeenkin. Ei tuota voi koskaan tietää miten noi jutut menivät, MUTTA ainut asia on varma et Tirri sai alkunsa, kun mulla ei olis pitäny olla ovulaatiota. Yleensä se kun on just siinä keskellä ja Tirri on saanu alkunsa kp9.
Et silleen....Eli vastaus: voi heittää.
(.) Pitäkää peukkuja pystyssä mulle huomiseksi. Saa nähdä miten uni maistuu...
a055.gif
Kauhusta kankeena taas sinne tutkimuksiin varmasti menen..........
d030.gif

NullPoints ja Tirri 26+4

heips

ihan ekaks omaa massua..
neuvolassa käyty ja kaikki oli ok :D
pikkuisen sydän jumputti hirveetä vauhtia ja heittipä varmaan volttiakin kun neuvolan täti naurahti että liikkeetkin kuuluu hyvin ;) :D
verenpaineet ihan siinä ja rajalla että ovatko alhaiset mut ei mitään hälyyttävää vielä.
painoa on tullut vajaa 3kg..
huh että olo helpottunut!!

Nirtsu: :hug: uskon että aika maanantaihin tuntuu ikuisuudelta! Toivon kovasti että jospa raskautesi olisi vain niin alussa että vielä ei mitään näy. ja tosiaan kun eivät sisäkautta ultranneet. multa ulrasivat joka kerta sisäkautta kun polilla kävin. Voimia näihin päiviin!

Nimra: ja pöh. tiedät varmasti itsekkin että ette sen huonompia ole tai mitään väärää tekemässä. hus pois tommoset mietteet! varmaan sitten aika moni olis tuolla mittakaavalla katsottuna huonoja vanhempia vai mitä tuumit??
Ihmisiä on vaan erilaisia ja toisille on tärkeetä että kaikki on niin tiptop ja hyvää tavaraa ja uutena kaikki.. ja mikäs siinä jos kerta on rahaa mitä laittaa.
Meillä sitä ei ole ja esikoisellekkin oli kaikki (paitsi myöhemmin ostetut matkarattaat ja turvaistuin, mihin omat vanhempani halusivat antaa rahaa) kirpparilta tai sukulaisilta saatua. turvakaukalon lainasi kaveri. tokli joitain vaatteita itse ostin ja mitä sukulaiset halusi ostaa tuliaisiksi aina.
En usko että ystäväsi myöskään tuolla kommentilla mitään pahaa tarkoitti. ehkä hän vaan ei osaa pelätä että jotain tapahtuisi ja sanoi noin koska halusi teillä tosiaan kaiken menevän hyvin. oletko miettinyt asiaa siltä kannalta?
Itse olin myös esikkoa odotaessani suunnilleen ElinaMarian mainitsemat lasit silmillä ja en edes osannut pelätä että jotain sattuisi.. synnytys pelotti jossain vaiheessa mutta ei päällimmäisenä ollut kertaakaan pelko että entäs jos joku vialla.. toisin kuin tässä raskaudessa... keskenmeno pysäytti ja todisti että mitä tahansa voi sattua mut pitäis kuitenkin jollain tavalla nauttia nyt tästä. toki itseä pelottaa ja mietityttää mutta kai tätä raskautta on vaan pakko rueta elämäänkin jossain vaiheessa =)
kurjaa jos ystäväsi saa sinut aina tuntemaan noin. silloin varmaan kannattaa miettiä onko hän oikea ystävä vai johtuuko asia siitä että teillä on vaan erilaiset elämän arvot ja näkemykset elämästä. Jokainen ollaan semmoisia kun ollaan ja eikö ystävyys ole myös sitä että hyväksyy toisen erilaisuuden ja välillä oudoiltakin tuntuvat tavat ja silti pystytään tukemaan toinen toistaan.

Miikkis
: mut ajattele siltä kantilta että nyt supparit pehmentäis ja availis paikkoja ;) lähtö voi tulla hyvinkinpian ja toivottavasti kun se tulee niin nämä supparit olisivat tehneet jo alun tehtävästään.
kiitti jaksuista, :hug: sainkin hierojan jo huomiselle ihan tuurilla =)
buranasta en tiedä saako ottaa... panadoliakin otan vasta sitten kun olo tosiaan ihan sairaan kipee.

Juuliai: tsemppiä myös sinulle viime metreille!

huh, heihjaa.. kohta nukkumaan. ois vaikka mitä tekemistä mitä pitais täällä kotona järkätä. marjat pakkasessakin oottas mehustusta... mut kaikki aikanaan =) alkutalvi jouluun asti tehdään pojun kans kotihommia ja laitetaan paikkoja järjestykseen jne.. sen jälkeen vois varovaisesti alkaa ajattelemaan mitä kaikkea hankitaan vauvalle.. tosin pe oli pakko ostaa aivan yliihana potkupuku kirpparilta :whistle: :heart:

danjuska ja masussa (vielä) salaa riekkuva toukka 14+2

Mä oon nii vainoharhane kai, et mu pitää saada uus turvakaukalo.. Muutoin mua vaa häirittis koko ajan ku täysin varma ei vois olla, et onko kolaroimaton. Ja mut o pienest pitäen opetettu, et jos toinen antamalla antaa jotain ni pitää hyväksyä ja ottaa vastaan.

Eli siis pienenäki ku mummo anto rahaa ni ain kieltäydyin, mut sit se tuputti siin aina uudestaa ni piti se sit hyväksyy ja ottaa vastaa sekä kiittää. Eikä siinä mu mielest mitää pahaa ole. Enempi mun arvomaailmani kannalta pahaa on siinä, et ei hyväksy toisten lahjoja ja tuottaa pahan olon toiselle. Itse ainaki saan hyvän mielen jos jotai annan ja varta vasten toiselle oon ostanu. Ni tulis kyl tosi ikävä mieli jos toine ei mun lahjaa ottais vastaan. Mut se kaiketi riippuu sit nii paljon siitäki, et millaseen ympäristöön on kasvanu =)

Ja toki jos toine hirmusti ostelis ni sit en varmaa osais vastaankaa ottaa. Ja kyl kaikki vaatteet yms tulee kirpparilta/huutiksesta olla, ku ne menee pieniks nii nopsasti. Onneks meil on tosin miehen puolelt yks pariskunta jolla on vauvan tarvikkeit ja vaikka mitä ja ovat sanoneet et nimenomaan haluavat antaa meille niit. Et kaikkee mitä vaa tarvitsee. Heillä ku on lapsiluku jo täynnä. Ja jos joskus tuliskin viel lapsi ni saa sitä kaupast uusia. Ni miksei toki sit sellaista apua ottais vastaan ku sais :) Siinäki säästyy pitkä sentti ja saa rahaa säästettyy esim. just sitä turvakaukaloa varten =)

Kiitoksia kokemuksista! Nimra: Joo, enpä tiedä oikein miten luotettavia noi neuvolan "aataminaikaset" ultrat on. Mun on vähän vaikea luottaa niihin, kun lukenut kaikenlaista.
EM: Tulin raskaaksi heti km:n jälkeen (siis välissä ei menkkoja), joten en ole enää oikeastaan itsekään varma kuinka pitkällä tän raskauden pitäis olla. Kun en edes ole ihan varma mistä se lasketaan, kun ei ollut niitä menkkoja ja sit en tiedä kuinka pitkä se kiertokaan olis ollut sen km:n jälkeen. Joten olishan se mahdollista et viikkoja ei olis vielä kovin paljon. Tosin kyllähän mä plussailin jo ajat sitten, mutta voihan se olla että oli vielä siitä km:sta hormooneja jäljellä.
miracle ja Danjuska: Ei ole voineet ultrata alapään kautta, kun täällä meidän pienessä cityssä ei ole sellaista vempelettä. :laugh:
Miracle: Paljon tsemppiä sulle huomisiin tutkimuksiin!
Ja kaikille muillekin tsemppiä odotukseen! Anteeksi, kun en ole jaksanut nyt oikein keskittyä mihinkään muuhun kuin tähän omaan napaan. Tää on vaan jotenkin niin rankkaa, kun ei tiedä olisko aihetta suruun vai iloon.

Niin, toivotaa että tarkoitti vaan sitä.. hyvää meille. Tosin siitä tyylistä ja sanavalinnasta saattoi kyllä päätellä, että heillä menee hyvin, mutta meistä ei niin tiedä vielä, kun on matkaa tuohon synnytkseen ja laskettuun aikaan vielä paljon... :'( Jep, ehkä täytyy yrittää ajatella niin, että se tarkoitti hyvää... tosin en kyl ehkä osaa, kyl se ol niin "selkeesti" ilmoitettu, että meillä voi tosiaan olla ongemia, mut ei heillä. En mä kyllä toivo kummallekaan ongelmia :D

Totta on sekin, että joillekin se on niin tärkeää, että kun ulospäin näyttää hyvälle ja kaikki on uutta ja juurikin tip top niin muulla ei ole väliä.. Mua vaan hirvittää välillä tuo kaverin tuhlaaminen ja ostelu, kun ei tosiaan itse maksa kun omat tupakkansa... :( jos niitäkään aina...

Eilen tuumas vielä senkin, että kun sille on sanottu, että raskauden aikana tupakointi aiheuttaa ennnenaikaisia synnytyksiä ja ties mitä niin ei hänellä vaan ole sellaista ennenaikaisuutta .. ja vaikka miten kantaa ja touhuaa niin vielä sisällä pysyy.. mutta hänellä kun on 4 kaveria (jotka ei polta) niin saaneet lapsen ennenaikaisesti ) (n 6 vko enne LA) että ei hänellä kyllä ole mitään ongelmia.. eli VAIN MUILLA ON :( Mä en siis tajua tuota negatiivista asennetta siihen, että aina se vika on joissakin muissa... :'( Muutenkin kaikki kun tekee kaiken itse (toisin kuin hän) niin tekee pahaa kuunnella näiden tuttujenkin puolesta näitä juttuja... kun heillä on näin ja noin ikävästi, mutta meillä näin hyvin.. hhmmp, ehkä en vaan tajua sen mielensyövereitä :laugh: tarpeeksi.. ?

Siis mä pidän sitä hienona asiana, että osaa ottaa vastaan toisilta ja annan teille arvoa siitä hyvät ystävät :D En siis pahalla tarkoita sitä, että otatte vastaan apua =) Sehän on enemmän kuin IHANA juttu, että ei tarvii kaikkee itse ostaa oli se sit käytetty tai uusi..

Mulle kun on sanottu, että kerro vaan mitä tarviit ja sit äidin äiti, että sano vaan mitä tarvii ja kyllä hän rahaa antaa jos/kun tarvii niin ihan milloin ja mihin vain niin mä en vaan jotenkin osaa ottaa ... enkä halua pyytää :) Mä olen niin "outo lintu" :$

Ja onhan me otettu tosiaan apua vastaa :p Äiti on ostellut pinnasängyn, sitterin...hoitoalustan (käytettynä toki) mutta meille uutena :D että onhan sitä kuitenkin hiukan tässä avustuksella menty eteenpäin =) ja äitini tuttava sanoi lauantaina, että se on ihan MUMMO :laugh: Niin innoissaan odottaa ja touhottaa, että sitä ja tätä on vielä tehtävä jA tällaisen ja tällaisen olen jo tehnyt... :laugh: Kaippa se tämä ensimmäinen lapsenlapsi aiheuttaa aina sellaisen... tunteen, että apua tulee välillä liiankin kanssa :whistle:

Yhteistyössä