JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

mä oon täällä nauranut pissat housuissa...käykää lukemassa tuolla isien sanomisia/tekoja synnytyksissä. Suosittelen jos kaipaa piristystä...toivottavasti saan linkin oikein laitettua....yritetään...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=429431&p=&mpage=1&tmode=1&smode=1&key=&language=
 
margaret mulla on sektio ens viikon tiistaina,eli 4.12. Jos näyttää että rupee tulee aikasemmin niin päivystyksessä leikkaavat. Ei kyllä ole mitään tuntemuksia että tulis aiemmin,ylhäällä majailee tämä kaveri.

Onnea matkaan hapikko!

tk & rv 38
 
Ootte te mahottomia sisustelijoita :eek: Mä suunnittelen sisustuksia työkseni eikä miulla oo aikeitakaan vauvalle alkaa huonetta tekeen vielä ko ei oo koko vauvaa... Mitä te sillä huoneella hyvät immeiset? Eihän vauva sen päälle ymmärrä ainaskaan vuoteen!

Vissiin tarttis nukkumaan mennä ettei kohta tuu joltain teistä turpiin sieltä ko liikaa alan toisia arvosteleen :ashamed:
 
Huamenta taasen!

Sitä samaa, sitä samaa...

Saparolle semppiä! Oot kyllä rohkee kun annat kääntää- Ite en millään suostuisi. Toivottavasti luiskahtaa helposti!

Mötkylä kyseli mitä me tehdään vauvanhuoneella. No meidän vauva tulee nukkumaan siellä. Meillä on pieni makkari ja pinnasänky ei kunnolla mahdu sinne joten vauvva nukkuu sitten n. kolmen metrin päässä viereisessä makkarissa. Ja joo, ei meillä oo vielä sitä vauvvaakaan mutta tulisi ehkä pikkaisen kiire jos pitäisi sisustella vasta syntymän jälkeen. :D
Ja mitäpä sitä vaunuja, vaatteita ja muita ostelemaan kun ei oo ees vauvvaa vielä.
Mine en nyt ymmärtänyt sun pointtia. Mut ei täältä silti turpaan tule. :D :LOL:

Ja et sä menninkäinen ketään häiritse, kaikkihan me täällä roikutaan ja jauhetaan päivittäin!

Missäs Maukkis? Ei oo ollu eilen? Tai sit meni multa ohi ja en viiti kyllä selailla ettei tekstit häviä.

Mä täällä pinkeellä oottelen että porukka rupeaisi jakautumaan, itellä ei oo kyllä tuntemuksia siihen suuntaa yhtään tippaa.
Joka vessa käynnillä yritän tiirata jotain tulppia mut ei oo näkyny. PÄÄSTÄKÄÄ MUT JO TUSKISTANI! TAHTOO JO LAPSEN!

Nyt voi sitten raati kokoontua ja päästätte mut synnyttään. kiitos.

Turhautunut Tuitsu ja Tirppa rv 39
 
Ainiin!
Onnea HAPIKKO!
Se on nyytti ihan pian sylissä! :heart: :heart: :heart:

Ja onko muilla jo sf- lopettanut kasvun.Mulla se jäi sitten tohon 36, ollut jo kolme viikkoa. VAuva kyllä joka kerta alempana kuin edelliskerralla.
 
Huomenta!

Hapikolle tsemppiä, täällä yx kateellinen joka haluis kans vauvaa jo nuuskia. Ja onnea iso kasa tietenki kans <3

Tuitsu, täällä mä oon, mä vaan rutisen niin paljo etten viitti naamaani näyttää mutta varsinki sun jutut luen hyvin tarkkaan.. Ootko harkinnu kirjan kirjoittamista? Sellaista missä kiteytyis sellasel erilaisella tavalla odotuksen "ihanuus". :) Oot kyl ihan huippu :hug: Ja mun sf on kans jämähtäny mut tukala olo vaan kasvaa, tuntuu et maha leviää sivuille päin???

Ja voi jos meillä ois vauvalle oma huone niin olisin jo todellakin sisutanut sitä eli ihmettelen myös vastavuoroisesti että miksi ei??

Eilen tinttailin miehelle ihan asenteella tai siis ihan aiheesta henkinen/fyysinen tuki sanoin ja rääyin, tietenki. No meni taas yksin puheluksi ja mietinki täs et pitäiskö taas kirjoittaa miehelle kirje kun se ei oikein tahdo tajuta kuulemaansa ja onnistuu vaan ärsyttämään mua enemmän omilla johtopäätöksillään. Mutta kun oon asiani paperille kirjoittanut ja mies on sitä lukenut niin tuntuu et asia on menny paremmin perille. Alkais oleen viime hetket käsillä selvittelys kun en halua riidan kans synnärille lähtee ja ukon haluan mukaan. Vois olla mies kuohittuna jos oikein alkais ärzytteleen siinä kipujen keskellä. No se siitä.

Ens viikolla ennustettavissa vauvasadetta tänne päin, ainaki moni sektiotapaus saa nyyttinsä silloin.. Huijui kuinka ihanaa ja muistakaas sit pitää meidät ajantasalla. :)


Jeps joo eipä ihmeempää, navan alla elämä neutraalia, eilen selkää särki mukavasti mut meni ohi ja yöllä sain naurukohtauksen kun en päässy kääntymään :kieh: Se sitte jaksaa aina laittaa nauramaan ku on niin hassua olla mursu. ja ärsyttävää. No nyt mahan väänteitä oli heti aamusta ja meinas ihan olla täpinääki mielessä mutta ovat ihan suolistoperäisiä, tänään juhlapäivä tiedossa.. Ummetuksesta kärsivät tietää mitä tarkoitan.. :kieh: Joo näin masentavaa juttua multa vaan irtoo, kivaa on kuitenki se että maksimis 18päivää niin vauva on sylis. Lasketun ajan unohdan nyt koska hajoo nuppi ku sitä miettii :D

Nyt meen hihkumaan tytön kanssa pottaan tippunutta kakkaa. Se tuos istuu mamman vieres potalla (potta mukana makkaris, ei kone vessas )ja kuuluu klops. Heippa taas ja jaksamista :wave:

maukkis 39+3
 
Ai siellähän sä olet!
Olen kyllä harkinnut, sen takia oon yrittänyt tallentaa netistä tekstejäni mut ei prkl onnistu copy-pastaaminen. Mutta ehkä kuitenkin ihan omaksi ilokseni...

Mä aattelin jakautua tällä viikolla, tuuks messiin?
 
Mä luulen kanssa että ens viikolla on odotettavissa kunnon vauva sade!
;) Kuulostaa niin lupaavalta. .. Ja Tracy, Anni ja kaverit ette masennu ei
se synnytys välttämättä mene ensivuoden puolelle kuiteskaan.

Mä en tajua yhtään että ensi viikolla tähän aikaan olen osastolla,
vauvan kanssa :heart: Ihanaa, mua ei haittaa vaikka olisikin
sellaienn olo kun sotasankarilla (rumasti sanottuna suolet sylissä..
Mä kestän sen sektion ja kaiken mitä se tuo!

Yhden jutun mä haluan että mammat teette,
KERTOKAA tänne sitten teidän SYNNYTYSKOKEMUS, heti kun
jaksatte. Mä haluan kuulla miten kullakin meni ja miten sujui!!
 
muahtavalle ja tuitsulle ihana huomata että muillakin tullee nuita "tunnekuohuja"...itellä piti viime yönä herättää mies kesken sikeimpien unien kun tuntu että pää hajuaa just ja raahaan itteni psyatriselle :( nyt ollu niin resusia yöt että alan olla TOTAALISEN sippi :'(
menninkäiselle joo ei meillä helppoa ole elo ollut mutta ei siittä päivääkään antaisi pois.voimia on saatu aina tilanteen mukaan ja apua pyydetty kun siltä tuntunu...
tälle aamulle soitin sitte perhetyöntekijälle että nyt tarvin hoitajaa että alan olla lopussa...pitäs levätä paljon ettei supistelis ja olis kroppa kipiä mutta ei taho onnistua aina omien suunnitelmien mukaan kun tuo 2v kuopus on "aikas" touhukas pakkaus :D :heart:
mua ressaa tosissaan nuo esikoisen risat.mies aina tummaa että eihän se oo tälle yölle yskiny mutta kun se nukkuu niin siki ettei se siihen herrää...toissa yönä silläkin sitte tilanne valkeni kun tyttö yski niin että oksenteli vaan ja mies kiidätti sen päivystykseen...ehti raasu nukkua 2,5h ennen kuin piti lähtä jo töihin :/ ollaan nyt tosissaan mietitty että jos ei kohta ala leikkuu aikaa kuulua ni käytetän se yksityisellä.on vaan ni...kallis (1000? kait) ja meillä maksukatto ollut jo aikaa sitte täys tälle vuojelle eli kuuluis oys:n kautta ilmanen leikkuu :headwall: meillä lapset tosiaan ollu tosi allerkisia ja kahdella vaikeat astmat jotka nyt onneksi ollu paremmassa kunnossa *koputtaa puuta* ja saatu vajaa vuosi sitte tukiperhe itelle jossa lapset muutpaitsi kuopus olleet aina 1 vkoloppu/kk siellä että ite saatu laata akkuja...mutta ei voi itseä syyttää allerkioista ja astmoista kun niille ei mittää voi jos ne tullee!
...mut nyt lähetän tän ettei häviä taas :whistle:
 
Huomenta!

Vaihteeksi huono yö. Supisteli melkein koko yön, muutaman kerran tuli n. 10-15 min välein mutta aina kun nousi ylös ja niinkuin nyt aamullakin, niin supparit loppuu heti. Kyllä sais jo ruveta syntymään. Väsyy noihin nukkumattomiin öihinkin kohta. Ihan hiessä vaan pyörin ja nyt on oksettava olokin. Pitää nyt vähän yrittää viel oikaista pitkäkseen, kun toi juniori alko katsoon muumia. Ellei tää taaskaan ala edistyä mihinkään, niin ei kai tässä auta kun alkaa vääntää kohta pullataikinaa...

Polka + "pikkuinen" rv 39+2
 
Menninkäinen87: Joo, kyllä todellakin mies huomasi mun loukkaantumisen, mut hän ajatteli, ett mun huumori kestää sen... :kieh: Mun huumori ei oikein tässä tilassa ole paras mahdollinen... :kieh:

Mötkylä: Ei tule turpiin, vaikka sisustusintoa ihmetteletkin... :D Mä olen hätähousu luonteeltani ja tykkään, ett kaikki on suht valmiina sit pikkuiselle... Ja nyt on ollut aikaa sisustella ja hommailla kaikkea kivaa...

(.): Aamulla 6:40 heräsin semmoiseen alavatsan polttoon, ett ajattelin lähdön koittaneen... Siis se oli ihka oikeeta synnytyspolttoa. Ei mitään, vatsa meni ihan kuralle sen jälkeen, juoksin vessaan, istui suurelle hädälle ja that`s it!!!! Voi prk...... :headwall: Mä olin jo ihan varma, ett nyt me lähdetään ja kiireellä. Tässäpä taasen istun. :LOL: Nyt on kyllä vatsa ihan hellänä. Antoi kyllä toivoa, ett jotain tapahtuu... oli kivuliain supistus/poltto koko raskausaikana...
Ja väsyttää... |O

Tuitsu: mä kannatan kanssa kirjan tekemistä... Sun tekstit on kyllä niin huisia luettavaa... :LOL: Saa mut aina tosi hyvälle tuulelle...

Riikkuli 38+2
 
Juu oisin ihan valmis :D Mut sopisko viikonloppuna? Nyt on tiistai et jos vaik heti lauantaiaamulla tai ei väliä vaik jakauduttais jo pe-la yölläki? Mikä sopis parhaiten? :kieh:


Hei ja mä kans kaipaan niitä synnytyskertomuksia, niin sektio kuin alatiejuttujaki :wave: Saa sitte pillittäen niitä lukee :D
 
Huomenta!

Josko sitä taas itsekin jotakin raapustaisi... Hirmuisesti on tullut juttua, Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille! :heart:

Kovasti alkaa olla "kypsä" olotila jo, mutta ei merkkejäkään siitä että meikä olis synnyttämässä. Ei niin yhtään kunnon napakkaa supistusta! :eek:
Hitto, kuinkahan paljon taas tämäkin menee yli lasketun ajan. :kieh:

Moni on innolla sisustanut vauvan huonetta, meillähän on nyt sellainen tilanne, että ollaan pakattu kamppeita ja toisen talon rakennus on puolivalmiina, joten vauva syntyy täyden kaaoksen keskelle! Ei kiva! |O
Mä niin olisin toivonut, että oltaisiin päästy asettumaan ennen vauvan syntymää, mutta ei auta valittaa. :/

Tuitsu: Sulla on kyllä niin hyvä tyyli kirjoittaa, että kirjaa olisi varmasti ilo lukea sitten myöhemminkin! Että eikun raapustamaan! :D

En nyt muista mihin kaikkeen piti kommentoida, palataan asiaan täs myöhemmin. Nyt syömään! :wave:


 
Ihan epäreilua, että sitä vaan kiilaillaan jonossa! :eek: No ei vainen, mutta musta alkaa tuntua, ettei meidän vauva uskaltaudu ulos ennen rippikouluikää! Viime keskiviikkona illalla supisteli jo hyvään malliin, sen jälkeen tullu pelkästään kovettumisia ja joitakin onnettomia kivuliaita. Pah. :ashamed: Että voikin olla tuskallista tää odottelu. Lähtis kuitenkin ite käyntiin, en käynnistystä haluais, mutta toisaalta en tän olon kanssa jaksais kärvistellä enää. Mua vaivaa ihan hillitön ummetus ja jahka sitten jotain tulee, se repii peräpään hajalle ja vuodan verta... pieniä pukamiakin taitaa olla, sisäisiä sellaisia, ne ne taitavat siellä vuodella. :| Viime yö oli tositosi tuskaa, kun illalla yritin punnertaa pöntöllä, eikä mitään tullu, tuntui sitten yöllä sellainen jatkuva jomotus peräpäässä. Anteeksi kanssasiskot, että jaan näitä asioita näin yksityiskohtaisesti :ashamed:

Tänäänpä ajattelin käydä vuokraamassa jonku hömppäleffan (hirveästi tekis mieli nähdä Tuulen viemää pitkästä aikaa :heart: ) ja ostan ison säkin karkkia ja lojun sohvalla ja vähän nautiskelen. Sain muuten valmiiksi toisen villa-asun vauvalle, linkitän kuvia tähän. Linkkinä myös maha viime perjantailta, eli LA:lta:

http://www.vauhtitassut.com/muutkuvat/sekalaisia/231107.jpg
http://www.vauhtitassut.com/muutkuvat/sekalaisia/villapuku1_271107.jpg
http://www.vauhtitassut.com/muutkuvat/sekalaisia/villapuku2_271107.jpg

Sätseeni kyseli, joko on kaikki tarvikkeet hankittuna ja huone valmiina. No, meillä ei huonetta vauvalle omaa ole, mutta jotakuinkin kaikki tarvikkeet on valmiina. Sain eräältä palstalta lisäksi vinkin tuosta kaukalon lämpöpussista, aivan samasta mikä hulivili-80:llä on, ja se näyttäisikin sopivan tuohon meidän turvakaukaloon, joten laitoin sen Babyidean kautta tilaukseen. No, onpahan toppapukua ja lämpöpussia ym. vauvalla sitten! :D Imetystyynyä ja korviketta en ole ostanut, ajattelin ostaa vain, jos tarvetta ilmenee.

- Asrai ja Tiitiäinen rv40+4 - Olisko kohta mun vuoro??
 
Täällä ikionnellinen odottaja :D =) B) =) :) :saint: Herra oli ihan itse kääntynyt oikein päin, en tiedä milloin, eli nökötti ultrassa kiltisti pää alaspäin ja lääkärin mukaan aika alhaalla. Itse en kyllä tunne mitään painetta tuolla alhaalla. Kohdunsuu oli sentin verran auki. Painoarvio oli 3kg nyt ja jos päästääs la aikaan 3700-3800g olis syntymäpaino.

Kyllä vierähti iso kivi sydämeltä, nyt saa odotella että lähtis syntyyn itsekseen =) Toivottavasti pian :heart:

Nyt lähden tän kunniaks tekeen joulutorttuja, nam....

Saparo ja Miko? 36+4
 
Huomenta!

Ei mitään uutta tälläkään suunnalla. Ulkona toiset vaan työntelee vaunuja ja minä yritän hillitä kateuttani :ashamed: . Jos tänään menen joululahjaostoksille ja loppuviikon sisustelen sitä vauvan huonetta, niin ehkä ensi viikon alusta vauva tajuaisi alkaa tekemään tuloaan :D .

Mötkylä: Meilläkin vauva nukkuu alkuun kyllä meidän makuuhuoneessa, mutta kun hoitopöytä ja muut systeemit on vauvan huoneessa, ajateltiin sisustaa se nyt kun on aikaa. Ei vauva siitä varmaan mitään iloa irti saa, mutta äiti sitäkin enemmän :saint: . Kivempihan niitä vaippoja on vaihtaa valmiiksi vauvan omalta tuntuvassa huoneessa :heart: .

Saparo: Loistavaa, että vauva on kääntynyt oikein päin =) !

Asrai: Ihania nuo tekemäsi neuleasut :heart: . Voi kun itsekin jaksais alkaa tekemään jotain tuollaista hyödyllistä. Nyt on vaan sukulaisia rekrytoitu kutimien varteen :D . No, eikös delegointi ole myöskin jalo taito tänä päivänä :saint: ....

Porsche: Minä päivänä sulla on sektio ensi viikolla?

Voisiko joku hoitaa joululahjaostokset mun puolesta? :headwall: :headwall: :headwall: Mitä entiselle himoshoppaajalle on tapahtunut |O ???
 
Todellisuudessa mä siis varmaankin alitajuisesti kadehdin teiän vauvahuoneita :ashamed: Ite kun vuosi takaperin pohdittiin talon vaiko rivitalokolmion ostoa/rakentamista, päädyttiin rivitaloon koska aina tän voi myydä eikä me nyt heti kolmisteen kolmioo suurempaa tarvita. Oishan se kyl hienoo nyt kun aattelee varmaankin et ois vauvanhuone, mutta sit kun taas aattelee järkevästi ja meiän perheen kannalta, en kaipaa sitä(ainakaan vielä) yhtään. Meillä hoitopöytänä toimii työtaso khh:ssa.

Nukahdin "eilen" joskus 01-01.30 ja heräsin 10.45. Hehheh....pitkä yö... :whistle:
 
Mötkylä: Minä kyllä kadehdin sinun yöuniasi!!! Itse nukuin ehkä puoli tuntia putkeen minkä suppareilta pystyin. Nyt on ihan taju kankaalla-olo ja oksettaa. Ja tuosta vauvan huoneesta. Onhan se varmasti ihana sellainen, mutta välttämätön ei todellakaan. Meillä ainakin vauvat söivät pieninä niin tiheästi, että minun olisi sitten itse pitänyt nukkua siellä vauvan huoneessa myös. Ja tuosta rivarikolmiosta + kolmesta hengestä: me sinnitellään tässä rivarikolmiossamme vielä kokonainen vuosi (suunnilleen vuoden päästä valmistuu meidän ihkaoma talo) ja meitä on kohta 5! Kaksi vanhempaa lasta jakavat yhteisen, onneksi aika ison huoneen ja vauva on meidän kanssa makkarissa. Mutta jospa se sopu sijaa antaa. Voihan tuo ukko nukkua välillä vaikka olkkarissa, jos vauva valvottaa, että jaksaa aamuvarhaisella startata leipää tienaamaan.

Onnea Saparolle vauvan kääntymisestä! Tuskin enää päättää uudelleen kiepsahtaa. Kyllä se vauvan pää vaan ihan erilailla muokkaa ja avaa noita synnytyskanavia ja toivottavasti tekee synnytyksestä helpomman. Meidän mukelo on ollut pää alaspäin jo viikolta 26. Sama homma kahdella aiemmalla.

No, nyt leipomispuuhiin. Poika odottaa, että saa alkaa leipomaan pullaa.

Polka + "pikkuinen" rv 39+2
 

Yhteistyössä