mauahtavaa mä oon ihan samanlaisessa sekoomispisteessä!!
niin kovin haluis mut toisaalta ei,ja sit päälle noi illat kun on ihan puhki niin just toi olo että jos nyt alkaa niin mä sanon et hoitakaa joku muu tää homma,mä alan nukkuu!
tohon tehy-juttuun,mun mielipide tällä hetkellä on että ihan oikein että joku pistää herrojen raha-ahneet vaalilupaukset korokkeelle ja vaatii kans niitä tuloksia,ja mun mielestä hallituksen pitäis itsestään selvänä juttuna hoitaa asia niin että päästään sopuun ennen kuin ne hoitajat irtisanoutuu,joutuivat sitte antamaan lisää rahaa tai tarpeeksi rahaa.
SE mikä on törkeetä on toi niiden laki mikä nyt tulee voimaan,että ne voi pakottaa sakon uhalla hoitajia töihin!! siis niin raukkamaista ja kakaramaista isoilta ahneilta ihmisiltä,että kiukuttellaan että ei,me ei suostuta,ja me tehään sit näin jos te ette tee niin ku me halutaan ja käyttävät hyväkseen valta-asemaansa ja pistävät pystyyn LAIN! eihän minkään muunkaan alan ammattilaista voida sakkojen uhalla PAKOTTAA töihin,vaikka tulisikin joku sellanen tilanne.niinku jonku sähkökriisin aikaan pakotettais työttömät sähkömiehet töihin....että nyt tuolla siperiassa paleltuu ihmisiä kuoliaaks,tuleppas sähkömies virtanen töihin tai se on sitte kivat sakot sulle.tietenkin hätätilassa aina kutsutaan töihin kaikki, eläkeläisetkin ja muut jotka kuitenkin alan hallitsee,mutta on niilläkin oikeus kieltäytyä ilman pelkoa sakosta tai vankeudesta....... toi asia on mun mielestä kaukana diplomaattisesta sopimisesta,varsinkin kun hallitus itse on aiheuttanut koko jupakan.
toivottavasti nyt saisivat jonkinmoisen sovun,ettei tarttis epäinhimillisyyksiin mennä hoitajiakaan kohtaan.kuitenkin se potilasturvallisuus on tärkein,mutta voisi sen toisinkin taata......
jeps,anteeksi paasaus. :ashamed:
täällä puhuttu tosta menkkamaisesta tunteesta alavatsalla kun nukkuessa rakko täyttyy,mä oon alkanu kärsiä siitä ja totisesti potuttaa,kun ois edes oikea ohimenevä supistus josta se kipu tulee,mutta ei,kun se on jatkuvaa jomotusta,selkään asti,ja sattuu pirusti jos silloin yrittää kylkeä kääntää.ei auta muu kuin vessassa käynti,vaikka viime yönä taas havaitsin että en edes tunne kovin suurta pissahätää silloin kun tuo jomotus on,eikä sitä pissaa kyllä tulekkaan tavallista tunnin-välein-vessassa-ravaamis-pissa-lirua enempää.....mutta silti kipu loppuu vessassa käyntiin. |O
noi jomotukset ja supistukset ei enää huoleta,ootan jo jännityksellä sitä että ne tulee ihan oikeasti ja alottaa synnytyksen,kun täälläkin on huomenna tuo viikko 37 täynnä,,mutta äskenkin tuli sellaisen särkymäinen kipu alavatsaan toiselle puolelle,ja sitä pelkään jos sit synnytyksessä todetaan jotain häikkää siellä,tai vielä pahempaa,joku verisuoni kohdussa napsahtaa ENNEN synnytystä ja se oltaiskin voitu tutkimalla estää.....mutta joo,kaipa täälläkin asiat kuitenkin menee tasasen normaalisti ja yliaikaiseen synnytykseen asti,joka alkaa hitaasti ja kestää kauan ja sattuu pirukseen.kunhan tulos olis terve vauva.
vähän kyllä alkaa jänskättää tää ajan tavallaan nopea kulku,kun yhtäkkiä ollaankin jo näin pitkällä! kalenteria kun kattoo niin ei oo kun tämä kuu loppuun ja kun käännetään joulukuu niin mun laskettu aika on jo joulukuun ekalla viikolla..!! hui... toivon kyllä niin kovin ettei menis yli lasketun.....
hyvä
liinuli että masu rauhoittui,toivottavasti saat nyt levättyä. iso :hug: täältä vielä tulevaankin aikaan,varmasti on haikeeta aikaa tuleva vauvan syntymä ja kaikki se. tänne kanssasisarille saat sitten tulle purkamaan tunteita aina kun siltä tuntuu,eiks jeh.
mites te muut joilla on jo lapsia,ootteko ottanut niitä neuvolaan mukaan minkä verran? meidän tyttö on ollu kerran mukana ja meinaan huomenna taas ottaa,oon kertonu sille siitä sydänäänien kuuntelu-tapahtumasta ja viimeksi se ainakin jähmetty vakavana kuuntelemaan,ja mun mielestä tajus ainakin jonkun verran kun kerroin että se oli vauvan sydän.sen jälkeen tuli muuten telkusta joku dokumentti missä kuvattiin sydänleikkausta,ja kun tyttö kysy mikä se on ja kerroin,niin se äkkiä tuli viereen istuu ja katto ihan hiljaa ja kiinnostuneena,jäi odottamaan vielä lisääkin kun se loppui...ja mä luulin että ois vahingollista lapselle mutta kai oli hyvä nähdäkkin minkälainen se sydän on joka pumppaa hänen sisällään ja äidin sisällä ja vauvalla....
joo ei mun tosiaan pitänyt taaas kirjottaa kuin tohon mauahtavan juttuun vastata,mut mä oon tällänen puheripulinen......anteeksi. :ashamed: :saint: