JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Mulla menee turvavyöt ihan helposti kiinni ja autoakin ylettyy ihan vaikeuksitta ajamaan, mulla on sen verran tota pituutta että ei tartte sitä penkkiä nykiä eteenpäin juurikaan.
No mä taas oon lyhyt, et penkki pitää aina hilata eteen... Ei kuitenkaan ihan niin eteen ku saa. :D Onneks... :whistle:

Soittelin tossa poliisille ja asiasta kysäisin, niin sanoi vaan et eiköhän se mene kaikille jakeluun, et jos vyö ei mee kiinni, niin sit ei mee, et ei siitä sit sakkoja tuu... Oli mukavan tuntuinen naispoliisi, ja naureskeli vähän tälle mun tilanteelle... :whistle: No, ainakin yhen päivää on piristetty... :ashamed:
 
Hei joulukuiset!

Mulla taas tänään viikottainen neuvola, kaikki ok (paitsi painonnousu 800 gr/vko, mut voihan sitä tulla näin lopussa vaikka 1 kg/vko, eikä tartte huolestua). Koen oloni jollain tapaa hirveän hehkeäksi, vaikka oikeasti olo on kuin möhköfantilla - mutta ehkä se, että olen siirtänyt monet huolet ja murheet sivuun ja päättänyt, että mitä on tullakseen esim. synnytyksessä vastaan, siitä selvitään ja kaikkeen en voi itse kuitenkaan vaikuttaa.

Kiitos kaikille, jotka kommentoitte puvun kokoa, tilasin sitten sen 62 senttisen!

Jännittäviä hetkiä elelee monikin, joka käynyt vikassa lääkärineuvolassa ja saanut vähän lupauksia jo... :heart:

- Asrai ja Tiitiäinen rv38+4 -
 
Nimen annosta: Mä haluisin muuten pitää vaan nimiäiset mutta meidän toinen kummeista opiskelee papiksi,joten haluttiin olla kohteliaita ja pdetään nyt sitten ristiäiset. Ja ollaan aateltu pitää ne seurakuntatalolla, en halua sellasta vieraslössiä meille kotiin ja ei tarvi sitten siivota ennen ja jälkeen vieraiden tai huilehtia mistään kahvitteluista ym...tilaa vaan kakun ja se on siinä. :) Ja mahdollisimman nopeesti niin on sitten alta pois sekin.

Nyt pitää taas mennä. :)
 
Lääkärineuvolakuulumisia rv 36+2

* Paino 71,7kg, muutos viidessä päivässä +1700g :eek: (kokonaismuutos +19kg)
* Turvotusta löytyy vaikka muille jakaa
* Paineet 139/91 (oli viidessä päivässä aika rutkasti pompannu ylöspäin)
* Pissa puhdas kuitenki
* Hb 113
* Sf-mitta 31 (tippunu yhen sentin edellisestä )
* Lapsiveden määrä normi
* Raivotarjonnassa vauva oleili, pää tosi hyvin alhaalla kuopissaan
* :heart: 140-155
* Liikkeet +

Noniin, elikkä turvotus lisättynä kaks viikkoa kestäneeseen pää&silmäsärkyyn ja nopeaan verenpaineiden nousuun = lähete äippäpolille. Sieltä soitetaan mulle, toivottavasti jo tänään tai huomenna! Lääkäri meinas että voivat jättää mut osastolle ja synnytys käynnistettäis. Vauva kuitenki on jo tosi hyvän kokoinen (kuukausi sit oli jo n. 2,5kg), ja käsikopelolla tunnustellen lääkäri siis tänään sanoi, et vauva on jo valmis ulkomaailmaan, eli ei mitiin hätiä vaikka nyt sit käynnistettäis :) Vähän kyllä jännittää!! Mut tää pää/silmäsärky on niin kamalaa, sitä on ollut siis jo yli 2 viikkoa päivittäin, niin olis helpotus jos pääsisin käynnistykseen, vaikka se pelottaakin pikkusen..

Ristiäisistä on puhuttu.. Me pidetään ihan perinteisen ristiäiset, kaksi kummia on jo valittuna ja pyydettynä, yksi vielä haluttais keksiä.. Nimet on myös suht valmiina sekä tytölle että pojalle :)

Muuta en nyt jaksa tällä kertaa kommentoida, kun ylläri ylläri, päätä särkee :headwall:

mmiilia ja rakaspikkukidius 36+2 :heart:
 
Ulpulle ihan hirmu paljon onnea!!! :flower:
Mä oon vähän kade, kun sitä ite niin toivois jo nyyttiä syliin.. :)

Nimen annosta, meillä pidetään ihan ristiäiset, vaikka ei tosiaan miehen kans olla mitään uskovaisia.. se nyt vaan tulee ihan luonnostaan kun suvussa ja perheessä kaikki kastettu.. ensin aattelin et pidettäis jossain seurakunnan tiloissa et ei just tarttis kotona ressata mitn, mut päätettiin sit miehen kans kumminkin et pidetään kotona, kummit on jo päätetty ja heiltä asiasta kysytty, papista ei vielä mitn hajua.. Mietin just et onkohan se pappi vielä elossa joka meikäläisen on kastanu..? Kun ei sitä ikää itellä oo kumminkaan ko 19 vuotta, niin vois hyvinkin olla.. Mutta helmikuussa ne sitten ainakin pidetään.. Mietin tässä että kun itse täytän helmikuun 11. pvä 20 vuotta, että jos pitäis samana päivänä, mutta sen näkee sit.. Tai sit mä oon niin itsekäs et haluun pitää ihan omat juhlat.. :kieh:

Anteeks kaikille, tää nyt menee vähän omaan napaan koko juttu, mutta kun on kertakaikkiaan niin laho pää ettei ton lukemisen jälkeen muista mitä piti ja kenelle piti kommentoida.. :headwall:

Viime viikon tiistaina oltiin neuvolassa ja sieltä vähän lukuja;
rv 32+4
rr 116/76
hb 110 (alotin syömään obsidania, mut jouduin melkeen heti lopettaankin kun meni maha niin sekasin ja samalla oli hirveen kipee maha..
:x )
sf 34
lapsiveden määrä normaali
pissa oli puhdas, niin kuin joka kerralla
syke 150
liikkeet ++
tarjonta RT (ollu jo pitkään)
painonnousu 800g/vko :ashamed:
yhteensä noussu koko aikana + 19 kg!!!! :ashamed:
Ja loppu kommenttina terkalla oli että hepulla on leveä selkä ja iso pehva! :LOL: On kuulemma sit helppo ja hyvä hoitaa.. :D

Tän vkon torstaina olis tutustuminen synnärille! vähä jänskättää..
Ja kuun lopussa olis synnytystapa-arvio ultra/tutkimus.. :)
Ens kuussa tulee eka äitiysraha!! Ja kivasti veronpalautuksia.. :)

hieman huolestuttaa nyt kyllä toi tehyn juttu, että missä sitä ollaan loppupeleissä synnyttämässä.. Vaasassa, pietarsaaressa..? Ja kun keparissa (Keski-Pohjanmaa) luki jotta kaikki synnyttäjät saavat varautua lähtemään saman päivän aikana kotiin synnytyksestä jos kaikki näyttää olevan hyvin.. :eek: Miehelle jo sanoin, jotta minä en ainakaan oo lähössä saman päivän aikana yhtään mihinkään, mistä sitä tietää osaako sitä imettää oikein ja jos myöhemmin ilmenee jotain muuta mikä ei heti näy.. :eek:

mafiamamma & Tahvo 33+4
 
^ en mäkään suostu saman päivän aikana kotiin lähteen!! en todellakaan....ja sitten pitäs raahautua just synnyttäneenä seuraavana päivänä takasin lääkärin tarkistettavaks vauvan kanssa?!? Ei tuu kesää! Ainakin meille meinaan sanottiin tayssissa, että jos lähtee sen 6h synnytyksen jälkeen kotiin, niin lastenlääkäri ei sillon viä kato vauvaa, vaan sen kanssa pitää sitten seuraavanapäivänä raahautua takas näytille. Mä jään sitten vaikka vauvan kanssa käytävälle, mutta kotiin en niin pian lähde. Pitää sitten vaan laittaa kova kova vastaan jos meinaa väkisin kotiuttaa.

En tie mikä mua vaivaa,meinaako sittenkin olla raskausmyrkytystä vai mitä kun mulla on nyt muutaman viikon ollu paineet koholla ja pissassa proteiinia ja glukoosia, toi sokeri meni sen piikkiin kun olin herkutellu oikeen kunnolla edellisenä iltana ja sokeria ei sen jälkeen oo ollu. Nyt kun kävin viimeviikolla tayssissa ja ne teki pissakokeen niin oli taas leukosyytit +, erytrosyytit +. Ja nyt eilen neuvolassa oli taas plussa vissiin leukosyyteissä (onko sama kun proteiini?) ja kolmella plussalla erytrosyytit... Tänään vein taas aamupissanäytteen,saa nähdä mitä siinä nyt sitten on. Päänsärkyä ei oo ollu muuten kun välillä vähän mutta se on häipyny kyllä samantien melkein ja luulen että se johtuu stressistä. Omaa napaa taas vaan... :ashamed:
 
Meitsi kävi kans tänään vikassa lääkärineuvolassa (36+2). Painoo mulla tullu nyt jo yhteensä 17kg. Hyi häpeä. Melken tulee se kilo viikossa, mut ei voi mitään. Vauva köllöttelee vielä peppu ylhäällä, ei oo laskeutunu. Eikä muutenkaan oo tapahtunu mitään!! Mua on supistellu niin kauan, mutta tuloksetta. Viime yönäkään en meinannu saada nukuttua kun oli selkä niin kipee. Mutta suotta oon kärsinyt, mä en siis vielä edes tiedä mitä on kivuliaat supistukset. Joten enköhän mä synnytä vasta joskus tammikuussa. Blääh. Olo on kun sotanorsulla :D
 
Onnea ulpu!! ihanaa varmasti vaavin kans.. :heart:

nyt on mekin palattu kotiin reissusta ja mies viety hautaan sinne etelään.. :'( olisin kyllä niin halunnut pitää hänet täällä meidän lähellä mutta ymmärrän sukua kun se on etelässä, onneksi iskä meitä sieltä enkelinä :saint: seuraa... jotenkin niin tyhjä olo kun kaikki on nyt sitten ohitse... toisaalta helpottaa mut toisaalta ei... aluski ei ollut vaikea katsoa kuvia mut nyt tuntuu ettei halua nähdä mitään kuvia eikä mitä.. :/

tänää oli neuvola, kaikki ok, vauva vaan hirveen alhaalla ja kyllä tuntuukin.. ei oikein viime yönä saanut nukuttua ku painaa nii kamalasti ja tuskan hiki alkanut valua vaikka ei mitää teekkään.. mulla oli toi sf mitta 27,5 ja viikkoja 34+5, tuntuu et nii hirvee pieni tää masu.. mut kai se vaavi on oikeen kokoinen ku ei siittä mitää sanottu.. nyt sit kahden viikon päästä seuraava neuvola ellei synny sitä ennen... toivottavasti ei ja menis ens vuoden puolelle.. mielellään sit synnyttäisin vasta, on nii paljon pahaa sattunut tälle vuodelle.. mut toisaalta vois loppuvuodeks jotain onneakin tulla...

Nyt sit leipoon torttuja.. :p
 
ISO VOIMA :hug: liinulilleIHANA kun jaksat käyä tänne kertoon meille kuulumisia!!!uskosin että vaavi normaalin kokonen kun ei oo lääkärit mittää sanonu!!!jos ootta molemmat pienikokosia ne seki sannoo ettei tuu isoja lapsia =) (yleensä ainaki)
JES!saahaan huomenna 4v pojalle silmälasit!!!pääsee poika opetteleen lasien pitua.jospa ehtis tottua niihin ennen vauvan tulua.ei tarvis sitte kaikkee aikaa siihen käyttää kun vauva.nyt 2vkoa pitäs sillä opetella lasejen pitua ja sitte alkas lappuhoito... :whistle: jospa ehtis tottua lasseihi 2vko aikana kun menevät tän kuun viimene vkoloppu tukiperheeseen piiiiiitkästä aikaa =)
nyt piti ottaa ekan kerra rennietä...tähä asti ehtiny mennä närästys ohi ennen ku oon muilta hommilta selvinny ottaan ja oon sitte aatellu ettei vielä närästä pahasti kun en oo rennieen tarttunu,mut nyt tuli semmoset tuskat että piti lotasta...nyt helpommalla silti päässy mitä edellis ootuksessa,jossa tais mennä reilu iso paketillinen :whistle: vai liekkö 2 :snotty:
mulla ollu nyt tovi aikaa lentosukat käytössä.en tiiä onko niitten onni ettei jalat turpua...eikä muutenkaan oo ollu turvotusta,mutta nyt kun sen tänne kirjotan niin huomenna sitä sitte on :headwall: :headwall: :headwall: aina kun päässy jotaki vaivaa kehumasta että oon säästyny niin kohta se on tullu |O pittää pittää vaa mölyt mahassa :whistle:
mutta nyt poistun....to nla :D
 
Liinulille voimia ja jaksamista... :hug:
Tänään sain kuulla, että tuttavani, jolla oli laskettu aika neljä päivää ennen mua on sitte synnyttäny viimeyönä! :eek: Vähänkö meinaa puskea itellekin paniikkia, kun nuo joulukuun lopun lapsukaiset päättääkin putkahella maailmaan jo nyt... oiskohan jotain poppakonsteja, joilla tota vois hautoa reippaasti ensvuoden puolelle.. ku en mä tässä ihan vielä halua synnyttää. Hoidetaan noi Tehy-hässäkät eka ja kaikki muu pois alta.
 
mmilialle tsemmppiä koitokseen, taidat olla seuraavana kuka saa meistä saa pikkukäärön =) Onneksi on jo viikkoja sen verran ettei haittaa vaikka käynnistävät.

Liinulille voimia ja jaksamista :hug:

Mun piti tulla kysymään että onko teillä ollut sellasia kamalia vihlaisuja tuolla alapäässä. Mulla tulee nykyään päivittäin ja ovat tosi kipeitä. Onkohan nuo vihlasut vauvan pään liikkeistä johtuvia. On vain niin mojovia noi vihlasut että välillä sitä ihan hypähtää kun sattuu tonne alas, kestää kuitenkin vain ehkä sekunnin tai kaks...Tuntuu siltä kuin joku iskisi piikillä tonne alas. Onko muilla ollut tällasia? Tiedättekö mistä johtuu? Perjantaina on neuvola, täytyy silloin kysellä asiasta...

Misse81 33+4
 
Misse81, mullon kans noita vihlasuja, tuntuvat aina seistessä tai kävellessä. Aamulla viimeks kun vihlas, tuntui samalla oikein rusahdus alapäästä |O , taitaa pikkutyyppi porata reittiä itselleen ulos.

Mun vauva ei todellakaan ole laskeutunut, maha on navan ja pallean välissä ja niin pinkeä vähän väliä. Mulla menee vielä koon 38 goretex-takki just ja just kiinni, kuten myös turvavyöt, mutta istuminen autossa tiukan takin kanssa on aika ikävää. Mittasin tänään navanympäryksen, 97 cm :D . Yks 5 lapsen äiti kertoi, että hänellä oli kaksosia odottaessa parhaimmillaan mahanympärys yli 140 cm :LOL: .

Me ei sitten ehdittykään tapaamaan enää
tässä äitiyslomalle siirryttyä. Loppuviikosta haen vaunut ja kaukalon miehen kaa Varistosta, mutta muuten ei enää huvita lähteä Helsinkiin pyörimään. Alkaa olo olla joinain päivinä sellainen, ettei jaksa vihlovan alapään ja supistusten takia pyöriä ihmistenilmoilla. Muutenkin kotona on ollut niin mukava puuhata kaikenlaista, verkkarit päällä ja ilman meikkiä ;) .

Närästää taas niin älyttömästi :p .
 
liinuli :hug:
varmasti on tosi rankkaa,mutta ihanaa että jaksat silti jutella ihan arkipäivänkin asioista. =)
ja toivottavasti lepäilyllä laantuis supistukset!


en muista kuka siitä kyseli jo useampaan kertaan,että meinaako kukan pitää vauvanvaatteita ihan vaan korissa hyllyssä,mun piti nyt ihan sitä varten tulla kirjottaa kun yhtäkkiä siivotessa muistin etten oo vastannu vaikka monta kertaa pitänyt....eli mä vihaan pyykkien viikkausta pinoihin,tai lähinnä sitä kun ottaakin sieltä pinon välistä ja kiireellä,ja sit se ei ookkaan hyvä ja otetaan toinen,ja sit niitä ei jaksa viikata takas niin ne on hyväs mytys kaapissa,niin ostin nyt vauvan vaatteille jokusen muovisen korin jotka tosin on kaapissa,mutta kuitenkin.suunnittelin kyllä vaihtavani sen kaapin tilalle jonkun hyllyn vaan,kun on tilasta puutetta....enkä pelkää että vaatteet pölyyntyy ennen vauvan tuloa.mä meinaan ottaa tällä kertaa vapautusta noista vaatepinoista,kun sais viel omatkin vaatteet koreihin vaan.....

mmilia mä jännään täällä sun puolesta! =)

ja kiva kun tuitsulla on parempi päivä. =)

mä oon tänään siivoillu kun lapsi lähti mummolaan,ja oon kyllä pitkästä aikaa ylpeä itestäni kun jaksoin niin paljon tehdä epämiellyttäviä puuhia loppuun! :D oon laittanu kaappiin takas sellasia vatteita jotka mahtuu taas kun jakaannun,ja pitänyt mielessä imetyksenkin vaatteiden osalta.kun tällä hetkellä päälle mahtuvia vaatteita ei todellakaan ole montaa niin ne ei ehdi edes kaappiin kun menee käyttöön heti pyykistä....oli kyllä mukavaa laitella vaatteita ja ajatella että ei kauaa enää...!! rankan päivän päätteeksi menin saunaan hiet huuhtomaan,ja tajusin että siinä oli jo kaks S:ää,enää puuttuu seksi! :D ;) ,no ei,enhän mä sentään vielä ala yrittää saada synnytystä aikaseks....

tulee kyllä ikävä näitä tuntemuksia vauvan liikehdinnästä....

 
helpottaa heti ku makoilee vaan ylös nouseminen todella tuskaista.. nyt tuli kyl itku ku ajattelin tos sohvalla maatessani sitä et olis kyllä niin paljon ihanampaa ja odottais enemmän vaavin syntymää jos mies olis täällä, tuli niin haikee olo et joutuu sit lähtee "yksin" synnyttään.. onenks ei kuitenkaa yksin tarvi sinne mennä!! kaikki oli suunniteltu nii et yhdes mennää.. kyl tulee oleen sitten hirveää kun se lähtö tulee ja saa nyytin syliin..
jos tässä alkais tytölle iltapalan laittaa ja lähtis sänkyyn pötköttelee.. pääsis ainaki huomiseen:) jokainen päivä aina eteenpäin!!

asiasta iloisempaan.. jos siirtäis ton canal kortin tonne makkarin digiboksiin ja kattelis bb 24/7, siellä nyt anna abreu ja elastinen vieraina.. tyttö ihan onnessaan kattelee ku anna lauleskelee siel.. jotain positiivistäki, sillä sitä jaksaa!!

jos huomen ei kuulu mitää niin.. B)
 
menninkäinen87: Minä ainakin kyselin tuosta vauvanvaatteiden säilyttämisestä koreissa ja ihan vaan hyllyssä. Tai itse asiassa mulla on nyt ihan kannellisia laatikoita, jotka aion laittaa ihan tavalliseen mappihyllyyn. Toki varmaan ainakin yksi eniten käytetty laatikko on auki lähes koko ajan, mutta saa ne nyt sitten pölyltäkin suojaan, jos tahtoo. Eli meillä ei oo hoitopöytää vaan pinnasängyn päätyyn tulee hoitotaso ja tuo hylly/laatikot siihen aivan viereen.

Viimeksi valitin kamalasta silmätulehduksesta, joka tarttui lapsista. Nyt tuntuu, että saattaisi onneksi olla paranemaan päin. Viime yö oli vielä ihan kamala: heräsin jatkuvasti ja silmät piti pestä, jotta ne sai yleensäki auki! Tuollaisessa tilassa kun pitäisi lähteä synnyttämään niin hyi että, varmana tarttuis pöpö heti vauvaankin. Muuten mulla näihin viikkoihin nähden hyvä olo. Pikkasen kyllä pelottaa, kun mulla ei oo päivisin autoa käytettävissä ja tuolla lasten kanssa kävelen ympäri kylää, että mitä jos vaikka yhtäkkiä menee lapsivedet. Mä en oikeesti tiedä mitä tekisin. Meidän kakkosen synnytys alkoi niin, että yhtäkkiä vettä alkoi tulla ihan tulvimalla. Sitä ennen kuului vaan, että naps, kun kalvot puhkesi. Sen siis ihan oikeasti kuuli itse. Siitä meni 2 sekuntia ja alkoi tulla vettä kuin vesiputouksesta. Toivottavasti tämä synnytys alkaisi suppareilla ja menisi vedet vasta sairaalassa.

Mä oon laiska seuraan tota Tehy-juttua, mutta jos joku viitsii ihan lyhyesti kertoa, miltä sillä rintamalla nyt tuntuu, niin olen kiitollinen. Vai tietääkö siitä vieläkään yhtään mitään?? Kiva, kun oli vielä se uutinen, että matkapuhelinliikennekin voi mennä lakkoon. Silloinhan sitä olisi tosiaan niin sumpussa täällä, että ihan sama vaikka synnyttäisi omassa saunassa...

No, nyt vielä hetkeksi ukon viekkuun...

Polka + pikkuinen rv 37+
 
huomenta

tulipa taas nukuttua huonosti. alapäässä tuntuu niin ku joku olis laittanut pommin. aivan hirveet kivut. kyljen vaihtaminen sattuu tosi paljon.

tehy hommaa en kans ole seurannut. polka mikä matkapuhelinliikenne :eek: siis nyt on tainnut rouvalta jäädä uutiset väliin.

mut lähempä valittamasta. jatkan tuol mesellä sitä, niin en täällä tylsistytä kaikkia kanssa sisaria.
 
pikana poikkeen..

mmiilialla jännät paikat :whistle:

Liinuli: :hug:

Monella alkaa olla ihan selvää väsymystä malttamattomuuden lisäksi tähän pallomaiseen olotilaan.. Ei tokikaa kaikilla. Mut ite oisin ihan valmis jo poikimaan.. :| Eilen oltiin liikentees koko ilta ja paluumatka autolla oli aika tuskaa.. koko sen sata kilsaa mitä ajettiin niin supisteli epäsäännölliseti toki mut noin 10 minuutin välein. Ohi meni sekin ku pääsi kotiin.. Olin kyl niin väsyny et miehellekki tuumasin et jos nyt tarvis laitokselle lähtee ni ei tulis lasta ei paskaa ku oon niiiiiin poikki. No jäljelle jäi vaan tuo helvetillinen polte tuol alapääs, siis ihan nois ulkosynnyttimis. En oo nyt käyttäny pikkuhousunsuojiakaa jos johtuu niistä ja hiivatulehdus veikkauksiakin oon saanu ku aiheesta on ollu puhetta. mietityttää vaan et voisko se tulla pelkästään kirvelynä ilman kutinaa. Ja sit tuota valkkariahan tulee mut aiemmin ku on hiivaa ollu ni se on ollu sellasta ryynimäistä ennemmin ku nyt on tuota lientä.. Joo-o. Toivon mukaan asia selviää viimeistää huomenna ku on viimeinen lääkärivisiitti ja tänään ois neuvolakäynti ja sielläki vois asiasta mainita. Etova olo vaivaa, tarvis varmaan vaan syödä jotain ku ei tahdo maistua mikää. Jotenki tekis mieli vaan juoda ja ainoo mikä laskis ois just jotkut pullat sun muut herkut.

Tehy tilanne muaki kiinnostaa jos joku tietää???

Palailen uusiksi sitte ku neuvolas oon käyny ja jospa sit jaksais kommaillakki enemmän, luin kyllä juttunne jo mutta apaattinen aamu vie voimat.. :wave:

maukkis 37+4
 
Mua korpee toi Tehyn lakko ihan älyttömästi. En haluaisi siitä joutua kamalasti keskustelemaan kun tuntuu että "perusteluni" ovat niin heikot ja täynnä asia virheitä mutta kerronpa sen nyt kuitenkin.
Oon itse kanssa ns. matalapalkka alalla (kokki). Ja kuukausi ansiot on ollu sellaista 1100 ? /kk vaikka on ollut iltatyötä ja viikonloppuja. Viikkotyöaika 30-38 h. Päivät on 4-12 h. Ja kiire on myös meillä ja ihan yhtä hyvin voisin jopa saada hengiltä ihmisen (ihmisiä) jos aiheuttaisin ruokamyrkytyksen. :snotty: Liioittelen rajusti mutta totta se on. Itse olen hakeutunut työhöni, ja pidän siitä aina välillä... Pääasia on että on töitä (jos haluaa olla työelämässä) ja pystyy elämään palkallansa.
Nyt kun meinaan täällä Tampereella lielahdessa on Takon tehdas lopettamassa (60 henk. menettää työnsä), niin asia tuntuu tosi pahalta niiden puolesta. Ja Tehy sen kuin lakkoilee kun tekevät kaikista arvokkainta työtä *sarkasmia*. Joo on todella tärkeätä työtä, mutta ei ainoata tässä maailmassa jota täytyy tehdä.

Mielestäni pitäisi puuttua siihen kiireeseen ennemmin kuin palkkoihin. Ja ne ovat kuitenkin saaneet jo korotuksia (hyviä korotuksia). Ahneella on paskainen loppu, toivottavasti ainakin. Eikä toivottavasti potilaat kärsi... Tampereelle 7 mielenterveysosastoa suljettu nyt jo.

Tää oli mun mielipide, älkää inhotko mua :ashamed: Kaikilla saa olla mielipiteensä, enkä halua saada riitaa aikaiseksi. Itseä tietysti pelottaa tämä synnytys jos ei saa hoitoa kunnolla. Kun edellisessä synnytyksessäkin se oli vähän niin ja näin vaikka ei ollut lakkoa.

Siis lisää henkilökuntaa!!! Se auttaisi jaksaamaankin, ei raha paljon lämmitä.
 

Yhteistyössä