JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Tällane välikommentti et taidetaan me alkukuun lasketut ajat jakaantua viimesinä, kävin tammikuisissa kuokkimas ja sinnekki oli jo pikkanen vauva syntyny. Toisaalta vaikka oonki jo erittäin kyllästynyt tähän niin vauva saa ihan rauhas kehittyä niin kauan ku tuntee tarpeelliseksi. :)
 
mirsu: nyt ei maalata piruja seinille.. :D Totta puhuakseni mä ky ihmettelen et jos tää mahan asukas venyttää ulos tuloaan joulukuun puoleen väliin.. Nytki koko ajan jomottaa alamahaa ja selkää ja eilen vasta jomottiki. Ja sit kylkee särkee kans?? Mutta missä supistukset?? Eilinen lupaava alku katos. Helvetti kuin ristiriitainen tilanne onkaa ku haluis jo mahasta eroon ja vauvan syliin ja sit kuitenki haluis et vauva kehittyy ihan rauhas vielä mutta mutta.. ja sit odottaa kunnon suppareita ja sit ne jotenki pelottaaki ja niitä vähättelee ja silti jos.. plaapplaaaaaa.. :kieh: oonko ainoo sekoamispistees oleva?? :xmas:
 
heippa taas kaikille!!

Liinuli!! mukavaa kuulla sinusta kiva et jaksat kirjotella
:hug:

täällä supistukset jatkuu ja kävinkin taas sairaalassa kääntymässä ku on rr taso vähä kohollaan, mut kaikki oli ok.
Kohdunkaula edelleen pitkä ja suljettu, tää ei siis synny koskaan B)

sit saatiin eilen aikas huonoja uutusia ja niinku Henna-neiti tossa jo kertoikin niin täällä tampereella lakkautetaan toi m-realin tehdas ja mun mies sattuu oleen siellä töissä, oli pikku shokki kun uutisista saatiin kuuulla asiasta. No mut on sitä tietty elämässä suurempiakin asiota kuin työ,mut silti on aika raskasta. :'(

anteeks tää valitus!
 
täällä kanssa yks sekoomispisteessä oleva :) Nyt tuntuu et mikään ei mee putkeen... Perjantaina oli lääkärineuvola (ihan syvältä), sit tuli huuliherpes (onneks melkein parantunu) esikoinen rikko pinnasängyn... ja muutenkin hermot alkaa olla piukeessa joka asiasta. (johtuiskohan jostain sisäsestä jännityksestä?)
Toisaalta haluis jo synnyttään mutta toisaata ei ihan vielä.

liinuli: hali

mmiilia: jännää... vastahan me plussattiin. kääks!

ONNITTELUT kaikille 'jakaantuneille'

Piruuttani tässä nyt kellosta kattellu kuinka usein noita suppareita tulee, niin noin vartin väleinhän noita on. Alkaahan niistä pikkuisen enemmän tehoakin löytymään :) (vielä reilu 2vk laskettuun aikaan)

Vauvan vaatteista: Mulla on muovikoreissa ja laatikoissa. Bodyt ym. erikseen niin löytyy helposti ja nopeesti.

Huomenna taas neuvolaan. plaah.
 
mauahtavaa mä oon ihan samanlaisessa sekoomispisteessä!! :D
niin kovin haluis mut toisaalta ei,ja sit päälle noi illat kun on ihan puhki niin just toi olo että jos nyt alkaa niin mä sanon et hoitakaa joku muu tää homma,mä alan nukkuu!

tohon tehy-juttuun,mun mielipide tällä hetkellä on että ihan oikein että joku pistää herrojen raha-ahneet vaalilupaukset korokkeelle ja vaatii kans niitä tuloksia,ja mun mielestä hallituksen pitäis itsestään selvänä juttuna hoitaa asia niin että päästään sopuun ennen kuin ne hoitajat irtisanoutuu,joutuivat sitte antamaan lisää rahaa tai tarpeeksi rahaa.
SE mikä on törkeetä on toi niiden laki mikä nyt tulee voimaan,että ne voi pakottaa sakon uhalla hoitajia töihin!! siis niin raukkamaista ja kakaramaista isoilta ahneilta ihmisiltä,että kiukuttellaan että ei,me ei suostuta,ja me tehään sit näin jos te ette tee niin ku me halutaan ja käyttävät hyväkseen valta-asemaansa ja pistävät pystyyn LAIN! eihän minkään muunkaan alan ammattilaista voida sakkojen uhalla PAKOTTAA töihin,vaikka tulisikin joku sellanen tilanne.niinku jonku sähkökriisin aikaan pakotettais työttömät sähkömiehet töihin....että nyt tuolla siperiassa paleltuu ihmisiä kuoliaaks,tuleppas sähkömies virtanen töihin tai se on sitte kivat sakot sulle.tietenkin hätätilassa aina kutsutaan töihin kaikki, eläkeläisetkin ja muut jotka kuitenkin alan hallitsee,mutta on niilläkin oikeus kieltäytyä ilman pelkoa sakosta tai vankeudesta....... toi asia on mun mielestä kaukana diplomaattisesta sopimisesta,varsinkin kun hallitus itse on aiheuttanut koko jupakan.
toivottavasti nyt saisivat jonkinmoisen sovun,ettei tarttis epäinhimillisyyksiin mennä hoitajiakaan kohtaan.kuitenkin se potilasturvallisuus on tärkein,mutta voisi sen toisinkin taata......

jeps,anteeksi paasaus. :ashamed:

täällä puhuttu tosta menkkamaisesta tunteesta alavatsalla kun nukkuessa rakko täyttyy,mä oon alkanu kärsiä siitä ja totisesti potuttaa,kun ois edes oikea ohimenevä supistus josta se kipu tulee,mutta ei,kun se on jatkuvaa jomotusta,selkään asti,ja sattuu pirusti jos silloin yrittää kylkeä kääntää.ei auta muu kuin vessassa käynti,vaikka viime yönä taas havaitsin että en edes tunne kovin suurta pissahätää silloin kun tuo jomotus on,eikä sitä pissaa kyllä tulekkaan tavallista tunnin-välein-vessassa-ravaamis-pissa-lirua enempää.....mutta silti kipu loppuu vessassa käyntiin. |O

noi jomotukset ja supistukset ei enää huoleta,ootan jo jännityksellä sitä että ne tulee ihan oikeasti ja alottaa synnytyksen,kun täälläkin on huomenna tuo viikko 37 täynnä,,mutta äskenkin tuli sellaisen särkymäinen kipu alavatsaan toiselle puolelle,ja sitä pelkään jos sit synnytyksessä todetaan jotain häikkää siellä,tai vielä pahempaa,joku verisuoni kohdussa napsahtaa ENNEN synnytystä ja se oltaiskin voitu tutkimalla estää.....mutta joo,kaipa täälläkin asiat kuitenkin menee tasasen normaalisti ja yliaikaiseen synnytykseen asti,joka alkaa hitaasti ja kestää kauan ja sattuu pirukseen.kunhan tulos olis terve vauva. :)


vähän kyllä alkaa jänskättää tää ajan tavallaan nopea kulku,kun yhtäkkiä ollaankin jo näin pitkällä! kalenteria kun kattoo niin ei oo kun tämä kuu loppuun ja kun käännetään joulukuu niin mun laskettu aika on jo joulukuun ekalla viikolla..!! hui... toivon kyllä niin kovin ettei menis yli lasketun.....


hyvä liinuli että masu rauhoittui,toivottavasti saat nyt levättyä. iso :hug: täältä vielä tulevaankin aikaan,varmasti on haikeeta aikaa tuleva vauvan syntymä ja kaikki se. tänne kanssasisarille saat sitten tulle purkamaan tunteita aina kun siltä tuntuu,eiks jeh.


mites te muut joilla on jo lapsia,ootteko ottanut niitä neuvolaan mukaan minkä verran? meidän tyttö on ollu kerran mukana ja meinaan huomenna taas ottaa,oon kertonu sille siitä sydänäänien kuuntelu-tapahtumasta ja viimeksi se ainakin jähmetty vakavana kuuntelemaan,ja mun mielestä tajus ainakin jonkun verran kun kerroin että se oli vauvan sydän.sen jälkeen tuli muuten telkusta joku dokumentti missä kuvattiin sydänleikkausta,ja kun tyttö kysy mikä se on ja kerroin,niin se äkkiä tuli viereen istuu ja katto ihan hiljaa ja kiinnostuneena,jäi odottamaan vielä lisääkin kun se loppui...ja mä luulin että ois vahingollista lapselle mutta kai oli hyvä nähdäkkin minkälainen se sydän on joka pumppaa hänen sisällään ja äidin sisällä ja vauvalla....

joo ei mun tosiaan pitänyt taaas kirjottaa kuin tohon mauahtavan juttuun vastata,mut mä oon tällänen puheripulinen......anteeksi. :ashamed: :saint:

 
Valitusta kans tiedossa, sitä ollut liikkeellä tänään ;) Tuntuu että olemme kaikki melko kyllästyneitä tähän olotilaan?! Mä oon eilisestä asti ollut kipeä tai lähinnä lämpöä ja lihakset kipeet. Ihan veto pois, eikä huvita mikään. Eilen oli niin kauhee jomotus alamahassa, jos en olis raskaana niin varmasti olis järjettömät menkkakivut... Kaikkien näiden oireiden lisäks mulla on alkanut kramppaan selkä oikean lapaluun alta :eek: Ihan tuskaa rintaliivien kanssa, mutta nyt oon pari päivää ollu ilman kannattimia ja samalla tavalla kramppaa. No, mut jos jotain positiivista tästä levossa-olosta: jalkojen turvotus on hieman laskenut, ei satu kävely enää niin pahasti :) Joku (vai kaikki) valitteli alaselkäkivuista?! Laitoin eilen yöksi selkään Ice Poweria ja johan helpotti selkäkipu :) Tais olla selkä niin turtana ettei enää tuntunut kipua. Se geeli taitaa perustua vaan siihen kymään efektiin, ei siinä mitään lääkeaineita ole kuten mobilaatissa tms. Mut pääasia ettei selkäkipu vaivannut yöllä.

Mitähän muuta piti kirjoittamani... Niin Henna-neiti kun ihmetteli miks nikkaava hymynaama tulee aina kun laittaa sulut kiinni. Mä ihmettelin sitä kans pitkään kunnes tajusin että se tulee jos suluissa oleva sana loppuu ä-kirjaimeen! esim. (elämä) tai (eläin)... toivottavasti tää nyt onnistui... Eli jos sana loppuu ä-kirjaimeen, jätä välilyönti ennen kuin laitat sulun kiinni :) Siis jos sua hämää nikkaavan hymiön ilmestyminen väärään paikkaan ;) Mä kyl uskon että ketään lukijaa ei häritse ylimääräiset hymiöt, sun juttujen sisältöhän se tärkein pointti on :)

Sitten en muistakaan mitä muuta piti kirjoitella, palaan siis hyöhemmin astiaan jos jotain tähdellistä ilmaantuu :wave:

Nora ja Vilma 35+2
 
Täällä kanssa väsy, mutta henkinen vireystila on hyvä :)
Isäntä sanoi eilen, ettei suostu tulemaan mun kanssa enää kauppaan, kun mun pitää 10 metrin välein pysähtyä puhisemaan ja alavatsalla tuntuu ihan kamalaa painetta ja supistuksia. Tästä lähin saan kuulemma lähettää hänet kauppalistan kanssa kauppaan :LOL:
Varasin äsken meille ulkomaanreissun toukokuulle. Vauvan nimi ilmoitetaan myöhemmin ja syntymäajaksi laitettiin sektiopäivä. Toivottavasti on kilttiä sorttia....
Ihastuin itsekkin noihin Teidän esittämiin tonttupukuihin. Pakko oli hakea eilen HM:ltä oma. Se 62cm näytti mielestäni jättisuurelta (koko 2-4 kk), joten otettiin se 56cm. Ajateltiin ottaa pienestä joulukorttikuva, joten asun täytyy sopia melkein heti.
Aika hauskaa, että maanantaina on jo viimeinen neuvola. Turun Tehy-tiedotteissa muuten sanottiin jotenkin, että vain jo sovitut äitiysneuvolan ajat säilyvät ja uusia ei vissiin sitten myönnetä?

Hapikko viikoilla 37 + 4
 
ihna kiinostais tietää kun itsellä pahimmillaan 171/106 ja nytkin 155/100..
et vissiin aika korkeet.. soitin äsken synnärille ja sanoivat et voin käydä siellä näytillä jos tuntuu siltä :headwall:
just kävin siellä maanantaina ja käskivät vaan edelleen seurata paineita ja ottaa sinne tarvittaessa yhteyttä. Ei se soitto sinne yhtään laske niitä paineita!!! no käyn taas huomenna siellä kääntymässä. |O
pitääkö tässä huolestua???
tuntuu et ne ei ota mua seurantaan kun tays vähentää potilaita kun varautuvat siihen irtisanoutumiseen.
 
pmmj:lleonko sulla muita oireita tuosta paineesta jostuen???päänsärkyä...tms.ajattelin vaan että yrittääkö raskausmyrkytystä pukata :/ mulla ollu jottai 120/70-80 ja jos ollu yli 85 ovat heti mitanneet uuestaan. jos edellisissä ollu yli 90 on heti laitettu kotiseuranta ja nla:anki tiuhempaan aikoja...
KYLLÄ PULTTAA TUO LAKKO UHKA!!!!!!!!!!!!!!!oon salaa tässä toivonu että pääsis sitö enne synnyttään :ashamed: :ashamed: :ashamed: haluaisin että olisi oma ja vauvan terveys taattu!!!!joku puheli että passitettas äitit 1.synnytyspäivänä jo kotia :headwall: :headwall: :headwall: minä EN LÄHE!!!!!!!!!!! |O |O |O |O saattaa lapselle tulla keltasuus vasta toisena tai kolmantena päivänä ja minä en ala sitä kotona sydän kurkussa seuraan että menneekö kaikki hyvin...meillä muuten kyllä menny kaikki aina ok paitsi nyt edelliseltä oli synnytyksen jälkeen ruumiinlämpötila alhanen ettei alkanu syömään rintaa ollenkaan...kävi puoli tuntia lämpökaapissa ja imu löyty :heart: kyllä mua ahistaa tuo että montako äitiä tai lasta tai yleensä henkee pittää kuolla ennen kun ne saa sovun :'(
mite on sattunukki kaikille tännää hermopäivä :LOL: :kieh: itellä meni hermot kuopuksen(2v) kans kun ei millää alkanu päikkäreille eka ja oli AIVAN sippi.mahan kans sitä koitin kannella kun yleensä nukahtaa kun vieressä makkaa :headwall: :headwall: :headwall: |O kyllä tuntu että kalut repiää alhaalta kun vauva siinä vielä sattu potkiin :kieh: mutta nyt jatkan kamun kans meseilyä :D eikö ookki parempi ;) :whistle:
 
pmmj ompa korkeet paineet! Mulla oli eilises lääkärinlas 139/91 ja se on mulle aikas korkea, ja sain sit lähetteen ä-polille. Lääkäri puheli jopa osastolle jäämisestä ja synnytyksen käynnistämisestä. Perjantai aamulla olis nyt sit polille aika klo 8.45, katotaan mitä siellä selviää. Mut sinuna kyllä kävisin siellä synnärillä näytillä! Aina ei r-myrkytyksessä ees oo muita oireita kun korkea verenpaine ja sit verikokeissa arvot näyttääki hälyttäviä. Mulla on verenpaineen lisäks pää ja silmä särkyä, kauheeta turvotusta, välillä näköhäiriöitä.. Ja painoa tullu yhteensä nyt noin 20kg, ja viidessä päivässä oli eilen pompannu yhtäkkiä melki 2kg.

Toivottavasti sulla (eikä mullakaan) kuitenkaan mitään raskausmyrkytystä olsi :hug:
 
hulivili toivotaan tosiaan et ei pukkaa mitään myrkytystä..
ei mul kyllä ole mitään kovin pahoja oireita pää on hiukan ollu kipeenä ja turvotusta vain vähän (sormukset ei enään irtoo) sit on kyl sitä ylävatsakipuu myös, mut kun en tiedä johtuuko se siit et kohtu painaa kylkiluihin vai mistä..
Ajattelin kans itse et ottaisivat sairaalaan seurantaan ja sit mahdollisesti käynnistys mut ei ainakaan viimekäynnillä (maanantaina) tapahtunu mitään.
menen kyllä uudestaan käymään.
mmiilia toivotaan tosissaan etei kummallakaan ole mitään vakavaa.
Toivon kyllä sun puolesta et käynnistäisivät, ei ole sit sitä jatkuvaa epävarmuutta siittä onko kaikki vauvalla hyvin.
:hug:
 
Pmmj kyseli paineista... mulla on ollu koti seuranta päivittäin jo pari viikkoa kun läpaine kyllä on sielä 120-140 mutta alapaine meinaa kohota lähes 90 ja sain terveydenhoitajalta ohjeet että jos on yli 95 alapaine niin yhteys häneen ja saan samantien lähetteen äitipolille, mutta vissiin tuossakin on vaihtelua terkasta/paikasta riippuen millon ohjaavat jatkohoitoo...

Täällä kans pikku hiljaa sellanen olo ettei enää jaksa tehdä mitään ja ei taivu edes kun yrittää tavaroita keräillä tai tiskikonetta tyhjentää :eek: :eek:

Tuosta tehy-jutusta olen kyllä sitä mieltä että ei välttis tartte ihan tota korotusta tulla mitä pyytävät(kun jos valtiolla oliskin tänä vuonna ehkä sen verran ylijäämää että vois maksaa mutta entäs seuraavina vuosina kun se korotushan on pysyvä niin mistäs sitten rahat ja kun loppujen lopuks kunnathan sen kuitenkin maksaa ja jo nyt on lomautusuhat päällä näissä köyhissä pikkukunnissa), kun sen tietää että heti perään on seuraavat uhkaamassa irtisanoutumisilla ja kun niitä on muitakin aloja jossa on korkeammin koulutettua väkeä ja silti palkat ei ole kovin kummosia... tietty hoitajilla on vastuu usein ihmishengestä mutta ei he ole ainoita... varmaan tuolla tekstillä suututan porukkaa :ashamed: mutta ei voi mitään se on vaan mun mielipide :whistle:

äitiliini75 + vertti 35+5
 
Vielä noista synnytyksistä...
olen vissiin vastarannakiiski :eek: mutta mulle sopii paremmin kun hyvin tuo että kotiutetaan mahollisimman pian kun olin jo muutenkin kyselly polikliinista synnytystä, kun tahtoo kotiin ;) heti kun vaan suinkin... ja täällä ne ei ole vissiin kovin suosiossa ollu joten jospa mun toive kuitenkin toteutuu... teitty jos itellä tai vauvalla on jotain niin tottakai sitten olen pitempää, mutta jo edellisestä meinasi saada hepulin kun piti sairaalassa maata 1+3 pv vaikka ei mitään... olisin voinut lähtä ihan hyvin samalla ambulanssilla jo kotiin kun meninkin :whistle:

kaveri tuossa jo ehdottikin että etkö voi pyytää että ambulanssi käväsee tuossa kotipihalla ja jäät samantien kotiin...

ja tuohon irtisanoutumisiin vielä että en oikeen jaksa enää myötätuntoa niille jakaa kun toisten hengillä leikitään... ja hus näyttää jo siirtävän ruotsiin äitejä... http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711146846828_uu.shtml
 
Täällä on ihan sama fiilis tommosen polikliinisen synnytyksen suhteen.
Mulla on sairaalakammo, enkä siellä mielelläni yhen ainutta yötä viettäisi. Passais ihan hyvin, jos kävisin piipahtamassa, hoitaisin synnytyksen ja sitten huilaisin joitaki tunteja ja jos ei mitään kummallista, mihin pitäisi puuttua, niin kotiin vaan. Tää ois se mun oma fantasiani synnytyksestä ja sairaalassaolosta..
Katsotaan sitten, kuinka käy ja montako vuorokautta siinä menee, kun sitä pentua yritetään sitten aikanaa maailmaan saattaa...
 
En ole hetkeen kirjoitellut, mutta taustalla olen juttunne lukenut. Mukavaa luettavaa koska Hoitajia ei ole pahemmin aikaisemmin arvosteltu vaan kunnioitettu raskasta ja vaativaa työtä jota esimerkiksi meihin vaikuttavat kätilöt tekevät.
Olen Tehyläinen sairaanhoitaja ja ylpeä liitostani koska viimeinkin se on alkanut ajamaan oikeuksiamme. Minusta 2400e/kk ei olisi liikaa palkkaa kätilölle joka mahdollisesti jouluaattoiltana olisi poissa omien lastensa luota ja kuuntelisi solvauksiani, siivoaisi ulosteitani, helpottaisi kipuani lääkkeillä, ompelisi revennyttä alapäätäni, katetroisi, tukisi ohjaisi ja neuvoisi. Ja itkisi onnesta kanssani kun lapsi vihdoin syntyisi. Kaikki ammatit ovat yhteiskunnassa arvokkaita, mutta jokaisella on oikeus itsensä irtisanoa ja näin taistella paremman toimeentulon puolesta.
Ennen pakkolain säätämistä olin varma että kiista ratkeaa ennen irtisanoutumisia, mutta nyt tosissaan pelottaa! Jokaista sairaanhoitajaa tarvitaan ja juuri alan huonon palkkauksen takia on koko ajan paheneva hoitajapula eli "lisää käsiä" ei ole kortistoissa. Ehkä itsekin ottaisin mieluummin lisää hoitajia työkavereiksi kuin palkankorotuksen, mutta kun ei ketään ole. Vajaalla miehityksellä tehdään.
Jos irtisanoutumiset toteutuvat niin ihmisiä tulee kuolemaan. Se on täysin maan johdon vika, tietenkään kunnilla ei ole varaa nostaa yksittäisen hoitajan palkkaa n 400e/kk joten valtion pitää antaa siihen rahaa. Valitettavasti näyttää siltä että raha myönnetään vasta kun katastrofi on alkanut. Muutama pakkolain turvin töihin määrätty hoitaja ei pysty sitä estämään. En halua lietsoa paniikkia, mutta jos sopua ei ennen ensi tiistaita tule niin me olemme kaikki vauvoinemme vaarassa.
Rahaa on, mutta sitä ei haluta käyttää terveydenhuollon turvaamiseen. Valtio juuri osti kaikessa hiljaisuudessa 140:lla miljoonalla Finnairin osakkeita, 200-300 miljoonaa riittäisi kattamaan hoitajien palkankorotukset. Ja valitettavasti tämä sotku ei selviä ilman rahaa.

Toivon kaikille turvallista synnytystä ja onnellista odotusta. Meni vähän paasaamiseksi, mutta enää en malttanut seurata sivusta miten valtion vastuu kaadetaan hoitajien niskaan.

moksa ja vauva 37+1
 
Pmmj: onpas sulla korkeet paineet!! :eek: Kannattaa tosiaan nyt tarkkailla noita paineita ja heti jos olo huononee tms niin yhteys neuvolaan tai sairaalaan. Ois hyvä jos saisit jostain verenpainemittarin vaikka lainaan niin voisit kotonakin mittailla ja seurata lukemia. Mulla on kanssa omiin normi paineisiin verrattuna nyt ollu korkeella paineet, viimeks 131/83 ja sit pissassa vähän kaikki pielessä ja nyt iltasin ollu lievää päänsärkyä ja nyt vähän ylävatsakipua. Raskausmyrkytystä mäkin pelkään. Toisaalta toi ylävatsakipu voi olla kyllä muutakin kun mulla on ennenkin tullu sellasia kohtauksia että alkaa pikkuhiljaa ja voimistuu lopulta oksentamiseen asti ja kestää kovana kipuna n.6h josta vähitellen lievenee ja sen jälkeen on pari päivää arka. Lääkärit ei oikeen tiedä et onko jonkinlaista närästystä vai mitä. Närästyslääke ajoissa otettuna on auttanu vähän. Mä ite oon googlettamalla löytäny kans yhen mahdollisen aiheuttajan, sappikivet. Saa nyt nähdä sitten. Toivottavasti meille kellekkään nyt ei tulis mitään myrkytystä ja jos tulee niin ei ainakaan pahaa. Onneks ollaan jo niin pitkällä että voipi sitten käynnistää herkemmin. :)

Henna-neidin kanssa samaa mieltä tehy jutussa. :)
 
Onnittelut jo vauvansa saaneille! :flower:

Liinulille suuri :hug: ja paljon voimia!

Oma (.)

Eilen oli neuvola, jossa kaikki ok. Verenpaine täälläkin hiukka kohollaan 134/82, muttei nyt vielä mitään hälyyttävää.

pmmj: On tuo sun verenpaine kyllä tosi korkea! Toivottavasti sulla on mittari, jolla pystyt tarkkailemaan? Kannattaa varmaan ottaa yhteys sairaalaan, niin tutkivat tarkemmin ettei ole mistään vakavasta kyse! :hug:

Paino noussut ihan kivasti +700g / viikko, edellisellä viikolla olikin tullut reippaammin +1270g. :eek:
Pissa puhdas, kohdunpohjan korkeus 33cm.

Ainoa mikä mua hirveästi huolettaa on outo kipu oikealla puolen, ei oikeastaan kyljessä vaan mahassa. Se on aina silloin tällöin ja sattuu niin paljon ettei hengittäminenkään ongelmitta onnistu. Siis oikeasti pahempaa kuin itse synnytyskipu! Samalla supistaa kokoajan tauotta, ja se kestää aina vähintään tunnin, viimeyönäkin melki 1,5 tuntia. Alkaa aina tosi äkisti. Isäntäkin oli ihan hädissään kun huusin suoraa huutoa, tärisin ja kylmä hiki nousi otalle. :/ Onko kellään muulla vastaavaa?

Lääkäri vain totesi sen johtuvan vauvan asennosta ja käski ottaa 2 panadolia kerralla kun yksi ei kuitenkaan auttaisi! |O
Kiva kun MELKEIN yrittävät selvittää mistä oikeasti johtuu! :kieh: :kieh:

Lakko-asiaan en juurikaan viitsi ottaa kantaa, mutta huolettaa kyllä! :/


 
Saappa nähdä kuka sitten lopulta antaa periksi kun ruumiita alkaa tulla. Valtio saisi alkaa jo tulla vastaan.
Hoitajat ovat ehdottomasti palkankorotuksen ansainneet, taitaa vain tosiaan vaatia uhreja.

Tänään lääkärissä, vauvan painoarvio oli 3,3kg eli vielä rääpäle, mutta jos määrättyyn sektioon asti päästään niin onhan hänellä 2 viikkoa vielä aikaa kasvaa.

Minullakin verenpaine koholla, tänään 148/98 eikä lääkäri "jaksanut" huolestua. Neuvolassa täytyy käydä mittailemassa tarpeen mukaan.

MM- ja pikku-rapu 37+5
 
Täällä taas kyselen ehkä hölmöjä ensikertalaisena kun törmäsin yhdellä vauvapalstalla keskusteluun pinnasängyn patjasta. Eli kysymys kuuluu että oletteko kuulleet että käytettyä pinnasängyn patjaa ei pitäisi käyttää vastasyntyneellä?
Jossain mainittiin yhteyksistä kätkytkuolemiin ja puhetta oli myös mahdollisesta homekasvustosta....Mietin vain että saatiin sänky ja patja käytettynä enkä ollut edes ajatellut että en voisi käyttää patjaa. Patja on siistin oloinen, pesin päällyssuojan ja tuuletin patjan. Tämä patja ollut siis yhdellä puolitutulla ja yhdellä lapsella ollut käytössä...Varmasti on pissavahinkoja käynyt mutta....Mitäs olette mieltä pitäiskö ostaa uusi patja? :headwall:
 
Mä en ottais käytettyä patjaa just sentakia että jos sinne on pissattu ja se on pesty niin se on saattanu jäädä vähän kosteeks kuitenkin sisältä ja siä voi olla hometta...ne patjat kun nyt ei kuitenkaan maksa kovinkaan paljoa. :) Mihkään kätkyt kuolemiin käytetyn patjan takia en kyllä usko!

 
Vai on meillä valituspäivä menossa :D , mä pistän kanssa mutaman
valitusvirren tähän mukaan jos teitä alkais helpottaa se ettette oo yksin!
Mua ei kyllä supistele, eikä ahista mutta olen yksin tyttöjen kanssa kotona kun mies työmatkalla. Yksin täällä lämmittelen takkaa, varpaat jäässä kun kukaan ei ole niitä lämmittämässä.. :snotty: ;)
Se tulee vasta lauantai aamuna kotiin joten ei viimeiseksi illaksi
jää.
No kävin mä sentäänm tänään hiukan shoppaamassa Jumbossa.
Ostin itselleni ihanat lämpöiset talvikengät, pipon ja hanskat.
Sitten ostin pihalle ison sypreenin, about ehkä metrin korkean johon sitten viritin punaiset jouluvalot. Piristää ihanasti. Viimeiset kaksi päivää ennen tätä makasinkin sohvalla, enkä katsonut edes peiliin niinä päivinä.. Ihmeen hyvä fiilis tuli kun vedin tänään mascarat silmiin! :D
Suosittelen muillekin.. Nyt kun viimeisiä viikkoja viedään laitetaan ittemme oikeen kauniiksi ja nautitaan! Mäkin oikeen nautin kun ihmiset kiinnittivät huomiota raskaana olevaan naiseen kauppakeskuksessa, vaikka en nyt mitenkään erityisesti tälläytynyt todellakaan. Kai sitä itse on niin "lähellä" tässä raskaudessa ettei enää tajuakaan miten upeeta
se on. Kohta tulee jo ikävä masua ja sitä että saa olla laiska.

Porsche ja vauva (19 piikkiä kammassa..) :xmas:
 
Niin ja vauvan patjasta.. Olen täällä huudellut jo ennenkin Unikulman patjojen ihanuudesta, joten sieltä on vauvan patjakin. laadukas, pestävä ja kasvavalle vauvalle suunniteltu. Ei sitä itsekkään nukkuisi käytetyllä patjalla!
 
Onnea Ulpu23!! :flower:

Liinulille paljon voimia ja jaksamista :hug:

Täällähän alkaa monella olemaan jo lupavia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.

Pikkuhiljaa alkaa itelläkin pelottaa tuo hoitaja kiista, jotenkin en nyt usko että kukaan on tässä antamassa periksi,jonkinlaiseen kompromissiin pitäisi varmaan päästä.
Ja en syytä hoitajia tästä koituvasta tilanteesta, koska kyllä he ovat palkansa ansainneet, mutta tottakai se huolettaa niin oman kuin läheistenkin puolesta.

Tänne ei kummempia, hirveät liitoskivut alkaneet vaivaan :'(
Maanantaina meni kävelykyky kokonaan villasukilla piti hiihtää jotta pääs eteenpäin, jalkoja ei pystyny ollenkaan nostamaan 4m matkassakin kesti yli 10 minuutia ja sekin meni itkiessä kun oli niin tuskasta. Mulla kävi nivusten ja alapään lisäksi alamahaan ihan hulluna en tiedä onko se normaalia?
Ja yöllä kun oli päässyt kapuamaan sänkyyn niin kyljellään ei pystyny ollenkaan olemaan ja vieläkin tekee kipeää olla oikealla kyljellä. Selällään vain on hyvä olla. Niin nii siinä kun pääs vihdoin makuulle eikä voinut liikkua yhtään niin tuli ihan hirvee selkä ja maha kipu, ihan hikeä pukkas.
Siinäpä minun valitusvirteni vielä :)
 
Suzyco Leukosyytit tarkottaa samaa kuin valkosolut ja niitä tulee ainakin silloin kun on tulehduksesta kyse... Proteiinista voidaan käyttää myös nimitystä valkuaisaineet...

Nora79 Älä sitten lopeta niiden tukisukkien käyttöä synnärillä :) Mulle terveyskaupan täti ainakin sano että kannattaa käytää vielä pari kolme kuukautta synnytyksen jälkeen niin toipuu jalat paremmin.

Omaa napaa sen verran että käytiin eilen sitten ultrassa yksityisellä kun täällä etelän reissulla ollaan. Kun oli neuvolassa puhe että ois hyvä käydä pyytämässä vauvan kokoarvio ja arvio lapsiveden määrästä kun sitä painoa pompsahti yhtäkkiä ja sf-mittakin alko mennä yläkäyrien yläpuolella. No ultran tulos oli se että tyttö :heart: on ihan normaalin kokoinen viikkoihin nähden ja lapsivettä on normaali määrä. Raivotarjonnassa oli ja alkaa olla valunut jo alaspäin. Se painonnousu varmaan johtui turvotuksesta ja sf-mitan suuruus siitä että vauva vaan sattuu olemaan sellaisessa asennossa että antaa isot lukemat.

Tänään kävin sitten shoppailemassa muutaman 56cm vaatteen, tyttöväreissä :) toivottavasti se nyt sitten on tyttö... Ihanaa kun ollaan kaupungissa niin oikeesti voi ostaakin jotain kun on valikoimaa, ei tarvi kaikkea aina jostain verkkokaupasta... Ja ostin minä sellaisen ihanan v.punaisen marimekko-tutinkin =)

Itsekin hoitajana olen kyllä noiden hoitajien kannalla vaikka en todellakaan toivo että sen takia kukaan kuolee tai tapahtuu muuta ikävää. Aivan naurettavaa että aletaan sitten muuttamaan lakeja kun hoitajat kerrankin seisovat omien oikeuksiensa ja vaatimustensa takana. Onhan tässä maassa muillakin aloilla oikeus irtisanoutua ja yrittää parempaa toimeentuloa itselleen, ei missään sanota että sillä palkalla on sitten elettävä millä työnteon joskus valmistumisen jälkeen aloittaa. Sitten olen lukenut ihmisten kommentteja juuri siitä että kyllä sh-kouluun menevät tietävät mikä se palkka tulee olemaan jne. mutta täytyy sanoa että kyllä jäisi monella pyrkimättä ko. laitokseen jos todella joku ensin kertoisi minkälainen on palkka, miten korvataan ylityöt, tuplavuorot, vuoronvaihdot jne. ja miten typerä se työvuorosysteemi itseasiassa on. Tuskin kukaan haluaa elää seuraavaa viittäkymmentä vuotta niin että pystyy suunnittelemaan elämänsä ja menonsa kolmen viikon päähän kerrallaan. Ja kismittää sitten lukea miten muilla aloilla palkat kyllä nousevat ja sopu syntyy, eihän sitä kukaan nyt ilman perjantaipulloa halua olla jos alkonkin myyjät lakkoon menevät...

No joo.. pari päivää vielä täällä etelässä ja sitten ois tarkoitus startata takaisin kohti pohjoista. Sitten ei enää olekaan montaa viikkoa kun pitää alkaa miettiä mihin päin sitä pitää alkaa hakeutua mahdollisen synnytyksen takia =)

Patjasta sen verran vielä että näin mainoksen tuosta unikulman vauvanpatjasta ja vaikutti kyllä hyvältä. Oli jotain sellaista materiaalia josta neste menee läpi eikä jää sinne patjan sisään niinkuin perinteisessä mallissa tahtoo tapahtua. Eli sen voi ihan suihkuttaa puhtaaksi ja se valuu pois sieltä sisältä se vesi, ei jää kosteus sinne hometta kasvattamaan. Itse saatiin tuttavilta pinnasänky ja ilmeisesti siinä on myös patja, mutta sitä sänkyä ei ole käytetty kuin noin tunti että uskoisin sen patjan olevan aivan käyttökelpoinen uudelle tulokkaalle.

Lisäys... painoarvio vaaville oli 2,7 kg ja viikkoja oli siis niin paljon kuin 35+2 kun ultrassa käytiin..
 

Yhteistyössä