JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Heips!
Onko täällä kenelläkään muulla matkakuume? En ole uskaltanut lähteä koko raskauden aikana minnekkään reissuun. Nyt kun ensi kevään ja kesän matkat ovat tulleet jo myyntiin niin soittelin vähän toimistoihin. Matkan voi varata kahdelle hengelle ja ilmoittaa vauvan tiedot sitten myöhemmin (kun on tullut maailmaan). Ainut ongelma oli se, että mieleinen hotellimme oli Finnmatkojen blue couple eikä sinne huolittukkaan lapsia... En tiennyt, että sellaisia hotelleja on olemassakaan.

Lupasin käyä kertomassa kuulumiset eilisen äitiyspolikäynnin jälkeen.
Eli siis kohtu on sormelle auki, kohdunkaula(?)pehmeä ja sitä rataa. Lääkärin mukaan voi syntyä piankin, voi myös helposti mennä yli la:n. Ja noita "rankkoja" supistuksia on ollu viime maanantaista eikä loppua näy...
Nassikan painoarvio oli 2,5kg, siltä se kyllä tuntuuki ku mikään asento ei oo hyvä vaan maha painaa mahottomasti. Vilkas napero oli ku utltrattiin, yhtään ei ollu rauhassa.
Sokeriarvoista sen verran että nyt tuntuu olevan insuliiniannostus kohallaan, ei löytyny arvoista moitittavaa. Voi että ootan ku saan taas joskus syyä suklaata!!! :p Viime aikoina en oo uskaltanu pahemmin sillä herkutella...

Juu, vielä ois turvaistuin hankintalistalla, samoin ku toppahaalari. Sittepä alkais olla kaikki hommattuna, jollen sitte tapani mukaan oo unohtanu jotain.

Riikkuli: Mulla alko viime maanantaina nuo tosi kipeät supistelut just silleen että ensin istuin yön vessassa, maha ihan löysällä. Sen jälkeen on supistellu enempi tai vähempi jatkuvasti... Mietin kans sillon että jokohan alottelee synnytystä ku eskikoisen kohalla kävi sama, ensin maha tyhjäks ja sitte aika pian synnärille. En todellakaan tiiä onko noilla mitään asiayhteyttä mutta oon kuullu sanottavan että joskus luonto hoitaa näin.

Tässäpä tälle kerralle tekstiä.

Äitika ja nassikka 35+3

Nyt tulee sitten vähän valitusta...sori! :)

Mulla alko eilen ihan pirunmoinen nivus särky oikeessa nivustaipeessa ja se sitten säteilee alavatsaan ja sisäreiteen. Mikään ei auta,paitsi särkylääke. Särky on ihan hirvee! Onko kellään ollu vastaavaa??? Mä kysyin eilen siitä kätilöltä kun käytiin synnytysvalmennuksessa ja se puhu mahdollisesta veritulpasta, ihmettelen vaan kun mitään muita oireita veritulppaan viittaavaa ei ole,jalka on ihan normaalin tuntunen ja näkönen ja kipu tosiaan häviää kipulääkkeellä ja tänä aamuna ei särkeny ollenkaan vaikken ollu ottanu lääkettä, alko nyt taas iltapäivästä. Oon ottanu tosi lunkisti tänään ja lähestulkoon vaan maannu. Eilenkään en kyllä rehkiny mitään. Soitin nyt neuvolaan tästä ja se puhu mahdollisesta jännetupin tulehduksesta! Voiko sellanen tulla nivustaipeeseen??? Pissanäytteen vein kanssa neuvolaan kun eilen oli valkkarit koholla, mitään pissatulehdusoireita mulla ei oo että en usko siihenkään enkä oo netistä löytäny tietoo että raskausmyrkytys vaikuttais nivusiin. Oon nyt ihan huolesta sekasin kun en tie mikä on! :'( Supisteleekin aika paljon nytten mutta ei toi särky tuntus niihin liittyvän ja supparit on kivuttomia. Iltasin on myös kovasti tullu sellasia kipeitä "sähköiskuja/vihlasuja" emättimeen kohdun suulle. Auttakaa joku!

suzyco mulla on sama vaiva mutta vasemmassa nivustaipeessa. Yöllä on molemmat lonkat älyttömän kipeet ja kun yrittää jalkaa suoristaa niin sattuu niin pirusti. Neuvolassa puhuin mutta tapansa mukaan mun terkka ei millään lailla puuttunu asiaan! Sama kävi mun sokeriarvojen kanssa.. Ens viikolla pääsen toiselle terkalle,jospa se ottaisi jotain kantaa asioihin jotka mun mieltä vaivaa. Ja noi vihlasut/sähkärit on myös tuttuja. Jos joku tietää mitä toi nivuskipu on niin mullekin tieto kelpaisi?

Onnea Pulleropallero! :flower: :heart:

Meillä ei ole vielä kertakaan käytetty keittosuolatippoja tai nenäimuria ja neiti kohta 2 vee, mutta se onkin niin yksilöllistä mikä on tarpeellista kenellekin.

Soittelin maanantaina neuvolaan siitä menkkakivusta ja pissanäyte piti käydä viemässä, mutta kaikki oli ok.

Mie olisin ainakin täysin valmis jo vauvan tuloon, jotenkin kun on toinen lapsi niin tämä odotus aika ei ole niin suurta ja ihmeellistä vaan sitä vaan odotaa koska pääsisi hakeen nyytin kotiin.
Vaikka terkka sanoikin että ei haittaa vaikka nyt alkaakin supisteleen kun viikkoja noin hyvin, että ens viikosta lähtien vauva saa tulla jos niin on päättänyt. Tuossa vaiheessa tuli vähän, että no ei ihan vielä olis kuitenkaan tarvetta kun on vielä paljon tekemistä ennen sitä.

Mahoton kun täällä alkaa jo monella olemaan viikkoja sen verran, että milloin vain voi tapahtua :heart:

Minä käyn enintään kerran yössä vessassa, vältämättä en ollenkaan, mutta ennen kuin menen nukkumaan niin sitä ennen käyn kyllä monta kertaa, että saa rauhottua unten maille.

Millähän sais vähän hyvän himoa hallittua, aivan hirveitä määriä menee kaikkea hyvää, puolet onneksi on hedelmiä, mutta kyllä makeisiakin menee ihan liikaa. :ashamed:

Turvotuksesta: Monella on vielä sormukset sormessa?
Mulla on vielä, mutta kyllä ne jo aika kivasti puristaa, että pitää varmaan kohta laittaa ne kaulalle roikkumaan.

Meillä jää sittenkin isyyspakkaus tekemättä kun rahatilanne on sen verta huono ettei pysty ostamaan mitään ylimääräistä, mutta kyllä minä pienen isänpäiväpaketin olen ostanut.

Nyt tekemään ukille ja papalle kortit niin saa viedä postin.

Päivää.

Meni jotenkin ajatukset sekaisin kun piti tänne tulla kirjoittamaan ja sit eksyin lukemaan noitan Jokelan koulun ammuskelujuttuja... Surullista. :'(

Soitin tänään neuvolaan ja pyysin sieltä raskaustodistuksen, et mies saa viedä töihin... Isäntä lupasi soittaa kun on töistä lähdössä, niin tulee hakeen mut, sit haetaan neiti, käyn siel neuvolas ja sitten mennään ostamaan se kaukalo ja muut tarvikkeet mitä vielä on hankinnan alla. :D Sit viel kun sais kaverin kotiin niin ois kaikki hyvin.. :D Miten niin malttamaton?!? :eek: :LOL:

Mulla olo ennallaan, Torsti jumppailee väliin niin et oikeen sattuu ja tuntuu et jos ei murru kylkiluut niin sitten tulee nahan läpi hetkenä minä hyvänsä. :kieh: :) Hyvä se on et liikkuu... :whistle:

Sormukset otin eilen pois, ei ne vielä paikalla ollessa puristaneet, mut huomasin etten meinaa saada niitä pois... :whistle: Ilmeisesti siis vähän turvotusta... :D

Mutta nyt valmistautumaan lähtöön... :wave:

Shamandalie ja Torsti 35+2 :heart:

Tervehdys

Hulivili :) Nooh.. kiitos. Tuo mun massukuva on oikeesti kyl vähä jotenki jopa vitsikäskin. Sano vaan suoraa, en mä loukkaannu :D Ihana murrehirmu sää oot kyllä :heart:

suzyco: Noi "sähkärit" täälläki tuttu ilmiö. Aluksi ne säikäytti mut nyt niihin on jotenki jo tottunu. En kyl tiä mitä ne on.

Mun piti kommailla vaik mitä mut on vähä ny kiire laittaan pesueelle pöperöä.. mutta palaan ajatuksen kans paikalle myöhemmin.

Pakko kertoo et sain tänään niin ykkösmageen kiertohäirikkö tekstiviestin että oksat pois. Sain huumoria tälle päivälle niin paljo et nyt on vatsa kipee nauramisesta :kieh: Ite en menny lankaan mut kaikki muut on menny ja voi ku on tällä mammalla ollu hauskaa :LOL:

Ja joo, pitäkää vaan hulluna mut joulukortitki ois nyt kirjoitettuna, ei tarvi ku merkit ostaa ja laittaa heti postiin ku vaan on vähä lähempänä joulukuu. Jees. No niin eipä kummempaa. Niin ja täällä myös kauhistelen tuota ampumishommaa, hullua!! Sain linkin jossa oli tän kyseisen tyypin irc päiväkirja merkintöjä ja aika sekopää on :eek:

Palailemisiin.. :wave:

Heissan emännät!

Aloitan nyt oman navan infolla.. :ashamed:
Lääkärillä siis käyty ja kun tuota sf mittaa pitää tarkastella.. Se ei ollut lähtenyt kasvuun. Edelleen se 27. Tarkasti mitä supparit saaneet aikaan tuolla alapäässä ja niinkuin odottaa saattoi niin kaula on melkein hävinnyt ja hyvin pehmeä. Sisäsuu kuitenki kiinni. Olikos se äitika:lla sama diagnoosi että voi syntyä ensviikolla tai sit joulukuun lopussa. :/ Huomenna on vielä se ultra että tarkastetaan onko se vaavi heittänyt kasvamasta kun tuo sf mitta ei nouse. :( Siellä varmaan sit kuulee tuota kokoarviotaki. Toivottavsti ei oo mitään häikkää. Vähän pelottaa että onko sillä sit ravinnonsaanti vaikeuksia tai happivajausta tai jotain. :'(
Pitäkää mulle peukkuja että toi mitan laksu johtuis vain siitä että se vauva on puskenut itsensä niin alas että sen takia se on pienentynyt eikä nouse. Ja tää lääkri oli nyt sitä mieltä tosta turvotuksesta että se on vähän voi voi.. Meinas ettei se kortisooni, jota laitetaan joskus tuonne käsiin kun rannekanvat ovat menneet tukkoon, niin auta.. Katseli vain verenpaineita että ne ovat ok.. Sanoin kyllä että mun paineet ovat aina alhaiset ( norm. 105/55 suunnilleen ) ja nyt ovat olleet tuon turvotuksen myötä koko ajan 130/85.. Mutta kuulemma mennään "oppikirjojen arvojen" mukaan ja niiden mukaan paineet ovat normit. Kai se sit on ok. Siihen särkyyn mitä turvotus tuo tullessaan niin panadolia vain napsia.

Asiasta kukkapurkkiin.. Olin lukevinani jossakin viestissä että Misse?:llä tekemisen puute.. :p Tänne mun tykö ja heti!! Täällä on tekemistä.. En ole saanut sitten mitään aikaiseksi!! :ashamed: Kateellisena täällä leun teidän juttuja kun kaikki on laitettu valmiiksi.. Mulla on vielä se pinnasänkykin siellä sadan kilometrin päässä odottamassa. :whistle: Vaatteet ovat edelleen pesemättä.. Tuossa ne laatikossa odottaa tekijäänsä! |O Oikeesti mulla on motivaatio hukassa nyt! Ja luulen paljon sen johtuvan siitä kun olen koko ajan kipeä jostaki.

Kuulostaapa ikävältä tuo suzyco:n vaiva. Muuhun en osaa sanoa mitään kuin tuohon että noita "sähköiskuja/vihlaisuja on mullaki tuolla kohdunsuulla.. ei ollenkaan kivoja. :( minä oon niiden juuri olettanut olevan niitä jotka pehmentää tuota kohdunsuuta tai jotain. Siis tarkoitan sitä että silloin luulen tapahtuvan tuolla jotain edistystä. Koska mitään tulehduksia ei tai muuta vastaavaa ei ole minulla joka saisi kipua tuonne aikaan. Mutta huom!! Siis nää on vain mun olettamuksia!!

Tuohon tavaroiden hankintaan palatakseni niin isukki on luvannut ostaa vauvalle toppahaalarin. :) Odotan siis sitä ja kovasti yritän sitä muistuttaa siitä.. Mutta luulen että tilanne on loppujen lopuksi se että näen sen haalarin vasta sitten kun se tulee hakee mut laitokselta. :D

Hapikko: Just eilen illalla puhuttiin isännän kans että oispa niin kiva päästä lomalle.. Mutta luulen että meidän loma haaveet ovat ensvuoden puolella aika syvään haudattu jos meillä se rakennusprojekti pyörähtää käyntiin..

Pitäsiköhän mun päästää välillä toisetkin puikkoihin ja siirtyä takavasemmalle.. sytyttelee kynttilöitä.. :)

poika pääsi eilen c-papista,eli hengityslaitteesta pois, ja tänään siirrettiin keskoskaapista avosänkyyn mis on lämpöpatja.eli joku kyseli miksi synnytys lähti käyntiin niin aikaisin.eli mulla meni viime ke illalla lapsivedet,ja syntyi sitten pe aamuna käynnistyksellä.siinä välissä annettiin kortisoniruiskeet,ja antibioottia.syynä synnytyksen käynnistymiseen oli ilmeisesti joku tulehdus ja istukka veteli viimeisiään.oli ihan kalkkeutunut.istukassa oli lisäksi lisäistukka ja toinen sikiöpussi niinkuin alunperi arvelinkin kaksosia kun mulla tuli viikolla 6 niin kova verenvuoto,että luulin et tuli kesken mutta ultrassa näkyi silti sikiön syke.eli viikolla 6 tuli toinen kesken.ravaan tällä hetkellä sairaalassa 2 kertaa päivässä ja pää on aivan totaalisen sekaisin.siksi tää tekstikin on aika epäselvää.mutta tällä hetkellä on ainakin kaikki hyvin.päivä kerrallaan :heart:

Sehän mulla jäi kysymättä.. Tänään kun kävin kaupassa niin yhtä äkkiä tuli armottoman huono olo! Hikeä pukkas aivan aikuisten oikeesti niin maan perkuleesti ja heikotti! Eka piti ottaa takki pois. ja sit onneksi oli siellä alla sellainen neuletakki jonka alla toppi että sain sen neuletakinki vielä pois päältä. Porukka kylläkatto kieroon ku meikkis käppäilee kaupassa kesätoppi päällä.. :eek: Niin että jos törmäsitte tänään marketissa kaheliin joka käveli kesähepeneissä niin se olin minä!! :wave: :wave: :whistle:
Mulla on nyt muutamana päivänä tullut tällaisia heikotuskohtauksia. Jotku sanoo että ennen synnytyksen tuloa vois olla tällaisia oireita mutta en nyt oikein halua uskoa ihan tosissaan siihen että lähtisin laitokselle viikon sisällä.. No nyt minä menen pois... ihan totta.... :ashamed:

huh, että oli tullu juttua sitten viimekäynnistä..

Ihan ensiksii oikein paljon onnea Pulleropallerolle pienen pojan syntymästä!
:flower:

oli niin paljon tullu juttua, etten nyt tiiä mihin kommentois. :whistle:

no kerrotaan sit omaa napaa.. Eilen oli lääkärineuvola.. ja kaikki oli ihan ok. kohdunsuu oli reilusti sormelle auki ja pehmeä. vauva ultrattiin ja kokoarvioksi saatiin 2500g.. olin vähän ihmeissään kun oli vaan niin pieni. luulin että on jo yli 3 kiloa ainaki.

äiskä73 mulla alko ihan naurattaan kun kuvittelin että te olitte siellä tarkkaillu mun mahaa ja peräti käsiä ja luomia... hih.. minunki mies luuli
joskus pari kk sitten olikohan se tuitsun mahaa minun mahaksi.
no laitanpas tässä uutta masukuvaa.. vieläkö muistuttaa sinun masua, vai onko jo levinny erillaiseks..

kuvassa viikkoja 36+2 http://www.aijaa.com/v.php?i=1200293.jpg

Niin mulle terveydenhoitaja sano että noi sähkärit johtuis ehkä kohdunsuun pehmenemisestä...tiedä sitten. Ne nyt viä kestäis mutta tää nivuskipu on ihan kamalaa kun ei ees tiedä mistä se johtuu! Sentakia en pääse koirienkaan kanssa lenkille ja itkettääkin... :'( Nyt kun toi nivuskipu tuli taas loppupäiväks niin on alkanu suppaileenkin vähänväliä mutta tosiaan ne ei oo kipeitä jos ei tule sähkäriä samaan aikaan. Että mulla on paha olo nyt...niinkun henkisesti....Oisin jo niin valmis synnyttään tän mukulan! Millä mä nytkin hankin kaiken puuttuvan kun ei pääse käveleen??? kiukuttaa ja itkettää ja kaikki on päin peetä taas kerran...Välillä taas naurattaa kun näin "pienet" asiat romahduttaa maailman. Eihän ne koirat kuole siihen että joutuu nyt oleen pienemmillä lenkeillä mut silti. Sit kun viä mietityttää se että onko mulla raskausmyrkytys vai ei...no,huomenna saa senkin sitten tietää kai.
Sori valituksesta,ahdistaa vaan nyt niin pahasti. :(

Pulleropallero ihana kuulla että kaikki mennyt hyvin ja poika alkaa voimistumaan. Jaksamista kovasti sinulle ja perheellesi!!!!

Lumienkeli voisin mä tullakin sua sinne auttamaan jos vaan kunto olis sellanen et pystyis tehdä ja touhuta vähän enemmän =) Täällä lähes kaikki laitettu ajoissa valmiiksi. Mä en malttanut olla laittamatta kun heti kun sain jotain niin piti päästä heti niitä hiplaamaan ja laittamaan paikalleen. Jotain pientä on vielä laittamatta ja hankkimatta. Ja tietysti kämpässä riittäis siivoomista mut kun käsketty ottaa rauhallisesti jonnekin tonne rv 35 saakka.

Me haetaan yhdistelmärattaat tänään liikkeestä, on olleet varauksesssa elokuusta saakka kun silloin alennuksesta ostettiin Brio Novat.

Mä ajattelin kans ottaa ensi viikon projektiksi joulukorttien teon.

Mä oon kans ottanut jo sormukset pois sormista kun viime viikolla huomasin että oli ihan nakkisormet ettei sormusta meinannut irti saada. On myös taivuttaessa kipeät ja tönköt :whistle:

Täällä kans kauhisteltu tota Jokelan ammuskelujuttua :'(

Misse81 32+5

Lumienkeli: Mulla on just tällä hetkellä ton tapainen olo, hikeä pukkaa ja hirveen kuuma vaikka en tee mitään ja tuntuu että happi loppuu ihan just. semmonen heikko olo ettei tiedä miten päin olis ja mitä tekis.

Juu ja minäkään en välttis vielä sinne laitokselle olis lähdös, jos ensin tulis se joulukuu.

Pulleropallerolle oikein paljon ONNEA!

Pi pa re, nyt ei enää ollu epäselvyyttä kuvasta, mulla vanhoja raskausarpia, jotka olis näkyny tossa kuvassa. Eikä noin hienoo maalaustakaa oo täällä näkyny...

Tuitsulle tsemppiä huomiselle äpoli käynnille! Itellä tosiaan keskimmäinen lapsi ollu poikkitilassa ja aina kun piti mennä kääntään, niin oli kääntyny itekseen. Sit loppujen lopuks asettu 39+jotain viikolla raivotilaan... Ja edellisessä raskaudessa käännettiin onnistuneesti ja kivuttomasti pt->rt viikkojen ollessa 37+6. Ja taasen ollaan menossa käännettäväks tasan viikon päästä jos ei siihen mennessä oo ite kääntyny. Tällä hetkellä vaihtelee poikkitilasta perätilaan, et vielä tuntuis hyvin mahtuvan liikkuun...

Suzyco, ei se sit semmosta kipua oo, et vauvan pää painais johonki hermoon? Tuli vaan mieleen...

Turvotusta ei oo, mut närästys on tosi kovaa, mitään ei voi syödä, mut eipä paljon helpota, vaikka ois syömättä. Nukun kolmen tyynyn kans istualtani ja rennie suussa nukahdan. Sit välillä herää yöllä siihen et närästää ja eiku renniee suuhun taas...

äiskä73 35+4

suzycolle ja tk82:llemulla ollu joka loppuraskaudessa samoja nivuskipuja/sähkäreitä mitä teillä ilmenny.tai luulen että ois kuvauksen perusteella samaa.mulla lapset laskeutunu heti 30 rv:n jälkeen ja lopussa painavat sitten niin kovasti nuihin nivusiin joka tekee sen säryn.tai jos maha kasvanu yhtäkkiä paljon niin sillon kans kun ei keho oo tottunu vielä...mutta en voi 100%varma tietenkään olla.mutta mulla LEPO on ykköslääke siihen ja sitte särkylääkkeet.oon nyt jo varmaan kuukauen ajan ottanu 1-3h päikkäreitä ja siinä samalla saan kehoa leppuutetua.eli kannattaa varm vähäksi aikaa lopettaa touhut ja MAKKUULLAAN levätä vähintään se tunti.mulla ei taho sekkää aina riittää...mutta nyt oon alkanu tehä ettäteen vaan pakolliset seisomahommat ja muuten istun ja lisäksi levähän sen 1-3h.lääkäri mulle sano ettei sitte istuminen oo lepua :ashamed: mutta oon joka päivä makkoillu ettei keho turhaa väsähä kun ei se silti synnytystä nopeuta.syntyy sitten kun syntyy :D tulipa taas sepostus :snotty: mut ukkeli tuli töistä ni lähen nyt tuonne ruokailemaan :wave:

Mä oon tänään etiskellyt tietoa kääntämisestä ja oon sitä mieltä että siihen en suostu.
Tosi monella ei oo lapsi loppujenlopuksi ollenkaan kääntynyt, synnytys on alkanut ja toimenpide on ollut kivulias.
Lisäksi mun fanaattinen kohtukuolemanpelkoni estää että kukaan mun lastani murjo. Mä en pystyisi olemaan enään kotona sen jälkeen kun pelkäisin että istukka irtoo tai kuristuu siellä parhaillaan napanuoraansa.
Sektio, kuinka ikävä se sitten jälkikäteen onkaan, on mulle varmasti psyykkisesti paljon helpompi kokemus. Sektio on kuitenkin suunniteltuna turvallinen ja kontrolloitu tilanne ja sen jälkeen ei tartte pelkäillä että kaveri kuolee mahaan. ( voin sitten aloittaa kätkyt-kuoleman pelkäämisen... :headwall: )

No huomenna se on sitten edessä, tuskimpa ne vielä silloin mitään päättää, mut kääntöyritykseen en lähde. Pelkään vaan että mun pelkoni ja luuloni siellä mitätöidään ja mua pidetään ihan idioottina.

Tänään on taas itkettäny ihan hirveesti, oon ollut yksin kokopäivän ja tää juttu on jotenkin niin peikkona mielessä.

Kiitos äiskälle ja muillekkin tsempeistä. Tuntuu vaan että toi on niin jämähtänyt tohon asentoon kun ei ees vaihtanut asentoa ööö...koskaan.
Lisäksi kun painoarvio on jo 3kiloa+ niin tuntuu että kääntyykö toi roikale mihkään.

Tuun sitten huomenna iltapäivällä kertoileen.

Tuitsu ja Tirppa rv 36+1

Ja pulleropallerolle ja pikkuiselle voimia! Toivottavasti jo pian vahvistuu ja saatte nyytin kotiin!

Pulleropallerolle ja vauvalle voimia!! Ihana kuulla että parempaan päin ootte menossa! :hug:

Tuitsu: Pidä pääs vaikka ne kätilöt ja lääkärit kiduttais sua muuttamaan mieles. Jos susta tuntuu paremmalta noin niin sitte se on niin ja sillä hyvä. Mä ainaki tuen sua 100%:sti päätöksessäs.

Täällä kans närästää, turvottaa ihmeen vähän, paitsi jos oikein touhuilee kaikkee. Mutta oon kans ottanu iisisti ja makoillu mahd paljon, samaa mieltä hulivilin kans ettei se ite synnytystä nopeuta, ei täs ny kuitenkaa aamusta iltaan tuu maattua.

Koko ajan kiristää vatsaa tosi lujaa, harjoitussupparia tulee toisensa perään ja välillä niitäki joissa on sitä potkua jo melkoisesti. Menis nyt tää reilu viikko nopeesti ja pääsis sinne lääkärille tutkituttaan tuon kohdunkaulan tilanteen, ihme jos mitään ei oo tapahtunu. Huh tää istuminen on niin karseeta ku jorma runnoo vaihteeksi kylkiluihin.
Jaa salkkarit on jo alannu, sohva kutsuu siis.. :wave:

kiitos hulivili kommenteista! aattelin että kait tää on jotenkin asiaan kuuluvaa,ekalta kun ei ollut mitään vaivoja/kipuja,joten kaikki mahdollinen on nyt sitten tässä toisessa raskaudessa.

tuitsu pidä vaan pääsi kun menet "käännytykseen" ! Mulla on positiivinen kokemus sektiosta,haava parantui tosi nopeesti,ei niinkään kivulias kun luulin ja ei onneksi mitään tulehduksia tullut! Mun sektio oli helpompi kuin siskoni synnytys! Mutta jokainen synnytys on kuitenkin erilainen,ajattelin nyt oman kokemukseni kertoa.Mulla on tilanne se että kaksi eri lääkäriä on eri mieltä siitä että minkäkokoinen lapsukainen mahtuis mun lanteista ulos,en kyllä aio yrittää edes alakautta vaan vaadin sektiota.

Oon pidemmän aikaa jo lueskellut teidän juttujanne ja ajattelin nyt ilmoittautua tänne kanssa.
Laskettu aika on 25.12 ja entuudesta on 2 v tyttö. 24 vuotta on ikää ja aviomies löytyy. Siinä tausta tietoja.

Viikko sitten tajusin tämän "tilanteen" eli on 7 viikkoa enää laskettuun aikaan, apua!! Mies sanoo että syntyy kyllä jo puolessa kuussa, mutta mistä sekin mitään tietää. Tyttö kun hengaili mahassa 41+5 viikoille asti ja olin jo niiiiin kypsä koko hommaan. Silloin tuli monesti vannottua ettei enää yhtään siementä mun sisään. No mielihän tunnetusti muuttuu ja asioita unohtuu (valitettavasti mutta kuitenkin onneksi).

Nyt kun oon tajunnut että meille tulee vauva (kyllä, olen hieman hidas reagoimaan) :whistle: Oon pessyt vaunut, kaivanut turvakaukalon, kasannut pinniksen ja kaivanut pienimmät vauvan vaatteet esiin. Jos niitä vielä alkaisi pesemään niin se olisi todella suuri askel, mies kun toi sitä allergia pesuainetta tänään kaupasta. Ei tarvi sitten muuta kuin laiskotelle viimeisinä viikkoina.

Onko teillä kokemuksia synnytyksistä ilman puudutuksia? Toi tehyn lakko pyörii mielessä ja muutenkin jos tulee niin nopea synnytys ettei ehdi saamaan mitään... Kai sen kestää??

terv. Henna ja rookie 33+1

Tervehdys taas. Ei mitään varsinaista asiaa oo, kunhan kirjoitan taas jotain.

Oma napa: olo on todella hyvä. Kun sain sen lääkekuurin, meni kaikki vaivat mistä oon valittanut, ohi. Nyt tää odottaminen on yhtä helppoa kuin ekallakin kertaa. Ei supista, ei juuri mitään muutakaan. No tietty noi *kirosana, kirosana* sokerit ärsyttää. Mä oon jotenkin niin kurkkuani myöten täynnä näitä sokereita ja sokeridieettiä, että mun pää hajoaa. Siis niin totaalisen kyllästynyt.

Tervetuloa viime hetkilä mukaan Henna-neiti! Ja juu eipä mulla muusta ookaan kokemusta, kuin synnytyksestä ilman puudutusta. Että hengissä ollaan ja näköjään toisenkin kerran menossa. Silloin kyllä muutamaan kertaan sanoin, etten ikinä enää tähän suostu. En sitten tiedä, miten kivuttomaksi synnytyksen voi noilla puudutteilla saada kun ei tota vertailukohtaa oo. Ekalla ja nyt tälläkin kertaa suurin pelko mulla on piikkejä, varsinkin selkään laitettavia, kohtaan. Mielummin synnytän ilman puudutusta, kuin annan selkään pistää. Tätä mieltä siis nyt, mutta kuten viimeksikin, kivun ollessa tarpeeksi suuri, olisin kyllä antanut tehdä mitä vain että ois vähän helpottanut noi kivut. Ehkä tällä toisella kertaa pelkäänkin enempi itse synnystystä. Tai en nyt pelkää, mutta kumminkin. En esikoista odottaessa voinut kuvitellakaan sitä kipua, mutta nyt kun sen tietää, asia pyörii enempi mielessä.

Mrs Nobody ja rv 34+1 poistuu tältä illalta!

hui kauhistus tuota ampumajuttua,olin neuvolassa kun radiossa siitä puhui silloin kun ei vielä tiedetty uhrien määrästä mitään,piti oikein jäädä kuuntelee et puhuuko se nyt suomesta,amerikassahan noita on tapahtunut eikä meidän turvallisessa pikku-suomessa....! :eek: miten mä uskallan tulevaisuudessa päästää lapset kouluun,alan varmaan kohta suunnittelee pitäväni niille kotiopetusta,heh.....

ja :'( tuli kun ajattelin taas omaisia......sytytetään kynttilä uhreille.

todella surullista,miten jonkun nuoren päässä on ajatukset niin kieroutuneet että tuollaista edes harkitsee.en oo asiasta enempää lukenu,enkä halua,jotenkin nyt on niin herkkä olo että suojelee itseään.mulla teki jo tosi pahaa ihan fyysisesti kun näin hesarissa kuvan intialaisesta pikkulapsesta jolla oli 4ylimäärästä raajaa,jääny sikiövaiheessa kuolleelta kaksoselta.kävi sääli lasta....

mutta asiaan,mulla oli tänään huojentava neuvolakäynti;mä en tosiaan piilottelekkaan mitään jättivauvaa kylkiluideni kätköissä vaan se lääkäri oli epätarkka/huolimaton/ottanu aamulla väärät lasit...... sieltä oli neuvolaan siirtynyt painoarvio 2,7-2,8kg,huh helpotusta! :)
kortissa edelleen komeilee tuo väärä 3,2 pelottelemassa.....mutta kokenut neuvolatäti tunnusteli mahaa ja sanoi että on aivan normaalin kokoinen vauveli.siihen että oliko se äpolin lääkäri oikeassa sen verisuonijutun suhteen,ei täti sanonut oikein muuta kuin että senhän sitte varmuudella näkee vasta synnytyksessä.....että jepujee,toivottavasti on istukat ja verisuonet kohillaan!

sf ei ole paljoa noussu,mutta alapään vihlomisen perusteella vauva puskee itteään tosi kovin alas,tai sitte paikat alkaa pehmenee niin et se pään heilahdus tekee tosi kipeetä....ja täti kyllä mittas housujen päältä,mä kun makuultaan tunnustelen missä on pää ja missä häpyluu,niin aika hirmu alhaalla on pää.kävelemään noustessa oikein tuntee miten painovoima alkaa vetää vauvaa alas ja painaa päätä...jaiks.just sellasia viiltäviä sähkäreitä on alkanut tulla tosi paljon,nyt osaan ottaa ne jo vastaan säikähtämättä,saahan tässä jo paikat alkaa valmistautua pehmenemään kun kerran huomenna alkaa 37. viikko! tietenkin toivon että päästään täysaikaisuuden turvalliselle puolelle ennenkuin alkaa syntymään,mutta niin toivon ettei joudu tuskailee yliaikaa....neuvolatäti tais melkein närkästyä kun niin huokaisin että sais tulla vähän ennen jo,kun oon ihan kypsä tähän olotilaan.tietenkin kärsin itse mielummin kuin että vauva joutuisi kärsiä jos liian aikaisin syntyy....kun mä just tuota keskoskaappihoitoa pelkään,se olis mulle kova pala jos en sais pitää vierihoidossa 24/7......

painonnoususta täti huomautti ekaan kertaan,mutta sitä olikin 1500g/vko....mutta se oli lähinnä sellasta huomautusta että kyseli saanko syötyä säännöllisesti ja monipuolisesti,että jos se syöminen on sellasta närppimistä niin keho alkaa varastoimaan ettei joudu puutostilaan,ja sit kertyy painoa,ja katto sit hemoglobiininki,et jos se on laskenu niin vauva vie multa ja sit taas mun keho alkaa varastoimaan....ja oli se vähän laskenu.mutta myönnetään,että kaiken tän ero-ja muuttorumban jälkeen oon antanu itteni lohdutusherkutella.....nyt yht siis painoa tullu 16kg......

mutta mulla tosiaan tää päivä ollu ihan sumussa kulkemista,yöllä en oo saanu nukuttua just yhtään,kun en pystynytkään nukkua kuin toisella kyljellä,toisella aina alko pistää ja kiristää nivusesta......ja sit tietty ku vihdoin yliväsyneenä aamulla uni tuli,niin tyttö herää virkeenä kuudelta....

tais tuo teidän puhumanne ummetuskin valvottaa,illalla oli ihan tukkonen olo,ja aamupalan jälkeen ihan teki kipeää kun suolessa tuli liikettä.....mä kans oon sitä mieltä että kunnon kuidukas aamupuuro pitää hyvin suolen edes jonkinmoisessa toiminnassa.

mutta just tämä väsymys ja hankala olo vatsan kanssa ei ole enää kovin helppoa....kun istuminen ei oikein onnistu,jos yritän levätä nojatuolissa niin että vauvalla ois tilaa,alkaa tulla supistuksia kun joudun jännittää jtn lihaksia...
päiväuniakaan en osaa nukkua ellei ole täysin hiljaista......

kutinoista ootte puhunut,en tiedä olenko jo asiasta jaaritellut aikaisemmin,mutta mulla tuli synnytyksen jälkeen sellanen ihan kauhea kutina mahaan ja reisiin,siis niinkuin raskausarpien kohdalle....ihan kuin jotain olisi ihon kautta yrittänyt poistua ja kun se revennyt iho on ohutta niin sitte siitä....maha oli ihan punainen ja reidet,hulluna raavin....jatku muistaakseni jonkun viikon.....ensin luulin että se on normaalia synnytyksen jälkeen että ne arvet kutiaa kun iho löystyi,mutta sitte se meni niin raivokkaaks ettei ollu normaalia.otsonoitua oliiviöljyä sivelin,helpotti kutinaa,muttei siis parantanut sitä.itsestään rauhottui pikkuhiljaa.enkä tiedä mistä johtui,eikä lastenneuvolassakaan osannut sanoa mitä oli,arveli jotain perinnöllistä hormonaalista juttua,koska siskollanikin oli aivan sama juttu.eikä liittynyt puudutuksiin synnytyksen aikana,koska hän oli synnyttänyt sekä puudutettuna että luomuna.
mutta tälläistakin on,ja odotan kyllä että joudun kokea saman nytkin.

juu en muista mihin piti kommentoida,mutta mauahtavaan maha oli kyllä hauska! onkohan varjostuksella osansa? vai voiko se olla oikeasti tuonmallinen? :saint:

jupsjups,ekat maitotahrat yöpaidassa havaittu! :wave:

tuitsulle vielä :hug: ,ymmärrän sun turhautumisesi.....mulla olis varmaan aika samat fiilikset jos ois poikittain,tosin mä pelkäisin sektiotakin hulluna! pidetään peukut pystyssä että kääntyy! luultavasti kääntyykin,sillähän on siellä jo ahdasta poikittain!mä makoilisin kyljellään ja voimakkaasti hieroisin pään tai pepun kohalta sinne oikeaan suuntaan....sellasta lempeää suostuttelua..... :hug:

:)
menninkäinen 35+6

Tuitsu: mäkin kehotan sua pitämään pääsi etkä tee niinkun lääkärit tai hoitajat haluaa jos et itse halua. :) Kyllä siitä sektiosta selviää. Olis kamalaa jos suostuis kääntämiseen ja se sitten aiheuttas jotain ikävää...

Kamala toi koulu ampuma juttu, mä sain just kaverilta viestin että sytytetään kynttilät huomenna klo:18.00 niiden menehtyneiden muistolle. Aion niin tehdä ja myös lähettää viestiä eteenpäin.

Kävin tayssissa tästä nivuskivusta. Ehkä vähän turhaan, mutta mua pelotti et jos vauvalla ois jokin huonosti. Kohdussa on kaikki ok, painoarviokin oli 2,6kg ja napanuoravirtaukset hyvät. Verikokeet oli kunnossa ja pissassakaan ei enään ollu proteiinia eikä glukoosia, lähetettiin viä viljelyyn et varmistetaan ettei ole tulehdusta. Lääkäri oli sitä mieltä että kohtu saattais painaa jotain hermoo niin että se joutuu pinteeseen ja kipuilee sentakia taikka sitten se kipu johtuu häpyluusta mutta säteilee vaan sitten nivuseen. Häpyluu on painettaessa kipeähkö mutta ei muuten. Sain vahvempaa kipulääkettä. Kehotti myös kokeilemaan tukivyötä. Sitten jos kipu vaan yltyy ja yltyy eikä sen kanssa voi elää niin käski tulla uudestaan niin mietitään sitten mitä tehdään. Kyllä tän kivun nyt kestää ihan hyvin kun tietää ettei vauvalla ole hätää. Sokereita seurataan sitten neuvolassa.

tervetuloa henna-neiti. oon synnyttänyt ilman puudutteita. lopussa auennut niin nopeaa ettei ole mitään ehtinyt enää antamaan. kipu on vähän aikaa kauhea, mutta siedettävä. tietenkin kaikilla erilainen.

poitsu nukkuu viel. sai yöllä jonkun itku kohtauksen, eikä osannut sanoa mikä vaivaa. väsyttäis vielä, mut aattelin alkaa siivoileen ja suunnitteleen joulua. yöllä tuli sit rampattua vessassa.

onko kenelläkään tullut limaa ku käyt vessassa? mulla tuli eilen, mut ei oikein sovi lima tulppaan ku oli ihan kirkasta ja venyvä pötkö.

mut nyt mopin varteen

Yhteistyössä