JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Neuvolassa käyty ja tosi hyvä mieli sieltä jäi, vaikka ei alkuun olis huvittanutkaan lähteä. Meidän neuvolantäti on niin ihana ja viisas ihminen :heart: Kävin vähän kaupungillakin sitten, ostin muutamia kuvioituja harsoja (joista ajattelin sitten vauvalle unirättiä) ja semmosen lelumaton, jossa lelukaari (onko näillä joku virallinen nimi?). Kaupassakin kävin ja ostin herkkuruokaa illaksi, ajattelin vähän hemmotella miestä. Oon ollu viime päivinä ihan omissa maailmoissani ja mietiskellyt äitiyttä, vanhemmuutta, parisuhdettamme, kaikenlaista ja ajattelin, että olen vähän epäreilu, kun en miehelleni ole näistä ajatuksistani viime aikoina puhunut. Minua vaivaa eräs iso asia, josta voisin tänään vihdoin avata suuni miehellekin.

Kylläpäs on menninkäisellä ollut kurja käynti lääkärissä! :hug:

Misse: en oo vielä tehny tuteille enkä pulloille mitään... Ne on vielä pakattuna... Itseasiassa mulla on esikon vanhoja, vähän käytettyjä tutteja kaapissa, niiden kunnon ajattelin katsoa mut todennäköisesti menee uusintaan... Mötkylä: mä olen ne ihan keittämällä ottanut käyttöön, ja sit alkuun kerran päivässä keittänyt. :)

Mulla tänään sattui aamu venymään, kuten Mötkylällä... Mut onneks loppuviikko on sovittu niin, et mä vien tytön hoitoon niin on herättävä (tyttö herää aina ennen kuin isäntä lähtee töihin...) niin ei mee koko päivä ketuille...

Nobody: mullakaan ei kovasti supistele, sitten jos enemmän rehkii niin sitten tuntuu, mut ei kovin kipeitä, napakoita kylläkin..

Mä olen jo valmiiksi "pettynyt" kun kuitenkin menee taas yli lasketun ajan... :whistle: Ei muuten mitään, mutta alkaa olla päälle mahtuvat housut vähissä... :/ Jospa sitten jonkun viikon päästä koittais niitä muutaman S:n kikkoja, vaikka tuskin ne mitään toimii... :D ;)

Asrai: mä kanssa ajattelin ostaa sitten molemmille lapsille tuollaisia kuvioituja rättejä just uniräteiksi. :) Nuo tavalliset saa sitten toimia pulkurätteinä ja sellaisina, ei mene unirätit sekaisin. :) Meillä esikoisella on unirätti tosi tärkeä, ilman sitä ei voi nukkua... Ja oisitte nähneet sen huumailmeen kun äippäpakkauksesta löytyi iso kasa sideharsoja. :LOL: No, neiti sitten vei vanhan rättinsä pyykkikoriin kun halusi uuden... :heart:

Lääkärineuvolassa käyty ja kyllä taas ahdistaa!
Kaikki muuten hyvin, liikkuu ja sydän lyö ja silleen, mutta...
Toi on taas POIKITTAIN...

Torstaina kättärille äitipolille ja siellä sitten ultraavat ja jos on poikittain niin sitten yrittävät kääntää, jota en anna tehdä, ja sitten mennään sektioon.

Mua vituttaa niin paljon etten jaksa ees kommentoida mitään.
Tuli taas semmoinen olo että ei tästä tuu lasta eikä p-skaakaan...

Tuitsu ja Tirppa rv 36

Sen verran vielä, että mrs N. ei supistele täälläkään ja se muuten näkyi kohdunsuulla kiinni kiinteä, mutta ehkä sentin lyhentynyt.

Tää ei synny koskaan, eikä prkl ainakaan vissiin alakautta... :headwall: :headwall:

Tuitsu:Mulla oli esikoinen poikittain noilla viikoilla, äitipolille laittoivat neuvolasta ja ultralla kun katsoivat niin ihan nätissä raivotarjonnassa poika köllötti =) Toivottavasti olisi sunkin kohdalla vaan tulkinnassa virhe. Tsemppiä! B)

Niin joo, jos sitten hiukan omia kuulumisia:
Neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli ihan niinkuin pitääkin. Tosin proteiinit oli yhellä plussalla, mutta ei kuulemma haittaa, vasta jos ovat kahdella. Sf-mitta oli ottanut kunnon kasvupyräyksen, oli 35cm kun kahdella edellisellä kerralla oli 30cm... No joo, tuon jälkimmäisen 30-senttisen mittas ihan eri terkka, enkä luota siihen mittaan yhtään. Mutta se huoli on nyt pois, etteikö masu kasvaisi.

Tänään saatiin tuplarattaatkin, nyt vaan odotellaan vauvaa että päästään kunnolla koeajolle! :D Tilattiin tulokkaalle viime viikolla uudet vaunutkin, tulevat toivottavasti ennen vauvaa, toimitusajaksi sanoivat 7-8vkoa . :whistle: Vaan taitaa pari ekaa viikkoa mennä pienen kanssa sisätiloissa, jos kovasti joulukuussa pakastaa.

liplap 34+3

Tuitsu: älä hermoile,mistäs sitä tietää vaikka se sitten ihan viime metreillä kääntys takas oikeinpäin! On niinkin käyny että on sitten niin viimetippaan kun vaan voi, perätarjonnassa ja sitten yht´äkkiä kääntyykin pää alaspäin. Toivotaan parasta! :hug: Ja jos sitä nyt niin käy että sektioon joutuu niin sille ei sitten vaan voi mitään,kyllä siitä selviää ja ihan yhtälailla se on synnytys kun kaikki muutkin. On vaan otettava kaikki sellasena vastaan kun tulee. :) Tsemppiä! :hug:

Lumienkelille: Onnea uuteen kotiin! :flower:

Mun pitää kyllä nyt ihan oikeesti ruveta pakkaan sairaalakassia ja ostaa loputkin vauvalta puuttuvat tavarat kun tää meidän neiti tuola mahassa uhkailee jo aika lupaavasti tulla maailmaan vähän etuajassa... Puskee niin perkuleesti tonne alas,sattuu oikeen kunnolla välillä emättimeen,neuvolassa sano tänään että se luultavasti johtuu siitä että kohdunsuu avautuu. Kokeili myös mahan päältä että tosi alhaalla siä majaillaan. :eek: Nyt on eilisestä lähtien särkeny alavatsaa ja nivusia niin että piti ottaa särkylääke ja eilen illalla tuli kipee supistus ja tuikki tonne emättimeen tosi kipeesti ja tän koko päivän tuikkinu vähänväliä. Supisteli myös neuvolassa käydessä useaan otteeseen,tosin kivuttomasti sillon. Neuvolassa huomattiin myös että verenpaine oli korkee ja pissassa valkuaista... :/ Huomenna vien uuden näytteen sinne ja toivon totisesti ettei ole enään mitään! Että sellasta tänne...

Tänään ois se vika synnytysvalmennus...saa nähdä haluanko sen videon katselun jälkeen enään synnyttään! :| :eek:

Nobody: Kieltämäti ihmettelen kun ei äippäpolille laiteta. Toisaalta eihän ne satunnaiset korkeet arvot pitäisi olla pahasta? Neukkatäti sano kyl että hän ei näe mitään tarvetta, kun painoa ei ole tullut mulle liikaa, sf-mitta normaali eikä näkisi että vauva olisi liikaa kasvanut, tai voisi mitenkään pahoin. Tärkeintä on kuiteski se että ne sokerit pysyy tasaisina, niinku nyt kun "oon oppinu syömään" niinku pitää. No, täytyy huomenna kysäistä, olisko tarvetta mua laittaa etiäppäin...

Synnytysvalmennuksessa tänään isien ilta...mies menee yksin siis :heart:

Suzyco: Ei kannata jännittää sitä Tays'in synnytysvideota; me nähtiin ko. pätkä eilen, ja päähenkilön synnytys sujui tosi nopeesti ja "nätisti". Vähän ehkä harhaanjohtavan kuvan synnytyksestä saattaa saada: hiukan eri asia synnyttää alateitse ekaa kertaa, kun taas tämä videon rouva synnytti "rutiinilla" viidettä kertaa (eli viides alatiesynnytys)! Jeps, pointti kuitenkin oli että filmi ei ollut ollenkaan paha :) Mä pidin sitä lähinnä liikuttavana pätkänä, tippa lississä tuijotin iloista perhetapahtumaa :heart:

Neuvolassa käyty tänään (kuten moni muukin). Kaikki edelleen hyvin, ei mitään ihmeellistä. Seuraavaks olisikin neuvolalääkäri parin viikon päästä ja sitten siellä saa käydäkin viikon välein :) Mä olisin jo niiiiin valmis luopuun tästä mahasta ja ottaa sen pienen ihmeen syliin :heart: Mutta jos sitä vielä kuukauden päivät jaksais hautoa! Täytyy vaan toivoa ettei mene ainakaan lasketusta ajasta yli...

Jeps, nyt on henkisesti valmistauduttava kouluun lähtöön, voi kyllä olla että passaan tän päivän... Ulkona on niin masentava keli, ei huvita kyllä muuta siellä tehdä kun käyttää koiruus pissalla!

Nora ja Vilma 34+1

vähänkö oon kade teille jotka ette ravaa öisin vessassa!! :kieh:
ei oo reiluu... =)
täällä juostaan vessassa yölläkin vähintään 4-5 kertaa.. ja alan oleen jo aika kypsä siihen touhuun.
muutenki on jo aika vaikeeta ku supistelee jokapäivä. Eilen taas meinattiin lähtee sairaalaan ku supisteli yli tunnin oikein kovasti, mut sit ne supistukset taas loppu..
Onhan tää raskaus tietty aivan ihanaa aikaa ja yritän kovasti nauttia.. mut sais jo syntyä!!!

:LOL:

Moi vaan kaikille
Tänne tulee tosiaan nykyään tekstiä sellaista vauhtia ettei meinaa ehtiä lukea :eek: Jossain vaiheessa oli kysyntää siittä joko kaikki on äippälomalla... Ite olen vuosilomilla ollu jo parisen viikkoa ja huomenna alkais ihan virallisesti äitiysloma :wave:

Kiitti kommenteista kun kyseli turvaistuin juttua ja vissiin jonkin merkkinen "kunnollinen" turvavyöistuin on hommattava... meillä sellanen yks (tilaajalahjaksi saatu sellanen missä irrotettava selkänoja )kyllä jo on mutta kun tuo meidän keskimmäinen (8v) on vasta jotain 120cm ja painaa nippanappa 20 kg niin istuin on vielä hänellä käytössä ;)

Yöllisistä vessa reissuista :whistle: täällä kans pärjätään yleensä yhdellä käynnillä, kun käy nukkumaan mennessä sillon ennen puoltayötä niin riittää kun 4-5 välillä käy ja sitten ylös noustessa...

Tuttien ja tuttupullojen pesusta. :whistle: Ostelin kans tänään uusia tutteja vanhaan tuttipulloon ja meinasin jo keitellä ne valmiiksi samoin kun uudet huvitutit ja vanhat tuttipullot (vanhoja huvitutteja tai pullotutteja en ota käyttöön vaan ne olen heittänyt menemään) uudet tutit ja pullot (sekä uudet että vanhat) kiehautan kaikki jotain 5min ja mulla on sellainen läpinäkyvä kannelline "muovipullon/purnukan" välimuoto missä niitä säilyttelen että eivät pölyty :p niin en usko että on haittaa vaikka jo nyt hyvissä ajoin ne laittelee. Jatkossa olen yleensä vauvan tutit ja pullot keitelly alkuun ehkä kerran viikossa ja sitten muutaman kuukauden iästä en niitä juurikaan keitä vaan vaan pesen ja pullot pesen ihan koneessa sen mitä niitä on tullut käytettyä... kun meillä nuo on koko sakki oikeestaa ollu ihan tissillä että pulloja ei juurikaan ole tarttettu... tulipas sekavaa mutta yrittäkää ymmärtää... :kieh:

Vielä supistuksista...

Kun joku tässä kyselikin millon niitä ilmenee niin mulla on ollut yleensä rasituksesta eli jos jotain vähänkään tekee niin johan supistelee ja välistä riittä jo se että istuu paikallaan (kokouksessa) parituntia paikallaan :whistle:
ja neuvolasta sain ohjeet juoda vettä ja paljon (litra tolkulla päivässä) ja panadolia(supistuksista riippuen 1-2 kerralla) ja pitkälleen. ja mikäli ei auta niin sitten ottaa yhteyttä äippäpolille. ja toistaiseksi on menny kutakuinkin tuolla kovalla juomisella ohi ja vaan pari kertaa on tarttenu ottaa panadolia :whistle:

Iltaa!

Oottekos mammat huomanneet, että 6.päivä marraskuuta ja tekstiä jo 11 sivua, mihin lukuihin päädytäänkään, kun kuu on lopussa. Mukavahan näitä juttuja on lukea.

Kiekura kyseli kävelystä. Mä pystyn kyl tekeen lenkkejä, mut jossain vaiheessa aina alkaa pistämään kylkeen, ihan kuin ois tehnyt pidemmänkin juoksulenkin. Mut siitä huolimatta yritän kävellä joka päivä vähintään puol tuntia. Pyörällä käyn tossa kylällä kaupassa, jos ei oo liukasta. Mut itse asiassa pyöräily on helpompaa kuin kävely.

Hurjia noi teidän yölliset vessareissujen määrät. Mun ei onneks tarvi käydä kun korkeintaan kerran. Hyvä niin. Ainut asia, minkä takia joudun heräämään öisin, on sormien kangistuminen. Siis mulla on yhtäkkiä turvonnut sormet. Sormukset ei mahdu enää. Öisin sormet puutuu ja niitä on vaikea saada suoriksi.Muualla ei oo turvotusta. Onko kellään mitää keinoja kuinka tota turvotusta vois vähentää???

Mrs Nobody mulla ei kans supistele ja mielenkiinnolla odotan, että miltä ne tuntuu ja miten sitä sit tajuaa, että on tosi kyseessä. mut kaippa luonto hoitaa sen, että tietää...

Eilen kävin ä-polilla sydänkäyrällä ja sit neuvolassa. Kaikki hyvin. painoakaan ei ollut juuri tullut itselle lisää.

Illan jatkoja!

Enpä sitten tiedä noista äippäpolille laittamisista. Eihän mullakaan oo kuin muutama paastoarvo ollut koholla aiemmin, nyt ei enää yhtään. Silti laitettiin sinne ja sain jatkoonkin uuden ajan. Eikä mullekaan tota painoa oo tullut ekasta neuvolasta kuin 6 kg. Sf-mitta mulla on keskikäyrillä, varmaan alapuolellakin. Neuvolatäti kattoi ultralla ja sanoi, ettei näytä isolta vauvalta. Eli ihan varotoimenpiteenä sitten laittoi sinne.

No joo ei oo todella tarkoitus pelotella tai mitään, mutta mietin vaan taas näitä erilaisia käytäntöjä.

Minut laitettiin heti rasituksen jälkeen ruokavalio-ohjaukseen äippäpolille, samalla lääkäri tarkasti sikiön senhetkisen koon. Ruokavaliolla homma pysyi kasassa muutaman viikon kunnes yhtä äkkiä paastoarvokin alkoi heittämään, ennen minulla sekoili vain aamupalan jälkeinen arvo.
Vietin päivän ja yön osastolla, minulle aloitettiin insuliinit, pitkävaikutteinen yöksi, sekä ateriainsuliini 3x/pvä. Pitkävaikutteista joutuu taas nostamaan, aterioille on riittänyt aluksi aloitettu määrä.

Insuliinien takia käynkin polilla nyt kahden viikon välein ja joka toinen viikko sitten vielä neuvolassa! Joten minua (=vauvaa) on seurattu hyvin tarkkaan.

Alkuperäinen suunnitelma oli, että jos asia hoituu ruokavaliolla, niin sitten ei tarvitse käydä polilla näyttäytymässä seuraavan kerran kuin synnytystapa-arviossa viikolla 37.

Jos sinulla Tuitsu on sen verran paljon lapsivettä, että vaavi pääsee vielä kääntyilemään. Etukumaraa joissakin neuvoloissa suositellaan vauvan kääntämiseksi oikein päin yms. lantion kohotuksia.
Ymmärrän sen että ottaa päähän erittäin hyvin, minullakin meni kaikki "suunnitelmat" uusiksi kun pitikin alkaa valmistautumaan sektioon, tosin toivo elää vielä!

pittää heti kirjottaa mitä asioita itellä nyt mielessä...
joku mietti onko kaikki vauvankamppeet hankittuna.meillä lapset ollu tukkonenäsiä,joten keittosuolatipatja nenäimurion ollu ainaki meillä ehottomat...apteekista saa nuita halpoja muttahyviä nenäimureita.oon ostanu aina kerralla 2.toinen on sitte kodihoitohuoneessa,hoitopöyällä ja toinen öitä varten yöpöyänlaatikossa...
yks minkä eilen hoksasin on kosteuspyyhkeet.niillä on sukkela sivasta yöllä vauvalta pylly jos sattuu kakat rykäseen eikä vauva herää täysin kun sängyssä voi vaihtaa....
muahtavalleon sulla HUPASAN mallinen tuo masu :D ei voi ku ihailla.ite koitin eile illalla kuvata mahhaa mutta en saanu sitä mahtuun kameraan :ashamed: :LOL: tuli aina vaan puoli mahaa vaikka kuinka koitin... :ashamed:
eilen oli maha/paikat TOSI kipiät.oli aamulla ekaluokkalaisen oys:ssa käyttö(tulee nielurisojen leikkaus 6kk sisällä) ja sitte oli kolmelta vielä eskarilaisen puheterapia.ehin ottaa tunnin nokoset siinä välissä mutta alkuvkon "juoksut" teki kepposen ja mulla lopahti roppa tyystin :/ yöllä heräsin 4 aikaan kun oli pää niin kipiä ja vauva potki levottomasti.nukahin sitte 5 jälkeen ja kuopus heräs 7 aikaan |O ei oo nyt ni kauheen virkee olo mut laitan pojat jossai vaihees päikkäreil ja nukun itekki :saint:
eilen iski vielä flunssa.nyt oon aivastellu aivan ja nenä valuu ku vesihana :( ei onneksi kuumetta ollu kun illalla sen mittasin....ommaa mehua join illalla ja yöllä napsin kurkkupastilleja että vähä helpottas kurkkua/olua...

Olen parina päivänä yrittänyt päästä kirjautumaan ja lukemaan viestejä mutta herjaa koko ajan ja heittää valkosen sivun nenän eteen,ei auta päivitykset! :headwall: Jospa yritän jotain muistaa mihin piti vastata..

Raskausarpia ei ole vielä tullut,edellisessä ne tuli pari viikkoa ennen synnytystä! Toivottavasti nyt säästyis niiltä!

Vauvan hankinnoista: Mulla on isommat hankittu mutta kaikki pieni sälä puuttuu,tuttipullot,tutit,rasvat jne jne.

(.) Viime perjantaina oli neuvola,kaikki ok, sf-mitta viikossa +5,5cm! Eri mittaaja oli edellisella kerralla,ehkä syy siinä! Sit mun terkka vaan sano mun aamupalan jälkeisestä arvosta että oli koholla,ei kuitenkaan katsonut aiheelliseksi ilmoittaa äitipolille kun mulla on aika sinne 20.11. (toiveissa sektio aika marraskuun loppuun),eli hirveesti se sit hyödyttää..

Tosi huono olo tulee joskus syönnin jälkeen ja tuskan hikee pukkaa päälle,ilmeisesti ihan normaalia?? Paastoarvo normaali ja tosiaan toi aamupalan jälkeinen koholla.

tk & rv 35+2

hulivili-80 teilläki käydään puheterapiassa? meillä ravataan kerran viikossa ja pitää tunnstaa että noi käynnit väsyttää jo. ihanaa lukea kun joku kirjoittaa murteella :D

täällä typy päättänyt rauhoittua ja työntelee vain itseään. yöllä kovat säryt tuolla alhaalla. muuten olo suhteellisen ok. maanantaina vasta neuvolaan meno. eilen jo tuumasin kaverille että olisin jo valmis synnyttään, että saisi nukkua ilman kipua.

mut nyt kahveelle kun tuntuu ettei silmät pysy auki enää

Hulivili: Meilläkin ihan ehdottomia ollut nuo keittosuolatipat ja niistäjä... =) Jä täällä kanssa yksi nuhanenä... :snotty:

Hirmuisesti tullut taas tekstiä, ettei muista mihin piti kommentoida ja mitäkin...

(.): Mulla on koko aamun ollut vatsa ihan kuralla... kaikkia se varmaan hirveesti kiinnostaa, mutta esikoisen syntymä alkoi sillai just... Supistuksia (Niitä kivuliaita) Ei ole kyl nyt ollut pariin päivään... Tietty mulla on flunssa, että josko se vaikuttaisi tohon vatsantoimintaan... :LOL: Tänään on kyllä mulla maailman huonoin päivä. En ole koko yönä oikein nukkunut noitten vessassa ravaamisten takia. En ehdi edes nukahtaa uudelleen, kun täytyy taas mennä. Sitten miehen yöunet häiriintyy, kun ovi käy koko ajan... :eek: No, aamulla tytön mentyä päiväkotiin, jatkoin unia ja sain nukuttua onneksi kymmeneen asti... Olipas ihanan luksusta... Silti olo on niin väsynyt... |O Anteeksi valitus, mutta nyt ei ole hyvä päivä. Eilen olin kaupungilla ja sain ostettua tytön kaikki jolulahjat... :xmas: jee, ja illalla liitoskivut sitten oli niin helv...., mutta onpahan ostettu nyt nekin... Vauvalle en ole uskaltanut vielä ostaa mitään... Hei onko teillä muilla tällaista oiretta, että kurkku on öisin niin kuiva ja koko suu, että tuntuu, ettei saa nieltyä, kun ei ole yhtään sylkee suussa... Mulla on nyt tämmöinen vaiva ollut monta viikkoa eikä tunnu helpottavan... pitäis jaksaa vielä järjestää tytön synttärijuhlat tässä viikon päästä. Hän on oikeasti syntynyt ihan joulun alla, mutta päätettiin pitää lastenkutsut nyt, ettei sitten tartte hirmuista lapsilaumaa ottaa vastaan, kun on ihan vastasyntynyt talossa... Tämmöistä tänne päivään...

Riikkuli 35+3

lilleriinamulla piti ihan lukia ommaa tekstiä läpi että huomaan oonko kirjottanu murteella :ashamed: monet sanonu mun tekstiviesteistä että kun kirjotan niin huvittavasti :snotty: ite en nää mittää huvittavvaa jos puhun suomee :D
nyt sain virkattua itelle ihanan hartia huivin salomoninsolmu tekniikalla.oli ihanan nopia tehä.aattelin että jos tekis tyttöille ponchot tuolla tekniikalla...
vielä tuli yx "investoitava" juttu mieleen...mulla tullee maitoo alussa IHAN KAUHEENA sitten kun nousee kunnolla ja maitojen pakastukseen tarvin sitte pieniä minigrippipussejaniihin laitan sitte päiväyksen ja käytän lisämaitona (tai jos mies hoitaa vauvaa) vanhemmuus järjestyksessä...
ajattelin jo aamulla että ooonko oikeessa ketjussa mukana kun ei ollu kukkaa mua ennen kirjottanu ja itekki olin "vasta" puoli 9 täällä... :whistle: tainnu jokkainen vetäytyä ommaan soppeensa tännää :whistle:
nyt ollu kipujen kans helpompi päivä.nyt ei oo ollenkaan ollu kipuja eikä oo kauheena supistellukkaa :flower: JES!näköjään nuo laukkaamiset tekee heti kipuja...
lilleriinameillä laukattiin viime kevät ja kesä tiuhaan puheterapiassa :headwall: nyt onneksi tyttö (6v)oppi yhtäkkiä ärrän ja ässän ja nyt oli viimene puheterapia käynti :wave: (tuulettaa),mutta anto vielä kotia pelejä joissa harjotellaan ällän sanomista.ossaa senki jo mutta ei tuu vielä täysin puhtaasti.sano että on maku asia haluaako sitä vielä "treenata"...meillä on kaikilla tällä hetkellä jotaki hoitoja menossa :whistle: :headwall: mutta kyllä tää rumpa joskus hellittää B) astmat nyt lapsilla ja mulla ollu onneksi hyvässä kunnossa...jokkainen terve päivä yhtä juhlaa!
mutta nyt meen laittaan pojat päikkäreille ja leppuutan ommaaki roppaa samalla...
hulivili ja masukki tänään tasan 34rv :eek:

Onpas aika alkanu mennä nopeesti. Koko raskausajan mä oon valittanu kun aika kulkee niin hiljaa, vaikka neuvolantäti LUPAS et "äkkiä se menee"... Mut nyt sitte, kun luulis että aika vaan hidastuis niin viikot onki alkanu vilistä ohi ihan huomaamatta. Mulla on nyt tasan 1 kk laskettuun aikaan ja se ei oo paljoo se!

Onnea vielä pulleropallerolle! Nyt niitä vauvoja alkaa sit putkahdella...

Meillä on viel vaunut kokonaan hankkimatta. Ajateltiin kyllä ostaa vaan jotku halvat käytetyt ja sit panostaa rattaisiin kun niitä kuitenki tarvii pidempään. Ja mitään yhdistelmiä en haluu kun ne on kuitenki aina sit isommat ja raskaammat työnnellä, nostella bussiin ym. Lisäks puuttuu jotain pikkusälää kuten tutteja ja pulloja. Jotenkin oon aika varma et tää syntyy reilusti yli lasketun ajan joten eipä tässä mitään kiirettä...

Raskausarpia ei ole tullut. Vielähän tässä kerkee niitäkin hankkia.

Piti kommentoida vaikka mitä, mut nyt on pää ihan tyhjä. Palailen asiaan jos se päättää palata ennalleen.

Vetiver 35+5

:wave:

Neuvolassa ja lääkärissä käyty :). Kaikki oli hyvin... Sf-mitta 32,2, pissa puhdas, verenpaine 125/84, Hemoglobiinia ei mitattu (viimeksi 146). Lääkäri arvioi Hepun tämän hetkiseksi painoksi 2,9 kg :D. Saamme näillä näkymin yli 3, mutta alle 4 kiloisen vauvan :). Kohdunsuu oli pehmentynyt ja noin pikkurillin verran auki.

hulivili-80 ihmetteli kun on ollut hiljaista.. Itse koetin käydä ennen neuvolaan menoa, mutta täällä oli jokin huoltokatko menossa :whistle:

Kylläpä oli taas kauheita uutisia, kun luin tuosta kouluammuskelusta :'(. Mikä saa ihmisen tekee jotain tuollaista :ashamed:

Nyt ei järki luista yhtään noiden uutisten takia, joten palailen myöhemmin...

Veeruska & Heppu Huoleton 36+2

Yhteistyössä