JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

pulleropalleronperheelle lämpimät onnittelut pikku joulutontusta! :hug: :flower: niin se vaan aika lähestyy ja alkaa nyyttejä syntyä :heart:
kirjotin eilen ptkät epostukset ni TAAS kaikki hävis :headwall: pittää vissii nyt kopioia aina välillä :kieh:
muahtavallekiitokset "kannustuksesta"!tuntuu että masennus ei nykyään ole mikään "häpeän" asia vaan melko yleistäki niin on helppo siittä puhua.ja ite oon "ulospäin suuntautuva" niin toivoisin että jos ees jollekkin olisi kokemuksesta hyötyä/lohtua/rohkasua!
mm:llepuhu rohkeasti vaan tuntemuksista neuvolassa!sanoisin että olet vaan tärkeämpi äiti kun huolehdit itsestä ja tunnet omat tunteet!nyt vaan rohkeasti puhumaan nla:ssa!oli itelle melkonen sokki synnytyksen jälkeen,mutta uskosin että sinulla voisi vielä ehkästä sitä puhumalla ja varmaan lääkitykselläkin!parempi "hyvissä ajoin" kuin sitte kun on AIVAN kuopassa :/ saattaa seki viedä kuiteski jopa usiamman vuoden ennen kuin täysin toipuu...mainittit että tunnet itsesi "huonoksi äidiksi" tms kun et ole onnellinen olostasi.ei se tee sua YHTÄÄN huonommaksi äidiksi :hug: on ymärrettävää että odotus on iso muutos aina naisen keholle ja mielelle ettei se oo välttämättä aina niin auvoista ja ruusuista aikaa!!!!hormoonit,kehon muutokset,perheen muutokset,huolet,mielialat...on niin laajaa odotusaika ettei ole YHTÄÄN epänormaalia että mieli heittelee!nyt lähetän välillä ettei taas häviä sepostukset! :ashamed:
 
UUSI VKO UUDET KUJEET
itellä ollut nyt IHANAA aikaa odotuksessa vaikka välillä tulee olo kun leluja pitkin mökkiä että voi kun ois maha pois tieltä ja sais oikein KYYKKIÄ :LOL: mulla tulee aina loppuootuksessa tuo tunne :D
vietettiin perheen voimin ihana vkonloppu.pelailtiin lasten kans pelejä ja laitoin viime vuojen valokuvat alpuumeihin ja käytiin la iltana viemässä miehen papan ja ukin muistolle kynttilät haudoille.jokainen lapsi sai laittaa oman kynttilän :heart: :'( :heart:
mulla oli eilisen illan maha ihmeellisen kipiä tuosta ihan ylhäältä.ei ollu supistusta eikä närästystä...en tiiä olinko syöny sitte jottai sopimatonta.vehnää en kyllä ainakkaa...mutta yön aikana menny onnex ohi.
kyllä nuije sokereitte kans välillä tuskailee :headwall: eilen mittasin ruuan jälkeisen arvon niin oli 5.6 ja kun otin ENNEN iltapalaa niin oliki 7.5 :eek: |O :headwall: :headwall: :headwall: pakko oli kuiteski jotaki syyä kun nälkä oli :/ mutta oli kyllä tuo ihmeellinen temppu...
nyt en yhtään muista mitä eilen kommentoin...
ite oon miettiny tuota että kun joillaki mahat naksuu.että minkähän tuntosta se mahtaa olla :whistle: en oo koskaan varmaan ees kuullu moisesta.mua jotenki puistatti ajatus että jos mullaki naksuis :ashamed:
aattelin lähtä nyt aamusta käymään tokmannilla osteleen lankoja kun illalla käsityöilta B) ajattelin että jos sais lapsille kudottua huovutetut tossut,jotka koneessa huovutettaan.ajattelin että ois vauvalle ihanat semmoset vinkkelin malliset :heart: jos on aikaa ni vois vaikka semmosetki koittaa onnistusko...vielä tarviis muutama lahja ostaa mutta muuten on kaikki hankittu.en muuten höösää joulun kans koskaan mutta kortit ja lahajt koitan aina hankkia ajoissa kun mennee aikaa omankin sakin kans olemiseen ja ei aina heti hoksaa mitä kaikille ostas :whistle: nyt oon miettiny että löytäsköhän joka lapselle jonku kivan yllärin ja miehelle jonku isi jutun että pakkais ne aatikkon ja antas ne "isyyspakkauksena" kun oon ite laitoksella.joku hupasa kirja ois miehelle mukava kun se on nyt ajan myötä oppinu tykkään lukemisesta..mutta nyt kuopus herpaantuu tuossa...siis aamupalan laittoon :wave:
 
pulleropallero: Paljon onnea koko perheelle pikku prinssin johdosta :hug: :flower:

Liinuli84: Voimia teille :hug:

Toppavaatteista: Itse en aio niitä pestä. Kaikki ns. sisävaatteet on kyllä käytetty koneen kautta :).

Täällä on nukuttu viime yö aika huonosti :(. Pari kertaa heräsin yöllä siihen, että massuun pistää ja muuten sitten pyörin varmaan koko yön ja etsin sopivaa asentoa :whistle:.
Tänään olisi tarkoitus pakata sairaalakassi valmiiksi :).

Taidan nyt lähteä ulos lenkille, jospa tuo pakkanen saisi minut hereille ja ajatukset juoksemaan :D.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!

veeruska ja Heppu Huoleton 36+0
 
Jos oot kuulolla niin ois sulle kysymyksiä =)

Eli ku sulla sitä lapsivettä tihuuttelee niin tuleeko sitä ihan tasaiseen vai erissä tietyissä tilanteissa? Pärjääkö pelkäl pikkuhousun suojalla vai tarviiko järeemmät aseet?

hulivili Tääl kans katos sepustukset, se sit ottaa niin aivoon :D Ja jos miehes tykkää ihan romaaneista niin edelleen mainostan jari tervon kallellaan- kirjaa.

Päivitin profiilin tuossa maha kuvan ja voi luoja kuinka tuo mun pötsi roikkuu :LOL: Repesin :LOL:

muoks. Veeruska: Täällä yksi kanssasi valvonut :wave: Mahaan sattui tai tuonne värkin seuduille.. Ja nyt on sit pää kipee.. Mut nukutaan sit ens yönä paremmin eix jeh :D
 
Pulleropallerolle täältäkin hirmuset onnittelut! :flower: :flower: :xmas:
Illalla melkein kyllä hirvitti... itsellä kun laskettuaika samana päivänä kun pulleropalleron ja oireillut täälläkin, ettei vain lähtis tää joulukuisten pino purkautuun totaalisesti vallan "väärästä päästä"... :ashamed:

Tuli sitte herättyä jo viieltä. Se oli joko maha tai koira tai vilu joka herätti. Nuo yöpakkaset pistää mökin vilposeksi... tai onhan tuota ulkona vielä -7! Mökki kyllä lämpiää aika kivasti leivinuunilla. :)
 
Tänään täynnä 32 viikkoa! :wave: Eli tästä etteenpäin saa huolehtimisen heittää romukoppaan. Huomenna minun ei ennää tarvi olla makkuulevossa, saan touhuta, mutta rauhallisesti. Lasten hoito, siivous, yhdyntä, nostelu, urheilu yms. on kielletty siihen asti, että on täydet 35 viikkoa kasassa. Aivan ihana olo! Tuntuu, että ei tiedä miten päin olis, ku on niin helpottunu. Putos kyllä kivi harteilta ku tänä aamuna heräsin ja huomasin, että tähän asti päästiin! Kouluun ei kuulemma ole asiaa takasin, mutta kyllä mie keksin tekemistä. Vois vaikka viimein ommella, ko en oo kerenny pitkään aikaan... Mulla on kaikkia mahollisia uusia ideoita ja niitä pitäis päästä totteuttaan. Kyllä mie jo pikatikkinä teinki lasten "vauvoille" kestovaippoja, ko ne kaupan nukenvaipat on semmosia, että tarroista lähtee melkeen heti pito... Tykkäsivät kovasti! En kyllä tehny vasta ko kuus, mutta kyllä ne niillä elkuun pääsee.

Niin, ja ensilumiki tuli tänne meilleki viime yönä! Ei siittä kyllä ennää oo merkkiäkään, mutta tuli kuitenki :xmas:

Anoppiki tulossa jatkaan siivoamaista, ihanaa! Vaikka minusta täällä kyllä on jo siivottu, mutta on kuulemma vasta raivannu tilaa siivoamiselle :ashamed: Tuo mukanansa ne vauvojen vaatteet, mitkä pe otti lajitteluun. On erotellu tyttöjen ja poikien vaatteet ja laittanu eri koot eri laatikoihin. Ihan pienimmät neutraalit ja "oikean" sukupuolen vaatteet jätti vielä kottiiinsa pestäväksi. Tuo sitte puhtaina takasi. Mainio tyyppi tuo minun anoppi! Ja mukavaki kaiken lisäks :D

Raskausarpigallup: Ei oo uusia ainakkaan tullu, tosin mulla onki tosi säälittävän kokonen maha... :ashamed: voisin vielä saaha sen piilotettuaki. Vauva ku on melkein alusta asti ollu tuolla "lähtöasemissa" kiinnittynneenä, nii eihän se ulospäin paljon tillaa tarvitte... Vanhat on kyllä ehkä tullu taas vähäsen näkyviin... Mie sainki semmoset liekit vatttaan viimeks, että alta pois... Aivan ko olis ollu liekkipaita päällä :LOL:

Nyt aamukahville. Aurinkoista aamua kaikille!!!! :flower:

Apa ja Martti 32
 
Huomenta kaikille!

Ja pulleropallerolle onnittelut pienestä pojasta! Toivotaan, että hän vahvistuu ja voimistuu, kun noin pienenä päätti tähän maailmaan tulla :heart: :hug:

Tänne ei kummempia, kovasti niitä kivuliaita, aikaansaavia supistuksia odottelen... joitakin mietoja oli taas eilen illalla, muttei mitään mainittavampaa. Tylsää.

- Asrai ja Tiitiäinen rv37+2 -
 
Jahans, se on taas yksi neukka takana. Seuraava sitten vasta 4 viikon päästä(?). Se onkin sitten se vipa lääkärineuvola.

Neuvolakuulumisia:

*viikkoja 32+5
*Painon lisäys +350 g/viikko. Toivottavaa, että tulisi lisääkin.
*RR 102/70
*pissa puhdas
*Sf 29
* :heart: 135-146
*Liikkeet ++
*RT!!!! :D Pieni on vihdoin kääntynyt!

Mulla ihan kauheaksi yltynyt ummetus, samaa vaivaa kuin Jajepoolla. Eikä mikään enää auta (kokeiltu levolac, kuitu, vettä, liikuntaa, luumuja...) :( Ahdistaa!
 
Heippa vaan kaikille! :)

Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne,viimeks oon tainnu kirjotella huhtikuussa :ashamed: Jotenkin päässy unohtuun koko keskustelupalsta.. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Raskausaikani on sujunu hyvin. Alkuodotuksessani toisessa ultrassa selvis, että odotin aluksi kaksosia, mutta toinen ei jaksanut matkassa. Oli kuollut rv.8. Mutta onnellisia ollaan tästä yhdestäkin :heart:
Nyt sitten ollaan ihan täpinöissä ja ootetaan uutta perheenjäsentä, niinkuin varmaan monet muutkin täällä.
Erittäin lyhyesti siinä kuulumisia multa. Lupaan ottaa itteeni niskasta kiinni ja palata vielä tänne palstaileen :) Nyt täytyy mennä! Heips! :wave:
 
Onnittelut Pulleropallerolle! :flower:

Käväisin äsken neuvolassa että tulee katottua jutut ennenko lähdetään reissuun.

Viikkoja 34+1
Painoa pamahtanut reilussa viikossa +2 kg :eek:
Sf-mitta 35cm, sekin pamahti yhtäkkiä pari senttiä yläkäyrän yläpuolelle :eek:
Verenpaine 131/81
Pissa puhdas
Hb (perjantaina) 138
Syke 140
Liikkuu mukavasti
RT (ollu pitkään)
Turvotusta sama kun ollut koko ajan

No koska painoa on yhtäkkiä tullut ja sf-mittakin suurenee huimaa vauhtia, pitää hankkiutua ultraan vauvan koko- ja lapsiveden määrän arviota varten kun päästään etelään. Reissuun kun ollaan lähdössä niin ei kannata täältä nyt lähteä Rovaniemellä käymään. Hämmentävää. Pitänee nyt kattoo ettei tuu syötyä ihan mahdottomia, vaikka ei tuota painonnousua kyllä syömällä saa aikaan millään...

Lunta täällä on ollut taas jo useampi päivä, tänään tuntuu olevan vähän lämpimämpi päivä, eilen aamulla oli herätessä -15 :)

Raskausarpia ei ole tänne ainakaan vielä tullut kuin ehkä just vähäsen rintoihin. Reisissä ja lantiolla niitä oli jo ennestään muttei tunnu lisääntyneen juurikaan. Mittään en ole rasvaillut kun ei ole ollut sellaista tunnetta että tarttis. Välillä vähäsen tuosta massusta kutittaa mutta ei mitenkään häiritseävästi.

Oloa on kyllä alkanut ahdistaa. Tuntuu että tuo punkee koko ajan tuossa ylävatsalla. Henki kulkee kuitenkin ihan kivasti mutta välillä sellanen olo että vois kyllä mennä vähän alemmas.

Se mikä häiritsee valtavasti on finnit!! Olo oli ihana sen aikaa kun söin antibioottia (kuukauden päivät) mutta kun kuuri loppui niin nyt ne pamahti taas takaisin. (Kaikki näkyy pamahtavan tänään :D ) Kutisee ja ärsyttää koko ajan ja kun niitä tosiaan on sitten naama, kaula, olkapäät, rintakehä ja selkä täynnä. Ja jokunen näkyy olevan tuossa mahassakin. En ees haluu aatella mitä se on sitten synnytyksen jälkeen...

Apalle tsemppiä vielä jatkoon, hienoa että näin pitkälle jo päästy!

Toppapukua en aio pestä, en koe sitä tarpeelliseksi. Sen välihaalarin kyllä pesin. Ja tietty kaikki muut vaatteet. Pitää etelästä vielä shoppailla vähäsen jotain ehkä 56cm vaatteita, tuntuu että nuo 60cm vaatteet on niin hirmu isoja.

Huonosti nukuttuja öitä täälläkin takana. Jos ei herää siihen että pitäs pissalle niin sitten herättää kissa joka haluaa ulos/sisälle. Meillä yleensä ikkuna niin että se kolahtaa kun katti pyrkii sisälle mutta se ei siitä itse pääse, niin voi mennä katsomaan onko sillä tuliaisia. Viime yönä se tunki itsensä kuitenkin sisälle väkisin ja olihan sillä tietenkin sopuli matkassa. Tuolla sitten konttailin yöllä pitkin makuuhuonetta että sain sen elukan ulos täältä...

Joululahjoja oon alkanu vähäsen jo hommaamaan, kiva kun saa valmiiksi ees jottain niin ei tarvi sitte stressata lähempänä joulua.

No joo. Kai se pittää alkaa laittaa taas jotain tavaraa pois tuolta neidin huoneesta. Tyttö tulossa taas parin viikon päästä tänne niin se tuskin tykkää että hänen huone on remonttiroinaa täynnä :) Jotenkin vaan taas laiskottaa kovasti. Sitten kun tietää että iltapäivällä taas lihasavottaa edessä niin tekis mieli laiskotella vaan. Vaikka itsehän olen lihat myynyt niin pakko se on mennä sinne niitä pakkaamaan, ei auta valittaminen :)

Kuulumisiin mammat, vointeja!
 
Eemmaa: :LOL: Tää repes.. Voi mitä kaikkee ne kissat voi oikeesti sisälle tuoda, joskus oma kissa aikoinaan toi sisälle harakan et jos äiskä haluis kans maistaa, vesirotta tai joku sellanen jättihiiri oli aika kamala ja kaiken huippu oli kun kissan sisälle tuoma hiiri oli ollu hengis vielä mutta kuollut pojan vaatelaatikkoon.. :$ Tuli pyykkiä kerralla kiva kasa.. Niin ja joululahjat on täälläki päivän sana, 90% jo paketoituna ja loput tulossa postissa ja suklaarasiahyllyllä kaupassa.

Snoopy: Sullekki tyrkytän mikrolaxeja.. Saa ainaki suolen tyhjäksi ku seki aiheuttaa ainaki mulla välil sellasetki mahakivut et huh. Ja pieretyksen. :x

Jookis: Hyvin ehtii viel uusista mukaan, nythän alkaa just tää viimeinen jänskäilyaika ja ainaki ite tulee hakeuduttua yhä enemmän kaltaistensa pariin =)

Apa: Hienoa että saat jo vähän olla rennommin. Tai ainakaa ei tarvi ihan makuulla olla koko aikaa. Nyt sit vaan tsemppiä vielä seuraavaksi kolmeksi viikoksi että vauva sais kypsyä ihan rauhas. Onko sulle muutes annettu sairaalas sitä vauvan keuhkoja kysyttävää lääkettä (rokotus?? )

Parin tunnin päästä ois se oma neukkuaika, kun vielä tuo tyttö nukahtais et ehtis ees pienet päikkärit nukkua ennen lähtöä sinne. Joo-o, jokohan nyt malttaisin olla pois ees hetken aikaa.. :whistle:
 
Pulleropallerolle hurjan paljon onnea pikku prinssin syntymän johdosta... :heart: Uskomatonta, että eka jouluvauva on nyt sitten syntynyt... =)

Liinulille voimahalaus ja paljon jaksamista ja voimia sulle puhaltelen... :hug:

Klementtiineihin on täällä kanssa yksi hurahtanut... Nam, ne on ihanii... =)

Raskausarpia en ole havainnut, mutta sellaisia ihan vaaleita repeämiä taitaa olla esikoisen jäljiltäkin vielä ja nyt ne taas laajenee...

Täällä yksi, joka just kävi varaamassa perjantaina kampaajan 16.11. saa kyllä nähdä, ett onko yhdessä kasassa vielä silloin. Ajattelin piristää pikkuisen lookia, vaikka kaks kuukautta sitten just kävin laittamassa värin ja raidat, niin ajattelin, että onpahan sitte joulux ainakin tukka laitettu, kun muuten on varmaan aika hapertuneen ja väsyneen näköinen... =)

Hirmuisesti oli tullut tekstiä, etten edes muista mihin piti kommentoida ja mitä.... :ashamed:

Eilen oltiin tosiaan miehen kanssa kahdestaan vähän jouluostoksilla... Ostettiin tytölle lahjoja ja ajattelin mennä vielä ensi viikolla yksinäni ostoksille, kun pitäis siskolle ja veljellekin jotain keksiä...

(.): Supistellut täällä öisin kipeästi... Toissayö oli ihana, kun ei supistellut yhtään ja vessassakin kävin vaan 4 kertaa... Mutta perjantai-lauantain välisenä yönä tuli tosi kipeitäkin supistuksia ja kesti aika kauan. Niitten kesto muutenkin on pitkä. Tuntuu, ettei tule kunnon taukoa sen kivun välillä. Sitten ne kestää puolesta tunnista tuntiin ja loppuu kuin seinään. Hiukan olen ollut huolissani, mutta kun ei niitä esiinny kuin yöllä. Mitähän tää vois olla. Jos joku viisaampi tietää, niin olis ihanaa, jos kertois... =) Täälläkin tuli ensilumi maahan ja mä olin varmaan enemmän innoissani kuin mun tyttö! :D Meillä on sisällä vieläkin kauhea krääsä, kun takka päätti lauantaina heittää savut sisälle kaksi kertaa... Tuuletettiin varmaan koko päivä, mutta silti tää haju ei vaan ihan helposti lähde... :( pikkuinen on ollut vaihtelevalla päällä. Välillä koittaa meuhkata ihan hirmuisesti, mutta eipä taida oikein enää mahtua... Joku oli täällä (sori, kun en nyt muista kuka) antanut lapsensa maalata massuaan. me tehtiin tytön kanssa eilen sama ja voi että kuinka innoissaan hän oli... Siitä tuli ihania kuviakin... Tyttö oli ihan täpinöissään ja pikkuinenkin tuli ihan villiksi, kun pensseli siveli hellästi mahaa... =) Tämmöistä tänne. jännää, että alkoi jo 36 raskausviikko...

Voikaa hyvin naiset!

Riikkuli 35+1
 
Pulleropallerolle hurjan paljon onnea pikku prinssin syntymän johdosta... :heart: Uskomatonta, että eka jouluvauva on nyt sitten syntynyt... =)

Liinulille voimahalaus ja paljon jaksamista ja voimia sulle puhaltelen... :hug:

Klementtiineihin on täällä kanssa yksi hurahtanut... Nam, ne on ihanii... =)

Raskausarpia en ole havainnut, mutta sellaisia ihan vaaleita repeämiä taitaa olla esikoisen jäljiltäkin vielä ja nyt ne taas laajenee...

Täällä yksi, joka just kävi varaamassa perjantaina kampaajan 16.11. saa kyllä nähdä, ett onko yhdessä kasassa vielä silloin. Ajattelin piristää pikkuisen lookia, vaikka kaks kuukautta sitten just kävin laittamassa värin ja raidat, niin ajattelin, että onpahan sitte joulux ainakin tukka laitettu, kun muuten on varmaan aika hapertuneen ja väsyneen näköinen... =)

Hirmuisesti oli tullut tekstiä, etten edes muista mihin piti kommentoida ja mitä.... :ashamed:

Eilen oltiin tosiaan miehen kanssa kahdestaan vähän jouluostoksilla... Ostettiin tytölle lahjoja ja ajattelin mennä vielä ensi viikolla yksinäni ostoksille, kun pitäis siskolle ja veljellekin jotain keksiä...

(.): Supistellut täällä öisin kipeästi... Toissayö oli ihana, kun ei supistellut yhtään ja vessassakin kävin vaan 4 kertaa... Mutta perjantai-lauantain välisenä yönä tuli tosi kipeitäkin supistuksia ja kesti aika kauan. Niitten kesto muutenkin on pitkä. Tuntuu, ettei tule kunnon taukoa sen kivun välillä. Sitten ne kestää puolesta tunnista tuntiin ja loppuu kuin seinään. Hiukan olen ollut huolissani, mutta kun ei niitä esiinny kuin yöllä. Mitähän tää vois olla. Jos joku viisaampi tietää, niin olis ihanaa, jos kertois... =) Täälläkin tuli ensilumi maahan ja mä olin varmaan enemmän innoissani kuin mun tyttö! :D Meillä on sisällä vieläkin kauhea krääsä, kun takka päätti lauantaina heittää savut sisälle kaksi kertaa... Tuuletettiin varmaan koko päivä, mutta silti tää haju ei vaan ihan helposti lähde... :( pikkuinen on ollut vaihtelevalla päällä. Välillä koittaa meuhkata ihan hirmuisesti, mutta eipä taida oikein enää mahtua... Joku oli täällä (sori, kun en nyt muista kuka) antanut lapsensa maalata massuaan. me tehtiin tytön kanssa eilen sama ja voi että kuinka innoissaan hän oli... Siitä tuli ihania kuviakin... Tyttö oli ihan täpinöissään ja pikkuinenkin tuli ihan villiksi, kun pensseli siveli hellästi mahaa... =) Tämmöistä tänne. jännää, että alkoi jo 36 raskausviikko...

Voikaa hyvin naiset!

Riikkuli 35+1
 
hurjasti onnea pulleropallerolle pikku prinssistä :heart:

täällä yöt aivan kauheita. tuntuu että toi alakerta räjähtää ku vaihtaa asentoa. eikä tahdo oikein ylös päästä sängystä. tänään sit kävellessäkin sattui. :kieh:

arpia on tullut. niin on joka raskaudessa.

klementtiinejä voisin syödä vaikka koko ajan. huomasin eilen että tuorekurkkua taas uskaltaa syödä ilman närästyksen pelkoa.

mut nyt syömään

lilleriina
 
Ihanaa ensimmäinen jouluvauva syntynyt, onnea pulleropallero =) Tulehan kertomaan enemmän kun kerkiät, olisi kiva kuulla miten kaikki meni!

Täällä ei ole vielä tullut yhtään raskausarpia ja toivottavasti ei tulekkaan =)

Minä olen pessyt kaikki vaatteet, niin toppapuvut kuin muutkin. En edes ajatellut että lämmöneristys voisi niissä heiketä. No onpahan ainakin kaikki nyt sitten puhtaita uudelle tulokkaalle =)

Hienoa Apa että pääsit yhtenä kappaleena viikolle 32, toivotaan että pysyy vieläkin pidempään kyydissä!

Viikonlopun Halloween-bileet meni mukavasti, kurpitsa-mahasta tuli hieno ja saikin paljon kehuja...heh! Eilen erehdyin lähtemään miehen kanssa ostoskeskukseen ja eihän siitä meinannut tulla mitään kun pienikin kävely sai aikaan supisteluja ja kipuja. Käveltiin mummovauhtia eteenpäin ja piti tosi tarkasti miettiä että mihin mennään että jaksan/pääsen sieltä poiskin. Oli kuitenkin kiva päästä vähän pois kotoa, mutta ei tarvitse kyllä haaveilla shoppailemaan lähdöstä vasta kuin sitten kun vauva on syntynyt. Yöllä olikin niin hemmetin kipeät paikat, tuntui että häpyluu räjähtää kun könysin yöllä vessaan. Tänään otetaan sitten ihan rauhassa, yks leffa jo katuttu...mitäköhän seuraavaks tekis, täytyy varmaan lähteä syömään jotain. Saitte muuten tartutettua tännekin sen joulutorttuhimon, täytyy joku päivä leipoa..nam =) Eilen vetäsin illalla kunnon satsin mansikkarahkaa, ei jäänyt tälle päivälle mitään....

Misse81 32+3
 
Maukkis Joo kaikenlaista ne tuopi ja nyt oli yöllä tuuria että se oli kuollu sopuli minkä se toi.. yleensä se tuo ne elävänä sisälle :kieh: Mukava niitä täällä sitte metsästää ja kun sopuli on vielä pirun vihanen ja tulee päälle.. ja kaiken lisäksi nyt niissä on jotain jänisruttoa vai mitä lie nii ei kyllä huvita saada sellaselta puremaa...

Mä kanssa varasin aamulla kampaajan, sain jo huomiseksi, jee jee :) mukava saada tuoretta väriä päähän kun tää oma on niin onneton... Kivampi lähtee reissuunkin kun ei oo ihan kulahtanut koko akka :)
 
maikka mulla sama normaalisti, et istuminen tuntuu pahalta kun kaveri tunkee peppua kylkiluiden alle... Ja se sattuu... :whistle:

menninkäinen mitäs ultrassa sanottiin? Uteliaana täällä kyselen.. :whistle: ;)

Onnea pulleropallerolle ja koko perheelle! :flower: :heart: Hyvän kokoinen poika, vaikka kuitenkin niin pieni... :heart: Mä olin syntyessäni 42cm ja 1200g... :whistle: Ei kyllä uskois nyt kun katsoo. :LOL:

Hula: mulla oli supistuksia vaan alavatsassa kun esikoinen syntyi... Ja ne ei oikeestaan edes tuntunut supistuksilta, vaan siltä et ois järjetön ummetus... Siksi mä kotona olin niin pitkään, kun en tajunnut supistuksia supistuksiksi.. :whistle: Mulla tuli syös suppareita, joissa maha kovettui ym kuten kirjoissa, mut ne ei ollut kipeitä. Kipeitä oli ne mitä en tajunnut suppareiksi... :headwall: Ja just alavatsalla ne oli...

Lainaiskohan apa anoppia vähän mulle? Ei muuten, mut jos laittais samaan mun anopin kanssa niin jos saisin samanlaisen? :D

Joululahjoja en oo ostanu vielä ollenkaan, mietitty tosin ollaan jo. :) Meillä on lähipiirin kanssa sellanen sopimus, et alle 18v saa lahjat, jotain pientä. Aikuisille viedään korkeintaan kukka per pariskunta, ja kortti lähetetään. :) Tytölle kateltiin sellaista muumitaloa, jossa on hahmot ja se avataan niin "sisätiloissa" voi leikkiä... Se on ihan hirmu kallis, ja meinattiinkin että jos porukassa se ostettais, ja meidän lisäksi nyt mukana on ainakin mun sisko ja mahdollisesti myös miehen veli ja mun vanhemmat. Ja me ei varmaan tytölle sit just muuta edes hommata, koska saa sitten kuitenkin melko lähellä joulua sen sisaruspakkauksen... Ja muillekin ollaan sanottu että taas max. 2 lahjaa/perhe. Siis esikoiselle... Ja ketä tulee taloon porukkaan, niin siinä on sitten jo yks lahja... Se kun kuitenkin sitten vie voiton kaikista. ;) Nyt kun on noita lelukirjoja tullut, niin yhdestä tyttö aina katselee sellaista taloa ja muistaa kun on mun serkun luona leikkinyt sellaisella... Olis siis mieluinen lahja, ja sillä voi vielä isompanakin leikkiä. :) Ja sitten ois ongelmallinen 15v siskonpoika, mitäs tuolle sit keksis... :whistle: Vaatelahjakortti, niin saa sit ite valkata et kehtaa käyttää. ;) Ja sitten muutaman kuukauden ikäiselle kummipojalle jotain ajateltiin keksiä, joku lelu ja vaatelahjakortti varmaan sinnekin, niin saa sitten vanhemmat ostaa mitä tarvitsee, jos eivät osaa sanoa etukäteen mille on tarvetta. :)

Jaahans, jos nyt menis hakeen lisää kahvia niin jos sais koulujuttuja aikaseks. :) Viikonlopulla sain laitettua sähköpostilla suurimman kirjallisen työn, nyt vielä muutama pienempi homma ja koe... :) Alkaa hyvällä mallilla olla jos vielä sais aikaseks muuta kuin täällä höpöttelyä. :LOL:

Shamandalie ja Torsti 35+0 :heart:
 
liinuli84 :hug: . Voimia ja jaksamista :hug: .

pulleropallerolle suurensuuret onnittelut pienestä pojasta :flower: :hug: !

Mä en meinaa pysyä ollenkaan mukana tän raskauden vauhdissa, ihanko oikeasti me aletaan synnyttämään kohta :eek: ?! Onhan sitä pikkuista odotettu jo kauan, mutta siltikin raskausaika on mennyt hurjan nopeasti, vastahan sydänääniä kuunneltiin neuvolassa ekoilla viikoilla ja ihmeteltiin, mikä osa milloinkin oli sikiölle kehittynyt. Odotan jo kovasti vauvaa, mutta toisaalta en tajua, että kohta hän on oikeasti täällä.

Maukkis kysyit raskausarvista. Kauhistuneena katsoin tänä aamuna peiliin; ekat raskausarvet on tullut rintoihin. Ja niin vain löytyi suonikohjun alku alapäästä, joka on vihlonut muutamana viikkona pitkään istuttuani :( .

Seksigalluppiin; mun tekee nyt mieli ihan älyttömästi seksiä, vaikka koko raskausaikana se ei ole kiinnostanut. Unet on aika levottomia ja yksi yö heräsin orgasmiin :D . Kamalaa, vielä kun nämä ajatukset muuttaisin toiminnaksi, sillä vaikka mieli tekee, niin ei miesparka ole sen useammin saanut, kuin menneinä kuukausina. Ähkypuhkuolon kanssa kun ei todellakaan tee mieli itse toimintaa...

Vauvan sänkyä ja hoitotarvikkeita ajattelin tänään ruveta laittelemaan valmiiksi ja tehdä listaa, mitä pitää vielä hankkia. Kaikki pikkutilpehöörit on hankkimatta eli ne apteekin rasvat, rintsikat suojukset, tutit ym, mitä pitääkään olla. Vaunut ja turvakaukalo pitäisi ehkä lähteä hakemaan lähiviikkoina Vantaalta, jossa ne ovat olleet elokuusta lähtien säilytyksessä liikkeessä.

Liikkeitä en ole laskeskellut, sillä sen verran aktiivinen pikkukaveri mahassa myllää, ettei ole epäilystäkään, etteikö siellä joku olisi :heart: .

Maitoa on jo jonkin viikon tihkunut rinnoista, mutta onneksi lähinnä muutaman tipan verran.

Unettomuus ja vessajuoksu vaivaa, tosin parina viime yönä olen nukkunut vessakäyntien avulla sellaisia 11-12 tunnin unia. Toisaalta olen ahkeroinut energianpuuskissani niin paljon, että unikin ehkä maistuu paremmin. Toissapäivänä esimerkiksi ulkoilin koiran kanssa pari tuntia ja illan laitoin ruokaa, eilen haravoin sen pari tuntia ulkona ja tunnin lenkkeilin sen jälkeen koiran kanssa. Parit kalusteet on myös hiottu ja maalattu ja sain kuin sainkin elämäni ekat villatöppöset neulottua valmiiksi :) . Mulla siis energiaa piisaa ja hirveä pesänrakennusvietti on päällä! Supistukset ja jalkakrampit tosin yleensä seuraavat liiasta touhuamisesta, eli joudun päivän huhkimisten jälkeen huilimaan.

Viime viikolla neuvolassa sf-mitta oli 32, mutta paino oli tismalleen sama kuin kaksi viikkoa aiemmin :) . Eli sen 8 kiloa noussut.

Jeps, kotihommat kutsuvat jälleen. Pakkaspäivää kaikille :wave: !

tivoli 33+3
 
No niin äippäpolilla käyty. Oon lainakoneella (en siis kotona), joten kirjoitan vaan äkkiä kuulumiset, enkä oo lukenut muita kirjoituksia. Palailen sitten taas, kunhan kotiin pääsen ja on enempi aikaa. Joten sori oman navan ympärillä pyöriminen.

Eli siis äippäpolilla käyty ja kaikki ok. Vauva oli about 2,5 kg, mikä on hivenen keskikäyrän yläpuolella, muttei siis mikään jätti. Sain uuden kontrollikäynnin joulukuun alkuun, jos oon vielä kasassa silloin. Paikat oli epäkypsät, kuten pitääkin olla; sormelle auki ja 2,5 cm kanavaa. Lapsivettäkin tarpeeksi. Lääkäri mumisi niin paljon itekseen, ettei kaikesta saanut selvää. Verenpaine oli siellä koholla, mistä vähän huomautti. Mutta luulisin johtuvan siitä, että mua jännitti ihan sairaasti enkä nukkunut edellisenäkään yönä kunnolla.

Oli kyllä niin päivänsäteitä tänä aamuna siellä, että oikein joutuu tänne mainita. Kaikki oli vissiin järjestään nousseet väärällä jalalla ylös. Kätilö laittoi mun painon väärin siihen neuvolakorttiin eli 4 kiloa liikaa. Lääkäri tietty paasas mulle ja oli tosi kärttyinen. Sitten jossain vaiheessa huomasin, ettei se paino kyllä pitänyt paikkaansa ja sain vähän lempeämpää käsittelyä. Lääkäri kun heti sanoi, että jaa-a paastoarvot on koholla. Oikeasti ne ei oo yli raja-arvojen, mutta se sitten sanoi kun painoakin tulee ja tulee niin kyllä pian on insuliinin paikka. Meinas jo itku tulla, kunnes tajusin kirjoitusvirheen. Sitten se käski kätilölle sanoa, että korjaa se siihen korttiin. No niinhän siinä kävi, että viestintuoja ammutaan. Kätilö alkoi mulle sanomaan, että kyllähän se lääkäri sen itekkin osaa siihen laittaa. Oli kuulemma 2 kk ollut salissa ja nyt joutui maanantairuuhkaan yhtäkkiä tällaista tekemään. Juu-u sori, että oon raskaana. Huoh, ettei ihan tarpeeksi ärsyttävä käynti ollut, niin jo vastaanottaja oli niin kärttyinen että. Ei vastannut juuri mitään, kun yritin saada selville minne pissinäyte viedään yms. Jotenkin tuli tunne, että onko siinä nyt joku sairaanhoitajat/Tehy/lääkärit asetelma kärjistynyt tai jotain. Pisteenä i:n päälle se lääkäri on mies. Mua jotenkin häiritsee, kun mies ronkkii mun alapäätä ja tunkee sormensa. Juu vika on mun päässä varmasti, muttei tunnu kovin luontevalta.

No joo poistun narisemasta turhia, muttei oo nyt ketään muutakaan, jolle puran tän kaiken. Eli joudutte nyt vaan kärsimään.

 
No niin nyt on neuvolareissu tehty ja kaikki oli ihan ok. Nythän pitäis alkaa neukka käynnit oleen viikon välein mut mulle laitettiin vähän reilun viikon päähän kun ei oo nyt mitää sellaista että tarvis tarkasti seurata.
Painoa oli pamahtanu lähes kilo/viikko lisää mikä ei ollut mikään yllätys tällä vatsantoiminnalla ja syömisellä.. Viikonlopun aikana tuli vedettyä satsi kebabia (joka on vissiin mulla ainoo ruoka mikä ei närästä :eek: ) ja toinenki kasa roskaruokaa ku yllätti kauhee nälkä ja jääkaapis ei mitään (=eli mitään lihottavaa ja rasvaista.. :D )
Nooh, anyway ei sen väliä. Hb oli tippunu 108:aan, rr oli 110/60. Kusessa ei mitää vikaa. Sf oli sama ku viimeksi eli vauva on tippunu vähä alemmas, ei kuitenkaan kiinnittynyt vielä. Ja mitta siis 34cm ja tänään rv 36+2. Mitatataanko teillä muutes jalat suorina vai koukussa tuo sf?

Mrs.Nobody: Olihan sulla karsee polikäynti!! :( Tuosta mies vai nainen ronkkimas alapäätä niin itellä paremmat kokemukset mies kuin naislääkäreistä. Mut onhan se vähä omituista ku joku ukko kollaa tuolla ja jos oma mies ois mukana niin en tiä, olis vielä omituisempaa..

Onko muuten kukaa miettiny tuota et jos kätilöksi tulee mies ja oma ukko on mukana et onko se miehelle ihan ok et se toinen ukko siel alapääs rassaa? Ite oon kysyny tätä joskus mieheltä ja täytyy ottaa asia uudestaan puheeksi joskus.

Lilleriina: Arvaa vaan kuin suuri paketti tänne on tulossa h&m:ltä.. :whistle: :D

Riikkulin vessakäyntien määrää jaksan aina vaan ihmetellä.. "vain 4 kertaa".. Hiukan oisin kuollu aamulla jos joutuisin yöllä niin monesti nousta kuselle. Mut joo eihän sitä voi tosiaan sänkyynkää päästää niinku jo todettiinki.

Jees mut nyt välipalalle ja kersat pihalle tuuletumaan

:D

:wave:
 
moi vaan

Kiitti tuosta H&M:n vinkistä vai pitäskähän enemmin torua ;) tuli kans sen verran kallis tikki käydä kattelee... reippaat 200? oli loppusumma, joskin sielä oli muutamia mitkä on niin että katon oikeen koon ja palautan toiset... mutta tilasin kans vauvalle parit body paketit ja yhet imetysliivit ja pari imetyspaitaa (olivat kans tarjouksessa) :whistle:
Ja tuli sitten isommille lapsille kans tilattua kaikenlaista vaatetta, osa enemmän ja osa vähemmän tarpeellista... mutta kun täällä meidän kylällä kans nuo shoppailu mahdollisuudet rajoittuu tuohon k-kauppaan ja saleen niin vaatetteita ei niistä löydy :ashamed: joskin nyt on tulossa tuohon reippaan 30km päähän uusi halpa halli niin pitää käydä tarkisteleen sen valikoimat tässä joku päivä ja yrittää rueta suunnittelee loput joululahja ostoksetkin. Kummilapsille olen jo hommaillu mutta omalle sakille joskin nekin on kyllä suunniteltu mitä ostetaan mutta jotain pientä vielä lisäksi....

Onko teillä hyviä ideoita millanen turvaistuin 4 vuotiaalle olis hyvä kun pitäis hommata tuolle meidän poijaalle joku, mutta kun ei oikeen tiedä millanen... vissiin kuitenkin jo sellanen mikä tulee auton vöillä kiinni?

jaahas nyt ruoan laittoon kiireellä ja kokoukseen illaksi...
 

Yhteistyössä