JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

muahtavalleon sulla hupasan mallinen tuo maha :D :D ite just vko loppuna sanoin miehelle ettei olla yhtään maha kuvvaa otettu nyt raskauen aikana :ashamed: ei oo kyllä edellisestäkään kuin sattumalta jouluna kuva kun lasten kans otan lahjoja pukilta vastaan.
kävin sitte aamulla poikien kans soppailemassa tokmannilla.tarttui sieltä parin saan euron eestä kampetta matkaan :ashamed: mutta nyt on sitte kaikki paitsi 4v pojalle vielä kauko-ohjattava pukinkonttiin hankittu.ja ennää en saa yhtään lahjaa ostaa ettei ne kohta huku nuihin :whistle: kun eihän ne lahjat se pääasia oo...
sain sitte samalla kertaa ostettua perheelle paketin kun ite oon laitoksella.lapsille ostin lelut joilla saavat leikkiä sillä aikaa ja miehelle ostin "maailman paras iskä"-paijan ja vitsikirjan iltojen ratoksi ja suklaalevyn koko sakille pahimpaan ikävään :D
ostin vauvalle soivanpupun joululahjaksi.eihän sitä tiiä menneekö yli mutta voi sen antaa sitte kun syntyy...vaik joulu oiski menny...
ostin 3kerää huopaset lankaa niin ajattelin että jos vaan kerkiän ni voisin siittä kutoa lapsille lapaset jouluksi...niin ei lissää ennää lahjoja :snotty:
papoille ostin isäinpäivälahjaksi superukki ja supervaari paidat.mies saa sauna-aika lannevaatteen ja paidan.
kummilapsille(12kpl)oon jo paketoinu joululahjat.ja miehen pikkuveljelle ja -siskolle paketoin tännään.ovat olleet hoitamassa paljon meijä lapsia kun meillä ollu menoja...pikkusiskolle aattelin antaa rahana niin saa ite kattoo mitä laittaa...
huomenna ois esikoisen kans oys:ssa käynti.sillä ollu nyt n.kk ajan nielurisat TOSI turvonneet :/ kuorsaa ihan kauheen kuulosesti öisin :/ kattoo kurkkupolin lääkäri että leikataanko ne.laitto yksityinen lääkäri jo leikkaukseen lähetteen mutta kurkkupolin lekuri halus vielä nähä ne :headwall: :headwall: :headwall: toiv ois pian leikkuu kun näkkee että häirittee jo tyttöö ne.4v pojalle pitäs lähipäivinä tulla silmälasit.pittää vaan toivoo että alkas heti pittään niitä säännöllisesti!miehelle tilattiin yhtä aikaa ni on nyt sitte pakko isännälläki pittää että poikaki pittää ;) :LOL: kuhan poika 2vkoo pitäny pelkkiä laseja niin sitte alkaa oikean silmän peittohoito.pit toivoo että seki menis sitte hyvin.on sillä vasen silmä melkein sokia tällä hetkellä :( näki nla:ssa vaan ylimmän rivin kuvat :( mutta 10v pitäs olla nirmaali näkö jos nyt saahaan peittohoito onnistuun :flower:
minä yllensä syön joulunaikaan sattumia IHAN HIRVEENÄ mutta nyt en oo nuije sokereitte takia ostanu ollenkaan kun en malttais olla syömättä 1 kerralla :ashamed: etttei sitte sokerit taas nouse...
mulla nyt ihmeen hyvin keho pysyny ootuksen mukana.raskausarpia ei oo tullu uusia,paitsi niitä on edellisistä tullu vähä joka paikkaan :snotty: nyt ei oo juuri yhtään painanu alavärkkiin,vaikka onhan tässä vielä la:han aikaa että ehtii...lopussa mulla ei oo yleensä jalka enää noussu ollenkaan esim.suihkussa kun painanu vauva niin alas.tuntunu että se roikkuu lopussa jo polvissa :snotty: mutta nyt poistun höpinöineni ja meen laittaan ruokaa niin ehin käsityöiltaan...hamstrasin muutaman lankakerän niin on nyt mistä kutua ja virkata :whistle: :p
mukavat illan jatkot muoreille! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini75:
Onko teillä hyviä ideoita millanen turvaistuin 4 vuotiaalle olis hyvä kun pitäis hommata tuolle meidän poijaalle joku, mutta kun ei oikeen tiedä millanen... vissiin kuitenkin jo sellanen mikä tulee auton vöillä kiinni?
meillä on 4v pojalla normaali korokeistuin.eli ei oo niitä vyöistuimia mitä nykyste on...

 
Äitiliini meillä on tämmöset lapsilla

http://www.britax.fi/Kidplus07.htm

Oli parhaiten pärjänny testeissä. Oli muuten aika vähän edes ok tuloksen saaneita vyöistuimia... :( Mie olen kyllä tuosta tykänny. On muuten olemassa erikseen Kid ja KidPlus, ja tuo KidPlus on just se, mikä pärjäs hyvin.
 
Talvista maanantaita :wave:

Aattelin tähän väliin kans jotain rustata.. Ei tuu kauheesti enää kirjoteltua, vaikka luenkin koko ajan uudet viestit.

Vielä kerran ONNEA oikein paljon pulleropallerolle :heart: On niin jännää ja ihanaa, kun joulutonttujakin alkaa nyt tässä kuussa sitten jo syntyä :xmas:

Mulla on niin joulufiilis jo. Tein perjantaina torttuja ja glögiä, ja eilen vielä uuden satsit torttuja ku eka satsi meni jo :whistle: Huvittais jo laittaa jouluvalojakin, vaikka taidetaan kyl ne jättää tän kuun loppuun tai joulukuun alkuun. Joululahjojakin haluisin kovasti ostella, mutta ei me osteta varmaan kuin mun pikkusisaruksille jotain, ja varmaan sit aikuisille vaan jotku suklaajutut tai joulukukat. Korttivärkit meen ostamaan huomenna, niin saa alkaa niitä sit väsäillä.. Olis vaan kiva keksiä joku hauska kortti. Eka meinattiin, et mies olis mun masun maalannut esim. sormiväreillä jouluiseksi, ja oltais siitä otettu kuva ja teetetty sit kortteihin.. Mut taitaa se jäädä tekemättä.

Liinulille vielä kovasti voimia ja jaksamisia :hug: Ei sitä osaa ite edes ajatella miltä tuntuu menettää rakas :'( Nyt teillä on isienkeli suojelemassa teitä elämän teillä. Voimia!

Apa onneksi oot näin pitkälle nyt kuitenki päässyt :hug: Toivottavasti vielä pikkunen jaksais pötkötellä edes pari viikkoa vielä tohon päälle :)

(.) Ei kummempia.. Supistelut on selvästi muuttuneet erilaisiks, ei oo enää semmosta tavallista masun kovettumista ja menkkajomotusta, vaan niistä on tullut enemmän polttavia ja aaltoilevia. Ja useimmiten niitä alkaa tuleen kun pääsee pitkälleen sänkyyn iltasin/öisin. Ja kyllä tuntee, et vauvan pää on tosi alhaalla, kun vihloo NIIN kipeesti tonne alas |O Eilenki nukkumaan mennes piti ihan hypähtää ja hengitys salpautui kun vihlaisi niin kovaa.

Tässä viel pari masukuvaa tältä päivältä, eli rv 35+1. Eka edestä otettu http://www.aijaa.com/v.php?i=1192800.jpg ja sit sivusta http://www.aijaa.com/v.php?i=1192822.jpg

Eipä muuta ku mukavaa viikon alkua kaikille :xmas:

mmiilia ja kidius 35+1
 
Meinasin just tulla mainostamaan noita imetyspaitojaki, tarttui meinaan munki ostoskoriin parit sellaiset... Mutta ku sai niin halvalla. Toppahousuja oli tosi etusasti mukuloille kans ja vaikka mitä..

Meillä kans ollu jo 3veestä pojalla korokeistuin vaan. Toki jos on oikein pikkuinen niin sittenhän sellanen oikein istuinversio on varmaan paree.

Hulivili: Eix oo aikaa kaameeksi menny mun vauvapötsi :LOL:
 
No niin.. nyt pitäisi meilläki olla uudessa kotona nettiyhteys. Ainaki tänne pääsin. Kamat on saatu paikoilleen ja ihana nyt saan alkaa ostelee kynttilöitä ja kaikkea joulujuttuja!! Kun ei niitä viittinyt tuohon muuton alle hommata.

Onnittelut vain minultakin ensimmäiselle jouluvauvalle!!!

Ja jaksuja tosiaan liinulille!! :hug:

Mistäs te ootte oikein puhuneet?? Raskausarvista: Minulla ei ole tullut uusia mutta vanhoja on sitte senkin edestä! Vaikka tässä raskaudessa on masu tullut eniten esille ja painoa on nyt jo sen verran mitä oli kahdelta ekalta viimeisillään. Itse asiassa kakkoselta ei tullut koko aikana näin paljon. :ashamed: :whistle:

Seksigalluppiin sen verran että haluja kyllä on molemmilla mutta kivut ovat estäneet kaikista suurimman hurjastelun sillä saralla! :p
Eipä juuri ainakaan mitään uutuuksia kokeilla tän pötsin kans. Ja noi liitoskivut ovat niin järkyttäviä!!!! Ja turvonnut alapää ja sinne ilmaantuneet kohjut. :x |O Että silleen aika iisisti pitänyt ottaa.. :(

Juurikaan mitään en ole laittanut valmiiksi vauvalle just tän muuton vuoksi. Nyt pitäis alkaa laittaa sänkyä paikalleen. Ja sen verran sain nyt muuton yhteydessä että toin varstossa olleet vauvan vaatteet sisälle ja pitäis alkaa pyykkirumba!! Vapaaehtoisia kaveriksi??? :)

Kukas se oli saanut ohjeet tuohon liikkeiden laskuun? Minä sain samanmoiset ohjeet tuossa lokakuun puolenvälin tietämillä kun jouduin silloin käymään siellä synnyttäjien vastaanotossa noiden suppareiden takia ja just kun liiikkeet olivat kähes tulkoon loppuneet.

Yöt ovat edelleen kipeitä minulla liitoskipujen ja suppareiden takia. Vessaan ei tarvitse juosta mutta kerran joudun heräämään kipuiluun niii käyn sit samalla varalta vessassa.. ettei ainakaan sit sen takia joudu herää. :headwall:

Sit turvaistuimesta kyseltiin. Meillä on kans ollut kolmevuotiaasta asti vain korokeistuin.

Mulla äippäloma alkaa 16.11. Mutta olenhan ollut jo elokuusta lähtien kotona.

ON: Kävin tänään neuvolassa kontrollikäynnillä mm. ton sf mitan vuoksi.
Sehän lähti laskemaan nyt muutama viikko sit. Oli 28 ja sit vähä reilu vko sit 27 eikä ollut tähän päivään mennessä noussut eli vieläki 27. Nyt sitte pitään mennä loppuviikosta ultraan että katotaan onko vauva kasvanut.
Ja ylimääräisellä lääkärilläkin pitää käydä tällä viikolla koska tuo turvotus vain pahenee. Kipu on armoton!! Tutkitaan kuulemma noita rannekanava juttuja ja sit pitää miettiä tota synnytystapa arviota jos tuo mun selkä ei sit kestäkkää alatie synnytystä. Kun mullahan oli ne kaikki maholliset vaivat tuolla selässä..
Kyselin tuosta mun painononnoususta ( yht.15kg nyt ) niin tuumasi ettei ole vakavaa kun ilmeisesti paljon johtuu myös turvotuksesta ja kun kohtu ei ole mitenkään iso. Verenpaineet olivat vähän koholla ja taas jouduin jatkamaan raudansyöntiä. Onko muilla ollut sillee että toi hemppa heittelee? Välillä oon jo saanut lopetta ton lisärudan.
Vauva oli kuulemma hyvin laskeutunut mutta vielä pää kuitenki liikkui ettei täysin kiinnittynyt. Eli jotain positiivista.. Niin siis se oli kääntynyt takaisin raivotarjontaan!!!! Mutta ei välttämättä tarvis ihan noin alhaalla olla.. Noh jos vain pysyis sisällä jonkin aikaa niin enköhän minä nää kivut kestä.. :whistle: ( toivossa on hyvä elää )

Palaan taas pian.. toivottavasti!! etten joudu banniin.. :D

Lumienkeli ja vaavi 33 ja jotain..
 
Turvaistuimesta sen verran että muistakaa se uus laki vai mikä lie suositus että alle 135cm lapsi matkustaa painon mukaisessa turvalaitteessa.

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/BC890798AA3A2E22C2256BC7002EF937?opendocument

Meillä on kanssa tuollainen tai ainakin vastaava istuin neljän vanhalle mitä Apalla on ja meillä ollaan myös tyytyväisiä. Lapsi on kiinni auton omissa vöissä mutta istuin ohjaa vyöt niin että ne ovat lapselle mukavat ja oikeassa paikassa. Istuin kasvaa iän myötä ja siitä saa selkänojan irti jolloin jää myöhempään käyttöön pelkkä koroke. Nuo sivusuojat on hyvät törmäystilanteessa ja silloin kun nukahtaa autoon, pysyy pää paremmin pystyssä =)
 
Pulleropallerolle paljon onnea pienen pojan syntymästä! :flower:

Jajepoo: kyllähän kuulostaa tutulta tuo vessarumba! Täällä mennään ihan samalla mallilla. Vaikka miten aattelis, että tottuu sit yöheräilyihin, niin ei paljon lohduta just nyt! Mieluummin sitä nukkuis ja lepäis yöt vielä ennen vaavin syntymää!

(.) Huomenna ylimääräinen neuvolalääkäri... sinänsä ei mitään ongelmaa, mut vauva melko alhaalla ja töissä alkanu nyt tuntuun vähän raskaammalta... viikko ois vielä jälellä ennen äippälomaa, mut neuvolatäti "suositteli" saikkua...

Pystyttäkö vielä käymään kävelyllä ihan normaalisti? Mie kyllä muuten, mutta vessahätä tulee about 20minsan kävelyn jälkeen kun vauva alkaa painaa :/

Niin ja galluppiin... ei oo vielä tullut raskausarpia, vaan eiköhän ne ehdi! Alkaa nimittäin mahanahka olla äärimmilleen venyny :whistle:
 
Pulleropallerolle isot onnittelut! :flower:

Mauahtavaa: Sitä lapsivettä tulee miten millonki. On päiviä että tihuttelee vaan sillon tällön ja pärjää ihan pikkuhousunsuojalla. Sitte on semmosia että tarvitaan järeämmät suojukset ku lorahtelee enempi. Yleensä enempi tulee semmosina päivinä ku touhuan enempi;siivoan, kyykistelen tai oon yleensäkin enempi jaloillani. Silleen.

Huomenna on ä.polille aika, tutkivat sielläkin onko kaikki ok vauvalla ja mikä on kohdun tilanne. Supistelut jatkuu yhtä kamalina ku koko viikon on ollu. Ei montaa tuntia yössä tarvi nukkua, sen verran käy kipiää...
Mutta jees, käyn huomenna kirjottelemassa kuulumiset ku tuun ä.polilta.

No sen verran vielä tuohon raskausarpigalluppiin että niitä löytyy vaikka kuinka ja kaikista mahollisista paikoista,great!
 
Huomenta joulukuiset!

Mulla olis tänään neuvola, nyt ekaa kertaa semmonen fiilis, ettei jaksais eikä huvittais :ashamed: Mä olen nukkunut viime aikoina niin huonosti ja koko ajan jotenkin ällöttää ja ellottaa.

Ei taida irrota oikein tämän kummempia tänäänkään.

- Asrai ja Tiitiäinen rv37+4 -
 
Onnea Pulleropallerolle pienen pojan johdosta! :heart:

Minua taitaa supistella, eilen illalla särki alaselkää koko ajan ja yölläkin heräsin menkkajomotuksiin muutaman kerran. Eipä tässä muuten mitään, vauva saa kyllä tulla (viikot 36+4) mutta perätila ja hätäsektio pelottaa. Pitää soitella kätilölle/neuvolaan kohta. Mutta kaipa näitä jomotuksia voi tulla moooontakin viikkoa ilman että ne tarkoittavat synnytystä?!

Galluppi: Olihan täällä muutama arpi-siskokin! Minä tosiaan olen kehittänyt arpea ihan raskauden alkumetreiltä asti. Minulla on muutenkin arven muodostusta ylireagoiva ihotyyppi joten pienikin arpi saattaa turvahtaa melko karun näköiseksi.

Muoks. Minulla on ensimmäinen raskausajan himo: Eukalyptus! Käyn päivättäin haistelemassa eteeristä öljyä (saunatuoksu) ja pastillejakin on saatava!
 
Huomenta!

Asrai: Sulla on jo niin lähellä LA että saat kuule ihan luvan kans jo olla tympääntyny koko raskaustouhuun :) Ku mäki oon välillä niin kypsähtäny vaikka vielä ois matkaa jäljellä..


Eemmaan linkistä tuli mieleen että meillä ainaki on tuo esikoisen istuinkoroke 15-36kiloisille/3-11v:lle ja sittenhän on niitäki (vähä parempia ) mitkä voi ottaa käyttöön jo 11 kiloiselle eli ihan laillinen on siis istuinkoroke ja meillä lapset joka tapaukses matkustaa takapenkillä. Harvemmin edessä, ehkä sit jos oon esikoisen kans yksin liikentees niin annan luvan siirtää korokkeen eteen. Ja tytön istuin on sellanen et sitä ei lähdetä siirtelemään tuosta noin vaan, on "omissa vöissä". Ite oon tykänny käytös enemmän korokkeesta kuin istuimesta yli 3 veellä mutta näistä nyt löytyy yhtä monta mielipidettä kuin on ihmistäkin. Joskus jos poika on ollut esim mummonsa kyydissä niin takapenkillä on matkustanut ja heillä kun ei koroketta oo niin tyyny on laitettu pyllyn alle et vähän nousee ylemmäs. Sellasta. :)

Kiitos ÄITIKA selvityksestä :hug:

Veeruska: Nukuitko paremmin? Tääl ei herätty ku pari kertaa, ja sekin muista kuin omista syistä. Siinä toki samalla sai sitte tehdä kyljen kääntämisoperaation.

Aargh kuinka nuo supistukset alkaa käydä joka päivä inhottavammiksi.. Nyt juuri on sellainen päällä joka vetää ihan kyljen kramppiin ja kipu alue on ihan edestä alhaalta selkäpuolelle asti.

Ja sitten on tullut ikävä SÄTSEENIÄÄÄÄ :wave: Missäs sinä ooleet??

MM- : mulla tuli esikoisen aikaan tosi pitkään monenmoisia supistuksia, kakkosesta ei niinkää paljoo mut nyt sit tää kolmonen aiheuttaa kaikenlaisia tunteita. :) Eihän sitä voi tietää et jos ne vaikka alkais pian oleen juuri niitä oikeita.. Voi kuinka mua jännittää kuka meistä on seuraava jakaantuva :whistle:

Jaa-a jos koittais saada aikaiseksi sen verran et tyhjäis koneelta kuvat cd:lle, johan sitä on tullu vuoden verran sitä toimenpidettä suunniteltuaki :D

Palaillaan :wave:
 
Asrai Mulla on kans joku ihmeen vaihe, että en haluais mennä minnekkään neuvolaan tai lääkärii, ootella vaan ihan rauhassa perheen kans kotona...( no, ekä pitäs tietenki se perhe saaha kottiin...) Mulla voisin kuvitella, että on joku ittesuojelu-juttu, ku oli vasta niin "läheltäpiti" tilanne, että haluan vain keskittyä nyt tähä vauvaan, enkä mihinkään ylimääräseen..
MM Kuulostaa vähän supistelulta, josko nuo jo johtas syntymään...? Sullahan kuiteski nuita viikkoja kasassa aika mukavasti.
Seksigallup en muista, oonko jo vastannu, mutta... Mieli kyllä tekis aivan hirveästi, mutta ku on tuo ukko siellä Saksassa ja lääkäriit on kieltäny yhdynnän (ei seksiä... :p ) viikolle 35 saakka... |O Pitää sitte 35 viikon jälkeen ottaa takasin :whistle:
Anoppia joku kysy lainaan... Lainata voin kyllä, mutta en luovu kokonaan. On semmonen tapaus, että taitaa olla anoppien joukossa melkoisen erikoinen tapaus...
Sokereiden kanssa kamppaileville jaksamisia ja varapäreitä kassikaupalla!!! Voin kyllä kuvitella, että hermot olis tiukilla tommosen kans... Minutki määrättiin sokeritestiin automaattisesti (Bmi vähä yli rajan) mutta eipä sitä oo tehty... Varmaan siks, ku paino ei kuitenkaa oo noussu ko sen 2kg...

Nyt alan aamukahville!

Apa ja Martti 32+1
 
Kiitos kaikille tsemppaamisesta! Ootte te ihania :heart:

Mä ajattelin tänään tuon neuvolan jälkeen käydä ostamassa vauvalle jonkinlaisen puuhamaton (saa nähdä, onko siitä puuhamatosta enemmän iloa koirille kuin vauvalle :D ), lisäksi pitäis noita liivinsuojia ja muutama maidonkerääjä ostaa. Ja tuttipulloille oma pesuharja. Amme ostetaan todennäköisesti vasta vauvan synnyttyä. Sitten olis kaikki kutakuinkin koossa.

Tuosta yöllisestä vessarumbasta - hassua, kun minä oon säästynyt siltä! Korkeintaan kerran yössä käyn, mulla taitaa olla joku outo seurapiirirakko :D

Jahas, nyt tieni neuvolaan käy! :wave:
 
ihana uutinen! tai siis itse uutista en ole vielä päässyt lukemaan kun en nyt saa avattua kaikkia sivuja,mutta meinasin tipahtaa tuolilta kun luin että täällä jo onnitellaan ekaa joulumammaa!! onnea ja jaksamisia alkutohinaan! :flower: :flower: :flower:


ja ai kun ihanaa,joku muistaa uteliaana munkin jutut,KIITOS,shamandalie!!

eli tota joo,hmm,se äpoli-vierailu...... mä siis jännitin sitä niin et kädet tärisi kun sairaalalle pääsin,mutta olin niin odottanut että nyt pääsen ammattilaisen tutkittavaksi ja saan varmistuksen missä se verisuoni on ja vauvan voinnista muutenkin,ja että kuulen missä istukka nyt on,kun on ollu sellasia outoja kipuja mitkä epäilen johtuvan istukasta tai jstn,eilenkin oli alamahalla sellainen kipu ja särky,että olis vrmaa särkyläkkeellä lähteny.

NO,siellä oli se kätilö joka silloin huomas sen verisuonen,ilmoittautumisessa ottamassa mun tiedot. mutta sitte mut kutsukin tutkimushuoneeseen joku vanhempi naislääkäri.joka sitten puhui huonosti suomea,mistä on mulle tainnu joku trauma jäädä synnytyksestä.mutta kuitenkin se sai asiat sanottua niin ettei jääny epäselvää.sitte se otti mun tiedot ja ekaks tokas että ja sä olet enskertalainen,nooen,kun mulla on jo yksi lapsi,sanoin ja sit se tutki sitä korttia et ai juu onhan tonne merkitty,ja sit se kysy että miten on menny ja jtn vastasin.sit se tutki kohdunsuun tilanteen,oli pehmentyny,normaalia viikkoihin nähden. sitte se alko ultraa mahan päältä ja mä suunnilleen pidätin hengitystä kun niin jännitti.se nainen sit alko ultraa pään mittaa ja reisiluuta ja suureen ääneen hämmästeli että onpas hieno laite.ikinä ei oo nähny yhtä selkeää kuvaa reisiluusta,ihasteli oikein kauan,ja sitte se siinä sekoili nappuloiden kanssa ja joutu hakee hoitajan et sai ne nappulanpainamiset peruttua,ja samalla se hoitaja neuvo sen laitteen kans.
sitte se lääkäri sano että oikein hyvin vastaa koko viikkoja, kone antaa painoarvioksi tällä hetkellä 3,7kg!! että ei usko,hän merkkaa korttiin sen 3,2kg,kun siinä arviossa on +/- 500g...... mä olin ihan suu pyöreänä että mitä......nyt siis viikko 35+
kun meidän tyttö synty 3,6kilosena,ja siis viikolla 42..... ei siinä mitn ihmeellistä ole,onhan niitä vauvoja jotka syntyessään on melkein 5kiloa ja pituutta 55,mutta kun mä olen aika pikkanen ihminen,meidän sisaruskatraan pisin naispuolinen enkä mäkään saa 160 rikki.....joten toi 3,6kilonen oli mun mielestä oikein hyvän kokonen.
olisin odottanut painoarvioksi sellasta 2,7........

mutta ei mitn,jos kone ja lääkäri yhtään oikeaan veikkas niin oon oikein onnellinen että vauva on kasvanut äidin murheista huolimatta!
tosin se lääkäri ei käsin edes tunnustellut vauvan kokoa.....hmm.

mutta,tarina jatkuu,sitte se lääkäri vielä mittas sykkeen napanuorasta tai jotain,ja odotin jo kärsimättömänä että seuraavaks se varmaan etsii sitä verisuonta,niin se sanookin että oikein hyvin on asiat,voit nousta! :eek:

kysyin sitte että mitenkäs se verisuoni mikä piti tarkistaa,kun silloin viime ultrassa oli sellanen suoni tossa kohdunsuun edessä tai vieressä,kun piti ennen synnytystä tarkistaa....? niin se katto mua suu pyöreenä ettei tiiä mistä puhun,ei mun papereissa mitn sellasta lukenu,mutta kun sanoin että sen takia mun piti tulla tarkistukseen,niin se haki taas se hoitajan ja sano ettei nyt ymmärrä yhtään mistä mä puhun,niin hoitsu sit tuli ja luki paperista selvän selostuksen siitä verisuonesta,ja onneks jäi siihen viereen kun lääkäri sit kaivo sen alapääultrauslaitteen,kysy vielä hoitajalta että missä ne kondomit on?? multa meni siinä vaiheessa luottamus sen tädin ammattitaitoon,eihän se selvästi ollut käyttänyt kyseistä ultralaitetta,ainakaan kahta kertaa enempää!

no se sit ultras ja mittas kohdunkaulan pituuden,ja sano ettei näy mitään poikkeavaa,en oo varma että kattoko edes sillä samalla ohjelmalla ne verenvirtaukset ,millä se hoitaja aikaisemmin oli sen huomannu.yritin vielä selittää että neuvolalääkäri sanoi että se on tärkeä asia koska jos se suoni on vielä edessä niin ei voi synnyttää alakautta,tää lääkäri siihen jotain että ei,ne verisuonet on ja menee,ei niitä oikeestaan ikinä ole mitenkään tiellä,että se oli varmasti istukka mikä silloin näkyi alhaalla,että nyt se on siirtynyt ylemmäs,kun ne useimmiten kohdun kasvaessa siirtyy.

en oikein osannu sanoa enää mitään,olin niin sekasin ja järkyttyny.....kun mä silloin itsekkin siitä ultrakuvasta tajusin että siinä meni ihan selkeä paksu verisuoni,ja se kätilöhän silloin haki jonku lääkärin paikalle katsomaan kun ei ollut ennen nähnyt ja piti varmistaa,ja ooteltiin puol tuntia että lääkäri ehti paikalle ja se otti toisenkin lääkärin mukaan sanomaan mielipiteensä ja ne oli kaikki sitä mieltä että istukasta lähti joku iso verisuoni joka kulki ihan kohdunsuun päältä tai vierestä.ja ne kaikki muka on erehtyny luulemaan istukanreunaa verisuoneksi.....?! en usko...... vähän tuntuu että kyseinen lääkäri oltiin otettu jo nyt perehtymään työhön sitte irtisanoutumisten varalle......


joten paska reissu mutta tulipahan tehtyä. en saanu asiaan minkäänlaista varmuutta,vähän nyt huojensi ettei siellä ainakaan mitään vaarallista tainnut olla kohdunsuun edessä.

mutta harkitsen kyllä jos soittelisin sinne tammisaareen minne meinaan synnyttämään mennä,kysyn että jos menen sinne tutustumiskäynnille ja samalla he ultraisivat tilanteen että tietävät sitte synnytyksessä.....


mutta juuh,en vielä saanu luettua kaikkia tekstejä niin kommentoin sitte myöhemmin.

mulle on postissa tulossa vauvalle ensitoppapuku,toivottavasti on tarpeeks pieni! käytettynä ostin..... imetysliivejä yritän netanttilasta ostaa,mutta ne sivut ei hyväksy mun henkilötietoja vaikka yritän mitä,ärsyttää kun ei tilaus onnistu.....

tytön kanssa oltiin yks pvä kaupassa,ja pyysin sitä ootta hetken rattaiden vieres kun rattaat ei mahtunu nurkan taa.sattumalta siinä oli vauvanvaatehylly,ja kun tulin takas niin tytöllä oli vauvan puku kädessä ja sano että hän ostaa sen omilla rahoilla meijän vauvalle! olin niin ylpeä siitä miten lapsi ajatteli ostavansa toiselle kivaa,ja vielä syntymättömälle sisarelleen,siis että ymmärtää että kohta täällä on vauva,niin oli pakko antaa ostaa vaikka maksoi 7e,mikä on mielestäni liikaa...
ja yksi ilta tyttö leikki minun villapaidan vetoketjulla,eikä saanu sitä oikeen kiinni kun maha oli edessä,niin näytti mallia ja sanoi mulle että vedä vatsa taakse,näin! :D ihmetteli vähän kun en onnistunu vaikka yritin....

mutta joop,huomenna onneksi neuvola,voin kysyä tädiltä hänen painoarviotaan ja mielipidetä tosta että voiko nyt oottaa huoletta synnytystä.

täällä kans vauvan pää on ihan alhaalla,ja vihloo tosi keljusti välillä.kävellessä tosiaan sellanen olo että on jonkun pää jalkojen välissä....


palaan taas uudestaan myöhemmin,nyt lähettävä leikkimään kun lapsi lähtee lelukoiran kanssa naimisiin,ovat jo pukeneet juhlavaatteetkin.... =)


menninkäinen 35+5
 
Huomenta kaikki

Mauahtavaa Kiitos kysymästä :). Täälläkin nukuttu hyvin :D. Menin jo 21.30 nukkumaan. Heräsin aamulla siihen, kun ensin miehen kello soi 6.20 ja sitten 7.00 siihen kun sen pomo soitti. Mutta sain ihmekyllä vielä jatkettua unia ja heräsinkin vasta 8.20 :D. Nyt on kyllä paljon virkeämpi olo kuin eilen. Vessassakaan ei tarvinnut käydä kuin 3 kertaa :D.

Asrai ajattele, että enää ei tarvitse montaa kertaa jaksaa mennä massun kanssa neuvolaan :hug:

Raskausarvista; minulla on tullut muutamia rintoihin, mutta muualla niitä ei ainakaan vielä ole näkynyt :whistle:

Eilen kävin ostamassa joulukorttitarvikkeet ja tänään ajattelin aloitella sitä puuhaa :). Ajattelin myös hieman leipoa pakkaseen jotain herkkuja, marjapiirakkaa ja pullia :p.

Minun kaverillani on tänään tasan rv 42 menossa ja aamulla meni sairaalaan, jossa aloitellaan käynnistys :whistle: Eilen juttelin hänen kanssaan ja minusta kuulosti siltä, että minulla on ollut enemmän supistuksia kuin hänellä. Toivottavasti käynnistys tehoaa pian ja saavat oman kullannupun pian maailmaan :heart:. Ja toivottavasti tämä meidän Heppu Huoleton suostuu tulemaan aiemmin ulos ettei tartte ihan noin kauaa odotella :)

Palataan taas...

Veeruska ja Heppu Huoleton 36+1
 
Mulla on samanlainen olo kuin tivolilla, et miten aika on voinut mennä näin nopeeta. :eek: Justhan sitä tuskailtiin et alkaako menkat vai ei, ja sitten oli paniikki et voiko sitä oikeesti muka olla raskaana. :D Ja nyt tuskailee et menis vielä muutama viikko niin sitten saiskin jo syntyä... ;) Huh miten se aika kuluu. :eek:

Olipas sulla Mrs Nobody käynti polilla. :eek: Joo, toki voi olla (ja välillä pitääkin olla!) huono päivä, mutta tuollaisessa ammatissa se mun mielestä on osattava peittää... Tai ainakaan sitä ei saa asiakkaaseen kohdistaa. :eek: :headwall:

mmiiliallakin on ihana masu... :heart: Mä en vieläkään oo saanu aikaseks ottaa kameraa (nyt tiedän mis se on ;)) ja ottaa kuvaa, ehkä tänään... :whistle:

Lumienkelille onnea uuteen kotiin. :flower: :)

Asrai: :hug: Sulla on viikot noin pitkällä, et toivottavasti pian pääset synnyttämään niin ei tarvii sitten äippäneuvolassa käydä... ;) Jaksuja vielä, huomenna voi olla jo ihan erilainen fiilis. :hug:

apalta anoppia lainaan kysyin... Tai josko lähettäisin omani sinne joksikin aikaa? :D Tulis varmaan pikapalautuksena... :D :LOL: :whistle: :ashamed:

Mulla sama homma vessassa käymisen kanssa yöllä kuin asrailla, korkeintaan kerran yössä, ja aina en viiti ees sitä yhtä kertaa nousta jos hätä ei oo kamala. :ashamed: Mä koitan välttää juomista illalla niin et ehin juosta illan aikana vessassa niin sitten saa yön nukuttua paremmin. ;)

Menninkäinen: mä oon ihan :eek: .. :whistle: Jos oisin sä, niin varmaan soittelisin toiseen paikkaan ja pyytäisin et joku muu ultrais uudelleen, koska jos aikaisemmin tosiaan useampi ihminen on verisuonen nähnyt ja nyt viimeinen ultraaja epäili edes sellaisen olemassa oloa... :whistle: Varmasti vielä toiseen paikkaan soittaessani mainitsisin ettei ultraaja varmaan edes ymmärtänyt mitä ois pitäny katsoa... :whistle:

Mulla ei oikein tahdo lähteä tämä päivä käyntiin... :headwall: Isäntä vei aamulla tytön hoitoon, ja mä menin takaisin nukkumaan... :ashamed: Laitoin kyllä kellon soimaan 8 aikaan, mut tuli sitten painettua torkkua puol 10 asti... :ashamed: Ja vieläkään en oo saanu kuin pyykit laitettua kaappiin ja kerättyä lelut niin et seuraavaks pitäs vielä pölyt pyyhkiä ja sit imuroida... Kaveri tulee tänään kylään, niin vähän jos koittais siirrellä tavaraa paikasta toiseen. :D

Kovasti tekis mieli tehä jouluruokia valmiiks pakkaseen, mut jos koittais saada tosiaan kirjalliset koulutehtävät ennen valmiiksi... :whistle:

Mut jos nyt menis ulkoiluttamaan imuria, niin sais senkin homman tehtyä... :)

Shamandalie ja Torsti 35+1 :heart:
 
Huomenta vaan kaikille tai päivähän nyt jo alkaa olemaan. Aika moni oli kirjoitellut supisteluista. Täällä niitä kans on pitkin päivää, mut eilen illalla oli kivuliaampia. Illalla niitä alkoi tulla ja kipu tuntui koko vatsan seudulla ihan siltä kun olisi vatsataudissa kun vatsaan tulee kipeitä kramppeja, samalla vatsa veti ihan kivikovaksi. Sit taas jonkun ajan kuluttua kipu helpottui ja alkoi uudestaan, aaltomaisesti. Niitä tuli muutamia ja juuri kun ajattelin ottaa aikaa kellosta niin helpottui ja nukahdin tunniksi ja sit heräsin vessaan niin taas tuli samanlainen kipeä supistus.Menin takasin nukkumaan ja yöllä ei kuitenkaan tullut mitään. Mietin jo että onko tässä vatsatauti tulossa vai onko nää nyt niitä kivuliaampia supistuksia....Tänään ei oo ollut samanlaisia mutta alavatsalla nippailee kyllä vähän väliä kummallisesti. Miten teillä muilla kellä on ollut niitä kipeitä supistuksia onko ne tuntuneet miltä?

Voi kun jotkut joutuu juosta vessassa yöllä vähän väliä, itse käyn maximissaan pari kertaa ja sekin tuntuu tarpeeksi hankalalta kömytä sängystä ylös kun sattuu tonne alas, luultavasti liitoskipuja.

Menninkäinen olipas sulla reissu :hug: kannattaa tosissaan miettiä jos jäi vaivaamaan mieltä että kysyis sieltä tammisaaren sairaalasta jos siellä tsekkaisivat vielä tilanteen. Kurjaa kun jää epävarma olo!!!

Ootteko muuten steriloinu jo näin aikasin tutit ja tuttipullot vai teetteko sen vasta juuri ennen käyttöä. Mietin vain kun on vähän tekemisen puutetta ja siinä olis vähän tekemistä mut en tiedä kannattaako niitä vielä tässä vaiheessa ruveta pesemään ja keittämään.

Misse81 32+4

 
Niin tosiaan, mikäs käsittely uusille tuteille ja tuttipulloille tulis tehä? Keittää vain vai mitä?

Tääl kans Shamandalien tavoin päivä ei oo lähteny käyntiin. Menin nukkumaan puolen yön aikaan, viiden maissa kävin vessassa kun mies heräili töihin. Sit valvoin siittä 7 asti ku en saanu nukuttua, kunnes heräsin vartin yli 11...! Nyt oon saanu aamupalan syötyä :ashamed: Onko muita joiden aamut venyy pitkiksi? Joskus sitä jopa kaipaa jo sellasta perhe-elämää et lapset herättelis ajoissa ettei tulis tämmösiä päiviä. Vaikka neuvolassa on kyl sanottu et sillon pitää nukkua ku nukuttaa.

Mulla sokerit pyyneet nyt tosi hyvin hallinnassa, oon kyl syöny tosi kurinalaisesti, paitsi sunnuntaina siitä seisovasta pöydästä, mut satunnaisia hyppyjähän ei lasketa, heh. Huomenna lääkärineuvola!

Jospa menis taas vähän pitkäkseen.......
 
Mötkylä mulla on käytettyjä tuttipulloja joten ne ajattelin pestä ja keittää. En oo ihan varma tarviiko uudet välttämättä keittää, kai se on suositeltavaa. Ja eikös tutitkin suositella keitettävän...
 
Menninkäinen: :eek: Jessus mitä toimintaa ollu. Huhhuh. Mul ois varmaan menny hermot ja lääkärit sun muut ois saanu kokea kuinka tän mamman hormonit hyrrää.. :/

Ilmottaudun kans siihen porukkaan jotka ei vessassa joudu ramppaamaan. Tasan kerran oon koko odotuksen aikana käyny yöllä pissalla ja seki on ollu jo ajat sitte. Eikä tarvi ees olla viimeinen asia ennen nukkumaanmenoa tuo vessas käynti, hyvin pystyy aamuun asti olemaan. Toki kaiken myötätunnon annan teille jotka joudutte ramppaamaan, ei mukavaa ollenkaa :(

Ja yhdyn shamandalieen, aika on menny ihan sikanopeesti. On ihan hullua ajatella että ens viikon lääkärikäynnillä mietitään jo sitä että kuinkas sitte jos menee yli lasketun ajan, et käynnistetäänkö vai saako olla sen pari viikkoaki yli.

Tuttipulloista et ei kai niitä viel kannata keitellä mut ei siitä haittaakaa oo jos niin tekee. Ite oon kyl sit ihan siinä ku sairaalasta on kotiutunu niin pessyt pullot ja tutit ja heittäny kattilaan poriseen. Niin uudet ku käytetytki :)

Mulla on taas tylsää.. Sain jo hyvälle mallille kuvien laittamisen levyille mut tottahan tää helvetin rakkine päätti sit alkaa kettuilun ja jäi joku pari levyllistä kuvia laittamatta ja muutamat videopätkät. Höh. Noo poitsu tulee pian eskarista ja tyttöki tuolt heräilee niin taas on toimintaa ja ääntä tupa täynnä.

Heikää hetkeksi :wave:
 
Onnea Pulleropallero!

Ja Apa, hienoa että pahin on nyt ohi ja saa hieman jo liikkuakin.

Maukkis noista mieslääkäreistä. Mä kyllä miehelle kerroin tuosta käynnistä ja siitä, miten musta tuntuu epämukavalta mieslääkäri tuota alakertaa kaivelemassa. Mies oli vähän virnuileva vaan ja sanoi, että se on varmaan unelma-ammatissaan. Hetkenpäästä sanoi, että näkee varmaan monenlaista pöheikköä. Mä kun oon tuskaillut sille tuota mätästä tuolla jalkojen välissä. Mutta kun ei uletu, niin ei uletu!

Mäkin tosiaan kuulun niihin, joiden ei tartte yöllä nousta vessaan. Herään kyllä kyljenkääntämistä varten, kun sekin on oma operaationsa. Kyllä kai sitä vois vessassakin samalla käydä, mutta en jaksa raahautua.

Oonko mä ainut, jota ei supistele kipeästi. Joskus kiristää, kun oikein rasittuu. Muttei siis mitään kipeää. Sinänsä tuttua, sama oli esikoiseltakin. Supisteli vasta salissa ja syntyi kumminkin etuajassa. Mutta kun mä en yhtään osaa kuvitella noita supistuskipuja, olisin varmaan jo autossa menossa synnärille, jos mulle niitä tulis. Kun en oo tottunut niihin.

No joo eipä mulla muuta tähän hätään.

Mrs Nobody 34 tasan

Mötkylälle piti vielä sanoa, että ihmettelen kun et pääse äippäpolille noiden sokereiden kanssa. Kun sullakin kuitenkin on joskus on korkeat arvot niinkuin mullakin. Ja nytkin sain taas uuden ajan. Musta tuntuu, että sunkin kuuluis päästä.
 

Yhteistyössä