JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Heipä hei..

Tervetuloa vaan munki puolesta henna-neiti :wave:

Menninkäinen: Joo tuo kuva kulma on sellanen mä luulen et tuo mun maha näyttää aivan hullulta :kieh: Mut se on kyl oikeestikki alannu roikkuun mut ei nyt ihan noin pahoin. Toivottavasti. :x Niin siis ite en oo kuvaa muokkaillu.

Lilleriina: Limaa on joo havaittu jo tuos oiskohan viime viikolla, googletin joskus limatulpan ja tuli tällast tietoo et mikä tahansa venyvä lima (ei siis todellakaan aina vaaleenpunasta tai verensekaista ) mitä tulee kun on raskaana loppuvaiheessa, määritellään limatulpaksi. Kaverin kans oli puhetta aiheesta ja hänellä edellisessä odotuksessa tuli joku pari viikkoa ennen synnytystä juuri tuota kirkasta räkämäistä limaa, ilman punertavuutta. Ja itellä ei oo sen kummemmin kokemusta muuta ku esikon ajalta jolloin tuli virtsanäyteastiaan sellanen hirvee klöntti ku oltiin jo sairaalas tositoimis. Se ny voi olla mitä vaan mut limatulpaksi sen nimesin. :$

No joo ihanalla aiheella alkoi.. :kieh: Porukalla menee puurot väärään kurkkuun.. :x

Eilen illalla tää mässäili ihan hirveesti, söin viennetan jäätelökakusta ison palan, tuoretta pullaa tuli otettua pari (4 :ashamed: ) ja kuinkas kävikää.. alkoi kauhee etominen ja ku olin nukkumaan menos niin eiku vessan lattialle pönttöä halaamaan. Ja oksensin sitte siinä ja oli aikas hirveetä. Rupeekohan elimistö sanomaan jo että nyt loppuu mässäily, sika. :kieh: Ekas raskaudes olin "oksennus/ruikkutaudis" pari päivää ennen synnytystä mut tuskin tää nyt sitä on ku silloin ei mikää pysyny sisällä, ees laimee mehu. Kroppa vaan tyhjäs itteensä sitä mukaa ja valmistautui tulevaan koitokseen ku mä yritin tankata ja tuskailin "mahataudin" kans. No kummasti loppui seki tauti suloiseen pieneen poikaan :D Mut toivottavasti tää ei oo vielä mitää enteilyä, sais pikkuinen olla sinne 38-39 viikolle asti ainaki muhimas vaikka malttamaton mieli onkin. On niin mieletön ero sellasis jotka on syntyny pari-kolme viikkoa ennen laskettua ja sellasis jotka on laskettuna tai yliajallisina syntyny. Ja sit ku haluaisin esikoiselle pitää 6v synttärit ennen ku täs halkee.. :heart:

Sori ku on niin oma napa painotteista juttua.

Jaksamista ja pitkää pinnaa teille jotka sokereiden kanssa painitte. Nyt oli muute stännekki tullu paastoarvon rajaksi 5,3. Ihan hiljan siis. Onkohan ne muutki raja-arvot sit noussu vai vaan tuo paastoarvo.?

Tuitsun polikäynnin uutisia odotellessa.. :wave:

maukkiksen rv:t 36+5

tervetulua joukkoon henna-neitivielä ehtii mukaan ;) kohtahan täällä vasta alkaa tapahtuakki :D
joku kysy synnytyksestä ilman kivunlievityksiä...mulla synnytyksen menneet niin että supparit TOSI vaimeita siihen asti kun veet menee ja sitten alkaa ryminällä tapahtua...eli supistusten kipu ero on niin HUIMA lyhyessä ajassa että mulle ne aukeamis supparit on yhtä tuskaa ja sillon tuntuu et pää hajuaa...mutta jotenki ne on kuiteski menny...henkisesti oon toipunu PALJON hitaammin niistä synytyksistä joihin en oo ehtiny saaha mittää.mutta tuntuu että fyysisesti äkkiämpää...
tuitsulletoivottavasti kaikki menee hyvin tänään!!!!! :hug:

muahtavalleelä sinä hermoile mahan muodon kans :D mua vaan ni huvittaa se ku on tosiaan niin puikula putkilo :D ja voi olla asiaa kuvakulmallaki ;)
kaveri sano että on huima ero lapsella jo vkoilla 37-38 kehityksessä.en oo ite aatelu että vois ykski vko niin paljo vaikuttaa.mutta onhan ne viimeset vkot hurjaa kehitystä keuhkoille ennen kaikkee...
minä oon nyt aiva otettu :heart: kävi kunnasta hoitaja joka ei ollu mua vähhää aikaan nähny niin sano että mulla on kasvot hoikistunu vaikka maha onki kasvanu :saint: eilen kävin puntarilla niin ei oo nyt vis 3vkoon paino noussu,jos ei sitte taas nla:n puntari pammauta omia lukemia :whistle: siellä näyttää aina 2kg enempi...mut otin sen huomioon..mulla vissii tullu joskus laskenta häriö kun oli laskenu että ois tullu ootusaikana 14kg :whistle: mutta just laskin ni ei mulle oo tullu ku 11kg =) että samoissa lukemissa mennään ku muiltaki.jospa tuo painon hidastus ois siittä johtuvaa ku oon nuitte sokereitte kans ollu tarkempi herkutteluista yms.tai voi kohta jo kysyä että mitä se herkuttelu oikein on :whistle: maustamatonta jugurttia ja mustikkaa tai mansikkaa sekkaan :whistle: ja mulla on saattanu lopussa paino välillä pysyä samassa tai jopa laskia...
muahtavallemulla on tullu muissa ootuksissa sama makiaähky mikä sulle tuli :ashamed: :snotty: söin itteni niin täyteen makiaa että sitte piti oksentaa kun NIIN ällötti :ashamed:
mutta nyt läen virkkaan tai pinkkaan pyykit eka...

Huomenta joulukuiset!

Taas yksi huonosti nukuttu yö takana... mua supistelee paljon KIVUTTOMASTI ( |O ), ja maha on kipeä supistelujen jälkeen :ashamed: Meillä oli miehen kanssa tiistaina ihana ilta, jolloin saatiin paljon puhuttua asioista ja nyt on hyvä ja kevyt olo :heart: Paitsi että on todella surullinen ja järkyttynyt olo tuon Jokelan kouluammuskelun vuoksi :'(

En minä enää muista, mihin piti kommentoida... eilen yritin jotain kirjoittaa, niin alkoi se päivitys- tms. tauko.

Odottavaisin mielin,

- Asrai ja Tiitiäinen rv37+6 -

aamupäivää. Meillä oli eilen haikaranpesän 1. valmennus, eniten huolettaa mihin saa auton ilman sakkoja... Ei vieläkään osaa ajatella itseään synnyttämään.

Toinen koira sairastellut ja mennyt pari pv sen sotkuja siivotessa, juuri napsahti oma selkäkin pitkästä aikaa, liikkeelle lähtö ei meinaa onnistua mutta kun on pystyssä ja liikeessä jonkin aikaa, vertyy, liekö joku noidannuolen tapainen?

Kutinasta on jotain ilmeisesti ollut, en jaksa selata kaikkea kun on niin älyttömästi tota kirjotusta, mutta täällä tullut mahaan kutisevaa pientä näppyä. Paljon rasvailtu koko raskauden ajan, ei arpia näkyvissä, mutta jotain ärtymystä nyt, hydrokortisonivoiteella vähän rauhottuu.

minimi 33+3

heippa! Niin ja tervetuloa uudelle! :flower: En nyt muista nimimerkkiä... :ashamed: Nyt sain aamulenkin tehtyä koirien kanssa kipulääkkeen voimin, on toi panacod vähän parempaa kun panadol. Nyt lämpimällä haudon tota nivusta jotta pääsisin viä kaupunkiin käymään ilman kauheita tuskia. Surettaa kyllä toi jokelan koulusurma ihan hirveesti...oiskohan tampereen keskustassa missään paikkaa jonne ihmiset veis kynttilän et vois itekkin viedä? Tekis mieli jonnekkin näkyvälle paikalle viedä. En voi kuvitellakkaan millanen tuska sen ampujan läheisillä on...ja niitä kun ei pahemmin varmaan huomioida ja ihmiset saattaa syyllistää niitä. Ei oo mitään kamalampaa kun se että oma lapsi täysin yllättäen tekee jotain noin hirveetä... :(

nyt muistin aikana tulin kysymään.ei oo mielä imetyksestä kauheena ollu puhettä,mutta kuinka moni on aikonut hankkia imetystyynyn?ite ompelin neljännelle lapselle kun alko hartiat olla jumissa...oli kyllä oiva kampe!suosittelen muillekki!mulla pitäs vaa ostaa sinne sissään niitä tyrox-palloja kun edellisellä täytin aina jollain isommilla tyrox-juttuilla joita äiti oli sairaalasta saanu mutta oli eka liian kova,hetken sopiva jasitte liian lusu...

Lumienkelille pidän täällä peukkuja pystyssä et kaikki ois masukilla hyvin. :hug: :heart:

pulleropallerolle vielä onnea, ja koko perheelle. Kyllä se pieni poika siitä päivä päivältä vahvistuu, ja pian pääsee jo kotiin teidän kanssa... :heart:

Pi pa re: sulla on joku rehu mahassa. :D :LOL: Voe voe... Ihana masu, ja hieno kukka... :D Pitäskö ite laittaa sellanen kilpikonnan kilpi? :D :saint:

suzycolle :hug: Toivotaan et pian olo helpottuis, ja mieli kans... :hug:

Tuitsulle :hug: ja tsemppiä tän päivän käyntiin. Niin kun joku jo sanoikin, niin pidä pääsi. Susta ja sun lapsesta on kyse. :hug: Ja sektion jälkeen ei varmaankaan joudu miettimään ainakaan voiko istua toisella kankulla, kottarin renkaan päällä vai voiko istua ollenkaan. ;) Jos niinku jotain pitää taas hakea. :D

Tervetuloa Henna-Neiti :wave: Ja mulla on kokemus synnytyksestä ilman puudutusta, eli joo, kyllä sen kestää. :) Tai mun mielestä ei ollut paha paikka, mutta tosin se synnytys meni mulla ennen kuin edes tajusin synnyttäväni... :whistle: Jälkeen päin sitten kätilöltä kysyin et ihanko oikeesti muka luomuna synnytin niin se naureskeli et joo, näin pääs käymään. :LOL: Mut oon miettinyt sitäkin, että toinen kerta tosin voi olla eri sinänsä jo, koska nyt vähän tietää mitä odottaa ja mitä on edessä... ;)

lilleriina: mulla kans alkanu tollasta vastaavaa limaa olla, valkkariksi sen oon aatellu. Neuvolassakin viimeks terkka kysy et onko valkovuotoa kun oli plussalla...

( . ): Jeps... Maha on ihan "väsynyt"... :headwall: Eilen illalla Torsti sitten alkoi ihan kunnolla treenaamaan, ja melkeen 1,5 h myllersi ihan koko ajan. Hyvähän se on joo että liikkuu, mutta sattu kylkiluihin (ne pirulaiset kun on epeliltä tilaa viemässä :headwall: ) ja nahkaan sattuu kun venyy ihan hulluna. Ja sitten samaan aikaan vielä käsillä (oletettavasti koska kovemmat iskut tuntuu kylkiin ja ollu pitkään rt:ssa) tyrkkii värkkiin päin. :kieh: Mies ja esikko nauro silmät vesissä kun mä ähisen ja tuskailen, ja pompin siinä samassa väliin ku nipistelee. :kieh: Yölläkään sitten ei oikein saanu nukuttua, kun jos löysi sellaisen asennon missä maha sai levätä, alkoi taas jumppatuokio... :whistle:

Ja sitten mietin tänään kun tulin kaupasta, että mahtoikohan eilen illalla ja tänään supistella: lonkissa (tai vaan jommassa kummassa) tuntui sellasta vähän niin kuin puutumisen tunnetta. Kestää muutaman sekunnin, ja liikkeellä ollessa helppaa kun pysähtyy. Ei siis ole kipeä, mut sellanen jännä, outo tunne... Kaverilla supistukset tuntui just lonkissa, mut mietin et voisko nää olla sit suppareita? Kun tosiaan ei oo kipeitä... Ja kyllä, olen kertaalleen synnyttänyt enkä tiedä miltä supparit tuntuu. :kieh: :D :saint: Tai siis voi tuntua... :whistle: :ashamed:

Sain muuten otettua vihdoin masukuvan, se on tältä päivältä eli rv 35+3:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1202484.jpg
Ja kauheet seepranraidat... :ashamed: Onneks suurin osa kuitenkin piilossa ;)

Käytiin eilen ostamassa nyt sitten se kaukalo, ostettiin tällänen:
http://www.kvw-mhm.de/kindersitz/Bilder_2PG/Graco_LogicoS.jpg
Tuon värinen, tässä parempi kuva kokonaisuudesta:
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Akta_LogicoS_Gloria.gif
Ja sadesuoja ostettiin kans uus, vanhan repaleisen tilalle. ;) Kuvioituja unirättejä ei sitten saatu, niitä kun ei nyt ollu.. :( No on tässä onneks vielä aikaa niitä ettiä, eiköhän noilla valkoisilla siihen saakka pärjätä... ;)

Nyt menenkin tästä paketoimaan isänpäivälahjan, vaikka turhaa se taitaa olla kun neiti meni isälleen sitten jos kertomaan mitä on ostettu... :whistle: Mies puki tyttöä meidän sängyllä, ja neiti sitten kapsahti kaulaan ja sanoi et "ostettiin iskälle housut, ne on tuolla kaapissa ylhäällä". :headwall: :heart: No, onneks ei kertonu et ostettiin iskä- bokserit ja sitten shortsipyjama missä on karvisen kuva ja siin lukee "loverboy". :D Ja eikä ne kyllä kaapissa oo ylhäällä, millä tällänen persjalkanen ne ylös sais ku ei viiti tuolille kiivetä kun ne voi alaskin laittaa. :LOL:

Mutta nyt teen tilaa muille ja poistun takavasemmalle...

:wave:

Shamandalie ja Torsti 35+3 :heart:

hulivili: mä en oo imetystyynyä aikonut hankkia... Esikoista koitin sairaalassa sellasen kanssa imettää, sitten kotona tavistyynyjen kanssa (siis jotka sellasia isomman kokoisia) ja kaikkein paras oli ilman mitään tyynyjä... Oli sideharso polvella, neidin pää siihen ja tissi suuhun. :D Ei onnistunut mulla tyynyn kanssa, en tiedä sitten vaikuttaa rintavarustuksen koko siihen vai enkö vaan hokannut tyynyn ideaa... :saint:

Henna-neiti: tervetuloa tänne joulukuisiin... :wave: =)

Suzyco: Todella järkyttävä tuo tragedia tuolla Jokelassa. Mäkin sain monta viestiä tosta tän iltaisesta kynttilöiden sytyttämisestä. Ei olisi ikinä uskonut, että suomessa pääsee tällaista tapahtumaan... :'(

Tuitsu: Jos et itse halua, että kääntöä yritetään, niin pidä ihmeessä pääsi äläkä suostu, vaikka ne kuinka yrittää sun päätä kääntää...

Täällä kanssa erittäin huono yö takana... |O Mä en nukkunut juuri ollenkaan, sillä mul oli jatkuva pissahätä ja söin illalla suklaata, niin närästys oli jotain aivan järkyttävää... Yritin nostaa tyynyillä päätä ja kokeilin kaikkia asentoja, mutta ei... Tuntui, että ruokatorvi palaa justiinsa... :( No, oli sentään aamussa jotain positiivista. tyttö tuli mun viekkuun, kun iskä lähti töihin ja nukuttiin melkein kymmeneen... Siis tyttökin nukkui... :D Yleensä meillä herätään 7-8 välillä... Pikkuinen on ollut taas ihan liian hiljaa... Musta tuntuu, että potkuja ei enää tule ja se on vaan semmoista pientä möyryämistä... Sitä alkaa aina pienessä mielessä kuvittelemaan kaikkea... :(

Hulivili: Mun kaveri lupasi mulle lainata omaa imetystyynyään, kun ei enää tartte sitä... hänen mielestään se on ollut ehdoton juttu... Joten saan nyt sen itsekin kokeiluun. Esikoisella pidin ihan tavallista tyynyä, kun imetin istualleen... Itse vaan toivon, että sitä maitoa tulis yhtä hyvin kuin viimeksikin... :D

jaksuja teille

Riikkuli 35+4

Huomenia!

Ensinnäkin, tervetuloa Henna-neiti!

Jokelan tapaus kyllä pyörii mielessä täälläkin. Nyt tarttis todella miettiä mikä on menny vikaan kun ihmiselle ei jää muuta vaihtoehtoa kun tehdä noin. En halua missään tapauksessa puolustella, mutta kun jokaisella on niin erilaiset lähtökodat ja kun jokaisella se oma pää on ainoa jonka sisään pääsee... toi juttu on jotenki tosi ahdistava, kun ei sitä tyyppiä edes voi leimata pelkäks "hulluks" vaan siinä on niin paljon muutakin. Älykkyys ja katkeruus voi olla aika vaarallinen yhdistelmä...

Jonkinlainen imetystyyny olis varmaan aika jees. En vaan oikeen tiedä et minkä kokonen ym. sen pitäis olla jos itte alkaa väsää...

Suzyco, tiedän kyllä miten ahdistaa jos ei pääse kunnolla koirien kanssa liikkuu. Kyllähän ne koirat kestää, mutta kun on itte niihin päivittäisiin lenkkeihin niin tottunu, että mulla ainaki tekee pahaa jos ei jonain päivänä pääse. Mut ei oo enää kauaa jäljellä tätä odotusta, että vaikka tässä nyt olis loppuajan ihan rampa niin pianhan se loppuu. Toivottavasti nyt kuitenki sulla ne kivut helpottaa! Mulla onneks ollu nyt liikkumisen kannalta parempi jakso, saa nähdä kuinka kauan... Toivottavasti nyt kuitenki sulla ne kivut helpottaa!

Vetiver 35+6

Joskopahan raapustaisin taas pitkästä aikaa jotain minäkin.

Neuvolassa eilen piipahdettu ja kaikki ok. Verenpaine edelleen tädin mittaamana korkealla, kotona ihan ok joskin hieman ovat kohonneet. On kuulemma ihan normaalia et lopussa voivat vähän kohotakin. Aikoi sitten laittaa äpolille synnytystapa arvioon ku olen niin pätkä. Aika menee varmaan tuonne vkolle 38 että aika myöhään, mutta oli neukkatäti sitä mieltä et jos sitä ennen syntyy niin ei oo niin iso etteikö mahtuis, että lähinnä sen takia tuo arvio jos alkaa yli menemään. Vähän nyt alkanu mietityttään et mitäs jos onki aika iso eikä mahtuis, hui! Ei passaa ajatella liikoja! Vauvan pääkin oli jo tosi hyvässä asennossa ja ei juurikaan liiku enää. sf mitta 34 mikä ekan kerran vähän poikkes keskikäyrältä ylöspäin, vauva kyllä aika pylly pystyssä pönötti ku mittas.

Tähän saakka kaikki mennytkin niin hyvin, että pitihän mullekin sitten joku vastus tulla. Toisen tissin alta tuosta kylkikaaresta niin julmetun kipeä että liikkuminen tekee tosi kipeää. Ihan ku kylkiluu ois poikki ( ei oo kyl ikinä ollu, mut vois kuvitella et ois näin kipee ) Nukkuminen viimeyönä oli yhtä tuskaa, kylkeä kun kääntää niin itku melkeen tulee ja ku sitä kylkeä pitää yön aikana vaihtaa 100 kertaa niin ei ollut kovin kummoista nukkumista. Neuvolassa sanoi että on aika yleistä nuo kylkikaaren kivut ja inhottava mut ei voi mitään. Tuntuu et jos tää tästä vielä pahenee niin pakko tälle jotain on voida. Sohvalle ku istuu niin saa miettiä et miten tästä sit ylös noustaan jne.

Ihanaa, ulkona sataa lunta! Melkein pitäis lähteä ihan pihalle ihaileen.

Imetystyynyä olen minäkin miettiny, mut ajattelin ensin kokeilla riittäiskö nuo omat aikas isot tyynyt tai et tarviiko ollenkaan. Hommaa sit jos alkaa siltä tuntua.

Ai niin.. Pulleropallero kovasti onnea pojasta! Ja Henna neiti tervetuloa mukaan.

Raskausarvista oli kyselyä. Vatsassa niitä ei vielä ainakaan ole... reisissä ja pakaroissa ja tisseissä jonkin verran. Ehtiihän tuo mahakin revetä vielä... on se niin pinkeä koko ajan et ihme miten oon toistaiseksi säästyny arvilta.

Onneksi en oo ainut kenelle makea maistuu. Välillä tuntuu että koko ajan pitäis saada jotain herkkuja tai ylipäätään olla syömässä. Onneksi paino ei viikossa ollu noussu ku sen 400g. Koittanut kuitenkin käydä kävelyllä vaikka se aika tuskaa onkin välillä. Yleensä alku hankala mut helpottaa sit ku vähän matkaa kävelly.

Jos nyt ei sitten koko sivullista kirjoittais ihan yksinään...
Kaikille hyviä vointeja ja koitetaan jaksaa vaivoinemme vielä vähän aikaa!!

Snoukku

No heippa! :D

Ette usko miten päin täällä mahassa ollaan.
No RAIVOTARJONNASSA tietty. :headwall: :headwall: :headwall:

Kaiken ton stressaamisen jälkeen siellä ollaan kuuppa kiltisti lantioluissa kiinni. :D

Ja sit paras:
Täti sanoi että täällähän on pippelikin.
Olin siihen sitten että :eek:
Ja sanoin et sehän on tyttö?
Johon täti että elä nyt kuitenkaan rupea vaaleanpunaista ostamaan. ;)

Kaikille kiitos tsempeistä, ja Henna-neidille tervetuloa mukaan.
Jos pistät vielä synnärin niin lisään tonne etusivun katalookiin!

Onneks olkoon Tuitsu! Toivottavasti hän nyt sitten ymmärtää pysyä näin päin. Mulla oli kans vähän sama reaktio kun lääkäri sanoi että poika näyttäis olevan tulossa. Olin vaan et "miten niin, eikä oo"... Olin niin ajatellu että tyttö tulis, varsinki siks kun mun äitikin veikkas tyttöä ja äidithän tunnetusti tietää kaiken.

Snoukku, todellakin maistuu makea ja suolanen ja kaikki siltä väliltä. Jos mä en kävis joka pv koirien kanssa lenkeillä niin millanenkohan pallo mä olisin!? Kun nyt on jo tullu varmaan kohta 20 kg lisää...

Lumienkeli: Mulle tuli tänään tuollainen samanlainen heikotuskohtaus kaupassa! Ei auttanut muu ku jättää ostoksien tekeminen myöhemmälle ja suunnistaa takaisin kotiin lepäämään. Otinkin sit 1.5h päikkärit ja nyt on taas pirteä olo :) Pohdin ekaks et ookohan tulossa kipeäksi, mutta ilmeisesti toi on taas uusi vihje siitä että täytyy hidastaa tahtia ja ottaa rennosti.

Pi pa re: Aivan ihana masu!! Mäkin tahdon tollasen kukkajutun...

Pulleropallerolle :flower: Kiva kuulla että koko perhe voi olosuhteisiin nähden hyvin!

Henna-neiti: Tervetuloa! :wave:

Tuitsu: Onnea rt:stä :D Ja pippelistä :eek: Oon kuullut että tytöt "muuttuu" helposti pojaksi, ja löytyy kaveripiiristä yksi joka odotti lääkäreiden mukaan poikaa mutta synnytti ihanan pikku-prinsessan :)

(.) Yhdyn kaikkiin jotka raportoi säkäreitä kohdunsuulla ja kylkikaaren joutumista koville. Täällä on muksuteltu raivotarjonnassa jo ainakin nelisen viikkoa, ja sen kyllä huomaa *huh*

Neuvolassakin tuli käytyä tänään - terkkariharjoittelija piti koko session vakkaritädin seuratessa taustalla, oli oikein mukava ja empaatinen neiti. Verenpaine ja proteiinit ok, Hb 105 ja lisärautaa kävin paluumatkalla hakemassa. Sf mitta 35 - eli isompi kuin monella yliaikaisena vaikka "vasta" viikolla 36 mennään. Painoa tullut ties kuinka kauan tasaisesti 500g per viikko (nyt yht 13kg), johon terkkari kommentoi et sehän on just sopivasti :)

Ainiin. Minimille piti vielä kommentoida että mekin saatiin MOLEMMILLA Haikaranpesän valmennuskäynneillä sakkolappu!!!! Mulle jäi hiukan epäselväksi että miten se parkkisysteemi oikein toimii, kun oikeita ratkaisuja ei ilmeisesti ole olemassa. Ehkä noi valmennukset on vaan Helsingin kaupungin tapa hankkia lisää plussaa budjettiin :eek:

Tervetuloa Hennalle!
Hulivili kyseli imetystyynystä. Mää ostin sen tuolle kuopukselle just niskasärkyjen takia, semmosen Pikku-Liinu(?)merkkisen, mut en osannu käyttää :( Jotenkin se tuntu liian kovalta ja paksulta, etten saanu vauvaa luonnolliseen asentoon sen tyynyn ja näitten jättitissien väliin ;) Nyt odotusaikana se on hyvä yöllä jalkojen välissä =)
Lilleriinako se kyseli limasta;mulla alkanu sitä kans tuleen mutta uskoisin sen kuitenkin olevan valkovuotoa. Ekasta kyllä alko irtoamaan limatulppaa jo vkolla 37+ vaikka syntyikin vasta 41+4. Sillon siinä oli veriviiruja mukana ja lima oli paksumpaa.

Neuvolassa kävin tänään;
rt
:heart: 145
paineet vähän nousussa 123/85
pissa pitkästä aikaa puhdas
hg 126 eli rauta on auttanut(viimeksi107)
liikkeet++
sf-mitta 34cm eli edelleen menee omalla käyrällään yläkäyrän päällä.
Painoa tullut 600g/vko nyt yhteensä 14kg :eek:
Kaikki siis kunnossa ja seuraava neuvola 2 vkon päästä.

Kysyin sitäkin et miten toimitaan jos lapsivedet menee nyt kun nuita suppareita on päivittäin aika paljon, ohje oli tilata ambulanssi heti koska vauva ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt ja edellinen synnytys vain 2,5h. Niin kyllä olin itekkin pähkäillyt mutta halusin varmistuksen :)

Kiva et Tuitsunkin vauveli on kääntynyt Rt:hen!Ja toivottavasti et ole kovin paljon mekkoja ostellut ;) Kaverilla kävi just noin, eka sanottiin et 100% poika tulossa ja sit vaihtuikin seuraavassa ultrasa tyttöön ja lopulta tyttö olikin :) Kerkes aika paljon sijoittaa poikakuoseihin :D

Nyt lenkille :wave:

Maikka+nelonen 34+4

Hienoa että tuitsu sun pikkuinen oli kääntyny rt:hen!! Sä et varmaan muistanu koputtaa puuta ku tuumasit joskus moooneeenmonta viikkoa sitte että "mähän sanoin että se on tyttö" :D Joo pelkään kyl sitä et jormanki pippeli muuttuu joksiki muuksi, tuntuis vaan ihan hullulta ajatukselta et tytön jalkojen välis heiluis sellanen tappi. Loppuun asti sukupuoli on arvoitus vaikka poikalupaus onki saatu mutta pisti kyl miettiin.. :)

Napa repee fiilis on ollu taas ihan hirvee ja tänään pongasin ihka ensimmäisen mahaan tulleen raskausarven. Itseasias tunsin eilen sellasen hommelin et nyt kyllä ihme jos ei oo viiruja huomenna ja peilin avustuksella melkein kyljessä komeilee upeat kunniamerkit :D Eipä haittaa yhtää mut just ku ehdin leveileen hyvällä mahanahalla :kieh:

Imetystyynystä oon kans haaveillu mut tuskin lähden sellasta tekeen tai ostaan ellei sit jostain kirpparilta halvalla löydy tai joku omaansa anna. Tavallisen tyynyn avulla oon aiemminki pärjänny.

Joo eipä mitää asiaa, taidan mennä sohvalle tytön seuraksi lukeen muumikirjaa.. :wave:

Voi, kun taas kävin tuolla marrasvauvoissa, nimimerkki joka oli tosi tuttu vauvakuumepalstalta oli eilen synnyttänyt kuolleen pienen pojan...
Hitsi miten elämä on epäreilua... :'(
Oma pelko taas vaan kasvaa. :'(

Ei pitäisi mitään käydä lukemassa...

Heipsan!
Ja valitusvaroitus heti ens alkuun!!!!

Mulla oli tosi taas sama ultraaja joka oli rakenneultrassa ja se ei todellakaan ole mistään ystävällisimmästä päästä.. :( |O
Ensinnäkin se alkoi jo käytävällä ulvoo että eikö tuolle lapselle ole ketään katsojaa perään. Se lääkäri kun ei halunnut että tenava olis tullu mukaan huoneeseen. :( Ja koko aamun oli toinen parka odottanut että pääsee näkee vauvan. :'( No onneks mun systeri sattui aamulla tulee kahville ja lähti mukaan sit että oli lapselle kaitsija ultran ajaksi. Voitte vain kuvitella mikä pettymys se lapselle oli..

Ensinnäkin mitään virtauksia ei mitattu napanuorasta mitä odotin. Kun niistä viratuksista nimenomaan oli puhe. Nyt oli vauva n. 2kiloinen ja kuulemma vähän pienempi kuin olisi odottanut mutta niin se tuumas ettei paljoa. Ja jos jatkaa tätä vauhtia kasvua niin pitäis olla kokoarvio laskettuna aikana n. 3,3-3,4 kg. ja arvioon otetaan mukaan heitto +/- 200g. Siis lyhykäisyydessään vauva on vähän keskiarvojen alapuolella kasvussa mutta se jäi edelleen arvoitukseksi että miksi ja onko se nyt huolen aihe vai ei!! :/ Tää kuulostaa varmaan sekavalta mutta niin se on mulle itsellekki sekavaa. En siis tullut hullua hurskaammaksi tuolla käynnillä. Nyt siis tiedetään että vauva on pienempi mutta tarviiko siitä olla huolissaan???? Mistä minä voin etukäteen tietää jatkaako vauva kasvua samalla käyrällä vai onko se kasvu jo pysähtynyt???

Se lääkäri katsoi vain mun painoa ja sen nousua!! Että hyvin on tullut painoa.. Joo on tullu kyllä minä sen tiedän vähän liiankin hyvin mutta mitä mun painon nousu liikuttaa vauvan hyvinvointiin?? Kyllä todellakin tiedän mitä on kantaa 15 lisä kiloa mutta ei niistä oo apua jos vauva ei kasva!!

Sen se lääkäri sanoi että alhaalla vauva jo todella on ja ainut positiivinen asia minkä se sai suustaan ulos oli että enää ei pitäisi vauvan ainakaan kääntyä "väärinpäin" kun on niin alhaalla toi pää.

Kysyin kuitenki ennen kuin poistuin että no entä se laskenut sf mitta? Niin kommentti oli että sitä ei oo osattu mitata oikein! :eek: Mun mielestä aika erikoinen kommentti kun kuitenki kolme mittaajaa saa saman tuloksen; kaksi lääkäriä ja yksi terkkari.. :/ ja kaikki nämä kolme on ollut sitä mieltä että nyt kannattaisi tutkia mistä on kyse.

Ollut kyllä niin paska fiilis koko ajan. Nyt sitte vain odotellaan seuraavaa neuvolaa ens viikolla..

Niin ja sain lapsen jäämään sinne odotushuoneeseen sillä verukkeella että sanoin että lääkäri ottaa vauvasta kuvan ja äiti tuo sen sulle sit. Niin siihen se lääkäri sanoi että turhaa kai sitä kuvaa ottaa ku ei sovi ku pieni osa siitä vauvasta siihen kuvaan eikä siitä maallikko ymmärrä mitään mistä kohin se on otettu!!! :eek: Pyysin kuitenki sinnikkäästi kuvan mukaan ja se antoi lopulta sen ja sanoi vain että no tuossa on.. voithan sanoa että siinä on vauvan pää vaikka ei se siitä mitään saa selvää!!! :eek: Että oikein kiva ultra reissu.. :(

Muoks. sen verran että esikoisesta tuo samainen täti antoi kokoarvioksi että PIENI vauva on tulossa että hyvä jos kolmikiloinen.. korkeintaan 3,2kg.. esikoinen oli syntyessään 3,8kg.. :whistle:
tiedän kyllä että noi kokoarviot heittää joskus paljonki mutta kun on niin varma itsestään.. :p

Luin tossa tämän päivän iltasanomista siitä eilisestä ampumistapauksesta, tuli mielettömän paha olo. Katselin sitten meidän iltapalalla olevaa tyttöä joka niin viattomana siinä söi. Kyynel aivan tipahti. Ei kenelläkään pitäisi olla oikeutta riistää toisen henkeä.
Miten oman lapsen menettämisestä selviää? En halua edes tietää, niin kamala on jo ajatus.
Mielessä kanssa myllertää kaikkea pahoja asioita vauvan syntymään liittyen... Ja kyllä, elämä on epäreilua. Haluais uskoa että kaikella on tarkoituksensa mutta tiedä sitten... :'(

Synnytyssairaala olisi Tays, tiedä sitten mitä ne puhu jossain vaiheessa vaasaan menosta synnyttämään... Ei kai siinä mitään järkeä ole??!

Sain vasta tänään päätöksen äitiyslomani alkamisesta, alkaa 19.11. Kyllä jo hermo meinasi mennä kun laitoin hakemuksen kuitenkin jo rv 24-25. Tytön päätös tuli silloin "muinoin" kuukaudessa, en tiedä miksi kela sitä tietoa panttasi. Moneen otteeseen jo ilmoittelin että sairaslomalla ollaan kuitenkin sinne asti. Aina vaan toivon että ei täytyisi olla kelan kanssa tekemisissä kun se on niin hankalaa.

Vali, vali... Onko keinoja tämän närästyksen nujertamiseksi? Kaikki syöminen närästää eikä viitsisi koko ajan olla Rennie suussa.. Aamupalan ja etenkin aamukahvin pystyy vielä *koputan puuta* nauttimaan ilman närästystä. Sitten se alkaa aamupäivällä... ja jatkuu ja jatkuu...

Henna+Rookie 33+3

Ai niin tervetuloa Henna-neiti!! :wave:

Närästykseen ei mulla ainakaan auta mikään muu kuin rennie.. Ja nyt taas viime yönä jouduin herää siihen kun meinasin taas tukehtua oksennukseen.. Jouduin sit sen takia valvoo ku kurkkua poltteli.

Niin ja tänään taas toi heikotuskohtaus iski.. joku muukinhan sitä oli kokenut??

Täällä tutustuttu sairaalaan tänään! Ei vaikuttanut pelottavalta paikalta olleskaan... Eilen viiminen lääkärineuvola sit, hyvin mahtuu kuulemma tuleen, ei ole sokerit kasvattaneet vauvaa, joten ei lähetettä äitipolille! Ja tosi ylhäällä on vielä, kohtu kiinni ja kova, vai miten se nyt sanotaan... Aattelin että nyt alan kyllä tekeen rivakoita kävelylenkkejä, että saadaan poitsu ulos hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa, pelottaa et menee yli ja tulee kaikkia ongelmia. Lääkäri ei kertonu mitään vauvan koosta sen kummemmin, kuin että normaalikokoinen, jäi vaivaamaan kun en kysynyt tarkempaa painoarviota. Muille vissiin kerrottu?
Tuitsu kiva että sunkin POITSU kääntynyt!

Yhteistyössä