JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Menninkäinen: Kyllä mulle määräs ihan lääkäri siä synnytyspäivystyksessä panacodia ja sitä oon saanu tayssin osastollakin kun olin suppareiden takia. Eikä myöskään pakkaus selosteessa kielletä sen käyttöä. Se pakkaus seloste on vähän epäselvä jotenkiin kunsiinä vaan on että haittavaikutuksia ei tunneta mutta tosiaan kun moni lääkäri on sitä jo antanu tai määränny niin ei se voi vaarallista olla. Yks yksityinenkin määräs alkuvaiheessa pahaan selkäkipuun mulle sitä. Parasetamolihan siinä on vaikuttavana aineena. :)

Myrskynmerkki: Mulla on viikkoja nyt 34+4 ja tayssissa kun kävin keskiviikkona niin painoarvio oli 2,6kg ja kuulemma ihan normaalin painonen.tyttö tosiaan pitäs olla tulossa. :)

Juustokakusta ja sen säilymisestä... teen useinkin jo edellisenä päivänä sen hyytymään ja hyvin säilyy ;)

tässä tommonen takuu varma ja helppo jonka meillä isäntäkin j atytöt 8 ja 9v osaa tehdä jo lähes ilma reseptiä... tota on meillä aina tarjolla kun pitää leipoa...
ei ole liian makea kun tulee tuota piimää, jota muuten en voi paljaltaa juoda yhtää mutta tuossa on hyvää... ja ei kannata kertoa ihmiselle ennen maistamista mitä siinä on kun osa on melkosen ennakkoluuloisia just tuon piimän suhteen...

AURINKOKAKKU

Pohja:
200g Digestive-keksejä
(ite käytän minttudominoja, jotka heinonnan koneella täytteineen)
75g Voita (vähemmän riittää jos on täytekeksejä)

Täyte:
1½dl Sokeria
2tl Vanilliinisokeria
4dl Piimää
2dl Kuohukermaa (mieluummin laitan vaahtoutuvaa vanilija kastiketta, jolloin vaniliinisokerin voi jättää pois ja sokerin määrän pienentää ½dl, sekä liivatteen määrää lisätä 1-2, riippuen miten vaahtoutuu tuo kastike)
3rkl Sitruuna mehua
6 Liivatelehteä
(lisään joskus esim. vajaa ½dl jotain likööriä(kerma-,kahvi,- metsämansikka tms) kun haluan sellasen tosi hyvän siittä

Päälle:
2prk Mango- tai Persikkasosetta (esim. Pilttiä

- Hienonna keksit ja sekoita joukkoon sulatettu voi. Painele muruseos
irtopohjavuokaan tai piirakkavuokaan.
- Pane täytettä varten liivatelehdet likoamaan kylmään veteen.
- Sekoita sokerit piimään joukkoon.
- Vaahdota kerma ja yhdistä piimäseokseen.
- Purista ylimääräinen vesi liivatelehdistä ja sulata ne kiehuvaan sitruunamehuun
- Sekoita vähän jäähtynyt liivateseos piimä-kermaseokseen ja kaada vuokaan.
- Anna hyytyä kylmässä vähintään 3 tuntia.
- Levitä päälle Mango- tai Persikkasose.
- Koristele persikanviipaleilla

Täällä ollaan ihan kamalassa flunssassa :eek: Siis sunnuntaista asti ollut nenä aivan tukossa ja sellainen jyrän alle jäänyt olo. Eikä paranemisesta merkkejä. Mustaherukkamehua on mennyt, ja jonkin verran panadolia, mutta ei mitään... Kauankohan vielä kestää. Tänään iski sitten vielä yskä päälle.

Sellaista tulin sanomaan, että Myrskynmerkki, minulla oli painoarvio viikolla 35+2 2 kiloa päältä tunnustellen ja 2,4 kiloa ultralla. Lääkäri ei oikein osannut sanoa, kumpi olisi enemmän oikeassa, veikkasi pitkäraajaista lasta, mistä syystä tuo ultra antaisi vähän liian suuren painoarvion. Ja arveli että sellainen 3 kiloinen olisi täysiaikaisena.

Vinkkejä flunssan taltuttamiseen? Mulla on kodin uudistaminen ihan totaalisen kesken, olen lähinnä ehtinyt saada kaaoksen aikaiseksi, ja täällä on sotkuisempaa kuin varmaan koskaan. Ei tänne voi vauvaa tuoda. Joten flunssasta pitäisi päästä pikimmiten eroon, että saisi rauhassa sitten synnytellä.

Landir 36+5

Perjantaita!

Tänään kävin taas äippäpolilla. Sydänsykkii hyvin ja lapsivettäkin löytyi nyt sitten arvojen mukaan ihan hyvin, joten enää ei tarvi käydä siellä kontrolissa. Neuvola käynnit jatkossa. Harmi Lumienkeli, että sulla oli niin tyly lääkäri, mulla oli tänään tosi kiva mieslääkäri, joka kertoi tosi paljon ultratessaan ja kyseli ja oli kiinnostunut minun voinnista. Painoksi hän arvioi 2,8kg ja viikkoja tänään on 36.

Henna-neidille tervetuloa mukaan!

Menninkäinen kyseli kaurapussin lämmityksestä. Meillä ei oo mikroo ja ollaan käytetty kaurapussia kylmänä ja sit meillä on sellainen lämpötyyny, joka täytetään kuumalla vedellä, niin luulisin, että se ajaa saman kuin kuuma kaurapussi. Oon tykännyt siitä ja se on auttanut. En tiedä voiko kaurapussia laittaa uuniin.

Mötkylä Mä oon oon tekemässä huomenna kans keksipohjaisen tuorejuustosuklaakakun, jonka ohjeessa sanotaan, että täytyy antaa tekeytyä yön yli. Eli eiköhän ne säily, eikä tarvi samana päivänä syödä.

Ei kai tässä muuta. Huoli on syntyvästä, vaikka kuinka yrittäis nauttia odotuksesta.

Heipä hei! Kuulumisia taas pitkästä aikaan yritän kiejoitella! Ensinnäkin onnea Pulleropallerolle poikavauvasta! :flower:

Ja Tuitsulle tietenkin tytön/pojan rt:ta! =) Mun oli pakko käydä kurkkaas tuolla marraskuisissa tämä enkelivauvatapaus myös ja kyllä sydän pompahti. Itsekin muistan kyseisen nimimerkin vauvakuumepuolelta. Taisi hänellä olla yritystä tosi pitkään takana, ennen kuin tärppäsi ja sitten käy näin... :'(

Oma (.):

Neuvolassa olin eilen ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin.
- hb 118 (ihan ok)
- verenpaine 104/60
- pissa ok
- turvotus + (ja kyllä alkaa huomata ku sormet on ihan nakit ja muutenki sellaisen pöhöttyneen näköinen...)
- syke 140
- Painoa oli tullut vain 150g/vk (Kokonaissaldo tarkalleen 12,8 kg... Ehkä hieman liikaa kun pohjiakin oli jonkin verran, mutta samapa tuo)

En nyt muista nikkiä, kuka ihmetteli missä synnyttää, jos tehyn lakko alkaa. Niin kyllä täällä Vaasassa ainakin ovet menee kiinni ja Seinäjoelle mennään synnyttämään täältä. Mutta saas nyt nähdä et onko tullut jotain ratkaisua aikaisemmin!

Nyt täytyy kyllä lähteä koiran kanssa lenkille. Tosin en kyllä sitä matelua kutsuisi enää lenkiksi. Koirakin kattoo mua välillä et mikä maksaa ku vauhti on hidastunu ainaki puolet pienemmäksi...

Minky 34+2

Pitkästä aikaa itsekin kirjottelen - kamalasti on kyllä tullu tekstiä.
Ihmeempiä tänne ei kuulu, viime viikol oli nla ja kaikki ok. ei vaan osannu neuvolatäti sanoo, et onks poika raivotarjonnassa vai ei, oli kuulemma sen verran ylhäällä. No, ens viikol on nla lääkäri, joten kattoo siellä sit. Ja sit "pääsin" viime nlan jälkeen saikulle, eli oon jo kotona. Lähinnä sain saikkua yleisen tylsistymisen takia töissä. Syyksi laitettiin selkäkivut joita sitten oikeasti olikin muutaman päivän. Ja olivat sellaisia, että itku pääs ku koski niin kovin. Mut nyt onneks kaikki ok - meni levolla ohi. Ei siis auttanut liikunta niinkuin nlan lääkäri suositteli, pahens vaan. Katto siin samalla sit alapään tilanteen ja kaikki ok, mitä nyt vähän pehmentyny oli mut kuuluu kuulemma asiaan tässä vaiheessa.

Mitäs muuta - Minimille me saatiin kanssa sakkolappu kättäriltä. Mut oma oli kai vika kun parkkerattiin vähän niin ja näin... =) Mutta totta on kyllä se, et siel on ihan syvältä ne parkkerausmahikset. Pitää ens viikol olla vähän tarkempi kait.

Muuten olo edelleen ok, vessassa käyn kerran yössä, mut ei sekään kai niin tarpeellista olis. Närästystä on alkanu tuleen, mut se menee renniellä kyl onneks ohi.

Eipä kait muuta, pitää kait kauppaan lähtee.

Ai nii juu - raskausarpia on tullut mahaan ja seksiä täällä harrastetaan vähän niin ja näin. Lähinnä vähentyny ku toi mies useesti niin väsyny...

Peruttajien mammat:
Perätilassa majailee omakin asukkini ja tuskinpa kääntyy- sektio 29.11 (vasta!) kun laskettu aika minulla 30.11. Toisaalta vauva on hyvinkin pieni joten saa kasvaa vielä rauhassa, sekä tuo r-diabetes hidastaa keuhkojen kehittymistä joten senkin takia parempi myöhemmin. Tosin noiden kohtukuolemien takia tekisi mieleni saada vauva heti syliin!

Kävin olemassa osastolla yön, nyt kohonneen verenpaineen takia, kun tähän liittyi vielä ylävatsakipu ja huono olo niin oli parempi ottaa varman päälle.
Lääkäri yritti kääntää vauvaa (2. yritys), mutta ei siinä onnistunut. Verenpaine normalisoitui iltaan mennessä, ilmeisesti kääntöyritys siirsi vauvaa pois ainakin vatsalaukkua painamasta joten oma olo helpottui sitäkin kautta.
Nyt ei edes supistellut manipuloinnin jälkeen.
Vauvan sydänkäyrä otettiin moneen otteeseen ja liikettäkin oli paljon kun tuli kerrankin oltua hyvin pitkälti sängyn pohjalla koko päivä vaavia kuuntelemassa.

Minua vaivaa myös koirien vähäinen liikunta, toinen on vielä 9kk pentu ja täynnä virtaa! Onneksi molemmat koirat ovat kuitenkin kilttejä perusluonteeltaan ja purkavat energiaa leikkimällä kovasti keskenään. Metsässä yritän lyllertää poikien kanssa päivittäin edes sen puoli tuntia. Silloin koirat juoksevatkin päättöminä ympäriinsä.

37+0

MM: Minkä rotusia koiria sulla on? Meillä on pk chihuahua (miehen koira) ja mun koirani on sekarotunen jossa on collieta,saksanpaimenkoiraa ja suomenpystykorvaa. :heart: Meilläkin onneks on metsää lähellä ja pari koirakaveriakin niin pääsee niiden kanssa purkaan energiaa jos ei jonain päivänä jaksa lenkkeillä muuten. Meillä onneks molemmat koirat on tosi rauhallisia ja jo aikuisia niin eivät hypi seinille jos joskus jää aktivointi vähemmälle,itellä vaan on sitten huono omatunto.

tk82 kiitos tiedosta ja vaivannäöstä tiedonhaussa! :wave:
oon jo pitkään haaveillu ostavani kaurapussin,muttakun en mikroa halua käyttää edes siihen,niin en oo uskaltanu jos tuleeki turha ostos.kiitos myös muille kommentoineille,lämmittää aina mieltä että joku on kuullut munkin ääneni! :)
mutta toihan oli hyvä uutinen että voi uunissa lämmittää!nyt jo alkaa kylmyys jäykistää hartioita,niin mitä se sit onkaan kun imettää ja kantaa vauvaa! ja kun ei sitä hierojaakaan enää talossa ole.... takas se on kyllä yrittänyt itseään ehdotella,mutta yritän ajatella järjellä ja kieltäytynyt olen.

suzyco sehän on huojentava kuulla että on "sallittu" käyttää,noin niinku just koviin kipuihin.kun oon kantanu jo pitkään huonoa omaatuntoa siitä kun pari viikkoa synnytyksen jälkeen iski viikonloppuiltana virtsatulehdus ja ihan kauhea kipu,ja kun ei muuta särkylääkettä ollut niin otin yhen panacodin kun ei vaan kestäny kivulta ajatella pidemmälle....ja tietty jouduin imettääki sen vaikutuksen aikana,niin sitä jälkeenpäin stressasin,että onko se aiheuttanu jtn tytölle... :headwall:

anni76 mä kans just mietin pistäväni pystyyn galluppia linea negrasta,kun on mietityttänyt......mä huomasin esikoista odottaessa alle puolessa välissä.sairaalan vessan sinivalossa että onhan mulla se viiva ilmestynyt! tais se lopussa olla ihan haaleana,mut synnytyksen jälkeen näky muistaakseni pari päivää selkeemmin.ja esikoinen siis oli tyttö.
tässä raskaudessa oon yrittäny tsiigailla näkyiskö sitä hailakkaa viivaa,mutta ei mielestäni näy......viittaakohan se mun kohdalla poikaan..?

mun äidillä taas näkyy vieläkin se viiva ihan selvästi,vaikka viimesimmästä raskaudesta joku 13vuotta...

raskausarvista,onkohan se niin että ne edellisen raskauden arvet ei enää repee uudestaan,kun se ihokudos on erilaista kun muu iho,kun mullakin tullu ihan uusia arpia mutta vanhat näkyy edelleen valkosina vieressä....

hapikko mustakin nuo mammahousut on niiiin erotiikantappajia,ja mulla ainakin aikoinaan aina kun sellaset oli jalassa,meni halut heti ku muisti mitä itellään on jalassa,vaikka mies ei oiskaan niistä välittäny hönkäsenpöläystä....
mut mä kyllä tykkäsin siitä huolimatta synnytyksen jälkeen kaikista "isoista" ,tukevista alushousuista,missä pysy siteetki tiukasti paikallaan...

mutta eipä nyt täältä "muuta", :hug: kaikille niitä tarvitseville,täällä kun tuntuu moni kärsivän supistuksista ja huolesta synnytyksen suhteen,kuin myös flunssasta ja sokeriarvoista. :hug:

menninkäinen 36+1

Menninkäinen: Imetyksestäkään ei tuon lääkkeen yhteydessä pitäis olla haittaa, pakkaus selosteessa lukee näin: Parasetamoli ja kodeiini erittyvät äidinmaitoon, mutta käytettäessä terapeuttisia annoksia vaikutus lapseen on epätodennäköinen. Eli ei syytä huoleen kun ei syö sitä liikaa. :)

^ voi toisia...niillä on ainakin iloo toisistaan! :) Onko ne minkä värisiä? Meillä ei pojat pääse ihan painimaan samalla tavalla kun teillä! heh :LOL:

Hei, antakaapas vähän vinkkejä mitä tekemistä me keksittäis miehen kanssa huomenna? Tekis mieli tehdä yhessä jotain mutta rajottaa aika paljon tänhetkinen rahatilanne, eli ei voi mennä syömään tai leffaan... :( Jotain ois kiva tehdä yhessä kuitenkin! Mitä sitä keksis?? Mulla ei nyt mielikuvitus oikeen pelaa enkä keksi mitään kivaa.

Mammahousuista: Mulla ei ole, eikä tule olemaankaan varmaan! Ihan kamalat. :) hyvät ne varmaan päällä on mutta ei kiitos silti.

Tracy ja bald Mama, kattoppas kun meillä on sitten käynyt tuuri, ei saatu autoa kuin tunnin kadunvieruspaikalle, vähän huijattiin kiekkoon mutta siis ei osunut sakko kohille, huhhuh! Lähinnä vaan jännitin että mites sitten kun ollaan siellä 2vrk, tuskin varsinkaan synnytyksen aikaan kukaan edes muistaa lähteä parkkikiekkoa kääntämään, kuten kätilö ehdotti. Just just joo. Taksi?? Meinaan tulee halvemmaksi...

Niin sitä vaan pikaisesti että tuossa Panacodissahan on tosiaan pääasiallisena vaikuttavana aineena parasetamoli mutta lisäksi myös kodeiinia, joka on sitten jo astetta vahvempi kipulääke. Siksi se tehoaakin Pandolia paremmin. Mielestäni auttaa kyllä hyvin koviin kipuihin. Mutta varoituksen sanana niille joilla muutenkin on vatsa herkkä, tuo panacod aiheuttaa tosi helposti ummetusta ja sen saa aikaan nimenomaan tuo kodeiini. Mutta minäkään en usko että satunnaisesta käytöstä on haittaa vauvalle nyt tai imetysaikana.

Silmät ristissä täällä kun neiti virkeänä halus jo aamun pikkukakkosta katsella... *haukotus* :)

Panacod keskusteluun laitan lusikkani minäkin, vaikka en kyseistä lääkettä nyt oo syönytkään... Mulle kirjoitettiin sitä polvileikkauksen jälkeen, että pysyy kivuttomana... Mä en montaa kertaa sitä ottanut, kun en tiennyt kumpi on pahempi; se leikkaussärky vai se känninen olo lääkkeestä... :whistle: Mä menin siitä ihan sekaisin, ja alkuun kun sitä otin niin isäntä siirsi kepit aina niin kauas etten niitä saanut koska pystyssä niiden kanssa en ois pysyny... :ashamed: Sain sitten melko pian uuden reseptin johonkin toiseen lääkkeeseen... :D Mut joo, tää ei tähän liittynyt taas ei niin mitenkään... :ashamed:

En nyt muista olenko tän jo kertaalleen sanonut, mut eipä toistelukaan haittaa :D : Tuitsulle onnea kun pieni on kääntynyt. :flower: Onneksi turhaan hermoilit sitä kääntämistä. :hug:

Kukas se miettikään tekemistä miehen kanssa... Jos joku vastaava kuin syöminen ja leffaan meno kiinnostaa, niin olisiko taloudellisesti mahdollista toteuttaa se kotona? :) Tekisitte vaikka yhdessä jotain hyvää ruokaa, söisitte kynttilän valossa, ja sitten katselisitte vaikka jonkin kaapista löytyvän elokuvan (tai voihan sitä vuokrata tai lainata kaverilta? :)). Ja leffan kanssa voi laittaa vaikka dipattavaa jos tykkää. :) (Mun on varmaan viikon tehnyt mieli laittaa dippilautanen: paria eri dippikastiketta, kurkkua, porkkanaa, kukkakaalia, paprikaa, viinirypäleitä... :p ). Vai meneekö liian ällöksi? :D Mut tuli mieleen, ite oisin tyytyväinen jos vois jonku päivän pyhittää syömiselle ja nukkumiselle, ja vaan olemiselle. :LOL: Vaikka kuitenkaan en tota esikoista mihinkään vaihtais... :heart: Ja varmaan tuolle hoitopaikka löytyis jos oikeen todella haluis olla yhen päivän... ;)

Ei yhtään käy kateeksi teitä, jotka joudutte miettimään tota parkkijuttua synnytyksen ajaksi... :whistle: Turussa kuitenkin sen verran hyvin asiat, että iso parkkihalli vieressä ja saisko kahdella eurolla koko maksullisen parkkiajan maksettua... :whistle: Tiedä sitten kuinka täysi se halli on virka-aikana, mutta ainakin aamuisin, iltaisin ja viikonloppuisin siellä aina on ollut hyvin tilaa, silloin ainakin kun mä olen TYKSillä päin ollut... :) Täytyy sitten toivoa että lähtö tulee illalla/yöllä niin ois parkkitilaa... ;) Ei vais, tosin me ollaan suunniteltu että mennään sitten taksilla jos ollaan sellaseen aikaan menossa ettei miehen veli pääse viemään... Ja senkin takia taksilla, jos tulee kiire lähtö, niin ei sitten tarvii kiusata autoa ja lähteä lämmittämättä liikkeelle. :)

Jos sitä menis sitten valmistautumaan, menen tänään huoltamaan kynnet... :) Kymmeneltä pitäis olla pelipaikalla, joten onhan tässä aikaa, mutta ennen kuin saa koneen kunnolla käyntiin taas... ;)

Hyvää viikonloppua kaikille. :wave:

Shamandalie ja Torsti 35+5 :heart:

kiitos muahtava vinkistä kuvan laittoon!ei vaan ala aukaseen kuvaa kun se on jossain php muodossa ja pitäs olla joku muu tuo loppu osa... :headwall: oon minä joskus kyllä saanu kuvan näkyviin*nostaa hattua*mutta nyt tuo ei jostai syystä huoli :headwall:

Shamandalie: Kiitos vinkistä! Me tehdän tota aika usein, haetaan kaikkee hyvää ja leffa ja ehkä tehdään ruokaakin. Makuunissa tai kavereilla vaan ei enään oo leffoja mitä me ei oltais jo nähty... :LOL: Senverta innokkaita leffan katsojia me ollaan... :) Ja just ois kiva päästä kotoo pois jonnekkin kaksin.

Mä oon sanonu masu asukkaalle että synnyt sitten yöllä tai viikonloppuna kun sillon ei tarvitse murehtia parkkimaksuista tayssissa! :LOL: Muuten sieläkin on maksullista. Ei varmaan kauheen hintasta oo mutta silti. Sielähän joutuu mun käsityksen mukaan työtekijätkin maksaan pysäköinnistään! Se tuntuu vähän hölmöltä...

Onnea Tuitsulle kääntymisestä

mun oli sit kans jostain syystä käytävä kurkkimassa marrastähdissä ja
kyllä siittä ht:n jutusta tuli kova suru..

tosta Panacodista: sain joskus leikkauksen lälkeen kipuhin sitä ja meni kyllä pää sekaisin, nyt raskaus aikana lääkäri olis määränny sitä selkäkipuun, mut en halunnu ottaa. Uskon kyllä et se on turvallista mut oon vähä huono syömään lääkkeitä.

(.)

Täällä on supistellut kokoyön säännöllisesti 10-30min välein..
jossain vaiheessa olin jo soittamassa miestä töistä kotiin mut sitte aina
supparit lopahtaa hetkeksi.
Jännittää kyl aikas paljon ku on jo pari viikkoa sanottu et saattaa syntyä
ihan millon vaan ku on laskeutunu niin alas ja supistellu kovaa 29 viikolta.
Nyt ei onneksi olis vauvalla hätää kun on se 34 viikkoa ohi.
Olin tosiaan tos 32 viikon tienoilla tayssis saamassa prikanyylia ja lepäämässä paripäivää.. siellä sanoivat et jos saan pysyy 34 viikolle sisällä nii sit ei enää estellä.
nää supparit ei tosin kovin kivuliaiata (on ollu joskus kipeempiäkin).
et en sit tiedä saako ne mitäään aikaan.. mut jännittää silti!!

pmmj ja pöppylä 35+5

=)

ku en muute saanu laitettua masu kuvaa ni hyväksy ainaki profiiliin sen :snotty: siinä siis rv 34+2
nyt on lakanat otettu sängyistä ja ukkeli-kullalle kakkupohja tulossa uunissa :heart: matot läjässä mutta saa mies ne puistella :whistle: kävi jyskistä tilaamassa meille senkin :saint: ja on nyt ruokakaupassa...meni senkki tilaukseen,mutta ens vkolla jo saahaan se B) saa sitte valokuva-alpuumit pois meijä huonee kirjahyllystä pölyttymästä...jos sais sitte ostettua enne ristiäisiä 2 nojatuolia ja kattos minkälainen matto siihen sitte passaa ja ostetaanko sohvapöytää...seki auki...
mut lähempä jatkaan hommia ni pääsen joskus epävirallisten hommien pariin,käsitöitä tek :whistle: :p aattelin tehä vauvallekki ponchon mutta en tiiä kumpi on tulossa,mutta annan sen sitte lahjax jos tullee poika...
mut nyt poistun löpinöineni :ashamed:

Onko muita yhtä toivottomia tapauksia?? Valmennuksessa kyllä sanottiin että tuleva vauva voi sekoittaa alitajuisesti äidin niin että hänestä tulee hajamielinen, mutta en tiedä onko tää ihan sitä.... Nimittäin kun teen jotain tarkkuutta vaativaa hommaa, mä hikoilen ihan mielettömästi, kädet tärisee ja hermostun. Ompelu ei ole viime aikoina sujunut, kun kokoajan täytyy purkaa kun ompelen vääriä saumoja yhteen jne. Tänään mokkapaloista tuli sellasia höttyjä, murenee käsiin, en tiedä minkä aineen unohdin taikinasta. Sit poltin tuulitakkiin silitysraudalla reiän kun se oli liian kuumalla. Musta tuntuu että taitaa olla parempi että makaan vain sohvalla tekemättä mitään. Mutta sekin on niin armottoman puuduttavaa, kun oon niiiiin rauhaton nykyisin. Iltaisin en saa unta kun en pysty rauhoittua, ja aamulla tulee nukuttua puoleen päivään :ashamed: Kyllä nyt valituttaa, anteeksi vaan kaikille. Täytyy tästä lähtee valmistautumaan forman pikkujouluun :xmas:

pmmj:llä jännät paikat =) Jokohan saadaan joulukuisiin toinen tonttuvauva piankin ;)

Oma napa: Viime yönä kerkesin käydä ennen neljää laskujeni mukaan viidesti vessassa ja sitten neljältä ei enää uni tullu silmään... kiehnasin ja vääntelehdin monta tuntia sängyssä kun en keskellä yötä kehdannu ylöskään noussa! Nyt on noi yöt ollu jo niin monta kuukautta katkonaisia, etten ees muista miltä normaalisti koko yön nukkuminen tuntuu :whistle: :/

Käytiin tänään ostaan pinnasänky+reunapehmusteet+hoitoalunen. Nyt helpottaa kun kaikki isot jutut alkaa olla kasassa ja enää jotain pientä puuttuu! Vaan ne kyllä vielä kerkee!

suzyco: Ei kestä kiittää, huono ideahan tuo teille oli... ;) Höh. koitan ens kerralla keksiä jotain muuta. :D

pmmj alkaa olla jännät paikat. :) Onneks pian meillä muillakin... :whistle:

Mulla menikin tänään siellä kynsihuollossa ihan kauheen kauan... :whistle: Kaveri kun vielä oikeestaan harjoittelee niiden tekemistä, niin meni sitten aikaa kun ensin meinas ettei tarvii kaikkia vanhoja ottaa pois, mut sit kuitenkin otti että tulee kaikista ainakin samanlaiset... No, nyt on sitten kunnolliset ja hienot. :p On meinaan mustat kärjet ja sitten muu kynsi ihan tollanen läpikuultava. Mä tykkään. :D Ja tais mieskin tykätä, ainakin se noita tuossa tutkaili jonkin aikaa... :) Ja kun tulin kotiin (vasta klo 16 jälkeen :eek: ) niin oli koti tyhjä. Tosin mies laittoi viestiä, että menevät tytön kanssa vähän kävelemään sateesta huolimatta... Mulla oli täällä ruoka valmista kun tulin, joten aloin sitten syömään.. :heart: Sitten nämä tulikin pian ja neiti huusi eteisestä että "äitille on täällä yllätys". Menin katsomaan, niin olivat käyneet kaupassa hakemassa maitoa ja karkkia ja kioskilta vuokranneet Viidakkokirja elokuvan. :heart: Mä olen sitä kuolannut siitä saakka kun telkussa tuli mainokset uudesta painoksesta, kun mulla joskus oli se VHS versiona, ja sitä ei meillä enää voi katsoa kun videot on rikki... :whistle: Kävivät sitten sen vuokraamassa ja kateltiin se ja syötiin suklaanappeja (taitaa olla ajatustenlukija tuo mies, kun kaverilla ollessa sanoin et alko tekeen mieli suklaata... :p :whistle: ) ja popcorneja... Sen jälkeen nukuin hetken sohvalla, kun mies ja tyttö alkoi rakentaa legoilla... Kyllä tuollaista miestä hemmottelen huomenna aamulla (ja vaikka koko päivän!) enemmän kuin mielläni... :heart:

Mutta nyt menen laittamaan neidille jotain iltapalaa, kun mies on tänään saanut tehdä kaiken muun...

Shamandalie ja Torsti edelleen 35+5 :heart:

Iltaa Joulukuiset toverit.
Aika nihkeästi olen jaksanut viimeviikolla tänne kirjootella.
Vaikka lukenu oon teidän juorut joka ilta! ;)
Ehkä yllättävin käänne oli toi Tuitsun vauvan sukupuolenvaihdos! :D
Voi ei jos meillekin tulis poika, mitään vaaleenpunaista hörhöä ei ole hankittu, mutta viimeviikolla innostuttiin Stockalta ostamaan tytölle
jouluksi sellainen suloinen juhlamekko :ashamed: , miten niiiin pieni kangaspala voi olla niin perhanan kalliskin.

Meidän kaksi vanhempaa neitiä on ollu iskällään koko viikon ja olen
nukkunut, nukkunut ja nukkunut... On kyllä ollu niin ankeet ilmatkin..

Enää kolme viikkoa niin alkaa olla jännät paikat meillä,
kyllä mä voin sen kertoa nyt että suunniteltu
sektio on 3.12 ... (Tracy laitoin sulle vahingossa väärän päivän!!)

Mauahtavaa kyselikin jo että onkos ketään muita menossa?
Eiku olihan täällä edellisellä sivulla jollain 29.11 muistanko oikein!
En uskalla selata taaksepäin ettei teksti häviä..

Schätzen sä olet kyllä nyt jossain pimennossa kun et ole tullut
vastaamaan ku täällä ollaan huudeltu sua! Onko kaikki hyvin??

Jajepoolle tsemppiä, eiköhän toi ala kuulostaa siltä että lähtö alkaa olla lähellä.. :D

Nyt alkaa muisti pätkimään.. eiku öitä sitten :wave:

Porsche ja tyttönen 36+5

Yhteistyössä