JOULUNA 2009 ILMAN VATSAMAKKAROITA

ihanaa odotusta vielä anulle ja iineksellekin :hug:

ja nyt täältä pikainen valitus:
aaaarghhhhhh :kieh: :kieh: mies vaan siellä metsikössä pitää hauskaa (ja vaikkei olisikaan kovin hauskaa niin voi voi) ja mä kotona tappelen 7v:n ajoissa kotiin,kaksi pienempää tarhasta kotiin huudon kanssa-miksi isi ei hae AUTOLLA?!?!
pihassa työmiehet oottaa kuitenkin sadan kyssärin kanssa,ja kun mä en tiedä mitään!!|O

tytön puhelin soi omia aikojaan-siis siinä ei ole edes korttia nyt kun ootellaan uutta, enkä ä tajua mitä sille voi tehdä.se vaan soi,mut eihän siihen herranjestas kukaan soita!
yläkerran vessalle pitäs varmaan tehdä jotain,se ei vedä kunnolla. Pesukoneelle pitäs soittaa huolto,se ohjelmavalitsin ei toimi kunnolla (ohjelmakortissa ilmeisesti vika)
Läksyt pitää valvoa,samalla vahtia ettei pienemmät tapa toisiaan (ovat oikeesti hirviöitä kun ikävöivät isiä suunnattomasti-miten niin paljon voikaan ikävöidä)
Mä tulen hulluksi |O
 
ellapuu ihan tyhmä kännykkä-neuvo..ettei teillä olis päällä mitään herätystä tai muistutusta.. Minä nerokkaasti sammutin virrat teinin kännystä kun en osannut ottaa herätystä pois. No tuli aamu ja kaikki nukkuu sikeästi niin eikös tämä idiootti-nokia ala huutelemaan jostain repun pohjalta jonne sen illalla valmiiks pakkasin. Oli ihan pikkusen etsimistä että löysin sen ja sain vaiennettua. Vaan tulipa testattua tuokin..Nokia herättää vaikka akku olis niin loppu että virrat ovat katkenneet |O Vaikka etköhän sinä kuitenkin olis sen herätysmerkin huomannut :D

Mulla olis tavoitteena syödä jo ihan alusta asti tuolla diabetes-ohjeella. Vaikka tuskin onnistuu silloin pahimpaan ällötysaikaan :/ Viimeksi taisin elää muutaman viikon muumi-kekseillä ja muilla hajuttomilla-mauttomilla- suussa ja kurkussa sileiltä tuntuvilla..

En muistanutkaan miltä nämä ekat päivät tuntuu..Mahaa kutittaa sisältä päin aivan hillittömästi. Oltiin penskojen kanssa hiekkiksellä ja mun oli ihan pakko rapsutella mahamakkaraa, kun en kestänyt enää sitä kuplintaa :LOL: Toivottavasti kovin moni naapuri ei kurkkinut verhon raosta mun touhuja :D

Ompulla on huomenna neuvola ja taidanpa varata itselleni samalla reissulla ajan jonnekin tulevaisuuteen. Tästä se taas alkaa..säännölliset tapaamiset sen mun lemppari-terkkarin kanssa |O Kuinkahan noloa olis pyytää saada vaihtaa ihmistä.. En taida kehdata, mutta eiköhän me tunneta toisemme jo niin hyvin että voin laukoa entistä vapaammin.. Ja mähän olen siellä asiakas enkä hänen kanssaan tekemisissä työn puolesta.. Sitten joskus onkin kiva tehdä hänen kanssaan yhteistyötä pk:n asioissa, ehkä mun pitää sitten vaihtaa työpaikkaa :(

Nyt pitsan kimppuun.. Paistoin jauhelihan tilalle broiskun filettä ja haudutin sen kypsäksi pilkotun tomaatin, sipulin ja paprikan kera. Vielä päälle maustekurkkusilppua ja juustoraastetta ja uuniin.. Nam !

-Anu-
 
Anu Hirmuiset onnittelut puun takaa "tulleesta" raskaudesta :flower: =) :heart:

Iines Kyllähän sie nyt saatkin syödä vähän enemmän ;) Jos sie noudatat diabetesruokavaliota ja silti paino nousee niin sillehän ei mitään voi. Et sie voi vauva mahassa ruveta kamalasti kiristämään ruokavaliota :( Ota ihan rennosti vaan syömisen kanssa ja suot itelles herkuttelupäivänkin esim. kerran viikossa :hug:

Mie olen taas porsastellu koko viikon niin, että selkään sietäisin saada |O Oltiin Tallinnan reissussa ja tottakai siellä tuli syötyä hyvin ja raskaasti :x Varmana on torstaina taas paino yli 120kg |O |O
 
Kiitokset onnitteluista! Nyt on jännät paikat kun mulla liruttaa edelleen aina hetkittäin jotain vuotoja..Toivottavasti ovat vaan kuivuutta ja kovaa kulutusta :ashamed: tai ne menkat jotka edellisellä viikolla alkoivat..Aika näyttää..

Paino edelleen 82.6 enkä ole asian eteen tehnyt mitään positiivista pariin päivään kun ei huvita yhtään.

ellapuu Viikko on lyhyt aika ja tytöthän roikkuvat isässään seuraavan viikon ja tankkaavat ikävänsä pois :D Yritä kiristys-lahjonta linjaa, miten vaan saat hommat toimimaan helpoimmin :D Mulla on viikonlopun vakio pelastuksena kauppa ja karkki.. Meillä on kauppa muutaman kilsan päässä ja kävelytän pahanhenkiset penskat sinne ostamaan herkkuja joita saa sitten kotona nauttia videoita katsellen. Kävellessä menee voimat tapella ja video lamauttaa noi seuraavaksi tunniksi. Hyvin kerkiää hermo levätä siinä kahvia juodessa :LOL: Metodi ei ehkä toimis niihin pihalla vinkuviin duunareihin..

Mukavaa päivää kaikille :heart:

-Anu-
 
anu
mä repesin täysin :LOL: ,kuvittelin että marssitan ne työmiehet ostamaan karkkia,istutan ne kattoo muumeja :LOL: :LOL: :LOL:

eilen pysyin tiukkana,vieraille oli pullaa ja vohveleita,mutta mä en ottanut :attn: :attn:
painokin oli jopa hieman laskenut,mutta katsotaan vasta torstaina.

mua on piinannut yksi lehtimyyjä,soittaa ja soittaa vaan. Eilen illalla sitten vastasin ja kyseli että entä tämä lehti ja tämä..? mä sanoin että meille tulee nallepuh,ja kysyi että no mitäs olette tykänneet?
meidän 4v kärtti taas puhelinta ja sanoin myyjälle että oota hetki,saat asiantuntevan vastauksen,ja annoin puhelimen tytölle.
10min se jutteli (mikä sun nimi on? luetko SÄ nallepuhia?!?!) ja sitten sanoi että äiti,täti lopetti jo :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja ellapuu:
mua on piinannut yksi lehtimyyjä,soittaa ja soittaa vaan. Eilen illalla sitten vastasin ja kyseli että entä tämä lehti ja tämä..? mä sanoin että meille tulee nallepuh,ja kysyi että no mitäs olette tykänneet?
meidän 4v kärtti taas puhelinta ja sanoin myyjälle että oota hetki,saat asiantuntevan vastauksen,ja annoin puhelimen tytölle.
10min se jutteli (mikä sun nimi on? luetko SÄ nallepuhia?!?!) ja sitten sanoi että äiti,täti lopetti jo :D
Ihana :LOL: :LOL: Tää pitää muistaa sit kun poitsu oppii puhumaan. Saa "viihdyttää" kaikkia puhelinmyyjiä :D
 
joo,on..mä kyllä vieläkin tärisen :eek:
samantien aloin etsiä lisätietoa,ja iltasanomissa kerrottiin että oli padasjoella,sekä ajoneuvokouluttaja.Meidän iskä on lahdessa ja ilmavoimissa..

mutta kyllä pelästyin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
ellapuu Kuule niin pelästyin minäkin kun vaan muistin että asutte Lahdessa |O
Tein oikein serlokholmesit ja kävin katsomassa moneltako olit viimeksi kirjoitellut ja sitten iltiksen sivuille katsomaan mihin aikaan uutinen oli kirjoitettu.. Elättelin toiveita että sulle olis jo eilen ilmoiteltu jos jotain ikävää olis sattunut ja olisit siitä varmasti aamulla maininnut tai et olis tullut palstoille ollenkaan surun takia..

No onneks väärä mies ja väärä paikka!! Vaikka tuon väärän miehen paikassa on varmasti monta surullista joilla on isää ikävä.. Nämä yllättävät poismenot tuntuvat aina niin vääriltä ja raaoilta. Sen vielä jotenkin pystyy ymmärtämään jos on kyse vanhasta tai oikein sairaasta läheisestä, kuolema voi olla helpotus ja toivottukin, mutta kun joku nuorempi jolla on vielä elämää elettävänä menee yht'äkkiä niin sitä ei järjellä pysty käsittelemään..

-Anu-
 
toi on musta oikeasti aivan kamala tapaus!!!
se olisi voinut olla meitin isi :eek: pistää kyllä miettimään taas tätä elämää... miettikää,jos olisi koko viikon kertonut isiä ikävöiville lapsille,että vielä pari yötä ja isi tulee kotiin. ja sitten isi ei tulekaan enää koskaan.. :'( apua,mua itkettää..
 
ellapuu Niinpä.. Mä olen joskus miettinyt että mitenhän sitä pystyy itse olemaan se tukeva aikuinen jos itsekin on ihan romuna ja tuen tarpeessa.. Mistä saa sen voiman että lohduttais, kuuntelis ja koittais auttaa lasta surussa?? Kait se tulee vaan jostain sekin voima..kun on pakko. Saako sinne teidän isille edes soittaa?? Itse varmasti olisin tossa vaiheessa soitellut jo esikunnan kansliat läpi ja nolannut ukon täydellisesti :ashamed: Mulla on niin vilkas mielikuvitus että huh huh, aina olen ihan varma että jotain sattuu.. Ikävää vaan että aina pitää sattua jotain ennenkuin taas osaa ja muistaa arvostaa toista. Sitä arjessa aina unohtaa että kaikki on katoavaista ja pitää sitä ukkelia niin ärsyttävänä ja itsestään selvyytenä.
Meillä olen minä se joka hoen rakastamista ja lääpin ohi mennessäni, ukkokin rakastaa,mutta mitä sitä kokoajan julistamaan :LOL: Joitain vuosia sitten kun tuo meidän nopea veli hopea sairastui siihen aivokalvontulehdukseen ja mulle iski samalla hetkellä migreeni ja kamala kuume ja maattiin molemmat ensiavussa, minä tarkkailussa ja poika todellakin ensiavussa! Sain tunteja maattuani puhelun sinne, kiikuttivat puhelinta sänkyyn. Pikkusen ihmettelin että mitäs tää nyt on.. Ukko soittaa ja sanoo että hälle ei kerrota mitään puhelimitse, toisesta ei tiedetä muuta kuin että tajuttomana on ja ambulanssilla on menossa lastenlinnaan ja minusta ei mitään.. Silloin ihan itkua väänsi siellä luurin päässä ja niin minäkin toisessa. Kamalat itsesyytökset kun en ollut tajunnut että vaivaa aivokalvontulehdus, hoidin vaan todella korkeana kuumeena. Onneks sanoin kun mua vietiin Jorviin että pojan äidille on soitettava välittömästi ja sen on tultava katsomaan ja tekemään omat ratkaisunsa. Koko episodi oli silloin kestänyt vaan jotain 15-16 tuntia! Ja kaveri oli todellakin ihan kuoleman kourissa!! Sen jälkeen olenkin aina sanonut kaikille että jos yhtään ihmettelee niin lääkäriin vaan, jonottaminen on ikävää ja toivottavasti käynti on turha mutta ei kannata jäädä kotiin arvailemaan.
Tais olla sama syksy kun teini katkas kätensä kun tippui unenpöpperössä kerrossängystä, sitten tapahtui tuo ja eikös uutenavuotena jonkun kännisen ääliön raketit lähteneet maata myöten ja teiniltä paloi hame päälle ja mahamakkara todella pahasti! Kun oliskin ollut itsellä tai vahtijoilla osuutta, mutta kun joku sivullinen sikailee niin kyllä otti päähän.. Nyt tuo tahtookin uudeks vuodeks mökille jossa on ympärillä metsää eikä edes katuvaloja..Kuulemma sädetikut ovat hälle riittävän juhlallisia :LOL:

Että arvostetaan me vaan läheisiämme niin kauan kuin saamme heidät pitää :'(

-Anu-
 
Teillä on ollut vakavat puheenaiheet viime aikoina. Se on totta, usein muistaa miten paljon toisesta välittää kun hänet menettää tai on vaarassa menettää. Minä yritän muistaa lapsille ja miehelle kertoa useasti että rakastan heitä. Toki on tärkeää että se näkyy myös käytöksessä!

Tänä aamuna en malttanut olla punnitsematta itseäni. Paino oli tippunut -400g! Tänä aamuna lukema oli siis 90,6 kg. Olipa helpotus. Alkaa olla taas oikea suunta. Tämä olisikin hyvä tahti. Tuo puolisen kiloa viikossa. Nyt olen koettanut syödä senkin edestä mitä olen liikkunut.

Vointikin on taas parempi. Lihasjännitys on ehkä vähän hävinnyt. Huomasin kyllä eilen illalla että koiraa kävelyttäessä hartiat meinaa jumittua. Kumma juttu vaikka koira on kääpiökoira! Maanantaisin olen alkanut käymään jumpassa. Siellä harjoitellaan pilatesta ja joogaa. Tuntuu minulle tosi luontevalle. Nyt kun olen ottanut painonpudotuksen rauhallisemmin niin ei ole ollut myöskään rytmihäiriöitä. Perjantaina olisi fysioterapia. Ajattelin että kävisin vain ohjaustunnin, jolloin fysioterapeutti ohjeistaisi minut kotiohjeilla. Katsotaan kohtaako meidän ajatukset.
 
Tosiaan, täällä on puhuttu vakavista aiheista. Mä pelkään aina läheisteni puolesta, omasta puolestani en osaa pelätä. Paitsi viime viikolla heräsin pelkäämään myös omasta puolestani. Oli nimittäin hengenlähtö lähellä. Ajoin ohitustiellä normaalia, n.110 km/h vauhtia, kun viereiseltä kaistalta liittymästä päätti sitten naisihminen ajaa pienellä kotterollaan suoraan nokan eteen, vauhtia oli max. 80 km/h. Oikeesti tilaa autojen välissä oli n. metri ja mä jouduin hätäjarruttamaan etten aja suoraan päälle. En voinut vaihtaa kaistaa, sillä oli ruuhka-aika ja kaikki kaistat sumpussa. Onneksi mun ja takana ajavan välissä oli kunnon turvaväli, sillä ketjukolarin mahdollisuus oli suuri. Ja niissä nopeuksissa jälki olis ollut tuhoisaa. Mä tärisin koko matkan kotiin saakka ja olin varma ettei jalat kanna.

Nyt kun mietin, niin jos olisin puhunut esim puhelimessa, vaikka vaan handsfreen kautta, niin oon ihan varma, ettei huomiokykyni olis ollut niin särmää, että ehdin jarruttaa ajoissa. Sanoinkin miehelle, että turha jatkossa soitella, kun tiedät että ajan. Mä en edes vilkaise puhelimeen päin. Ja myöskin aion pitää turvavälin, se on ehdottoman tärkeä!!!

Hui, näistä aiheista hiukan kevyempiin, mikäs on anun vointi? Onko vuoto jo loppunut? Eikös ne alun pikku vuodot ole aika yleisiä? Joskus luin, että yli 30 %:lla odottajista on alussa vuotoja ja kyseessä ihan normaali raskaus. Joten huoli pois :hug: !

Jaahas, esikoinen jälleen korvatulehduksessa ja vaatii Valtran traktorien esittelydvd:tä pyörimään. Suotakoon se hänelle. Hyvää keskiviikkoa kaikille!

Iines ja Sintti 17+4
 
Iines Joo, liikenteessä tulee aina joskus kunnon herätyksiä.. Vaikka itse ajelis kuinka kiltisti ja skarppina niin aina on joku hörhö liikkeellä..

Vuoto jatkuu edelleen.. Enkä kyllä pääse siitä oikein selvyyteen.. On todella niukkaa, mulla vuotaa ikenistäkin tällä hetkellä enemmän :LOL: Mutta ajoitus on outo..päivällä ei mitään eikä iltasella, mutta kun olen nukkunut muutaman tunnin ja menen pissalle niin johan jää paperiin kirkasta ja erittäin haaleaa tuoretta verta ja aamulla se on ihan selkeästi jo "vanhaa" Olenkin miettinyt että mikä logiikka tässä oikein on, erittyiskö nukkuessa jotain hormoonia joka sais tuon aikaan.. En oikeastaan enää huolehdi, ihmettelen vaan suuresti :/ Tänään täytyy varata aika np-ultraan se tehdään jo viikosta 10 alkaen ja sitten pääsee vielä verikokeisiin jossa tutkitaan tuota downia lisää.
Oliko sulla Iines tai muut vatsan päällä arka piste näin aluksi? Muistan kyllä että isommalla mahalla tuntui sellainen "mustelma" vaikka mitään ei näkynytkään ja silloin ajattelin että on joku kiinnikkeen venyminen tai jotain. Ei kait mikään kiinnike voi venyä kun kaveri ei ole edes silmällä havaittavissa :LOL:

Mukavaa että Mandi olet pääsemässä entiseen vauhtiin ja kivut alkavat helpottaa!!

-Anu-
 
anu periaatteessa miehelle saa soittaa,mutta pitää kännyn päivällä kiinni kun ovat keskellä metsää eikä saa sitten ladattua puhelinta. iltaisin aina soittaa ;) tuntuu hieman ikävä vaivaavan :whistle:

mandi tosi ihanaa että kivut alkavat helpottaa ja pääset laihdutuksessa taas vauhtiin!! Jooga kuulostaa hyvältä. Mä kävin bodybalancessa (sekoitus joogaa,pilatesta ja jotain ) ja se auttoi tosi hyvin selkä ja hartiavaivoihin.

iines onneksi kaikki on hyvin!!!! aika hurjalta kuulostaa..

sitten yleistä löpinää :D mulla kanssa oli keskimmäisen raskaudessa (siis kolmannessa raskaudessa,mutta keskimmäisen neidin :whistle: ) vuotoa vielä viikolla 11,mutta lopulta kaikki meni ihan hyvin :D
mulla on taas alkanut kummalliset nivelkivut kädessä...niitä oli molemmissa käsissä sormien nivelissä raskausaikana,mutta nyt vasen ranne kipuilee,välillä tosi kovasti.inhottavaa kun viiltelee..
mutta,pari yötä enää ja sitten mä saan miehen takas kotiin :heart: !!!!!
 
Lueskelin tänään Pirkkaa ja siinä oli Bodypump-ohjeita. Kävin joskus hoikkana tyttönä Bodypumpissa ja tykkäsin kovasti. Tänään innostuin kokeilemaan ja kyllä oli kivaa! Hieman on liikkeet unohtuneet. Pitäisi varmaan käydä pari kertaa ohjatussa ryhmässä jotta liikkeet palautuisivat mieleen. Siihen jää herkästi koukkuun. ;) Se on vaarana kun menee ryhmään. Arvelisin että huomenna on lihakset kipeänä vaikka venyttelinkin lopuksi. Kunto-ohjelmaani varten tarvitsin energiankulutuksen mutta internetistä saa aika vaihtelevia tuloksia. Jopa 100-150 kcal erolla! Tehokasta se kyllä on. Aivan ihanaa! Se toisi kaivattua vaihtelua liikuntaan. Eikä laihduttajalle ole pahasta ollenkaan tuo lihaksien kasvattaminen, kohtuullisuuden rajoissa.

Nyt täytyy lähteä perheen pariin!
 
Mandi Kiva, että olet löytäny vanhan harrastuksen uudelleen :)
Mie haluisin käydä joogassa, mutta aina kun innostun niin ei ole mitään ryhmiä enää alkamassa :/ Oon yrittäny katella netistä jotain joogaliikkeitä, mutta en ole löytäny.

Huomenna olis taas punnituspäivä :| Mie olen ihan varmana keränny muutaman kilon lisää tuolla reissussa |O Ja se mässääminen ei jäänyt edes siihen vaan tänäänkin oon syöny suklaarinkeleitä :ashamed: Miulla on menny ihan hervottomaksi tää touhu :kieh:
 
Huomenta =)

Mulla paino oli laskenut 200g eli vaakassa loisti 82.7kg. On jäänyt tää painon tarkkailu ihan sivuseikaksi, kun vaan mietin että mitähän nyt söis |O Ei oikein ole nälkä, mutta jos yhtään tulee taukoa niin iskee kamala ällötys, janottaa ihan sairaasti ja kun hörppäää vettä niin voi luoja..se jää hölskymään jonnekin ruokatorveen ja on siellä piiitkään.. Eiköhön se tästä pikkuhiljaa.. Toivotaan.. :D

Mukavaa päivää kaikille :heart:

-Anu-
 
Nyt vain pikainen painonilmoitus. Minulla on nimittäin tänään kampaaja!! Oikea hemmottelupäivä siis tiedossa! On tämä perheen äidin elämä ankeaa kun kampaajalle meno on luksusta. :LOL:

Rivi tulee tässä:
Mandi.................96,5kg/169 cm........90,6kg/1kg.............70kg

Kilohan sieltä oli taas lähtenyt! Huomasin tänä aamuna että kun vaihdan vaa´an paikkaa niiin lukema muuttuu jopa melkein kilolla! Tästä edespäin paikka on katsottava tarkasti.
 
ellapuu.........93,4kg/163 cm........87,4g/-300g.............70kg

no onpahan pudonnut ees jotain,oikea riemuvoitto taas itsestä!!!! :LOL:
toivottavasti tää jumitus nyt loppuu tähän.

Kyllä sais yöelämä meillä rauhoittua..viime yönä pääsin 23.30 nukkumaan,kun pienin näki painajaista että hirvi syö isin siellä metsässä :eek: . No sitten keskimmäinen huusi 02-04 kun näki painajaista että isi jäi lentokoneen alle |O
hieman kyllä väsyttää,ehkä noin 3h tuli nukuttua..
 
ellapuu Nyt on kyllä tytöillä aivan sairas ikävä!! Ovat kyllä aivan ihanan "hysteerisiä" jo noin pieninä :LOL: Vaan ehkä me naiset synnytään teatraalisina ja valmiina pelkäämään pahinta..Taitaa kuulua kromosomien ominaisuuksiin ihan niinkuin miehillä se että kaikki missä on moottori tai mitkä surisevat kiinnostaa jo kun oppivat istumaan.. Onneks viikko on jo loppupuolella..
 
Punnitus :ashamed:

HW78.....117,7kg/172cm....111,3kg/?.....tasapainoilu

Perskeles sentään kun ottaa nuppiin toi painonnousu. En laittanut viikkopudotusta kun en itseasiassa oikein tiedä viime viikon tarkkaa lukemaa, mutta 3,5kg on tullut muutaman viikon takaisesta lissää.... Nooh, eipä ole odotettavissa että se kauheesti laskis, mutta jos sais vielä pari viikkoa pidettyä tossa samassa. Kääk, ensi viikolla sokerirasitukseen.....

HW78 ja pikkukolmonen 25+1
 
nöpö80.....158cm/89,4kg.....73,5kg/-200g....60kg

Että hitaasti mennään alaspäin. Viime viikon tulokseeni oli tullut naputtelu virhe, eli paino silloin oli 73,7 eikä 74,7 kuten virheellisesti olin naputellut...

Täällä onkin nyt ehtinyt paljon tapahtua... Olen mä pari kertaa palstalla käynyt, mutta olevinaan on aina niin kiire ettei sit ole ehtinyt kirjotella. Just miehelle sanoin että saa nähdä miten kestää pää tämän opiskelun... Siis kun ainakin näin alkuun sitä tietoa tulee valtavasti ja nuo oppimistaidot on ehkä hippasen ruosteiset... Mutta päivä kerrallaan on mentävä vaan.

Anulle iso :hug: plussasta! aivan ihana juttu :heart:
 

Yhteistyössä