JOULUNA 2009 ILMAN VATSAMAKKAROITA

Huomenta!

Pistäkäähän painoja tulemaan :D



anuaanua .......89kg/158cm........ 82.9/ -400g..........70kg

Hitaasti tippuu, mutta suunta on kuitenkin alas päin..



Mukavaa päivää kaikille ja peukut pystyyn suurien pudotusten puolesta..



-Anu-








 
Huomenta!

En tiedä itkisinkö vai nauraisinko! Tässä minun rivini:

Mandi.................96,5kg/169 cm........91,6kg/1,5kg.............70kg

Ei kovin hyvälle näytä. :ashamed: Tosin en ymmärrä miten painoa voisi tulla noin paljon viikossa takaisin. Temppuileeko vaaka vai onko tuo totta! Ei auta muu kuin katsoa mitä paino on maanantaina. Nyt kuitenkin tsempillä eteenpäin!
 
Blääh, mä unohdin taas ihan täysin koko punnituksen
. No, laitetaan tiistain lukema:

Iines79.......116kg/169 cm........111,2kg/+/-0kg..........tasapainoilu

No, ainakin tasapainoilu on vielä onnistunut. Tässä mietinkin aamulla, että missähän vaiheessa sitä painoa alkaa oikeesti tulla. Tuosta meidän jätkästä turposin yht. 22 kg, josta suurin osa oli nestettä. Synnäriltä kun palasin kotiin, niin kiloja oli jäljellä enää 3 kg ja nekin häipyi parin kuukauden sisällä. Nyt kun mulle maistuis kaikki rasvaiset ja makeat herkut, niin on ihan taattu, että äippäloman alkaessa ahdan suuhuni kaikki mitä kaupassa tulee vastaan
.

anuaanua: Vai on teidän Omppu jo niin iso, eiks tunnu yhtään haikealta? Mä muistan, että reilu vuosi sitten olin ihan suruissani kun meidän vauva ei ollut (muka) enää vauva. Nyt tuntuu, että kyllä meidän vauva on ikuisesti vauva :D .

Paitsi että tänä aamuna se vauva ei ollut ihan yhtä siedettävä kun normaalisti. Meillä oli kerrankin herätys klo 6.30 jälkeen ja jätkä perhana meni heräämään klo 5 jotain
. Ennen kun päästiin edes lähtemään hoitoon, niin jätkä kirjaimellisesti juoksi pitkin seiniä ja nojatuoleja. Meni hiukan ylikierroksilla jo seiskan jälkeen. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että mun ei tarvi kestää sitä kauheata kiukuttelua mikä tulee ennen päikkäreitä
. Ja illalla olis tiedossa mun uusi harrastukseni eli savi/keramiikka-kurssi, jossa oon koko illan
ja mies joutuu kestään kiukkuista muksua & laittamaan sen nukkumaan. Kerrankin joku asia menee oikeudenmukaisesti :D .

Iines ja Sintti 16+5
 
Iines Ihan pikkusen tuntuu haikeelta..vuodatan salaa kyyneleitä aina kun näen jonkun synnytysohjelman :LOL: Just aamulla katsoin netistä sitä uutta sairaala-sarjaa. Siinä oli ensisynnyttäjä joka oli ponnistanut jo 15 minuuttia ja oli ihan loppu, seuraavalla ähkäisyllä sitten syntyikin ihana vauva.. Olen kyllä pikkusen ihmeissäni kuinka noi sen tekee..mulla meni 1h 40minuuttia ja jalkopäässä oli 3 tätiä yhtä kovissa hommissa kuin minä..pikkusen olen kateellinen.. Kait se sitten johtui siitä kun Omppua tehtiinkin niin pitkään niin oli sitten pikkusen tiukemmassa :LOL:
Tavallaan on kamala huoli ja hätä kun tuo kasvaa eikä mulla ole enää vauvaa, mutta enemmän suren sitä että se pitää viedä hoitoon 2 vuoden päästä enkä saa viettää päiviäni enää naamakkain..Mulla on ihan pikkusen opeteltavaa..

Vaikka olen ikäni hoitanut lapsia ja mulla on monia todella rakkaita lähellä niin kyllä Omppu vaan on mun lihaa ja osa minua. Sen kipu ja suru on kuin minuun koskis..

Teetätin meistä tähtikartat..
Mulla oli aivan 100% tarkkuudella just mun näköinen..sitten alkoi kiinnostamaan millainen Ompusta tulee..No herkkä poika..joka ei saa tarpeeks tukea kotoa koska äiti on niin vahva ja itsenäinen persoona joka ei ymmärrä lapsen todellista avun tarpeen määrää..siis henkisellä puolella.. Pikkusen menin itseeni ja oikein pelottaa osaanko olla sopivassa suhteessa kannustava ja vaativa.. |O Mussa asuu tiukka nipo jolle kasvaa ajoittain pienet mustat Aatu-viikset..Toisaalta jaksan myös tehdä penskojen kanssa kaikkea kivaa ja järjestää niille ohjelmaa..Kasvunpaikka.. Ompun kartan tulkinta oli kuin suoraan tarina sen vanhemmasta siskosta..Ja se teini nyppii mua niin monella saralla välillä että huh huh..Kiva tyttö., mutta meissä on tavallaan niin paljon samaa ja kuitenkin hän on niin veltto ja ohjattavissa joka siirto..
Laitoin kartta-pyynnön myös ukosta.. Kaikki natsas oikein hyvin muuten mutta herra on kuulemma kova rakastumaan, joskus myös erikoisesti ja vaarallisesti ym. suoraan oli luettavissa että on oikein lääninsonni ja häntäheikki ! Ja just sinä viikonloppuna se lähti Mikkeliin ralliin ja yöks oikein hotelliin..Meinas iskeä mustasukkaisuus :LOL: Aikaisemmin en ole ollut mustasukkainen, mutta raskaana ollessa tapahtui jotain.. :LOL: Ukko oli työpippaloissa jossa oli koko iso konserni ja ruokaa ja juomaa..Lupas pitää puhelimen päällä jos mulle tulee hätä..Siis 3 puhelinta!! Kun äijää ei klo.2 ollut kuulunut kotiin ja työtkin alkais jo seitsemältä aloin huolestua.. Soitin ihan muutaman kerran joka numeroon eikä vaan vastaa.. Tuli kolmelta kotiin ja päissään kuin ellun kana.. Nukkui muutaman tunnin ja kuskasin töihin..Siellä odotteli jo muutama muukin hyvin marinoitu työkaveri.. Päivällä laittelin pyykkiä koneeseen ja ajattelin että tuuletanpa vielä puvuntakkiakin. Kun otin sen käteen niin voi että lemahti hajuvedelle. Tosin oikein hyvälle sellaiselle :LOL: Tuuletin takin ja kävin pihalla nuuhkimassa ainakin viidesti ja aina se lemus..Aloin jo epäillä että kuvittelin ekat nuuhkaisut.. Ukko tuli illalla kotiin ja pokkana kyselin että millaista oli ja keitä paikalla oli ollut..Kuka tuli samassa taksissa..Sherlok oli vauhdissa.. En sanonut mitään hajuvedestä.. Tuli seuraava päivä ja takki lemus! Päätin että illalla kuulustelen ja vaikka kiduttamalla kaivan tyunnustuksen.. Laitan takkia vaatekaappiin ja koko kaappi lemuaa..mun omalle hajuvedelle |O Takki oli ollut samassa pukupussissa mun vaatteiden kanssa.. Pikkusen noloa..onneks en ehtinyt järjestää mitään episodia. Todistetusti raskaus muuttaa hajuja ja hajuaistia :LOL:

Nyt syöttämään tuota vekaraa ja sitten ultraamaan sitä päätä..Pikkusen jännittää vaikka kallo onkin jo muuttunut pyöreämmäks ja on musta jo ihan "normaali"

-Anu-
 
anu ponnistusvaiheesta,mulla se on aina kestänyt alle 15 min :)
viimeisimmässä synnytyksessä kesti tosiaan 11 min.. koko synnytys kesti 1h 18 min :eek:
nopeaa,vauhdikasta,ilman kivunlievitystä.jee :D

painonperhana edelleen junnaa...grr. |O |O

ellapuu.............93,4kg/163 cm........87.9/+-0.............70kg

pitääkö mun oikeasti olla syömättä että tää taas lähtee laskuun?!?!
mä tulen hulluksi ihan just! :kieh: :kieh: |O |O :attn: :attn:
Toisaalta kai sitä pitäs olla tyytyväinen ettei paino noussut viime viikonlopun mässäilystä.
Mä luulen että päivän kahden nutraus auttaisi taas painon laskusuuntaan,mutta mä en jotenkin ole kauhian innostunut tuohon puuhaan..katsotaan josko saisi aikaiseksi.
Kiloklubia olen nyt käyttänyt,on aika näppärä tuon syömisen määrän tarkkailuun :p
päivittäinen kalorimäärä jää koko ajan alle 1000kcal,eilen esim n 600. Luulis tuon nyt hitto laihduttavan,mutta ei |O

no,jos mä ens viikolla riudun ikävästä miestä kohtaan,niin laihduttaisko se ;) :LOL:
 
Heippa!

nöpö80....89,4kg/158cm....74,7kg/-100g...60kg

Huikea viikkopudotus... :headwall: Mä olen tässä nyt oikeesti miettinyt että mikä ihme mua auttaisi... Siis kun syön hyvin ja terveellisesti, pisteiden sallimissa rajoissa, mutta paino ei vaan putoa... Liekö mun tarkoitus olla ikuisesti lihava... Mieli nyt muutenkin maassa, yysahistus tekee tuloaan vaikka aurinko paistelee...
 
Moikka taas..

Ompun pää on nyt tutkittu ja lituskaisuus on luonnollista painaumaa. On raukka ollut mitä ilmeisimmin niin kauan kiinnittyneenä että mun luut ovat painaneet päätä littaan, kun aivot kasvaa pää pyöristyy.. Mennään kuitenkin vielä keväällä näytille ihan varmuudenvuoksi.

ellapuu Vain yksi sana ja homma toimii.. Levolac..suosittelen.. ;)

-Anu-
 
Heippa taas!

Olin tänään ostoksilla lähimmässä cityssä systerin kanssa, joka on käymässä täällä kotipuolessa. Oli tosi kivaa! Harvoin näkee siskoa ja vielä harvemmin on tilaisuus jutella kunnolla. Lisäksi muksut oli hoidossa mummolla, joten saimme kierrellä kauppoja aivan rauhassa. Käytiin kahvilla ja otin kahvin kanssa kana-fetaleivän. Oli tooosi hyvää mutta arvailujen varaan jäi miten paljon siinä oli kaloreita. Mahtaako 350 olla aivan liian vähän? Tuntuu välillä myös hyvälle kun ei tarvitse ajatella koko painonpudotusprojektia. Mulla menikin välillä aivan liian tiukille kun en muuta ajatellutkaan. Tämä päivä tuntui kuin olisi ollut pienellä lomalla.

Muillakin näyttää projektit takkuavan. Turhauttavaa on, varsinkin mulla kun painoa oli tullut 1,5 kiloa viime viikosta. Se taitaa olla meidän pinon ennätys! :D Nesteet varmaan selittävät osan mutta ei asiaa voi mennä kieltämäänkään. Liikuntaa on lisättävä. Kiireitä on vaan ollut niin paljon etten ole enää uskaltanut mieheltä kysyä hoiteleeko lapsia jos menisin vesijuoksuun! Huomiseksi suunnittelin kyllä allasreissua! Täytyy lahjoa miestä, jos tuo sitten muksuja vahtisi! :whistle:

Onnea pudotuksista ja kärsivällisyyttä niille joilla paino ei tippunut!
 
Kiin......184cm/129kg......119,5kg/+1,5kg......100kg :ashamed:

Mie olen syöny kaikkea hyvää koko viikon ja kyllä näkyy vaa´assa |O Tein maanantaina porkkanakakun, josta tuli niin iso, että söin vikan palan eilen ja illalla vielä sorruin ostamaan Lidlistä 2 berliininmunkkia :ashamed: Tänään oli autossa eväänä pizzaa, kun ajeltiin tänne Helsinkiin :whistle: Että sellanen laihduttaja mie olen :kieh:
 
Huomenta,

Mandille, Kiinille ja ellapuulle tsemppiä kovasti. Teillä kaikilla on ollut niin hyviä pudotuksia jo pitkään, että älkää antako pienen takapakin masentaa :hug: !

Mä en muistanut tänäänkään käydä vaa'alla :headwall: . Meidän jätkä herätti klo 4.35 huutamalla äääääiiiiitiiiiiiiiii!!!!!!!!!! Menin hädissäni katsomaan, kun ikinä ei vielä ole kohdistanut itkua mulle. Siellä se pieni istui yöpuku märkänä, kun vaippa oli antanut periksi. Kiva ruveta puoli viiden aikaan siivoamaan sänkyä ja lasta :/ . Homman jälkeen jätkä oli ihan pirteä mutta nukahti kuitenkin uusiksi. Tunti siihen menikin. Minä vaan pyörin sängyssä ja nyt on silmät ristissä.

Kyllä huomaa hyvin, että nyt alkaa olla käsillä jo ne viikot kun tuo mahan asukas ottaa kasvuspurtteja. Mua ahdistaa tää mahan kasvaminen :eek: . Kauhealla työllä sain kevääseen mennessä 10 kiloa pois ja nyt sitä tulee takas ja maha senkun venyy :'( . Ei mua esikoisesta ahdistanut näin paljon. Vaikka nätisti se maha kasvaa, taas se on se sama etupallo, ei levene sivuille, ei tuu persuuksiin jne. Maha vaan kasvaa eteen. Kyllä siitä jo huomaa vauvamahan mut silti mua hiukan ahdistaa. On mulla murheet :ashamed: . Muilla ja muualla on paljon isompia murheita.

Näissä masentuneissa (ja ihan selkeästi väsymyksen aiheuttamissa) tunnelmissa yritän aloittaa töiden tekemisen.

Iines ja Sintti 16+6

 
Moikka!

Iines79: Jaksuja sulle! :hug: Meidän keskimmäinen on muuten yöhuutaja. Ikää on jo 3 v mutta edelleen itkeskelee ja huutelee keskellä yötä ja monta kertaa! Joskus tuntuu että milloin tämä loppuu!!! Sellaisen yön jälkeen ei ole kovin hehkeäolo. Mulla kanssa kaikissa raskauksissa maha ollut aika iso. Juuri keskimmäiseltä maha oli tosi iso jo ennen puoliväliä. Muistan kun ihmiset päivittelivät että onko sieltä tulossa yksi vai useampi. Kyllä otti kupoliin! |O Olihan se olokin loppuraskaudessa tosi tukala. Tyttö oli kuitenkin lapsistamme pienin syntyessään. Koetahan jaksella ison masun kanssa! :hug:

Mulle on pukkaamassa flunssaa. Olen tässä miettinyt uskaltaisiko lähteä uimaan vai ei. Taidan kuitenkin lähteä. Täytyy vain kuivatella hyvin ennen kuin lähtee hallilta ulos.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Mulla savuttaa korvista.. Olen ihan fiiliksillä odottanut painonlaskua, mutta nyt nää just aloitetut E-pillerit ilmeisesti kerää nestettä |O Olen todellakin ollut ihan ihmisiksi, mutta paino senkun nousee!! Aamulla sain jonkun vaihdevuosi-oksennustauti-kohtauksen ja hikosin horkassa yrjön partaalla, se meni ohi mutta nyt on tää.. Jos noi tabut ei olis maksaneet paljoa olisin varmasti jo heittänyt pyyhkeen kehään, viikko jo huonoa pudotusta ja nyt ei edes sitä.. |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Että oikein mukavaa viikonloppua vaan kaikille, toivottavasti maanantaai tuo tullessaan jotain mukavaa.. :saint:

-Anu-
 
Viikonloppu ei ole taaskaan mennyt aivan niinkuin olisi pitänyt. Eilen olin harrastukseen liittyvässä koulutuksessa, joka kesti koko päivän (klo 10-16 + matkat, tunti suuntaansa). Koulutukseen piti kuulua omakustanteinen lounas mutta eipä sitten kuulunutkaan. Alkukahveilla saimme juustopiirasta ja karjalanpiirakoita. Sitten päivän mittaan piti syödä lisää niitä kun ei lounasta ollutkaan. Ja kahvia litratolkulla. Kyllä pumppu kävi jo ylikierroksilla loppupäivästä. Minä olen tottunut säännölliseen ruokailuun ja jos siinä heittää niin kaikki menee pipariksi! Sorruin jopa ostamaan tauolla pienen irtokarkkipussin! :headwall: Ei se ollut kuin ehkä 100 g mutta kuitenkin. Tänään herkuttelut jatkuu kun poika voitti eilen pronssisen mitalin koulujen yleisurheilukisoissa. Tänään juomme sitten mitalikahvit! Vähänkö äiti on ylpeä pojastaan! :)

Huomenna aion käydä puntarissa. Täytyy katsoa totuutta silmiin!
 
Muistatte varmasti kuinka manasin.. Aloin syömään reduja ja terolutteja..Menkat alkoivat ja aloitin ne E-pillerit.. Jo perjantaina mulla oli sellainen outo aavistus että kaikki ei ole niin kuin piti olla. Perjantaista lähtien olen ollut ostamassa raskaustestiä, mutta aina se on jotenkin jäänyt. Tänäaamuna asia vaivasi niin kovin että pissin paniikissa ovulaatiotestiin ja ikinä koskaan ja milloinkaan en ole nähnyt siinä testissä niin vahvaa viivaa!! No vielä tuolloinkin tyynnyttelin itseäni että jos e-pillereiden joku hormooni lyö testissä läpi..Olin heti kymmeneltä apteekin ovella odottelemassa ja sieltä äkkiä kotiin testaamaan. Saakeli, mähän olen kuin olenkin RASKAANA!!!! Siihen jäi mun redujen syönti ja e-pillereitäkin ehdin ottaa kokonaista 3kertaa.. Toisaalta olen ihan kamalan iloinen, mutta toisaalta olis ollut ihanaa katsoa tämä läski-sota loppuun asti. Ukko sulattelee vielä tietoa, me kun just ehdittiin sopia että pidetään taukoa tästä projektista.. Kesäkuun kolmas vois olla aika lähellä laskettua aikaa..Jos siis niin pitkälle päästään =) Onneks tajusin jo nyt, enkä popsinut noita myrkkyjä tämän kauempaa.. Viimeviikolla pistin kaikki Ompun pienet vaatteet menemään kirpparille, onneks en vielä ehtinyt viedä niitä..Kait se on alettava purkamaan noita nyssäköitä ja otettava pienet potkuhousut pois sieltä :D Ja kun tässä on vielä sellainenkin käänne että yhdet läheiset ovat yrittäneet lasta jo Ompun tekoaikaan ja ovat ens viikolla pääsemässä tositoimiin tohtorin avustuksella. Just juteltiin miten epäreilulta tuntuu kun toiset onnistuu ja vielä sellaiset jotka eivät sitä kunnolla edes olis halunneet.. No, nyt me ollaan ne "toiset" :ashamed: Täytyy todella toivoa että heillä natsais mahdollisimman nopeasti ja meillä pysyisi salassa oikein pitkään.. Kyllä elämä on yllätyksiä täynnä!!!

-Anu-
 
Onnea Anulle! :flower: Joskus kohtalo päättää meidän puolesta. ;)

Tänä aamuna katsoin sitten totuutta silmiin eli punnitsin itseni. Paino oli tasan 91,0 kg. Vähemmän kuin pelkäsin, onneksi! Tästä on hyvä jatkaa.
 
ANU PEIJOONI

ONNEA MILJOONASTI!!!! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

Mä olen laiskanpuoleisesti täällä hengaillut, jotenkin motivaatio lopahti ihan tyystin kun painoa tuli ihan kamalasti lisää... Tänä aamuna 111,0kg eli 3kg alkutilanteesta. No, tietysti viikkojakin on jo että kyllä aikamoinen kuri saa olla että paino pysyy. Mutta nyt olis tavoite 2 viikon päähän neuvolakäynnille pitää samassa tai vähän pudottaakin. Jumpalle oon menossa tänään ja muutenkin vähän syömistä täytyy katsoa tarkemmin. Niin, ja onhan se sokerirasituskin viikon päästä...... :x

Palaillaan, kylläpäs onkin täällä hedelmällistä porukkaa!!!

HW78 ja pikkukolmonen 24+5
 
On kuulkaas pää ihan pikkusen pyörällä :LOL: Vaan eihän se ole mitään uutta.. Miten mä jaksan odottaa kesäkuun viidenteen?? Tai oikeastaan toukokuun puoleenväliin.. Sovittiin Ompunkin kanssa että syntyy paria viikkoa aijemmin niin ei äidillä ole niin tukalaa.. Ja hyvin tuo poika totteli =) Miten mä ylipäätänsä jaksan odottaa edes muutamaa kuukautta että pääsen np-ultraan katsomaan onko kaikki hyvin.. Kaikki pirut on jo maalailtu seinälle..kuuluu luonteen kuvaan |O

Hih hih, pakko kirjoittaa..
Terveisin Anu ja 4+3 (säälittävät viikot :LOL: )
 
Voi anu, äkkiä ne viikot menee :hug: . Ja tuo hermoilu kuuluu ihan asiaan. Mä huomasin olevani neuroottisempi tällä toisella kierroksella, kun mitä olin ekalla kerralla. Nyt oon pitänyt ihan jokaista nippausta ja pahoinvointia yms. merkkinä kaikista pahimmasta. Nytkin koko ajan ajattelen, että toivottavasti Sintti sinnittelee vielä 7 viikkoa, niin päästään rv 24+jotain saakka :ashamed: .

Ja mitä tulee syömiseen, niin ei onnistu, ei onnistu. Miten mä saan pidettyä sitä diabetes-ruokavaliota, kun koko ajan himoitsen niitä mitä ei saa syödä???? Eilen oli aamupaino 111,8-112 kg eli noususuhdanteessa mennään VAIKKA mä oon syönyt enemmän hedelmiä ja salaattia ja oon dumpannut kaikki herkut. Nice...

 

Yhteistyössä