JOULUNA 2009 ILMAN VATSAMAKKAROITA

anu jep,tytöt ovat aivan kuten äitinsä :ashamed:
on se vaan käsittämätöntä,miten lapset ovat vanhempiensa kopioita tietyllä tavalla..
meidän tytöillä on samanlaisia piirteitä,esim pesevät kätensä täsmälleen samalla tavalla kuin mies pienenä :D

ja ihan samanlaisia hysteerikkoja pienestä pitäen :xmas: ,siis aivan kuten mä.
Enkä mä usko että ne tuota ovat oppineet ihan matkimalla,eli ehkä geeneillä on todellakin jotain tekemistä tässä...

muoks,eli ovat saaneet hysteeriset käsienpesugeenit :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
ellapuu :LOL: Geenit on kauheita :LOL: Systerin vanhin oli vissiin eskarilainen kun keskimmäinen oli syntymäisillään..Sovittiin iltasella puhelimessa miten toimitaan jos oireita alkaa tulla..homma oli aikuisilla ihan hanskassa.. Kun puhelu loppu alkoi systeri katsoa mitä tämä neiti touhuaa.. Oli leväyttänyt säästöpossunsa olkkarin pöydälle ja laski pennejään..siinä oli 5 senttiset kauniissa pinossa :kieh: Pitää kuulemma olla taksi rahat valmiina ja kassi eteisessä :LOL: Että ihan pikkuinen stressaaja..
 
Huomenta!

Eilen menin aivan yllättäen Bodypumppiin. Naureskelin jo mennessä että mahdanko olla aivan puolikuollut tunnin jälkeen. Aika koville otti!!! Jaksoin melko hyvin tehdä ottaen huomioon että liikuntaa en ole viime vuosina harrastanut juuri ollenkaan. Tänä aamuna jalat ja kädet ja rintakehä ja .... ovat niiiin kipeät! |O Hyvä fiilis oli tunnin jälkeen. Liikesarjojen lopussa tuntui selkäkipua, joka hieman mietityttää. Kipua ei tuntunut eilen illalla eikä tänä aamuna, joten ei kai tuo kovin vakavaa ole. En millään muotoa halua niitä selkä-ja lonkkakipuja takaisin kun niistä olen suurimmaksi osaksi päässyt! Kaikenkaikkiaan minulla olikin tarkoitus käydä ohjatussa ryhmässä kahdesta neljään kertaa. Muistuttelemassa asioita mieleen. Näillä näkymin menen myös ensi viikolla kun uinnissa on varmaankin tauko menkkojen vuoksi. Tänään aion vielä pulahtaa altaaseen. Ajattelin uida koko ajan ja jätän vesijuoksun väliin.

Tässäpä tämän aamun mietteitä! Hyvää viikonloppua!

 
Huomenta,

Unohdin eilen punnita mut tänään muistin. Tässäpä mun rivi:

Iines79..........116kg/169cm...........112kg/+0,8kg..........tasapainoilu

Joo'o, se tasapainoilusta :ashamed: . Mulla jäi pojan synttäreistä putki päälle, kun noita leivonnaisia jäi kohtalaisen runsaasti. Ihme kyllä, että painoa ei ole tullut tuon enempää. Tänään päätin heittää ronskisti kaikki loput roskikseen ja aloittaa uusiksi sen diabetes-ruokavalion.

Geenit on muuten omituinen juttu. Enkä mäkään usko, että kaikki voi olla opittua. Meillä nimittäin tuo 2-vuotias rakastaa, siis todellakin rakastaa happamia marjoja, punaherukkaa ja puolukkaa. Puolukkahilloa vetäis enemmän kun ruokaa johon sitä laitetaan. Äitiinsä tullut :heart: . Samoin lapsikulta on neuroottinen ovien sulkija. Huoneiden ovet ei haittaa mut kaappien ovet pieni laittaa kiinni ja jos ei pääse, niin parku pääsee. Jälleen äitinsä kaltainen ihanuus :heart: . Ja muuten, mä oon yrittänyt päästä tuosta ovineuroosista eroon ja nykyään se onnistuukin ja jopa pystyn ohittamaan avonaisen kaapin oven. Joten opittua sekään ei voi olla. Mutta onneksi mun ei tarvi enää laittaa ovia kiinni, kun meillä asuu toinen neurootikko. Mies on kyllä huonoa seuraa meille neurootikoille, sillä kun on tapana ärsyttävästi jättää ne ovet auki :headwall: .

Iines ja Sintti 17+6
 
Mitä, täällä on menossa kunnon tunnustus-kierros neurooseista.. No mä voin tunnustaa että ennakoin tapaturmia ja minimoin riskejä :LOL: Matot suoriks-niihin voi pimeässä kompastua, Tavarat kunnolla pöydälle ettei joku pieni tule ja vetäise niitä päällensä, ovet kiinni ettei kukaan osu niihin tai läpivedon sattuessa jää paiskautuvan oven väliin, pesuaineet korkealle- esim.koira voi olla yllättävän näppärä avaamaan jonkun lapsiturvallisen korkin jne :kieh: Mun on ihan pakko kulkea ihmisten perässä ja oikoa tavaroita kun nään jo sielunisilmin että tossa käy vaan hullusti :D
Mutta asialla on toinenkin puoli..pystyn täällä kotona ollessani jo äänestä tietämään mitä penskat puuhaa eikä tarvitse miettiä että jäiköhän leipäveitsi keikkumaan pöydänreunalle ja yltääköhän ne siihen.. Ukko pomppii jatkuvasti katsomassa mikä nyt kolahti ja mistä mikäkin jysähdys kuului, usein annan sille vinkkejä jo kun on juoksemassa.. Lelulaatikko, palapelit..ja äänestä tiedän koska jo suunnittelevat pahojaan :LOL:

Jos ihan neuroosi pitäis keksiä niin mulla se on varmasti talouspöytä..kestän ne purkit ja purnukat, mutta en sitä että siihen jätetään leivänmurut ja jotkut tomaatinliemet kun väsätään leipää. Vielä illalla viimeiseksi käyn pyyhkimässä pöydän ja saman teen aamulla ensimmäiseksi kun menen keittiöön..Jos mulla on joskus joku keskusimurisysteemi niin asennutan sellaiset imuaukot talouspöydän laitaan :D

-Anu-
 
väliaikatietoja..vaaka näytti eilen ja tänäaamuna 86,7kg. :eek: :D
myönnän,muutamat housut sujahtavat kivasti päälle :D

mies tuli kotiin,hieman sopeutumisongelmilla höystettynä. vaikka oli sielläkin ollut rankkaa (ohjelmaa 4-00 joka päivä,siis aamuneljästä puoleenyöhön :eek: ) niin väsy olin mäkin. eilinen pelkkää riitelyä ja tänään puhdistettiin ilmaa :whistle: .kaikilla on ollut ikävä ja sitten kauheasti kerrottavaa toiselle..

ja sitten,mä olen kolme päivää sairaslomalla pienimmän kanssa. Ei ollut mitään oireita,koko päivän touhusi ja leikki.
Illalla alkoi itkeä että masuun sattuu..sitten alkoi koskemaan korvaan ja varvas jäi vessanoven väliin,kun veti sen kiinni.
tuloksena päivystysreissu(pelkäsin jo umpisuolen tulehdusta,kun valitti ja itki masukipua) ja molemmat korvat tulehtuneet,pissatulehdus ja murtunut varvas |O |O |O
tyttö on aika kipeä..lääkäri ihmetteli että eikö ole kivuliaampi ja suositteli reilua annosta kipulääkkeitä..mutta kuume nousi vasta lääkärissä,eikä tosiaan ole ollut kipeän oloinen.
että näin meillä tänään..
 
Raivostuttavaa! Paino seilaa edestakaisin! Jälleen puoli kiloa enemmän kuin viimeksi. Joku mättää ja pahasti. Olen syönyt enemmän ettei paino tippuisi liian nopeasti. Hankala vaan arvioida miten paljon täytyisi syödä että paino ei junnaisi paikallaan vaan laskisi vähän kerrallaan. Vaikeutena on se että Hyperfitin antamat energian kulutus määrät ovat varmaan aika summittaisia. Yleensä pienennän itse arkiliikunnan kulutusmääriä ainakin puolella. Jostain tunnin lattioiden siivouksesta antaa 407 kcal. Ei oikein vaikuta uskottavalle. Lähes enemmän kuin Bodypumpista! Nuo arviot olen aina puolittanut eikä sekään taida riittää. Oma osuutensa on taas silläkin kun menkat alkaa lähipäivinä. Se tuo turvotusta mukanaan. Täytyy taas yrittää olla kärsivällinen. Hankalaa vaan on kun paino on junnannut näissä lukemissa jo useamman viikon! Arghh!!!

Voinhan ajatella tietysti näin päin että paino on ainakin alhaisempi kuin toissa kerralla mitattaessa! Voi olla että vaaka näyttää hieman omiaan kun luvut vaihtelee eli viime kerralla lukema olisi ehkä pitänyt olla suurempi. Arvaillahan aina voi.
 
Onnea anu plussauksesta!!
Lukaisin tossa pikaisesti kuulumisia ja huomasin et toi kaapinovi neuroosi on täälläkin, samoin toi pöydän tiski pöydän pyyhkiminen...
Ja se et ennakoin aivan mielettömästi, esim jos lähden lasten kans kotoa pois, niin vielä viimeiseksi käyn laittaa portit kiinni veskin oven jääkaapin oven nauhalla kiinni (täämeidän täystuho on tosi innokas rumuamaan näissä paikoissa..) et on sit kiva tulla kotiin...
ja mitähän muita juttuja vielä, on kai niitä mut nyt ei tuu mieleen...

 
neurooseista unohdin pakollisen hellan tarkistuksen ja sen että siinä päällä ei ole mitään syttyvää ja lähes aina palaan vielä kokeilemaan ulko-ovea..systeri aina nauraakin että mulle pitäis kehittää lista johon vaan rastittaisin kohtia jotka olen jo tarkistanut..voisin sitten autossa katsoa tuliko laitettua ulko-ovi kiinni :LOL:

Voi ellan pientä :hug: Kyllä nyt on pikkutytöllä surua ja murhetta..Onneks isi kuitenkin on jo kotiutunut. Onneks saatte rauhassa kotona parannella vaivoja :heart:

Mua oksettaa!! ihan kokopäiväisesti ja yöllä kans.. Olisko mahdollista hypätä tän vaiheen yli...

-Anu-
 
anu älä sääli tuota tyttöä,sääli mua,neiti ottaa tilanteessa IHAN kaiken irti :LOL:
pystyy kyllä kävelemään ihan ok,eikä kuumettakaan ole,eikä ilmeisesti koske mihinkään..neiti vaan huutelee "äiiittttiiii,mehua,äitiii,jäätelöö, äitiii kanna yläkertaan,varpaaseen koskee,äiiittttiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" ja jos en heti liikahda niin kipittää mun kinttuun kiinni että äiti etkö sä tajua,kanna mua?!?!
:LOL: :LOL:
ja sitten mä en raaski olla kantamatta,kun jos vaikka siihen varpaaseen sattuu :xmas:

tänään soittivat ip-kerhosta että tää meidän vanhin on kuumeinen ja oksentanut |O
on joo lämpöä ja on kalpea,mutta otti kunnolla astmalääkettä ja taas menee lujaa..ei vaan itse huomaa koska on huonossa hapessa :whistle: ,ja sit tulee noita ongelmia. tai mä luulen että tuohon liittyy,koska nyt on ollut ihan ok.vatsatauti tästä just vielä puuttuu :x
mä olen jo siivonnut tänään ja laittanut ruokaa ja kerännyt omppuja ja tehnyt niistä piirakkaa :D ,nyt pidin lastenohjelmien mittaisen tauon,ja kohta jatkan puuhastelua..
meillä edelleen makkarin "teko" kesken,kohta oon sen tyhjentänyt niin jos viikonloppuna päästään maalaamaan :D

terkkuja kaikille :attn:

anu,saanko ilmoittaa to-iltapuolella rivini,jookos :saint:
 
Aika hiljaista..Taitaa kaikilla olla muuta sutinaa elämässä.. Mulla ajatukset pyörivät ihan täydellisesti oman navan ympärillä..Jospa tuo nyt helpottaa kun ei tarvitse enään miettiä ja pelätä..

Eilen oli aivan kumma päivä.. Multahan kuoli se Mummi elokuussa.. Koko eilisen päivän oli tunne että Mummi on meillä! Ei sitä näkynyt, mutta jotenkin vaan tuntui.. Ihan vahingossa melkein puhuin sille.. mulla alkaa varmaan pätkiä päässä.. Uskon kyllä noihin "kummitus"juttuihin, mutta tämä alkaa olla jo pikkusen liikaa..toisaalta onhan se kiva että on päivisin juttukaveri kun toi Omppu ei vielä paljoa puhele :)


Kopsasin tuon alla olevan tarinan tuolta toiselta puolelta niin ei tarvitse kirjoitella uudelleen..


Taas omaa napaa tai oikeastaan pikkusen sen alapuolelta :LOL: Vuotojen todellinen syy on selvinnyt.. Menin eilen Jorvin päivystykseen neuvolan terkkarin käskystä..Istuin siellä neljätuntia ja pääsin lääkärille, joka totesi että hitsi, päivystävä gynekologi oli osastolla vielä tunti sitten, tule huomenna uudelleen näytille :LOL: Nyt naurattaa, eilen ei kovinkaan paljoa.. Aamulla ampaisin taas paikalle ja lääkäri ultrasi melkein tunnin..eipä tuntunut kivalta. Kohdussa oli kiinnittyneenä 2 alkiota joista toinen oli ihan terhakka ja sydän sykki nätisti ja se toinen oli lakannut kehittymästä ja vuotaa nyt pois. Kaiveli kaikki mutkat ja munasarjat eikä lisää kavereita löytynyt :kieh: Kaikki on siis hyvin.. :heart: Niin ja pääsinhän minäkin näin sinne varhaisultraan..

Soitin ukolle töihin ja kerroin uutiset..Mulla on sekä hyviä että huonoja uutisia..voit ihan itse päättää kummat ovat kumpia.. Toinen meidän kaksosista on lakannut kehittymästä ja valuu ulos.. Ukko oli hiljaa, vissiin kuulosteli mitä mieltä minä olen asiasta ja yhteistuumin vaan todettiin, että hyvä.. Vajaa 2 vuotias sähköjänis ja vauva-kaksoset olis kyllä olleet liikaa meidän hermorakenteelle :LOL:

-Anu-
 
Anu, huih, sullahan on ollut melkoiset koettelemukset. Aika jännää, että näin käy joskus. Ihanaa että siellä kuitenkin toinen pikkuinen jakseli vahvasti :heart: Mä oon aina halunnut kaksoset, vaikka en kans tiedä että miten ihmeessä siitä selviäisi, kaipa huumorilla.... ja voidaan tässä huumoria kysellä kohtapuoleen kolmen mini-ihmisen kanssakin... Toivottavasti sun loppuodotus menee turvallisesti!!!

Huomenna sitten punnitus taas ja mulla olis neuvolakin, kääk, oikein hirvittää.... :eek:

HW78 ja pikku3 26+0
 
Pistäkäähän painojanne tulemaan..

Mulla kiikkuu ja kaakkuu samoissa..Aamun lukema oli 82.5kg




HW Nyt oikeastaan vasta uskallan huokaista ja iloita raskaudesta, tähän asti on ollut tosi epävarma olo.. Saatanpa kohta alkaa hiplaamaan kaupoissa pikku vaatteita. Muistakaa mun sanoneen..tämä on tyttö!! Ihan varma tunne...Ja mun viimeinen mahdollisuus saada oma letitettävä..Tai sitten pitää kasvattaa pojalle joku hippi-tukka...

-Anu-
 
Mun rivi:
Mandi.................96,5kg/169 cm........90,6kg/+0,1kg.............70kg

En ole pettynyt vaikka plussaa näyttää. On nimittäin nuo luvut olleet välillä paljon pahemmankin näköiset. Joko mulla on ollut turvotusta tai sitten vaaka näyttää mitä sattuu, lattian kohdasta riippuen. Oikeaan suuntaan ollaan menossa taas. Ei ole enää paljon matkaa kun olen alle 90!
 
Aamupäivää,

Voitteko kuvitella, mä unohdin punnita taas :headwall: . Mä kierrän vaa'an kaukaa, nousujohdanteinen olo tässä ainakin on. En juurikaan ole katsonut mitä suuhuni laitan :ashamed: . Onneksi pikaruokaa ei syödä mut itse tehtykin on ollut hyvillä (rasvaisilla) raaka-aineilla höystettyä.

anu: Oho, vai kaksoset olis ollut tuloillaan :eek: . No mutta onneksi se yksi sydän pompotti :) . Raskaus onkin sit vähän pidemmällä, eikö? Koska sykehän nähdään aikaisintaan rv 6+. Mä myös pääsin kesällä varhaisultraan, kun menin sen pahoinvoinnin takia sairaalaan. Ultrasivat silloin ensin ja katsoivat, että vauva on oikeassa paikassa.

Pyydän heti anteeksi, tulee vauva/raskausjuttua. Mä oon ihan järkyttynyt tästä tahdista miten aika juoksee eteenpäin. Ensi viikolla mulla tulee täysi 20 eli oon jo silloin puolessa välissä. Eikä me olla vielä varauduttu pienen tuloon millään tavalla :eek: . Esikoinen nukkuu edelleen pinnasängyssä, kaikki vauvanvaatteet on joko pahvilaatikoissa tai kaveriperheessä lainassa :eek: , ne tuplat jotka joudutaan hankkimaan on vielä ostamatta, auto on vielä autokaupassa jne. Siis apua! Tulee vielä kiire, kun mitään ei tunnu saavan aikaiseksi :ashamed: .

Iines ja Sintti 18+5
 
ihan ekaks tuo rivi

ellapuu.............93,4kg/163 cm........86,3kg/-1,1kg.............70kg

anu :hug:
mä en oikein tiedä mitä sanoisin..olen pahoillani että toinen pikkuisista "tuli pois" mutta samalla kuitenkin ihanaa,että toinen on masussa. tosi ristiriitainen tunne mulla,ja varmaan sullakin! toisaalta ihanaa tietää että vauva voi hyvin,ja toisaalta taas sitten tuntuu pahalta kun toinen ei kasvakaan. äh,toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan!

iines niin se aika menee! kulunut,mutta käyttökelpoinen lausahdus ;)
musta seuraavat raskaudet meni toooosi nopsaan kun oli jo yksi lapsi,kai sitä ehti ekaa odottaessa keskittymään niin eri tavalla siihen raskauteen..

paino pudonnut ihan kivasti..nyt kolmanteen tavoitteeseen (ekahan oli se alle 90kg,toka
-5kg) on matkaa enää 2,9 kg,eli sitten olis -10kg!!!!!!!!!! :eek:
 
kaksosista Mä taidan olla kamalan itsekäs, mutta haluaisin ehdottomasti lapset yksi kerrallaan..siis jos olis mahdollisuus valita |O Että ihan hyvä näin..

Iines Mulla on menossa joku ällötys-kausi..En oikein tahdo saada suustani kunnolla als kuin just roskaruokaa..hampparia ja ranskalaista..jos yritän jotain terveellistä niin ylös tulee.. Eilen tein pastaa ja sienikastiketta yhdeksän jälkeen ja silloin pystyi jo syömään..Himppasen epäterveellistä ja kallista..Eikä siinä vielä kaikki.. Noloa, mutta tuo just vuoden täyttänyt vetää myös niitä ranskalaisia aivan hurmoksessa :ashamed: Eihän se aamupäivällä mitään oikeaa syö jos minä vedän vieressä ihan kaksin käsin jotain noutomössöä.. Voi kun nää alkuviikot menis nopeasti ja pystyis taas syömään jotain terveellistä!!

Ultrasta Laskurin mukaan ultrassa pitäis näkyä syke aikaisintaan huomenna, eilen kyllä näkyi jo ihan hyvin..Veikkaan että olen ovuloinut melkein heti menkkojen jälkeen kenties kp 7-10 hujakoilla..

ellapuu Mielettömän hyvä pudotus ja kokonaisuudessaankin aivan mahtava :heart: Vaikka välillä onkin takkuillut niin kyllä suunta pidemmällä jaksolla aina alaspäin on..

-Anu-
 
Mä unohdin taas :headwall: . Okei okei, selitys tulee tässä. Kärsin koko eilisen migreenityyppisestä päänsärystä. Yöllä heräsin jyskytykseen, hain kaapista Panacodin ja tainnutin itseni loppuyöksi. Aamulla nousin koomassa sängystä ja vaati todella paljon että pääsin töihin saakka. Tässä siis syy :saint: .

anuaanua: Mahtava toi Karvisen syy kiloihin :LOL: . Nappasin kuvan ja lähetin äsken miehelle töihin sähköpostia :D . Siis eihän kukaan enää voi epäillä mua liikkumattomuudesta tai syöppöilystä, mähän oon lähestulkoon nero :saint:
(näillä kiloilla).

Nyt taas paasaan muusta kun tasapainoilusta, nimittäin eilen masuni ärhäkkä asukas sai jonkun ihme kohtauksen kahden ruisleivän ja maitolasillisen jälkeen. Siis aivan järjetön mekastus :eek: ! Miten jokin niin pieni voi jytistää silleen. Mä tunsin esikoisesta ekat liikkeet lähellä rv 20 mutta tämä asukki on tökkinyt nyt jo kuukauden. Jännityksellä odotan millaisen jytinän tää saa aikaiseksi sitten kun kokoa on enemmän
.

Iines ja Jysky-Sintti 18+6
 
no nyt on kapseli kädessä..tai oikeastaan kaksi. Eilen kävin apteekissa,että olisin ostanut sen 3 vuoden kapselin. Niitä saa ainoastaan tilauksesta :eek: ,niin enhän mä tietenkään sitä sitten saanut. aamulla kävin ehkäisyneuvolassa,ajattelin että käyn varaamassa uuden ajan,ja kerroin että en saanut sitä apteekista,se laitettiin tilaukseen.

No heillä oli siellä 5v jadelle kapseleita,ja ehdottivat että jos laitetaan se sieltä ja vien samanlaisen sinne takaisin,koska seuraava mahdollinen vapaa aika on 2kk päästä!
otin sitten sen 5v kapselin,hintaero 3 vuoden kapseliin 5e :eek:,eli aivan sama kumman sinne sitten laittaa..
ensin puudutti,sitten teki viillon,irrotteli hieman ihoa lihaksista :x ja työnsi sellaisella pitkällä ohuella muoviputkella ne kapselit sinne ihon alle.
auuuuuh -nyt sattuu |O !!!

mutta ihanaa-mun ei tartte huolehtia ehkäisystä moneen vuoteen!!!

paino pudonnut,mä en oikeasti ole painanut tätä moooooneen vuoteen 85,7 :eek: :D
mies sanoi kivasti aamulla :heart: ,mä laitoin sellaset mustat suorat housut jalkaan,aattelin että josko ne nyt istuu jo paremmin,ja ne oli ISOT :D
roikkuvat tuosta edestä,ei niitä voinut jalkaan laittaa..
mä innoissani (ja hieman harmissani,ne oli tosi hyvät housut) näytin miehelle että KATO!!!! mies siihen että joo,etkö sä oo huomannut että noi sun paidatkin roikkuu päällä? IHANAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yhteistyössä