JOULUNA 2009 ILMAN VATSAMAKKAROITA

Eli ihmeessä koita saada uudet tai ainakin osa takuuseen! Mulla ollu myös Brioja ja olen ollu tyytyväinen, oisko sulla ollu joku valmistusvirhe?! kantsii ettii ostokuitti ja viedä takas kauppaan =)

Mulla ei muutosta listaan joten jos haluut voit laittaa saman tai sit vasta ensiviikolla ilmotan jos tulee muutosta :D

Kivaa viikonloppua kaikille!
 
Hempukan ä Juu eipä ole tietenkään takuuta jäljellä.. Ostettiin jokunen vuosi sitten vanhemmalle ja on käytetty ennen Omppua tasan kerran kun käytiin Tallinnassa.. Eli käytössä ovat olleet just sen vuoden.. Eikä Brio mauistaakseni lupaa rungolle takuuta kuin 2 vuotta muutenkaan, joten se siitä.. Olivat omituiset jo heti kun ostettiin, olis vaan jo silloin pitänyt palauttaa, mutta kun oli seuraavana päivänä se helkatin Tallinna..

Mitä tästä opimme..boikotoi Brioja ja luota ensimmäiseen tuntemukseen.. :D


-Anu-
 
nöpö80.....89,4kg/158cm......73,8kg......60kg

Että tuollanen rivi... Tuosta puuttuu taaskin viikkopudotus kun paino on tosiaan pyörinyt noissa samoissa lukemissa jo viikkoja... Mutta tollasta se nyt tänään näytti ja onhan se lohduttavaa olla kun on nyt edes alle 74kg...

Muille kovasti onnea hienoista pudotuksista!

Ja keveää viikonloppua kaikille, koetetaan pysyä ruodussa...
 
Katari.................94.3kg/165cm........ 90.1kg/ -000..........78kg

Laitoin tohon sen alkupainon mikä oli keväällä:) näyttää vähän paremmalta. Ja toi 78 kg on sellainen minkä haluisin painaa näin aluksi, eihän se ihanne ole mut mut joskus sen painanut ja olo ollut hyvä:)

Mistä haitte noi redut? ovat aika kalliita... ainakin lääkevertailun mukaan. Paljonko teillä maksoi?
 
Katari Päivitetty.. Terveyskeskuksesta hain pillerit ja maksoin muistaakseni 56 euroa tai ainakin hyvin lähelle.. Ihan hyvin niillä on paino tippunut, tänään oli 100g enemmän kuin eilen ja huomenna varmasti kanssa, menkat on alkamassa ja turvottaa. Noi tabut tavallaan tiputtaa painoa ihan itsekseen, koska ei tee yhtään mieli (tai ainakaan liikaa ) herkkuja ja ruokaa, välillä oikein miettii että miks on huono olo,.. Ja kun tajuaa että aamupalasta on jo 6 tuntia ja syö jotain niin pahaolo häviää. Hikoiluttaa paljon enemmän kuin ennen, pikkusen kun tekee niin on kainalot ihan märkänä ja virta on todellakin lisäääntynyt. Aamuyöstä alkaa heräilemään kun ei nukuta enää. Laskin tuon kalleutta ja päädyin siihen että ennen olin valmis laittamaan 2 euroa päivässä suklaalevyyn, tää tulee halvemmaksi..kaikista näkökulmista. :D
Musta redut kuulosti parhailta..niistä yksistä tulee ripuli jos syö rasvaa, ne AA-jotain (?? ) on tuplasti redujen hintaisia ja niissä on enemmän sivuvaikutuksia..


Liikkunut olen niinkuin ennenkin eli vähän mutta silti paino on ollut laskusuunnassa, jatkossa pitää varmasti lisätä kävelyitä. Ja onhan mulla sitten uudet rattaat jotka ei vedä mihinkään suuntaan - toivottavasti! Ostin kutenkin paljon parjatut Briot..Malli oli Race. Katselin vaikka kuinka monia muita merkkejä, mutta olivat niin rimpuloita että huh huh. Mun pitää päästä kulkemaan metsäpoluilla joissa on juuria enempi kuin laki sallii eikä noilla heppasilla uskaltais sinne. No, ainakin kyttään päivittäin rattaat läpi ja tutkin ettei vikaa ala ilmetä, niissä on kahden vuoden takuu.. Voitteko kuvitella että yksissäkin rattaissa oli sen istuinkohdan laita max.5cm korkea, kyllä tulis valjaat tarpeeseen. Toisissa mun jalat otti jarruihin kävellessä kiinni ja nää mun pitkät gasellinkoivethan kuuluu ihan 158cm:n kroppaan.. pidemmät ihmiset olis varmasti kunnolla pulassa niiden kärryjen kanssa..

Nyt nauttimaan päivän ensimmäisestä kahvikupista.. Ne äidit joiden vauvat eivät vielä osaa kontata..NAUTTIKAAAAAA rauhallisista päivistä niin kauan kuin voitte!! Kun pääsee liikkeelle ehtii tutkia monta uutta paikkaa..

-Anu-
 
Meidän äippä tänään antoi mulle kokeeksi aloe vera geeliä jota juodaan joka päivä sellanen pikku mitta kipollinen. Äiti kehui tuotetta ainakin itse on kuulemma saanut sillä painoa putoamaan. No tilasin äipän kaverilta 1 litran kannun sitä. Toivotaan että se toimii =) Se poistaa kuona aineita kehosta ja polttaa rasvaa.

En punninnut torstaina pääsi unohtumaan. Mä punnitsen vasta nyt torstaina jos vain sopii? :ashamed:

anuaanua: Ja tuosta konttaamisesta, meillä joonas ei edes kontannut vaan yrittää suoraan pystyyn ja ottaa tukea ihan mistä vaan että pääsee pystyyn.Siinä vasta vahtimista =)
 
voi yöööök!!!!! :kieh: mä olen niiiiin vihainen itselleni!!!!
koko viikonloppu meni herkutellessa..täytettyä patonkia,lohitäytteisiä leipiä,kakkua,sipsiä,karkkia..aaaaaaaaarrrrrrrrrrrgggggggghhhhhhhhhh :kieh: :kieh: :kieh:
nyt on pakko ottaa tiukka linja,ihan päässyt taas lipsahtamaan..ei se paino putoa tällä menolla..miten sitä ihminen onkin typerä |O
 
ai niin,katari kysyi reduista..
mä sain työterveyslääkäriltä,kun juteltiin mun painosta. Hän totesi että mulla on joku halvatun aineenvaihduntahäiriö.ja tuolla lääkkeellä voitaisiin saada se toimintaan taas..
maksoi sen 56e. tuntuihan se ensin hemmetin kalliilta,mutta toisaalta kun jää herkut syömättä ja muutenkin vähemmän ruokaa,niin maksaa se itsensä takaisin. Puhumattakaan siitä,miten painon putoaminen muuten auttaa terveyttä,mäkin tartten vähemmän astmalääkettä kuin ennen!!
 
ellapuu Mie kyllä suon itelleni yhen herkuttelupäivän viikossa :eek: Ei niin kova saa itelleen olla, ettei mitään hyvä sais ikinä suuhunsa laittaa :( Tosin tänä viikonloppuna mie söin suklaata ja karkkia kahtena päivänä peräkkäin ja torstaina söin pizzaakin :ashamed: Eiköhän ne kuitenkin sula ennen tän viikon punnitusta, kun syöpi kevyesti.

Miulla on liikunta jäänyt nyt vähemmälle, kun alotin koulun. En oikein osaa lähteä itekseni kävelylle, kun on äippälomalla tottunut, että pojan kanssa tekee vaunulenkkejä. Viikonloppusin kävellään kyllä ja käydään puistossa leikkimässä, mutta viikolla ei koulun jälkeen tule lähettyä lenkille :/
 
Viikonloppu ja tytön synttärit takana. Täällä kanssa herkkujen täytteinen viikonloppu. Toisaalta teki hyvää että sai pitää hieman vapaata mutta mutta... Meinaa jäädä toi herkuttelu päälle. Itselleni sanoin että nyt taas tiukkalinja maanantaista alkaen mutta kuinkas kävikään. Päiväkahvilla piti ottaa omppupiirakkaa ja oikein kaksi palaa! Mulla siis ei toimi tuo herkkupäiväjuttu. Tosin pitäishän sitä vaan opetella kun en jaksa enkä pysty olemaan koko loppuelämääni ilman herkkuja. Niiden kanssa pitäisi tulla toimeen kohtuudella. Siis jos aion pitää kilot kurissa.

Lääkärissä kävin silloin torstaina. Hän otti minut täysin todesta ja kuunteli minua. Käsivarsi ja rintatuntemukset hän arveli johtuvan todella, todella kipeistä hartioista. On niin paha jumi että lääkärikin ihmetteli että missä olen saanut itseni tähän kuntoon! Rytmihäiriöihin suositteli Holter-tutkimusta, joka rekisteröi 24 t ekg-käyrää. Silloin olisi toivottavaa että niitä rytmihäiriöitä tulisi! Muuten tutkimus menee hukkaan. Kipeille hartioille hän määräsi fysikaalista. On vain tuo rahatilanne niin huono että en ole aivan varma pystynkö käyttämään lähetettä! Tyhmä minä en muistanut mainita lääkärille mitään niistä uniapnea epäilyistä! Oli niin paljon asiaa että jotain unohtui mutta hän soittaa siitä Holtter-tutkimuksesta niin täytyy silloin mainita. Painosta lääkäri sanoi muuten että hyvin on tippunut mutta kehoitti hiljentämään vauhtia! Sanoi että kukaan ei pysty sanomaan miten noin suuri pudotusvauhti vaikuttaa ihmiskehoon. Esim happotasapainoon mitä ei pysty kokein edes toteamaan. On tuo asia ollut itselläkin mielessä että ei kovin terveellistä ole näin kovalla tahdilla jatkaa. Täytyy siis hillitä itsensä ja laittaa jäitä hattuun. Tiedän olevani malttamaton usein mutta terveys menee kyllä nyt edelle.

Liikunta on mullakin jäänyt vähälle viime aikoina. Altaaseenkaan en ole selvinnyt kahteen viikkoon. Kävelyllä olen pyrkinyt käymään mutta en edes päivittäin. Tänään menen jumppaan. Siinä keskitytään pilatekseen ja joogaan. Odotan innolla!

 
Hellou!

Mä olen taas lipsunut täällä käymisestä. Mä en millään muista torstain punnitusta. Nyt kun ei virallisesti laihduta vaan tarkkailee lähinnä, niin tuo vaa'alla pomppiminen on selkeästi harvempaa puuhaa. Anyway, tämän aamun tulos oli 111,2 kg, eli samoissa lukemissa mennään edelleen. Raskauden alkupainoon on tullut lisää 1,2 kg ja olen erittäin tyytyväinen tulokseen :) .

Se mihin en oo tyytyväinen, oli sokerirasituksen tulos. Eka puolustelen itseäni, söin pahoinvoinnista johtuen mitä sattuu milloin sattuu eikä oikein kyennyt pitämään dieettiä. Nyt sitten maailma järkkyi, kun sain paastoarvon tuloksen: 5,9. Rajahan on paastossa 5,1. Voi taivas sentään. Muut arvot oli ok, mut tuo paasto on kamala!!! Nyt oonkin tosi tarkalla kuurilla, rasvaa ja sokeria välttelen sairaalloisesti :eek: . No ei sentään niin pahasti mut tarkkana saa oikeesti olla.

Onneksi mulla on ihan taivallinen terkkari, joka vaan kehui mua, kun paino ei ollut edellisen käynnin jälkeen noussut. Eikä millään tavoin mäkättänyt sokereista, huomasi varmaan kuinka järkyttynyt mä olin. Painotti oikein ystävällisesti ruokavalion merkitystä mutta ei lietsonut paniikkia, mä pystyn siihen kyllä itsekin...


No mutta loppuun toivottelen onnea kaikille upeista pudotuksista!!!!


Iines ja Sintti 16+2
 
En tahdo enää ehtiä tänne.. Aamusta asti on kamala meno päällä ja kun iltasella hiljenee olen niin naatti etten nimeäni tahdo muistaa. Meillä on olkkarissa 4:n rastin rata..ensiks rämpyttämään telkkaritason lasiovia, sitten salamana sammuttamaan tietsikkaa, kun äiti kieltää niin suunnataan seuraavaksi säätelemäään iskän jotain helkatin ula??radiota jota äiti ei osaa korjata ja siitä matka jatkuu kohti cd-tornia josta ehtii näppärin sormin purkaa aika monta cd:tä ennenkuin tulee joku ja kantaa kriminaalin oman huoneen lattialle autojen keskelle..autot kiinnostavat tasan 3 sekunttia ja sitten voikin suunnata kohti ovea ja paiskoa hetken sitä kunnes päättää palata olkkariin ja alkaa kuntopiirin alusta |O |O |O Ja tämä kaikki vaan sen pienen hetken aikana kun äiti olis käynyt esim. pissalla ihan yksin..

Paino on ällö! Tippui jo ihanasti 82.8:aan, mutta taas on 83.4..en tahtois malttaa odottaa ens viikkoon kun turvotuksen pitäis olla poissa. Miks päivät kuluu niin hitaasti..
Lenkkiä, ainakin jonkinlaista olen tehnyt aamuisin, välillä lyhempää ja välillä pidempää. Eiköhän kuitenkin ole pääasia että liikkuu edes jotenkin.. Herkkuihin en ole vielä sortunut. Yhden pätkiksen söin, mutta se oli ihan harkittu teko :D

Mukava kuulla Iineksestä
kin pitkästä aikaa. Älä stressaa niitä sokereita, vaikka tärkeä asia onkin. Mulla oli paljon korkeammat ja olin pelkällä ruokavaliolla ja kaikki meni hyvin... Ompun sokereita seurattiin osastolla ja kokoajan olivat ok.. Ja voin tunnustaa että todellakin söin suklaata..vaikka suurimman osan ajasta olinkin oikein kiltisti :LOL: Eikä mulla tainnut nyt jälkiseurannassakaan olla tuon 5.1:n alle |O Oliskohan rajoissa eroja eripuolilla maata.. Mulla paastoarvoja nosti iltapalaks syöty kaurapuuro ja toiset leivät..syy voi siis olla niissäkin eikä vaan "sinussa". Ainakin Espoon sivuilla tais olla hyvä ruokailuohje r.diabeetikoille, hiilarit oli hyvin jaettu pitkin päivää ja Jorvistakin sian jonkinlaisen taulukon..luulis että teilläkin olis saatavilla jos haluat. Tosi hyvin olet saanut pidettyä painoa, että et kyllä ole syönyt ihan mitä sattuu ;)

Sanonpa näin muistaessani että torstaina on Ompun lekuri, joten päivittelen painoja kun iltasella kotiudun, joten älkää ihmetelkö..

ellapuu Kakka-asiaa :ashamed: Toimiiks sun maha?? Mä oon miettinyt että eiks ole tulossa tavaraa vanhaan malliin kun ei kerran syökkään paljoa vai mikä mättää.. Vaikka kuinka juon ja käytän kuidullista leipää ym. syön Ompun luumumössöt niin ei, ei ja ei.. Kohta otan tömpsyt Levolackia, eiköhän ala tulla asiaa huussiin :D Niitä pellavansiemeniä en voi alkaa nielemään |O Saan vaan aikaiseksi ykät..ajatuskin inhottaa.. Kiinnititkö huomiota vaikuttiko redut menkkaoireisiin? Mulla on aina ihan 100% varmuudella tuo 10:n päivän päänsärky josta osa ihan migreeniä. Nyt ei mitään!! JOko johtui reduista, isommasta teroannostuksesta tai sitten meille on käynyt vahinko|O Ikinä ei ole menkat alkaneet näin terveellä päällä..

Mandi Hyvä että ottivat vakavasti! Ainakin Espoossa on kaupungin fysikaalinen aika halpa, olisko ollut peräti pelkkä uimahallilippu kun kerran ovat uimahallilla ja niiden kautta pääsi vesijumppaan joka oli myös suunnattu niskoille.. Hieronta ym. ovat törkeän hintaisia maksaa omasta pussista vaikka joskus saiskin osan takaisin. Puhuiko mitään sauvakävelystä? Mulla se auttaa aika nopeasti niskoihin, varsinkin jos en kävele aluksi "kunnolla" vaan ajatuksella liikuttelen käsiä niin että niskat lämpenevät. Ja saa muuten hien pintaan.. Mulla heikkeni kuulo toisesta korvasta ja palautui samaa tahtia kun niskat alkoivat parantua.. Toivottavasti nyt pääsisit kuntoon :hug:

Mukavaa päivää kaikille!

-Anu-
 
anu: Voihan nenä, arvaa kuka söi ennen sokerirasituksen paaston alkua iltapalaksi kaurapuuroa ja pari leipää :headwall: . Mä mietin sitä itsekin ja koitin silloin edellisenä päivänä välttää liian suurta sokeriannosta. Niinhän ei sais tehdä vaan pitäis elää ihan normaalisti. Mut mä kyllä mietin silloin illalla, että voiko ruuan laadulla olla jotain vaikutusta.

Iines ja Sintti 16+3
 
Iines79 Ruuan laadulla on todellakin merkitystä..
Mun piti olla paastolla klo.19 lähtien..Vielä muutama minuuttia vaille vetelin viimeiset lusikalliset jäätelöannoksesta jossa oli ainakin 4 palloa ja 3 kastiketta karkeilla ja koristeilla..Tää oli jälkiruoka sille ihanalle kermaperuna+pihviaterialle joka kaverin kanssa syötiin kun päästiin kerrankin shoppailemaan ilman lapsia.. Aamulla osastolle että ottavat vuorokauden verran sokereita..Taisin vetäistä omat paasto-pohjat sinä aamuna |O Jatkossa muisti hyvin että ei kannata syödä ihan mitä vaan jos aamulla pitää mennä labraan :LOL:

-Anu-
 
anu mikä vatsantoiminta???
mulla ainakin ihan jumissa..pitää muistaa juoda reilusti ja syödä kuitua että se toimisi edes jotenkin.. :/ inhottaa kun välillä ihan mahaan sattuu kun vatsa niin kovalla..
no,se siitä :xmas:

mun mieliteot ei jätä mua rauhaan,majoneesi-kinkku-meetvursti-juusto-patonki vainoaa mua!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Lenkille pitäs mennä,pitäs tehdä sitä ja tätä..eilen oli koulutus ja menin vasta illalla kotiin. Koko perhe oli ihan sekasin,lapset reuhas jotain ihmeellistä,mies ei saanut mitään aikaseks,ihmetteli vaan sitä ja tätä. Ei hitto jos ei voi paria tuntia myöhemmin mennä kotiin ilman että koko porukka sekoaa niin on kumma!!!!!

 
Ei mene hyvin, ei! Tarkoitan nyt ihan omaa tilannettani. Toisaalta pieneltähän nämä minun ongelmani tuntuvat sen rinnalla mitä ihmiset ja omaiset joutuvat kokemaan Kauhajoella tänään! Itku tuli tänään kun kuulin tapahtumista. Ei tuota voi käsittää!

Omaan tilanteeseen takaisin: Mulla on jäänyt päälle tuo mässäily. |O Tuntuu etten mahda mitään. Tänäänkin meni useita herkkuja. Perhekerhossa söin kahvin kanssa herkkuja ja lisäksi vielä kotona päiväkahvilla. Ei tule mitään! Kotona piti vielä omppupiirakan kanssa ottaa jäätelöä. :headwall: Mikä minua oikein vaivaa!!! Pitikö minun pudottaa painoa vai lihoa lisää. Varmaan on osin taisteluväsymystäkin ja viimeaikaiset terveyshuolet painaa mieltä. Kaikesta huolimatta minun täytyisi päästä jälleen normaalirytmiin. Minun pitäisi varmaan ajatella asiaa seuraavasti: erehdyin polulta mutta opin tästä jotain. Onhan tämä taas uuden opettelua kun opettelee huonoista tavoista eroon. Niihin on niin helppo palata, ikävä kyllä. Nyt olisi aika taas lisätä liikuntaa pikkuhiljaa ja syödä oikein. Muuta tietä onneen ei ole!
 
Mandi Voi ei sun kanssas :LOL: Mä tiedän ton vaiheen.. Jos yhtään auttaa niin täältä tulee kova potku persuksille..mars mars lenkille. Eikä enää mitään omppupiirakoita jätskillä..Joka ikinen kerta kun edes ajattelet hakevas herkkuja niin muista..täällä vartioin minä Tulee kuule luunappia heti sormille, pois tollaset kaloriset ajatukset :LOL:

Kokeiles tätä..Pistä itsestäs aivan kamala kuva jääkaapinoveen.. menee maku herkuista :D
Mulla oli sellanen aivan järkky kuva jossa heilun haravan kanssa päällä joku tuulipuku vuosimallia 80-luvun loppu ja naamalla ihan pikkusen agressiivisen näköinen ilme..ja rakas systerini tietysti askarteli siitä kuvasta kyltin jossa luki alla toi täällä vartioin minä..meillä on ollut tapana tehdä koirista varoituslaput niiden omilla kuvilla..Toimi hyvin jääkaapinovessa :LOL:
En voi ostaa mitään herkkua kotiin, enkä ainakaan voi leipoa..kaikki menee mun omaan suuhun. Laihiksen alussa oli vaihe jolloin jouduin jättämään päiväkahvin väliin ja juomaan teetä..kahvin kanssa kun olis pitänyt olla jotain herkkua.. Aika nopeasti sitä unohtaa noita tapoja..

Joskus aikaisemminkin olen julistanut kuinka itse tajusin että omat tavat, niin hyvät kuin huonotkin siirtyvät tosi helposti lapsille..Ihminen on kuin apina..oppii tosi nopeasti mallista.. Siitä ajatuksesta saa aika paljon motivaatiota, kukapa sitä tahtoisi omille lapsilleen samaa paino-ongelmaa kuin itsellä on ! Ja usko vaan..lapset kyllä tietää että äiti aloittaa herkuttelun heti kun lapset ovat nukahtaneet :whistle:

Ja hei, menneitä ei kannata surra vaan keskittyä tulevaan..huomenna on parempi päivä ja vähemmän omppupiirakkaa ja jädeä ;)

-Anu-
 
Aamulenkki on vetästy.. kävelin 45 minuuttia niin kovaa kun vaan pääsin, hiki oikein valui.. Kyllä oli mukava kävellä, mutta voi että mikä meteli tosta kehä kolmosesta lähtee näin aamuruuhkan aikaan..Onneks ei asuta ihan siinä kiinni..Olis rasittavaa jos kokoajan kuuluis tasainen taustahurina.

Nyt aamukahvin keittoon, jos vaikka sais tänäaamuna juoda sen suht rauhassa :D

Mukavaa päivää kaikille..

-Anu-

Lisäänpä vielä että käykäähän tutustumassa kiloklubi.fi:hin..on nykyään ilmainen ja todella toimivan oloinen juttu..helppo laskea päivän kalorit ja liikunnat..
 
Huomenta!

Kiitos Anu! Kiitos kun palautit minut maanpinnalle! Tänään on uusi päivä ja herkuttelut jätetty taakse. Enkä muistele enää menneitä vaan jatkan eteenpäin. Niin viikonlopulla oli tyttären synttärit. Sen vuoksi kotona oli noita herkkuja ylenpalttisesti. Minustakin olisi ihanaa päästä aamulla aikaisiin lenkille. Ei siihen juuri koskaan ole mahdollisuutta. Viikonlopullakin tulee yleensä nukuttua vähän myöhempään kun siihen on mahdollisuus.

Nyt täytyy lähteä viemään tyttöjä aamupesulle. Moikka!

:wave:
 
mä taidan huudella tänne kanssa jotain :LOL:
ei mitään oikeastaan kerrottavaa,paino junnaa |O |O |O ,ottaa päähän,lapset jossain kummassa triplauhmassa,mies lähtee kohta viikoks kertausharjoituksiin,kämppä sekas,remonttimiehet karussa,pitäs tietää jos jotain asiaa koskien suodatinkangasta,tyttö hävitti kännykän,lopetin liittymän,tyttö löysi kännyn,pitäs ottaa uusi liittymä (avaus maksaa 8e!!!) käydä kaupassa,leipoa töihin,kestää tota työkaveriprinsessaa,mennä tänään illalla kerhon vanhempainiltaan sopimaan jostain yhteisistä asioista,pikana tyrkätä ruoka uuniin,varmistaa että mun äiti ehtii ajoissa hoitamaan muksut....aaaaaaaaaaarrrrrrrrrggggggghhhhhhhh |O |O :headwall: :headwall: :kieh: :kieh:
 
Helou, olen iloinen Kinder-muna (muistaakohan kukaan sitä mainosta 90-luvulta :LOL: )!

Pikaisesti tulin käymään, kun pitää livistää jo kotiin. Ilmoitan jo etukäteen, että sunnuntaina varmasti repsahdan syömään herkkuja. Meidän pieni vauva täyttää tänään 2-v. ja sunnuntaina juhlitaan komeasti. Mitähän siitäkin tulee... mä kuljen sokerikoomassa puolen viikkoa... :p ;)

Tämä raskaus-diabetes ruokavalio tekee kyllä tehtävänsä, olo on nimittäin mitä mainioin. Jaksan kummasti koko työpäivän eikä illalla edes pala hermot miehen ja muksun kiukkuamisiin. Vaihdoin lounasajan lämpimän ruuan ruokaisaan salaattiin eikä nälkä pääse silti yllättämään. Toivottavasti sillä on vaikutusta (täällä ollaan kädet ristissä ;) ).

Ei vaan, nyt pitää häipyä kotireissulle istumaan iloisena puoli tuntia ruuhkassa :/ .

Iines ja Sintti 16+4
 
ellapuu :LOL: :LOL: :LOL: Anteeks, kamalaa tohinaa, mutta niin hauskasti kerrottu että en voi kuin hihitellä :hug: Eipä käy kateeks.. Mun ukko ei joudu kertausharjoituksiis..Onneks..kaveri on ollut laivastossa (vaimikäsenytoli ) eikä edes osaa uida!! Saisin olla täällä sydänsyrjällään viikon. Nyt se on nimetty työnpuolesta jokskuks kriisitilanteiden lääkevastaavaks??? tai jotain eikä siis joutuis rintamalle kun jakelee tabuja..säästyy siis myös kertaamiselta.
Älä vaan suostu myymään mitään pipareita tai vessapaperia kerhon rahankeruuks..siinä hommassa on kaulaansa myöten pississä.. |O

Iines
Meillä biletetään lauantaina 4.10..Omppu täyttää vuoden 5.päivä.. Ja todellakin aijon maistaa kaikkea mitä leivon :D
Diabetes-ruokavalio on oikeesti hyvä, mulla ei ollut koskaan nälkä kun syötiin niin useasti ja määrät oli just sopivia..Mitenhän sitä pystyis noudattamaan näin ei-raskaana :/
Huomasin muuten myös loppuraskaudesta sen että neuvolan pissatestissä näkyi sokeria, jos otettiin niin että olin ehtinyt syödä muutakin kuin pelkän aamupalan. Jos neuvola oli iltapäivästä niin oli varma saarna ja paheksuvia katseita tiedossa..

-Anu-
 

Yhteistyössä