**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Hei ja hyvää äitienpäivää äideille ja tulevillekkin sellaisille :flower:
Mies ja poika kantoi mulle ihanan kukkapuskan ja sellaisen kivisen kukkatelineen missä sellainen alaston pyöreä pikkulapsi kannattelee sitä kippoa. Aika huonosti kuvailtu mutta todella ihana se on. Teille voin paljastaa että yritin kyllä vihjailla miehelle että parturiin tarttis päästä (lahjakortin toivossa) mutta kovin tyytyväinen olen tuohon lahjaan :heart:

Tyttö meni juuri päikkäreille ja ajattelin suunnistaa ulos kukkien istutuspuuhiin. Orvokkeja oon laittanut jo jonkin verran ja ihan välttämättä haluan yhdelle seinustalle auringonkukkia :D


Tänne ei kummempia.. :wave:
 
Aurinkoista äitienpäivää kaikille tuleville ja oleville mammoille =)

Mies ja esikoinen tuolla keittiössä askartelee mulle korttia, tälleen ajoissa :)

Me kans tossa aamupäivällä käytiin hakemassa lisää puskia tohon pihaan ja istuteltiin niitä, kesäkukkia pitäis vielä saada, mut aattelin niitä hakee vasta kun ne voi yönkin olla ulkona, mut kiva tuolla omalla pihalla on touhuilla =)

Suski, hyvä että löyty joku muukin kestoilija hieno juttu, toivottavasti tää väsymys jossain vaiheessa helpottaa niin jaksais sit ommellakkin pieniä vaippoja, no ehtii niitä sitten syksyllä!!

Kaks kaveria joille oon nyt kertonu on sanonu että niillä oli joku pieni aavistus kun en oo enää vaahdonnu niin kauheesti vauvakuumeesta ja kun en enää juonu kahvia =) pitäis tosiaan vielä miehen vanhemmille kertoo mut se on jotenkin niin hankalaa, ei vaan saa sanottua kun niitten reaktion tietää...

Piti varmaan vielä johonkin kommentoida mutta nyt ei taas muista, kohta täytys lähtee viemään anopille kukkakimppua, jatkakaamme
nii sitä piti vielä että huono olo on melkein kokonaan helpottanu, mutta eikös niin ollu jollain muullakin etten ihan yksin oo, toivotaan et silti kaikki hyvin, no mutta :wave:

eliisa ja pikkutonttu 11+0
 
Nyt olis miehen vanhemmille kerrottu uutisesta, hyvin ottivat vastaan, ehkä odottaneetkin jotain sellasta. Hyvä niin. Kovasti siis olivat iloisia. JOtenkin hämmentynyt vain olin itse, kun akoi anoppi kyseleen että olenko voinut pahoin...

Omille vanhemmilleni emme ole saaneet kerrottua, meillä kun on tällä hetkellä vähän ne huonot välit. Meillä oli siis pari kuukautta sitten yksi iso riita, ja mä pyysin anteeksi äidiltäni kielenkäyttöäni, samana päivänä kun tein plussan, jotenkin tuli heti niin äidillinen olo :) Sen jälkeen äitini ei ole kuitenkaan ottanut muhun mitään yhteyttä, ei ole itse omalta osaltaa pyytänyt ees anteeksi. Torstaina laitoin äitienpäiväkortin postiin, johon kirjotin et ps. Kutsua käymään odotellen, eikä mitään! Mä en aio mennä sinne elleivät he itse sitä halua, en halua tuppaantua, kun en tiedä olenko toivottu vieras. Ainakin joskus aikaisemmin äitini on kertonut, että aiheutan käymiselläni mielipahaa, ja olisi parempi etten kävisi. Siksi siis olen päättänyt mennä käymään vain kutsusta. Sit kun on vielä se mahdollisuus et kortti meneekin vasta maanantaina perille, voi blaah! Eikö noin 30 km päähän kortti pitäs kuitenkin mennä päivässä..??
Anteeksi että joudutte nyt lukemaan näin äitienpäivänä tällaista valitusta, mutta mä tässä itkua tuhrutan kun oli ruusutkin ostettuna, ja sitten ei kutsua tullutkaan :'( Täytyy mennä piristämään jotenkin itteään.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville äideille samoin!

En olekaan tänne ehtinyt kirjoitella liittymiseni jälkeen, mut taustaillut olen,ja lukenut kyllä ahkerasti melkein kaikki jutut.

Elikkäs viime viikolla oli neuvola 9+0 viikoil ja ei kuultu silloin dopplerilla sydänääniä. Muuten neuvola meni hyvin ja tädin mukaan kohtu oli kasvanut, jäi vaan huolestuttaan ne sydänäänet. Täti kyl antoi ajan uuteen "tarkastukseen" 2 vkon päähän kun kovasti huolestuin et onkohan pieni edes elossa enää.. Onko teillä kaikilla kuulunut sydänäänet ekas neuvolas? Hiukan helpottaa se et kävin alkuraskauden ultras viikol 8 ja siellä näkyi pieni alkio ja sydämen syke. Np-ultraan mulla on aika 2,5 vkon päästä, joten pitkältä tuntuu tämä aika.. Tämä alkuraskaus tuntuu olevan milloin mitäkin huolta ja pelkoa täynnä..

Oireiden "katoamisesta" joku kirjoitteli, minullakin on oireet alkanut hävitä. Paha olo on helpottunut, eikä enää edo iltaisinkaan. Ainut mikä on pysynyt niin on rintojen arkuus ja väsymys. Tosin olisi "turvallisempi" mieli itsellä jos yhä oksettaisi. Olen kyl oksentanut noin 4 kertaa yhteensä tämän raskauden aikana.

Sit tosta ihmisille kertomisesta oli kans "puhetta". Meillä äiti tietää tulokkaasta ja pari hyvää kaveria. Muuten kyl ollaan pysytty hiljaa ja pysytään varmasti ainakin siihen saakka kunnes np-ultras on käyty varmistamas et onko pienellä kaikki hyvin. Kovin on epävarma olo kun ei sydänäänet kuulunut ja oireet ovat vähentyneet.. Esikosta kun saatiin kuuluviin sydänäänet jo viikon 9 alussa..

viivero ja "tiuhti" 9+5
 
vieras puskasta
Hei joulukuiset!

Mukavaa äitienpäivää kaikille tuleville ja oleville äideille!

Me oltiin miehen vanhemmilla äsken syömässä, nyt mies kattelee tuossa Kanada-Suomi-peliä ja mä liityn kohta sen seuraan. Kävin vaan tarkistamassa koneella nopeesti sähköpostit ja tiedättekö kuulkaa, nyt on maksettu varausmaksu kesäkuun alussa meille tulevasta koiranpennusta! :heart: Hullujahan me ollaan, pentu on n. 7-8 kuinen, kun vauva syntyy, mutta meillä on ollut niin kova juuri tämän rodun pentukuume, kun se meidän toinen koira niin äkillisesti kuoli helmikuussa :'( Ihmiset mahtaa pitää meitä ihan hulluina :D :LOL: Mut mä oon silti aikas onnellinen ajatuksesta tulevasta pennusta :heart:

viivero, Sydänäänet kuului mulla tokalla neuvolakäynnillä (ekalla ei yritetty edes), viikkoja siis 10+6 ja vähän meni aikaa etsiessä. Ei ne välttämättä kaikilla heti kuulu, riippuu niin tutkimuksen tekijästä, dopplerlaitteen kunnosta, missä istukka on, miten vilkas toveri siellä mahassa on jne. jne. Pidän peukkuja, että sun pienellä salamatkustajalla on kaikki hyvin!

Mötkylä, Oi, mä olen todella pahoillani, että sulla on tulehtuneet välit vanhempiisi :'( :hug:

Omaan napaan ei kummempia, malttamattomana odottelen ensi keskiviikkoista np-ultraa... Lievästi kuvottava olo on edelleen ajoittain, painontunnetta alamahalla ja turvottaa niin kamalasti...

- minä ja tiitiäinen rv11+3 -
 
Hyvää äitienpäivää äideille ja tuleville sellaisille. Me just tultiin anoppilasta toisella erätauolla, harmi vaan et meni näin. :( Ois ollu kiva äitienpäivälahja jos ois kultaa tullut. Mut meni ainakin paremmin kuin rakkaalla naapurilla. ;)

KiitosPulleropallero viestistä, muuttelen sun tiedot tän jälkeen etusivulle. =)

Minttuliina kyseli onko viikot muistissa... Mulla on, tää on niin helppo kun maanantaina vaihtuu viikko, niin ei oo kovin paljon miettimistä. ;) Ainakin vielä olen kärryillä. :D

Kiitos Tuitsulle tieto lohdttavasta tilastosta. =) Ja mä vähän siksikin laskeskelin että tämä raskaus menee loppuun asti, kun ensimmäinen meni kesken, sit syntyi esikko ja sit meni kesken. Et niinku joka toinen... ;)

Annimannille :hug: Olen todella pahoillani, paljon voimia. :hug: Ja te, jotka olette saaneet lääkkeellisen tyhjennyksen, niin menkää herkästi lääkäriin mikäli tulee lämpöä tai kipuja. Mun kaveri just hiljattain sai ultrassa tiedon keskenmenosta, ja tehtiin lääkkeellinen. Hänellä oli pieniä kipuja ja vähän lämpöä, ja sanottiin sen olevan normaalia. Sit meni päivä, ja kivut oli niin kovat et meni ambulanssilla sairaalaan, suoraan kaavintaan (ei ollut tyhjentynyt) ja siihen sitten antibiootti kuuri kohtutulehdukseen ja toinen perään verenmyrkytykseen... :( Tarkoitus ei ole pelotella, vaan kertoa et kannattaa mennä herkästi mikäli lämpöä nousee. Toivottavasti teille ei kuitenkaan näin käy. :hug:

ON: Sama meininki, paha olo poissa vaikkei inkiväärikapseleita ole enää muutamaan kertaan otettua. =) Kiva juttu et pysyy syömisellä pois. Tänään tosin huomasin, et kun oli syömisestä normaali pidempi aika, niin vähän tuli heikko olo, mut se meni nopeasti ohi kun sai ruokaa. =)

Eilen kerrottiin sitten mun vanhemmille, ja äiti totesi että huomasi sen jo vähän pääsiäisen jälkeen. :eek: Pääasiäisen pyhinä tehtiin testi ja saatiin plussa... :whistle: Selästä sen kuulemma näkee... No, olihan tuo taas kyynel silmässä ja aivan onnessaan. :heart: Sitten hän laski omalla tavalla lasketun ajan ja se olis kuulemma 12.12. ;) Saa nähä kuka sit loppupeleissä on oikeessa. :D

Nyt vielä päivittelen tiedot äkkiä etusivulle, isäntä jo taistelee neidin kanssa hampaiden pesusta niin meen avaamaan pedin väsylle. Venähti taas tää nukkumaan meno. :ashamed: Onneks huomenna on vapaa päivä... =)

Shamandalie ja Histamiini 9+6 :heart:
 
Hyvää äitienpäivää tai iltaa tai yötä!! :flower:

En ole päässytkään koneelle pariin päivään.. otiin reissussa.

Pahoittelut Annimannille :hug:

papana03: mäkin käyn aina välillä kurkkimassa siellä jännääjissä.. ja huomasin että lellu oli plussanu.. ihanaa..lellulle meni laskettuaika tammikuulle. on siis tammikuun pinossa.

mauahtavaa mulla sama juttu.. inhoan alapäätutkimuksia.. varsinki jos sattuu oleen mies.. on se jotanki noloo levittää jalat jonku naamaan eteen :ashamed:
niin ja kun sanoit että sulla on liiankin luottavainen olo.. niin sehän on hyvä. mullakin on ollu ihmeen luottavainen olo.. sen näkee siitäkin kun uskalsin jo ostaa kasapäin äitiysvaatteita :D

Shamandalie kyllä muakin ois alkanu sapetaa jos joku "työkaveri" ois heti juorunu raskaudesta jollekkin eteenpäin ja vielä semmoselle joka tietää sut.. :kieh:
niin ja kun kysyit että voikohan sitä vesirokko rokotetta antaa raskaana olevalle.. niin ei voi. parin päivän päästä saan koetulokset että onko mulla sitä vasta-ainetta.. hitsi ku olis. saa nähdä.

Minttu-liina mulla taas oli silleen että esikoisesta olin ihan innoissaan ja tiesin tasan tarkkaan millä viikolla mentiin. Toisen lapsen raskaus meni ihan huomaamatta ja nopeaa. Mutta nyt kun odotan jo neljättä kertaa ja kun se kolmas meni kesken, niin olo on taas samanlainen kuin ekaa odottas.. tiedän tasan milloin viikot vaihtuu ja odotan malttamattomana ultraa ja että masu alkas kasvaa. tietenkin tämä on silleen erillaista kun esikoista odottaessa. mutta kuitenkin erillainen kun tokaraskaus. johtunee kai siitä keskenmenosta.

ON: kuvotus jatkuu ja jatkuu. en muuten ole vieläkään oksentanu kertaakaan.. ihme juttu, mutta olo ollu kyllä monta kertaa semmonen että oksu tulee ja nyt justiinsa.
Miten muuten te jotka ootte jo käyny np-ultrassa tai joille on varattu jo aika? millä viikolla teillä se oli/on? mä olen jo tuolloin 13 viikolla (12+4).aika myöhäään. vai onko?

huh kun väsyttää kokoajan.. kauhea unen tarve. taidan mennä nukkumaan vaikka päivällä nukuin peräti kolme tuntia..

öitä mammat!

Pipare ja kidney 11+2



<br><br>
 
Huomenta.
Lapset viel nukkuu ja pikana käyn kurkkimassa täällä kuulumiset..

pi pa re: Mulla on np 23. tätä kuuta ja öö.. ootas ku lasken.. Ja silloin on 11+6 viikkoja. Mulle kans tulee tällä viikolla kasa äitiysvaatteita, ei mee kauaa kun farkut ainakin vaihtuu mammaversioihin..

Täällä väsymys vaivaa vieläkin, ihan hirvee sellainen. Joka ilta sama kuvio et meen ennen miestä nukkuun ja meidän perinteiset iltajutustelut sängyssä jää väliin kun yksinkertaisesti nukahdan kuin napista painamalla. Ukkoparka jää huonolle hoidolle.. :/ No mut ei tää enää ikuisuuksia kestä.
Perjantain neuvolassa hemppa todettiin mulla aikas huonoksi, 113 oli lukema vaik kuukausi sitten oli 136. Ja kun sitä rautaa ei saa syödä vielä enkä muutenkaan söisi sitä mielelläni niin pitää tänään käydä hakemas sitä rautamehua millä on vaikee nimi.. ÖÖ.. krauterplaaplaaa.. :kieh:
No anyway, sitä sitten lipittämään. Nyt aamupalalle ja koulun penkille.. :wave:

Mää ja minimii 10+4
 
Heippa kaikille

Täällä just tarkistelin viikkoja ja on nyt 9+2 omien laskelmien mukaan ja ens viikon maanantaina olis eka neuvola jolloin pitäis olla viikkoja 10+2 ja ultra on varattu kesäkuun 5 pv jolloin olis 12+3...

Mulla oireita on ollu jo useamman viikon rintojen aristusta ja oksentelelua joka ei joka päivä rajotu edes pelkkää aamupahoinvointiin vaan muutama päivä ollu että suunnilleen iltaviideltä eka kerran jotain pysyy sisällä kauemmin kun vartin :x mutta jospa tää helpottaa tässä muutaman viikon sisään toivottavasti ;)
Vaikka tää on jo viides raskaus, yks keskenmeno ja kolme tenavaa niin silti jotenkin jänskättää ja odottaa eka neuvolaa ja ultraa että kaikki varmistuis ja olis ok, pitää toivoa että terkka yrittäis jo kuunnella sydänäänet ja että ne kuuluis.
Kun se ekana ollut keskemeno alko just niin, että sydänäänia ei löytynyt ja seuraavalle viikolle uus aika, mutta rupes vuotaa ennen sitä ja sitte ultrassa todettiin että ei löydy elämää :'( ja sattu vielä semmonen tosi tyly lääkäri, joka vaan töksäytteli eikä selitettly sen tarkemmin ja laitto kotiin odottaa vaan ja seuraavalle maanantaille aika kaavintaan... joskin rupes vuotaa niin kovasti viikonloppuna että päivystyksen kautta kaavintaa jo ennemmin.

No nyt toivotaan parasta että kaikki olis hyvin

Tuossa aiemmin jo joku muukin en vaan muista kuka meinas että housut kiristää... täällä sama joskin ehkä on muutenkin muutaman kilon viime kesästä päino noussu, mutta nyt on turvotusta niin että mitkää ei meinaa mahtua ja tuntuu että ei ihan vielä viittis vaihtaa äitiyshousujakaan käyttöö, joten pakko vissiin parinumeroa isompia kapreja tms käydä josku hakee että saa töihin edes jotkut asiallisemmat vaatteet...

niin ja myöhastynyttä äitien päivää vielä kaikille :flower:

Jos lähtis kokeilee pysyiskö aamu kahvit sisällä tänään :LOL:
 
HEPPULI KEPPULI!!

Mulla alkoi illalla koskea alamasuun ja tuli muutama tippa ruskeaa kuivanutta verta???olin tosi väsynyt ja piti päikkäritkin nukkua.Ja pahaolo jatkuu...kamalaa kuvotusta kokoa ajan.Nyt olis siis ovisaika et en tiedä vaikuttaisko se sitten nyt tähän vuotoon...ruskeaa vuotoa mulla oli kyllä ekassa raskaudessa rv 16 asti joten toivon että tämä olisi ihan vaaratonta...

No huomenna asia selviää kun on ultra...joten ei tarvi kauan aikaa enää miettiä mistä vuoto johtuu ja pelätä...

rv nyt 11+0

Täytyy vaan kädet ristissä odotella huomista...
 
mcm
Täällä olis kans yks Satakunnasta jolla laskettu aika 8.12.07. Olen silloin jo 35-vuotias. Ennestään on 4 tyttöä 6/96, 7/97,10/03,2/05. Mulla eka neuvola oli 2.5.07 8+4 ja lääkäri oli 8.5.07 9+3. Ultra on nyt 23.5. Elikkäs viikkoja on nyt tällä hetkellä 10+2. Olen ollut todella väsynyt ja etova olo koko ajan kertaakaan en ole oksentanut joka raskauden oireet ovat vain pahentuneet. Päätöksen tein eli tämä lapsi on viimeinen.
 
vieras puskasta
Huomenta joulukuiset ja mukavaa työviikon alkua! Joskin edelleen etsiskelen sitä omaa kadonnutta työmotivaatiotani... No, jospa tällä viikolla saisin paljon aikaiseksi, työpaikalla on ainakin suht rauhallista, kun pomokin on poissa keskiviikosta alkaen :D

En oikein muista, pitikö kommentoida jotain juttuja... Jännitän kovasti keskiviikkoista ultraa, viime yönä näin siitä painajaisia :'( Inhottaa, kun pitää olla tällainen hermoheikko! Ensinnäkin pelkään, ettei Tiitiäinen ole enää elossa (vaikka viime keskiviikkona kuului sydänäänet hienosti) ja toisaalta pelkään, että mitä jos np-ultrassa paljastuu poikkeavuutta... :'( Äh, kunpa osais ottaa rennommin.

Viikonlopuksi lähdetään miehen siskon luo Helsinkiin juhlimaan heidän poikansa 1-vee synttäreitä :heart: Ihanaa nähdä heitäkin pitkästä aikaa!

- minä ja tiitiäinen rv11+4 -
 
:wave:

Annimanni suuret pahoittelut :hug:

Tervetuloa uudet mukaan :)

viivero: Minulla oli viikko sitten tiistaina neuvola eka kerran ja silloin ei terveydenhoitaja saanut sydänääniä kuulumaan :whistle: . Lohdutteli kyllä, että ei ole yhtään harvinaista, mutta silti se on laittanut välillä päänupin ihan sekaisin :ashamed: . Kohta lähden sitten ekaan neuvolalääkäriin ja toivottavasti tänään saadaan sydänäänet kuuluviin :heart: .Viikon päästä olisi sitten np-ultra.

Meilläkin sai tulevat isovanhemmat tietää tulevasta =) . Äitini ja isäni olivat aivan onnensa kukkuloilla, mutta anoppi ei ollut oikein tykännyt... Oli tokaissut miehelleni puhelimessa, että eikö teidän pitäisi nyt mennä naimisiin :/ Appiukko oli sentään kuulostanut onnelliselta. Mutta jos anoppi ei tykkää tai alkaa painostaa häiden yms suhteen niin osaan minäkin suuni avata :D. Anoppini on ollut aina tosi jyrkkä ihminen eli jos hän jotain päättää niin hän kuvittelee, että kaikki pomppii sen mukaan.. Ja mieheni on heidän iltatähti, joten kai se nyt pelkää, että mies ei enää suostukaan tekee kaikkea niin kuin hän tahtoo :whistle: Itsepähän hän saiitä kärsii, jos alkaa näyttää mieltään...

Hiukan jännittää tuo tuleva lääkäri :ashamed: . En tykkää yhtään noista alapään tutkimuksista, mutta jospa kaikki menisi hyvin.

Muuten olo on samanlainen kuin aikaisemmenkin.. Aamut alkavat huonovointisuudella ja jos en kerkeä päivällä syömään ennen kuin tulee nälkä niin tulee tosi huono olo :x . Rinnat ovat arat ja alavatsakin alkaa jo hiukan pömpöttää :p . Rakas työkamuni sanoikin eilen, että on vahtinut minun massua ja on se kuulema jo kasvanut :). Hän on ainut joka töissä tietää ja ei kyllä me kauaa kun muutkin alkaa tietää, kun työhousut ovat aika tiukat :whistle:

Mutta nyt lähden polkee sinne lääkärille päin..

Aurinkoista päivää kaikille :flower:

Veeruska & Heppu Huoleton 10+6
 
Heippa kaikille :wave:

Nyt on osa kesälomasta jo takana ja hyvään aikaan se ajoittui... Ei sen pahoinvoinnin kanssa olis töihin kyennyt.. :LOL:

Kiva kuulla ettei hurjan moni ole saanut huonoja uutisia ja asiat ovat menneet kivasti.

Meillä eilen kerrottiin vanhuksille että heistä tulee mummu & pappa. Olivat kovin iloisia. :D Eka neuvola on takana ja eka ultra yksityisellä. Siihen menin ruskean vuodon takia, mutta mitään hätää ei ole. Kaveri voi hyvin!

Vihdoin alkaa pelot hälvetä, ekat viikot oli kamalia kun pelkäsin kaikkea mahdollista. Hassua miten sitä muuttuu itsekin raskauden aikana.

Nyt takaisin töihin! :)
 
Heijj.

Kaamea äitienpäivä takana.
Kuten olen kertonut olen ravintolassa keittiömestarina, ja ryysis oli järkyttävä.
Enpä ole ikinä nähnyt niin prkl:sti ihmisiä siellä.
Ja inhaa on että aina kun on joku tommonen juhlapäivä, on ihmiset ihan pinna kireellä ja eivät millään tajua että ravintola on täysi. Meillä asiakkaat on jonossa baarin puolella ja joka vuosi ne onnistuu siellä tappelemaan keskenään kun luulevat että joku kiilaa tai saa paremman pöydän.
Varmaan tosi kiva fiilis äitienpäivänä kun pitää tapella ravintolajonossa lasten nähden.
Ja oikeesti, varasisivat pöydän niin ei tartte haukkua naamapunaisena hovia kun ei saa pöytää .

Noh, olin ihan poikki eilinsen jälkeen ja mulla on vieläkin ihan hirveet issias-kivut. Voi kyllä seistä ja istua mut jos vähänkin kumartuu tai yrittää jotain nostaa tai kurotella tai nousta sängystä, on ihan järkky krampissa koko pylly ja jalat. :ashamed:

Paskin juttu on, että mä en voi jäädä sairaslomalle. Kukaan ei oo tekemässä mun töitä kun kukaan siellä ei osaa!
Mun vuoromestari palaa äitiyslomalta heinäkuussa ja silloin alkaa mun kesäloma ja sit sen jälkeen jos tuntuu siltä jään saikulle.
Aatelkaas, kun on kesis heinäkuussa sen jälkeen olis vaan pari kk ennen kun äitiysloma alkaa! Hurjaa! (ennen kun joku ihmettelee, niin mä otan varhennettuna..)

Muuten tuntuu kyllä että aika menee ihan törky hitaasti.
Musta tuntuu että oon ollu tällä 10+ viikolla jo ainakin kuukauden.

Ja ultra-kutsu ei oo vieläkään tullut! grrrr...

Tervetuloa uusille ja anteeksi omanapaisuuteni. Unohdin tehdä lunttilapun mistä puhuttu.Sen muistan että joku sanoi että on tullut lahopääksi, minäkin unohtelen kaiken...

Tui ja Napa 10+5
 
Pahoitteluja ANNIMANNI JA NINNI78! :hug:

Itselläni oli tänään eka neuvola, alkuraskauden ultrassa käytiin siis viime viikolla ja kaikki hyvin.

Perusjutut tehtiin siel ja sit kuunneltiin mun yllätykseksi sydänääniä ja heti pikkuisen sydän siellä pomppailikin.Olipa ihanaa kuulla ne jo nyt!
 
Tuitsu: Voi ei, kurjaa että töissä on niin rankaa :/ Koeta jaksaa! Itse teen toimistotyötä ma-pe 9-17, ja joinain päivinä tääkin tuntuu ihan ylivoimaiselta. Sunnuntain Hesarissa oli pitkä artikkeli (nais)ministereistä joilla on pieniä vauvoja. Tuntui ihan uskomattomalta että joku voi vetää onnistuneen vaalikampanjan alkuraskauden aikana, ja sitten hoidella ministerin hommia (ei liene ihan yksinkertaisia :) ) kun kotona odottelee 6kk vaaveli! Huh, supernaisia.

ON: Täällä neuroottisuus vähän palannut, tai aika paljonkin. Kun koko ajan kuulee mitä on toisille sattunut tai mitä voi pahimmillaan sattua. (Jaksamista kaikille jotka on saaneet huonoja uutisia!) Harkitsin jopa että ostaisin sellaisen kotidopplerin (?) millä voi kuunnella sydänääniä, mutta ei siitä näin varhaisessa vaiheessa varmaan ole vielä iloa...Yritän olla ajattelematta liikaa :)
 
Olipas taas tekstiä kun eilen ei päässyt lukemaan. Pitää paremmalla ajalla lukea kunnolla.

Joku mietti noita sydänääniä. Mulla kävi nyt niin et torstaina oli se lääkäri ja se kuuli sydänäänet. No tänään piti olla toiselle lääkärille ultraus aika mut se olikin pois, no terkka ultras ja sanoi sitte että ei ole voinut lääkäri kuulla sykettä vielä kun on niin pieni. Viikot meni pikkasen takapakkia, nyt 11+1. En tiedä sit tosiaan et johtuuko laitteista vai mistä kun jotkuthan kuulleet jo aika aikaisin.

Aika kämänen oli se ultra laitekin, näin siinä jotain liikkuvan ja kerran jalat ylöspäin pikkuisen polskivan, mut muuten tosi epäselvä. Oli pikkuinen ihan oikeassa paikassa ja syke näkyi. Kauheasti kuulemma potki. Tuntuu ihan hassulta kun ei itse mitään potkuja tunne vielä.

Np-ultran viikkoja joku kyseli. Mulla on ens viikolla ja viikot taitaa olla silloin 12+3 ja hoitaja ainakin sanoi että on ihan hyvät viikot!

Enää 5 viikkoa kesälomaan ja sitä onkin sitten 6viikkoa. Aikas paljon, mut pitää kaikki lomat pitää kun ei tiedä töiden jatkumisesta.


Mutta nyt kotihommia tekeen! Mukavaa viikonalkua kaikille!

"Snoukku" 11+1
 
Heippa siskot,
pitää varmaan vähän kuulumisia kertoilla.

Olo alkaa olla virkeämpi, viikonloppuna nukun kyllä kunnon päiväunet mutta muuten alkaa puhti palaamaan. Lopultakin! Alkoi jo itseäkin ottaa päähän jatkuva väsymys. Odotan innolla sitä energistä keskiraskautta!!!

Kai tää odotus alkaa olla voiton puolella lähiakoihin, sillä nyt on 12. viikko menossa ja perjantaina np-ultra. En ole ihan kauheasti ehtinyt murehtia, mutta kyllähän riskit tuolla takaraivossa on tiedossa...

Tivoli kyseli liitoskivuista, mullahan oli tosi kurja olo 10. viikolla. Ehkä joku kasvupyräys ja meni onneksi ohi. Viikon jouduin kävelemään tosi rauhallisesti... inhottavaa.

Minttuliina ei pysy viikoissa mukana, en minäkään. Otin jo toista odottaessa tavaksi kirjottaa kalenteriin saman viikonpäivän kohdalle viikot, niin pysyn paremmin kärryillä. Nyt mulla lukee tänään maanantaina että 11+2 ja ensi viikolla tietty viikko lisää. Eikä muutenkaa pysty keskittymään odotukseensa niinkuin ensimmäistä odottaessa. Kummasti kyllä innostuin lueskelemaan kaverilta saatuja vauva-lehtiä.

Meillä on ollu kotona vähän kiree tunnelma jonkun aikaa, en oikein tiedä mistä johtuu. Ehkä tää mun väsymys kiristää mun pinnaa ja se heijastuu mieheen. No sunnuntaina otimme askeleen parempaan suuntaan, kyllähän te tiedätte miten se tapahtuu vaikka olin minäkin jo melkein unohtanu koko petitouhut. Muuten mies on tosi innoissaa odotuksesta ja kyselee parin päivän välein että koska sitä nyt saa kertoa ja minä aina toistan kärsivällisesti että perjantaisen ultran jälkeen.

Mukavaa viikkoa kaikille ihanille joulun odottajille!

Suski
 
Heippa naiset :wave: !
Kirjoitin perjantai-iltana pitkät pätkät ja kun sekin hävisi bittiavaruuteen, päätin muutaman päivän boikotoida koko palstaa... :x
Nyt tuli vieroitusoireita.

Annimannille pahoittelut ja paljon voimia & jaksamista :hug: !

Uusille tervetuloa :flower: !

Minäkin aika ajoin käyn kuumeilijoiden puolella katsomassa onko mm. lähes kolmekymppisissä tullut lisää plussia. Kauheasti toivoisi plussaonnea muillekin.

Kenelläs töissä olikaan kauhean rankkaa... Sille kovasti jaksamista :heart: !
Itsellä liukuva työaika ja fyysisesti kevyt toimistotyö, mutta motivaatio on vauvahaaveen toteutumisen myötä pudonnut nollaan. Kaiken #&%?$!* sietokyky on pudonnut minimiin :headwall: . Koko ajan on mielessä, että elämässä on tällä hetkellä niiin kallisarvoisia asioita, ettei jaksa vetää hernettä nenään työjutuista.

ON: En sitten kertonut edelleenkään vanhemmille eikä mieskään omillensa, vaikka olishan se toki ollut ihana äitienpäivälahja. 3 viikkoa pitäisi vielä sinnitellä. Ens viikolla on lääkäri ja sitten onneks kuunnellaan sydänäänetkin :heart: . Toivottavasti kaikki on kunnossa. Toisaalta on kauhea luottavainen ja rauhallinen mieli ja ajoittain se np-ultran tuloksen pelkokin unohtuu - mutta toisaalta sit taas ajattelen et jos liikaa tuudittaudun hyvään oloon, niin kostautuuko se :ashamed: .
Tänään oksensin taas todella railakkaasti \|O . Oireeet siis ainakin on säilynyt ennallaan ja siksi varmaan välillä pelkokin unohtuu.

Kenenkäs töissä joku olikaan kielinyt raskaudesta... Sori etten nyt muista mitä kukakin kirjoitti. No jokatapauksessa TODELLA TÖRKEÄ TEMPPU :eek: . Itse olisin kyllä suuttunut todella verisesti. Vaitiolovelvollisuus pätee mun mielestä kumpaankin suuntaan. Tai ainakin maalaisjärjen käyttö on sallittua :headwall: !
 
Heippa naiset :wave: !
Kirjoitin perjantai-iltana pitkät pätkät ja kun sekin hävisi bittiavaruuteen, päätin muutaman päivän boikotoida koko palstaa... :x
Nyt tuli vieroitusoireita.

Annimannille pahoittelut ja paljon voimia & jaksamista :hug: !

Uusille tervetuloa :flower: !

Minäkin aika ajoin käyn kuumeilijoiden puolella katsomassa onko mm. lähes kolmekymppisissä tullut lisää plussia. Kauheasti toivoisi plussaonnea muillekin.

Kenelläs töissä olikaan kauhean rankkaa... Sille kovasti jaksamista :heart: !
Itsellä liukuva työaika ja fyysisesti kevyt toimistotyö, mutta motivaatio on vauvahaaveen toteutumisen myötä pudonnut nollaan. Kaiken #&%?$!* sietokyky on pudonnut minimiin :headwall: . Koko ajan on mielessä, että elämässä on tällä hetkellä niiin kallisarvoisia asioita, ettei jaksa vetää hernettä nenään työjutuista.

ON: En sitten kertonut edelleenkään vanhemmille eikä mieskään omillensa, vaikka olishan se toki ollut ihana äitienpäivälahja. 3 viikkoa pitäisi vielä sinnitellä. Ens viikolla on lääkäri ja sitten onneks kuunnellaan sydänäänetkin :heart: . Toivottavasti kaikki on kunnossa. Toisaalta on kauhea luottavainen ja rauhallinen mieli ja ajoittain se np-ultran tuloksen pelkokin unohtuu - mutta toisaalta sit taas ajattelen et jos liikaa tuudittaudun hyvään oloon, niin kostautuuko se :ashamed: .
Tänään oksensin taas todella railakkaasti \|O . Oireeet siis ainakin on säilynyt ennallaan ja siksi varmaan välillä pelkokin unohtuu.

Kenenkäs töissä joku olikaan kielinyt raskaudesta... Sori etten nyt muista mitä kukakin kirjoitti. No jokatapauksessa TODELLA TÖRKEÄ TEMPPU :eek: . Itse olisin kyllä suuttunut todella verisesti. Vaitiolovelvollisuus pätee mun mielestä kumpaankin suuntaan. Tai ainakin maalaisjärjen käyttö on sallittua :headwall: !
 
Shamandalie, olen aivan raivona puolestasi, miten ne sillä tavalla meni kertomaan sun suuret uutiset eteenpäin. Tuo on ihan varmasti vasten kaikkia sääntöjä, ei noin saa tehdä. Kiitos muuten päivityksestä, helpottaa kirjottaa omalla nimellä.:LOL:

:attn: :attn: :attn: Huomio selkäsärkyiset, onko muita? Kävin työterveyslääkärillä ja sain lähetteen fysioterapiaan. Mulla on päällä anitat :LOL: vaikka viikkoja on vasta 8 kasassa. Terkut ultrasta (kävin yksityisellä), pikkuinen rymysi siellä ja huitoi käsillään, aivan ihmeellinen näky. Ultrakuvassakin sillä on kädet ylhäällä niinkuin vauvalla joka toivoo pääsevänsä syliin :heart: :heart: voi että se oli SULOINEN.

Iloisia ultranäkymiä kaikille! :heart:
 
MOIKKA!

SAtaa vaan..no antaa tulla niin ehkä pian kunnolla vihertää..

Miten muut, onko joku töissä epäillyt jotain?
Töissä olen kertonut yhdelle ihmiselle johon luotan todella ja onkin (tähän asti) osottautunut luottamuksen arvoiseksi..pahoittelut SHAMANDALIE! Aika suulas tyyppi.


Mulla aika kova väsymys on koko ajan päällä ja palelee usein. Ilman kahden tunnin päikkäreitä joka päivä en meinaa jaksaa..enkä todellakaan pysty/ jaksa lähteä unien sijasta lenkille! Aamuisin tulee puolen tunnin kävely työmatkalla bussiasemalle ja se on saanut riittää.

Húomenna neuvola..olen kuullut että joissain kunnissa/kaupungeissa on ultra neuvolassakin..harmi ettei täällä niin ole..No kaksi viikkoa olisi vielä siihen hetkeen ja todella paljon jännittää!
Luin tossa tuulimunaraskauksista ja mieleeni hiipi peikko.. hus hus peikot pois! Ei kai voi kun yrittää "relata"..vaikeaa..

KUkas se oli varhaisultrassa jo käynyt äskettäin, en muista mutta ihana uutinen kuulla! Kädet "ota mut syliin"-asennossa.


=)

No kai mä tästä lähen nukkumaan ja toivottelen kaikille muillekin kauniita unia!
p.s äitienpäivänä söin sinihomejuustokakkua kun en tiennyt siinä olevan sitä, kolme lautasellista, eikä se edes maistunut siinä. Siitäkin iski paniikki. No tästä lähin olen tarkempi!
UNIA!
 
Kiia täällä kans yks selkäsärkyinen :attn: Nyt tänään on kolmatta päivää alaselkä ollut tosi kipeä, eilen oli kaikista pahin päivä, nyt vähän helpottaa. Kävely, kyykkiminen ja nostelu on hankalaa kun heti pistää koko alaselkään ja jalatki meinaa mennä alta :/ Nyt tuntuu, et alkaa tulla ylempääkin selkä kipeeksi. Johtuiskohan siitä kun on nyt ollut oudossa asennossa selkä, säryn takia, niin jännittyy noi lihakset...? On tää kyllä kurjaa. Ja kiva miettiä et millainen selkä on sit kun maha on iso, kun nytkin on näin kipeä :\|

Ja onnea Kiia ultra-kuulumisista myös! :)

Tänne ei kummempia.. Selkäsäryn lisäksi väsymystä, pissatusta ja mitäs muuta. No lisään vielä kerran että väsymystä \|O Np-ultraa pitäisi tilata keskiviikkona. 31.5 on lääkärineuvola, eli ei siihenkään enää kuin pari viikkoa.

Joku ihmetteli sydänäänten kuulumisia kyllä mulla ainakin saatiin selvä sikiön syke kuulumaan perjantaina neuvolassa rv 9+5 :) Ja kova syke olikin: 180! Niin ihana se ääni kyllä.. Neuvolan täti kyllä sanoi, ettei monella kuulu vielä noin aikaisin, mutta joillakin kyllä kuuluu. Se riippuu tietenkin ihan laitteesta, laitteen käyttäjästä, sikiön/kohdun asennosta ym ym..

Mutta nyt pitäisi kiiruhtaa suihkuun etten nukahda pystyyn.. Kirjoittelen ja luesekelen viestejä lisää huomenna!

ihmepapu 10+1 :heart: (otin nyt käyttöön rv:t menkkojen mukaan, kun neuvolankin mukaan se on nyt niin, kunnes np-ultrassa katotaan tarkemmin viikot)
 

Yhteistyössä