***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Noniin sain kuulumisenne luettua ja kommentteja siis:

Onnea kaikille muillekin ultrassa käynneille!
Tervetuloa uusille, meitä on jo ihanan monta! =)

Polka vauva kääntyilee vielä 34 viikolle asti monet kerrat. Mulla oli esikoinen kuperkeikkojen tekijä. Oli aina neuvolassa poikittain ja sit ku loppuraskaudessa lähettivät äitipolille kääntöön niin olikin jo taas raivotarjonnassa. Kävin muistaakseni 3 kertaa äitipolilla turhaa tämän takia, juoksutti poika äitiä - jo silloin :LOL:

Sukupuolen kerroin tulevalle isoveljelle, joka pikkusiskoa toivoikin. Ja äidilleni ja 2 työkaverille. Vaikka olinkin eka päättänyt etten kerro, mutta se vaan lipsahti :eek:

INHOAN NÄITÄ HELTEITÄ! ahdistaa, on hiki ja nihkeä olo. SYksy ja sateet tänne kiitos!

Maikan kuva oli ihana ja hieno! Olisinpa saanut työn haukotuksesta samanlaisen!

Minttuliina Voi, kun joudutte kissoistanne luopumaan. :'( Toivottavasti saitte niille hyvän kodin!

Kinka onneksi koiranne löytyi! :flower:

Lähtöpainon alapuolella täälläkin ollaan. Kyllä se siitä... varmaan nyt rupeaa nousemaan, kun vauvakin alkaa nopeammin kasvamaan. Ja ruoka pysymään sisällä.

Pinkeiju ja tyttönen
 
Nopsaan käyn näytillä vaan, väsyttää tosi lujaa ja kuumaki on, yllätys.

Sukunimihommeliin vastaan minäki eli mentiin miehen kans vähä ennen tytön syntymää naimisiin ja samalla vaihtui paitsi mun niin myös esikoisen sukunimi vaikkei miehen biologinen poika ookkaa. Ajateltiin että samalla nimellä mennään ja kun oon yksinhuoltaja ja poika on mun nimellä ollut niin ei siinä mitään ongelmaa ollut.

Painoa ei oo oman puntarin mukaan tullut edellisestä neuvolakeikasta yhtään, ens viikolla on sit neuvolakäynti ja saa taas selville valehteleeko vaaka. Ekan neuvolan ja tämän hetkisen painon erotus on 4kg. Ihan ookoo muuten mut mulla nousi ennen odotusta ja ihan siinä alkumetreillä (ennen rv6:sta) paino tosi nopeeta tupakan polton lopettamisen ja vähä muunkin takia mutta en nyt ala ottaan stressiä. 15kiloa oon antanu itelleni luvan tulla :D

Ja sitten päivän kohokohtaan, esikoiselta irtos eka maitohammas. Ja kyllä. Minä hormonihirviö oli ihan itku silmis et munko pieneltä pojalta.. nyyh.

Napaan ei uutta. Kaikki ihan ookoo. Jätski maistuu liianki hyvin ja tänään sain siitä sitten kärsiäkkin. Tätä ei herkkänahkaisten kannata lukea. vetäsin hirveen määrän jätskiä ruoan päälle ja sit lähdettiin uimarannalle lasten kans, oma pikkusisko(17v) oli mukana myös. Yhtäkkiä mahaa alkoi juilia tosi lujaa ja se piti ihan hirveetä mouruamista yllä. Yleinen ranta, ulkohyysit löytyy mut niin kuppaiset etten saattanut sinne mennä. Eikä paperiakaa oo näkyny niis varmaan ikinä. Noh, pikkusysteri jäi esikon kans uimaan ja ite pakkasin tytön autoon ja ajoin kotiin vessaan. Matkaa joku 3-4km hiekkateitä pitkin. Jösses että loppumatkan jo suurinpiirtein seisoin auton polkimilla ku piti jännittää kaikki alavartalon lihakset ettei käy vahinko. Olihan pitkä vessamatka ja samalla tuon tuskan keskellä muistui mieleen vastaavat tilanteet edellisessä odotuksessa. Kun se hätä tulee, se tulee puun takaa. Ja niin paineella että oksat pois. Ja näihin sanoihin on hyvä lopettaa :D

Heippa taas :wave:

 
Anni76: Sua lohduttaakseni, minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä ihan hirrrveän kauan ja kolmas muksu tulossa eikä olla vieläkään päästy sinne avioliiton onnelliseen satamaan. Munkaan miehelle se ei oo samallalailla tärkeä asia kuin mulle ja tiedän kyllä, että yhtä paljon me toisiamme rakastetaan, ollaan naimisissa tai ei, mutta kyllä mekin nyt vihdoin ollaan avioon päätymässä. Ellei tässä ennen kolmosen syntymää, niin hyvin pian sen jälkeen ajateltiin mennä. Jotenkin vaan tuntuu, että olisi hyvä kuitenkin olla naimisissa ja kun yhdessä kuitenkin aiotaan vastakin elellä.

Papana: Enhän mä kehtaa edes sanoa paljonko mulla on paino noussut... No, sanonpa kuitenkin eli 7,4 kg on jo tullut. Mut minkäs tekee kun ruoka maistuu :ashamed: Jospa se imetys sitten veisi osan kiloista ihan itsestään...

Niin, ja kuumuus alkaa kyllä jo rasittaa. Toisaalta aivan ihanaa, että lapset saavat nauttia viimeiset kesälomapäivät uimisesta. Meillä on tää asuntokin kuuma kuin pätsi ja ihan sama onko ikkunat auki vai ei, ei tunnu paljon viilentävän kun ei tuulekaan yhtään. Mutta kyllähän se syksy sieltä jo on tulossa..
 
Onnea Pinkeiju (ja oliko muitakin?) iloisista ultrakuuulumisista! Jee!

Muahtavaa hauska jäätelötarina :D Opetus lienee se että jäätelö + kuuma uimaranta kuppaisine vessoineen = ei hyvä idea :LOL:

(.) Masu senkun kasvaa. Pikku on nyt pari päivää potkinut vähemmän kuin yleensä, ehkäpä sekin on ihan uupunut tästä helteestä. Rakastan yleensä aurinkoa ja helteitä, mutta nyt kyllä toivotan syyssateet tervetulleiksi. Lauantaina täytyy hikoilla häissä koko päivä argh |O Painon noususta, en tiedä ihan viimeisimpiä tilastoja, mutta huomenna aamulla on neuvola ja voin sitten raportoida. Tiedän et odotatte kaikki henkeä pidätellen :D
 
tivoli: hienoa et esimies suhtautui hyvin raskausuutiseen. =) Sulla nyt yks mietittävä asia vähemmän, voit senkin energian kuluttaa odotukseen. ;) Toivottavasti vaan teillä kaikilla muillakin joilla töihin kertominen on edessä, suhtautuisivat noin hienosti. :flower:

Anni76: koita unohtaa nyt ne häähaaveet (niin vaikeaa kuin se onkin, tiedetään). Niinkuin joku muukin sanoi, et miehellä on nyt muutenkin paljon muutoksia elämässä, kuitenkin se lapsen tulo ei miehelle konkretisoidu samalla tavalla kuin naiselle, eikä ainakaan aiheuta miehillä hormonaalisia heittelyjä. :D Mutta nyt kun teillä on puhetta asiasta ollut, niin mies tietää ainakin alitajunnassa asiaa miettiä, ja saattaa sitten yllättääkin vielä. ;) Eikä kertomuksiesi perusteella siltä vaikuta, että mies ei naimisiin haluaisi, mutta just nyt se ei ole ajankohtaista. Tiedän, kuinka pahalle se tuntuu ja miten ärsyttää, kun kuitenkin on asioita jotka yhdistää. Eli siis vaikka naimisiin meno on iso juttu, niin siinä tilanteessa se kuitenkin olisi pieni. Tarkoitan että on pieni asia, koska kuitenkin olette jo sitoutuneet toisiinne yhteisen lainan ja tulevan lapsen kautta. :hug:

Hienoa kinka että koiruus löytyi. Ja onnea myös hyvistä ultrakuulumisista. :flower:

papana aloitti painogalluppia. :D Mulla tähän mennessä paino noussut 3,5kg ihan alusta. Tosin siihen rv14 mennessä paino ei noussut ollenkaan ja nyt sitten rv 14-22 oli noussut tuon 3,5kg.. :ashamed: Pistän kyllä ihan loman piikkiin, se kun mentiin neidin ehdoilla ja paljon tuli vaan istuskeltua hiekkalaatikolla. :) Ehkä se tästä kun koulu taas alkaa niin tulee pakosta liikuttua enemmän. :)

Snoopy: meillä kans anoppi oli ihan kauhuissaan kun esikkoa alettiin odottamaan, avioton lapsi - mikä häpeä. :headwall: Ehkä sekin vaikutti hänen reaktioon, koska itse on aikoinaan kiireellä mennyt naimisiin kun lapsi ilmoitti tulostaan. ;) Mutta eihän se nykypäivänä ole kummallista. Ainakaan mun mielestä. ;) Mekin ensin mietittiin, että jos sitten ristiäisten yhteydessä, mutta tultiin siihen tulokseen että siirretään vielä. Kuitenkin kummallakin (ainakin vielä;)) mieli sellainen et ainoastaan kerran naimisiin, niin ne juhlat sitten olikin vain meidän juhlat. Isovanhemmat ja sisarukset olivat esikon kanssa niin saatiin olla "kahdestaan" se päivä. :heart:

Onnea pinkeijulle ultrakuulumisista, ja tervetuloa tyttöjen odottajiin. :D Mulla tosin silti karvainen maha vaikka tyttöä kätilö ennustikin. :kieh: En osaa sanoa miks profiilikuva ei näy, jos ohjeiden mukaan sen teit... :/ En tiedä tarviiko, mut mä olen aina ennen poistanut vanhan kuvan ennen kuin olen uuden laittanut.. Kertokaa viisaammat. :)

Mauahtavaa: Niin kauhee tuo kuvailemasi tunne rannalla/matkalla. :headwall: Ja kun mourasee mahassa niin sit pitäs jo istua tyhjänpäällä. :D Mulla ainakin tekee just jäätelö ja rasvaiset ruoat sen. Tosin siinä saattaa mennä puoli vuorokautta, mut tietää kuitenkin et se tulee. Onneks se kestää sen hetken, ainakin mulla yleensä kerta riittää... :whistle: Ja nyt kun niin moni on jäätelöä täällä kehunut syöneensä, pitää munkin hiipiä pakastimelle. :kieh: Onneks meillä on tuutteja niin ei kehtaa ottaa ku korkeintaa yhen päivässä. ;)

polka älä murehdi nyt sitä painoa, sitä ehtii sitten myöhemminkin. ;) Mulla painoa ei sais tulla enää ollenkaan, mut ajattelin et koitan olla niin ettei nousis mut jos nousee niin ei sille sit mitään voi. Mulla ainakin edellisessä raskaudessa paino putosi nopeasti kun imetys lähti käyntiin, ja luotan nytkin siihen + vielä sitten jatkan silleen ettei se enää nouse. Esikkoa odottaessa mulla nousi paino 12kg kokonaisuudessaan, ja melkeen kaikki rv 20 jälkeen. Mutta laitokselta kun kotiin lähdin, paino oli jo 5kg miinuksella. :) Yllättävän paljon painoa lähtee vauvan ja muiden hässäköiden mukana. :D

ON: Mä olen tän aamun täällä koneella pillittänyt. :'( :D Meidän kummipoika syntyi eilen illalla, ja uunituore iskä soitti sitten puoli kaksi yöllä kun oli kotiin menossa. :) Tänään mennään sitten pientä katsomaan (jos mulle annetaan lupa mennä kun en voi luvata olla parkumatta siellä sitten taas. :D ). Nyt odottelen että miehen veli tulee koneelle ja laittaa mulle kuvia pojasta. :heart: Mä en jaksais enää odottaa et sais oman vauvan syliin... :saint: No, toisaalta kuitenkin hyvä että on vielä aikaa niin saadaan esikon kanssa totuteltua tälleen varovasti vauvan kanssa olemiseen, jos se oma sisko ei sitten olisi niin kova järkytys... Nää tuoreet vanhemmat on esikon kummeja, ja ollaan puhuttu että sitten vaan kun heillä arki pääsee vauhtiin, niin käydään sitten heillä totuttelemassa, ja että he ottavat esikkoa "avuksi" vauvan hoitoon sen mitä kaksi vuotias voi auttaa (tuoda puhtaan vaipan, viedä vanhan pois, antaa vaatteita, tuttia tms.) ja että mekin sitten saadaan ottaa vauvaa syliin ym, et neiti tottuu siihen. Siedätyshoitoa? :D Tiedä sitten onko siitä apua, toivotaan. :)

Sitten... Pakko vielä teille avautua... Mun yks hyvä ystävä on nyt tullut siihen tulokseen, et aikoo erota miehestään, ja se on kyllä hyvä ratkaisu, koska kaikkea uutta ja epämiellyttävää on viime aikoina ilmennyt... Mutta... Tottakai haluan olla hänen tukena ja apuna, mutta kuitenkin jotenkin tuntuu etten nyt jaksaisi kovasti keskittyä kenenkään huonoihin asioihin, vaikka kuinka läheisiä ja rakkaita osalliset olisikaan... :ashamed: Jotenkin nyt tuntuu siltä, et haluis olla tässä omassa kuplassa odotuksen, asunnon oston, ihanan miehen ja esikon kanssa, ja vielä olla onnellinen kummipojan syntymästä... Ja sitten potee huonoa omatuntoa kun tuollaista ees miettii... :ashamed: No, eiköhän ne asiat tästä järjesty, ennemmin tai myöhemmin...

Kiitos. :flower:

Mutta nyt hakemaan sitä jätskiä. :p

Shamandalie ja Torsti 22+3 :heart:
 
Terkut rakenneultrasta! Kaikki oli tosi hyvin vaikka pikkuinen piilottelikin aika pitkään toista kättä! Vihdoin sekin löytyi ja tosiaan kaikki oli niinkuin pitikin. =) Kiitos kaikille kannustuksesta ja kommenteista avioliittoasiassa! Oikeassa olette varmaan jokainen ja yritän tosiaan nyt rauhoittua tuon homman suhteen... Snoopy: kyselit joko ollaan kerrottu miehen lapselle. Kyllä olemme (kesälomalla) ja poika otti asian tosi ihanasti! Silitteli minun vatsaa ja kyseli koska vauva tulee pois sieltä. :) Ja sitten ruuan jälkeen kun oma vatsansa oli "pinkeänä" niin sanoi että hänelläkin on ehkä vauva mahassa. :LOL: Ylpeänä selitti että hänestä tulee isoveli... Varmaan tulee vielä hankaliakin paikkoja ja mustasukkaisuutta mutta ainakin nyt otti asian enemmän kuin hyvin!
 
Kuumuus ei hellitä mut ei haittaa, ku ihan vähäsen vaan.

Shamandalie: Tiedän mitä tarkoitat. Ei sulla tarvii olla huono omatunto yhtää, ihminen säkin olet ja omassa elämässä nyt varsinkin niin paljon tapahtumassa että ihan ymmärrettävää. Itellä ei vastaavaa tilannetta oo mutta nyt on tullut sellainen että jään hirveesti miettimään kaikkien puheita ja varsinkin jos siel rivien välis on piikittelyä tai ns. piilovittuilua. Yleensä jätän nuo omaan arvoonsa ja jotkut varmaan luulee etten huomaa kettuilua mutta väärässä ovat. Nyt on niin lähellä ollut tilanteita että kohta avaudun asiasta. Ja varsinki ku kaikki vanhatkin piikit on mielessä. Itsehillintä on koetuksella. Aina oon inhonnu sitä et mua pidetään tyhmänä ja nyt odotusaikana se tunne on moninkertaistunut. Huoh. Kiitos kun sain avautua.

Tracy: Juuh paha yhdistelmä ja opetus vois olla myös se että käykäähän naiset hyyskässä ennen lähtöä yleiselle rannalle tai vastavaan :D

Kauan pitkitetty kelan reissu on nyt tehty ja syksyn rahahakemukset jätetty, helpotuksen huokaisu. Navassa kaikki ok, jorma jaksaa helteestä huolimatta hillua ja pitää bileitään. :D

Aijuu Shamandalie, meil on kans tuutteja yms kerta-annos jätskiä mutta valitettavasti kehtaan ottaa enemmän kuin yhden kun ne on muka niin paljon parempia kuin pakettitavara. :ashamed:


Ruonlaittoon.. :wave:

Maukkis ja jorma 23+5
 
Onnittelut kinka, Anni76 ja pinkeiju hyvin menneestä ultrasta!

Anni76, meilläkin Nisu yritti ensin piilotella toista kättä, mutta sieltä se löytyi sitten kyljen vierestä :D Voimia sulle tilanteeseesi, toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen siitä pitäisikö häät pitää ja milloin. Kuten muutkin ovat maininneet, voihan se hyvinkin olla että miehesi vielä lämpenee ajatukselle kunhan antaa asian muhia ja ajan vähän kulua. Aivan varmasti susta tulee loistava vaimo =)

Mulla on paino noussut 200g/viikko, eli yhteensä 4 kiloa, mikä neuvolan tädin mielestä oli oikein hyvä kun kerran lähtöpaino oli ihan normaali. Se on tullut aika tasaisesti kun ei alkuraskaudestakaan ollut pahempia ongelmia oksentelun suhteen, paino ei siis alussa lähtenyt laskemaan. Tuon vauhdin jos saisi pidettyä niin kaikkiaan tulisi sellainen 8 kiloa, mikä toivottavasti on ihan realistinen tavoite...pääsee niistä sitten joskus eroonkin :kieh:

Mulla on iiiso ongelma kun olis vielä kahdet häät tänä syksynä enkä mistään oikein ole löytänyt mitään päälle pantavaa :| Kaikki löytämäni äitiysmekot ovat teltan näköisiä ja kaukana juhlavasta, ja normaalit eivät enää mahdu päälle. Jos joku on löytänyt jonkun kiva ostospaikan niin kertokaa mullekin :wave:

Täällähän on paljon niitä, jotka jo tietää vauvelin sukupuolen. Meillä ei mies halunnut kysyä, eikä rakenneultrassa kätilö kysellytkään että oltaisko haluttu tietää. Se siis säilyköön yllätyksenä ihan loppuun asti :xmas:

Nelma ja Nisu 20+3
 
Papana painonnoususta kyselit, ja heitän nyt tähän väliin oman pommini.. Eli n. 10kg on tullut yhteensä :eek: :eek: Joo.. Eli ennen raskautta painoin vaihtelevasti 48 - 50 kg ja nyt siis viimeneuvolassa oli paino 58,3 :ashamed: Eli onhan noita kiloja ihan kivasti tullut.. Lähtöpaino tosin oli alhainen ja nytkin tuntuu ettei noi tulleet kilot kauheesti näy, paitsi eilen aurinkoa ottaes huomasin et ompa musta tullukki "iso" kun jalat näytti kauttaaltaan ihan paisuneilta ja tuntuu että tätä mahaa on tullut selänki puolelle :LOL:

Joo, palailen myöhemmin kommentoimaan muita asioita :) Onnea vielä Anni76 hyvistä ultrakuulumisista, ja myös kaikille muille paljon onnea! :heart: (anteeksi kun usein en muista nimiä..)

mmiilia & karate-kid 22+4 :heart:
 
Nelma kyseli hää-päällepantavaa. Itse ostin kesäkuun puolivälin häitä varten silkkisen, mustan A-linjaisen polvipituisen hameen Kampin Bebesistä. Siinä on napeilla säädettävä vyötärö, ja se on niin kiva että sitä voisi käyttää muutenkin :) Sen kanssa mulla oli kesäkuussa Lontoosta ostettu punainen silkkitunika, jossa on nauha tuossa rintojen alla eli masu korostuu kauniisti :heart: Nyt lauantain häihin, jos se tunika ei mahdu enää päälle, niin samaisesta Bebesistä ostin valkoisen paitapuseron missä on vähän elastaania, ja myöskin nauha rintojen alla. Vähän jännittää miten pysyn enää korkokengillä pystyssä, tuntuu että jalat väsyy tosi helposti...Ehkä otan jotkut flip flopit varuilta mukaan :whistle:
 
Hei joulukuiset!

Työpäivä alkaa olla pulkassa, mulla piti olla yksi tutortunti, mutta peruttiin se, koska asioita ei oikein ollut läpikäytävänä. Enää huominen töitä täällä Kuopiossa, sitten muutamaksi kuukaudeksi Rautalammille. Outoa, että äitiysloman alkuun on enää jäljellä tosiaan vähän reilu 2 kuukautta (alkaa siis 18. lokakuuta). Toivottavasti Rautalammilla ei tapeta työnpaljouteen, muuten en jaksa.

Töissä oli tänään kanakeittoa ja otin sitä tosi paljon (hävetti :ashamed: ruokahalua meinaan alkaa olla jo muillekin jaettavaksi!) ja onnistuin sitten sotkemaan paitanikin, vaikka oli tuo lääkärintakkikin päällä.

Meillä on nyt uusi mietintä pinnasängyn suhteen,kun mies on ihastunut tuohon Stokken Sleepi-sänkyyn. Se on vaan ihan mahdottoman kallis, enkä oikein tiedä, raaskiiko kuitenkaan noin kallista pinnasänkyä ostaa. Toisaalta se menisi juniorisänkynä myöhemmin, mutta... No, pitää harkita asiaa. Onhan se aika ihana :heart: Ja huomenna täyttyy 25. raskausviikko, ja viimeinen kolmannes alkaa. Aika kuluu nyt yllättäin vauhdilla!

- Asrai ja Tiitiäinen rv24+6 -
 
Nelma, mä ostin pari viikkoa sitten Aleksi 13:sta Mexxin mustan mekon, jonka kangas on harsomaista, leveät "olkaimet", jotka menee rintojen kohdalta kietaisumallisesti hiukan ristiin (tai siis puku on pikemminkin hihaton) ja leikkaus on rintojen alla, jossa irroitettava satiininauha. Helma lähtee siis tuosta rintojen alta ja levenee (muistaakseni about polvipituinen), joten päättelin, että maha ja tissit mahtuu mekkoon vielä 2 kuukauden päästä. Mullakin mekko menee häihin, joten vaihdan satiininauhan johonkin värilliseen ja hommaan hartioille saman sävyisen huivin. Koko mustaa kun tunnetusti ei pitäisi häihin pukea. Korkkareita en ole pitänyt koko kesänä, mutta toivoisin, että syyskuun lopulla on niin viileää, että jalkoja ei pahemmin turvottele.

Asrai, mä näin huuto.netissä (vai olikojan www. babystyle.fi käytettyjen myydään-palstalla) Stokken sleepi-sängyn viime viikolla. Toi sänky ois kyl aika makee, mut ihan törkyhintainen. Mä en myöskään erityisemmin välitä niitten tuolien ulkonäöstä, mitä myöhemmin sängystä voisi tehdä.

Painosta; mulle oli viime neuvolakerralla tullut painoa muistaakseni 2,5 kiloa lähtöpainoon. Kotona punnitsin viime viikolla, että siitä olisi taas paino noussut jotakuinkin kilon. Nyt en ole punninnut, mutta luulen, että kaikenkaikkiaan painoni on lähtölukemistaan noussut n.3,5 kg, ellei jopa 4 kg. Olen nimittäin herkutellut vähän liikaa ja helteillä en jaksa liikkua normaalisti, joten olo tuntuu tosi paksulta ja turvonneelta. Neuvolasta sanottiin, että tulevien viikkojen painonnoususta ei pidä huolestua, sillä maha alkaa nyt pian kasvaa vauhdilla ja paino nousee samalla nopeasti. Teillä osallahan on raskaus mua monta viikkoa edellä, joten se painonnousu voi selittyä puhtaasti raskausviikkojen määrällä =) .

Jep, työt jatkuu taas.

tivoli 20+6 tai jotain sinne päin
 
niille vinkkinä jotka kärsivät jalkojen turvotuksesta... Tosi kivasti auttaa jos vaikka iltasella telkkua katsoessa tai muuten oleillessa läväyttää jalat miehen syliin (ja vähän koholle) ja pyytää sivelemään ihan vaan käden painolla jalkapöydän päältä sääriä pitkin kohti polvia... Ei tarvitse hieroa erityisesti vaan ihan sivellä. Ja aina kohti polvia, ei edestakaisin. Eli sively varpaista sääriin, käsi irti ja taas varpaista kohti polvia... jonkun aikaa kun tekee niin alkaa heti varpaissa kihelmöimään ja tuntumaan kun jotain tapahtuu... Ja voihan sitä itsekin yrittää jos ei vielä maha ole liikaa edessä niin että yltää varpaisiin =)

Omaan napaan sen verran että rakenneultra ois tulossa maanantaina, kyllä sitä jo on odotettukin. Toivottavasti selviäis kumpi siellä on mutta ei se maata kaada vaikkei sitten näkyisikään... Luulen että nyt on alkaneet ensimmäiset potkut tuntua, ei montaa kertaa mutta kuitenkin. Jänskää :)

Painoa on tullut jo 7 kiloa eikä painon nousu olisi kovin toivottavaa kun sitä oli jo lähtiessä hivenen liikaa.. Onnistuin kyllä tiputtamaan tuon seitsemisen kiloa alkutalvesta ennen kuin plussasin. Luotan siihen että imettäessä sitten lähtee (toivottavasti en luota liikaa...)
 
Jahas, mulla alkoi sitten äitiysloma!

Eli lääkärissä käyty ja enään en mene takaisin töihin. :D

Ja äitiysrahapäätöskin tuli, nyt vaan odottelemaan pakkausta postiin saapuvaksi.

Kyllä on vaan stressivapaa olo, ei työhuolia!

Tuitsu ja pikkutyttö rv 23+p
 
Neuvola kuulumisia;
pissa oli puhas,
paineet 120/70 (kauhean flunssan takia vähä koholla)
Syke pikkuisella 145,
hb 109,
painoa on tullu 800 g/vko eli kaiken kaikkiaan 5 kg :ashamed:
Nyytti potki ja heilui ja pyöri ihan mahottomasti, neuvolantätikin nauroi että eihän tässä pysy laitteen kans perässä.. :D

oli ihanaa, kun tänään jyrähti kunnon ukkoskuuro päälle puolen päivän aikaan.. Oli hienoa katsella salamoita ja sen jälkeen kuunnella kun ropisee ikkunalautoihin, kun satoi aivan kaatamalla.. :)
 
Kaksi työpäivää takana ja hohhoijaa, mä olen niin väsynyt. |O Heti kun menin töihin alkoi tää mieletön väsymys. Eilen nukahdin sohvalle kesken Serranon perheen, mikä on kyllä todella omituista... Se on ollut mun ja mieheni kesän ykkössarja ja nyt kun työt alkoi on nauhoitettu jaksot ja katottu illalla... No, heräsin sohvalta loppumusiikin soidessa... Eli huomaa, että työt on alkanut. =)
Joku puhui painonnoususta... Mä varmaan vedän mmilian kanssa pohjat... +10kg on mullekin tullut enkä selittele sitä millään... Suolainen ja muukin ruoka maistunut vähän liiankin hyvin. :LOL: Samoissa mennään kuin esikoisenkin kanssa. Silloin lihoin +20kg. Ja mulla imettäessä paino jämähti sitten niin, että ei laskenut millään. Sitten aloitin jumppaamisen ja spinningin niin tuloksia alkoi aika äkkiä näkyä. Nytkin olisi tarkoitus taas jossain vaiheessa, kun jaksaa aloitella se aktiivisempi liikkuminen. Nyt se on lähinnä jäänyt pikku pyöräretkiin ja kävelylenkkeihin. Mulla jotenkin jäi toi rankka liikunta heti alkuraskaudesta, kun pelkäsin niin paljon uutta keskenmenoa. ( Raskauduin uudelleen heti alkuraskauden keskenmenon jälkeen) Kyllähän sitä taas joskus ehtii... =)
omaan nassuun ei kummoisempia muuten... Pikkuinen on aktiivinen masussa vaihtelevasti. Ruuan jälkeen yleensä alkaa potkiminen... Jotain pientä rytmiäkin tuntee, varsinkin iltaisin klo 20-23 välillä on vilkkainta. Vielä tasan 4kk:tta laskettuun aikaan... Kylläpä aika vierii. =)
Riikkuli 22+4
 
tuitsu onnittelut "äippäloman" johdosta :flower: onko sulla nyt sit laskettuun aikaan asti saikkua? jos saa udella? oon ite miettinyt saikulle jäämistä kun selkä jatkuvasti kipeänä ja väsyttää. yöllä sit supistelee.

onnittelut kaikille uusille ultra kuulumiselle :heart:

pakko juosta pihalle, jos vaikka olis hiukan viileämpää
 
Onnea rakenneultrassa ja neuvolassa käyneille :flower: !

Tuitsulle onnea saikun johdosta =) ! Rentoudu nyt oikein luvan kanssa!

Painonnoususta oli juttua - mulla on varman alkupainosta tullut n. 3kg. Mäkin luotan siihen imettämisen voimaan ja toivon, et oon elämäni kunnossa sen myötä :LOL: .

Asrai: Mä kuolasin asuntomessuilla kans niitä Stokken pinniksiä, mutta 599? on hirrrrrveä hinta :headwall: !

Eilen tuleva isukki yritti kuunnella sydänääniä mahan päältä ja sai mojovan potkun / iskun poskeensa :heart: . Kyllä hän oli ylpeä ja onnellinen :heart: . Liikkeet on aika voimakkaita nykyään =) .

Tänään alkoi 23. viikko. Eipä uskois, että juuri hetki sitten sitä vasta tikkuun pissattiin... :whistle:


eemmaa: Mistä muuten noi teidän sukelluskuvat oli? Tuli kauhea matkakuume... :p
 
Ollaan mekin porukka! Onnitellaan ku joku jää sairaslomalle :LOL: Mutta sitähän tämä on asiat muuttavat tärkeysjärjestystä...

Mulla on ollut koko päivän ihan tuska kuuma! Olen jo käynyt 2 kertaa kylmässä suihkussa pitää kai viel' mennä kerran, että saa nukuttua.

Ei edes ajatus kulje.. Palaan toiste astialle....

Pinkeiju ja pikkukeiju 20+3
 
Onnea ultrassa käyneille ja tervetuloa uusille.

Melkein päivittäin näitä luen, mutta tuntuu että tänne tulee tekstiä ihan mahdottomaan tahtiin eikä enää luettuaan jaksa kirjoittaa.

Tänään oli neuvola ja kaikki lopulta ok. Painoa tullut nyt 4kg ja turvotusta tosi paljon. rr 98/64, pissa puhdas, kohdunpohjan korkeus 21 ja hb tippunut 115. Ajattelin jos alkaisi niitä multivitan vitamiineja syömään kun niissähän olis vähä rautaa ettei paljoa enempää tippuis. (olikohan se merkki ees tuollainen...) Ensin ei meinannut sydänäänet kuulua, haki toisen laitteenkin jo ja lopulta kun löytyi olivat n. 185. Pyysi sitten jäämään odottelemaan kun otti yhden asiakkaan välissä ja kuunneltiin sitten uusiksi, olikin laskenut 160 joten kaikki ok. Liikkeitä tunnen harvakseltaan vaimeina, mutta neuvolatätikin sanoi että tunsi käteen useamman ison potkun.
Enpä niin huolissani oo ollu, kun tuon esikon kanssa aika menee niin ettei ehdi edes oikeen tajuta raskaana olevansa vieläkään.

Tälläi tosi reilusti myöhässä siihen hoitopöytäkeskusteluun liityn. Meillä käytössä sellainen amme/hoitopöytäsysteemi kylppärissä. Ollaan tykätty tosi paljon. Oli meille paras ratkaisu kun on kuitenkin suht pienet tilat ja jokatapauksessa halusin jalallisen ammeen, kun ei oma selkä kestäisi kyykkiä lattiatasolla kylvettämässä. Ainakin laitoksella ja meen neukkatäti sano ettei maitokakkavaippaa oo kiire heti vaihtaa esim yöllä jos iho hyvä. Melkein öisin vaihdoin vaan makkarissa nopsaan ennen imetystä, otettii aina yks vaippa pinniksen jalkopäähän valmiiks sekä niitä kosteuspyyhkeitä joilla pyyhkästiin. Nyt isompana kakkapeppu viedään aina sinne hoitopöydälle vaihtoon ja pissavaipat nyt vaihtuu milloin missäkin.
Ja vaippakeskusteluun, meillä oli alkuun pampers, sitten libero ja nyt lidlin, siinä sivussa osakestoillaan. Kaikki merkit pitänyt oikeestaa yhtähyvin, eipä oo ollut sivuvuotoja kun muutama hassu kerta ja oikeestaan voi syyttää vaan itseään miten sen on laittanut. Just tuo mummi soitti että vastasyntyneiden kokoa olevat pampersit on poistomyynnissä että paljonkos hamstraisi, mutta totesin ettei niitä oikein kannata kun yksi paketti. Näytteitäkin kuitenkin tulee pampersilta ja liberolta hieman. Enpäs muuten kyllä huomannut aatella että pakkauksestakin niitä tuli ja nyt ei pakkaus jää itselle.

Eli siis oltiin aateltu ottaa pakkaus rahana, mutta neuvolan seinällä oli ilmoitus että joku haluaisi ostaa lahjaksi ruotsiin pakkauksen joten soiteltiin ja sovittiin että otetaan pakkaus kuitenkin ja hän maksaa meille sitten 20? vaivanpalkkaa extrana että saa pakkauksen. Mulle kun se oli sama mistä se raha tulee ja jos näin joku saa hyvän mielen niin tosi hyvä että voin auttaa.

Vaatteiden koostakin oli joskus ollut puhe... Meillä poitsu oli syntyissään 3095g ja 50cm, olin etukäteen hommannut vain 56-> ja kaipasin kyllä niitä 50cm vaatteita. Muutenkin tuo on tuollainen hoikkis, nyt 7,5kk ja mitat 69cm 7365g ja tuntuu että 70cm on vähän reiluja edelleen. Nyt siis ostin muutaman bodyn kokoa 50cm valmiiksi ettei ainakaan kaikkiin vaatteisii huku. Ja meillä lempparit on ollut ehdottomasti body sekä potkuhousut, pysyy päällä eikä aina tarvi olla kiskomassa korvista alas tai peittämässä paljasta ihoa. Puolipotkarit meillä ei oo koskaa käynyt kun se mitä koitettu niin tämähän potkinut niin että joko on molemmat jalat samassa puntissa tai sitten ne on vattanpäällä ja jalkuimet roikkuneet tyhjinä. Mutta tosiaan makukysymyksiä ja sanoisinkin että ainahan niitä saa sitten syntymän jälkeen osteltua lisää ja on jo huomannut mitkä on suosikkeja ja inhokkeja.

Mutta nyt tämä siirtyy taas pois tämän romaaninsa kimpusta ja menee lukemaan vähän tuota toistakin sivustoa.

Elviiratar 22+5 juuri täyttyneenä
 
Meillä oli toissa iltana se ultra ja kaikki ok, aioin ottaa sen paperin mukaan mitä saatiin ja kirjailla niitä "tuloksia" mutta siellä se on neuvolakortin välissä kotona, joten yritän illalla kertoa ne, painoarvio oli kuitenkin 402g ja mitat muutenkin täsmäs laskettuun aikaan. Ultra tehtiin sitten silla vanhemmalla :LOL: joten olen edelleen kade Maikalle :whistle: lääkäri ultras tosi tarkkaan kaikki sydämmen kammiot ja veren virtausten oikeat suunnat ym mutta kuitenkin kesti vaan 10min kaiken kaikkiaan ja ei edes kysyny halutaanko tietää kumpi, ja oli kyllä jo sovittu että sitä ei kysytä jotan ei sinänsä ongelma ;) Isäntä oli mukana ja tupisi pois lähtiessä autossa että on tämäkin hölmöläisten hommaa ajaa 100km suuntaansa yhen 10min takia :whistle: mutta ite olin sinänsä tyytyväinen että yks ressi vähemmän kun tietää että pikkusella on kaikki hyvin :heart:

Eilisen oli siten vuosilomalla ja oltiin lasten kans Särkänniemessä, täältä oli kunnan vapaa-aikatoimen järjestämä linja-auto reissu sinne. Aamulla lähtö klo 6 ja takasin oltiin noin klo 23 joten kivan pitkäpäivä tuli... mutta ihme kyllä ei supistellu tms vaikka päivän sielä auringossa käveli ja työnteli kärryjä, kun "laiskuttani" :ashamed: otin tuolle meidän 4v pojalle kärryt mukaan kun ajattelin ettei se jaksa koko päivää kävellä ja helpommin saa varavaatteet ja eväät ym kuskattua siinä :LOL:
tänä aamuna kyllä tuntui ettei saa itteään sängystä ylös ja liikkeelle :eek: mutta pakko kun en tajunnu että olis tän päivänkin vuosilomaa ottanu ja on kyllä iltapäivälle yks kokouskin johon on pakko mennä :ashamed:

 
Mä oon ihan poikki |O , vaikka eilen olin taas niin älyttömän energinen keskiraskaana oleva mama.

Mutta joo, mun ultra kesti 1/2 tuntia ja annoin kätilön hoitaa hommansa omaan tahtiin. Kerrankin pidin suuni kiinni, vain sitä sukupuolta ja istukan paikkaa kysyin. Meille ei kerrottu painoarviota eikä mitään mittoja laitettu neuvolakorttiin ylös?? Mun painoa ei myöskään punnittu, kuten edelliskerralla np-ultrassa.

Voi vitsi, Tuitsu saa jo mammalomailla. Kadekadekade ;) .

Mulla oli eilen ihan mielettömän turvonnut ja pinkeä maha, tuntui että joku työntää sisäpuolelta mahaa ulospäin. Tänä aamuna tää maha näyttää sitten ihan vauvamahalta, kun vielä provosoin ja laitoin empirelinjaisen paidan päälleni. Sittenpähän töissä tuijottaavat, jos tuijottaavat. Housunnappi ei enää mahdu kiinni, joten viritin sen hakaneulalla :D . Mut siis jännä toi eilinen turvotusolo, mä en vuorokauteen syönyt yhtikäs mitään ja silti ei ollut yhtään nälkä ja kun käytiin kaveripariskunnan kanssa illalla ulkona syömässä, niin tuntui että maha ratkeaa :/ . Ipana taitaa jyrätä itselleen tilaa tuolta sisäpuolelta. Onks teil muilla ollu vastaavia tuntemuksia?

Onko muuten rv 21 sama kuin 6.:lla kuulla raskaana??
 
Huomenta :wave: !
Väsyttää... |O Nukun yöt edelleen niin hyvin, että voisin posottaa vuorokauden ympäri =) .

Onnea Elviirattarelle hyvistä neuvola- ja äitiliinille hyvistä ultrakuulumisista :flower: .

En oo ikinä ennen tiennyt, miltä närästys tuntuu, mutta eilen illalla se tuli kyllä erittäin selväksi. Oli ihan kamala olo koko illan kun koko ruokatorvi tuntui olevan tulessa :ashamed: . Onneks se meni yön aikana ohi.

Ihanaa kun on perjantai :D !

Meinaako Tracy tai joku muu pk-seutulainen mennä bebesin muotinäytöstä katsomaan? Olisin itsekin halunnut, kun vielä niillä nurkilla ollaan käymässä, mutta mennään muutamaa ihan vastasyntynyttä kaverien vauvaa katsomaan, joten vauvat vie voiton muotinäytöksestä :D . Jos joku sinne menee, niin voi sitten jakaa syksyn uudet mammatrendit meille muillekin ;) , eikös?
 

Yhteistyössä