**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Heipsan kaikille!

Tänää käytiin ultrassa ja hakemassa viimeinen tuomio eli mut saa poistaa listalta <---- tiedoksi poppeliinille punaisella :)
Oli se pienikin alku (0,8mm) hävinnyt kohdusta (on kuulemma tavallista tuulimunaraskaudessa).
Nyt vaan odotellaan vuotoja, ei voi kuulemma muuta tehdä. Verikokeissa kävin kanssa että näkisivät hormoonin määrän, että onko laskenut niin kuin pitäisi.
Toivottavasti vuodot alkais mahdollisimman pian niin päästäisiin uuteen yritykseen.

Teille kaikille tuleville jouluvauvojen äideille oikein hyvää odotusta!

Mä meen hakee poitsun eskarista ja grillaamaan!

Kuu-mami
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti;23808312:
Pistepirkon kuulumisia odottelen.
Hei pitkästä aikaa!
Väsymys on ollut niin kokonaisvaltaista, etten ole jaksanut edes koneella käydä. Paljon jäänyt tekstiäkin lukematta.
Itkin vuolaasti jo sinne ultraan mentäessä. Kätilö oli ihana ja ymmärtäväinen ja sanoi, että tottakai tässä vaiheessa pelottaa. Heti alkuun ennen ultrausta hän sanoi veriarvoistani, että näyttää samanlaisilta, mitä hän näkee päivittäin. Se ei kuitenkaan huoltani pienentänyt, mutta kun Sintti siellä kääntyili ja niskaturvotus saatiin helposti mitattua --> 0.65 mm, niin sitten olikin onnen kyyneleiden vuoro :heart: . Riskit olivat 1:50.000 ja 1:100.000. Pituutta Sintillä oli 5.4 cm ja kooltaan vastasi päivän vanhempaa. Laskettua aikaa ei tietenkään muutettu. Siellä oli 4D-laitteet käytössä, joten saatiin lähikuvaa aivorakenteista, selkärangasta jne. Kyllä tekniikka on ihmeellistä.
En enää ikinä aio ottaa itse selvää mistään sellaisesta, mihin yksiselitteistä vastausta ei ole saatavilla. Enkä aio yhtään enää surkutella MITÄÄN tässä raskaudessa, vaan nautin, nautin ja nautin. Tiedän kyllä että kaikkea ehtii vajaassa 30 viikossa tapahtua, mutta nyt on hyvä olo ja se on lähtökohta :).
Kiitos teille vielä kerran tsempityksistä!!!!

Toivottavasti Metsätähden pahoinvointi alkaa tosiaan helpottaa :)!

Kuu-mamille hirveästi jaksamista ja suurensuuri :hug: .

Onneksi Tuuliakin sai hyviä uutisia :) !

Jaksamista kaikille niille, joiden miehet käyttäytyy idioottimaisesti! Toivottavasti on vain ohimenevä vaihe!

Ikionnellinen Pistepirkko & Sintti 12+1
 
heissan ja mukavaa viikonlopun alkua..:)
ihanaa,tästäkin työviikosta selvittyja vieläpä hengissä.

Nyt vielä lasten kanssa pullan leipomista ja ilalla hauskoja kotivideoita ja mukavaa yhdessä oloa..:heart: vielä kun saisi tuon miehen kuntoon flunssasta,niin saisi sen eristyksistä pois,se on ollut tän viikon ihan karanteenissa kun haluan vältellä sairastumista.Nukkunut eri huoneessa ja ei mitään suukotuksia ymm..:ashamed: oonkohan liian ankara...:D
Ihanaa,töihin tuli puhelu yhden lapsen isältä ettei tuokkaan hoitoon tänään kun heille syntyi pikkuveli viime yönä...niin ihkua!

EevaN ja pieni 12+0 POKS!!
 
Pistepirkollaoli ihania kuulumisia :heart:
Itse kanssa odotan jännittyneenä ja samalla luottavaisena ens viikon ultraa. Voi kun kaikki olisi niin hyvin kuin olo antaa ymmärtää..

kuu-mamillesuuret pahoittelut :hug:

Joku mietti v-loppureissulle lähtöä, itse lähtisin tilanteessasi kyllä. Mitä vaan voi sattua missä vain eikä välttämättä ilmoittele itsestään km mitään. Itsellänbi 2 keskenmenoa, vuodotonta ja kivutonta ja nt-ultrassa kiinni vasta jäänyt..
Joten mukavaa viikonloppua sinulle jonka nimeä en muista!!!

).(
Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Lomalta paluu työarkeen olikin vaikeampaa kuin odotin. Onneksi huomenna vapaapäivä niin pelastaa edes vähän tätä koomaa. Vieläkin toisinaan oksettaa mutta sen kanssa pärjää. Tänään tasan rv 11 ja on huikea ole. Vielä kun hyviä uutisia ennen 12 viikon täyttymistä saan niin olen todella onnellinen.

Päivää vähän pilasi sairaalasta soitto jossa kertoi että pari kk synnytyksen jälkeen joudun vielä yhteen testiin (sydän) jonka jälkeen päättävät joudunko avoleikkaukseen äitiyslomani aikana. Nyt jo mietityttää missä vauva sitten kun minä makaan sairaalassa :ashamed: tai lähinnä miten imetyksen käy jne.. *turhia mietin tässä vaiheessa, tiedän- pelottaa vaan etukäteen*

Mutta nyt hyvissä mielin kohti joulukuuta. Synnytyslääkärillekin aika tuli jo Naistenklikikalle, epäilen että suunnitellaan vähän jo synnytystä ja millä tavalla se tullaan tekemään. Eli paljon kaikkea edessä, sitä ennen maanantaina sokerirasitusja liuta verikokeita ultraa ja sisätautilääkäriä varten. Se litku vaan on kamalaa :x Muita joilla rasitus edessä lähiaikoina?

Mutta oikein kaunista viikonloppua kaikille. Pitäkäähän matkalaisesta huolta ja nauttikaa tästä hetkestä.

- odotettu tasan 11 viikkoa :heart:
 
kuu-mamille pahoittelut ja tsempit jatkoon!

Pistepirkolla hyviä uutisia, ihana lukea positiivisia viestejä ja että kaikki on hyvin!

Ihan hirvittävää kun pieniä vauvoja/vielä syntymättömiä kuolee :( EevaN taisi aiemmin kertoa ystävänsä kohtalosta. Mulla ystävä menetti vauvansa synnytyksessä ja äitikin oli vähällä mennä siinä samalla, kun oli niin raju ja äkillinen raskausmyrkytys. Mulla oli silloin oma pikku vauva sylissä niin oli aika vaikeeta ymmärtää miten voi käydä noin! Että vauva kuolee. Tai että kauan lapsesta haaveilleet ei saakkaan sitä lasta! :( Heillä on nyt ihana puolivuotias vauva, mutta ei lapsen menettäminen koskaan unohdu tietenkään.

Ja sitä omaa napaa. Lääkärineuvolassa käyty keskiviikkona ja oli ihan hyvä reissu! Ultralla taas katsoi ja oli siellä oikein hyvän kokoinen tyyppi kyydissä, ihan viikkoja tuntui vastaavan! Ja siellä alkoi liikkumaan ja heilumaan kun lääkäri tunnusteli kohtua ja ultrasi, häiriintyi pieni uniltansa!!:heart: Kokoa jotain reilu 3cm, pikku ihme!! :) Verikokeessa kävin labrassa veriseulaa varten ja reilu viikko niin olisi np-ultra! :)

miida ja pikku-ihme 10+6
 
Hei taas pitkästä aikaa. Taustalla olen taas seuraillut teidän keskusteluja ja kovasti jaksamisia niille joilla suru-uutisia on tullut :hug:

Kävin tänään ultrassa. Kätilö ultrasi. Kaikki oli hyvin. Laskettu aika siirtyi muutamalla päivällä 9.12 Viikkoja ultran mukaan tasan 11. Pikkusintti 4.4 cm ja syke löi 156:heart: Mä en tykkää noista alakautta ultrauksista. Mä olen koko loppupäivän ihan kipeä niiden jälkeen. Liekkö psyykkistä vai mitä, mutta ääh, olo ei hyvä.

Muuten elellään oireettomana edelleen. Ainoa mikä oireilee on selkä. Alaselkä on kovilla työpäivien jälkeen edelleen. Ja kovalla alustalla lenkkeily ei tee hyvää. Maastossa lenkkeily ei aiheuta kipuja. Lähinnä tuo selkä tuntuu vaan olevan jumissa. TODELLA jumissa. Yäh.

Kärsiikö kukaan migreenistä? Siis jo ennen raskautta? Onko nyt raskauden aikana pahentunut vai pysynyt normaalina? Mulla tulee nykyään migreenikohtauksia useammin ku yleensä. Ja paljon rajumpina.

Mukavaa viikonloppua kaikille

RiKarKKa ja Beebis
 
kuu-mami:hug:

Pistepirkko mulla tuli kyyneleet silmiin kun luin sun viestin.Mä oon niin onnellinen sun puolesta että kaikki on hyvin:)Onnea:)

Ihana kun oli myös muiden hyviä kuulumisia:)

Taas alkaa olla aika huono olo mutta pakko raahautua suihkuun ja sit hetkeks tuohon sohvalle jos vaikka olo helpottuis hieman ennen nukkumaan menoa.
 
Kuumamille :hug::hug::hug: sulla tuntuu joka tapauksessa olevan jotenkin asenne optimistinen ja uskoa valava. Olen varma ettei aikaakaan kun teillä nyytti sylissä!

Neljäskö, kun sinulla todettiin nt-ultrassa noi kkm:t, niin oliko sulla oireita niistä? Mullahan maraskuussa tapahtui ihan sama tarina, eli vasta nt-ultrassa todettiin että kesken oli mennyt (rv9+0 vastasi koko). Mulla oireet _kaikki_ loppui rv8 eli tuossa nt-ultrassa ei ollut mitään raskausoireita enää. Ja nyt kun mulla on rinnat tosi kipeet, tarkkailen niitä ihn hysteerisesti. Ihan kuin olisivat mittari että joku vielä tuolla on.

Pistepirkolle ja Rikarkkalle onnea hirmu hyvistä ultrakuulumisista :) Ja Miidalle myös. Vähän kateellisena kuuntelen teidän monen lääkärineuvolajuttuja. Itselleni ei olla edes mainittu mistään sellaisesta:confused:

...tällaista mietin tänään ;)

Viena&Pilke 9+4
 
Vatsatuntemuksista, minkälaisia tuntemuksia teillä on kohdun seudulla? (Nyt kun ollaan yli noista ihan alkuviikoista). Mulla silloin ihan alkumetreillä tuntui munasarjojen kohdilta vihlontaa ja jomotusta. Parit repäsykivut ollut myös. Nyt on enemmän sellaista kivistystä ja turvotusta. Varsinkin syönnin jälkeen tuntuu että halkeaa. ja jos ruokailun jälkeen hengittää oikein syvään tuntuu että vatsaiho ottaa vastaan. Vähän myös sellainen tunne että kohtulihas olisi väsynyt, niinkuin kovan treenin jälkeen. Vaikea selittää. Välillä säteilee nivusiin, mutta harvoin. Alaselkä ollut hormooneista kipeä alusta asti.

Olisi kiva kuulla muiden tuntemuksia :)
 
vatsakivuistamulla on nyt noita kipuja akanut olemaan jokapäiväisesti,vatsaa särkee kohdun alueelta,repäisykipuja kyllä ei ole ollut,mietinkin miltä ne mahtaa tuntua..:D Issiashermoa vaivaa joka päivä ja selkä on aivan jumissa,hoitona näihin on keppijumppa ja kylmägeeli. relxanttejakin olis ajalta ennnen raskatta mutta eihän niitä voi ottaa..:(
 
Täällä ensimmäinen hääpäivä päällä :heart: :heart:

Syömään lähdetään lasten kanssa hyvään ravintolaan ja tietenkin ähkynä kotiudutaan illemmalla. Lasten kuullen me luvattiin olla yhdessä, joten perheen kanssa juhlitaan päivääkin- ainakin ensimmäistä :heart:

Viena Mulla yleensä siis raskaudet olleet aika oireettomia, paitsi tämä nykyinen. Joten en ole koskaan aikaisemmin niinkään oireita seurannut. Mutta siis 2007 km tuli esille tosiaan ekassa ultrassa ja pikkuinen vastasi 12+ viikkoa eli oli juuri sydän lopettanut lyönnit ja lääkkeillä synnytin pikkuisen jota sain pitää kädessäkin (oli minulle ehdoton selviytymisen kannalta) enkä kadu hetkeäkään.
Toinen km tuli kanssa esille ekassa ultrassa tammikuussa, jolloin viikkoja piti olla n.11 mutta pikkuinen oli matkansa jättänyt rv 7 tienoille. Suru oli taas valtava, ei kipuja, ei vuotoja, ei mitään josta olisin voinut taas arvata tuomion..
Tässä siunatussa tilassa olen toki äärettömän onnellinen mutta samalla tietenkin sitä tulee h-hetkee (nt-ultraa) odotellen muistot mieleen hyvin voimakkaana.
Toisaalta taas ajattelen että ei meillä olisi tuota nuorimmaista, juuri tuollaista pakkausta jos kaikella ei olisi tarkoitus :heart:

Kahdesta pojastaan ja yhdestä tytöstä ikionnellinen äiti, joka toivottavasti saa perheelleen jatkoa joulukuussa =)
rv 11+1 :xmas:
 
Kuu-mami :hug: olen todella pahoillani. Viestistäsi välittyy positiivinen asenne. Toivottavasti pystyt pitämään siitä kiinni!

Tuulia70 Mukava kuulla, että kaikki on hyvin!

Pistepirkko Ihanaa, että kaikki on hyvin! Hitsi turhia säikytyksiä kertoilla tulokset ennen mittausta.

Neljäskö Ihanaa päivää teille!

ON: Mun paha olo on hävinnyt. Eilen oli tänään ei. Nyt oon varma ettei kaikki ole hyvin :( Hitsi tää on ärsyttävää :kieh: Pitää harkita ultran varaamista, koska nt-ultraan ois n. kk päästä, enkä tuollaista aikaa pysty elää epätietoisuudessa. Selkä mulla on kyllä kipeä ja finnejä naama täys. Ne toisaalta ei varmaan häviä yhdessä yössä.. Niin, eikä vatsalla ole ollut tuntemuksia pariin päivään lainkaan.

Mango rv8+5
 
Hei te joilla on jo aiempia raskauksia takana, tai masu tuntuu jo tässä raskaudessa. Koska teillä "nousi" kohtu, siis tuli silleen masu esille että sen kohdun tunsi itse vatsan päältä? Ja missä kohtaa se tuntui?
Kun mulla ei tossa ihan häpyluun yläpuolella missä sen kai pitäs olla, tunnu mitään eikä housutkaan tunnu siinä pahalta, ja se alun jatkuva pissahätäkin helpottanut vähän. Sit jos housut on ylempänä mahalla puristamassa niin tuntuu pahalta. Oon vaan miettinyt että voisiko se kohtu olla ennemmin tossa häpyluun ja navan puolimatkassa? Kun siihen se pömppöttää vaikka mitään selkeetä kohtua en tunne jos painelen kevyesti.

Joku kyseli ajat sitten kestovaippailusta, meillä meinataan alkaa kestoilla, ihan rahan säästöä ajatellen sekä myös ympäristöä ajatellen, mitä sitä suotta heittämään rahaa kaatopaikalle.

viena kyseli vatsatuntemuksista, mulla on nyt viikon-kaksi tuntunut välillä sellaista niinkuin kevyttä menkkakipua, luulisin että johtuu kohdun venymisestä. Muuten ei kauheasti tuntemuksia. Niitä kuuluisia repäisykipuja en ole kokenut ollenkaan! Jos kannan jotain painavaa tai olen paljon nostellut töissä lapsia (olen päiväkodissa pienillä töissä) niin sit silleen jännästi niinkuin kiristelee vatsaa, vatsa siis kipuilee rasituksen jälkeen, selvästi kroppa ilmoittaa kun pitää huilia.

Me saadaan kohta vauvan tavaroita hypisteltäväksi, yksi tuttu myy 2010 äitiyspakkauksen ja sit anopilla on -96 vuoden äp tavaroita, jahka mennään Tampereelle käymään niin saadaan ne mukaan ja päästään kattoon meidän tuleva pinnis ja turvakaukalo ja sitteri, niitä me ei vielä saada mukaan mutta päästään näkeen ne. Ajoissa on kaikki valmiina, ei tarvi ostaa juuri mitään sit talvella. Amme, kestovaippoja, petivaatteita pinnikseen, pieni toppahaalari ja vaunut. Toisaalta meillä on sen verran pienet tulot että hyvä kun saadaan ostettua pitkin kesää ja syksyä tavarat, niin ei tuu kerralla isoja menoja.

Mutta nyt nukkumaan, kello on jo vaikka mitä.

Susimieli ja Pieni 10+5
 
susimieli: Mulla tuntuu kohtu pienenä pyöristymänä ihan häpyluun yläpuolella. Siitä kohtaa löysin myöskin eilen kotidopplerilla vaimeat mutta kuitenkin selkeät sydänäänet. Neuvola löysi ne äänet tosi sivusta. Tämän pyöristymän huomasin vasta tällä viikolla kun gyne sen kohdun sijainnin näytti

Mä olen jo pari viikkoa joutunut kulkemaan lököttävissä housuissa koska vyön pitäminen tuntuu tosi pahalle. Mitään vähääkään kiristävää ei saa vyötäröllä olla. Lisäksi paino pudonut nyt pari kiloa niin housut tosiaan ikävästi lököttää. Verkkarikauppaan kai tarttis lähteä.

Jatkuvaa pissahätää edelleen. Monta kertaa yössä herään siihen että tarttis nousta vessaan mutta laiskana sinnittelen ja nousen kaksi kertaa yössä. Puoli kahdelta ja puoli viideltä. Kellontarkkaa touhua ;)

Jatkuva etomisen tunne onneksi kadonnut ja oksentamiseenkin jotenkin tottunut jo. Tänäänkin tuli heti aamusta täystyhjennys mahanesteitä myöden mutta ei auta muu kuin heti perään vaikka ihan väkisin syödä yks leipä niin kyllä helpottaa.

Huomenna sitten se pelottava ensimmäinen ultra. Pelko vähän helpotti gynekäynnin jälkeen kun hän totesi että kohtu kasvanut sopivasti ja muutenkin kaikki oli ok ja sydänäänet löytyi helposti.

Nyt kaikki peukut pystyyn että tyyppi olisi ok eikä löytyisi mitään hälyttävää.


Ensku ja tyyppi 12+2
 
Te keillä doppleri...Mistä kohtaa olette saaneet sydänäänet kuuluviin?
Eilen kikkailin taas dopplerin kanssa ja sain tuosta häpyluun yläpuolelta sykkeen kuuluviin...erittäin selkeästikkin...Taisi kuitenkin olla vain omani..Toinen syke (jonka siis tasan tarkkaan tiedän kuuluvani itselleni...) löytyi tuosta nivusesta...
Pitää seuraavaks ottaa varmaan sekuntikello käyttöön, et osaa arvioida edes hiukan :D
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoinkin taas pääsin tänne, ihme tökkimistä. Päivittelen myöhemmin.

Kahlan sitä sykettä ei voi olla erottamatta kun on melkein 2x nopeampi kuin sun syke. Multa kuuluu ainakin tosi monesta kohtaa oma syke erilaisilla äänillä/voimmakkuuksilta alamasulla. Ihan alkuun kuului juuri ja juuri häpyluun yläpuolelta (rv 8+5-9+ jotain). Nyt on tuntunut (rv11-->) jo vähän ylempää, mutta edelleen siis tosi alhaalta

Susimieli mulla tuntuu kohta n 3-4 sormenlevyttä häpyluun yläpuolella, alkanut paremmin erottumaan/tuntumaan rv 10 lopulla. Ja kyllä sen tuntee kun makaa ja tunnustelee alavatsaa, sellainen pieni puolikaaren muotoinen möykky =) . Virtsarakko tuntuu aamuisin / yöllä kun menee vessaan niin melkein navassa asti, kohtu kun nostaa sitä rakkoa täytenä tosi ylös.

Poppeliini ja kolmas muru 11+6 (jee, 12 viikkoa tulee tänään täyteen =) )
 
Kahlan, itse olen lukenut muiden (kokeneiden doppler käyttäjien jutuista) että kuulostaa hevosenlaukalta tai linnun siipien räpyttelyltä. Eli ihan salaman nopealta. Ja virallinen viikkomäärähän on vasta rv12 jolloin äänien pitäisi kuulua. Itsekin aika jännittyneenä kun huomenna saan oman Huuto.netistä tilaamani vehkeen. Apua ;)

Oletko jo monta kertaa testaillut?

Poppeliini, komeasti poksuus sun viikot :) wau. Tselläkin huomenna poksahtaa 10! Milloin sulla on np-ultra?

Enskulle tsemppiä ultraan :) Nyt ilmeisesti alkaa vähän tiuhempaan tässäkin ryhmässä noita np-ultria tulemaan. Vajaa kaksi viikkoa pitäisi miun vielä jaksaa odottaa. Tota kohtua on munkin kyllä vähän vaikea paikallistaa: / vaikka turvotus ja pyöristys näkyy varsinkin illalla, mutta kun makaa ja tunnustelee, niin en oikein osaa erottaa.... ehkä se sieltä....

aurinkoa!

Vienja ja Pilke 9+6
 
Ääh, ei tunnu vaikka koitin, ja kauheen kovaa en uskalla painella. Oon aika hoikka ja masu kyl pullottaa normaalia enemmän, eiköhän se kohta pullahda pintaan. Kärsimättömän on hankala ootella.

Selvä todiste siitä että joku siellä on tilaa viemässä on kyllä toi yöllä vessassa ravaaminen. Arkisin kun unet on lyhyemmät saattaa pärjätä yhdellä vessareissulla, mutta useimmiten kahdesti on käytävä.

Ultraan pitäs oottaa vielä viikon päivät, 30.5 on np-ultra. Jännittää!

Susimieli ja Pieni 10+5
 
Viimeksi muokattu:
kuu-mamille kovasti jaksamisia :)

Uusille tervetuloa :)

Ja onnea hyvistä ultra kuulumisista niille ketkä on niitä saanut :) Täällä saadaan pari viikkoa viel odotella.

Tänään ajattelin kokeilla josko pienen sykkeen sais kuuluviin <3

Astre ja Tipunen 9+0 POKS POKS <3
 
Hellurei kaikille :wave: tää täti on ollut viikon poissa kotoo ja pitänyt pakon edessä palstataukoa. Oon käyny jonku verran lukemassa teidän juttuja, mutta en ole itse päässyt kirjoittelemaan... Nopeesti kyllä meni viikko!

Tervetuloa ja muita uusille, ja ONNEA taas kaikille ultrassa hyviä uutisia kuulleille! Ihanaa, kun teillä osalla alkaa olla jo aika varmat hommat, viikkoja paljo ja ultrassakin näkyy jotain :) Itsellä vielä aika epävarma olo, ensi viikolla vasta ensimmäinen neuvola ja np-ultra millon lie. Vähän kyllä jotenki ärsyttää kun ei ole mitään varmaa, ei sydänääniä tai sitä ultraa tai mitään konkreettista. Oireet onneksi alko hyvissä ajoin tosi rajuna, nyt oon oppinu syömään ja nukkumaan niin, että pystyn hallitsemaan sitä pahaa oloa, vaikka se jokapäiväinen vieras onkin. Mutta kyllähän mää odotan sitä, että kuuluis ne sydänäänet tai vielä parempaa, näkis oikeesti että kyllä siellä mahassa joku kasvaa :heart: Blaah, tylsää tämä odottaminen.

Kuinka teillä on alkanu maha kasvaa? Minähän valitin jo viikolla 5 ihan kamalaa turvotusta, ja tässä parin viikon sisään se on muuttunut kokopäiväiseksi pullotukseksi. Painoa on näköjään tullu lisää vajaa kaksi kiloa, mutta ei mikään ihme. Syön nimittäin koko ajan jotain, mulla se on ainoa keino pitää paha olo poissa. Eihän tämä mikään vauvamaha vielä ole, mutta ihan erinäköinen kuitenkin ku pelkkä lihomismaha! Aika kiva oikeestaan :p

Vatsatuntemuksista, musta tuntuu, että samalta on tuntunut koko raskauden ajan. Menkkakipuja aina vaan harvemmin, mutta vieläkin muutaman päivän välein. Sitte semmonen ähkyä muistuttava hankala olo varsinki iltaisin, vaikka maha ei olisikaan täynnä. Ja erilaisia nippailuja, vihlontaa, särkyä sulassa sovussa pitkin päivää :D Aika viattomilta nuo tuntuu, vaikka kyllähän se välillä rassaa, kun koko ajan tuntuu jotain vähän hankalaa.

Ihana aurinko ja kesä! Sain muuten oman alan kesätöitä koko kesäksi, vaikka heti haastattelun alussa sanoin raskaudesta. Se nyt kuitenkin oleellisesti vaikutti siihen, missä yksikössä voin kesällä työskennellä. Mutta onhan mukavaa, tilillä muutakin kuin tyhjää, sitten kun tonttu syntyy :xmas: Vaikka me miehen kanssa molemmat ollaan sillä asenteella, että hankitaan vauvalle kierrätyskamaa ja edullista, vaunuista ei kumpikaan maksais 800e jos halvemmallakin saa. Miten teillä muilla, luotatteko, että merkkitavarat on hintansa väärti ja hankitte kerralla laatua, vai yritättekö päästä halvemmalla merkistä tai uutuudesta tinkien?

pusukka & vauva 9+2
 
kuu-mami :hug:

Eilen vietettiin mun veljen häitä. :heart: Juhlat oli aivan ihanat ja morsiuspari oli niin söpöjä yhdessä. Veljelläkin kyyneleet valu läpi koko vihkiseremonian. Häät vietettiin Suomenlinnassa ja kotona oltiin koko perhe vasta klo. 00. Mieskin tykkäs juhlista tosi paljon, meinas kyllä et ruokaa saa afrikkalaisssa juhlissa enemmän. No nyt olikin pöytiintarjoilu. :)

kohdun kasvu Tosta linkistä näkee aika hyvin kohdun kasvun nopeuden. TerveSuomi: Raskaudenaikaiset kohdun muutokset

Poppeliini Ihanaa että kaikki oli hyvin.

Sokerirasitus Mulla olis ollu tulevana torstai aamuna mut mulle oli vahingossa laitettu edelliselle yölle yövuoro, vaikka olin pyytäny sen vapaaks. En viittiny sanoa asiasta mitään kun mä ihan hyvin ehdin käydä siinä rasituksessa vähän myöhemmin. Ja aivan varmasti moka on sattunu täysin vahingossa.

Pusukka Sanoisin että vaunut on sellanen asia että ne kannattaa ostaa harkiten ja miettiä paljonko niitä tulee käyttämään. Esikolle ostettiin Emman yhdistelmävaunut heittoaisalla uusina ja aika halvalla. Kun esikko oli lähemmäs vuoden ja halusin kääntää kasvot menosuuntaan totesin että vaunuissa on heittoaisan suhteen painopiste aivan väärässä kohtaa ja heittoasia käännettynä vaunuja ei millään meinannut saadaa käännettyä. Lisäks tavaratilassa kulkee jotain tukirautoja sellasissa kohdissa että kaikki ruokaostokset pitää laittaa tavaratilaan yksitellen. :headwall: Lopputulos oli että ostettiin suht. halvat rattaat jotka sitten palveli hyvin siihen asti kun esikko täytti 3 ja lopetti rattaiden käytön ja nyt ne on taas kuopuksella käytössä. Mut samalla hinnalla mitä noihin kahteen meni oltais saatu esim. uudet Emmaljungat jotka varmasti olis ollu kaikin puolin hyvät.
(.) Mulla on huomenna nt-ultra ja samalla käyn antamassa verikokeet veriseulaa ja niitä vasta-aineita varten. Pissanäytteenkin ajattelin yrittää viedä mukana kun omassa terkkarissa ei enää ole labraa niin pitää sinne aina mennä bussilla. Yritän ajatella et kaiken järjen mukaan kaiken pitäis olla hyvin mut silti huominen jännittää.
Olo on ollu ihan loistava taas monta päivää mut eilen aamulla kun kävin kaupassa meinasin oksentaa tuoreen leivän hajusta.:rolleyes: Yleensä en edes huomaa että ne leivät kauheesti millekkään haisis sillä kaupassa ja se että ne vielä haisi aivan hirveelle oli jotenkin aivan älytöntä.

Fantaihana 11 + 4
 
Olen koko päivän etsinyt kohtua, luulen löytäneeni sen, sehän on aivan häpyluun reunalla, häpykarvoituksen yläreunassa, niin alhaalta en edes tajunnut etsiä ensin. Hassua kun masu pömpöttää kuitenkin paljon ylempänä, kai kohtu on sit tuupannut mahan sisuksia tieltään tms. Eipä paljon viitsi vauvaa taputella kun pitää laittaa kädet housuihin sitä varten :)
Kai se kohta tulee enempi näkyviin kun nyt jo tuntuu, ei se kohtu kai kovin paljon enempää mahdu massun uumenissa kasvamaan.

Joku kyseli vauvan tavaroiden ostelusta, me. Ollaan ostettu ja ostamassa lähes kaikki käytettyinä. Ihan jo hinnan takia. Miksi maksaa hirveää hintaa kun käytettyjä saa uden veroisia ja melkein ilmaiseksi? Toki silti ostetaan vain hyvä kuntoista tavaraa! Ikeasta aattelin harsoja ostaa uutena. Josta tuli mieleen, jos joku tietää ettei meinaa kestoilla niin voin ostaa pienellä hinnalla äippäpakkauksen kestoja!

Np-ultra jännittää, toivottavasti Pienellä on kaikki hyvin!

Olen kyllä niin rakastunut ajatukseen omasta vauvasta, ihanaa olla raskaana!
Ja ihanaa kun mieskin on täpinöissään.<3

Mukavan kesäinen viikonloppu ollut, huomenna taas anlea työarki väsymyksineen, mutta jaksaa jaksaa! Hyvää alkavaa viikkoa kaikille mammoille!

Susimieli ja Pieni 10+5
 

Yhteistyössä