**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Sametuli Onpas teillä nyt inhottavia miehiä. Uskomatonta tuo käytös! Tsemppiä sinulle kovasti ja jaksuja!

Metsätähti tää on mulle kolmas lapsi ja eipä siellä toisenkaan kohdalla ekassa neuvolassa kovin kauaa mennyt. Ja aika on kolmelta niin eiköhän täti halua neljältä kuitenkin kotiin =)

Niisku 9+1 lähdössä ihan kohta neuvolaan :)
 
Miehistä Mulla on ihan hyvä ja rakas mies, mutta se on ihan sairaan huono kestämään stressiä. Tai kestäähän se, mutta levittelemällä huonoa oloaan ympäristöön. Tarkoittaa käytännössä sitä että kun stressilimitti nousee, alkaa helposti myös tuollainen edellä mainittu käytös. Onneksi se on viime aikoina alkanut itsekkin tiedostamaan käytöstään, ja asioista on voitu ihan sivistyneesti keskustella. Tosin tiedän mistä nämä ilkeilyt johtuu, joten periaatteessa en ota niistä itseeni (en kyllä ala sietämäänkään sitä), mutta nyt raskaana ollessa kaikki pikku ilkeilytkin kolahtaa tosi kovasti. Hormoneista johtuu tieten:rolleyes:
Mutta tän raskauden kanssa mies on ollut kyllä tosi ymmärtäväinen, taitaa olla melkoinen vauvakuume silläkin, mokomalla konkarilla:D
 
Neljäskö, kiva kuulla sinusta taas ja mainiota että reissu meni hyvin. Kuulostat myös selvästi aika rauhalliseslta ja luottavaiselta raskauden suhteen. Voisin tartuttaa vähän itseenikin tuota energiaa :)

Innuli, järkyttävä puhelu. Miten ihmiset voi olla noin törppöjä??? Laittaa ihan raivon partaalle.

Kaikille kiitos neuvolakäyntikommenteista. Rupesi sen verran ärsyttämään tämä 4KUUKAUDEN VÄLI keskusta-alueen neuvolassa että päätin nyt tilata ton dopplerin. tarvitsen todellakin varmuutta ja tietoa vähän useammin. Esikoinen vielä tulossa ja km takana, niin ei ihan tuo tahti riitä :mad:

Eli dopplereista ottaisin nyt mieluusti vinkkejä vastaan. Missä on hyvä hinta-laatusuhde? Mitä voitte suositella? Oi kiito kiitos,

Viena ja Pilke 9+3
 
viena mulla on tämä : Angelsounds doppler JPD-100S4 kotidoppler +U-geeli - Angelsound Doppler, Babysound Doppler | Raskauskeiju.fi . Ihan ok, mutta tuo pää on aika "möykky". Itse ostin tuon n 60€:lla huuto.netistä kakkosen odotusaikana. Nyt ostaisin kyllä sellaisen missä on vain pieni pää/anturi, on helpompi liikutella masun päällä. Esikoisen aikana mulla oli sellainen lainassa ja oli tosi hyvä. Nyt siis ostaisin jonkun näistä (eka, toka, viides, kuudes jos laskee riveittäin siis) Angelsound Doppler, Babysound Doppler | Raskauskeiju.fi . Mulla siis tuo kolmas vaihtoehto. Hyvää siinä on ehdottomasti se ettei tarvitse kuulokkeita vaan kaikki voi kuunnella kerralla :) . Ehkä nyt kun sikiö alkaa olla isompi niin löytää taas helpommin mutta kyllä pieneltä alkiolta/sikiöltä löytää helpommin tuollaisella pienipäisellä.

Ja tuolla mun laitteella on siis kuullut äänet tässä raskaudessa 8+5 ja edelliseaaä 9+1, vaikka masumakkaroita on. Kohtu on kyllä eteenpäin kallistunut.

Huomenna alkaa sokerimittailut. Paastoarvo oli koholla (5,5) virallisissa sokerirasitustuloksissa joten rd-diagnoosin sain. Veikkaan että ä-poli käynti tulee ensi kuulle...

Poppeliini ja kolmas muru 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille! Nyt sitten arvon uskallanko lähteä reissuun viikonlopuksi. Mulla on tosi hyvä olo, veristä vuotoa ei ollenkaan ja jotenkin nyt on kauhean vaikea uskoa, että jotain on pielessä ja syke kyllä varmasti vielä löytyy (viime viikolla uskoin vallan hyvin kaiken olevan huonosti kun vuosikin). Tunnin päästä on sitten luultavasti täysin päinvastainen olo.

Huomenna pitäisi siis startata yhdistetylle työ- ja huvimatkalle keski-Eurooppaan. Mies vastustaa, minusta tuntuu että voisin hyvin mennä ja saisin muuta ajateltavaakin.
 
Poppeliini, todella paljon kiitoksia perusteellisesta vastauksesta. KIITÄN :) Onkohan tuo Angelsounds doppler JPD-100S (eli Poppeliinin linkin takana olevassa listassa neljäs, halpa) ihan kehno? Olisi kiva kuulla jos joku komppaa kyseistä vehjettä. Vaikkakin alkaa näyttää siltä että kallistun noihin Poppeliinin suosituksiin, todennäköisesti tohon numero kakkoseen :)

Hyvä Innuli, nyt on asenne kohdallaan! Minusta sun kyllä kannattaa lähteä viikonloppureissuun. Ikinä ei voi tietää. Ja huom, mun edellinen keskenmeno ei antanut mitään _yhtään mitään_ merkkiä, ei vuotoa, ei kipua ei mittää. Huomattiin vasta np-ultrassa. Eli ei noi oireet mitä sulla ollut välttämättä ole sitä pahinta. Toisin sanoin, on todella vaikea ennustaa tai olettaa mitään jos ei ole ihan selkeää km-vuotoa. Eli nyt kun sait positiviisuutta pintaan, pidä siitä kiinni. Täällä kompataan.

Viena ja pilke 9+3
 
Tänään kävi taas pahin painajainen totee. Olin aamupäivästä vihdoin tilanut ensimäisen ultran kesäkuulle ja puoliltapäivin sitten holahti verta ja nyt on pientä tuhrun tapaista enää:/ Toivottavasti ei olis taas pahinta mahdollista. Neuvolaankin soittelin ja auhoitteli, että niin kauan aikaa on ok kun ei vuoda paljoa ja ettei ole kipuja. Kipuja ei ole vielä ollut, onneksi, mutta nyt tässä työpäivän päätteeksi on vähän nippaillut alavatsaa ja tuntuu, että selkä olis jotenkin normaalia enemmän jumissa. Loppupäivän kuiteski töissäkin yritin vältellä nostamisia, kakkavaippojen pesuja ja turhia nousemisia (lastenhoitajana siis työskentelen)

Nyt on vaan niiin hirmu väsy olo ja en tiedä, että uskallanko miestäkään vielä huolestuttaa. Noh, se tulee onneks mua kohta hakemaan niin pääsee pois täältä himaan lepäilemään.. hitsi kun ei taas tiedä et mitä tekis.

(Mulla oli vuosi takaperin kohdun ulkoinen raskaus. En haluis menettää tätä tällä kertaa kun raskaaksi tulo tuntuu olevan mulla niin vaikeaa)
 
Viena kiitokset! Mua mietityttää ainoastaan se, että entä jos jotain tapahtuu viikonlopun aikana, jos alkaa kova vuoto tai mitä tahansa muuta. Mies sanoi suoraan, että pelkää, että mulle tapahtuu jotain. Olen kyllä menossa ihan sivistyksen pariin mutta onhan tässä varmaan riskinsä.

Ja taas pyörittelen kaikkea ristiriitaista infoa päässäni ja lasken, voisivatko viikot olla sitä mitä eilen gyne totesi. Juuri tän takia olisi hyvä saada muuta ajateltavaa. Mietin myös, onko se mun gyne vielä ihan remmissä.. vanha ja mukava mies kyllä (luultavasti jo eläkkeellä mutta tekee yksityisellä keikkaa), mutta ei siis esim. ole selkeästikään toimittanut mun lähetettä sairaalaan, jutteli ristiriitaisesti noista viikoista jne. Mutta ehkä tässä nyt ei ihan ekana voi syyttää vaan gyneä seniiliksi :)
 
Poppeliini, kävin nyt ostamassa tuon linkkisi takana olevat dopplerin. Näin se homma etenee. Kiitos vinkistä :) Nyt sitten jännitetään ihan tolkuttomasti. Ensin pakettia ja sitten kuuntelua.

Oliko täällä muita Kahlanin lisäksi, jotka jo yrittäneet sydänääniä kuunnella?

Innuli, ymmärrän hirmu hyvin kyllä ajatuksiasi. Päädyt varmasti ihan oikeaan ratkaisuun, oli se kumpi tahansa. Vielä noista sun viikoista. Mitkä oli sun omat laskut ja mitkä lääkärin?
 
Innuli mitkä on siun omat laskut ja mitkä lääkärin...tommonen sekoilu lääkäreiltä ei ole ammattimaista. vaadit tutkimuksia vain kovasti!

sinuna lähtisi reisuun jos olo on fyysisesti ok,ei vuotoja ymm oireet jatkuu,kuitenkin jos ihmisten ilmoilla olette niin jos jotain alkaa tapahtua,aina voi mennä ensiapuun..toivon todella että saat ratkaisun tuohon tilanteeseen,todella ahdistavaa varmasti.
 
Viimeksi muokattu:
Ideh, sulle myös tosi paljon jaksamista epävarmaan hetkeen. On täysin mahdollista että kaikki on hyvin. Toivotaan parasta! Millä viikoilla menet? Oletko käynyt varhaisultrassa ja milloin o np-ultra?
:hug:
 
Viena Jep, täällä myös huudettu kotidoppler tuo JPD-100S-mallinen. Ollut kuulemma 2 käyttäjällä ennen kuin itse sain sen ja kuulokkeita lukuunottamatta toimii hyvin :D sain sen verran hyvin jo äänet kuuluviin että nauhoitin niitä tietokoneelle. toivottavasti saat dopplerisi pian.

Kertomisesta Meillä kävi niin että kun poikaystävän kummitäti oli mennyt mun äitiä onnittelemaan parin kuukauden takaisesta kihlauksesta (ei ollut käyttäny sanaa kihlaus vaan näyttänyt vasenta nimetöntä) jota äiti ei sitten ollut ymmärtänyt oikein vaan tämä soittamaan mulle että mikset oo voinu hänelle kertoa että oon raskaana ja minä sitten möläytin asian todellisen laidan. kaikkein paras oli se että kylän juorukello oli tän keskustelun myös osittain kuullu ja äitini siinä kassalla vielä 'vahvistanu' tän asian niinkun itse sen käsitti. oli kieltäny kertomasta mutta eihän tuo pienessä kylässä pysy salassa... poikaystävän porukoille kerrottiin sitten äitienpäivänä kun muut vieraat oli sieltä lähteny äitinsä totes vaan että 'aijaa, kiva' ja onnitteli kyllä. ei ole siis ensimmäisiä lapsenlapsia heille. ylireagoin...

Kaksosista tosiaan ekassa lääkärissä ihmetteli mun kohdun kokoa mutta ultrattaessa löyty vaan yks, lääkri siihen tuumas että tää kone on aika huono. nyt ootellaan 1.6 asti et pääsee tohon nt-ultraan et kunnolla sitten näkee. äiti ja mummo kans pelottelee sillä että suvussa kyllä on kaksosia ( mummon veljet) eli on pompannu jo kahden sukupolven yli. en kyllä millään usko et olis enempää kuin yksi. onhan siitä jo todistekin.

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville :heart::flower:

vatsa alkaa jo näkyä, vaikka en vielä usko että se on vauvavatsa. pistän sen lähinnä syömisen ja turvotuksen piikkiin. poikaystäväkin totes hetki sitten että jestas se kasvaa äkkiä. tunnen kyllä kasvaneen kummun häpyluun yläpuolella :heart: . onneks on huomenna taas viikon viimenen työpäivä ja sitte kaveri tulee kuuntelemaan mun kanssa noita maailman ihanimpia sydänääniä. sittem lauantaina pääsen pikkusiskon ja sen kavereiden kanssa Linnanmäelle onneks se on luvannu ainakin kivaa säätä kun kyse on esiteini ikäsistä tytöistä ja pojista :)

Kista & Papu 11+0 poks <3
 
Kiitos taas ihanat!

Mun viimeisimmät menkat alkoivat siis 18.3. Kierto on ollut viime aikoina about 28 mutta joskus myös ihan hirmu paljon pidempi (35 tai jotain). 18.4 tein CB testin joka sanoi, että raskaana 3+. Gynellä kävin viime viikon ke 11.4 jolloin gyne puhui noin kuusiviikkoisesta alkiosta ja laski (menkkojen mukaan) että on liian pieni, ei tosin sanonut mittaa. Tuossa vaiheessahan olisi ollut menkoista laskettuna joku 7+5. Ja nyt eilen tulos oli 12mm ja 7+1. Jos alkio on ollut eloton viime viikolla niin ei kai se enää voi kasvaa....? Papereissa lukee myös, että mitta ei ole muuttunut viikossa mutta puhe oli kyllä jotain muuta koosta silloin viime viikolla koska 7+1 olisi kyllä aika lähellä ollut tuota menkoista laskettua......ei kai se nyt olisi ollut reilusti liian pieni? Ja gyne siis antoi kovasti ymmärtää, että asiat ovat huonosti kun ei näy syke eikä alkio liiku (enkä siis epäile etteivätkö asiat voisikin olla hullusti). Viime viikolla oli rusertavaa vuotoa, sunnuntaina vähän reilummin ja nyt se on tän viikon ollut poissa. Vain vaaleaa vuotoa kuten aiemminkin.

Näitä juttuja siis tässä pyöritän päässäni....
 
Mukariikka unohtu aikasemmin vastata... Juu kättärillä synnytin ja nyt ois pysrkimys sinne haikaranpesään. Mulla ei ole hakusessa välttämättä lääkkeetön synnytys, mutta olis kiva kokeilla muutakin kun petillä makaamista...

Sametuli No just! Onpa äijällä otsaa : / Meillä tup purkaus taitaa mennä väsymyksen piikkiin. Onhan se raskasta tehdä täys työpäivä ja sit tulla huushollaamaan ja hoitamaan lasta. Mun mies päästelee välillä sammakoita kun ei ajattele loppuun ja sit tulee tappelua. Poikasen synnytyksen jälkeen kehaisi mun ulkonäköä toteamalla, että mun rinnat on alkaneet riippua. Juuri tuon vasta synnyttänyt nainen haluaa kuulla :D

ideh toivotaan ettei ollut mitään kummempaa :hug:

Innuli jaksuja myös sinulle. Lähde ihmeessä reissuun jos siltä tuntuu. Saisit tosiaan ajatuksia vähän toisaalle ja jos jotain tapahtuu reissun aikana, niin pääsehään maailmallakin lääkäriin.

Neljäskö tervetuloa takaisin :)

Viena on kyllä tosi pitkä tauko sulla, mutta eipä mullakaan mitenkään usein noita aikoja ole. Nyt tulee yksi ylimääränen, kun menen lääkärille, mutta muuten seuraava olis n. rv18.

Mä toivon ja luulenkin, että tämä tulee vasta tammikuun puolella. Poikanen meni yli sen 2vkoa ja nyt la 26, että hyvinkin voi olla tammikuu.

On sellainen olo, että jollekin piti vielä kirjoittaa, mutta ei nyt muista. Palaan asiaan kun tulee mieleen :) Väsyä pukkaa ja pahaa oloa myös. Onneks koulu on tän viikon jälkeen pulkassa :D jes!
 
Täälläkin huomattu pieni kumpu häpyluun yläpuolella. Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässäni sain kuulla missä kohtu sijaitsee. Kunhan se doppler vaan tulisi postista niin tietää vähän kuunnella samalta suunnalta kuin lääkäri.
Oli muuten aivan super neuvolalääkäri. Kaikki pelot mitä mulla gynen suhteen oli, häipyi samaten.
Nyt siis jännätään enää sitä ekaa ultraa ja sen tuloksia. Enää kolme päivää ja maanantaina pääsee onneksi heti aamusta ultraan.


Ensku ja tyyppi 11+6
 
onko kukaan kestovaippaillut? Mä siis olen ihan hurahtanut :O kaameesti olen kattellu pikkusii vaippoja ja kohta jo kymmenkunta käytettyä ostanukki :ashamed: kun esikoisen aikaan alotin vasta M-koon vaipoista niin ei noita pieniä olekkaan yhtään, vielä :whistle: esikolta melkein kaikki lempivaipat onki säästössä vaikka jo kohta 5v täyttää tyttö :)

ei tullu tänään vielä doppleri, josko huomenna tulis niin pääsis viikonloppuna etsiskelee sydänääniä :heart: tälläisen itse ostin Topcom Kidzzz Sweetheart 100 Doppler - eleven.se

jaksuja kaikille joilla mies töksäyttelee =) meillä ei juurikaan puhu raskaudesta, käsi vähän useammin ehkä mahan päällä lepää mutta ei vielä juuri muuta. Toki soitti neuvolan jälkeen ja juteltiin et mitä siellä..ehkä vähän yllättyneitä ollaan molemmat et noinki äkkii nappas kun miehellä ikää jo päälle neljänkymmen ja tupakkaa menee aski päiväs edelleen vaikkä "yrittää" vähentää...tosin pakostaki vähentyny jos mun lähelle haluu tulla koska mulla tulee kyökkä tällä hetkellä tupakanhajusta :D plus meillä on savuton talo niin täytyy aina lähteä alas ;)

käpynen ja salamatkustaja 8+1
 
Hei tietääks kukaan saako noita dopplereita jostain kaupasta? Siis muusta kuin nettikaupasta? Harmittaa niin pirusti kun myin sen oman dopplerini pois viime vuonna, nyt sitä kaivattais.
Eilen oli selkä ja vatsakipuja, joita ei mulla oo ollu kun ehkä yhtenä päivänä sillon ihan alussa. Ja tänään on ihme tapahtunut - mä en oo oksentanut kertaakaan!!! Mutta mutta...siinähän se just sit onkin kun oon tollasen "ihmeparantumisen" kokenut. En voi oikeen uskoo et jos kahdesta edellisestä lapsesta oksensin vkolle 18 niin nyt se loppuis tälleen viikolla 10 ja vieläpä näin päivässä. Eli nyt ajatukset jotenkin siinä että jokin on mennyt vikaan.

Anteeksi nyt kaikille teille joilla on OIKEITAKIN huolia ja murheita niinkuin Innuli. Toivon todella edelleen että kaikki voisi olla hyvin. EI vaan saa luovuttaa ennenkuin jotain varmaa on todettu! Voimia ja jaksuja sulle!
 
Heippa kaikille :) oon seurannut palstaa sivusta ja nyt on pakko kysyä INNULI että tehtiinkö sinulle ultra sisäisesti vai päältä? (voi olla että siitäkin on ollut puhetta mutta ei voi mitenkään kaikkee muistaa) mulla viikko sitten ultrattiin mahanpäältä eikä löytynyt sykettä eikä juuri mitään muutakaa. Lääkäri oli vanha ja tyly mies, oli aika paska fiilis koko vklopun. Pääsin heti maanantaina kuitenkin yksityiselle joka ultras sisältä, sydänmen syke löyty, laitto vielä äänetkin hetkeksi päälle<3 tosin viikot ehkä laskee viikolla, alkio vastasi melkein viikon pienempää. Mulla kyllä on ollut epäsäännölliset menkat etten yhtään ihmettelekkää :) mut toivotaan että kaikki olisi pikkuisella hyvin<3

Joulumamma 8+6, ensimmäinen, KOKS, ikää 22
 
:wave:

Innuli Tsemppiä kovasti jatkoon! Toisaalta kun tuossa on nyt kaikenlaista sekaannusta ollut niin tulee tunne että kaikki voiskin olla ihan kunnossa. Ja koko härdelli on ihan väärinkäsitysten summa. Ja eihän ne alkiot siellä kuulukaan liikkua vielä rv 7 kohdalla. Ei meillä ainakaan liikkunut. Sinuna lähtisin kyllä reissuun. Pääset hiukan ajattelemaan muita juttuja ja pääsethän sielläkin sitten tarvittaessa lääkäriin, jos et kerran ihan mihinkään sivistyksen ulkopuolelle ole kuitenkaan lähdössä. Hyvää matkaa, jos niin päätät =)

Dopplereita on itse kukin hankkinut. Mäkin niitä hiukan huutiksesta katselin, mutta enpä taida ostaa kuitenkaan. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja äänet kuuluu aika myöhään. Ja oon työssä sellaisessa paikassa että voin vaikka käydä hiukan kuuntelemassa itse äippäneuvolan puolella. Sitten kun äippäneuvolan terkka ei ole paikalla ;)

Neuvolassa pyörähdin eilen. Puoli tuntia siinä meni ja paprut täyteltiin. Pisupurkit sain mukaan ja verikokeille meen 31.5 ja ultraankin jo varasin aikaa. Se ois 15.6, silloin ois 13 viikkoa täynnä. Lääkärineuvola-ajan sain 30.6.

Käpynen on hurahtanut kestoihin. Niin minäkin :wave:. Oon käyttänyt molemmilla aiemmilla. Ihan täyskestoilijaksi en sentään ole yltänyt vaan yöllä on ollut kertis kummallakin. Kuopuksen kanssa kyllä aikast tarkkaan päiväsaikaan käytettiin kestoja. Nythän sekin on jo päiväkuiva, mutta onneks saa uuden vaipatettavan =) Oon jo alkanut hankkin pikkuruisia vaippoja ja yhdet ihanat villahousutkin tuli kestovaippainfon sivuilta tilattua. Oon nyt tykästynyt Hahtuvahullun yhden koon taskuihin. Niitä oon käyttänyt kuopuksella. Saa nähdä kuinka ne ihan pienelle mallaa. Siitä ei ole kokemusta.

Nyt hiukan juilii vasemmalta. Mitähän sielläkin tapahtuu? Tänään ei ole ollut hirveen huono olokaan vielä. Ehtiihän tässä vielä iltaa kohden ;)

Niisku 9+2
 
Pistepirkon kuulumisia odottelen.

käpynen mä täällä kestovaippailen juuri tuon vuosikkaani kanssa.

Muisku kysymykseesi en osaa vastata mutta jaksuja kuitenkin lähetän:hug:

joulumamma11 ihanaa että syke on löytynyt:)

Eilen kävin siellä ekassa neuvolassa ja puoltoista tuntia siellä meni ja verikokeetkin otettiin,selvisin siitä kunnialla:)Sydänääniä ei yritetty kuunnella.Täytettiin kaikki tarvittavat paperit ja mukaan sain mm.liberon odotus oppaan,vau'kirjan odotuskirjan,milloin lähteä sairaalaan,tervetuloa synnyttämään,pikkuhaikara tunnukset (siis juuri ne millä pääsen sairaalan sivuille koneella täyttämään niitä tietoja,vauva lehden suuren odotusnumeron,kelan esitteen,raskausajan ravitsemus ja liikunta,audit kaavakkeet,voimavaramittari täyttökaavake mikä pitää olla mukana kun rv22 miehen kanssa mennään neuvolaan yhdessä yms... et aika paljon kaikenlaista luettavaa:)
Eilen illalla oli puolen tunnin jakso kun mulla ei ollut yhtään huono olo ja nyt päivälläkin olo on ollut pitkään aika hyvä:)Jippii,jospa tää pahoinvointi alkais pikku hiljaa helpottamaan (ja nyt kun riemuitsen niin varmasti illalla oon taas tosi heikossa kunnossa).nyt pysyn juomaan jopa vettä joka on ollut reilun kaks viikkoa pannassa kun siitä tulee hirmu huono olo.Mut nyt täytyy mennä laittamaan pyykit ulos kuivumaan ja kun nuorimmainen nukkuu niin vois hetken lueskella jotain tuosta suurestä tietomäärästä jonka neuvolasta sain:)

:wave:
 
Hei vaan teille kaikille ! En ole pystynyt kirjoittelemaan tänne palstalle, mut seurannut olen joka päivä. Mä olen ollut niin suruissani tän raskauden etenemisestä ja epävarma. Mähän vuosin verta useamman viikon ja soittelin apua tai neuvoja neuvolasta. Vastaus oli aina, että ihan normaalia, ja onhan se hyvä, jos "se" tulee ulos jos ei ole kunnossa. No, 2,5 viikkoa sitten pimahdin ja vaadin päästä ultraan, koska mullahan oli ollut juuri ennen tätä raskautta keskenmeno. Ultralääkäri löysi multa hematooman, joka vuosi ja sain Lugesteronia tukemaan raskautta. Koko ajan olen pelännyt, että vauva on kuollut ja nähnyt keskenmenosta unia. Tänään kävin np-ultrassa ja vauva oli ihan aktiivinen ja turvotuskin oli 1mm ja toisen mittauksen mukaan 1,3mm. Veriseulan tuloksia en edes halunnut kuulla, vauva on niin tervetullut meidän perheeseen, että emme voisi edes ajatella aborttia. Lugesteron-kuuria jatketaan nyt viikolle 20 asti ja jos olisin töissä, niin sairasloma olisi alkanut nyt, et hissuksiin tarttee olla. Monta ihanaa ultra kuvaa saatiin ja itku tuli jo siellä ultrassa kun pikkunen pyörahteli masussa. Musta tuntuu vaikeelta mennä neuvolaan, kun mä tunsin et siellä ei välitetty meidän hädästä ja puhuttiin vauvasta kuin "se" ei olis niin tärkeä ja olis parempi kun tulis pois vaikka vika ei ollut vauvassa vaan tää hematooma vaivas. Nyt tuli kauhea vuodatus omista asioista...

Toivon, että kaikilla meillä etenis raskausaika hyvin ja saatais iloita tästä ihanasta lahjasta.

Tuulia ja sydänkäpynen (12+1 ja ultrassa tänään 12+3, ota tästä sit selvää, mut la ei muuttunut)
 

Yhteistyössä