**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Täällä olisi nyt käyty ensimmäistä kertaa lääkärillä, jossa ultrattiin alakautta ja 24mm pikkuinen pähkinähän sieltä löytyi oikeasta paikkaa ja sykekin näkyi (jota en kyllä itse erottanut, mutta lääkäri vakuutti ja mies oli kans erottanut) :) Ihanaa, nyt voi jotenkin alkaa ajattelemaan, että sitä on oikeasti raskaana.
Minulle voi päivittää lasketuksi ajaksi 19.12. Koon puolesta osuisi tuohon paremmin kuin omiin laskelmiin.
 
EevaN jaksamisia :hug:. Mun kaverin vauva kuoli rv 35 mun viime raskaudessa (itse oli rv12+ silloin). Itkin monta päivää, se oli tosi raskaus juttu mullekin. Tää ystävä on mulle kuin sisko eli tosi läheinen ja siinä surussa myötäelin pitkään. Itse muistin heitä silloin kukkalähetyksellä ja kauniilla runolla, sekä tekstiviestillä. Puhelimeen uskalsin tarttua vasta pidemmän ajan jälkeen, ja silloinkin sitä itkettiin aika lailla koko puhelun ajan. Ei siinä sanat auta, mutta muistaminen on silti tärkeää. Heillä ei löydetty mitään syytä, eli kysessä oli todennäköisesti kohdun sisäinen kätkytkuolema.

Tänään oli sokerirasitus, huomenna kuulen viralliset tulokset. Omalla mittarilla tein koemittaukset myös ja sen mukaan ei olisi vielä rd päällä. No, tuomion kuulee huomenna. Se litku oli muuten vaihtunut kirkkaaseen vadelmanmakuiseen hiilihapottomaan juomaan. Ihan ok, mutta kyllä suu piti käydä huuhtomassa kun oli sen verran makean makuista.

Poppeliini ja kolmas muru 11+2
 
Ekassa neuvolassa olin maanantaina ja reilu puoltoistatuntia siellä vierähti vaikka toinen lapsi jo =) olikin kaverin entisen poikakaverin äiti siellä terkkarina :D muistiki vielä :D

Doplerin tilasin minäkin :) toivottavasti jo tällä viikolla tulis ni pääsis etsiskelee sydänääniä, nt-ultra vasta kesäkuun puolenvälin paikkeilla..en osannu kyllä esikoisen aikaisesta neuvolakortista tulkita et koska olis ekat sydänäänet neuvolassa silloin otettu, mutta kokeillaan joka tapauksessa jahka laite saapuu :heart: keskenmenon kokeneena on vaikea iloita ennen kuin on jotain konkreettista kuultu tai nähty :/

Ei tainnu tässä porukassa olla yhtään monikkoraskautta, ainakaan vielä ;) neuvolatäti innostu hirveesti kun kuuli että mies on ite kaksonen eli hällä on kaksoissisko :) ja mun pikkuveli ja pikkusisko on kaksosia :D ja ekassa raskaudessa mulla ei ollut yhtään mitään oireita, olin ihan kuin en olis raskaana ollukkaa olin ihan oire vapaa :D nyt on pahoinvointia, väsymystä, rinnat aristaa sikana...

Mitäs siellä ekassa lääkärineuvolassa sit olikaan, en kyllä yhtään muista :O viikon päästä torstaina olis sit semmonen :)

Ei olla vielä kerrottu kellee, tai no mä yhdelle kaverille jonka kanssa puhuin vuosi sitten paljon siitä keskenmenostakin, mutta en halua et kerrotaa kenellekään ennen kuin on ihan omin silmin nähty et siellä ollaan ja oikeassa paikassa :/

jeps, jospa tästä menis iltakahvin keittoon kun ei aamulla maistu ja aina näin iltaa kohti alkaa olla ihan normi olo :)

käpynen ja salamatkustaja 8+ tais just poksahtaa :heart:
 
EevaN voi olen niin niiin pahoillani ystäväsi puolesta. Virtuaalinen voimalähetys lähtee sinne suuntaan. Todella myötätuntoinen olo :hug:

Kahlan, Kyllä ne äänet sieltä pukkaavat kun pikkutyypille tulee enemmän kokoa! Onko sulla muuten ollut epävarma olo? Onko raskausoireita tai oireettomuutta? Ja josko jo tänäään kuuluisi ;)

Metsätähti, Minkä jutun te siellä suunnalla täytätte netissä? Kuulosti mielenkiintoiselta! Täällä Helsingissä ei ainakaan mulle olla mainittu mistään tollaisesta. Muutenkin täällä keskustassa odottaminen on minusta vähän nihkeetä, kun tuolla neuvolassakin on niin täyttä. Neuvolatäti oli kyllä aivan ihana, mutta sanoi että seuraava (toinen) aika on vasta rakenneultran jälkeen! WHAAAT??? Aika epävarma olo kun on tuo keskenmenokin takana niin olisi kiva vähän useammin edes niitä sydänääniä kuunnella!

Viena ja Pilke 9+2
 
Heippa,
lyhyesti tämän päivän ultrakuulumiset. Ei löytynyt sykettä vieläkään (kuten ei viikko sitten) eikä tyyppi liiku joten sain lähetteen sairaalaan uuteen ultraan. Gynen mukaan koko (12mm) vastaa viikkoja 7+1 ja lähetteessä lukee, että mitat samat kuin viikko sitten. Tämä nyt vähän hämää, koska silloin oli puhe että alkio olisi kuusviikkoisen kokoinen kun mun laskujen mukaan piti olla about 7+6.... Mutta kyllähän tuo sykkeen puuttuminen vähän hiljaiseksi vetää.
 
EevaN kamalaa:'( Jaksuja sinulle ja ystävällesi:hug:

viena se on sellainen moni"sivuinen" esitieto "lomake" jossa kysellään painot,pituudet,mahdolliset allergiat,omat ja lähisukulaisten sairaudet (myös lapsen isän puolelta),hätäkastenimet,sitten aina ultran ja mahdollisen sokerirasituksen jälkeen täydennetään ne tiedot sinne nää muistan viime kerralta mut voin kertoa sit lisää kun taas saan ne tunnukset ja käyn siellä:)Se on henkilökohtainen ja näkyy suoraan sairaalle:)
Mun hyvä ystävä on odottanut myös Helsingissä ja sillä oli esikoisen odotusaikaa lukuunottamatta paljon vähemmän neuvola käyntejä kuin mulla,myös lopussa.Vaikka sillä meni kolme neljästä vauvasta reilusti yli aikaisiksi ja täällä yliaikaisina käydään kahdesti viikossa niin siellä vaan kerran ja täällä käydään rv36 jälkeen viikon välein niin kaverilla saattoi silloinkin olla jopa kahden viikon väli:eek:!sanoivat vaan että kyllä sä huomaat jos joku on pielessä kun kerran oot jo odottanut.Vaikka esim.raskausmyrkytyskin saattaa alkaa hyvin huomaamatta ja nopeasti.Hurjan pitkältä kyllä kuulostaa sunkin neuvolan välit:(
Mä luin juuri tänään että jos rv 7 käy ultrassa jossa näkyy alkio,ruskuaispussi ja syke niin keskenmenon riski on enään 0,5% Musta se kuulosti tosi hyvältä ja tuli parempi mieli vaikka oonkin kyllä niin pahoinvoiva ettei tarvii epäillä onkohan kaikki kunnossa.

Innuli :(Tosi kurjaa:(Toivottavasti saat pikaisen ajan ultraan eikä tarvii pitkään elää epätietoisuudessa:hug:

Olo on taas niin huono että on pakko lopettaa:x
 
Voi, Innulille paljon voimia ja jaksamista. :hug:
Samoin jaksuja EevaNlle ja ystävälle, ihan kamalaa tollainen..

Mitäs täällä muuta, jotain juttua tuosta jaksamisesta on ollut. Ihan saman oon minäkin huomannut, eli ei meinaa jaksaa edes tavallista kävelylenkkiä ja on niin kova väsy koko ajan. Mä jo ajattelin olevani jotenkin kipee tai jotain, onneksi teillä muillakin on näitä samoja fiiliksiä. Tai onneksi ja onneksi, mutta siis ymmärsitte varmaan. :p
Samoin iltapahoinvoinnista on tullut jatkuva seuralainen. Ihan kamalaa iltaisin, sitä haluais vaan sänkyyn peiton alle ja toivoo et uni tulis pian ja pelastais.. Oliko seMangon mies jolta niitä passuutus-kommentteja oli tullut, kyllä voin minäkin sanoa että ennemmin passaisin vaikka koko sukuani kuin kärsisin tästä olotilasta mikä iltaisin tulee.
Ja Tatomiralle tsempit sen ukon kanssa, eiköhän se siitä rauhoitu. Tyhmiä kommentteja kyllä tollaiset. Vaan eiköhän mieli viimeistään siinä vaiheessa muutu kun pikkuinen tuhisee käsivarsilla. Jaksamisia!

Ja sitte vähän omaa napaa eli eka neuvola käyty ja muutamia lipukkeita nyt sitten otin sieltä mukaan. Suuri osa vanhoista on vielä tallella joten en ihan kaikkea ottanut uudestaan. Neuvolan täti oli kovasti sitä mieltä että nyt mun pitäis ruveta syömään raskausajan vitamiinia, jopa kaks /päivä ja että rautalisää pitäis olla (hemoglobiini oli vaan 115..) Ja mä kun jotenkin ymmärsin että jos syö terveellisesti ja monipuolisesti niin ei pitäis mitään lisävitamiineja tarvita. Ainakin viime vuonna puhuttiin näin.. Että oon hieman hämilläni. Mut kaippa sitä täytyy apteekissa ehtiä poikkeemaan.

Tiikeli 9+3
 
Voi Innuli, Ihan hirmuisesti voimia ja kärsivällisyyttä odottamiseen. Epätietoisuus on kyllä todella piinaavaa. Onko sulla minkäänlaisia raskausoireita. Onko niitä ollut ja onko ne pysyneet samanlaisina? Vaikka oireethan ei tosiaankaan aina kerro läheskään koko totuutta. :hug:

Metsätähti, kiitos tiedosta tuon sähköisen lomakkeen suhteen. Kuulostaa ihan utopialle näillä kulmilla ;) Ja olet niin oikeassa tuon Helsingissä odottamisen suhteen. Musta tuntuu että olen koko Suomen ruuhkaisemmassa neuvolassa ja käyntikerrat ovat sen mukaisia. En tiedä onko muilla Helsingissä odottavilla sama olotila? Toivottavasti ei. Täällä keskustassa touho on ainakin ihan mahotonta. Mulla oli eka neuvola huhtikuussa ja toka vasta elokuussa:O

Viena ja pilke 9+2
 
Innuli :hug: Ihmeen epäselvästi on ultraaja puhunu. Pitäis niiden ymmärtää puhua mahdollismman selkokielisesti, kun siinä vielä ollaan sekavassa tunnetilassa niin ei todellakaan tarvita tollasia epämääräsiä sanomisia. Toivotaan et kaikki olis hyvin ja saisitte uuden ajan nopeasti.

EevaN :hug: Oon niin pahoillani sun ystävän puolesta ja ihan sunkin puolesta.

viena Mulla on esikon kanssa neuvolat ollu rv 9, 18 ja sen jälkeen kerran kuussa rv.32 asti sen jälkeen kahden viikon välein 36 asti ja sit olis ollu viikon välein. Kuopuksen kanssa 11, 16 ja sit kuukauden välein rv 33 asti, sit 35 lähtien kahden viikon välein. Nyt oli eka rv 9 ja seuraava on jotain 16 paikkeilla. Asutaan Pitäjänmäellä ja täällä ei juhannuksen jälkeen neuvolaan oteta kun raskaana olevat ja alle 1v vauvat.
Paljonkohan yksityinen neuvola maksaa? Jos touhu on tollasta niin mä ainakin harkitsisin sinne menemistä ihan oman mielenrauhan takia, tai sitten hankkisin sen kotidopplerin. Sulla voi kuitenkin mennä ihan puoleenväliin ennen kun alat liikkeitä tuntemaan.
 
Hei! Piti nyt tulla tänne hehkuttamaan, kun menin sittenkin tutulle lääkärille varhaisultraan. En saanut mielestä sitä toista kaksosraskauden mahdollisuutta. Näin yöllä unia ja heräilin aamuyöllä pyöriskelemään...Eli tänään ultrassa nähtyä: lähes viikkoja vastaava pieni tonttu siellä masussa on! Ihanaa! Siis YKSI vain. Sanoin sille lääkärillekin, että katso nyt oikein tarkkaan, että ei kai siellä vaan jossain ole toinenkin...Ei ollut! Koko vastasi viikkoja ja syke oli vahva.

Joku mietti täällä kaksosraskauden mahdollisuutta ja minulla, kun ensimmäinen raskaus oli sellainen niin tähän raskauteen verrattuna olin silloin erittäin pahoinvoiva->oksentelin aamuisin, päivisin, iltaisin. Nyt ei ole minkäänlaista oksetuksen tunnetta. Väsymystä on tietysti samalla tavalla ja sitä on vaikea verrata aikaisempaan. Maha alkoi näkyä jo tosi aikaisin. Ja oli valtava!

Minulle voi muuttaa lasketun ajan 25.12. Ei kyllä haittaa, vaikka lapsi syntyisi vasta tammikuulla...Oletteko muut miettineet sitä?

Adel ja Nyyti 8+6
 
Fantaihana kiitos, mä kun luulin että mä olen itse nyt vain jotenkin pihalla. Olisi hirmu selkeää, jos joku pystyisi sanomaan, että sykkeen pitää näkyä ja alkion liikkua eikä se ole yhtään kasvanut ja raskaus on nyt selvästi mennyt kesken. Mutta kun musta tuo gynen puhe on tosi ristiriitaista. Viime viikolla musta alkion piti olla reilusti liian pieni, mutta ei se nyt kauhean reilusti ole voinut olla jos gynen mukaan on 7+1 ja mun arvio menkoista olisi silloin ollut 7+6.... se 6 viikkoinen josta mun mielestä silloin puhuttiin olisi kyllä ollut jo reilusti pieni.

Vaikka kuinka olen realisti niin silti koko ajan mietin, onko peli nyt menetetty vai ei. No, toivotaan että naistentautienpuolelle saa ajan pian, soitin jo päivystykseen (kun lähete on sinne) ja lupasivat palata huomenna. Mulla on se verenvuoto loppunut, vaaleaa vuotoa on ja rinnat kipeenä kuten ennenkin. Viime yönä heräsin menkkamaisiin lyhyisiin kipuihin.

Mutta ei tästä varmaan selkoa tule ennen kuin on taas ultra. Huoh.
 
Voi Innuli, paljon voimia sinulle. Toivottavasti saat pian selvyyttä tilanteeseesi!

Neuvolakäynneistä: Mä kävin ekassa neuvolassa joskus rv 8, seuraava on rv 18. Mun mielestä tuossa välissä on toosi pitkä aika. Esikoista odotin Espoossa, jossa oli eka neuvolalääkäri viikolla 12 ja toka neuvolakäynti viikolla 16. Tosin mun terkkari täällä on tosi kiireisen oloinen ja ankea, että sen puoleen mulla ei ole sinne mitään hinkua. Se myös sanoi, että tänä keväänä on tullut ennätyksellisen paljon uusia odottajia. Mietityttää vähän, minkälaista ruuhkaa se tietää sitten synnäreille.

Jaksamisesta: mä oon myös aivan tajuttoman väsynyt koko ajan. Kahvikaan ei auta, kun sitä ei saa alas :x

ON: Tänään tulin siihen tulokseen, etten enää ahtaudu vanhoihin farkkuihini. Etenkin pyöräillessä nappi painaa niin ikävästi, että taidan suosiolla siirtyä löysempiin (liekö sitten läskiä vaan.)
 
Innuli:hug: veemäinen tilanne..toivotaan että pääse pian ä-polille ja jasia jollain tapaa selviää,uollainen on tuskaista. Ole vain tiukka sitten ja vaadi tutkimuksia,ny on jo mennyt liiaan kauan aikaa tuon asian selvittämisessä.

tänään taas heräsin tällei liiiiiaan aikaisin:headwall::headwall: outoja unia eilisen uutisen jälkeen ja mulla on tullut nää joka öiset kasvukivut käsiin ja jalkoihin..
mut ihanaa,kohta on viikonloppu.
kolme arkipäivää ultraan..:heart: alkaa pikkuhiljaa jänskättää.

EevaN ja Pieni 11+6
 
Innulille jaksamisia :hug:. Epätietoisuus on inhottavaa. Itsellä tuli viime viikolle veristä vuotoa ja pitkä limanen "klöntti". Sen jälkeen vuoto hellitti ja oli vähäistä rusehtavaa noin kolme päivää. Kun vuoto alkoi soitin päivystykseen, mutta totesivat, että ei kannata tulla, kun vuoto "laantui" ja neuvola on seuraavalla viikolla. Esikoista odottavana koin sen niin epäreiluksi, mutta pakko se oli sitten kestää.

Tatomira, jos mies vielä motkottaa, että et hoitanut asiaa aikaisemmin, kysäise häneltä, miksi hän ei ole hoitanut asiaa. Itseäni ärsyttää hirveästi se, että naisen pitäisi huolehtia ehkäisyt ja muut vastaavat, että ei raskaus ala :mad:. Mielestäni, jos mies kokee, että ei halua (enää) lapsia, hänen tulisi silloin käyttää ehkäisyä tai laittaa putket poikki. Samanlainen vastuu hänellä on tässä asiassa, vaikka nainen sen lapsen kantaa tai kokee henkisen taistelun, jos päättää tehdä abortin. Tämä on vain kuitenkin minun mielipide.

Ensimmäinen neuvola käynti on takan, siellä istuttiin reilu kaksi tuntia :O. Onneksi heti alkuun neuvolatäti päätti, että kuunnellaan sydänäänet, kun sitä vuotoa oli edellis viikolla. Ja kuuluihan ne sydänäänet :heart:. Ihan kivasti sai tietoa, mutta en tiedä, tuliko sitä sen viisaammaksi. Sai kuitenkin vähän purettua huolia, kun ei olla kenellekään vielä kerrottu raskaudesta. Nyt sitten odotellaan np-ultra-aikaa. Eka neuvolalääkäri käynti on 15.6.
 
Lapitar meillä oli ehkäisy "kunnossa" eli mulla oli/on kierukka, eli raskaaksi ei todellakaan pitänyt tulla. Olipahan aikamoinen ylläri, kun kaverin innostamana testin pirukseni tein, kun se mun oireistani päätteli, että mun on "pakko olla raskaana" ja prkl, mähän olin!!
Nyt on sitten piuhojen katkaisuus aika varattuna, että nyt pitäisi sitten olla se puoli oikeasti kunnossa. Osaanpahan olla suosittelematta kierukkaa kenellekään, joka lapsia ei halua.

Innuli :hug: varmasti tosi epävarma olo! Uskomatonta, että lääkäri ei sen tarkemmin mitään selittänyt, kun kuitenkin toi on asia, josta haluaa tietää heti! Toivottavasti saatte pian ajan sinne polille, että saatte selvyyden asiaan!

EevaN Voimia sinulle ja ystävällesi! :hug: aivan kauhea tilanne :( niin epäreilua!!

Adel onnea hyvistä ultrakuulumisista :)
tuo on kyllä minulle yksi painajainen, että jospa siellä onkin sitten kaksi. Joka ultraan mennessä on sellanen pieni paniikin poikanen, että onhan niitä VAIN yksi, toistaiseksi on aina ollut ja todella, todella toivon, että tälläkin kertaa niitä on vain yksi.
Toivon kovasti, että vauva syntyisi vasta vuoden 2012 puolella, mutta mutta. Mulla on kaikki vauvelit syntyneet ennen laskettua niin tuskimpa tämäkään yli lasketun menee, todella huonolla tuurilla vietän joulun sairaalassa ja se kyllä harmittaisi, erityisesti vauvan takia :( miksei tää vahinko voinut käydä kuukautta myöhemmin? Mutta jos jouluna syntyy niin eipä sille sitten mitään mahda :)

neuvolakäynneistä mulla oli eka käynti jo rv 5+6 ja seuraava on sitten 12+2 joka on sitten lääkärinla, siitä sit varmaan menee joku 4-5vko seuraavaan. Musta täällä on noita käyntejä vähän turhankin usein.

tatomira ja surppi 8+2
 
Innuli :hug:

On mulle tuli eka ultra aika, 13.6 vasta :) Viime yönä näin ekan kerran vauva unta. Pienen keskos tytön sain. Toivottavasti toi tyttö pitää paikkansa, masussa vois olla kyl vähän kauemmin kun sen 30 viikkoa. :) Huonoa oloa on viel aamusta iltaan, vois alkaa jo pikkuhiljaa helpottamaan, olis ihan kiva pystyy syömäänkin jo jotain kunnon ruokaa.. :/ Nyt on menty eteenpäin hedelmillä ja jugurtilla.. :)

-Sokruli ja kirppunen 8+3-
 
Voi hyvä luoja mikä puhelu sairaalasta! Täysin leipääntyneen kuuloinen hoitaja soittaa ja aloittaa puhelun sanomalla, että sulla on siellä keskenmeno vai? Ihan oikeasti! En ole kaikkein heikkohermoisin mutta kyllä pisti vihaksi, ettei nyt yhtään enempää voi ottaa tilannetta huomioon.... Eivät olleet saaneet mun lähetettä mutta siellä oli joku muistilappu kun soitin illalla. Hoitaja puhui koko ajan siihen sävyyn, että kyllähän me sut vielä maanantaina tarkistetaan, mutta sitten aletaan tyhjentämään kohtua. Ei siis ollut nähnyt mua eikä lähetettä kumpaakaan...

Töiden teosta ei oikein tule mitään kun lueskelen vaan netistä juttuja siitä, miten syke onkin näkynyt tosi myöhään ja ettei alkion vielä tässä vaiheessa edes pidä liikkua. Epätietoisuus tässä on kaikkein kamalinta, en tiedä mitä nyt sitten uskoisi (että pitääkö liikkua ja näkyä vai ei).

Aargh. Mutta ihanaa, että teitä on niin monta, joilla asiat ovat kaikki hyvin!
 
:wave:

Tatomiralle tsempit hölmän miehen kanssa! Onhan tuo nyt aika kohtuutonta sulle kuittailla, kun sulla kierukka kuitenkin on ollut. Ja eikös sen ehkäisyteho kuitenkin yleensä ole melkein 100%. Mulle on kyllä tullut vastaan lähiaikoina useampiakin "kierukka"-vauvoja, joten ehkä sen ehkäisyteho onkin sitten ylimainostettua. Itse aion kyllä laitta tämän jälkeen piuhat poikki, vaikka ei sekään kuulemma ihan varmaa ole.

Adelille onnea ihanista ultra-näkymistä!

Mä olen jo asennoitunut niin että tämä syntyy 2012 puolella. Molemmat lapset on käynnsitetty 2 viikkoa ylikaikaisena, joten jos saman kaavan mukaan mennään niin menisi uuden vuoden puolelle. No, tuurilla tulee kuitenkin aiemmin. Eipähän tuolla kauheesti väliä ole.

Viena Meillä on neuvolat ihan normaalisti kuukauden välein alkuun ja sitten kahden viikon välein ja lopuksi viikon välein. Oon kyllä kuullut että pääkaupunkisudulla aikoja saa tosi nihkeesti. En kyllä ymmärrä miksei niitä terkkoja voisi sitten palkata enemmän, kun eikös ne neuvolakäynnit ole säädetty ihan jossain laissakin. Eli tietyt neuvolakäynnit pitää olla. Tuon sun 4 kuukauden väli kuulostaa kyllä ihan uskomattomalta. Melkeinpä heitteille jätöltä!

).( Mulla on tänään sitten eka neuvola. Tuskinpa siellä kauaa turistaan. Uskaltaiskohan pyytää jo kuuntelemaan sydänääniä? Mulla on pahoinvointi alkanut taas uudelleen. Pieni väli tuossa oli ettei oikeastaan ollut ollenkaan, mutta nyt taas on tosi huono olo. Ja väsymys on ihan tajutonta! Eilenkin nukahdin tähän työpisteelleni koneen ääreen. Ei vaan pysy silmät auki ei enää iltapäivän puolella.

Ihanaa, eilen sain kuulla peräti kaksin kappalein raskaus-uutisia lähipiiristä. Kiva odottaa yhtä aikaa!

Niisku 9+1
 
Voi Innuli mitä kohetlua sä olet saanut. Toi on kyllä kauheeta, kun kai ne on siellä niin jokapäiväisiä juttuja. Mutta vois sitä nyt hiukan olla empatiaa toista ihmistä kohtaan, kun hoitoalalla kuitenkin on. Ja enpä kyllä huomannut että olisi minunkaan pikkuinen siellä liikkunut rv 7+1.
 
Alanyasta palattu ja oli oikein ihana reissu lasten kanssa..
Uutta matkaa suunnitellaan miehen kanssa kaksin, kunhan kaveri vaan ottaa kaikki 3 lasta hoitoon viikoksi :whistle: Heinäkuun loppua ollaan suunniteltu kun vielä lentääkin voin..

Muutamille oli "huonoja" uutisia tullut,tosin oliko kenelläkään ihan pahinta tuomiota annettu vielä. Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja voitaisiin kaikki nauttia tästä odotuksesta täysillä. Mutta jo itseni tuntien tiedän ettei se niin vaan onnistu. Haleja kaikille tarvitseville :hug:

Pahoinvointi oli lähes viikon poissa, mutta heti paluumatkalla palasi. Joku psyykkinen juttu varmaan tai sit vaan voin paremmin reissussa jossa oli paljon tekemistä niin ei tarvinnyt olojaan kyttäillä.. Tiedä häntä. Viikon päästä nt ultra ja kyllä alkaa jännittämään.

Kertomisesta, mies pamautti lomalla kesken ruokailun lapsille että meille on tulossa vauva. Olisin halunnut pitää vielä ens viikkoon asti salassa, mutta minkäs ehdin tekemään. Nuorin 3v ei vissiin oikein tajunnut että hänestä tulee isosisko, keskimmäinen (jouluvauva) oli aivan innoissaan ja kyseli kovasti kaikenlaista vauvaan liittyen ja esikoinen vaan tokaisi että onkin vähän ihmetellyt kun olen kasvanut :D mutta luullut kuulemma vaan että olen syönyt liikaa.. :LOL:

Eli tänne kuuluu oikein hyvää, loma tuli niin tarpeeseen ja nyt on jotenkin vaan "levollinen" olo. Vähän oksettaamutta sekin on vaan plussaa..
Ostettiin matkalta mulle ihan tosi kallis timanttisormus (vihkisormus), miehen mukaan oikein häikäisee silmiä :cool: Kyllä kelpaa tämän äidin nyt olla ruskeena ja onnellisena :heart:

Mutta pyykkäys jatkukoon, sitten unet, tytön kevätjuhlat ja töihin loppu illaksi..

Odotettu 10+6 :xmas:
 
Neljäskö Ihanaa että reissu oli onnistunut! Mäkin olen haaveillut edes pitkästä viikonlopusta jossain kauempana, mutta tuo lasten hoitojuttu on lähes mahdoton yhtälö ratkaista. Kolmea lasta ei kovin nätisti saa kenellekään.

Innuli Voi sua! Mäkin olen saanut oman osani kolmen eka raskauden aikana tosi töykeältä neuvolantädiltä. Saisivat mennä oikeasti välillä katsomaan peiliin.

Mitä mieltä olette muuten tuosta sterilisaatiosta? Olen vähän miettinyt sitä. Neljäs lapsi nyt tulossa, vaikkei ikää ole kuin 31. Luulen että tähän nämä kyllä nyt jää, mutta on se niin lopullinen päätös... tuo piuhojen katkaisu. En tiedä kyllä kumpi meistä se uhri olisi, mies vai minä...:D
Mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy,ja kierukkaa en periaatteellisista syistä huoli, joten ainut vaihtoehto on tuo kumen käyttö - siis koko loppuelämän.. :x: /
 
Mango: Meillä myös miehellä "sopeutumisongelmia" minun pahoinvointiini - huusi eilen, että mun olisi parempi alkaa suhtautumaan erilailla kotitöihin eli ei jaksa enää mun pahoinvointia, minkä takia en jaksa kotona välillä tehdä juurikaan mitään. Vetosi siihen, että mä olisin luvannut jaksaa kaiken entiseen tahtiin raskaana ja että jos olisi tämän tiennyt niin ei olisi ikinä suostunut kolmatta tekemään. Ja tokihan siis korostin hänelle että en yksin tätä lasta tee, vaan tarvin hänen tukea ja apuaan.. Mutta nyt mä siis halusin ttä ihan yksin. Pahoinvointihan on nyt tietysti pahentunut nyt kun palasin ma töihin saikulta. :( Eli aivan tahallaanhan mä tästä kärsin - ihan kuin ei olisi helpompi jaksaa vaan entiseen tahtiin! v....n tyhmä ukko! Taitaa luulla, että nautin tilanteesta??! Mutta toisaalta hän nyt ei erityisen empaattinen ole koskaan ollutkaan. Muistissa vielä kuinka tammikuussa pakotti mut yöllä niulurisaleikkauksen jälkeen huutamalla hoitamaan lapsia, vaikka olin vielä ihan anestesiatokkurassa enkä pystynyt kurkkukivu takia sanomaan asiaan sitten mitään. Nieleskelin vain kyyneleitä. Nytkin oikeestaan sama juttu - ei mulla ole energiaa tästä alkaa tappelemaan - jos ukko on tota mieltä, niin harmi, mä kestän tän sitten yksin! :( pakko vaan yökkiä ja koettaa kotona tehdä hommia...
 
viena mun kaveri asui roihuvuoressa ja siellä oli huono tilanne neuvolassa:(

Innuli voi järkky minkälaista kohtelua oot saanut:kieh: Sulle tulee pitkä viikonloppu kun joudut olemaan vielä epätietoisuudessa:(Tää pikkuinen oli ultrassa rv 8 eikä liikkunut yhtään,istuskei vaan tyytyväisenä kohdunpohjalla eikä lääkäri ollut asiasta yhtään huolissaan vaan totesi kaiken olevan hyvin.Jaksuja:hug:
Silloin mä soitin naikkarille kun odotin kolmatta ja multa hulahti aika paljon verta niin siellä se hoitaja kun soitin kyyneleet silmissä totes vaan yks kantaan että "kaikki raskaudet eivät pääty synnytykseen" ja kun kerroin että oon tosi huolissani niin se vaan totes että jos ei oo kipuja eikä verta tulvi niin tänne ei kannata tulla.Tosi tyly kanta siellä:(Ja täällä kun sitten kerroin millasta kohtelua olin saanut niin se lääkäri oli aivan pöyristynyt.Täällä pääsee aika helposti ultraan tarkistuttamaan tilanteen vastavassa tapauksessa.

Tän vouden puolella syntyminen mä toivon kyllä että tää syntyy tän vuoden puolella koska la on 14.12 niin paljon huvittais olla enään uudenvuodenaattona maha pystyssä ja pitää jalkoja sitten ristissä ettei synnytysosastolla tarvitse kirjautua ennen klo 12;)

Niisku74 Täällä sanottiin että pitää varata aikaa ainakin puolitoista tuntia ekaan neuvolaan.

neljäs ihanaa että teillä oli mukava reissu:)

Jennynny musta se on oikein hyvä vaihtoehto jos on ihan varma että lapset on varmasti tässä ja varsinkin jos hormonaalinen ehkäisy ei käy.Sitä kannattaa hakea ajoissa koska siihen pitää saada lääkärin lappu.Mun ystävää ottaa hirveästi päähän kun sillä on neljän lasta joista vanhin oli 4v4kk kun nuorin synytyi ja se on ihan sata varma että lapset on tässä ja se ois ehdottomasti halunnut sen niin lääkäri ei kirjoittanut siihen lappua vaikka ystävälläni ikääkin on jo kuitenkin 28 eli ei paljosta ois jäänyt paitsi mutta lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä et ensin kierukkaa pitää kokeilla ja sen mies ei suosta pistää piuhoja poikki vaikka miehellehän se paljon helpompikin toimenpide.

Mulla on nyt ihan kohtalaisen hyvä olo:)
Tunnin päästä on ensimmäinen neuvola, katsotaan miten siellä pärjään varsinkin jos sitä verta ehditään ottamaan.Tavallisesti ei tee pahaa kun verta otetaan vaikka en siitä toimenpiteestä tykkääkään mut nyt kun hampaatkin pitää pestä pikaisesti kun tekee niin pahaa se harja suussa niin nyt voi kyllä tehdä sekin tosi pahaa.
Mut nyt taidan mennä kehittämään jotain syötävää ettei paha olo ehdi yllättää jos sitten vaikka pärjäisin paremmin siellä neuvolassa.

Metsätähti ja onnenjyvä 10+1
 
Hei vaan!

Tänne tulee niin kivasti tätä tekstiä, että ei ehdi kaikkea aina lukea. Puolet niistäkin, mihin piti kommentoida, olen unohtanut viestiketjun lopussa... :ashamed:

Mutta joo opiskelusta on ollut puhetta... käyn myös työn ohella koulussa ja nyt tulee kyllä katkos loppuvuodesta, kun tämä kolmas tulee taloon. Niin paljon yritän suorittaa kursseja vielä syksyllä kuin vain ehdin, ettei jää hirveästi jäljelle. Se vaatii kyllä melkoista työtä, mutta kai siitä selvitään jollakin tapaa.

Jaksamista kaikille niille, joilla on ollut harmeja/murheita! :hug:

Innuli Kävin itse ultrassa viikolla 7+2 ja alkio ei kyllä liikkunut lainkaan. Kyllä se olla möllötti samassa kohdassa... mitta oli muistaakseni just ton 12mm silloin.

Kävin tänään neuvolassa ja ihanuus, että saatiin sydänäänet kuuluviin pienen metsästyksen jälkeen! :heart: Nyt tuli vihdoin sellainen olo, että siellä ihan oikeasti on kaveri kyydissä. Väsymys voisi jo pikkuhiljaa väistyä taka-alalle, että jaksaisi olla töissä ja koulussa sekä hoitaa myös perhe-elämän. Alkaa hieman nyppiin jo, kun äiti on koko ajan hieman mörökölli. : /

Kaikista mukavin oire on jälleen saapunut: ummetus! Voi oikeesti tätä mahan toimintaa... oli ihan sama juttu kuopuksestakin ja koko raskausajan siitä kärsin sekä puoli vuotta vielä synnytyksen jälkeenkin. Pegorion-jauhe tulee korvista, eikä sitä pysty käyttään enää. Levolac tekee vain ilmaa, kuten luumutkin... joten hyviä neuvoja otetaan vastaan! :wave:

Ensi viikon ultraa jännittäessä, mukavaa loppuviikkoa mammat ja masut!:D

garden ja juniori 11+2
 

Yhteistyössä