**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**





JOULUKUISTEN ODOTTAJIEN LA:T

(LA- Nimimerkki - Synnäri - Monesko? - Tyttö/Poika olo )

1.12.
Pistepirkko - TAYS - toinen
Tsoink - TAYS - neljäs

2.12.
tuulia70 - TAYS - neljäs

3.12.
tetku - NKL - toinen
Hulitus - SeKS - esikoinen
garden- TAYS - kolmas

4.12.
Balleihana - VAS/TAYS - neljäs
jennynny - OAS - neljäs
paveliina - TYKS - kolmas
EevaN - KOS - kolmas Tyttöolo

5.12.
Poppeliini - TAYS - kolmas pienenpieni tyttöolo
kipsukka - LKS - neljäs
Sintyli - NKL - neljäs
hifk - JS - esikoinen

6.12.
JudeD - JS - kolmas

7.12.
durasel - ? - ?
Fantaihana - KOS - kolmas
MarsuJaSiskit - SKS - kolmas
Vanillah - SeKS - esikoinen
sametuli - KYS - kolmas Poikaolo
Tuisku81 - PHKS - esikoinen
Lapitar-77 - LKS - esikoinen
MiMa86 - OYS - esikoinen

8.12
Whitney-EKKS-toinen
kiljusenäiti - TAYS - ?
Ensku - TYKS - esikoinen

9.12.
millis1981 - NKL - toinen
Tuttipullonkeittäjä - NKL - toinen
neljäskö - NKL - neljäs Tyttöolo
NewYork - KOKS - toinen
RikarKKa - TAYS - esikoinen
mukariikka - KOS - toinen

10.12.
taskurapu84 - TYKS - esikoinen
HelloKitty - KYS - kolmas
miida - PHKS - toinen

11.12.
Kista - K-HKS - esikoinen
chipsuh - TYKS - kolmas Poikaolo
Hyyppäjäinen - ? - esikoinen
Muisku78 - ? - kolmas

12.12.
piupula - K-HKS - toinen
vesilelu - OYS - esikoinen
Anin - Tyks - neljäs Poikaolo

13.12
äiti x4 - LKS - kuudes
Susimieli - K-SKS - esikoinen
m0308 - SeKS - kolmas Tyttöolo

14.12
metsätähti - KYS - neljäs

15.12.
Zeda - ? - kolmas

16.12.
sandra87 - NKL - esikoinen
Selmiina - OYS - toinen
tääl taas - ? - kolmas
kish - SeKs -esikoinen

17.12.
Jeremias äiti - NKL - kolmas
Bellaella - LKS - esikoinen

18.12.
Kengumamma - ? - toinen
jouluvauva - SKS - kolmas
moksukka - TAYS - esikoinen
Silona - Kättäri - toinen
jenzka - SatKs - toinen

19.12.
joululahja2011 - KOS - esikoinen
Viena - KOS - esikoinen
Tiikeli - TAYS - esikoinen
Kauris-82 - PKKS - esikoinen

20.12.
zenn - TAYS - toinen
äitsy80 - SeKS - viides
moniq - ? - toinen

21.12.
hipu - TYKS - toinen
Niisku74 - TAYS/VAS - kolmas

22.12.
Kahlan - ? - esikoinen

23.12.
Adel - KOKS - kolmas

24.12.
Porina - SatKS - toinen
ideh - LS - esikoinen

25.12.
Kitty68 - ? - ?
pusukka - ? - esikoinen

26.12.
Astre - KOKS - toinen
Sokruli - PHKS - esikoinen
Astraia - LKS - toinen
Mango86 - KOS - toinen
ak - HYS - kolmas Tyttöolo

27.12.
Tarantella83 - K-SKS - esikoinen
tatomira - K-HKS - neljäs

28.12.
milizza - ? - ?

29.12.
käpynen - ? - toinen

30.12.
EdHardy - TYKS - kolmas
Miimau - K-PKS - esikoinen
Äitää - PHKS - toinen

1.1.2012
adelaide - JS - ?

Ilman LA:ta
Nappula - SKS - kolmas

MEITÄ ON JO 87 ODOTTAVAA MAMMAA =)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Marraskuisiin loikanneet:
Biana - KOKS - kolmas
Leenuska77 - LKS - kolmas

Tammikuisiin loikanneet:
AnPellina - OYS - esikoinen

Epävarmat plussat/raskaudet :confused: :
Miluska - LKS - toinen

Kyydistä pudonneet :hug:
Sannuli88
Innuli
blug-in-baby
kuu-mami
raparperitaivas
Tillu79 (?)
Raitakissa
peikkorinsessa
Padmerine
mammuzki
Linda1981
spider



Linkki aiempiin keskusteluihin

Maaliskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1944238-joulukuun-pikkutontut-maaliskuussa/

Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1948470-joulukuun-pikkutontut-huhtikuussa/

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Linkki lasketunajan laskuriin:
Siki potilaana - Raskauskalenteri - Aydin Tekay - Kiekko
Raskauslaskuri, laskettu aika, raskauskiekko - Vau.fi

hCG:n määrä alkuraskaudessa:
Early Pregnancy HCG Levels and Ultrasound Pictures
HCG Levels

Alkion ja sikiön kehitys kuvina:
Baby's Development in Pictures - 1st Trimester embryo fetus
Visible Embryo Home Page

KAIKKI PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!

:xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas:
 
Viimeksi muokattu:
AARGH!

Kirjoitin pitkän tekstin ja kaikki katosi pah!

Piti kommentoida tuohon Poppeliinin toukokuuhun, että sama täällä. Eka neuvola on nyt tiistaina, np-ultra 25.5 ja 12 viikkoakin tuli kuun lopussa täyteen :)

Metsätähti halusin kiittää lämpimästä vastauksestasi :) Tuli itselle parempi mieli ja helpottaa lukea muiden kokemuksia.

Verensekaista limaa tulee edelleen satunnaisesti, mahaa juilii välillä tosi kovaakin... mielialat heittelee postiviisesta, kun pystyy ajattelemaan, että kyllä kaikki menee ihan hyvin siihen, että itku meinaa tulla kun mahaa taas juilii kovaa ja ajattelen, että tämä ei voi olla normaalia..

Kotidoppleria harkitsin hankkivani, ainakin poppeliinilla sellainen näytti olevan. Kokemuksia siis kaipaisin muiltakin joilla sellainen on ollut, että onko ollut hyvä hankinta? Kuuluuko äänet kuinka aikaisin? Onko ollut luotettava?

Ei nyt ainakaan vielä niitä ääniä kuulisi, mutta jos muutaman viikon päästä.. voisi rauhoittaa tätä mieltä :)

MUOKS* Sen verran olisin kusellyt mielipiteitä tuohon verensekaista vuotoon ja mahajuilimiseen, että mietin vaan, että mitä sen kanssa tekee?? Huomenna pitäisi aamuvuoroon mennä, tiistaina mulla olisi tosiaan ensimmäinen neuvola. Tuntuu tyhmältä jäädä saikulle, mutta sit toisaalta on sellainen varovainen olo koko ajan ja yritän ottaa mahd. iisisti.

Minnekköhän se kannattaisi soittaa ja kysyä neuvoa asiasta?

-JudeD ja Hippu 7+6-
 
Viimeksi muokattu:
neljäskö jaksuja pahoinvoinnin kanssa:hug: Mä en kahden ensimmäisen lapsen odotus aikana pystynyt syömään mitään muuta lihaa kuin jauhelihaa ja sitäkin tosi pieniä määriä ja harvoin,nyt oon vielä pystynyt syömään ihan hyvin.

Alkuraskaudenultrassa käynneet pitääkö rakossa olla virtsaa vai ei?Mulle ei puhelimessa neuvolan täti muistanut sanoa mut muistan et jomminkummin päin se alkio näkyy siellä paremmin,oiskohan se ollut niin että virtsaa piti olla...

Tänä aamuna ei oo ollut läheskään niin paha olo kuin eilen.Ehkä aamupalan syömisen ajoitus meni nappiin.Yölläkin sain kohtalaisen hyvin nukuttua.
Pitkästä aikaa oli makuuhuoneessakin jotain äksöniä kun tän väsymyksen ja pahoinvoinnin takia on ollut jo reilun viikon hiljaista.
Nyt taidan mennä lukemaan lehdestä mitä maailmalla on tapahtunut:wave:
 
Hyvää vappupäivää!

Huonojakin uutisia oli taas muutamalle tullut, pahoittelut niistä:hug:

JudeD:lle kovasti tsemppiä ja toivottavasti vuotelu olisi harmitonta ja loppuisi:hug:

Kotidopplerista, mulla parissa odotuksessa ollut se angelsound tai jotain sinnepäin ja kyllä sillä kuuluu, jostain 13-14 viikolta ainakin hyvinkin. Voisi ehkä saada aiemminkin kuulumaan mutta en ole kovisn aikaisin viitsinyt yrittääkkään. On se ihan mukava, saa itselleen mielenrauhaa ja meillä ainakin isot viekat oli viime odotuksessakin innokkaita kuuntelemaan vauvaa:heart:

Tuleva kuukausi on itsellenikin tärkeä, ensimmäinen neuvola ja ultra 1,5 viikon kuluttua, tuskin maltan odottaa vaikkakin pelko hiipii välillä persuksiin. Np-ultra taitaa mulla mennä ehkä kesäkuun puolelle.

Nyt täytyy mennä valmistautumaan vapputorille lähtöä varten:wave:

äitsy ja muru 6+5:heart:
 
Huomenta kanssa sisaret ja kiitos uudesta pinosta poppeliinille :wave:

poppeliini mulle voit merkitä lasketun menemään neuvolan mukaan eli 9.12. Sen mukaan ultrakutsu tulee kuitenkin mulle vaikka en usko että ihan niin pitkällä olen.. ehkä selkeämpi ettei ole kahta laskettua.


Jude mulla ollut 2008 syntyneen lapsen alkuraskaudessa veristä vuotoa, joka ultrassa selvisi hematooman aiheuttamaksi. Eli se vuoti ja mulla tietenkin kamala hätä päällä. Pikkuinen kuitenkin oli kunnossa ja hematooma oli rakenneultraan menessä hävinnyt. Mä ainakin sain silloin viikon sairaslomaa ja otinkin sen mielelläni!!!!! Eli reilusti vaan saikkua itsesi ja pikkuisen vuoksi :hug:

Metsätähti mä olin ainakin käynyt kotona vessassa ennen viime viikon ultraa, eikä kukaan sanonut mitään. Muistelen että olisin edellisessä kysynyt rakkojuttua ja ei kuulemma enään ole niin väliä. Eli ei minun mielestä tarvitse olla rakko täynnä ;) Onnea tulevaan ultraan :wave:

Ja tosiaan tänä toukokuu on mulle kanssa hyvin tärkeä ja odotettu monellakin tapaa. Np-ultra on mulle se isoin juttu jota odotan yhtä paljon kuin pelkäänkin.. Np-ultran jälkeen uskallan jo vähän kertoa ystäville pikkuisesta joten ihana toukokuu. Aurinko alkaa lämmittämään, luonto muuttuu vihreämmäksi ja kesä edessä.. sitä ennen viikon etelän kesä :cool:


Ihanaa Vappupäivää!!!
- odotettu 8+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
JudeD tuo mun doppler-kirjoitus jäi edelliseen ketjuun, eli vastaan nyt tänne. Mulla kuului edellisessä raskaudessa 9+1 ja tässä raskaudessa sain siis eilen kuulumaan 8+5 viikolla :heart:. Ekassa kuului neuvolassa 9+2, sain silloin itse valita koitetaanko kuunnella vai ei. Mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, mutta toisaalta mulla on kyllä aika paljon masuakin (tosin ihan alavatsalla sitä ei kai nyt voi olla ihan hirveesti kenelläkään).

Mutta nyt munkkeja leipomaan ja kohta niitä paistamaan :p

Poppeliini ja kolmas muru 8+6
 
ihanaa toukokuukuta ja kiitos poppeliinille päivittämisestä!
täällä miehen kanssa vietetty lapsivapaata vappua ja onkin tehnyt oikein hyvää..:D
käytiin keskustassa raxissa syömässä oikein kunnolla mahamme täyteen ja nyt ois varmaan levon paikka..:D
Ilta vielä vapaata ja huomenna töihin klo 06:15..: /

EevaN ja pieni 9+3
 
Heippa, ajattelin, että tänään olisi kivasti aikaa kommentoida kun viime viikko on ollut ihan mahdoton. Nyt on kuitenkin kova huoli omasta masuasukista joten en ehkä pysty keskittymään kuin tähän. Pahoittelut.

Viime yönä tuli pientä ruskeaa vuotoa ja se on jatkunut. Ei tosiaan paljoa mutta jotain ja kuitenkin. Ei ole isoja kipuja, koko alkuraskauden on ollut sellaista pientä menkkamaista kipua niin kuin nytkin. Mun normaalit menkkakivut on aivan eri sfääreistä tosin, silloin olen tosi kipeänä. Nyt kuitenkin mietityttää kovasti mitä tuolla tapahtuu ja pitäisikö huomenna soittaa johonkin. Neuvola? Lääkäri? Olen lukenut kohta kaikki mahdolliset keskustelut aiheesta ja ilmeisesti tämä voi olla merkki lähes mistä tahansa tai sitten ei yhtään mistään poikkeavasta. Aargh. Tää on niin raastavaa kun ei tiedä mitä nyt tekisi tai voiko tehdä mitään. En haluaisi heittää kirvestä kaivoon vielä, meilläkin on niin pitkä yritys takana mutta kyllähän tää nyt vähän masentaa jo.

Ihanaa silti, että niin monella täällä on ollut positiivisiakin uutisia!

Innuli ja salamatksutaja (toivottavasti) 6+3
 
Eikös se yleensä ole hyvä merkki, ettei oikeen kirkasta verta tule ja kovien kipujen kanssa?
Ymmärrän täysin huolesi Innuli :hug: Toivon sydämestäni, et kaikki olisi kuitenkin hyvin!!
Täällä oli kanssa kauhunhetkiä viime yönä...Isäntä lähti veljensä luo juhlimaan vappua ja minä kotiuduin kiltisti koiruuden kanssa..Lueskelin sängyllä lehtiä ja ajattelin, että alan nukkumaan...Heräsin yöllä kaverin viestiin ja samantien alavatsassa ja alaselässä alkoi mahtavat poltot!! Luikin oitis ottamaan särkylääkkeen ja vessaan katsomaan tuleeko verta...Ei tullut..Särkylääke tehosi kipuihin ja muutama hetki sen oton jälkeen alkoi hanuri soida...:whistle:
Meitsin kovat kivut johtuivat mitä ilmeisemmin mahani toimimattomuudesta... :ashamed:
Ainakin näin luulen...Tänään ei ole ollut mitään kipuja(ainakaan toistaiseksi..) ja toivottavasti ei tulekkaan...Kumpa nyt vaan olisin selvinnyt säikähdyksellä!!
Nolona kysyn mutta onko kenelläkään muulla ummetus tai ilma mahassa aiheuttanut moista?...

Kahlan ja hajuherne (toivottavasti vielä paikoillaan...) rv. 6+3
 
Innuli voisithan sä soittaa huomenna neuvolaan ja jutella että mitä mieltä se täti on noista sun tuntemuksista.Parhaimmassa tapauksessa pääset ultraan jossa katsovat masun tilanteen.Mut ei tuo vielä onneks hyvin huolestuttavalta kuulosta,jos vaan kivut ei rupea kovenemaan ja vuotoa rupea tulemaan hyvin runsaasti.Jaksuja:hug:

Kahlan mun maha ei oo koskaan kestänyt hyvin rasvaisia ruokia ja esim jos syön enemmän kuin yhden pasteijan tai viinerin niin muutaman tunnin päästä maha on tosi kipeä ja p***a lentää kuin varpusparvi.Tää mun tilanne ei kyllä liity ilmaan tai ummetykseen mutta rasvaripuliksi lääkäri on sen nimennyt kun oon sille joskus kertonut oireistani.
Luulisin että masukilla on kaikki hyvin kun kipu ei oo jatkunut etkä oo vuotanut verta.

Me käytiin vapputorilla ja sen jälkeen tulikin vieraita käymään kahvilla.On ollut kyllä mukava päivä vaikka muutaman kerran kun oon kumartunut nostamaan lattialta jotain niin alavatsaan on vihlassut,ei sillä lailla kun mitä repäisykipu on vaan jotenkin kummasti...
 
Hyvää vappua kaikille!!

Poppeliini kiitos uudesta pinosta!!

metsätähti Mun mielestä rakon pitää ennemmin olla tyhjä... Edellisessä raskaudessa kävin varhaisultrassa 2kertaa vuotojen takia. Eka käski käydä pissalla ja toka ei sanonu asiasta mittään.

Neljäskö No hyvä, ettei ollu löytynyt mitään uutta minkä takia ois saikulle pitäny jäädä :)

Innuli Soita neuvolaan ja kysy mitä ne siellä sanoo. Ainahan voit yrittää päivystykseen ja vähän liiotella. Jos et muuten saa mielenrauhaa varaa aika varhaisultraan mikäli sen on sulla mahdollista. Ei kuulosta vielä pahalle sun vuoto:hug: hermoja raastavaa se vaan toki on...

Kahlan Mua pierettää hulluna nyt ja ummettaa myös. Tosi ihanaa, varsinkin kun maha menee kipeäksi jos ei pääse piereskelemään. Julkisilla paikoilla tää on super ärsyttävää, kun yrittää mennä sivuun ja sit "juosta" hajuja pakoon:LOL: Kuulostaa kyllä perus vatsavaivoilta noi sun eiliset kivut.

ON: Nyt tuntuu, että turvottaa ja maha muka näkyis. Miehen mielestä ei kyllä näy, varmaan ihan perus läskiä vaan, mihin kiinnitän nyt huomiota:LOL: Mä olen todella perso makealle, mutta nyt on tullut suuri ällötysolo jos pari karkkia on syönyt. Ihan hyvä vaan :D Pari koulutehtävää pitäs palauttaa huomenna, mutta jostain syystä taas on mukavampaa esim. lueskella teidän juttuja. Nyt pitää ottaa itteään niskasta kiinni ja ruveta hommiin.

Aurinkoista viikkoa kaikille:cool:

Mango rv 6 paikkeilla, mää en tajua miks noi rvt on nyt todella vaikee muista...
 
Poppeliini Kiitos uudesta pinosta!

Innuli Toivottavasti kyseessä on vaan jotain ihan vaaratonta vuotoa.

Toukokuussa tapahtuu tosiaan kaikkea jännää, to on eka neuvola, 21.5 on veljen häät ja loppukuusta js loppukuulle osuu vielä nt ultra, ja toukokuun vikana päivänä on vielä veljen synttärit, vaikkei niitä kyl mitenkään juhlita.

(.) Huomenna mulla on varhaisultra. Jännittää mennä sinne ja eilen illalla menin vielä netistä lukemaan tuulimuna juttuja. :headwall: Ei se ainakaan jännitystä mitenkään lievittäny. Tänään mulla on onneks taas 1 tunnin päivävuoro täällä töissä ja kun yhdeksän maissa oon kotona niin varmaan nukahdan taas sohvalle muutamaks tunniks ja siitä sit vaan pitää siirtyä sänkyyn nukkumaan.

Fantaihana 8+4
 
Täällä fiilistelin Hennariikan prinsessalle biisiä vedet silmissä :ashamed:
Ihan tajuttoman ihana ja jotenkin niin koskettava. Muutenkin tosi herkillä olo.
Löysin youtuben kautta toisen esittämänä saman kappaleen: YouTube - Johanna Kurkelan uutuussinkku Prinsessalle! :heart:

Tsemppiä Fantaihanalle huomiseen ultraan, varmasti kaikki hyvin :wave:

Innulille voimia vuodon kanssa, kuulostaa aika harmittomalta mutta helppohan se muiden on sanoa. Olen itsekin kuullut että monilla vuotoja alussa ja pikkuinen löytynyt täysissä voimissa silti. Halit :hug:

Täällä paha olo edelleen ollut puolesta päivästä eteenpäin, en tiedä miten jaksan ens viikon töissä kun vaan lauantai vapaa ja sitten seuraava vasta sitä seuraavana keskiviikkona kun lähdetään Turkkiin.. Eli 11 päivää edessäpäin josta vaan 1 vapaa :( Olen joutunut nukkumaan jo 3 päivänä pahaa oloa pois. En todella tiedä mitä teen tän oloni kanssa!!! :x

Voimia kaikille jaksaa huononolon kourissa. Ja tsemppiä pikkuisen kasvatukseen :xmas:
 
Innuli Toivottavasti ei oo mitää sen erikoisempaa se vuoto.

Täällä oireet taas vahvempia, vähän mietityttää kun tiistain on hammaslääkäri et miten siitä reissusta selvitään :D Huomen pitäis se varhaisultra varata :) Varmaankin viisainta jonnee viikon päähän ku on sit rv7+ ni näkyy varmast kaikki?


Astre ja Tipunen 6+0
 
Heippa kaikille ! =) ja voimia murheisille :hug:

Huomenna ekaan neuvolaan aika ja tuntuu että on ihan ekakertalaisena menossa kun kuopus jo 6 vuotta :) Tänään kerrottiin lapsille tulevasta Joululahjasta ja esikoinen 9 vee jo oli arvannut asian turvonneesta vatsastani ja ihmeellisistä kiukkukohtauksista :LOL: kuopus vaan totesi että ihanaa mä en oo enää pikkuveli vaan musta tulee isoveli :) hieman jouduimme selventämään asian laitaa :) tarkotuksena oli pitää asia vielä salaisuutena lapsilta mut jotenkin vaan tuli sellanen olo et nyt on aika kertoa :) Jaksamisia kaikille ja viikot ne vaan menee eteenpäin ja ihanaa tulevaa aikaa meille :heart:

Zeda ja toukka 7+5 :heart:
 
Metsätähti Mulle oli neuvolantäti laittanut niiden täytettävien papereiden mukaan keltaisen muistilapun jossa luki että muistathan juoda paljon nesteitä ennen aikaa että rakko olisi täynnä kun helpottaa näkymistä näin alussa. Keskiviikkona 4.5 mulla olis aika.

Vanillah + otus 8+3
 
tuli mieleen että onkohan sillä jotain merkitystä ultrataanko vatsan päältä vai alakautta.. Taysin lapsettomuusklinikalla ultrattiin alakautta ja näkyi viime viikolla helposti syke ja vauva jo siis vajaa rv 6. Ja ei mulle ole koskaan puhuttu mitään tarviiko olla rakossa virtsaa. Tää on vain tätä mun ajatuksen juoksua. :)

ISOThalit menetyksen kokeneille!
 
tuli mieleen että onkohan sillä jotain merkitystä ultrataanko vatsan päältä vai alakautta.. Taysin lapsettomuusklinikalla ultrattiin alakautta ja näkyi viime viikolla helposti syke ja vauva jo siis vajaa rv 6. Ja ei mulle ole koskaan puhuttu mitään tarviiko olla rakossa virtsaa. Tää on vain tätä mun ajatuksen juoksua. :)

ISOThalit menetyksen kokeneille!
 
Huomenta!

Isot halaukset kaikille sitä tarvitseville.
Viikonloppu meni mökkeillen, joten näin pikaisesti lukien viikonlopun tarinoinninit jäi mielikuva, että aivan liian moni on tipahtanut pois :(

Täällä oireettomuus jatkuu, mitä nyt rinnat on kipeät.
Eilisaamuna tuli vähän säikähdettyä ulkohuussissa (olimme siis mökillä), kun paperiin ilmestyi tosi kirkkaan punaista verta.. sitten toiselle pyyhintä kerralla ei taas tullut mitään.. paniikissa sitten työnsin pikkuhousunsuojaa housuihin ja kerroin jo miehellekin, että nyt ei sitten uskalla peittoa heilutella.. tarkastelin siinä sitten tilannetta parin tunnin ajan ja mitään ei näkynyt, kunnes taas seuraavalla huussikäynnillä sama juttu, verta vain oli jo vähän enemmän.. En tiedä miten sain pidettyä siinä hermoni kasassa, muttta siellä sitten pikkuhuussissa aloin kuitenkin asiaa "tutkimaan" ja voitte uskoa, että tuli helpotuksen huokaus, kun tajusinkin, että minulla taitaa olla jonkinlainen haava peräaukossa :D.. on viime aikoina ollut vähän ummetusta ja jotenkin täysin huomaamatta (ilman kirvelyä tai kipua) oli viikonlopun aikana sitten ilmestynyt haava.. Mieskin totesi, että "tuohan on tosi hyvä juttu" Hyvä, ettei skumppapulloa avattu tuon takia :LOL:
Nyt täytyy tällä viikolla taas yrittää vetää terveellistä ruokavaliota, tuli viikonlopun aikana vähän mässättyä grilliruoalla, sipseillä ja simalla :whistle: Ja muutenkin pitänee pitää vatsa kunnossa, että tuo haavakin tuolta paranisi :D.

Täällä näyttää, että tosi monella alkaa olla neuvolat ja ultrat tosi lähellä, muistakaahan kirjoitella kuulumiset niistä. Itsellä tasan kaksi viikkoa eka neuvolaan ja pari päivää enemmän eka lääkärikäynnille. Varhaisultraan en mene, koska luotan, että ultraus tehdään tuolla lääkärikäynnillä eli reilun parin viikon päästä..
Onko kenelläkään kokemusta, että voidaanko tuolla neuvolassa jo mahdollisesti kuunnella sydänääniä? tai siis onko normaalia, että kun ottaa yhteyttä neuvolaan, niin varataan samalla sekä eka neuvola, että lääkäri?
Nyt aamupalalle ja töihin!

6+4
 
Kauris meillä neuvolassa kuunnellaan ääniä vasta rv 10 jälkeen. Itse sain toisen neuvola-ajan rv 12 tietämille ja silloin kuunnellaan sydänääniä.

Ummetuksesta en yleensä kärsi, mutta eilen illalla oli sairas puoli tuntinen enkä saanut mitään ulos. Aamulla kävin paasto verikokeessa ja nyt pakolla kahvia yritän saada alas, se on lääke mulla ummetukseen. Huomaa että en ole juonut kahvia viikon aikana juurikaan ja nyt tukossa koko suoli |O

Sokerirasitus varattu, se ensimmäinen aika. Hyi, oksettaa pelkkä ajatuskin :x
Mutta tehtävä se on.

onko kukaan pahoinvoinnin vuoksi ollut sairaslomalla?
kauhulla odotan että miten saan työpäivät läpi menemään, hajut tekee pahaa ja puolen päivän jälkeen iskee ihan tajuton pahaolo joka vaatisi nukkumista jne. mutta se ei luonnollisesti ole työpaikallani mahdollista :|

Onnea ultraan menijöille. Se vaan on ihana hetki nähdä pikkuinen ruudussa.
Mä varaan ihan just toisen ultran ens viikon ma tai ti päiville, ke aamuyöllä lähdetäänkin Alanyaan päin koneella. Haluan ennen matkaa olla 100% varma että kaikki hyvin!!!
Milloinkohan sitä osaisi relata ja lopettaa pelkääminen ja turha murehtiminen :headwall:

Mukavaa alkanutta viikkoa!
- odotettu 8+3 :heart:
 
Vapun jälkeistä huomenta kaikille :)

Olipas taas tullut viestejä, kiva lukea kuulumisia.. Valitettavasti oli huonoja uutisiakin jälleen joukossa, :hug: sitä tarvitseville!! Toivottavasti enää ei näitä surullisia uutisia tarvitse kenenkään ottaa vastaan.

Hei ja kiitos Poppeliini uudesta pinkasta.. Mun puolesta saat kyllä päivitellä täällä, hyvää työtä. :flower:

Sitä piti vain kommentoida tässä töiden teon ohessa, että toukokuu on kyllä varmasti suurimmalle osalle meistä jännittävä kuukausi. Ekat neuvolat, np-ultrat ja se maaginen 12 viikkoa.. Meillä on eka neuvola tämän viikon perjantaina. Sitten toivottavasti ollaan viisaampia jatkosta. Mitenkäs hei te viisaammat ja kokeneemmat, otanko tulevan isukin mukaan vai menenkö yksin?? Siis toisin sanoen, tarvitaanko isää ekassa neuvolassa/onko se toivottavaa? Mulla ei oo oikein käsitystä.. :)

Niin ja JudeD mäkin oon miettiny kovasti tuon dopplerin hankkimista. Tekis kyllä mieli se ostaa.. Hmm.. Laitetaan mietintämyssyyn.

Muuten täällä kaikki ok.. Väsyttää ja on vähän paha olo, flunssaakin vähän meinaa pukata. Vaan pakko on töissä olla, ettei kaikki hommat taas kasaannu. Perjantain otin vapaaksi, että saan rauhassa olla neuvolassa ja fiilistellä. Ainiin, housut ei meinaa mennä enää oikein kiinni, tai ne puristaa ihan hulluna. Pakko kai kohta käydä kattoon jotain mammahousuja.. Oivoi =)

MiMa ja Bebé 8+2
 
Kiitos Poppeliinille hienosta pinosta!

:hug: Halit kaikille pudonneille!

Ja toivottavasti kaikkien vuodot on normaaleja. Tästäkin nyt huomaa, että aika monella taitaa alkuraskaudesssa olla ihan harmitonta vuotoa.

Mä olen ymmärtänyt että helpottaa näkyvyyttä, jos on virtsaa rakossa. Mutta ehkä kannattaa mennä rakko täynnä ja jos lekuri pyytää niin menee sitten pissalle, jos sen takia ei näy. Alakautta ultrattuna kai näkyy paremmin. Varsinkin jos on taaksepäin kallistunut kohtu. Ja tietty , jos on runsaasti vatsanpeitteitä, niin ei välttämättä näy kovin hyvin näin aikaisilla viikoilla. Mä olen valmistautunut kumpaan vaan :)

Mulla on torstaina nyt se varhaisultra. Jännittää hirmuisesti! Yks kaveri oli nähnyt unta että meille tulee kaksoset. Toivottavasti ei sentään :)

Ensi viikolla keskiviikkona on sitten eka neuvola. Mä luulen, että suurimmassa osassa neuvoloista ei kuunnella sydänääniä ekalla kerralla. Doplerilla alkaa äänet varmuudella kuulumaan noin 10+ viikoilla riippuen taas kohdun asennosta ja vatsanpeitteiden määrästä. Monet terkat ei halua turhaan huolestuttaa äitejä ja kuunnella jos sitten äänet ei kuulukaan. Mutta lääkärineuvolassa rv 10-12 ainakin meillä kuunnellaan ja sit pitäisi jo kuuluakin.

Mulla täällä kovasti pahoinvointi jatkuu. Oksensinkin kerran mukavasti vappuaattona. Muuten on jatkuva etova olo, johon ei syömiset pahemmin auta. Viime yönä iski myös selkäkipu. Aikaisemmista ei ole selkä ollut näin aikaisin kipeä ja muutenkaan mulla ei ole ikinä selkä kipeä. No, nukuin kai jotenkin huonossa asennossa tai jotain. Kuopuksesta tuli iskias raskauden loppupuolella ja se oli kyllä ihan kamalaa. Ei oikein saanut mihinkään päin kuljettua. Onneks oli esikoinen päiväkodissa vielä silloin.

Niisku 6+5
 
Huomenia! Kiitos kaikille lämpimistä ajatuksista! Tästä keskustelupalstasta on sekin hyöty, että kun kirjoittaa asiansa ylös niin se ei ehkä tunnukaan enää niin kamalalta. Metsätähti ajattelin tänään varmuuden vuoksi soittaa sinne neuvolaan vaikka nyt ei tosiaan mitään akuuttia hätää tunnu olevan. Ei ole oikeastaan enää edes vuotoa vaan pyyhkiessä tulee vähän ruskeaa, illalla hieman sellaista limaista. Mutta la-su yönä tämä kaikki tuntui maailmanlopulta ja toki nytkin huolettaa mutta ihan positiivisin mielin eteenpäin.

Meillä on eka neuvola 13.5, mies tulee kanssa mukaan. Muutenkin mies on ollut ihan loistava, vaikka alkuun vähän mietinkin miten hankalaa on ehkä tässä vaiheessa osallistua kun juuri mitään ei näy ja tuntemuksetkin tuntuvat vain mulle. Tai kyllä illalla viimeksi tuli kommenttia uusista muodoista, en ole kovin isorintainen ja nyt on tullut pari desiä lisää:)

Ihanaa aurinkoista toukokuun alkua!

Innuli ja salamatkustaja (tänään vasta se 6+3, menee päivät sekaisin)
 
MiMa Ilman muuta mies mukaan, jos vaan pääsee. On sitten kahdet korvat kuulemassa, kun aikamoinen tietopaketti sieltä tulee. Tosin kaikki yleensä saa myös kirjallisena.

Neljäskö Tsemppiä työpäiviin ja saikkua jos et jaksa =)
 

Yhteistyössä