12 vuotiaalla pojallani on isommat kädet ja jalat kuin minulla :)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"maalaisäiti"
Meidän 12-vuotiaalla on samankokoinen (samanpituinen, kapeampi kyllläkin) jalka kuin isällään (43), ja käsi suunnilleen samankokoinen kuin minulla. Pituutta suunnilleen 165 cm, eli muutaman sentin vähemmän kuin minulla.
 
"aapee"
Pojalla on ollut varmaan ekaluokkalaisesta asti paksummat kämmenet ja isommat sormenpäät kuin minulla. Mutta nyt on sormetkin pidemmät. Pikkurillin kynsi on samaa luokkaa kuin minun peukalonkynsi. No minulla on hyvin pienet kädet.
Jalka on nyt 42, sama kuin isällään. Isänsä on noin 180 senttinen, ei kovin isot jalat.

Tuntuu oudolta, että oma lapsi on minua kohta isompi. Sitten vasta kummalliselta tuntuu, kun sille tulee äänenmurros, en tiedä miten osaan suhtautua. Sukulaispoikien aikuistuminenkin tuntuu omituiselta, kun muistan että olen heitä kantanut sylissä. Sitä ei tajua minkä ikäinen on itse. Elämä ei olekaan ikuinen.
 
"aapee"
Siis poika on vielä alle 150 senttinen. Hassun näköistä, kun on se 42 jalka. On aina ollut hiukan pienehkö ikäisekseen, mutta ei koskaan ihan pienimpien joukossa. Arvelen hänen jäävän alle 180, ehkä 175 tai jotain. Jalka ei varmaan enää kasva, minulla loppui jalan kasvu tuon ikäisenä. Muistan kun ostettiin 38 kenkä, kun silloin jalka kasvoi niin nopeasti, että äiti tympääntyi kun piti koko ajan ostaa uusia kenkiä. Ne oli hirveät kengät, kaaduinkin niillä usein, eikä jalka ikinä kasvanut niihin sopivaksi. jalka jäi 36 kokoiseksi sitten lopulta.
 
"jep"
ihmisen jalat kädet ja pää kasvavat ensin täyteen mittaansa. oma samanikäinen tytär on minua yli 20 senttiä lyhempi mutta jalka vain 2 numeroa pienempi. omaki jalka on vasta nyt vanhana kasvanut tuon yhden koon, aiemmin jalankokoni oli 38, nyt keski-ikäisenä luusto on levennyt, ja jalankokoni on 39. oli ensi välissä 38 ½.
 
vierailija
Meidän 12-vuotiaalla on samankokoinen (samanpituinen, kapeampi kyllläkin) jalka kuin isällään (43), ja käsi suunnilleen samankokoinen kuin minulla. Pituutta suunnilleen 165 cm, eli muutaman sentin vähemmän kuin minulla.
dängädängä dängä.
Minullapa on isommat jalat kuin miehelläni, mutta pienemmät kuin pojallani.
Minulla on pitkät sormet.
 

Yhteistyössä