**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Metsätähti, kiitos paljon doppler -terveisistä, oi kiitos :) Nyt yritän vain pysyä erossa tuosta laitteesta etten vallan intoudu. Sen verran mielenkiintoista puuhaa!!!

Joululahja2011 juu jännää, ihan sama LA meillä ja kättärille ilmeisesti molemmat menossa, eli hyvällä tsägällä siellä nähdään joulukuussa :D Mulla on np-ultra 3.6 eli ens viikon pe!

Viena ja pilke 10+0
 
Innuli :hug: Voi ei.

Tänään käytiin ultrassa ja kiinni jäätiin. : / Turvotusta oli 3,4mm, kun raja on 3,0mm. Perjantaina mulla on aika istukkaveri näytteeseen ja sit odotellaan tulosta sellanen viikon verran. Ainakin tulos tulee nopeesti, mitä mä muistan niin esikon kanssa sai tulosta odottaa paljon pitempään. Down-riski on 24% luokkaa niskaturvotuksen perusteella ja mä ajattelen sen niin että meillä on 76% todennäköisyys saada terve vauva. Veriseulaa varten annoin näytteen vasta tänään joten siitä ei tässä vaiheessa ole mitään tietoa ja oikeestaan ihan hyvä niin.
Nyt saadaan 100% varmuudella sukupuoli selville ja rakenneultran tekee lääkäri ja sydämmen rakenteet katotaan eritysen tarkasti.
Mun vanhemmille ei olla kerrottu vielä ja nyt pidän tasan suuni kiinni kunnes tiedetään miten asiat on. Mulle ei down-vauva olis mikään maailmanloppu, miehestä mä en oikein tiedä miten hän loppujen lopuks reagoi eteenkin kun mä en pelkän downin takia olis valmis aborttiin.

Tällä hetkellä mulla on ihan hyvä olo, musta tuntuu että vauvalla on kaikki on hyvin. Olo ehtii tietysti tässä vielä muuttua mut toisaalta stressaaminen ei auta, enkä mä voi mitenkään vaikuttaa lopputulokseen.
 
Fantaihana, sun viestistä huokui todella kypsän ja fiksun ihmisen ajatukset! Todella upeaa asennoitumista. Itsellenikin tuli oikein rauha tähän hetkeen. Itsehän sain marraskuussa np-ultrassa sen rankimman tuomion eli raskaus oli keskeytynyt ja nyt kun jännitän kovasti reilun viikon päästä olevaa ultraa oli hienoa lukea siun asennoitumista.

Lähetän halauksen ja kärsivällisyyttä tuloksen odotteluun!
:hug:
 
fantalle isot halitukset asenteesta!
Meillä tänään ultra,onneksi jo 9.30 ei tarvi hermoilla koko päivää
. Haluan vain homman poia alta jotta teittää sen turvotuksen määrän ja pääsee tutkimuksiin jos täytyy mennä.
Taas paistaa aurinko,onkohan sadettakin luvassa..:)

EevaN ja pieni 12+4
 
Innulille tsemppiä jatkoon, kurjaa että teille kävi ikävästi:hug:

Fantaihanalle myös:hug: ja voimia tulosten odotteluun, toivotaan että saatte hyviä tuloksia. Ihailtava asenne sulla!

Äiti x 4, mulla hemppa oli ekassa neukussa 156, ei varmaan koskaan oo niin hyvä ollutkaan=)

Vaunuina meillä kakkoselle uutena ostetut emmaljungat jotka palvelee mainiosti vielä tämänkin murusen:heart: Niihin kyllä suosittelen satsaamaan, vaikka ostaisitte vähän käytettynä merkkivaunut niin uskoisin niiden palvelevan paremmin kuin ne ihan halpisversiot mistä olen kuullut paljon negatiivista.

Ja nyt valmistautumaan töihin!

äitsy ja muru, tänään poksuu jo 10+0:heart:
 
Fantaihana:hug: Ja zemppiä tulosten odottamiseen.Sulla on tosi ihailtava asenne asiaan.

Mä odotan että tällä viikolla tulis kutsu siihen nt-ultraan,ois mukava tietää koska se on.
Mä varauduin että tänään sataa koko päivän vettä mutta noustessa olikin iloinen yllätys kun ulkona paistoikin aurinko:)Päästään ainakin aamupäivällä ulos,kunhan nyt lapsetkin heräis niin saatais päivä käyntiin:)
 
:wave:

Innulille paljon halauksia ja voimia!

Fantaihanalle myös voimia istukkanäytteeseen ja tulosten odottamiseen. Tosiaan 76% mahdollisuus saada terve lapsi. Aika paljon =)

Hankinnoista meillä on Brion vaunut odottelemassa ja niillä aion pärjätä. Ostettiin ne aikoinaan käytettyinä esikoiselle 2006, mutta hyvin ovat toimineet, mitä nyt renkaita on saanut viime aikoina pumpata aina silloin tällöin. Mä ehdin myymään aika paljon vaatteita ja tavaroita, kun tuon kuopuksen piti olla viimoinen. Mutta on meillä isommat tavarat vielä; kaukalo, sänky, vaunut, sitteri ym. Sellaisen kaukalopussin huusin huuto.netistä, kun sen ehdin myymään ja oli kyllä tosi tarpeellinen meillä, kun paljon autolla kuljetaan. Lisäksi jotain pientä vaatetta ja kestoja olen hommannut jo. Ihan pienet unisex-vaatteet meillän on onneksi vielä tallella, ne kun oli lainassa niin en ehtinyt laittaa myyntiin. Joten alkuun päästään kyllä niillä.

Pahoinvointi on enää sellaista satunnaista. Ei joka päivä tarvii kärsiä siitä. Iltaisin selkeesti tulee huono olo jos on kovasti touhunnut koko päivän. Lauantainakin siivosin koko huushollin ja pesin lattiatkin, niin kyllä oli taas huono olo illalla. Väsymys on kyllä joka päiväinen kaveri. On se onni että lasten ohjelmat tulee klo 17-18 niin voin torkkua sen ajan, kun lapset kattelee TV:tä.

Mulla on kans ekana lomapäivänä ultra, 12.6. Ens viikolla ajattelin käydä verta antamassa. Jollain oli hyvä hb. Eihän siinä mitään, sehän on oikein hyvä asia. Suurin piirtein puolessa välissä raskautta vasta hb yleensä alkaa laskea. Mulla on huono veri normitilassakin ja raskauksissa se on laskenut alle sadan molemmissa. Heikoimmillaan se oli esikoista odottaessa 92. Rautalääkityksestä huolimatta. Ja lakuraskuden väsymys taitaa johtua ihan muista asioista kuin hb:sta.

Niisku 9+6
 
Fantaihana Onneksi tulokset saatte melko pian. Ihailtava asenne tosiaan sinulla! Jaksamista odotukseen teille molemmille!

Jenzka tervetuloa mukaan!:wave:

m0308 Mulla on myös epäilevä olo aika ajoin ja mietin pitäskö investoida varhaisultraan... Se vaan on aika tyyristä lystiä :/ Ihana masu sulla :)

EevaN Entäpä jos siellä on 2? :p

Vesilelu Mä kärsin myös virtsiksestä aika ajoin. Mulla ei myöskään tule mitään järjettömiä kipuja tms. ihan vaan vessassa ramppaaminen paljastaa vaivan. Mulla on myös päässyt pari kertaa nousemaan tulehdus munuaisiin, kun en välttämättä ole ajoissa tajunnut tulehdusta. Eli ole tarkkana ettei sulle pääse käymään samoin. Ei ole kivaa maata viikkoa sairaalassa :/

Hankinnoista Meiltä löytyy kaikki vielä kun poikanen on vasta vuoden. Osa tavaroista on lainassa, mutta palautuu kunhan tarvitaan niitä :) Mietin vaan, että tarvitsen varamaan tuplarattaat. Ne mä ajattelin katsastaa käytettynä.

Äiti x4 Mulla oli hb 120 viimeksi.

(.) Vainoharhaisuus jatkuu. Eilen oli kyllä paha olo ja repäisykipuja ja selkäsärkyä, mutta finnit on vähentyneet. Ai hitto, kun menee hermot tähän omaan epävarmuuteen, varsinkin kun joillain on ihan oikeita huolenaiheita... Hyvinhän mä sain positiivisen asenteen pidettyä viime viikolle asti. Mites Viena sullako hävis kaikki oireet siinä kkm:ssa? Entä Neljäskö oliko sulla mitään epäilystä omastasi? Eihän tämä pähkäily tee hullua hurskaammaksi. Pitää varmaan vaan varata aika varhaisultraan ja ehkä hommata sellainen doppler :)

Mango 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Fantaihana Tsemppiä tulosten odotteluun ja hyvä että pystyy kuitenkin miettiä asiat positiivisesti :) Itse en varmaan pystyisi ottamaain kovin rauhallisesti ennen kun kaikki vaikuttavat tekijät olisi tiedossa :)

Innuli Tsemppiä jatkoon :) :hug:

Muutamalla on jo aika isot masut , ooteko jo ultras käyny et monta matkustajaa sieltä löytyy? :D

Hankinnoista Kaikki tarvikkeet on valmiina kyllä esikoisen jäliltä, mut haluun ostaa uuden kaukalon mis olis sit se alusta autoon. Ja seisomalauta on varmasti ajankohtanen sitte täällä. Äitiyspakkaus varmaan myös otetaan.

24/7 kuvotus ja oksentelut edelleen seurana :/ :x Jospa pian helpottais, 4kg on täs paris viikos jo lähten painoo.

Mukavaa viikkoa kaikille :)

Astre ja Eemeli 9+2 <3
 
Niisku74 laittoi, että hänellä on ekana lomapäivänä 12.6. ultra, mutta sitä ihmettelin, että 12.6.han on sunnuntaipäivä? Onko jossain todella sunnuntaisinkin ultria?
Muuten tuskin olisin asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta muistelin, että mulla olis ollut ultra 12.6. kunnes aamulla katselin kalenteria, että sehän on sunnuntai, eli mulla ultra on 13.6. Eihän tolla mitään väliä ole :D

Innulille ja kuu-mamille :hug:

FantaIhanalla tosi hieno asenne! Juuri tuollainen sen pitää ollakin! Tosiaan, 76% todennäköisyys, että vauva on terve niin sehän on jo tosi iso prosentti! :) varmasti jännä tuleva viikko, mutta onneksi ei tarvitse tuon kauempaa odotella!

Hankinnoista meillä on kuopuksen jäljiltä lähes kaikki jäljellä, turvakaukalo myytiin pois, mutta uutta ei ole tarkoitusta hankkia, vaan ostetaan sellanen istuin, joka on vauvalle 0-18kg eli menee ihan vastasyntyneestä sinne nelivuotiaaksi asti :) se tosin tarkoittaa, että kuopus joutuu vauvan syntyessä sitten kääntymään kasvot menosuuntaan, kun ostetaan samanlainen istuin niin päästään tuolla sitten vähän halvemmalla+ se on välttämätöntä, että keskipenkkiäkin voi käyttää. Gracon kaukalo meillä on ollut kolmella ekalla, mutta kun tuota isompaa turvaistuinta ostettiin niin noidenkin testituloksiin törmäsin ja totesin, että meille ei koskaan hankita mitään turvatuotetta, jossa lukisi graco! Kätsyhän se on nimenomaan sen jalustansa kanssa, mut mä aattelin pärjäillä ilman kaukaloa kuitenkin :)
toppapuku tarvinnee vauvalle ostaa, mut siinä ne hankinnat sitten onkin :) äitiyspakkaus aiotaan ottaa niin sieltä saadaan sitten uutta vaatetta.

Mulla on alkanut oleen tosi epävarma olo koko raskauden suhteen! Mä oon jotenkin nyt sit täysin vakuuttunut, etten ees ole raskaana, huoh!... ultraan vielä aikaa n.3vko mut kait mä sen kestän, oonhan mä tähänkin asti kestänyt :)

tatomira ja surppi 9+0
 
Huomenta!

äitix4: Hyvähän se vaan on jos on hyvä hg :). On varaa laskeakin. Mulla oli kuukausi ennen plussaa 159 ja ekalla neuvolakerralla 134 : / . Ihan hyvä sekin, mutta yllättävän nopea lasku... Jos sä oot vaan syönyt terveellisemmin nyt raskaana ollessas?!?

Fantaihanalla on kyllä mahtava asenne =)! Toivotaan, että kaikki on hyvin!!!

Sannulille onnea pikaisesta uudelleen raskautumisesta :). Hieno homma!

EevaN: Etkös sä ole marraskuisissa (joita satunnaisesti myös lueskelen) veikkaillutkin, että masussa saattais olla 2?

Olipa ihanaa nukkua viime yö hyvin =). Painajaiset kyllä jatkuu ajoittain ja huomaan, että iho reagoi stressin laukeamiseen myöskin. Kauhea kukinto naamassa. Esikoisesta ei ollut näppylän näppylää koko aikana.
Tosi paljon kuuluu vauvauutisia joka suunnasta, nyt kun omansa on "julkistanut" :heart: .

Ai niin vaunuihin piti kommentoida samaa kuin joku muukin aiemmin, että niihin todella kannattaa satsata. Miettiä liikkuuko enemmän maastossa vai kaupungillla - pitääkö siis olla maasto-olosuhteisiin sopivat paksut renkaat vai ennemminkin kääntyvät renkaat, jotka sopii ostoskeskusolosuhteisiin paremmin. Ja jos liikkuu yksinään paljon autolla, niin sellaiset vaunut kannattaa ehdottomasti hankkia, jotka saa helposti kasaan ja helposti koottua. Ja jos liikkuu paljon jalkaisin esim. kaupassa, niin sitä vaunujen tavaratilaa kannattaa miettiä. Gessleinien ainoa huono puoli on mitättömän kokoinen tavaratila, jonne ei esimerkiksi vaippapaketti mahdu saatikka sitten kauppakassi...
 
Tatomira Joo, siis onhan munkin ultra 13.6, vaikka meillä kyllä tehdään ainakin lauantaisinkin ultria. En tiedä mistä oon saanut päähäni että tuo 12.6 on maanantai. No, joka tapauksessa.

Mullakin oli 120 hb neuvolassa. Katsotaan paljonko laskee tällä kertaa. Mä en kyllä kauheesti olossani sitä tunne, vaikka menis tuonne lähelle sataa. Oon kai niin tottunut tähän matalaan hb-tasooni.
 
heissan..:)
Ultrasta kotiuduttu,kaikki oli hyvin! yksi vauva,hyvä vauva,turvotus oli 0,76 eli oikein hyvä..:) veriseulakin otettiin,tulokset soitellaan kahden viikon sisään..:) Täällä on joku onnensa kukkuloilla. viikot vastasi ihan omia laskuja eli 12+4 edelleen tänään..:) laskettu aika on nyt 4.12.2011 istukka on takaseinässä,niinkuin muissakin raskauksissa olleet.

tässä viekä meidän pieni rakkauspakkaus
[/URL][/IMG]

EevaN ja Pieni rv 12+4
 
EevaN ihana tuo kuva, se mikä pisti mun silmiin oli ylimääräinen "uloke" tuolla pyllyn alla/jatkona. Voihan se olla vielä vaikka mitä, mutta kyllä se nopeesti katsottuna näyttää ihan pojan vehkeiltä ;). Onnea hyvistä kuulumisista, hurjaa nähdä huomenna oma samankaltainen muru :heart: (oon onnistunut olemaan aika hyvin ajattelematta huomista, mutta tuo sun laittama kuva kyllä muistutti tulevasta!)

Fantaihana toivottavasti istukkapunktio onnistuu perjantaina eikä tarvitse mennä lv-punktioon. Hieno asenne sulla, itse tiedän että en ihan samaan pystyisi / pysty jos huomenna tulee huonoja uutisia.

Hankinnoista tuplarattaat on harkinnassa. Jos tyttö tulee niin vähän saa ostella vaatteita. Pojalle on tosi paljon jäljellä, mutta esikoisen (tyttö) vaatteista olen jo ehtinyt laittaa osan eteenpäin. Uusi turvakaukalo on myös hakusessa ja todennäköisesti matkarattaat. Muuten kyllä löytyy aika lailla tavaraa kun ei tuo esikoinenkaan ole kuin vasta 3v3kk =)

masuista eipä tuota kasvua kannatta murehtia. Ei meistä kenelläkään kohtu ole vielä navan yläpuolella (poissulkien esim. kaksosraskaudet), vaan virtsarakko, suolet, vatsalihakset, vatsarasva ym. vain nousevat toisilla enemmän ja toisilla vähemmän näkyviin + tietty kohdun asento vaikuttaa. Usein uudelleensynnyttäjillä paikat on sen verta enemmän joustavat, joten se masukin tulee helpommin näkyviin. Kyllä tuo omakin masu on jo aikasta iso pallo, mutta ainakin minulla kohtu on vasta n. 3-4 sormea häpykummun yläpuolella ja eteenpäin kallistunut on.

Huomenna tosiaan klo 15 on np-ultra. Vähän jännittää, mutta toistaiseksi olen onnistunut olemaan ajattelematta huomista. Pitää kehitellä tälle päivällä vielä tekemistä niin ei ehdi odottelemaan. Huomenna onkin sitten aika hyvin ohjelmaa ultraan asti, joten huomisesta tiedän selviytyväni. Lounasta pitäisi laittaa ja mennä taas mittailemaan vs-arvoja. Muuten olleet tosi hyvät, mutta aamupaasto on koholla (5,5-5,8). Hassuinta on että aamupalan jälkeen mulla on usein selkeästi matalampi vs (4,8-5,3) kuin ennen syömistä. Katotaan mitä ne sanoo ä-polilla, sinne kun nää mun paperit menee todennäköisesti loppuviikosta.

Poppeliini ja kolmas muru 12+1
 
Viimeksi muokattu:
ADEL
Kiva lueskella teidän muiden ultrakuulumisia ja ihmetellä teidän vauvamasuja. Oma maha on ihan vähän pyöristynyt, mutta kohtu on kuulemma taakse päin kallistunut, niin toivon ja veikkaan, että masu ei näy ihan heti!
-------------------------------------------------------------------------------
Adel: mulla on kans taaksepäin kallistunu kohtu ja silti on joka raskaus näkynyt alusta asti. edellises raskaudes,ku poikaa ootin,maha paisu jo 4:llä viikolla. oli toisella kuulla ku jouduin töistä pois,siks ku maha näky ja pomo ei tykänny mun raskaudesta. olin vielä koe ajalla ja potkut tuli.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan ihana tuo EevaN:n pikkuinen :heart: !!

Itsellä vielä 3 piiiiitkäää viikkoa, että saan itse tuon nähdä!

Niisku74 mä olin päätellyt, että 12.6. on tiistai, kun olin koko ajan aatellut, että mulla on tiistaina ultra ja ihmettelin kovin, että miten se voi olla tiistai kun kesäkuun eka päivä on keskiviikko :D Sit aattelin asian tarkistaa ja totesin, että se ultra onkin 13.6. ja lisäksi maanantaina, EI tiistaina.
Että hiukan on päivät täälläkin sekaisin :D

tatomira ja surppi edelleen 9+0
 
poppeliini tuolla pikkuisella on jalka jotenkin hassusti niin että näkyy tuolla pepussa...:D lähikuvissa näkyy varpaat selkeästi..:)

pistepirkko jep mäkin olen siellä kirjoitellut,sutkin huomasin..:)
se on vaan kun täällä olen isoimmilla viikoilla ja marraskuisissa myöhäsimmillä viikoilla,niin kirjoittelen kummassakin..:D:xmas:
Lapset kyllä tulleet suht ajoissa,joten tääkin on tilatu tulemaan ulos kyllä jo marraskuun puolella..:p
 
Viimeksi muokattu:
EevaN aivan ihana pikkunen, hyvä että kaikki oli hyvin :)

Innuli :hug:

Tulin just niistä sikiöseulonnan verikokeista, nt-ultra ois 13.6 vasta. :) Vähän pelottaa et jos niistä löytyy jotain.. :( Huonoo oloa ei ole enään muuten ku jos unohtaa syödä, onneks, kestihän sitä melkeen se 4 viikkoa :D

Ihanaa päivää kaikille!

-Sokruli ja kirppunen 9+1-
 
Innuli tsemppiä ja paljon onnea uuteen yritykseen!

Pistepirkko kiva, että sait hyviä uutisia ultrasta!

Fantaihana tsemppiä istukkatutimukseen!

EevaN hieno ultrakuva! Hurjaa, että vauva näyttää jo ihan vauvalta, vaikka viikkoja ei vielä hirveästi ole eikä senttejäkään vielä turhan montaa=)

Itselläni kuvottava olo vain jatkuu. Olen hankkinut pahoinvointirannekkeet (ehkä pikkuisen apua) ja joka päivä syön Beroccaa. Se auttaa tunnin verran. Joudun jatkuvasti syömään jotakin ja sen seurauksena painoakin on jo tullut. Mutta ei auta mikään. Yritän kyllä kovasti syödä kaikkea terveellistä, etenkin hedelmiä. Tämän kuvotuksen takia liikunta on jäänyt. En vain saa lähdettyä lenkille....

Omaa np-ultraa saan odottaa vielä reilut 2 vkoa, monet ovat sinne asti jo päässeet!

10 + 1
 
Ensiksi, Fantaihana: sulla on kerrassaan kadehdittava asenne. Pää pystyssä vaan eteenpäin ja odottamaan tuloksia. Niin iso mahdollisuus saada terve vauva että jo sen takia pitää odottaa vain parasta vastausta :heart: Itse olen muutamia down aikuisia/lapsia hoitanut työkseni ja ne on mahtavia persoonia ollut jokainen. Tosin jos omalle kohdalle sattuisi että tulisi, en rehellisesti sanottuna osaa sanoa mitä tekisin.. niin paljon työnpuolesta nähnyt vammaisia :ashamed:

Mango mulla ollut raskaudet aika oireettomia joten en sillein ole kkm sattuessa seurannut olojani, 100% yllätyksiä ne on olleet. Viimeksi mitään oireita ei ollut nt-ultraan mentäessä ja pahimman tuomion sain toisen kerran..
Nyt oireita joten aika luottavaisin mielin torstaina olen ultraan menossa!!

EevaN ihana kuva ja onnelliset ultrakuulumiset, ne pelastaa aina päivän- jopa siis oman :D

).(
24 tuntia kestänyt migreeni päällä, ei auta lääkkeet eikä nukkuminen. Pari päivää kotona olen koska vähän flunssaakin päällä. Torstaina olisi ultra jota tunti tunnilta odotan. Oireita on kyllä ja tunnen kohdun selkesäti jokaiseen vuorokauden aikaan joten olen mä sillein luottavainen asukkiin ja sen elossa olemiseen. Mutta silti..

2 asuntoa mennään tällä viikolla katsomaan, toinen kuntoonsa nähden tosi kallis mutta kyselyitä tullut kuulemma jo paljon. Eli päästään "tappelemaan" siitä niin kuin vähän odotinkin |O Toinen olisi vapaana ja vähän isompi ja saataisiin laitettua keittiö, lattiat, vessa yms tuon toisen asunnon myyntihinnalla joka on siis alkuperäiskuntoinen ja rahaa menisi ainakin 25 tonnia sen laittamiseen.. jännää :)

Muuten ei ihmeempää. Päivä kerrallaan ja johan se torstai on ihan pian edessä..

- odotettu 11+4 :heart:
 
pistepirkko jep mäkin olen siellä kirjoitellut,sutkin huomasin..:)
:O Mä en kyllä ole sinne kirjoitellut :LOL:. Lueskelen kyllä - jäin vähän koukkuun silloin kun en ennen omaa np-ultraa yritin etsiä kaiken maailman tiedon seuloista.
Ihana sun ultrakuva :).

Kiitos Kitty68 :) ! Kuvottaako sua vai oksennatko myös? Mistä niitä rannekkeita saa / mitä ne maksaa? Mua tympäisee tämä jatkuva kuvotus, vaikkakin hyvän asian puolesta mielellään kärsii, mutta kun en itsekään ole nyt yhtenäkään päivänä jaksanut edes lenkille raahautua. Makaan vaan sohvalla illat, kun työpäivä vie viimeisetkin mehut |O.
 
Ekaksi Fantaihanalle hatunnosto ja peukut pystyyn. Hienoa että ajattelet noin!! Ja todennäköisesti teille kuitenkin syntyy ihan terve vauveli.

Mä olen nyt ollut pitkästä aikaa töissä. Huono olo on hieman vaivannut, muttei mitään kovin pahaa. Eli silloin muutama päivä sitten kun tämä olon parantuminen tapahtui olin ihan epäuskoinen, ei näin voi käydä, ei niiden edellistenkään raskauksien perusteella. Ja tuo olo on vain voimistunut päivä päivältä kun en enää juur oksennakaan ja olin eilen ihan täysin varma et vauva on kyllä kuollut masuuni. Mua painoi toi ajatus niin paljon että iltapäivällä soitin hädissäni neuvolaan ja kysyin pääsenkö kuuntelemaan sydänääniä. Neuvolan täti suostui ja ajoin siis sinne. Mutta sydänääniä ei löytynyt dopplerilla :( Täti etsi ja etsi jonkun vartin verran, mutta ei!! Sitten hän sanoi että mennään vielä ultralla katsomaan. Tämä on tosi epätavallista, koska meillä ei ikinä neuvolassa ultrata. Siispä hipsimme terveyskeskuksen puolelle kun sieltä oli jo lääkärit lähteneet ja katsottiin ultralla. Vähän epäilytti kun näytti ettei se täti ole vissiin ikinä siihen ultralaitteeseen ees koskenut ja sekoili siinä jotain, mutta sai se sen kuitenkintoimiin ja sitten löydettiin sikiökin. Mutta se ei liikkunut yhtään. Siinä se vain makas vaikka pitkään täti yritti käännellä ultrapäätä, mutta ei mitään. Kuvakin oli vähän huono kun noi laitteet nyt ei oo mitään uusimpia mahdollisia. Siinä hän yritti varmaan lohduttaa et kyllä sielä joku on. No voi tsiisus!! Kai mä nyt tiedän että sielä joku on, oonhan mä sen jo nähnyt pariin otteeseen, mut kun se ei liiku yhtään. Täti vilkuili mua aina välillä ja näin sen naamasta et nyt ei kaikki oo hyvin. Sit se yhtäkkiä sano et "otapa housut pois niin katotaan sisäkautta"! Jos tilanne ois ollu yhtään toinen, oisin sanonut et joo, kiitos ei, mut olin ihan paniikissa ja suostuin. Oon ihan varma ettei toi neuvolan täti ollu ikinä tehny mitään vaginaalista ultrausta, ei todellakaan. Siinä se katteli sitä toista ultrauspäätä ja koputteli siihen ku mikkiin. Meinas eka työntää sen sisääni kunnes otti takasin ja mumisi jotain...ei ollu meinaa laittanu sitä "kortsua" siihen päälle. Loppujen lopuks eihän se siihen näytölle saanu sillä mitään kuvaa. Pelkkää mustaa. Paineli vaan kauheesti nappuloita ja ihmetteli et miks se ei muka toiminu. Mä aloin oleen jo ihan hermoraunio ja muutenkin ärsyyntynyt koko sähläyksestä mut sit se täti sano et koitetaan vielä mahan päältä uudestaan ja tällä kertaa sit luojan kiitos vauva sielä heilutteli ja kääntyilikin.
Kaiken kaikkiaan olo oli helpottunut, sain sen tiedon mitä halusinkin, mutta silti jäi vähän paha maku koko touhusta. Siis tiedän että neukkutäti yritti vain auttaa parhaansa mukaan, mut silti se sai mut niin ärtyneeks. Meil ei oo ikinä ihan synkannu sen kanssa muutenkaan, vaikkei mitään oikeestaan oo tapahtunutkaan, mut kemiat ei vaan toimi. Ja mulla on väliin asioista niin eri käsitykset.

No joo, tulipahan sepustus taas. Mutta kaikki siis hyvin täälä ja nyt yritän taas kerran tsempata olemalla ajattelematta turhia ja muutenkin et nyt jaksaisin tän olon kanssa töissä. Sielä kun joutuu koko ajan mennä viipottamaan niin siinä se paha olo ja heikotus sitten alkaa vaivaamaan.

EevaN Ihanaa nähdä noita ultrakuvia täälä. Alkaa vauvat jo näyttää ihan ihmisiltä pikkuhiljaa =)

Muisku 11+2
 

Yhteistyössä