**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Innuli tuo 3+ on suurin määrä mitä ClearBlue pystyy näyttämään. Eli vaikka tekisit testin nyt, se näyttisi edelleen "vain 3+". Eli nou hätä siitä. Minäkin lähetän ihan roppakaupalla sinulle tesmppipeukaloita :) Jospa ja kumpa kaikki olisi just niin kuin pittää.


Viena ja Pilke 8+3
 
voih, halit ja tsempit Innulille :hug: jospa kaikki kääntyy vielä voitoksi ja pikkuinen siellä kasvaa kovaa vauhtia!

Mulla oli se eka neuvola aamulla ja hienosti meni. Siellä ultran ruudulla pikkuinen vilkutteli ja liikkui! Voitteko kuvitella! En ois uskonut että hän jo pikku käsiä ja jalkoja heiluttelee, meinasi tippa tulla linssiin. Mittausten perusteella vastaisi noin viikkoa 9+1, ja pitäis olla 9+5, eli suht sopivankokoinen tyyppi siellä on mukana! Jännästi alkaa konkretisoitumaan että ehkä tässä oikeesti ollaan raskaana :D Laskettu aika merkittiin korttiin 10.12.2011. Voi päivittää listaan, vaikka saattaa toki muuttua vielä.
 
Oon ollut muutaman päivän sänkypotilaana, kun mahatauti iski perheeseemme. Ensin lapset ja sitten tietysti minä, mies on sopivasti työreissulla. Tuntuu, että kaikki raskausoireetkin ovat häipyneet, kun olen vain oksentanut ja maannut. Lapset tietysti ovat olleet kuin terveitä ja hilluneet mielinmäärin:) Ei siis enää turvotusta, eikä sitä valtavaa ruokahalua ja tisseistäkin turvotus on kadonnut.

Samanlainen tilanne oli kyllä silloin, kun odotin noita meidän kaksosiakin eli jonkun mahataudin sairastelin raskauden alkuviikoilla. Neuvolaan tilasin ajan ja sain sen viikon päähän. Ihan hyvä, kun ei täs mitään kiirettä! Itse en voi mitenkään verrata tätä raskautta aikaisempaan kaksosraskauteeni. Haluankin, että kaikki on erilaista! Lapset syntyivät silloin tosin vasta 38+1 ja olin loppuvaiheessa ihan järkyttävän suuri mahasta. Minnekään muualle ei tullut mitään. Lapset painoivat syntyessään molemmat noin 3000 g eli voitte siitä laskeskella. Silloin olin sairaalassa melkein viikon ja harjoittelin ihan rauhassa imettämistä ym. vauvanhoitoon liittyvää. Pelotti melkein lähteä sairaalasta, kun tiesi että yksin joutuu pärjäilemään kotona, kun mies ei silloin heti jäänyt isyyslomille. Nyt on paljon varmempi olo, kun uskon ja toivon, että vain yhtä vauvaa odotellaan.

Ihana lueskella teidän ultrakuulumisia ja odotella sitä omaa aikaa! Tsemppiä kovia kokeneille:hug:

Adel + Nyyti 8+1
 
Päivitykset tehty taas. Muistakaahan laittaa punaisella niin erottuu huomattavasti paremmin muun teksin joukosta. Noita tyttö/poikaoloja on tosi vaikea noukkia tekstin seasta, uudet ilmoittautumiset ehkä paremmin huomaakin. Sen punakorostuksen saa helposti muokkaamalla tuosta A-kirjaimesta.

Rautalisästä joku kyseli. Se mitä raskausvitamiineissa on niin ei haittaa. niissä on todella vähän sitä rautalisää. Puhe oli siitä jos alkaisi syömään alkuraskaudessa ihan kunnon rautatabletteja.

Hiusten värjäämisestä itse kävin juuri kaksi päivää sitten värjäämässä hiuksia (raitoja + niska tummemmalla) ja aion kyllä sen pari kertaa käydä raskauden aikana. Aina oon käynyt juuri vähän ennen synnytystä vimeisen kerran, eipähän ole ihan järkyttävän näköinen kun ekat kuukaudet muutenkin jää ulkonäöstä huolehtiminen vähemmälle.

Onko muilla syntynyt toinen/kolmas/neljäs lapsi talvella? Mä oon jo miettinyt, että pitääkö sitä olla talvella mahdollisesti pitkäänkin sisällä jos kovat pakkaset yllättää. Esikoinen on synytynyt helmikuussa ja sen kanssa ei hirveesti ulkoiltu kuin vasta huhtikuusta -->. Kakkonen syntyi huhtikuussa ja hänen kanssa pääsi melkein heti ulos. Oon miettinyt sitäkin että mies saa sitten hoitaa illemmalla isompien lasten ulkoilut jos tosiaan kovia pakkasia on kun pieni syntyy...

Oma vointi ennallaan. Eilen kuului taas pienet jumputukset dopplerilla. Ei ihan heti kyllä löydy, mutta kärsivällisyys on palkittu toistaiseksi joka kerta :heart: - sykkeellä. Huono olo tulee edelleen jos ei syö tarpeeksi usein/riittävästi, ja väsy on kaverina. Tänään nukuinkin melkein 1½h joten siksi oon vielä hereillä.

Poppeliini ja kolmas muru 10+3
 
Vihdoinkin sain hetken kirjoitella tänne rauhassa, olen viime päivinä vain lueskellut pikaisesti kuulumisianne.

Äityispakkauksen kyllä varmastikin otan. Mieli tekisi saada se jo nyt ja päästä hipistelemään vauvan vaatteita :D

Sänkypuuhat ovat kyllä vähentyneet tekoajoista. Nyt mennään ehkä kerran viikossa tahtiin, mutta jotenkin tuntuu, että halut on kadoksissa... :|

Ikää on minulla 28 ja jos kaikki menee hyvin, niin masussa on tuloillaan synttärilahja :) Mieheltä ikää löytyy 30, vauvan syntyessä jo 31.

).( Minulla on hävinnyt tyystin raskausoireet, ne vähätkin :'( Pariin päivään ei ole tuntunut mitään ja rinnatkaan eivät ole enää kipeät.. Ens viikolla on neuvolat, joten kyllä tiukkaan pyydän jotain tarkastusta, ellei muuten kuulu ohjelmaan. Mitään kipuja tai vuotoa ei ole ollut.. Olen vain muuttunut taas pahapäiseksi, kun taas muutaman viikon ajan olin kuin enkeli.. eli siis mielialan heitot vähenivät raskauden myötä normaalista, mutta tulivat nyt takaisin..
Niin ja tämän lisäksi olen alkanut haaveilemaan siitä, että voisin istahtaa aurinkoon tupakalle ja kylmälle oluelle.. Onko muilla ollut tällaisia "kiellettyjä" haaveita?
 
Mäkin nyt tulisin kertomaan surulliset uutiset. Eli meillä sama tilanne kuin Innulilla:hug:

Maanantaina oli varhaisultra ja piti olla viikkoja 7+6, mutta sieltä näkyi jotain, mikä vastasi vasta viikkoja 4+5. Lääkäri laittoi diagnoosiepäillyksi tuulimunan ja käski vaan odottamaan vuotoja. Soitin neuvolaan ja varattiin mulle ultra ensi viikon perjantaille eli silloin tulisi sitten viimeinen tuomio. Sitä sitten odotellessa. Miehellä on vielä toivo olemassa, mutta mulla jo menetetty. Ollaan myös tyytyväisiä siihen että raskaus sai kuitenkin alun 3 vuoden yrityksen jälkeen eli mahdollisuus on. No mutta nyt töihin.
 
kuu-mami :hug:
Meillä myös tavallista pitempi yritys takana ja pelko tuulimunaraskaudesta on erittäin suuri...Toisaalta iloitsemme siitä, että olemme onnistuneet ilman hoitoja ja raskaus edes alkoi...Mutta kyllä tämän mielellään syliinsä asti haluaisi...Jaksamista sinne ja toivotaan, että ihmeen kaupalla tuo uusi ultra näyttäisikin aivan jotain muuta!!
Ah tänään täytyy singota kesäkukka-ostoksille :flower: Meidän auton korjaamosta tuli viesti, että se olisi kunnossa ja valmis noudettavaksi!! Jesh!! Ilman autoa, elo on aika ankeaa!! :)
 
"kielletyista ajtuksista" miul tekee mieli mansikkkuoharia joka päivä...:D sitten toisena mansikkamargarita,joka on yksi llemppareistani..:) ajattelin koittaa tehdä holittoman kunhan saan hyviä mansikoita käsiini..:D

Eilen alkoi kovat puudutukset käsissä ja sitten jumiutui yläselkä ja niska,yö oli kauheee,kun ei voinu liikkua ja kun liikkui tai nousi ylös,silmissä sumeni,mies auttoi pari kertaa vessaan,kun tarvitsi mennä..:( toivottavasti tää kipu laukee pian..(...panadolia ja lepoa,tänään ei siis töitä tehdä yhtään.
naissukupuolihormonit voi aiheuttaa tälläistä,ja sitten tietenkin stressi ja huonot työasennpt...tämä vain vahvistaa mun tyttötunnetta..:)

EevaN ja Pieni rv 11+0 POKS!
 
kuu-mami :hug: ! Ihanaa että jaksat ajatella kuitenkin noin positiivisesti siitä, että tulit raskaaksi. Toivotaan että ultrassa kaikki kääntyisi parhain päin!

Kiellettyjä ajatuksia tuli Espanjassa. Piña Coladat ja mojitot kävi muutamaan kertaan mielessä ja viiniä maistelinkin miehen lasista. Viinistä en huonoa omaatuntoa edes tunne, koska esikoista odottaessa th sanoi että lasi silloin tällöin ei haittaa yhtään.


Hyviä neuvolakuulumisia saaneille onnea :).

ON: Ajattelin soittaa tänään neuvolaan veriseulan tuloksista. Saisinpahan mielenrauhan keskiviikkoon asti, jos niissä ei ole mitään hälyyttävää.

Laskenko mä väärin, kun mullakin poksuu mielestäni tänään, eli Pistepirkko ja Sintti 11+0
 
kuu-mami :hug: ! Ihanaa että jaksat ajatella kuitenkin noin positiivisesti siitä, että tulit raskaaksi. Toivotaan että ultrassa kaikki kääntyisi parhain päin!

Kiellettyjä ajatuksia tuli Espanjassa. Piña Coladat ja mojitot kävi muutamaan kertaan mielessä ja viiniä maistelinkin miehen lasista. Viinistä en huonoa omaatuntoa edes tunne, koska esikoista odottaessa th sanoi että lasi silloin tällöin ei haittaa yhtään.


Hyviä neuvolakuulumisia saaneille onnea :).

ON: Ajattelin soittaa tänään neuvolaan veriseulan tuloksista. Saisinpahan mielenrauhan keskiviikkoon asti, jos niissä ei ole mitään hälyyttävää.

Laskenko mä väärin, kun mullakin poksuu mielestäni tänään, eli Pistepirkko ja Sintti 11+0


siul taisi poksua jo eilen pistepirkko kun sun la on 1.2..:) eli tänään olisi 11+1..:)
 
Tulin nopeesti kirjottaan, ku oon monena päivänä ehtiny käydä vaan lukeen teidän muiden kirjoitukset.

Kuu-mami ja Innuli, toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin!!! :hug:

).( Varasin np-ultran, se ois 23.5. eli 1½ viikon päästä maanantaina. Toivotaan, että siellä kaikki on hyvin. Sitten kai jo oltais vähän varmemmilla vesillä.

Hyvää viikonloppua kaikille!!!!

-MiMa ja Bebé 9+6-10+1
 
Innuli ja Kuu-mami :hug: Toivotaan kuitenkin että kaikki menis vielä hyvin.

Sairaalassa olo Esikon kassa oltiin osastolla 7 päivää, synnytyksessä vedet meni vihreiks ja poika sai hengitystie infektion. Ekan yön, poika joutu olemaan vastasyntyneiden tarkkailuosatolla mut sen jälkeen oli vierihoidossa. Ihan hyvin viihdyin siellä, n. viidentenä päivänä alko tuntumaan siltä että voitais päästä kotiin. Olin niin onnellinen kun saatiin harjotella imetystä rauhassa. Kuopuksen kanssa olttin osastolla kolme yötä. Sokerit oli pojalla pikkasen matalat niin niitä haluttiin seurata ylimääräsen yön. Mulle se sopi oikein hyvin ja pikkaen ehkä toivon että täälläkin kertaa voitais vaikka sokereiden takia rentoutua osastolla ne samat kolme yötä. :rolleyes:

Talvivauva Muakin mietityttää nyt jo se ulkoilu talvivauvan kanssa. Esikko on syntyny kesäkuun helteillä ja kuopus maaliskuun alussa ja sillon oli jo parin viikon päästä ihan kivan lämmintä. Ei kauheesti huvittais olla pitkiä aikoja sisällä noiden isompien kanssa.

(.) Meillä on sitten MiMa86:n kanssa samana päivänä nt-ultra. Pari päivää ehti jo olla ihan hyvä olo mut tänään kaupassa tuli ihan puskan takaa taas sellanen pahan olon aalto. Samalla piti yrittää miettiä ruokaostoksia kun huomenna oon taas 12 tuntia töissä ja tänään klo. 21 asti. No ainakin näyttää siltä et pikkuhiljaa huono olo vähenee ja iltasin ei enää väsytä yhtä pahasti. Mies oli eilen töissä myöhään, ja vuokrasin itselleni elokuvan ja jaksoin jopa pysytellä hereillä koko elokuvan ajan. =)

Fantaihana 10+2
 
Hei vaan kaikille!

Kirjoitin pitkät pätkät ja sit sivu vaan hävis:mad::headwall:

Innuli ja Kuu-mami paljon voimia ja jaksamista. Minusta odottaminen on aina kaikista kamalinta:hug:

Mulla on pahoinvointi iskenyt oikeen urakalla, mikään ei maistu ja koko ajan tuntuu, että laatta lentää. Ei kuitenkaan ole tarvinnut halailla pönttöä. Koulun kanssa on ollut tosi kiirettä, enkä siksi olekaan ehtinyt tänne kirjoitella. Enää ens viikko ja sit alkaa kesäloma!!:cool: Yritän kertoa omat osani nyt lyhyesti keskustelussa olleisiin aiheisiin...

Poikanen syntyi 42+0. Käynnistys oli varattu samalle päivälle, mutta ehti tulla itekseen :) Synnytys taisi kestää n. 12 h, eikä se mielestäni ollut mitenkään kamalaa, vaan melkeempä hauskaa :D taitaa aika kullata muistoja:LOL: Sairaalassa oli ihan mukava olla, koska meillä oli perhehuone. Aikaa kaikenkaikkiaan vietettiin sairaalassa pe-ma. Nyt toivon nopeaa kotiutustusta, koska normiosastolla on varmasti sellainen häly, ettei pysty nukkua ja levätä. Jos olisi rauhallinen osasto niin sitten voisikin jäädä pariksi päiväksi imetystä käynnistämään ja vauvaan tutustumaan.

Talvivauva jännittää myöskin, koska isoveikka alkaa kyllä hyppiä seinille jos pitää sisätiloissa olla viikkotolkulla. Täytyy varmaan valjastaa mummit ja kummit ulkoiluttamaan poikasta jos on todella kylmä talvi.

Kampaajalla olen käynyt normaalisti. Mun näkökulmasta satunnaiset kemikaalit ei voi olla kovin pahasta. Ennemminkin tulisi pohtia jokapäiväistä ravintoa, kuinka paljon lisäaineita se sisältää tai murehtia saasteiden vaikutuksia. Kannattaa pohtia hyöty/haittasuhdetta näissä asioissa :)

ON: Eka neuvola oli eilen. Eipä siellä kummempaa. Terkka varasi mulle lääkäriajan rv 12, koska mulle ei ole tehty jälkitarkastusta km jälkeen. Normisti ei uudelleensynnyttäjät täällä pääse lääkärille alkuraskaudessa. Ihan kiva, että huolehtii :) Sokerirasitus tehdään raskauden puolivälissä.

Tuli vielä mieleen, että joku taisi miettiä miten olla murehtimatta keskenmenosta. Mulla oli tuossa km raskaudessa alusta asti koko ajan epävarma olo. Nyt taas olen erittäin varma raskauden onnistumisesta. En ole kokenut tarvetta varhaisultraan tms. Ikävä kyllä mitään muuta neuvoa en osaa antaa kuin, ettei näihin asioihin voi vaikuttaa. Pitää nauttia siitä mitä on nyt eikä liikaa miettiä tulevaa.

Mango rv 7+5
 
Hellurei kaikille :wave:

Äitiyspakkaus tulee otettua varmasti, kun esikoinen kyseessä. voi ku sais sellasen jo =)

Selkäsärkyä alaselässä nyt jo..mitähän tästä vielä loppua kohden tulee!?

Hiusten värjäystä aijon jatkaa loppuun asti, mutta vain kampaajalla käydessä.

Innuli ja Kuu-mami tsemppiä :flower:

(.) eilen kävin toisessa ultrassa ja alkio vastasi täysin viikkoja 7+3 ja :heart: siellä jumputteli kivaan tahtiin.. Pahaolo onkin sitten vaan voimistunu nyt loppu viikosta ja ei tunnu auttavan; söi tai ei. Oksua ei onneks oo tullu :x Ens tiistaina onkin sitten eka neuvola, nyt pitääki lähtee lappusia täyttelemään :)

Tarantella83 + ElliEemeli 7+4
 
Kuu-mami:hug:

Talvivauva mulla on kaks ensimäistä syntyneet kesällä ja ollaan heti päästy ulos.Kolmas syntyi maaliskuun alussa ja muutama viikko piti kotona olla ja tuntui et oma pää on ihan tunkkainen:/Mut mies oli kyllä töiden jälkeen ahkerasti ulkona poikien kanssa ja nyt pojat on jo sen verran isompia ja meillä on hyvin rauhallinen piha että pojat voi siellä käydä kahdestaankin leikkimässä ja jos laitan itkuhälyttimen sisälle niin voin nuorimmaisenkin kanssa olla varmasti päivällä hetkittäin pihalla kun vauva nukkuu ja kun mies tulee töistä niin saa sitten mennä kunnolla ulkoiluttamaan nuorimmaista.Toivotaan että ei tule hyvin kylmä talvi niin pääsee ulos jo parin viikon päästä kun vauva on syntynyt.

Katsoiko kukaan eilen sen sydänääniä jakson?Ihan kamala:(Mä vaan itkin kun katsoin sitä:'( Hienoinen pelko jäi että itselle kävis samalla lailla tai että vauva kuolis kohtuun,miten sellaisesta voi selvitä?
Jäi viime yönä unet vähäisiksi kun piti jännittää sitä suomen peliä ja aamulla oli aikainen herätys.Huomaa että kun ei oo kunnolla nukkunut niin pahaolo vaivaa koko ajan ja syöminenkin vaan hetkeks helpottaa oloa:x
Ens viikolla torstaina ensimmäinen neuvola.

Metsätähti ja onnenjyvä 9+3
 
metsätähti täällä myös itkettiin eilen kun katoin sydänääniä ;( Ihan kauhee jakso!

Täällä pahoinvointi ihan huipussaan ja eilen n. tunnin oksensin :( Toivotaan et muutaman viikon päästä alkaa helpottaa :) Mut edelleen parempi näin et tiedän et jotaa kropas tapahtuu.

Mahan kasvuu oon vähä ihmetelly koska nyt jo useampi on sen huoman ja siit sanon, kohdun ei kuitenkaa pitäis olla ku jonku appelsiinin kokonen näil viikoil vai onko oikeest niin ku toinen tulos et näkyy sit jo nyt selvemmin? :) Kyllähän toi ihan selväst tost navan alta pömpöttää just niinku vauvamasu ja on ihan kova eikä sit pysty vetää sisääpäin.


Astre ja Tipunen 7+6
 
Astre ja metsätähti mä aloitin tolle sydänääniä ohjelmalle vollottamisen jo edellisen jakson jälkeen, kun siinä näytettiin pätkä tulevasta :'( Niin kamalaa! Mä olen muutenkin herkistynyt paljon ja vollotan kun telkkarista tulee kaiken maailman synnytysohjelmia. On se vaan niin tunteita herättävä tapahtuma.

Pitäs tenttiin lukea, muttei intoa tunnu riittävän. Plääh! Mies lähti poikasen kanssa kyläilemään, jotta mulla olis lukurauha. Aihe on varsin mielenkiintoinen, mutta materiaalia niin paljon, että masennun tän kirja ja monistekasan edessä :ashamed:. On vaan niin paha olla, pitää varmaan lähtä jotai syömistä katsastamaan. Huominen pitäs jaksaa vielä työskennellä, nouuu. Täytyy vaan hokea tuplapalkka -mantraa ja nieleskellä.
 
Kai tämä pieni ihmisenalku on kehittynyt masussa, sillä tänään kuului heti ja todella selkeästi :heart: - syke dopplerilla. Äitini oli käymässä ja ajattelin antaa hänelle näytteen ja erittäin hyvän sellaisen sain itsekin =). Aika hyvä olo tällä hetkellä raskauden suhteen :heart:

Poppeliini ja kolmas muru 10+5
 
Kiirus päivä ollu, mut pakko tulla tosta sydänääniä - sarjasta tulla sanoon että mäkin porasin silmät päästäni kun sen tänään katsoin areenalta. Hui hirveetä, ton pahempaa en paljoo vois kuvitella tapahtuvan :( Mutta se mikä mua jaksossa myös alkoi tekemään pahaa oli se kun se synnytyspelkoinen äiti oli sielä kätilön juttusilla ja sanoi että edellisessä synnytyksessä oli tapahtunut silleeen et väliliha oli leikattu ja hällä ei ollu puudutus tehonnu ja että kipu oli aivan jotain tajutonta!!! Siis mulla ei oo tehty toimenpidettä, mutta se on jotenkin ollu kans mulle sellanen pelkopeikko. Mä oon monasti mielessäni kuvitellu miten tuo tehdään...siis että saksilla vaan klipsastaan tuolta alapäästä... hyi että mulla tulee melkein ajatuksestakin oksennus. Mutta toi ei vissiin oo kauheen yleistä että puudute ei ois vaikuttanu, VAI???:O Onko kellään ollu kokemusta tuosta, omaa tai jonkun kertomaa et noin ois käyny? Ja onko monelle tehty tuo episitomia (vai miten se nyt oikein sanotaan)? Millainen oli, tuntuko missään?

Tänään ajoissa nukkuun, eilinen ilta kun venyi pelin takia ja olo oli kyllä sen mukainenkin eli huono!!

Muisku 9+6
 
Pitää varmaan itsekin katsoa tuo sydänääniä, uteliaisuus heräsi.
Olin torstaina äitipolilla ja siellä ei sitten koskaan jostain syystä näy kunnolla. Kumma kun yksityisellä näkyi reilu viikko sitten paljon paremmin, sama juttu oli esikoisen kanssa. No, lääkärin antamassa kuvassa oli viikot 6+6 +/-4 päivää eli maksimissaan 7+3 ja oikeasti sen piti silloin olla 7+5. Pituutta oli 9,9 mm. Kuvassa ei kyllä näkynyt kun harmaata "sotkua" No seuraavaksi sitten nt-ultra 16.6.
Kotidoppleria olen myös miettinyt. Löytääkö/kuuluuko sillä helposti myös, jos on noita "vatsanpeitteitä" runsaasti.... :ashamed:
Mulla on alkanut olemaan iskias tyyppista kipua selässä, joka välillä säteilee pakaroihin. Ei kiva, kävely toisinaan vaivalloista ja tuntuu ettei panadol auta yhtään, ice geeli vähän ehkä... Ja ihan alavatsalla on välillä tuntunut "kiristävä vanne", mikähän sekin on...

Porina 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Porina mä sain kuulumaan ekan kerran 8+5 tässä raskaudessa. Viimeksi kuulin 9+1 mutta silloin sainkin laitteen juuri kyseisenä päivänä. Tänään vasta oli toinen kerta kun kuului selvästi pidempään (pari minuuttia ehkä?), viimeksi kuului n. 30sek ja sitä edellisillä kerroilla 5-15sek. Kauan voi joutua etsimään näin pienillä viikoilla, koska alkio/sikiö on niin pieni että pääsee helposti karkuun/piiloon. Ja mulla on kyllä reilusti noita masumakkaroita :ashamed:. paras on sellainen laite jossa on kunnollinen antura päässä. Mulla on se näytöllinen/kauttimella oleva angels sounds, mutta nyt ostaisin sellaisen missä pienempi pää (esikoisella mulla oli sellainen lainassa ja oli tosi hyvä/helppo liikutella masulla),

Isias vaivaa mullakin ollut nyt pari päivää. Tänään oon kävellyt tosi huonosti ja kiljahdellut välillä kun tuntuu että jalka pettää alta : /

Poppeliini 10+5
 
Mä sitten huusin huutiksesta dopplerin tänään...:whistle: Ensin ei pitänyt mutta...Ultraan on niin pitkä aika ja toivon, että massumakkaroista huolimatta saisin äänet kuulumaan ja voisin huokaista helpotuksesta...
Nyt pikkuhiljaa nukkumaan päin :)
 
Huomenta..:)

Tuosta sydänääniä ohjelmasta,ens suosittele tuota jaksoa ainakaan esikoisen odottajille...: / onhan se totta että kaikkea voi sattua,mutta ei se yleistä ole. Onneksi.

Eilen tosiaan kuului sydänäänet ihan heti kun dopplerin laittoi masulle,oli ihanaa taas kuula ne kun on ollut takaraivossa taas paha tunne,mutta toistaiseksi ainakin sydän sykkii..:heart:

Mä sain kaverilta lainaksi tuon Walhgrenin Lapsikirjan ja oon sitä lukenut. Se on synnyttänyt 9 lasta ja kirjoittanut kirjan 0-16 vuotiaista lalsista,ukaan lukien raskaus ja synnytys. Suosittelen!
itse halusin kirjan ehdottomasti lukea kun olen jo valmistautumassa synnytykseen tavoitteena kivuton synnytys mullahan kupuksen kanssa melkeinpä oli sellainen ja haluan sen tuntea taas,että voin synnyttää ilman kipua ja olla mukana synnytyksessä täystoimisesti ja antaa kehon tehdä mitä sen tarvitsee ilman lääkkeitä. Se ei tarkoita etteikö jotain tuntuisi mutta osaa rentoutua niin ja hengittää jotta kehon on helpompi työskennellä ja näin kehotunteukset muuttuu.

Viikonloppu mennyt ripeästi,ihanaa kun aika kulkee välillä nopsaankin...:D

EevaN ja Pieni 11+2
 

Yhteistyössä