**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Innuli :hug: Suuresti toivon, että kaikesta huolimatta syke sieltä löytyisi ja kaikki olisi hyvin!!
Huomenna sitten olis se ensimmäinen neuvola..Kovasti jännittää ja suuri toive on siitä, että sydänääniä yritettäisiin kuunnella (ja suurella ihmeellä, jopa löydettäisiin...)
Huomenna toivottavasti saadaan aika lekurille ja ehkäpä siihen ensimmäiseen ultraankin...
Ilmoittelen huomenna kuulumisia.. Erittäin hyviä, hope so!!
 
Innuli voi ei :hug: Toivotaan tosiaan että kaikki olis vielä kunnossa!

Itselläkin hieman pelokkaat tunnelmat. Tänään ollut pientä vatsa- ja alaselkäkipua, ja mietin että voisiko se olla merkki alkavasta keskenmenosta :( Vai onko jollain kokemusta normaalina raskausoireena? Kivut eivät ole olleet kovia. Toivon niin paljon, ettei tämä enteilisi mitään pahaa. Tuntuu vaan oudolta kun yhtäkkiä tulee tällaisia oireita.

Joululahja2011 8+2 (toivottavasti kaikki hyvin)
 
soittelin tänään kättärille ultra-ajasta ja se oli vasta tänään määrätty mulle,eli tosi myöhään tulee olemaan...24.5. eli samana päivänä chipsun kanssa..:) mulla on viikkoja sitten jo 12+3...

väsy vaan on kova edelleen. Öitä!
 
Innuli tosi kurjaa:( Mulle tuli ihan kyyneleet silmiin kun luin tuon viestisi. Toivottavasti pikkuinen siellä kasvaisi.Millä viikoilla plussasit?Voisko tosiaan olla saanut alkunsa myöhään kiertojen epäsäännöllisyyden takia?Jaksuja ensi viikon odotteluun:hug:

Niisku mulla eka neuvola on vasta rv 10+1 kun oikea aika ois ollut huomenna mutta viikkoja on vasta niin vähän että ei kannata ottaa niitä seuloja samalla niin siirrettiin koko neuvolakäyntiä niin pystyn sitten samalla käymään labrassa.
Meidänkään neuvolassa ei oo iltavastaanottoa.

chipsuh miten pääsitte kakkosen kanssa sairaalasta jo niin nopeasti pois?

pistepirkko just.On kyllä törkeetä:/Jaksuja odotteluun:hug:

Tiikeli joo, mä sain yhden kuvan mukaan:heart:
Mulla ei o vielä ollut kuin yksi vauva uni ja siinä unessa vauva oli muistaakseni tyttö... en kyllä oo ihan varma kun siitä on jo aikaa.Saa nähdä näenkö unia vielä lisää kun yleensä odotusaikana nään paljon unia.

Hyyppäjäinen:hug:

Täällä ei odotukseen uutta kuulu.En tiedä miksi mutta mulla on jotenkin hirmu vahva tunne tän raskauden jatkumisen suhteen eikä oo mitään pelkoja keskenmenosta,toivottavasti ei kostaudu...
Taas on paha olo joten jotain pitäis taas mennä syömään.Ne mehujäät on jäänyt kokonaan pois kun nykyjään nekin yököttää:x Oon nauttinut lasten kanssa näistä aurinkoisista päivistä tuolla ulkona ja koti on kyllä just sen näköinen.Jos huomenna sataa vettä niin kun on luvattu niin pitää siivota,nyt kun pahoinvointi ei yleensä päivällä hallitse mua niin toimin ihan normaalisti:)

Metsätähti ja onnenjyvä 9+0 *POKS*
 
Innuli: toivotaan todella että syke sieltä vielä kuuluisi! Itselläni oli menkkojen ja ovullation välillä yli kk aikaa! Itse tiesin ovulaation joten siksi osasin laskea missä mennään.. tsemppiä kovasti ensi viikon ultraan!

Sänkypuuhista: tahti on kyllä hidastunut paljon "vauvan teko ajasta" mutta löytyy hellyyttäkin.. kun vain pysyisin illalla hereillä niin voisi olla useamminkin..

Pakkauksesta: aiomme ottaa pakkauksen, esikolle otin myös ja haluan sen kyllä uudellekin tulokkaalle

Np- ultrasta: jännittää kovasti, huomenna ystäväni saa kuulla miten heidän vauva voi kun jäivät turvotuksesta kiinni.. toivon todella että kaikki heillä hyvin.

Oma ikä: olen 31 ja vauva ehtii syntyä juuri ennen kun täytän 32 v.. mies täytti tänään 35 v

Synnytys; esikko syntyi viikolla 40+1, oli pitkä avautuminen ja kivuliaat supistukset oli "päällä koko ajan" eli ei tullut taukoja olllenkaan vaan kipu huippuja.. noin 1 1/2 vrk kesti kaiken kaikkiaan, joten nyt toivon hieman nopeampaa toimitusta:D

Omaa napaa: vointi edelleen hyvä, ruoka maistuu nyt liiankin hyvin ja jopa herkutteluun olen sortunut vaikka niin lupasin itselleni etten raskausaikana syö herkkuja jotta paino ei nousisi hirveitä lukemia.. tosin nyt vasta vauva kehittyy eikä niinkään kasva joten olen anatanut luvan pieniin herkkuihin..:D
Masu on turvonnut, lähinnä iltaisin , vielä menee omat "kireät" vaatteet eikä kukaan huomaa mitään.. tosin itsestä tuntuu ja mielestäni näkyy "vatsa pömmpis" mutta äitini vakuutti ettei kuulemma näy;)

Tulipa sepustusta! Hyviä vointeja kaikille!

Hipu+salamatkustaja 8+0
 
Innuli :hug: toivotaan parasta!

Iästä mä vietin mun 27v synttärit synnärillä. Poika oli ehtiny pari päivää ennen, joten synttärilahja oli mieluinen. Tällä kertaa ei ehdi vanheta samalla tahdilla! joten 28v on toistaiseksi voimassa.

synnytys mua pikkasen jännittää miten tän kanssa menee. onhan se varmasti paljon nopeampi kuin edellinen jota koitin 48h työstää ja siitä 16h sairaalan puolella. rv 41+5 joten toivotaan että menis nopeesti muttei liian! mä nostan hattua kaikille luomusynnyttäjille! musta ei ole siihen .. hyvä että epiduraali ja ilokaasu riitti :D mut hyvin on unohtanu jos uutta on jo tulossa :whistle:

pakkaus me otetaan se vastaan. hyvä että on sit jotain uuttakin. Onhan tuo kyllä aika väritön : /

Tänää oli kyllä paljon huonompi olo keskellä päivää. Oksetti ja mahaan sattu. Nykyään pitää pysähtyä useammin kuin kerran kävellessä ku vihloo masusta. Allu (poika) on ihan onnessaan mun pullataikinasta ku se on nii ihanan pehmeä (vielä) taitaa aavistaa että joku on tulossa =)
 
Viimeksi muokattu:
Innuli älä vielä luovuta!! Ei tuo oo mikään todellinen tuomio ja viikon päästä saat sitten lisätietoa!! :hug:
Lohdutukseksi voin kertoa, että meillä kakkosen kanssa np-ultrassa todettiin pienen olevan 2viikkoa pienempi, mitä menkoista olisi voinut olettaa ja sitten vielä rakenneultra siirsi laskettua aikaa vielä viikon eteenpäin! Eli la siirtyi kolmella viikolla siitä, mitä se menkkojen mukaan laskettuna olisi ollut! Eli jos olisin mennyt rv 8 ultraan siellä olisi näkynyt vasta viisiviikkoinen pikkuinen. Täysin terve pikkuinen meille silti syntyi!
Myös toisessa raskaudessa olisi kuukautisten mukaan pitänyt olla rv 9+2, mutta ultrassa pieni olikin 6+3! Ensin sitäkin epäiltiin tuulimunaksi, mutta viikon kun odoteltiin niin selvä kasvu näkyi. Älä siis vielä luovuta! Toivottavasti kaikki menee hyvin!!

Minä saan käydä kyllä neuvolassa työajalla, mutta nyt en haluaisi raskautta vielä paljastaa niin siksi syiden keksiminen on vähintäänkin haastavaa. Tässä kyllä aamulla katselin tuota pötsiäni, että kyllä se pirulainen vaan pullahtaa esiin nopeammin kuin aiemmissa raskauksissa :( aamut masu on ennen ollut -vielä viime viikolla- suht tasainen, niin nyt siinä on jo selkeä pömppö :( ja vielä pitäis 5-6vko tota muka piilotella, huoh!

Mäkin ostin nyt ekaa kertaa sitten raskausvitamiineja!! En oo aiemmissa raskauksissa syönytkään moisia... lueskelin vain täältä, että ekan kolmanneksen aikaan ei saisi syödä rautalisää (?) ja noissa sitä kyllä on. Mulla siis lady vita mama, jossa kyllä sanotaan, et niitä pitäis mussuttaa jo raskautta suunnitellessa. Et miten on, saako sitä rautalisää syödä vaiko eikö ekan kolmanneksen aikaan? itsellä hb on aina ollut hyvä, enkä rautalisiä oo koskaan raskausaikana sen puolesta tarvinnut.

tatomira ja surppi 7+2
 
EevaN Eikös tuo ole just sopiva aika tehdä se alkuraskauden ultra, jos sulla on viikot 12+3 silloin, kun senhän voi tehdä viikolle 13+6 asti?

Innuli Toivotaan, että sieltä syke vielä löytyy! :hug:

Joku kyseli urheilusta aiemmin... olen tehnyt ihan samoja juttuja kuin ennen raskauttakin, mutta sitten kun mahaa alkaa oleen, niin täytyy alkaa karsimaan raskaimmat pois. Veikkaan, että esim. zumbassa ei taida pysyä isolla mahalla enää perässä.:D

Synnytys Mulla piti ajan puolittuminen hyvinkin paikkansa, kun eka kesti 5 h 30 min ja toka 2 h 30min. Eli toivottavasti kolmas ei oikeasti tule syöksymällä... Pieni pelko persuksissa nyt jo! Ja tokassa ruikkasin viimeseen asti kipulääkitystä, jota ei tietenkään enää voitu antaa ja siksi jäi jotenkin kammo kivustakin. Luulen et pelko vahvistuu vaan loppua kohden... :|

Oma olo on ihan jees ja unohdan välillä olevani raskaana :D

garden ja juniori 10+2
 
Isot kiitokset kaikille tsempistä!
Ei me ihan vielä olla kirvestä kaivoon heitetty, mutta kyllä tämä nyt aika epätoivoiselta yhtälöltä alkaa tuntua. Laskeskelin eilen, että periaatteessa voisi olla mahdollista, että kierto olisi ollut nyt niin pitkä, että masuasukki voisi olla vasta 6viikkoinen. Mutta mun vikat menkat alkoivat 18.3 ja 18.4 tein positiivisen testin CB:lla, jossa tulos oli "raskaana 3+". Joten se ei nyt oikein taida täsmätä taas tähän muuhun laskentaan.

Mutta ilmoittelen ensi viikolla, miten kävi. Mies oli ihan murheenmurtama mutta kyllä me tästäkin selvitään eteenpäin!
 
Voi Innuli :hug:, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! Tässä vaiheessa - tai ei tietenkään missään vaiheessa - soisi kenellekään enää mitään huonoja uutisia :'( .

Toivottavasti Hipun ystävä saa hyviä uutisia! Se odottaminen juurikin olisi se kaikkein kamalin vaihe. Sen sijaan että saisi hehkuttaa koko maailmalle onnestaan, joutuisikin pari kolme viikkoa odottamaan punktion tuloksia :|.

Aika hassu yhteensattuma, että mulla ja mun veljelläni on tismalleen saman verran ikäeroa kuin tyttärelläni ja tällä toisella tulisi olemaan, jos syntyisi laskettuna päivänä. Eikö se jo ole tähtiin kirjoitettu merkki, että kaiken pitää mennä hyvin :heart: ?

Jaksamista kaikille huonosta olosta kärsiville! Täällä alkaa jo helpottaa, kunhan vaan saa ruokaa juuri sillä hetkellä kun nälkä yllättää... Muuten :stick: ...
 
Metsätähti: Tyttö syn yöllä 00.43 ja aamusta heti 8 maissa aloin kyselemaan että koska pääsee poies :) Sanoivat sitten että pääsen kun lääkäri on käynyt tyttöä katsomassa ja nähty että tyttö on kakannut ja pissannut. (oma vointi vaikutti myös,koska en ollut mitenkään kipeä synnytyksen jälkeen) en myöskään pidä sairaaloista yhtään :D Lääkäri sitten kattoi keltaisuuden sun muut 11 aikaan ja totesi että voidaan lähteä kotiin :) saatiin kahden päivän päähän käynti sairaalalle jossa vielä katottiin keltaisuus ja paino. Kaikki hyvin :)

Ensimmäisestä virusin kolme päivää sairaalassa (myös joka aamu kyselin että koskas kotiin,vastattiin vain että sitten kun pojan paino on noussut takaisin syntymäpainoon.) Kolmantena päivänä oli jo sitten aika lähellä ja päästiin.
 
Voi Innuli ! Todellakin nyt vaan toivotaan että pikkuinen olisi kyydissä ja vaan oletettua pienempi (nuorempi). Voihan raskaushormonin määrä vaihdella eri ihmisillä niin että sulla esimerkiks ois ollu jo niin paljon testatessa että näytti jo sitä raskaana 3+. Koska sulla se seuraava ultra on? Tsemppiä ja pää pystyyn!! Pidetään teille kovasti peukkuja!

Mä tässä mietin taas tota synnytystä kun en muista mitä se kätilö mulle viimeks sano niistä kivunlievityksistä. Mulla on molemmilla kerroilla ponnistusvaihe ollut se kivuliain ja hän jotenkin sano että ens kerralla pyydät sit sen ja sen puudutteen et se auttaa siihen ponnistusvaiheeseen. Mutta jotenkin olin niin päästä pyörällä ja muutenkin ajattelin että seuraavaa kertaa ei todellakaan tuu niin en ees kuunnellu mitä tuo sanoi.
Ekasta sain epiduraalin, oli tosi hyvä, mut ponnistusvaiheessa oli jo ilmeisesti niin hälvenny ettei enää juur auttanu. Tokasta kivuliaat supistukset alko vasta ajomatkalla synnärille, matka kesti noin 15min ja perille päästyä olin jo 7cm auki joten en saanu enää epiduraalia. Sain sen kohdunkaulan puudutteen (en muista nimee oliko se nyt sit se paracervikaali vai pudendaali vai mikä?? ) mut siis sekin auttoi välittömästi suppareihin, mut ponnistukseen ei, ja se ponnistus on vaan niin kauheeta musta! Eikä mulla ikinä oo selvää ponnistuksentarvetta ees tullu et ehkä sellasta vähän väkinäistä muutenkin se ollu. No, tarvii kysyä neuvolasta noista puudutteista sitten kun ollaan vähän lähempänä h-hetkeä.

Äitiyspakkausta ei mekään oteta. Ekalle otettiin ja vaatteet ovat ihan käyttökelpoisia vielä kolmannellekin.
neljäskö sielä sitten makaa Turkin lämmössä! Toivottavasti on kiva loma hällä ja perheellä!!

Muisku 9+4
 
Muisku kohdunkaulan puudute on paraservikaalipuudute. Pudendaali puudute (häpyhermon puudute) on juuri ponnistusvaiheen puudute, myös spinaali auttaa ponnistusvaiheessa. Mulle on laitettu 1½ x kertaa tuo pudendaali: ekassa synnytyksessä edes 45min ponnistusvaihe imukuppeineen ei ollut kovin paha (aiemmin oli jo ollut vähän liiankin rankkaa...) ehkä juuri pudendaalipuudutteen ansiosta. Tokassa ehdin saada vain toiselle puolelle pudendaalipuudutteen kun jo olinkin täysin auki ja poika alkoi vain tulemaan, ponnistusvaihe merkitty 5min (en tiedä ehtikö se puuduttaa edes sitä toista puolta kun poika tosiaan tuli ihan samantien). Mutta itse ainakin oon siitä tykännyt, ja toivon että tälläkin kertaa sen saisin. Kaikki lääkärit ei vain osaa sitä pistää, joten vähän riippuu tuurista saako sen. Mulla on molemmat lapset synytyneet arkiaikaan (klo 12 ja 14) joten salissa on ollut hyvin saatavilla lääkäreitä.

Innuli toivottavasti kaikki olisi hyvin. Kuulostaa kyllä vähän hassulta että testi näyttänyt jo raskaana 3+ mutta toivotaan että olisi ollut vain virhe :hug:

Poppeliini ja kolmas muru 10+3
 
Innuli Pidän peukkuja pystyssä sulle! :hug:
Chipsuh Mä yritän kyllä tuota samaa ens kerralla laitoksella! Vaikka se ihan ok paikka sairaalaksi onkin, ei siellä kyllä mukavaa ole ikinä.

Musta tuntuu että pahoinvointi saattaa alkaa jo vähän hellittämään... kop, kop, kop :D

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

10+4 :popcorn:
 
Innuli tsemppiä ja toivotaan et kaikki hyvin! :)

Se olis neuvolaan lähtö :) Jännittää vaikka onhan siellä esikoisen aikana ravattu jo :D ja aikaakaan ei niin kauheest edes ole siit.
Ihanaa kun koko ajan konkretisoituu tää raskaus :)

Astre ja Tipunen 7+4
 
Sairaalassa olosta en tiedä olenko jotenkin poikkeava, mutta mun mielestä siellä sairaalassa on ihan kiva olla =). Saa levätä aina kuin mahdollista (eli vauva nukkuu), saa valmiin ruuan eteensä (mun mielestä taysissa on ruuat hyviä!), jääkaappi on täynnä välipaloja varten, niin eikä tarvitse pariin päivään miettiä pyykkejä, tiskejä, ruokia ym kotiasioista. Esikoista jouduin olemaan eka yhden päivän käynnistyksessä + viikon sairaalassa synnytyksen jälkeen, silloin alkoi tuntumaan 5. päivän kohdilla että kotiin voisi lähteä. Tokassa olin 2 päivää käynnistelyssä ja sit 2 yötä synnytyksen jälkeen. 1 yön olisin voinut olla enemmänkin :cool:. Ei sillä että pelkäisin kotona oloa / olisin epävarma, mutta siellä sairaalassa saa ottaa rennosti ainakin mun mielestä :D
 
Heippanen,

soitin just neuvolaan, meillähän olisi huomenna ollut sinne aika. Sitä nyt siirrettiin alkuun kahdella viikolla. Ultra-ajan sain ensi keskiviikkoiltaan, joten silloin sitten tulee lopullinen tieto jos sitä ennen ei ala tapahtua mitään. Täytyy sanoa, että oli kyllä aivan ihanaa suhtautumista sekä ultrassa että neuvolassa, pisteet kotiin.

Jos tästä jotain positiivista yrittää löytää niin oikeasti, kyllä se lämmittää että meidän värkeillä nyt kuitenkin selvästi on mahdollista tulla raskaaksi. Yli 1,5 vuotta on jo treenattu ja ekan kerran jotain edes tapahtui.
 
Poppeliini Mä en ole joutunut koskaan olemaan sairaalassa muuta kuin synnytyksen jälkeen ja vaikka se vauva onkin ihana jne. niin sairaalapedit on kovia, mikä saa mun lonkat huutamaan hallelujaa. Lisäksi jälkisupistukset on ihan kauheita, tuntuis että nekin olis mukavampi sietää kotosalla. Ja kaikista inhottavinta on aamuisin rynnätä yhteiseen vessaan tuhatta ja sataa ennen kuin yön "verivarastot" on lahkeissa...:D

Jos vauva voi hyvin, niin en usko että sen hoitaminen kotona ainakaan yhtään työläämpää on kuin sairaalaympäristössä.
Ruoka-asian kyllä kuittaan! Onhan se luksusta saada pötyä valmiiksi pöytään 4-5 kertaa päivässä:)

Olen viettänyt laitoksella ekalta viisi päivää, tokalta muistaakseni neljä ja kolmannelta viisi (vrk sinivalossa), vaikka joka kerta olen kysellyt että milloin pääsen lähtemään...
 
:wave: jokohan uskaltaisin tähän ketjuun kirjottaa...viikkoja tasan 7 kasassa ja laskettuaika nettilaskurin mukaan 29.12 :) maanantaina eka neuvola, tänään vasta sain soitettuuki :whistle: toinen lapsi mulle, miehelle kolmas ja eka yhteinen :heart: np-ultraa jännään myös minä, viime kesänä keskenmeno viikolla 7 : / oireita on ollu tissit tosi arat, pahoinvointia jos nälkä pääsee yllättämään, väsymys...kaikkee löytyy siis...silti on pelko persiis et kaikki ei välttämättä ole ok :( kait se tästä, alkuraskauden ultraan en ole ajatellut mennä että vielä tovin saa jännittääkkin :O
Jepulis mutta iltavuoro kutsuu taas vaikka kuinka väsyttäis :headwall:

käpynen ja laskettuaika 29.12
 
Tervetuloa käpynen :wave:
Eka neuvolakäynti takana!! Aikaa hurahti mennä puolitoista tuntia :D Neuvolatätimme oli niin kova juttelemaan!! Nyt on sitten opusta jos jonkinmoista ja dvd:kin saatiin :)
Varasin myös ajan ensimmäiseen ultraan ja se olisi niin paljon kuin 7.6...Hirrrveeen pitkä aika vielä siihenkin...Saa elää jännityksessä piiiitkään....

Kahlan ja Suurin onni 8+0 :heart: *poks* (vaikka neuvolatäti laittoi mulle 8+1...)
 
cihpsuhIhana:)Mä oon ollut kaikkien komen aikana sairaalassa kaksi vuorokautta vaikka mä oon ollut todella hyvässä kunnossa koitoksen jälkeen (kuin en ois synnyttänytkään) ja vauvakin on voinut oikein hyvin.Kai ne täällä pitää mielellään vauvan ja äidin sairaalassa.koska mä kysyin heti esikoisen synnyttyä että koska mä pääsen kotiin ja kätilö oli silminnähden hämmästynyt niin ettei oikein osannut mitään sanoa ja toisenkin kanssa kysyin hyvin pian että joko voin lähteä.Kolmannen kanssakaan ei onnistunut...no jospa tällä kertaa:D

Muisku musta ponnistaminen on helppoa eikä tunnu missään mutta avautumisvaiheen voisin skipata, varsinkin sen viimeisen sentin ja vaikka sen toisiks vikankin,siihen asti ei niin väliä.

Innuli pidän peukkuja asukkisi puolesta:hug:

Poppeliini kyllä mustakin sairaalassa on ollut ihan mukavaa mutta ainoa mistä en sellä tykkää on se että kun en saa nukuttua siellä.Sänky kahisee kun liikahtaa ja mulle on sattunut sellaiset huonekaverit joiden vauvat on hereillä kun itse koittaa nukkua ja päinvastoin ja päivällä jos koittaa nukkua niin varmasti tulee kuulutus "kanavalla 9 esitetään vauvanhoito video" "lounas katettu" tms.Kotona oon kyllä ottanut ensimmäiset kuukaudet rennosti jättänyt suosiolla vastuun kotitöistä ja ruuanlaitosta miehelle;)

käpynen tervetuloa mukaan =)

Omaan oloon ei ihmeempiä kuulu ja enempää en ehdi tarinoida kun pitää mennä ulos lasten kanssa, mies lähtee omiin menoihinsa:wave:
 
Hmm..sellainen huomio vielä (ei kyllä vaikuta mun tilanteeseen parantavasti) mutta tajusin tänään, että kuukautisten mukaan lasketut viikot ja cb:n testin näyttämät viikot ei ihan täsmää. 18.4 tuli se 3+ tulos ja edelliset menkat alkoivat 18.3. Cb:n mukaanhan tuossa vaiheessa olisi lääkärinmäärittämänkin viikkomäärän pitänyt olla jo yli 5 ja menkkojen mukaan reilu 4 ja ovis olisi ollut reilun viikon päästä kuukautisten alusta.
 
Ihan kivastihan se neuvola käynti meni :)
Synnytystapa arvio edessä ja myös sokerirasitus kun BMI 28.
Positiivinen uutinen oli et meidän äippäpolille on tullu 4D ultra laiteet joten np-ultra sekä rakenne katsotaan niillä :) Eipä tarvii erikseen mennä, vaik tuskin muutenkaan oltais menty :)

Tänään sain ensimmäisen masu kommentin et näkyy jo ulospäinkin :) Kylhän toi hyvin on pömpöllää tost vähä navan alta ja ihan kova jo. Aikaseen näkyy kun esikoisesta tosiaan vast rv20 aikoihin.


Astre ja Tipunen 7+4
 
Innuli Komppaan Eevaa eli älä nyt liikaa mieti, kun vielä toivoa kuitenkin on. tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty.

Mä täällä vääntelen raskauskiekkoa sun puolesta ja mun käsittääkseni nuo cb:n viikot on näyttänyt ihan oikein. Cb:hän näyttää viikot hedelmöittymisestä eikä kuukautisista. Eli kuukautisten mukaisista viikoista pitää laskea se 2 viikkoa pois ja näin tulee cb:n anatamat viikot. Eli jos sulla on kuukautisten mukaan esim. 5+2 niin cb antaa lukeman 3+.

Niisku 8+1
 

Yhteistyössä