***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

ONNEA ihanista vauvauutisista HildaEmilia ja tääl taas :heart:
Ja Belleihana, tsemppiä kovasti :flower:

Susimieli: Huh,olipa hyvä että pohdit tuota sängyn suojausta!!!! Itelle ei oo tullt harmaaseen mieleenkään mutta sehän on tosiaan aika tarpeellinen juttu, varsinkin kun meillä on tosiaan aika uusi sänky! huh,KIITOS!

Laitoin viime yöksi omalle puolelle sänkyä tuplapatjan eli sellainen vieraspatjan oman sijauspatjamme päälle ja ah,kyllä tulikin nukuttua hyvin!!! :D IHANAA kun kerrankin lonkat ei puutuneet puolen tunnin välein, jee! Suosittelen!

Glögi lämpenee juuri kattilassa ja käväisin aamutuimaan ostamassa joulutorttutarvikkeet, hih! Olin niin ilahtunut pienestä pakkasesta ja kuurasta maassa aamulla :)

Miimau&Masuasukki POKS 36+0
 
Belleihana voi miten jännittävää!!! Huomenna syntymäpäivä :flower: Täällä kanssajännitetään!!! Mikä olikaan sulla sektion syynä?... kyselee huonomuistinen.


Ja mahdottomasti onnea uusista pienistä!!!
Täällähän on oikein kiri vaikkei olla vielä edes joulukuussa.

Mulla on huomenna se ulkokäännösyritys. Voi apua tuntuu niin hurjalta kun pikkukaveria pyöritellään tahdon vastaisesti :/ toivottavasti menee hyvin ja oppisi nyt suuntavaiston :)

Viena ja juniori 37+1... täälläkin POKSahdettiin täysiaikaiseksi
 
Hohhoh olipa taas yö :( Niskat niin jumissa ettei särkylääke auta, venyttely ei auta. En sitte saanu kunnolla nukuttua :( Tälläki hetkellä niskaa särkee aivan tajuttomasti :( Kaiken lisäks nenä on tukossa ja senkitakii särkee päätä :( Kylläpä nyt on mua viimeviikkoina koeteltu ku ei mikään yö saa kunnolla nukuttua :( Mielummin tosiaan valvoisin pikkusentakia ku että on tälläsiä turhanpäivisiä vaivoja. Eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin :)

Hyvä ku puhuitte sängyb suojaamisesta taidan laittaa pikkulasten pissasuojuksen jos se edes vähän auttais jos sitten vedet menevät sänkyyn. :)

Baarbi rv 37+0 Jee 3viikkoa laskettuun aikaan! sittenhän se jouluki jo on :)
 
Paljon onnea Jennynny , HildaEmilia ja tääl taas !! :flower:

Kuinka teillä joilla on vedet menny, niin menikö ne vaan yht'äkkiä vai oliko jotain ennakko oireita? supistuksia tai muuta sellasta?
Viimeks ku mulla meni vesi, supistukset alko pari tuntia sitä ennen. Ja vesi meni sitte sänkyyn ja loput vessan lattialle.
Nyt ukko fiksuna vuoras mun kohan sängystä noilla lasten pissisuojilla :D meillä on aika uus sänky....

Lauantaisesta sairaala reissusta asti on supistellu ennemmän tai vähemmän. Kipeämpiä ja ei niin kipeitä.... Eilen kävin lenkillä ja pääsin puoleen väliin asti niin johan alkoi taas supistella. Onneks oli sisko mukana. Kamala jos oisin yksin vaan lähteny tonne pimeään,kun ei täällä ketään liiku,niin jos oisin jossain ojan penkalla ruvennu synnyttämään. hyi! loppu matka tultiin tyylin "viis askelta..supistus..viis askelta jne.." Kotona taas helpotti.

Tulin juuri neuvolasta. Kaikki on edelleen muuten kunnos. SF-mitta oli pysyny ihan samana. 33.5 cm.
Maha oli erittäin pinkeä ja tätsyn oli vaikea tuntea vauvan asentoa kun kohtu supisti koko ajan. Niin ja sitä lapsivettä on niin paljon.
Joka tapaukses, pojan pää on nyt syvällä kanavassa, eikä liiku mihinkään suuntaan enään. Ei enää montaa hetkeä tartte ootella :) Lenkille ei saa enää lähteä, omas pihas saa tassutella hissukseen,mutta mihinkää kauemmas ei saa enää lähteä..varsinkaan yksin. Näin annettiin ohjeita minulle.

m0308 ja jo kovasti tervetullut :xmas: 38+0

ps:14 päivää laskettuun aikaan, 5 päivää esikoisen syntymään ja 10 päivää kuopuksen syntymään =)
 
Viimeksi muokattu:
Viimeyö nukuttu hyvin! Ravasin kyllä pissalla usein ja oli mahatuntemuksia mutta sain aina uudestaan unta.

Sängyn suojaamisen teen tänään, meillä on koko sängyssä sellainen ohut sijauspatja tai sängynsuojus normaalistikkin, paan omalle puolelleni sen päälle avatun pukupussin tai jonkun vettä läpäisemättömän ja siihen päälle vieraspedissä olleen normileveän patjansuojan. Ajattelin että en hikoa niin kun muovi on tuolla välissä ja jos imisi se päällimmäinen suoja lapsivedet.
Annan suojan kyllä olla jälkivuodon ajan myös niin voi nukkua rennommin, ohivuotoja pelkäämättä.

Susimieli ja Pieni 38+2
 
ONNEA TÄÄL TAAS

kävin neuvolassa ja sieltä ne sanoivat ettei 2vkoon tapahdu mitään. Saapa nähdä mutta taitaa se mennä yli LA vaikka onkin supistellut jo paikat pehmeiksi ja kapeemmiksi! jännittävää odotusta siis!!

38+4
 
Onnea taas kaikille jakaantuneille! :flower:

Ja kiitos Miimaulle vinkistä, taidan tehdä itse saman ensi yönä. Eikä haittaa vaikka se varapatja kastuisi, meilläkin alle puol vuotta vanha sänky. Vitsit tuosta nukkumisesta oo tullu mitään enää moneen viikkoon kun lonkkia särkee niin penteleesti :S

Täällä ei oo tapahtunu mitään, harkkasupistuksia tulee jatkuvasti mutta aika tehottomilta tuntuu. Hassua kun ennen viime viikkoa piti varoa kaikkea mikä voi laittaa synnytyksen käyntiin ja sillon kaikki liikkuminen ja ässät jne aiheutti kovia supistuksia ja juostiin päivystyksessä. Nyt kun tämä lapsi sais vihdoin tulla tuolta niin tuntuu että mitään ei tapahdu! Kaikki ässät käytössä ja yks keksittykki vielä (shoppailu, toimi aikaisemmin ;) ) ja muutenki koittanu kyykkiä ja vaikka mitä ja kaikki edistys loppunu ku seinään..

Ainiin ja joku oli jo aikaa sitten puhunut siitä kun vauvan sykkeet nousee makuulla. Mulla oli kans sama edellisessä neuvolassa, muistaakseni huiteli päälle 180:ssä. Minun neuvolatäti ei keksiny mitään syytä sille. Ei se mitään selälläännukkumiskieltoa antanu tai muutenkaan mitenkään noteerannut koko juttua, totes vaan että "hyvä kun laski istualtaan kuunnellessa" :O

Ja huomasinpas että tänään POKSuttiin täysaikasiksi eli 37+0! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Alkaa olemaan jo melko liuta noita syntyneitä...

Sid-84 mulla oli eilen myös synnytystapa-arvio ja lääkäri teki myös sisätutkimuksen. Varoitti jo etukäteen, että ei muuten tunnu sitten kivalta, koska tarkistaa lantion kokoa. Joten on ihan normaalia, että tuo sattuu!

Mut on nyt virallisesti luokiteltu synnytyspelkoiseksi ja saan toivomani sektion. Päiväkin on jo sovittuna, kaksi päivää ennen laskettua aikaa. Mulle olisi kyllä sopinut, että oltais leikattu jo aiemminkin...Sit jos synnytys käynnistyy itsekseen aiemmin, pitää mennä päivystykseen ja sitä kautta sitten leikkuriin. Itse epäilen, että synnytys saattaa käynnistyä jo aiemmin, limatulppaa on vuodellut jo useampana päivänä ja kipeitä suppareita on tullut jonkin verran. Tosin eipä nuo edelleenkään mitään lupaa...

Vierailijoita mä en sairaalaan halua, paitsi siis tietty miehen ja tytön. Tulkoot muut sitten kotiin meitä pällistelemään. Viimeksi ainakin olin niin älyttömän väsynyt ja kipeä, että otti oikeesti päähän kaikki vierailijat. Omat ja miehen vanhemmat oli vielä ihan ok, mutta muut vieraat oli ehdottomasti liikaa! Onneksi täällä käytäntö vissiin muuttunut niin, ettei edes isovanhemmat pääse paikalle, jesh!!

Belleihanalle tsemppiä huomiseen, uskon että jännitää! Ite olen varmaan ihan pistoksissa sektiota edeltävän päivän!
 
Onnea todella paljon kaikki vauvan saaneet :heart::flower:
Kylläpä niitä sitten ropisee aivan valtavasti :)

Me käytiin pienen miehen kanssa neuvolassa eilen ekaa kertaa ja kaikki muutoin ok, mutta täytyy vielä mennä torstaina ylimääräiseen punnitusneuvolaan... Lisämaitoa en oo enää antanut kun on alkanut maitoa tulemaan omasta takaa ja tuntuu vauva siihen tyytyvän :)

Vierailijoita olisi mulla saanut käydä melkein kaikilla niin paljon kun lystättää kun oon aika hyvin saanut olla yksin huoneessa :) Tälläkin kertaa mä olin ainoo neljän hengen huoneessa ti aamusta ke iltaan asti silleen että vierailuaika oli mennyt jo ohi kun tuli huonekaveri...

Hilipatuinen ja vauva 1vko :heart:
 
Onnea paljon jakaantuneille taas!

Mä makaan sängyllä liikelaskentaa suorittamassa. Nukahdin, joten joudun nyt makaamaan tässä toisenkin tunnin.. Toivottavasti liikkeet tulee täyteen eikä tartte enää enempää huolestua.

Shoppailu kuulostaa mukavalta ässältä, sitä mulle huomenna! Saunoisin jos turvottaisi vähän vähemmän. Siivous ei kiinnosta pätkän vertaa ja seksi melkein yhtä vähän.

Sängyn suojaaminen on kyllä hyvä idea, mutta se toimii kuitenkin samoin kuin jos ottaa sateenvarjon mukaan aamulla tai laittaa kumisaappaat, niin sitten ei ainakaan sada. :D
 
Piti tulla vain kurkkaamaan että jokos on lisää vaaviuutisia tullut... hih,en malta yhtään pysyä täältä pois:)

Mut nyt joulukalenterin tekoon - päätin aikani kuluksi tehdä kummipojalle piparikalenterin, njami!

Miimau&Masuasukki 36+0
 
Vesien menosta sen verran, että ei sitten minkään näköisiä ennakkovaroituksia. Olin nukkumassa ja luulin kylkeä kääntäessäni, että lirautin housuuni. :D Yritin sitten nousta mennäkseni vessaan, niin tajusin et sitä tulee lisää ja et se on lapsivettä mitä tulee eikä pissaa... :D Herätin miehen, että hakee mulle pyyhkeen ja sen jälkeen kun nousin, niin tuli "saavista kaatamalla".
 
Onnea vauvan saaneille joita en ole vielä onnitellut:heart:

Huomenna ois eessä synnytystapa-arvio, en kyllä muista koskiko se viimeksi mutta pitänee varautua sitten siihenkin, etenkin jos sattuu sama tekijä kun Sidille :D Vein tuossa pojat mummille yöksi, saapahan aamulla lähteä suoraan lääkäriin niin ettei tarvii enää poikia viedä hoitoon. Ois sitten vapisilta edessä, jos kuitenkin vähän jotain pientä touhuilis. Mun äiti tulee huomenna pariks päiväks LOMALLE :LOL: tänne, eli auttamaan joulusiivouksissa ja poikia leikittämään :) :heart: Ihana äiti, ei täällä varmaan mitään tapahtuiskaan jos se ei tulis. Vauvauutisiakin jo ootellaan, miehen sisko on paraikaa tositoimissa.

Mulla kuulemma roikkuu jo maha tosi alhaalla, äsken sellaisen kommentin sain. Sehän vois selittää sen että alamaha tuntuu repiävän, etenkin kun jalkeilla on pitempään niin tuntuu että vauva tulee justiin tosta mahanahkan läpi :D Hyvä merkki kai tuokin.. Muutoin olo ihan ok, perusärtymys päällä koko ajan. Perjantaille sain ajan verikokeisiin, piti soittaa neuvolaan ja varmistaa että eikös multa vielä pitäny ne vasta-ainejutut ottaa. Neuvolatäti ois jättäny vasta seuraavalle neuvolakäynnille (12.12.!!) näytteenoton, onneks sit kai hoksas itekin et voi olla myöhästä sillon. Tai toivottavasti tää ois jo syntyny sillon!
 
Vesienmenosta, mulla kahdesti lähtenyt vedet yöllä eikä ole varoittanut ollenkaan. Ekan kohdalla luulin että pissasin housuun, toisen kanssa tajusin heti missä mennään. Kiireelle vessaan yritin vaan päästä ettei koko asunnon lattiat ui vedestä :D
Ekan kanssa lähdettiin autolla siaraalaan (matkaa oli n.7-10min), muistelen että housuihin olin laittanut suurimpia siteitä muutaman ja penkin päälle 2-3 isoa kylpypyyhettä, niin vaan kaikkien läpi meni ja kengät märkänä synnärille saavuin :whistle:
Toisen kanssa hulahti niin paljon kotona (odotin kauempaa kun ei supistellut) että taxin penkit vuorasin kunnolla eikä vettä tullut kuin tosi vähän matkan aikana.

Nyt kuulemma vettä paljon. Ja ambulanssi soitettava vesienmenon jälkeen ja makuulla odoteltava. Siinähän siirtävät märkää valasta lanssiin :LOL: Vähän kauhistuttaa kyllä!

Tänään tytön kerhossa kerhotädit sanoivat että maha laskeutunut viime torstain jälkeen. Itse en ole kiinnittänyt huomiota mutta hyvä niin. Ainakin olo on tukalempi kuin viikko sitten, yllättävän rauhallisin mielin odottelen- toistaiseksi :whistle:

Tänään on taas puutarhan ja säärien siistimisoperaatio edessä, se vaan on tän mahan kanssa vaivalloista puuhaa. Mutta tehtävä on :snotty:

Vienetta jäätelökakkua nauttien: 38+4 :xmas:
 
Mulla ei tunnu lantiossa kovinkaan kurjalta vaikka tuo ipana on ollut laskeutuneena jo pari-kolme viikkoa. Odotin jotain "appelsiini jalkojen välissä"-oloa. Ehkä sitten kun kohdunkaula lyhenee? Välillä tuntuu vaan kun pieni puskee päällään kohdun suulle.

Miksei tää jo synny?! Mua ei jännitä tai hermostuta oikein muu kun tämä odottaminen. En ole hyvä odottamaan yleensäkkään mitään, ja tässä on vielä niin paljon odotettavaa että vielä pahempi. 11 päivää laskettuun aikaan.

Kärsimätön Susimieli ja kiireetön Pieni 38+2
 
neuvolassa sain sen verran selville ettei tarvi panikoida jos vedet menee, sen verran telakoitunut on :) sit piti kysyä tyhmiä siitä mitä se pehmeä tarkoittaa neuvolakortissa ja sainkin sitten kuvan kanssa pienen oppitunnin synnytyksen etenemisestä. Ihan hyvä vaan!

mies ei enää suostu tekee ässiä ku sille alko valjeta missä se vauvan pää on jo :D se oli ihan kauhusta kankeena ja yllätys ettei veijari värähdä tähän suuntaan :O
pitää keksiä sitten jotain muuta mikä sais homman etenemään. Tosin ihan samahan tuo on.. 2vkoa ennen tai jälkeen LA tai itse LA. Mut tuntuu niin turhauttavalta tän masun kanssa varsinkin näitä supistuksia on enemmän kuin esikon kanssa. :p
 
Poppeliini, 2B:lle olen menossa :)

viena, syynä kaksi aiempaa sektiota pojat olleet perätilassa, tämä tyttönen on mallikkaasti kyllä raivotarjonnassa mutta suositeltiin ennemmin sektiota ettei tule sisäisiä repeämiä vanhoihin arpiin enkä sitä kyllä ole kyseenalaistanut.

Kiitos tsempeistä, esilääkitys nyt aloitettu.... :) :)
 
Balleihana olin siellä esikoisen kanssa, ihan kiva osasto oli ainakin silloin v. 2008 (2A kyllä myös hyvä). Muistahan että siellä päiväsalissa on sitten iso jääkaappi mistä saa hakea syötävää aina kun on nälkä (myös vaikka yöllä) :p. **jää haaveilemaan siitä jääkaapista...**
 
Onnea Höyhenelle, Jennynnylle, Täällä taas ja HildaEmilialle pikkuisista kääröistä :heart: :flower:.

Eilen oli taas ultra. Ensimmäistä kertaa nyt sitten tuli lääkäriltä puheeksi, että pikkuinen on pieni viikkoihin nähden :ashamed:. Painoarvio oli eilen n. 2700 g. Arvioi, että johtui siitä, että raskauden alussa verenpaineet oli hiukan yläkantissa. Torstaina sitten käydäänkin ensin neuvolassa ja sitten uudelleen ultraan, jossa tarkistavat virtauksia lisää. Samalla selvisi, että koska minulla on tuo rd, niin yliaikaiseksi ei anneta mennä, vaan aletaan tuossa ensi viikolla käynnistelemään synnytystä, jos ei automaattisesti ala :eek:. Lisäksi lääkäri teki vielä pikaisen sisätutkimuksen. Kohdun suu oli vielä kiinni. Täytyy sanoa, että tuo sisätutkimus oli ilkeän tuntuinen ja kaiken huipuksi sitten eilen tuli hieman kuivunutta verta (näkyi pikkuhousun suojassa). Onneksi oli vähäistä.

No siinä pikaiset onnittelut ja omaa napaa.

Lapitar ja kaveri 38+6
 
Here i am... :)
Tänään ollaan sitten käyty äiteen kanssa kaupungilla kiertelemässä..Ostin pojalle nahkatakin ja itselleni H&M:stä vielä yhdet halpis byysat, joita voi synnytyksen jälkeenkin pitää :) Vedin myös 40min lenkin koiran kanssa ja toivon sen tekevän tehtävänsä..Ehkä aiheuttavan vaikka niitä suppareita...*Wink, Wink*

Ja jos se ei niitä aiheuta, niin huomenna kävelen vielä enemmän Martti Ahtisaari-styleen :D

Jotain pieniä suppareita olen alaselässä tuntenut ja alavatsakin tuntuu kovettuvan, joten katsotaan... :)

Kahlan (joka ei vältsisti pääse kuitenkaan NIIIN helpolla kuin luulee... ;) )
 
täällä taas onnea pienestä tytöstä:flower:

Kairi minäkään en osaa jännittää synnytystä yhtään, mies sanoi jo jännittävänsä:)

NewYork noi sanomiset voi jättää ihan omaan arvoonsa koska ei ne siellä neuvolassa oikeasti pysty tietämään milloin se synnytys käynnistyy.Joillakin on vaikka mitä merkkejä ja paikat auki ja pehmeet jo pitkkään ennen la:ta ja silti menee yli ja toisella ei yhtään merkkiä ja seuraavana yönä menee vedet ja synnytys käynnistyy...

Metsätähti ja pikkuinen 37+6 huomenna taas viikot vaihtuu
 
Lapitar -77 täälläkin odotetaan pienen puoleista pikkuista. Oli 2500gr arvio 36+0. Mullakin RD ja mietin että millä perusteilla käynnistävät jos kaveri ei kuitenkaan ole makrosominen eli iso, vaan pieni, vaikka rd onkin päällä. Minulle ei ole vielä kerrottu että käynnistettäisiin rd:n takia (vain jos kasvaa liian isoksi). Onko siulla enempi tietoa?

Juniori 37+1
 

Yhteistyössä