***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

heips

jääny vähän kommentointi ku tässä kaikkea hässäkkää muutto yms...plaaah ei millän jaksas mut ei se auta onneksi kohta muuttoki taas ohi niin pääsee asettuun ja laitteleen kaikki vauvan tavaratki jo paikoileen :heart: :D

Eilen poksu taas viikotki ja nytr mennään jo 26+1 :heart:

mut nyt tarvii alkaa jatkaan laatikoiden pakkausta :kieh:

höyhen ja tonttu 26+1 :heart:
 
Olispa taas niin paljo luettavaa että pysytään noissa viimeisimmissä aiheissa:D
Täällä takana melkonen muutto päivä. Oltiin kaverille muuttoapuna ja eihän sitä malta olla huhkimatta. Alko jo rassaamaan toi jatkuva "älä kanna sitä ku on niin raskas" jankutus. Hyvää tarkottavat mutta eihän tää sairaus ole ;)

Ihana maha on jo kyllä tiellä ja saa olla tarkkana noitten syömisten kans. Hillitön makeanperso ku olen ja nyt on ollu juhlanaiheitaki vähän joka päivä. Täytynee paastota makeista ens viikko niin ei tartte kuunnella marmatusta neuvolassa, tosin vain nätisti on sanoneet toistaiseksi. Täälläki asiakas kyseli että kerkeääkö vielä kerran käydä mulla ennen ku jään ettei varmaan ole paljoa enää jäljellä ja oli aivan kauhuissaan ku sanoin et kyllä tää loppuvuoteen menee. Eräs tuttu mamma rauhotteli että saattaa olla ettei tosta sit kuiten enää paljon kasvaa.. joopajoo!!

Hankinnoista. Täälläki eka ostos tuli ku pinnis saapui. Mulla ois tarkotus vielä vetää tuo tuleva herran huone uuteen uskoon (tapetit pois, kalusteet uusiksi) mut kyllä kai tässä kerkeää. Vaatteita olen ostanu muutaman käytetyn paketin, kaikki koko 62 tai isompaa. Saa sitte sukulaiset ostella jouluvauvalle niitä minihepeneitä, joista kuulemma kasvaa muutamassa viikossa ulos:p Kaikki muu oliski hankkimatta, joten on täällä muitaki "maltillisia"

Vauvan asennosta ei mitään selvää hajua. Jonku verran hahmottaa kummalla puolella on mut muuten kenkii jokapuolelle. Meillä rauhottuu ihan mukavasti ku laittaa kädet vatsalle. Vain muutaman potkun on suostunu isälleen antamaan.

Mammaloma tuntuu vielä niin ajatuksena ihanalta ajalta ku on aina toi kalenteri täynnä et sitte saa vaan olla, mutta ei se varmaan ihan noin mee:D Kalenteri vaan täyttyy eri asioista sitte.

Perhevalmennus tarkottanee siis myös synnytysvalmennusta. Mieheni pelkää koko ajatusta ihan hirveesti mutta toivoisin että rohkenis tulla mukaan. Aion ainakin kysellä asista ens kerralla neuvolassa, niin jos saisivat valettua rohkeutta tähän isukkiin. Mulle noi sairaalat on tuttuja niin ei jotenki edes mietitytä koko asia.

Olihan mulla kysyttävääki arvon mammat. Jokos muilla rinnat "vuotaa"? Täällä oikeen rasittavuudeksi asti saunan jälkeen toinen rinta vetistelee. Muuten vielä suht vähän mutta toi sauna näyttää vaikuttavan:confused: Kärsiikö muut samaisesta vaivasta??

Nyt kutomaan peitonriekaletta. Kivaa tulevaa viikkoa kanssasisaret:wave:

Bellaella & Siemen 24+1
 
Pitihän vielä muutamaan aiheeseen ottaa kantaa..

Itse kampaajana en voi ymmärtää että miten voi päästää asiakkaan surkeana poistumaan. Olipa sitten kyseessä hieman liian keltaiset raidat tai sen kriittisen puolisenttiä liian lyhyt otsis niin jotenki yrittäsin korjata virhettäni (ja näin olen aina tehnytkin). Todellaki hinnasta hyvistystä tai jotain muuta kuten ilmainen hoito jne. Eihän se tukkaa takasin tuo mutta hyvittää edes vähän. Aina näitä sillon tällön kuulee, väärinymmärrystä tai mitä millonki..

Se linea negra on ollu mulla aina:LOL: mutta nyt sitte tosi selvänä kyllä.
Kummit Eipä kyllä olla puhuttu vielä ollenkaan, mut eiköhän noita halukkaita sitten löydy. Ihan vain pari sellasta jotka oikeesti pysyy elämässä, eikä mitään tän hetken parhaita kavereita. On nähty niin monesti vierestä miten siinä käy:(

Niin ja se sokerirasitus on täällä n. 26 viikolla mullaki. Tekevät se kaikille kai. Mulla ainaki on arvot ollu kaikilta osin hyvät tähän asti.

olipas siinä taas jaarittelua kerrakseen|O
 
Viimeksi muokattu:
Toista ja tällä erää viimeistä yövuoroa viedään. Onneksi, olen niin poikki että melkein itku pääsee :ashamed: Ei tää vaan ole mun juttu eikä varsinkaan raskaana..

Eilen koko päivän oli maha ihan kipeä, yhdistän sen jotenkin valvottuun yöhön ja epämääräiseen syömiseen jne. Pieni ainakin hyvin vauhdikas ja potkii minkä ehtii. Tää kaveri taitaa pyöriä aika paljon koska potkut tuntuu ympäri mahaa. Eli tuskin vaan on perätilassa niin kuin tämän viikon ultrassa..

Saatiin sitten mukava yllätys: tytölle iski kauhea vesirokko eilen. Meni yökylään la ja ilallla jo muutama näppylä ollut mutta kummitäti luullut hikinäppylöiksi kunnes su aamulla valkeni totuus.. Ei mitään hajuakaan mistä tullut, mutta ehkä se on hyvä näin 3 vuotiaana saada kun vasta myöhemmin. Tytön pk:ssa oli kyllä keväällä kahteen otteeseen liikkeellä kyseistä rokkoa mutta tyttö ei saanut ja nyt ei tiedetä mistä edes tullut :D
Eihän tässä muuten mitään, mulla enään ke iltavuoro ja jään kotiin mutta joudutan olemaan viikon eristyksissä kotona lapsen kanssa, tulee pitkä viikko meille (pitkä huokaus) :whistle:
Muutama kaveri ilmoittautunut hakemaan rokkoa lapsilleen joten saadaan seuraa edes silloin ;)

Muuten ei tänne ihmeempää.
Maha senkuin kasvaa, muutto kk sisällä edessä eli tohinaa riittää :)

Mutta jos kahvin ja hesarin kimppuun kävisin ennen aamuvuoron tuloa, sitten pääsen OMAAN SÄNKYYN! :heart:

pikkuinen 25+3 :heart:
 
Hyvää huomenta :)

Kummeista Me nyt ajateltiin kastaa meidän vauva vaikka ei kumpikaan kuuluta kirkkoon, erotkoon sit ite kirkosta jos ei halua siihen kuulua. Mun pikkusisko on tuleva sylikummi, kaks kummia pitäs vielä jostain keksiä. :)

Täälläkin tissit vuotaa jo ihan kiitettävästi. Pitää jo ostaa niitä suojia. Että varmaan maitoa tulee riittämään sit ku imettää.. :)

On: Taas on yks kauhee yö takana, vessassa saa rampata koko ajan (tunnin välein), mitenkään päin ei oo hyvä nukkua, meidän neiti on kauhee potkimaan ja pyörimään öisin. Ihan pelolla ajattelen mitä se loppuaika tulee olemaan, jos nyt on jo tällästä. :D Keskiviikkona olis kelaneuvola, en millään malttas odottaa sitä äitiyspakkauksen saantia. :)

Ihanaa päivää teille kaikille :)

- Sokruli ja pieni neiti 23+0 :heart: *Poks Poks* -
 
Huomenta kaikille!

Viikonloppu meni lauantaina siivoilessa, seuraava yö valvoessa (siivouksen takia kipeytynyttä lantionseutua) ja sunnuntai levätessä, lueskellessa ja neuloessa. Varsin monipuolisesti sujuneet vapaapäivät siis :D

Kummeista Ei olla mietitty oikeastaan kuin yksi valmiiksi. Oma kummipoika pääsi ripille toissa kesänä, ja aiotaan pyytää hänet poikakummiksi. Tosin tehdään se vasta vauvan synnyttyä.
Loput kummit ovatkin kovasti mietinnässä, sillä meidän molempien sisarukset on "jo käytetty" edellisille lapsille. Tai sitten kummilapsitaakkaa on jo niin paljon, ettei viitsisi kiusata. Se on nimittäin aika lujassa (ainakin täällä pohjoisessa) tuo perinne, ettei kummiudesta saa kieltäytyä. Aika tyhmää, vai mitä?

No, sitä ehtii vielä miettiä...

Voimia alkuviikon "selätykseen" kaikille!:wave:

Jennynny 26+1
 
Heips taas pitkästä aikaa!

On niin paljon kiireitä ettei ole ehtinyt tänne taas kirjoitella. Hyvä jos kaikkien jutut ehtii silmäilemään.

Kummeista. Mietitty on, mutta ei kysytä ennen kuin lapsi on syntynyt. On jotenkin mukavampi kysyä sitten kun lapsi on maailmassa. Esikoisen kummeille kerrottiin nimi siinä vaiheessa kun pyydettiin kummeiksi, muut saivat jännittää kastetilaisuuteen asti. Samoin tehdään varmaan nyt.

Hankinnoista. Kovasti tekisi mieli jo ostella pikkuiselle kaikenlaista, mutta koitan malttaa mieleni. Haluan tietää sukupuolen ennen sitä. Seuraava ultra on muutaman viikon päästä ja jos silloin pikkuinen sitten näyttää haaransa. Kovasti odotellaan sitä.

Linea negraa ei ollut esikoisesta eikä ole nytkään.

Liikkeet. Niitä tuntuu välillä liiankin kanssa. Vauveli on todella aktiivinen liikkumaan kuten esikoinen aikanaan. Edelleen on luonteeltaan kova menemään.

Äitiyslomasta. Odotan sitä pienellä kauhulla. Esikoinen oli todella huono nikkumaan. Päiväkirjaa olen lueskellut nyt ja siellä on merkintöjä 1-2kk iästä, että meni päiviä ettei nukkunut päiväunia lainkaan. Yöunilla oli mittaa yhteensä 7-8h ja siitä pois heräämiset tunnin välein puoleksi tunniksi syömään (vauva kyllä torkkui mutta itse ei voinut nukkua). Omaa aikaa ei todellakaan ollut enkä voisi kuvitella jättäväni mitään tekemistä äippälomalle! Vauva torkkui vain sylissä ollessaan tai vaunujen liikkuessa. Nyt lohduuttaa ajatus siitä, että haasteellisempaa vauvaa ei enää voi olla. Eiköhän sitä toisesta yhtä haastavasta vauvasta selviä kun on yhdestä jo selvinnyt. Tosin esikoinen on edelleen 1v "sylivauva". Mutta toista ei olisi tehty ellei olisi uskoa siihen että pärjää. Ihanaahan se vauva-aika on alun jälkeen. Vauvat on kyllä erilaisia ja kannattaa varautua siihen että omaa aikaa voi olla kyllästymiseen asti tai sitten on aivan rätti-poikki-väsynyt. Sen näkee sitten millainen oma kullannuppu on. Sitä on turha stressata etukäteen!

Lumine
 
Kohdunkannattimet saivat mut ulvomaan kivusta muutamaan otteeseen tänä aamuna, vissiin joku löystyminen taas menossa, edellisistä vihlonnoista olikin aikaa.

Supistuksia On yksi tai kaksi päivässä, kivuttomia, maha vaan menee kovaksi.

Vauvan liikkeet Melkoinen myöryäjä toi meidän epeli, viime yönä se piti jotain jumppaa useamman tunnin, ja äitinsä siinä samalla hereillä. Aamulla huomasinkin että maitoa oli taas herunut yöpaidan rinnuksiin:rolleyes: Intensiivinen vauvan ajattelu saa siis hanat auki.. :D

Vauvan kasvu Neuvolan oppaan mukaan tässä seuraavien viikkojen aikana vauva kerää painoa kilon! Tällä viikolla painaa about 800g ja rv 33 1800!

Äitiysloman puuhista Ajattelin alkaa virkkaamaan isoäidin neliöitä ja väkertämään peittoa pojalle, sitä tulee ehkä viimeisteltyä vielä äoppälomalla.. Nyt olen neulonut joululahjaksi villasukkia, kolmannet jo tekeillä. Viidet pitäisi yhteensä tehdä..

Susimieli ja Pieni 25+1
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Tervehdys!
Mulla ilmeisesti nuo kohdunkannattimet (?) joutui koetukselle öisin kyljellä nukkuessa. Ylempänä oleva puoli oli tosi kipeä ja heräsin siihen tuskaan. Nyt oon nukkunut hyvin muutaman viikon, kun tajusin laittaa vatsan alle ohuen tyynyn tai peittoa tueksi, ei veny enää. =)
Öisin herään vain kerran pari vessaan, sama oli jo ennen raskautta. Myös kyljen vaihto on sellainen pikkuoperaatio, että siihen herään, mutta uni jatkuu samantien. Vauvan liikkeet ei valvota.

Maitoa ei mulla vielä tule, ei ole tullut aiemmistakaan ennen synnytystä.
Äitiyslomalle ei ole mitään ihmeempiä suunnitelmia, kotiäitiys jatkuu kuten tähänkin asti, tuskin huomaan sitä muuten kuin pankkitilillä! :D (No toki sitten kun vauva syntyy niin elämä taas muuttuu.;))
Susimieli Hyvä idea, että joululahjoja voisi jo alkaa väsäämään. Ei sitten tule hoppu, jos kävisi sellainen ihme, että vauva syntyisikin jo ennen laskettua aikaa... =)

Hippuliinu ja Villis 22+6
 
Heipat!
(.) Jälleen takana yksi todella huonosti nukuttu yö. Tai siis ei oikeastaan ollenkaan nukuttu... Ehkä 3 tuntia pätkissä. |O
Ja aamulla sokerirasitus. Sinänsä meni hyvin, että sainpahan nukkua työajalla! :D

Labrahoitaja kertoi ihan heti katsottuaan mun väsymyksestä venähtänyttä naamaani, että tuohon viereiseen huoneeseen pääsee kyllä makuulle, jos on tarvis. Ensimmäisen odottelutunnin sinnittelin odotusaulassa, mutta toiseksi tunniksi sitten menin nukkumaan... Ja todella nukuinkin, vaikka ympärillä viereisissä huoneissa hälisi! Nyt sitten yritän kestää loppupäivän täällä työmaalla nukahtamatta ja toivon todella, että ei tarvitsisi pyytää enää sairaslomaa. Perjantaina lääkärineuvola, joten sitten pitää katsoa tilannetta varmaankin. Ja saanen tulokset noista testeistä...

SariP ja Pömppä 26+3
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Täällä jälleen neuvolakäynti takanapäin.Seuraava käynti onkin sitten kuukauden päästä ja sen jälkeen onkin ne käynnit jo 2 viikon välein.Onpa mennyt nopeesti aika,nyt sen huomaa,kun jo neuvolakäynnit pian tihenee.

Mutta neuvolassa siis kaikki taasen ok.Pikkuinen oli kovin liikkuvalla päällä ja monotti doppleria minkä kerkesi :D.Sykkeet olikin 155. Sf-mitta oli nyt tasoittunut,viimeksi kun huiteli pitkälti yli yläkäyrän.Nyt oli sitten tippunut ylä- ja keskikäyrän väliin,ollen 25cm. Kuulemma normaalia,että ensin pompsahtaa isot luvut ja sitten tasoittuu.
Pissa ja verenpaine ok,samoin hb,joka oli 123.Olisin edelleenkin voinut lyödä vetoa,että olisi laskenut,koska väsynyt olen edelleen.Mutta eih...en vieläkään "pääse" rautakuurille.No en mä sitä oikeasti toivokkaan,mutta jotain helpotusta kuitenkin haluasin tähän ainaiseen väsymykseen |O.
Sitten palautin sen lomakkeen synnytyspelkopolia varten ja sinne sain nyt sitten lähetteen.Postitse tulee aika kotiin sitten.On se hyvä päästä puhumaan tuosta "pelosta".Toivon todella,että siitä käynnistä on myöskin jotain hyötyä oikeasti.

Nyt sitten odottelemaan ensi viikon perjantain ultraa ja esikoisen tarhan aloitusta.Palaanpa taas paremmalla ajalla asiaan...


adalmiina ja sitso 26+5
 
Heipsan!
Tuosta maidon tihkumisesta...Itselläni ei vielä mitään sellaista, mutta toinen nänni on kuin...miten sen nyt sanoisi halkeillut... Se ei ole kipeä eikä mitään, mut pitäiskö nyt sit rasvata sitä ja millä? Hieman aristavat molemmat rinnat ovat muuten (ei siis nännipiha alueelta...)
Tänään varasin toiseen sokerirasitukseen ajan :) se olis sitten ensi kuussa, just silleen sopivasti neuvolakäynnin ja lekuritutkimusten välissä!
Alkaa jo muuten pikkuhiljaa huomaamaan noi ajat, milloin vauva on hereillä =) Mahtaakohan sama hereillä olo rytmi jatkua synnyttyään?
Soitin tänään tarkistus soiton Kelaan, kun sieltä tuli lappu että äitiystodistus puuttuu, vaikka sen viime viikolla vein... :mad: Noh, soittaessa selvisi, että kaikki oli ok ja hakemukset vetämässä :)
Nyt siis jään odottamaan äitiyspakkauksen saapumista :heart:

Kahlan ja rakas rv.23+5 :heart:
 
Nukkuminen, mä nukahdan nopeasti illalla mutta sitten kun herään jossain vaiheessa (yleensä vain kerran yössä) vessakäynnille niin sen jälkeen on hankala saada unta ja pikkuinenkin alkaa sen jälkeen jumppailemaan. Hieman yökohtaista mutta aamuyöt tulee nukuttua vähän kehnosti.. Liekö siitä siiten johtuvaa mutta olen päivisin aika väsynyt. Päikkäreitä voisin nukkua joka päivä. Missä on se aktiivinen ja virkeä keskiraskaus? Mulla oli sellainen muutaman viikon duracell-vaihe mutta nyt tuntuu että väsymys on taas vallalla.

Makeannälkäkin vaivaa, en ole ennen ollut mitenkään limppareiden perään mutta nyt niitä tekee mieli joka päivä, samoin karkkia voisin mussuttaa.. Aika paljon olenkin herkutellut, mutta en sentään joka päivä. Hieman ensi viikon maanantain neuvolan punnitus hirvittää.. Vaikka vaatteet ei ainakaan kyllä purista tavallista enempää.

Unohtui edellisestä viestistä sanoa, ostettiin pinnasänky! Käytetty Brion valkoinen sänky, löytyi vihdoin sellainen jossa on laskettava laita. Sänky on anoppilassa Tampereella nyt, saadaan se mukaan seuraavalla kerralla kun mennään käymään siellä. Pikkuhiljaa voinee alkaa pikkuisen nurkkaa sisustamaan makkariin tulevina kuukausina :) Enää puuttuu hoitopöytä makkariin ja toinen kylppäriin. Muuten onkin isot hankinnat tehty. Pyllypyyhkeitä ja sellaista pientä sit on vielä hankittava lähempänä.

Susimieli ja Pieni 25+1
 
Neuvolassa käyty ja kelan paperit saatu ja postitettu- nyt ei muutakun odottamaan äippäpakettii. Paino oli noussut ihan hurjasti, 800g/vk :saint: vaikka olen lisännyt liikuntaa ja katsonut vähän syömisten perään. Ei se neuvola täti kyllä siitä mitään sanonut. Onneks on ihana ja ymmärtäväinen eikä sellanen joka napisisi kaikesta. Rautakuurille laitto, vaikka oli hb vielä 123. Toivottavasti vähän auttaisi tähän väsymykseen:) sf mittä oli 21cm eli keskikäyrillä mennään.

Nukkuminen on todella heikkoa täällä, illalla kyllä saan unta ihan hyvin, mutta aamuyöstä 4 - 5 aikaan herään eikä uni tuu enää millään. Päiväunia kun ei voi nukkua, niin oon töissäkin ihan koomassa. No jospa tää tästä:) Vauvalla ollut tänään aktiivinen päivä, potukuja satelee vähän väliä.

Poppeliini, päivittäisitkö mulle varovaisen poikalupauksen :p

Joulumamma ja vauva 22+3 <3
 
Joo näköjään...
Piti vain ilmottaa ettei tän päiväsessä ultrassa polilla löytynyt mitään uutta. Aivokammio on laajentunut edelleen. Ei siis ole normlisoitunut, muttei myöskään suurentunut. Kontrolleja jatketaan ja pidän kädet ristissä ettei muutoksia tapahdukaan. Lekuri sanoi että jos tuo löydös pysyy tuollaisena niin siitä ei pitäisi hyvin todennäköisesti aiheutua vauvalle mitään häiriötä. Mitään varmaa ei voida tietysti sanoa ennenkuin lapsi on syntynyt. Myöhemmin käymme vielä kai lastenlääkärin juttusilla siitä miten toimitaan synnytyksen jälkeen. Mutta tämä siis tällä erää.

Ei jaksa enää muuta kirjottaa kun äskönen teksti tosiaan hävis kun tuhka tuuleen...

Muisku 25+1
 
Nukkuminen täällä sujuu ihan hyvin, jos yöllä sattuu johonkin heräämään ( Hyvin sikeä nukkuja) niin vessassa tarvii kyllä käydä muuten on aamulla kupla otsassa. Tipi (vaikka kuulemma jumppaa öisinkin) ei siis pidä mua yöllä hereillä. Nyt on kylllä ollu muutamana yönä niin villejä unia et ne on herätelly kesken yötä ja sit kun luulee vielä että kello soi kohta niin se onkin vasta 12 tai vastaavaa.

Kohdunkannattimet alkanu vaivaamaan, luulin jo itseäni epänormaaliksi odottajaksi, heh.
ja tänään lähti jalka alta kun oikeeseen nivuseen ja tohon häpyluunkiinnittimeen? sattu niin älyttömästi. ei kiva. jos se tästä.

Makeannälkä täällä ihan mieletön! nyt oon yrittäny ja jonkun verran onnistunut jättämään karkit kaupan hyllyyn mut sen sijaan oon alkanu leipomaan kaikkia herkkuja ( no niissä ei oo niin paljon lisä-ja säilöntä aineita)


Meillä oli lauantaina ekstemporee hemmottelupäivä miehen kanssa. käytiin kattomassa autot 2 (3D)ja sen jälkeen ravintolaan syömään :D lääkärin määräyksestä.
Vaunuja päästään kattelemaan viikonloppuna tädin kanssa helsinkiin. Jovi airit on kyllä vahvana mielessä jos vaikka pääsis reissussa koetyöntelee niin jos on vielä hyvätkin niin sit tilata sellaset :) niitä vaan ei tunnu olevan missään ?? joku oli tilannu ora taigat jotka käsittääkseni melkein samat vaunut mut heittoaisalla :>


Hauskaa alkanutta viikkoa :) Kista & Tipi 25+4
 
Täällä maitoa ei ole tihkunut mutta nännien päällä on ikään kuin kuivunutta vaaleaa töhnää, maitoa? Vähän on myös jollakin tavalla "halkeilleen" näköiset nännien päät minullakin. Ceridalia siis kokeilemaan!

Linea negraa ei näy mutta navan ympärillä on jonkinlainen tosi haalea "mustelma", mikähän ihme se vois olla? Onko muilla kokemusta? Voisko olla noita hormooniperäisiä juttuja raskaudessa?

Öisin heräilen pari kertaa vessaan mutta onneks vaavi ei vielä potki niin lujaa että pitäis hereillä sen jälkeen: työpäivät on kyllä niin järjettömän pitkiä että se varmaan mua väsyttääkin niin että uni kyllä maistuu ;)

Vaunut olis seuraavana hankintalistoilla ja voi apua,siinäpä vasta homma!!! Miten ihmeessä sitä osaa valita?!?! Mulle on tiedossa paljon kävelyä vaunujen kanssa lumessa ens talvena joten osaisiko joku suositella vaunuja? Kannattaako hommata pumpattavat vain täyskumipyörät? Joku sanoi että Orat olis painavat ja toinen taas suositteli niitä mutta kertoi että Crescentit ovat heikkolaatuisia. Mites Brio? Emmaljungat? aaaapuuuuva! Lähinnä tarttisin varmaankin hyvin lumessa kulkevat/kevyet? (ja tietty nätit ;))

Äiti oli löytänyt kirppikseltä sitterin 6eurolla, jee!
 
Miimau mä ostin esikoiselle aikoinaan brion kombit ilmakumipyörillä ja teleskooppi aisalla ja olen ollut niihin enemmän kuin tyytyväinen:)Kulkee maastossa kuin maastossa isojen renkaiden ansiosta ja ovat tilavat ja hyvin jousitetut.Parhaalla ystävälläni täällä on Orat ja viime talvena täällä niillä ajeli ja täällä ei todellakaan tuo jalkakäytävien auraus (niin mikä auraus?) oo mistään kotoisin joten täällä ois sukset kätevät itselle että pääsee liikkumaan niin hän ei valittanut että ois raskaat ja nyt hankki oran tuplat kun niin tykästyi Oriin:)Kaverila helsingissä oli Emmalgungat niin ainoa mitä manas oli heikko kiinnitteinen tavarakori joka tippui kesken kaiken ja eivät kuulemma oo niin joustavat kuin briot (hänellä on aikaisemmin ollut ne ja haaveili vaihtavansa ne emmaljungat takaisin brioihin) mutta sitä saa niin monella rungolla etten osaa sanoa miten ne muut rungot joustaa.Mut itse kyllä tykkään briosta ja niillä on kevyt liikkua myös lumessa ainoa vaan mihin kannattaa todellakin brioissa kiinnittää huomioo on se että näissä jossakin uudessa rungossa oisko ollut habby on jarrut muovia ja ne ei ystävän kokemuksella kestä eli älä vaan osta sellaisia koska ne on rikki alta-aikayksikön:/Meidän yhdistelmissä on vielä metalliset ja oikein hyvin on kestänyt myös orassa on metalliset jarrut,kannattaa kiinnittää huomioo ja sitten siihen kannattaa kiinnittää huomioo että jos teet rattaiden/vaunujen kanssa ruokaostoksia niin onko yhditelmissä metallinen tavarakori vai kankainen koska se kankainen ei ole yhtään niin kestävä kuin metallinen.Jotkut kehuvat ilmakennopyöriä parhaiksi koska ne on kevyet eikä puhkea mutta meillä on toiminut ilmakumipöyrät mutta täällä maalla ei juuri oo lasinsirujen vaaraa ja kerta vuoteen pumppaus riittää.täyskumipyörät on esim.mukulakivillä tai epätasaisella työnnettäessä aika kovat ja vauva hyppii kyydissä.Zemppiä vaunujen etsintään:)

Vauvalla on hikka ja mulla silmät ristissä joten jää tarinoimaan enempää:wave:

pikkuinen 23+5
 
Mun masusta taas on tullut kommenttia lähinnä että "missä se on?" :D Minä oon vielä kilon alle lähtöpainon suunnilleen ja ei tuo ole kamalasti eteen pompsahtanut. Minä oon kai sen verran levee kroppanen, vaikka miehen mielestä on vyötäro hoikempi nyt, että se kohtu uppoaa aika hyvin vatsaan. Mutta kyllä tämän vauvamasuksi erottaa kun pitää vartalonmyötäistä vaatetta ja pääsee vatsan muodon erottamaan. Minä nautin siitä kun ei tarvi peitellä makkaroita löysillä vaatteilla! :)

Äitiysrahahakemuksen sain vihdoin tänään vietyä palkanlaskentaan, josta se toimitetaan edelleen kelaan :) Ehkä parin viikon päästä siis vois olla ihanan pakkauksen haku edessä <3 Työkaveri oli nähnyt unta että meille tulee poika, mutta saa nähdä, mulla ei mitään tuntoja ole niin varmoja. Tai oikeestaan sillain on että takaraivossa on että tää on ihan saleen poika, mut mietin kuitenkin, että olispa toisaalta kiva kun olis tytön tyllerö.. Mutta yhtä kaikki, pääasia että terve on! Pikkuveljeni 7 vuotta odottaa meille poikaa ja on siitä lähes varma. :)

Kahden viikon päästä olis meillä myös se sokerirasitus toistamiseen PCO:n ja ylipainon vuoksi. Ei se viimeksikään mikään paha nakki lopulta ollut. Nyt on tasoittunut olotkin, vaikka joskus tulisi pitkä ruokavälikin. Tosin yritän pitää yllä sitä usein ja vähän kerrallaan syömistä kun on se vähän terveellisempää kuin se kerran päivässä jättimättö.. Uuden ruokarytmin ansiosta on tämä painokin pysynyt toistaiseksi miinuskiloissa, vaikka mistään en ole luopunut.

Siskolta sain tänään kangaspaloja kestoliivinsuojia varten ja meinasin jos tällä viikolla saisi eka huushollin taas kuosiin viime viikosta (ei oikeen iltavuorossa tule kuin tehtyä sotkua :D ) niin vois sitten saada keittiön pöydälle tilan ompelukoneelle ja aloittais tuollasesta yksinkertaisesta, kun ei oo sataan vuoteen suoraa tikkiä kummempaa ommellut.. Niin ja mulla ei ole hanat tiputtaneet tippaakaan, joten käyttöön niitä en vielä tarvitse, mut onpa sitten valmiina. Kai niitä parikymmentä paria kannattaa olla jemmassa??

Jaahas.. Unen näköä päin taas mentävä.. toivottavasti unet olis jo vähemmän vilkkaita, niin olis unikin syvempää ja virkistävämpää! Kauaa ei tätä jatkuvaa "kevytunta" jaksa..

moksukka ja pieni 24+1
 
Kummeja ollaan mietitty ja kolme olisi sellaista, jotka ehdottomasti haluaisin. Sen lisäksi ollaan mietitty, pyydetäänkö yksi miehen pitkäikäinen tuttu vai yhteinen tuttava pariskunta (joiden nuorimmalle ollaan kummeja). Onneksi on vielä aikaa. Pyydetään varmaankin kummeiksi sitten lähempänä laskettua aikaa tai syntymän jälkeen.

Ristiäiset minulla jo kummittelee takaraivossa. Meinaan vain, kun mies halua pienet juhlat eli melkeinpä vain kummit. Itse taas haluaisin paikalle isovanhemmat ja molempien sisaret ja mahdolliset ulkopuoliset kummit (jos ei ole sisaret kummeina). Ongelmahan tässä minun päässäni on se, että appivanhemmat ovat eronneet eikä tule kovin hyvin toimeen. Mietin koko ajan, millainen ilmapiiri sitten ristiäisissä on tämä vuoksi. Molemmat ovat kuitenkin ilmoittaneet tulevansa ristiäisiin. Lisäksi epäilen, että miehen sukulaiset kuvittelee, että he majoittuvat meille ristiäisten ajaksi (tulevat kauempaa). Tosin olemme jo päättäneet, että ketään emme majoita. Ihan tarpeeksi varmasti tekemistä ilman yövieraita. Toinen ongelma minulla on, että miehen veljen tytär on jo aikuinen ja naimisissa, joten häntä en haluaisi kutsua. Jos olisi alaikäinen ja asuisi edelleen kotona, tottakai hänkin olisi tervetullut. Kuitenkin haluaisin pitää mahdollisimman pienet ristiäiset (mikä minun suvullani ei ole ihan helppo homma). Mutta jos en kutsukaan häntä, kuinka sitten miehen veli vaimoineen suuttuu. Omilla siskoillani on kuitenkin alaikäisiä lapsia, jotka kuitenkin sitten tulevat ristiäisiin. Olen laskenut, että minun vanhemmat ja siskot lapsineen tekee jo 12 vierasta ja miehen puoli (ilman veljen tyttöä ja miestä) tekee 5 henkilöä. Lisäksi mahdolliset kummit perheineen tekee 4 tai 5 henkilö lisää. Eihän se kaksi ihmistä niin paljoa lisätyötä tee, mutta silti. Mies on kyllä sanonut, että ei näitä asioita kannata vielä murehtia, mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa :ashamed:

Hankintoja ei olla vielä tehty, mutta päätetty mitä hankitaan (vaunut, kaukalo, sänky ja hoitopöytä). Helpottaa, kun ei tarvitse tehdä muuta kuin käydä ostamassa, eikä tarvitse pähkäillä mitä ostetaan. Pikkuhiljaa olen alkanut miettimään myös vaatteiden hankintaa, mutta odottelen vielä vähän, että on säilytystilaa, mihin laittaa ne ;).

RD takia oli ultra tässä viime viikolla ja kaikki oli kunnossa. Nyt tosin tulee laskut ultrista tästä lähin, mikä ei ole niin mukavaa : /. Ensi keskiviikkona on sitten neuvolalääkäri. Kaveri liikkuu toisina päivinä enemmän kuin toisina. Mies kun yrittää tuntea potkut, niin kummasti kaveri rauhoittuu.

No joo, täytyy jatkaa töiden tekoa.

Lapitar ja kaveri 25+6 (huomenna poksuu jälleen viikot =) ja LA lähenee)
 
Muisku78 onneksi ei ollut suurentunut enempää ja lääkäritkin taisivat olla aika toiveikkaita. On varmasti huoli synnytykseen saakka, joten voimia. :heart:

Katsooko muuten kukaan muu näitä synnytysohjelmia, esim.vauvan tarina (oliko se niin?)?
Mitä mieltä olette?
Mä olen koukuttunut :D ja nappaan levylle aina, katson sitten kun kerkeän.
Ekassa raskaudessa en halunnut kuullakaan mitään synnytyksestä ennen kuin ihan loppuraskaudessa vasta. Taisi pelottaa sen verran. Valmennuksen synnytysvideokin sai pelon väristykset kulkemaan, vaikka se nyt oli niiiiiin iisi. :D
Vähän sitä ihmettelee noita erilaisia synnyttäjiä ja synnytyksiä. Toiset on pumpattu puudutuksilla ja lekuri sitten kertoo että hei nyt sä synnytät. :D
Ja sitten on niitä ääripäitä, jotka huutavat ja karjuvat niin että pakko laittaa äänet pois telkkarista! Mutta kaikista tulee sellainen olo, että se synnytys kestää pari minuuttia... Vaikka eihän siinä niin ole väitettykään.
Ja sitten toinen outous on, että siellä synnyttämässä on usein mukana koko suku. Lapsetkin käyvät vielä moikkaamassa ennen ponnistamista. :O Itse en kyllä ole halunnut ylimääräistä porukkaa sairaalaan, ennen vauvan syntymää. Mies on toki aina ollut mukana ja sitten kun ollaan osastolle päästy niin jossain vaiheessa lapset ja lähimmät sukulaiset ovat käyneet moikkaamassa.

No, synnytykseen nyt on vielä "hetki" aikaa, mutta tulipa mieleen. =)

Hippuliinu ja Villis 23+0
 
Äitiysrahapäätös tuli mulla noin 2 viikossa. Ihan kivat rahat on taas tulossa =). Saan siis samat rahat indeksikertoimella korotettuna kuin kahdesta edellisestä lapsesta. Äitiysavustus tuli jo rahana tilille, tosin sekin on jo tainnut mennä suurimmaksi osaksi etukäteen kirpparihankintoihin..

moksukka varmasti 20 paria kestoliivinsuojia riittää. Itsellä oli vain 3 paria ja niilläkin pärjäsin kohtuullisesti (käytin myös osittain tavallisia suojia), tosin en ihan alusta lähtien niitä käyttänyt kun oli niin vuotavat rinnat. Täällä ei vielä vuoda rinnat, ihan pintä kirkasta nestettä saa tulemaan kun puristaa muttei sen kummempaa.

Miimau meillä on emmaljungan citycrossit ilmakumipyörillä. Ei oo kyllä lapsi koskaan erityisesti pomppinut niissä vaikka epätasaisella ollaankin menty. Meillä on erikseen citykoppa ja oon kokenut sen tosi hyväksi ja kevyeksi vaihtoehdoksi =). Ratasosan kanssa ehkä vähän jo isohkot, mutta hyvin toimivat. Itse en voi kuin suositella. Ainut mitä olen joskus kaivannut on heittoaisa, mutta muita vikoja en ole havainnut.

Joululahjoja olen jo vähän alkanut suunnittelemaan. Lapsille on jo vähän tiedossa mitä ostan, varmasti viimeistään syyskuun lopussa-lokakuussa alan niitä ostamaankin.

Kummeja ei olla vielä erityisesti mietitty, mutta yksi pariskunta varmasti pyydetään. Oli jo vaihtoehtona kuopuksen kohdalla. Toinen pariskunta on vielä mietinnässä.

Mulla meinaa mennä kyllä hermot meidän nettiin :stick: . Ei oo toiminut kunnolla siis reiluun viikkoon joten lukemaan/nettiin en ole normaalisti päässyt (yleensä usemman kerran päivässä käyn netissä). Josko siis vähän yrittäisi päivitellä meidän listaakin nyt...

Poppeliini ja kolmas muru jo 26+1 :heart:
 

Yhteistyössä