***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

painonnousu: Täällä hieman jännittää seuraava neuvola, joka on parin viikon päästä, koska painoa on tullut paljon enemmän kuin esikoista odottaessani. Syön myös aivan liikaa herkkuja. Esikoisestakin söin kyllä, mutta silloin tuli kuitenkin esim. käveltyä tosi paljon enemmän, kun kävin töissä.

Äitiyspäiväraha: Itse vein työpaikalle 10.8. paperit. Kelan sivuilta näin, että 19.8. on sinne saapunut hakemus, mutta sitä ei ole vielä käsitelty ollenkaan. Taitaa olla ruuhkaa siellä. 1.9. tulee tilille 140 euroa, kun ei pakkausta otettu.

tetku ja rv 26+0 muistaakseni :)
 
tetku Mullakin oli reilu viikko sitten neuvolassa tullu 12kg painoa lisää alusta, mut onneks täti ei siitä juuri mitään sanonu. Ittäni vaan hirvitti et jos tahti on tää niin taitaa tulla mielenkiintoinen loppuraskaus. Mut toisaalta, voihan se olla et tässä on nyt vaan joku sellanen nopea kasvupyrähdys ja sit vähän vauhti tasaantuis...tiedä häntä.

Kävin jostain mielijohteesta tänään kelan sivuilla katsomassa onko hakemukseni kenties jo käsittelyssä ja onneks menin. Sielä ei meinaan äitiysrahasta vielä ollut mitään mut äitiysavustus mulle oli jo myönnetty - äitiyspakettina!!! Siis enhän mä sellasta halunnu vaan rahana. Edellinenkin paketti on vielä tuola puoliks käyttämättömänä, niin mitä mä uudella enää tekisin. No, soitin heti kelaan ja sielä onneks sanottiin et kun sitä ei kerran ole vielä postitettu niin asia voidaan vielä korjata. Eihän tuo nyt mikään katastrofi ois ollu vaik sen paketin oisinkin saanu, mut kun en oikeesti tarvi mitään vaatteita tai muutakaan. Oikeestaan tälle uudelle tulokkaalle en ole ajatellut hommata MITÄÄN. EHkä sit loppuvuodesta tai vauvan jo synnyttyä tulee jotain kivaa vaatetta ostettua, mut tarvetta varsinaisesti ei oo millekään.

Muisku 25+3
 
Ihanaa, kirjotin äsken jo koko homman ja sitten se katos :mad:
no uudestaan siis....

Liitoskipuja ei ole täällä ollut erityisemmin, kävelyllä alkaa hieman sattumaan, muttei kuitenkaan estä kävelemistä.

Vessassa käynti on lisääntyny tässä viikon sisällä. Viimekin yönä kävin kahdesti ja heti aamulla piti juosta taas.

Maidon tihkumista ei ole täällä vielä ainakaan ollut. Puristamalla saattaa kyllä tulla tippa, mutta eihän imetyksen lopettamisestakaan ole ku just kaks kuukautta, että kummastä sitten johtuu..

Painonnousu jännittää täälläkin :s Ylipainoa kun on jo niiiin paljon ja herkkusuu kun olen :ashamed:

Äitiysavustus- ja muut päätökset on täälläki jo saatu, rahan pitäs olla huomena tilillä ja vähimmäismäärä tulee äitiys- ja vanhempainrahaa, kun oon vaan opiskellu ja sen jälkeen ollu kotona. Mutta eiköhän me pärjätä niinku tähänki asti.

Äitiyslomalle ei siis mitään erikoista oo, ku kotona oon pojan kanssa. Vauvan häkkisänky pitäs hioa ja maalata ja vauvan tavarat ja vaatteet laittaa paikoilleen.

Lääkärinneuvola on ensimmäisenn kerran 12.9 ja sitä ennen pikaisesti neuvolakäynti. Selviää varmaan samalla pitääkö vielä käydä siinä sokerirasituksessa vai ei?!

jonna90 ja pikkukakkonen 25+5 :heart:
 
Neuvola oli tänään. Painoa oli tullut 622 g / viikko. Alusta asti +5 kg. Hemppa laskenut alun 127 -> 117.

Yöt katkaisee täälläkin vessakäynti ja päivällä ravataan lähestulkoon tunnin välein.

Äitiysavustuspaperit sain tänään ja en ole vielä kerennyt tutkimaan. Otan sen rahana joka tapauksessa, koska esikoiselta jäänyt hirvittävät määrät tavaraa ja sattumoisin uusi tulokaskin on tyttö, niin menee hienosti vielä hänelle.

Äitiyslomaa mietin, että aloittaisko varhennuttana. Mulla alkais 19.11 äippäloma, mutta jos laittaiskin Kelalle, että aloitan heti marraskuun alusta. Hm, pitää miettiä...

Itse en ole onneksi joutunut sokerirasitukseen tässä raskaudessa. Oli kyllä sen verta oksettava kokemus viime raskaudessa, kun ronkkivat suonia useaan otteeseen. Piti käydä vaakatasossa välillä, kun meinas taju lähteä ja se ei ole ollenkaan mun tyylistä. Sehän ei onneksi ole pakollinen se sokerirasitus, niin koitan kyllä viimeseen asti välttää...

Mapitus 23+3
 
Huh kun on taas tullut tekstiä, lisäilen kommenttia niistä asioista mitkä vielä muistan :D

metsätähti mainitsi tosta että osastolle ei saa tulla kun isä ja lapset, sama on tuolla meijän sairaalassa ja myös minusta TOSI hyvä juttu. Tai meillähän saa tulla isovanhemmat jonain tiettynä aikana, mutta osaston huoneisiin ei oo heillä mitään asiaa. Viimeksi olikin kyllä ihan kiva kun sai siinä mun huoneessa olla suht rauhassa, yksi kämppis oli kerrallaan kun se huone oli varattu sektiosta tulleille tai käynnistystä odottaville, ja petipaikkoja oli VAAN kolme. Muissa huoneissa käsittääkseni on kai viisi paikkaa. Mutta siis, ite koin aika ikävänä kun oma tätini lapsineen tunki sinne osastolle, samoin anoppi jne. No anoppi nyt oli ihan ok, mutta sektion jälkeen olin väsyny ja tosi kipeä ja sitten piti raahautua esittelemään vauvoja osaston käytävälle. Se oli jotai ihan karseeta, vielä sitten sain lastenhoitajalta satikutia liian monesta vieraasta vaikkei multa kukaan ees kysyny et onko ok tulla. Olisin kieltäny jos oisin tienny et ovat tulossa, en tosiaan ois jaksanu moista härdelliä. Nyt sit ajattelinki hienovaraisesti vihjata kaikille että vauvaa saa tulla kotiin kattomaan kuhan on kotiuduttu. Minusta se on ihan perusteltua että siellä ei tarvii koko suvun juosta, kun kuitenkin äiti toipuu synnytyksestä ja perhe tutustuu uuteen jäseneensä. Tästä voidaan päätellä etten myöskään ymmärrä tota tv-sarjoista tuttua jenkkimeininkiä että jo synnytyksessä on kaikki messissä :D Seurasin noita sarjoja jo sillon kun ootin poikia ja kyllä ne miusta aika kaukana todellisuudesta on. Sitä myös ihmettelen että mitenkä niissä ei oikeestaan koskaan imetetä vauvoja?

Mitäs muuta piti. Olo on ollut ihan hyvä, jotain viiltävää kipua on kyljessä ollut parina yönä mistä johtuen pystyn nukkumaan vaan vasemmalla kyljellä. Vähän ehkä on paikat jumissa aamuisin. Kaksi yötä on mennyt ihan hirmu hyvin, pojat ovat nukkuneet ekan kerran ikinä molemmat omissa sängyissä ja huutamatta!! Ensimmäiset kaksi yötä putkeen sitten heidän syntymänsä kun oon saanu oikeesti nukkua. Onneksi ei oo tarvinnu ees vessassa juosta :D

Vauvalle sain huudettua toppapuvun, nyt odotan että tulis paketti kotiin :) Muutapa en sitten varmaan ostakaan, ei ole tarvetta enää oikein millekään. Vielä kun saisi nuo poikien tuplavaunut myytyä niin olispa kiva juttu :D

Maanantaina on neuvola, siellä katotaan ne kela-paperit ja varataan uus sokerirasitus ja lääkäri. Toivottavasti edelleen menis rasitus puhtain paperein, oon kyllä viime aikoina herkutellu niin paljon että vähän huolestuttaa.

Siinä kai ne tärkeimmät asiat.. Hyvää vointia kaikille!
 
painonnousu Kahdessa edellisessä olen näille viikoille mennessä ehtinyt kerätä 10kg kummastakin ja nyt tässä odotuksessa, kun nuo edelliset vauvakilot oli valmiina, niin onneksi paino ei ole noussut ku 2kg. :)

sukkapuikkovihlaisuja tai sellaisia miksikäs niitä nyt sitten sanotaan tuolla kohdun suulla? niin on alkanut tulemaan ja ovat aikas pirulaisia...

neuvolalääkäri on täällä vasta viikolla 30. Pääsee tarkistaan ton alapään tilanteen, kun noita vihlaisuja tulee ja supisteleekin, jos lenkkeilen tai kävelen rivakammin.
Ja siellä pitää ottaa puheeksi se, et oon alkanu ihan hulluna pelkään et tää lapsi syntyy autoon enkä ehdi ajoissa sairaalaan. Edellinen synnytys oli nopea ja tää tulee tietysti sit vielä nopeemmin... plaah!

garden ja juniori 26+4
 
Mullakin ollut noita sukkapuikkovihlaisuja. En muista että ekasta olisi ollut näin aikaisessa vaiheessa.

Itsekin kävin kelan sivuilla ja näkyi,että paperit ovat saapuneet. Nyt odotellaan sitten päätöksiä. Otin itte vuoden 2009 tulojen mukaan,koska olivat paremmat kun esikoisen aikaan.

Mulla neuvolalääkäri ensi viikolla. Hiukka jo jännittää! Lähinnä tuo kohdunsuuntilanne.

millis ja vertti 25+4
 
garden oon kuullut monelta että kolmas synnytys ei olekaan ollut entisiä nopeampi vaan hitaampi kuin toinen synnytys mutta kuitenkin huomattavasti nopeampi kuin eka. Toki tämäkin on yksilöllistä, mutta monelta siis kuullut ja netistä lukenutkin. Mulla on virallisesti merkitty tokan synnytyksen kestoksi 2h15min, mutta se olikin käynnistetty joten ei "vertailukelpoinen". Toki ekakin käynnistettiin mutta sen kestoksi laitettu jotain 18h..

Mapitus eihän sokerirasitus ole pakollinen, kuten eivät ole myöskään esim. neuvolakäynnit. Itse en ainakaan koe käyväni sokerirasituksessa itseni vuoksi vaan vauvan takia. Rd voi olla todella vaarallinenkin hoitamattomana :(

Katson teenkö vielä illemmalla uuden pinon vai meneekö huomisen puolelle. Syksy on jo ihan lähellä :eek:

Poppeliini ja kolmas muru 26+2
 
pikainen päivitys.
kaikki ultrassa ok,neiti ei vaan haluaisi itseään katseltavan.käänsi selän anturiin päin.imeskeli peukkua kaikessa rauhassa,reisuluun mittauksesta ei meinannut tulla mitään kun neiti ei milään halunnut pitää jalkaansa paikoillaan ja peppukuvassa ei edelleenkään näkynyt mitään.

ilmeisesti aika pienehkö neiti tulee painoarvio 779g.mut saas nähdä,kuopus oli 24+0 vain 635g ja syntyi 3980g painoisena.mut kirppu otetaan vastaan ilo mielin :))) ja noi painoarviot ei oo meijän kohdalla koskaan pitänyt paikkaansa,2 vanhinta piti olla isoja 4-4,5kg ja hyö oli 3160g ja toinen 3330g,nuorimman piti olla alle 3kg ja nelikilonenhan sieltä tuli.

mukava lääkäri oli,kirjotti vielä 2,5vk saikkua.harmi vaan kun ei osannut käyttää 4d-ultraa kun siihen olis nyt ollut mahdollisuus :(

MARMAx4 ja jaz 25+2
 
Metsätähti Mä olen kans jo fiilistellyt syksyä, ihanaa kun iltaisin on
pimeää ja sisällä on tunnelmallista ja kodikasta kun on kynttilöitä :) Edellistalven jämä-kynttilät on kohta poltettu, pitäisi ostaa lisää.

Vanillah Mulla on nyt kolmannet sukat tekeillä, vielä ainakin kolmet pitää
noiden jälkeen tehdä. Sulla on melkoinen puikkojen heilutus-urakka!

Mä eilen sain noihin kestoihin ne tarrat laitettua, hyvät tuli ja pesussakin toimivat
mainiosti. Pesin noin imsejen sisävaipat ja miojen imut kans, pariin kertaan pitää vielä pestä niin saa imukyvyn kuntoon. Aika ohuet imut on noissa imseissä,
pitänee niihin hankkia jotain lisäimua niin saa sit tarvittaessa lisäillä. Ihanan
näköistä kun on pieniä vaippoja narulla roikkumassa :heart:

Pikkuhiljaa alkaa iskeä todellisuus että olen jo aika pitkällä raskaana, maha alkaa tuntua aika möhöltä ja pitää siirtyä miehen takkiin kun omasta loppuu helma
kesken. Joulukuu tule jo!

Susimieli ja Pieni 25+4
 

Yhteistyössä