HUHTImammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 9
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi,

Meen heti omiin juttuihini....jouduinkin sitten verensokerin tarkkailuun. Kuuden päivän ajan täytyy ottaa itseltä 4krt/pvässä verinäyte ja merkata arvot ylös sekä pitää ruokapäiväkirjaa. Rasitustestitulokset olivat muuten ok, mutta se ensin otettu paastoarvo oli tasan viitearvon. Tuntuu tosi hassulta alkaa olemaan ""dieetillä"" kun olen niin hoikka (paitsi tietty masun kohdalta;)) ja mielestäni muutenkin syön terveellisesti. No, tää on kuulemma vaan varokeino. Lisäksi sain rautakuurin, hemoglobiini oli tippunut tosi alas. En kyllä sitäkään ole itse huomannut.

Vauvan potkut on nyt jo niin kovia että sattuu kylkiin. Meidän pikkuisella liikkeet ei ainakaan ole vähentyneet. Vaikka eikös niiden pitäisi tilan käydessä pienemmäksi?

Ihanaa kun on tullut kevät ja aurinkoa! Mulla enää reilu 2 viikkoa töitä joten ei enää kauaa. Tosin yhtään ei enää siellä huvittais istua...

Mä olen kanssa ""dietillä"", mutta ei tarvitse itse mittailla. Mun pitää kanssa mennä tarkastus- rasitustestiin tällä viikolla. Tsemiä sullekkin! Kyllä mullakin välillä liikkeet tuntuu odella voimakkaina. =) Mun terkkarin ois kuulunut jo laittaa lähete meidän labraan uutta rasitustestiä varten, että se olisi saatu hoidettua samalla kun kävin neuvolassa ma. Mutta eipä ollut...

heipä hei kaikille!

ketjussa ollut näköjään aika hiljaista eikä mullekaan kovasti ole tapahtunut, mutta kirjaan neuvola- ja ultrakuulumisia. maanantaina ultrattiin ja vauvat painoivat 1500g ja 1650g eli vähän alakäyrillä, mutta sentään samaa kokoa ja käyrillä kuitenkin. yrittivät saada sydänkäyrääkin näkyviin antureilla, kun lääkäri viimeksi määräsi, mutta ei oikein ottanut onnistuakseen, kun viikkoja on vielä sen verran kuulemma vähän ja vauvat olivat aika liikkuvaisella tuulella.

a-vauva oli kääntynyt rt:aan ja b oli perätilassa eli alatiesynnytys olisi edessä. vähän kävi hätäännyttämään ja kyselin lääkäriltä kovasti mikä on todennäköisyys, että toinen leikataan ja toinen tulee alateitse. kuulemma on hyvin harvinaista ja tapahtuu vain silloin tällöin. no, kai ne siellä sairaalassa tietävät paremmin.. silti vähän jännittää kahden synnytys alateitse. eikä ihan vähänkään.

tänään puolestaan oli neuvola ja kaikki oli kunnossa sielläkin. jännittelin viime käynnin jälkeen proteiineja, mutta nyt näyte oli puhdas, onneksi. sf-mitta oli viimeksi muistaakseni 36 ja nyt se oli pienentynyt 34:ään.

olo onkin ollut suorastaan ihana parina viime päivänä, kun maha on laskeutunut selvästi. jouduin pitkään pitämään rintsikoissa ympärysmitan pidentäjää, mutta tänään huomasin sen tarpeettomaksi ja rintsikat ovatkin ihan sopivat ilman lisuketta. muutenkin on fyysisesti helpompi olla, kun maha on alempana eikä paina keuhkoja ja on siis paljon helpompi hengitellä ja liikkua yleensä. jaksoin tänään käydä pikku lenkilläkin pitkästä aikaa :)

mutta täällä vaan tapetaan aikaa ja odotellaan vauvoja tuleviksi. ensi kuussa, ystäväni, taitaa meillä kaikilla jo olla kapalot sylissä :)

Tulipa hyvä mieli, kun Miuku kirjoitit, että ensi kuussa meillä on jo kapalot sylissä! Malttamattomuus kun ei oikein ole helpottanut täälläpäin!

Ensi viikolla on tutustuminen synnytyssairaalaan ja siellä saa varmasti taas ihastella myös ihan pikkuisia kääröjä:)

Navanseudulle ei kuulu täällä uutta... lepohoidossa edelleen ja se on hiukan rauhoittanut supisteluja. Vauva oli jonkun aikaa hiukan rauhallisempi, mutta nyt on taas menoa riittänyt!

Mielenkiiintoista ensi viikolla lääkärintarkistuksessa saada taas tietää uusin tilanne kaikkien arvojen ja mittojen suhteen...

Jossain törmäsin muuten ""välilihan voitelu"" artikkeliin. Onko teillä kokemusta tai ajatuksia sen suhteen? Estäisikö repeämiä tai onko muuten tarpeellista? Muutamilta tutuilta kysyessäni sanoivat, etteivät kyllä voidelleet loppuraskaudesta.

Päivänjatkoja:)

Heh, mulla ei kyllä välttämättä vielä ens kuussa ole nyyttiä kainalossa... Oon koittanut asennoitua niin että yli mennään ja toukokuun puolelle, niin jos ei tää loppu tuntuis sitten niin pitkältä. Niin varmaan...

Mäkin olen kuullut tosta välilihan rasvauksesta ja ajattelin kyllä kokeilla. Eihän siitä mitään haittakaan voi olla. En ole keltään kylläkään kuullut kommentteja puolesta tai vastaan.

Täällä ei olotilassa ole mitään muutosta. Mulla hemppa on ja pysyy alhaisena erilaisista rautakuureista huolimatta. Muuten vointi on hyvä.

Pitää kommentoida tota välilihan voitelua, ku meillä kätilö sanoi siellä perhevalmennuksessa, ettei siitä olis vastaavaa hyötyä. Se sanoi jotenkin silleen, että ei se voitelu varsinaisesti auta välilihan venymiseen synnytyksessä. Mut kai sitä voi kokeilla silti. Oon enemmänkin kuullut näistä ns. vanhan kansan kätilöistä eli vanhemmista ja kokeneemmista kätilöistä, jotka synnytyksen aikana mieluummin painavat välilihaa esim. kuumalla pyyhkeellä kuin tekevät viillon siihen. Toivottavasti osuis kohdalle sellainen kätilö, joka käyttäis perinteisiä keinoja kuin että ois ekana leikkaamassa välilihaa!

Meillä on kans vauva pitänyt sellaista jumppakerhoa tuolla masussa viime aikoina, että apua! Välillä oikein sattuu oikeaan kylkeen, kun vaavi oikein potkaisee sinne. Selkeästi oon kyl huomannu, että kasvua on tapahtunu, sillä liikkeet on muuttuneet paljon selkeämmiksi. Tunnen kaikki vaavin kääntelyt ja möyrimiset. Meillä onkin uusi lempinimi käytössä: Mönkkis (tulee Mönkijästä, joka kääntyi puheessa Mönkkikseksi!)

huomenta!
pitää taas välillä kirjoitella kuulumisia vaikkei nyt juuri mitää ihmeempää oo tapahtunu.Oottelua ja hiljaiseloa..
Eilen oli neuvola, paino oli siirtyny uusille kymmenluvuille..huh, huijaaa. Sf oli kasvanut vieläkin kahdella cm:llä nyt oli 31 cm. Jospa se pian lopettais kasvun alkaa olla sen verran tukalaa. No edelleen vähä yli 9 kg tullu painoo, täytyy vaan toivoo ettei tulis paljoo yli kymmenen.Muute pikkusella kaikki hyvin. Edelleen jytää tuolla mahassa päivittäin ja on pää alaspäin. Toivottavasti on loppuun asti eikä päätä vaihtaa asentoa. Seuraavaksi onkin sitte lääkärin tarkastus. Mielenkiintoista saada koko arviota vauvasta.
Mä ootan jo innolla sitä aikaa ku joskus pääsee taas juoksulenkille ja salille ja saa taas ostaa oman kokoisia vaatteita ja ehkä myös mahtua omiin vaatteisiinsa.
Iha eri tavalla arvostaa taas sitten liikkumista ku on ollu 9kk iha tekemättä mitää.

Hei kaikille!
Ensimmäinen lomapäivä tänään ja ulkonakin näyttää ilma kivalta. Tosi outoa aatella että viiden viikon päästä on jo la. Mä kanssa odotan sitä aikaa kun saan jotkut normaalihousut jalkaan, noi äitiysmallit on kaikki sellaisia että jos tuntuvat hyvältä päällä niin sitten saa varoa tippuuko ne kokonaan jalasta. Mutta se nyt on pieni haitta.
Sf mulla on edelleenkin 28 eli aika pieni, vaikka vauva ei kyllä miltään pieneltä ainakaan mun mielestä tunnu. Selkä suorana joutuu istuun ruokapöydässä ja iltaa kohden aina vaan enemmän takakenossa. Kovasti se siellä potkii. Ja hemoglobiini oli viikossa noussut vähän päälle sadasta yli 130, mutta niinhän se usein tekee tässä loppuaikana.
Oikein leppoisaa viikonloppua kaikille!

Hei pitkästä aikaa!

Ajattelin nyt hieman kans kirjoitella kuulumisia. Olen välillä pikaisesti lukenut joitain kirjoituksia. Mutta ei ole enää päivittäin ollut mahdollista olla koneella, joten kirjoittelu on jääny vähemmälle.

Meillä on perhevalmennukset jo ohi ja täytyy sanoa, että mieheni varmaan hyötyi niistä enemmän kuin minä itse. Ite on tullu luettua yhtä sun toista opasta...Nooh, tulipa käytyä. Eilen käytiin tutustumassa synnärille, mikä oli oikein mukava kokemus. Tietääpä nyt mihin pitää mennä h-hetkellä.

Eilen oli myös neuvola. Hb oli noussut kahdessa viikossa takaisin hyville luvuille. Muksu on ollut pari viikkoa jo pää alaspäin. Toivon mukaan pysyy loppuun saakka niin. Joku teistä kirjoitti, että muksu on oikea jumppari massussa. Meillä myös. Välillä oikein peljästyy, kun maha heiluu niin kovasti. Mutta onneksi muksu on ""löytänyt"" sellaisen rytmin, että saan öisin nukuttua. Sen takia olo on hyvä ja energinen. Mulla oli sf-mitta nyt 32 cm eli käyrillä mennään. Massu tuntuu todella isolta, koska itse en ole kovin pitkä (159 cm).

Odotan h-hetkeä todella paljon, mutta saas nähdä tuleeko sitten ikävä isoa massua kun muksu on tullut maailmaan. On ollut niin ihanaa olla raskaana! Mies ainakin on niin ihastuksissaan massusta, että välillä leikkisästi olen tokaissut, että pitääköhän sen massusta enää muksun synnyttyä... ;)

Pitäisiköhän meidänkin hankkia sellainen unipussi, kun kaikki niitä kehuu...

Aurinkoista päivänjatkoa!

H-hetkeä odotellen,

Peenu

Hei,

huh, mitä vauhtia nämä viikot kuluvat! Kuinkahan monella meistä on nyytti kainalossa jo TÄSSÄ kuussa?! (Omalla kohdallani siis asennoituminen, että toukokuulle menee...) :)

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä. Vointi on oikein hyvä, mutta äitiyslomaa odottelen jo kovasti. No, enää puoli toista viikkoa töitä jäljellä. Vauvan liikkeet ovat muuten viime päivinä muuttuneet enemmän sellaiseksi mylläykseksi ja pyörimiseksi, eli en tunne enää niin selkeitä potkuja. Onko muilla ollut havaittavissa samaa ilmiötä? Mietin, että josko kaverilla alkaa käydä tila vähiin, niin ei mahdu kunnolla enää potkimaan.

Milloinkas olette ajatelleet käydä tutustumassa synnytyssairaalaan tai sairaalan valmennuksessa? Me miehen kanssa mennään todennäköisesti viikon kuluttua lauantaina. Silloin mulla on siis viikkoja 34+2, joten jospa sitä jo jäisi jotain mieleen synnytystä ajatellen... vai onkohan liian aikaista? Seuraava mahdollisuus olisi 36+2...

Hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille huhtimammoille!

Heippa!

Meillä on ollut vauva selkeästi rauhallisempi liikkeiden suhteen viime aikoina.. jopa hiukan olen ollut huolissani, mutta ehkä se on sitä ettei juuri potkuja tunne enää niin selkeästi.. Liikelaskentaa olen tehnyt joinain päivinä jka kyllä sieltä ne tarvittavat liikemäärät tuntiin onneksi on tullut.Onko muilla masussa jo rauhallisempaa? Tilan puutetta?

Meillä alkaa synnytyspvalmennus maanantaina ja laitokselle tutustuminen on ensi viikon torstaina:)

Vatsa on kasvanut taas ihan hurjaa vauhtia ja tuntuu, ettei mitkään housut enää mahdu. MEillä on tosiaan laskettuaika ultran mukaan 27.4 (kuukautisista laskettuna18.4.), joten katsotaan, meneekö toukokuun puolelle synnytys :)

aurinko:
meilläkin alkaa ilmeisesti masu oleen jo tupaten täynnä uutta ihmisen alkua. liikkeitä ei enää niin hirveesti tuu ku aiemmin, mut silti ihan kivasti ja välillä vielä tosi kipeestikin! välillä on itelläki pitäny tehä liikelaskentaa ja nopeesti tulee kyllä ne 10 liikettä, ei tarvi tuntia ootella. meillä vauva on nykyään aamulla hiljanen ja sit päivällä ja iltasella alkaa touhuaan.

mua askarruttaa vielä toi synnytysvalmennus. onko se joku vapaaehtonen juttu vai.. mäkin oon menossa OYSiin synnyttään , asun oulun lähikunnassa, mut meillä ei oo ollu synnytysvalmennuksesta mitään puhetta?? perhevalmennusta oli se 4 kertaa joulu-tammikuun aikana ja sit me mennään tutustuun kans ens viikolla oysiin niihin synnytystiloihin.

aatella että viikot vierii! enää ei tosiaankaan oo kauan ku on jo itekki puhisemassa laitoksella :)

vointeja kaikille mammoille!

Molly: Onko sokeri-arvosi jo selvinnyt? Minulla siirtyi rasitustesti huomiseen.
Olin juuri hammaskiven poistossa ja kyllä teki kipeää! Vaavikin hermostui, (lähinnä varmaankin imukoneen äänestä). Kerran jouduttiin keskeyttämään kun piti nousta istumaan. Tuli sen verta pahaolo...kuulemma menin ihan valkoiseksi.
Minä tutuistuin synnytyslaitokseen jo n. kk.sitten. Pidin näkemästäni (Haikaranpesä/ Kättäri) ja ilmapiiri tuntui muutenkin hyvälle. =)
Kyllä täälläkin vaavi on pikkuisen hidastanut tahtia, mutta sitten kun innostuu liikkumaan, niin jytiseekin oikein kunnolla sisuskaluissa ast! ;) Joskus tulee jopa pieniä potkuja.
Onkos muilla nivuset/alavatsa tuntuneet kipeiltä varsinkin liikkeelle lähtiessä? entä onko jo kipeitä suppareita? Minä olen kärsinyt näistä vaivoista jo jonkin aikaa.
Leppoisaa lepopäivää!

Sunnuntaita!

Mimmi, voisikohan neuvoloiden käyttämissä nimityksissä olla vain eroja synnytysvalmennus/perhevalmennus termien suhteen?! Mutta sisältöinä olisi samansuuntaista tietoa jaossa?!

Meillä on synnytysvalmennus nimellä neuvolan puolesta kaksi kahden tunnin tapaamista ja sitten perhevalmennus nimellä 2 tapaamista. OYS:ssa käynti tosiaan sellainen, johon ei tarvitse ilmoittautua, mutta sovittiin miehen kanssa se ensi torstaiksi. Neuvolasta saadussa lapussa lukee, että kahdella synnytysvalmennuskerralla käydään läpi ensin:
synnytyksen kulku, kivun lievitys ja mukautuminen. Seuraavalla kerralla: poikkeavat synnytykset, synnytyksen jälkeinen aika/palautuminen sekä imetys.

Sitten tosiaan OYS B2:2 synnyttäjien vastaanotossa ilmoittautuminen ja ryhmän mukana tutustuminen osastoon, synnytyssaliin ja synnytysvideon kattominen.

Perhevalmennuksessa meillä on lastenneuvolan terveydenhoitajan pitämä 2 tunnin tapaaminen vauvanhoidosta ja vastasyntyneen vauvan kanssa toimimisesta sekä psykologien vetämä perheen ihmissuhteet/ vanhemmaksi kasvaminen luento. Ja vielä saa käydä 2 tuntia opiskelemassa odottavan perheen hammashuoltoa.

Tällaisella paketilla lähestyttiin meitä. Asun tosiaan Oulussa ja täälläkin neuvolakohtaisesti kuulemma on eroja, kun terveydenhoitajat pitävät valmennukset.

Mukava kuulla, että muillakin hiukan rauhoittumista tapahtunut masuissa:) Ja kyllä ne tarvittaessa tosiaan potkutkin tuntuu! Mutta varmaan juuri tilanpuutetta tuo liikkeiden väheneminen. Mullahan on ollut koko ajan todella alhainen sf-mitta. Viikolla 31 se oli 24cm! En edes alakäyrille pääse:(
Onneksi vauvalla on ollut kaikki hyvin ja kasvaa ihan mukavasti! Kipeitä supistuksia on ollut jo useamman viikon ajan. Ja nivusissakin tämä raskaus jo tuntuu:)

kiitos aurinko. näytti olevan aikalailla tuo sisältö sama mitä käytiin perhevalmennuksessa (psykologi puhui parisuhteesta, sit fysioterapeutti liikunnasta ja kropan muutoksista raskauden aikana, terkka synnytyksestä ja vauvan hoidosta ja varhaisvaikutuksesta).

mulla on tullut tänään yks tosi inhottava vaiva, en oikeen tiiä et mitä se on... eli housut on vähän märät koko ajan.. en tiiä onko tosi nestemäistä valkovuotoo, pissaa vai lapsivettä. mutta se on kirkasta ja ihan vetistä, ei haise pahalle (ei mun mielestä pissallekkaan).. sitä tulee noin 1 teelusikka - 1 ruokalusikka vessakäynnin välillä..
onko kellään ollu samanlaista vaivaa???

mulla on torstaina lääkäri (synnytystapa-arvio), mut pitää varmaan soittaa jo huomenna neuvolaan et mitä tehdään..
onkohan toi vakavaa..?? oon kuullu/lukenu et tuon ""vuodon"" voi testata pikkuhousunsuojasta et onko se lapsivettä...
toivottavasti kaikki on hyvin!

mua on myös alkanu hikoiluttaan öisin ihan hirveesti! tuntuu et tukehtuu ja on ihan märkä koko kroppa. myös uus vaiva muutaman päivän ajan on et mua on alkanu oksettaan (ei kuitenkaan oo tullu vielä mitään) pitkin päivää. tähän asti mulla on ollu oireeton raskaus, mut ilmeisesti muakin on alettu muistuttaan raskaudesta näin loppua kohden... :/

no mutta mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

mimmi! mulla oli tota samaa vaivaa viime viikolla. mulla oli pikkuhousunsuojasta huoimatta pikkarit ihan märät. tutkailin kovasti mitä se ois voinut olla, mutta se oli mun mielestä ihan väritöntä. kovasti keskityin pinnistelemään vatsalihaksia jos ois tuntenut jotain valumista, mutta ei kyllä tuntunut. mä en normaalisti hikoile oikeastaan ollenkaan, mutta nykyään oon huomannut sellaisenkin piirteen.

mä soitin tosta asiasta päivystykseen ja ne käski vaan tarkkailla valuuko lisää vai onko se ehkä hikoilua. päättelin sitten, että se on hikoilua, kun ei ollut pinkin sävyistä eikä tuoksunut imelälle.
mutta kannattaa toi tarkistuttaa, kun eihän sitä voi koskaan tietää.

Hei,

onnistuin nyt sitten saamaan flunssan, vaikka en ole koko raskausaikana tähän mennessä sairastellut. Viime yönä jäi unet aika huonolle, sillä nenä oli välillä tukossa ja välillä vuoti ja välillä hikoilutti mahdottomasti. Tuota hikoilua mulla kyllä tuntuu esiintyvän muutenkin nykyisin etenkin öisin.

Onneksi on tosi helppo viikko töissä, kun muut ovat talvilomalla, niin paremmin jaksaa tämän flunssan kanssa. Ensi viikolla sitten alkaakin äitiysloma, ihanaa!!! Vieläkös mulla on huhtikuulaisissa paljon kohtalotovereita, jotka ovat yhä töissä?

No, jatkanpa töitä, kun ei tässä ihmeempiä mielessä...

Hello,

Timangi: Oon nyt mittaillut verensokeria 6 päivää 4 krt/pvä ja arvot on olleet hyviä, siis niiden arvojen alle mitä neuvottiin että niiden pitäisi olla. Tosin parina kertana unohduksissani söin esim pari karkkia juuri ennen mittausta, jolloin arvo nousi ylös, mutta se kai on normaalia. Verensokerihan nousee kaikilla äkkimakeista. On tää mittailu kyllä ollut aika rasittavaa, koko ajan on pitänyt tarkkailla kelloa ja jokaisesta suupalasta (terveellisestäkin) on tuntenut huonoa omaatuntoa. Niin ja pitää kirjaa kaikesta mitä syö. Enää en kyllä tähän suostu vaan ""varmuuden vuoksi""! Eikä se pistäminenkään mitään mukavaa oo.

Mulla myös on ollut seisominen/kävely hankalaa, varsinkin seisomaan noussessa alhaalla on tuntunut painetta ja nivusissa vihlontaa. Sain vihdoin ja viimein ostettua tukivyön, ja se kyllä helpottaa oloa kävellessä! Olis pitänyt aikasemmin raahautua mammakauppaan...Vyön avulla pystyin viikonloppuna heittämään tunnin kävelylenkin ilman liitos- ja alaselkäkipuja.

Athene, on sulla vielä kohtalotovereita, mäkin oon vielä töissä. Mutta reilu viikko enää:DDDD Mulla talvilomat aiheutti päinvastoin hirveän kiireen ja oon ollut tosi poikki töiden jälkeen ja ihan liian stressaantunut. Lisäksi opetan tulevaa sijaistani töiden ohessa.

Meidän vaavin liikkeet ei kyllä oo hidastuneet, edelleen iltaisin ja aamuisin käy kova jytinä. Ja karatepotkut kylkiin sattuu! Mutta on niitä ihana seurailla ja katella kun pikkukantapäät tunkee melkein ihon läpi:)

Jaksamista kaikille, loppusuoralla jo ollaan!

Pitääpä kirjotella taas vaihteeksi.. mulla vaan reviiri pienenee ku yritin viikonloppuna tehä kävelylenkin niin eihä siitä mitää tullu. Hyvä ku kotii pääsin painoi niin tosi kovasti alas toi asukki ja kävely ei oikeestaan ees ollu mitää kävelyä. kohta varmaa pääsee just ja just korttelin ympäri.
Liikkeet tuntuu edelleen hyvin, välillä oikeen kunnolla jytisee. Alkaa tää elo oleen niin tylsää, ei oo mitää tekemistä. Kaikki on jo laitettu vauvaa varten valmiiksi joten oottelua vaan.. ens viikolla lääkäri ja toivon mukaan jonkun näköistä kokoarviota vauvasta.
vielä kuukausi, niin vähä mut niin kauan..

Hyvää naistenpäivää!

Tulee tosiaan aika pitkäksi täällä kotona ollessa, mutta toisaalta on sen verran tukala olo ettei töissä välttämättä sen mukavampaa olis odotella. Kauheeta mylläämistä on vieläkin masussa, vaikka luulis että alkaa olla jo ahdasta, en tiedä sitten rauhoittuuko se jossain vaiheessa. Sairaalaankin käydään tutustumassa vasta parin viikon päästä, vähän jännittää ehditäänkö vai joko pikkuinen on ulkona siihen mennessä. Aika näyttää, nyt vaan täytyy oppia ottaan rennosti etten ois koko ajan hosumassa jotain kotitöitä.
Niinkuin Hipsu mainitsikin, kuukausi on lyhyt aika yleensä, nyt se tuntuu jotenkin kaukaiselta.

Minä odotan nyt hurjasti äitiysloman alkua, ja kuvittelen, ettei mulla voi tulla aika kotona pitkäksi :) Mutta katsotaanhan, miten äkkiä sitten manailen tylsistymistä... tietysti siihen vaikuttaa hyvin paljon vointi, että kuinka paljon pystyy touhuamaan ja sitähän kun ei voi etukäteen tietää.

Toiveissa kuitenkin olisi, että saisin kaikenlaista tehtyä. Kaikki vauvan vaatteet olen jättänyt vielä tietoisesti pesemättä ja muutenkin tarvikkeet järjestelemättä. Haaveissa olisi siivota kaikki talon kaapit ja laatikot + vaatehuone, vaihtaa kukkamullat (varmaan parin päivän inhokkiurakka), laittaa ruokaa ja leipoa pakastimeen, tehdä koiran kanssa pitkiä kävelylenkkejä, käydä kirjastosta paljon hyvää luettavaa, katsoa kaverilta lainassa olevia elokuvia jne. jne. Mutta kuten sanoin, saa nyt nähdä, mikä on sitten vointi äitiyslomalla ja miten todellisuudessa intoa riittää :)

Nyt suuntaan töistä kotia kohti. Enää kolme työpäivää jäljellä!!