HUHTIKUUN MASUJEN PINO

JALAVA, selkävaivoihin piti tulla vastaamaan..

Mä kävin vastaavien kipujen takia fysioterapeutilla. Sanoi, että kipuilu johtuu s1-nikamasta ja lantion alueen lihasten löystymisestä RASKAUSHORMONIEN takia. NÄin siis asian ainakin ymmärsin. Ei ole iskiasta, vaikka vetää välillä polvitaipeeseen asti. Venyttelyt yms ok, mutta jopa kävely voi huonoimmillaan rasittaa selkää ja kipeyttää sitä niin, että jalka saattaa jopa mennä alta. Tarvittaessa siis jopa kävelyä pitäisi välttää. Vatsalihaksia ei oikein tehokkaasti voi raskaana ollessa treenata, joten tukivyötä mulle ehdotteli. Sitä tosin en oo vieläkään saanut, kun ei ollut sopivan kokoista saatavilla, mutta sunkin kannattais ehkä tk:sta kysyä lainaan, jos vaiva pahenee tai on kovin ikävä. Mulla kipuilu lisääntyy selkeästi, jos päivä rankka. Iltaisin kipu pahin, mutta yllätttää välillä muulloinkin esim just kun yrittää saada kenkiä jalkaan tms.

orapihlaja ja riehuvat lapsukaiset.. ja sykerö rv19+6
 
iiu
Heippa!

Kävin tänään vaateostoksilla. Pakko se on hyväksyä, ettei normi vaatteet enää mene päälle. lähinnä siis housut. Tähän asti oon pärjänny lantiohousuilla. menee ne vieläkin päälle, mut maha jää ilkeesti paljaaksi. nyt kun on jo useesti pakkastakin.

Nyt on mammalisällä varustetut farkut ja kaksi hehtaaripitkähelmaista paitaa, ne tosin ihan normipuolelta kappahllista. Täytyy ainaskin toiset housut vielä lähiaikoina hommata.

vauvan liikkeistä joku kirjoitti. Meilläkin tuleva isi tunsi muutama päivä sitten vauvan liikkeet. Hällä (vauvalla) oli kai sambarumbaharjoitukset ekaa kertaa, kun niin kovaa ja pitkään innostui liikuskelemaan.
Mukava on pitkin päivää saada mahasta potkuviestejä, ainakin vielä =) :saint:

Eipä muuta tällä kertaa... innoissani vaan sovittelen uusia, ei-puristavia vaatteita täällä :)

iiu ja Armas 20+5
 
jalava harmailee
huomenta kaikille.

kiitos orapihlaja vinkistä!

mulla on kohta lääkäri aika niiden kipujen takia. kun se on nyt yltynyt sitten niin että alkaa selästä kuten ennen ja sitten pistää alas kylkiin molemmille puolille ja sen jälkeen masu menee ihan pinkeeksi ja kovaksi. en sit todella enää tiedä mitä nää on. soitin eilen neuvolan tätälle ja kysäisin ja sehän sitten sanoi että lääkäriin sitten heti käymään. katsotaan sitten mikä tulee tuomioksi.
näitä kohtauksia tulee joku 5 tai 6 kertaa päivän aikana ja ilta on oikeastaan pahin. kun on saanut työt tehtyä.
kuitenkin toivon etten joutuisi saikulle. vaikka pakkohan se sitten on jollei ole muuta mahdollisuutta.

mennään tulevana viikonloppuna shoppaileen mulle vaatteita ja siten se tukivyö. mulle kaveri on kanssa sitä suositellut ja sanoi että kantsii hankkia sellainen. sitten samalla vois tietty katsoa jos löytyy lahjoja vaikka joulua varten jo.

mutta nyt ei tässä sen enempiä. mulla on kuun vika päivä se rakenneultra. alkaa jo hiukan jännitää se... :whistle: ja me meinataan yrittää saada selville kumpi tulossa jos vain suostuvat kertomaan.

jalava ja smurffi rv 18+
 
pillipulla harmailee
Ne tukivyöt kannattaa ostaa uutena itelle. Kun vanhat ovat venyneet sen verran että niissä ei enään tarvittavaa pinkeyttä oo. Ite oon autuaasti hukannu omani jonnekin ja muistaakseni se on vielä sellanen että oon sen viimesilläni ostanu esikoisen aikana. ja tämän vuoksi se onkin iso. Tänään menen sellaseen suuntaa että sieltä voisin samalla sen hairaasta jos viittin. Taikka siten haen taas saikkua kun rupeaa maha olemaan liian kipeä.
 
heippa,oon näköjään ottanu tavaks kirjotella aina kun vaihtuu viikko..
me oltiin viime vkonloppuna miehen kanssa kylpylässä vuorokausi kahdestaan ja oli kyllä niin ihanaa,muisti taas miksi aikoinaan rakastui :heart: ja muutenkin,mukavaa olla hieman pidempään ilman arjen velvotteita ja keskittyä vaan toisiinsa.toi kylpyläloma oli siis lahja mun miehelle multa kun hän täytti 30v.
liikkeet on ruvennu tuntuun päivittäin pitkin päivää mutta ovat kyllä sen verran vaimeita viä ettei toivoakaan että ulospäin tuntuisivat,vaikka istukkakin on takaseinässä..no kaippa ne jossain vaiheessa tuntuu..minulla muuten kanssa mamma farkut oottaa postissa jospa sais ne lähipäivinä haettua..kauhee yö takana..heräsin siiihen kun selkää poltti niin pirusti ja sit rupes mahaa,kipu oli siis kovaa :eek: ja ensin luulin että olen nyrjäyttäny selkäni ja se säteilee mahaan mutta sitten kun heräsin kunnolla huomasin että nehän on pirun kipeitä suppareita ja arvatkaa vaan olinko/olenko nyt paniikissa..kesti säännöllisinä ja tiheinä viiteen asti ja ajattelin koko ajan että jos viä puoltuntia jatkuu niin lähen sairaalaan,,no niissä oli välillä vissiin sitten sen verran taukoa että torkuin välillä kun yö meni jotenkin kuin horroksessa,viideltä havahduin että kipu on loppunu,nyt ootan vaan että saan ajan lääkärille ja toivon että tälle päivälle..ei toi viime öinen ainakaan normaalia oo,virtsaviljelykin otettiin just viikko sitten ja oli ihan puhdas ettei syy pitäs olla mikään tommonenkaan..voi kun siä ei vaan ois tapahtunu mitään muutosta..
tuun ilmotteleen sitten kun oon päässy lääkäriin että mitä siellä sanottiin..
ädä ja hippula 19+0 :heart:
 
Huomenia!
Eilen meillä oli rakenneultra, kaikki masussa hyvin sen perusteella =) Vauva siellä pyöri ja potkiskeli kovasti. Sukupuolta ei kysytty, vaikka tuleva isosisko sanoikin etukäteen, että kysytte sitten siltä lääkäriltä tuleeko mulle veli vai sisko..
Istukkakin oli nyt noussut ylemmäs kohdunsuulta, ei siis enää niin pahassa paikassa joten sen takia ei pitäis tulla ongelmia. Sitä olenkin koko ajan pelännyt, että mahtaako siirtyä/ nousta kun edellisessä raskaudessa näihin viikkoihin asti sanottiin, että se kyllä vielä siitä nousee ja väistyy, mutta niinhän ei sit kuitenkaan käynyt :(
Mun pitää vaan edellisen raskauden istukan irtoamisen takia mennä huomenna aamukuudelta johonkin verikokeeseen, jossa ymmärtääkseni mitataan jotain hyytymistekijöitä ja veritulpan riskiä. Toivotaan vaan, että siinä ei mitään outoa ole ja sais nyt nauttia kunnolla tästä loppuraskaudesta :)
Mukavaa päivää kaikille! Epuli 20+4<br><br>
 
Heips

ultrakuulumisia: vauveli oli ehyt, kaksi jalkaa ja kaksi kättä ja pää paikallaan. Sydän sykki hienosti ja siellä se myllersi. Oli jo nyt pää alaspäin. Elikkäs alas tuntuu nyrkin isut, ja kovat molskaukset tuntuu ylempänä. Joko vauva on lähioäivin kääntyny, tai oon aiemmin varsinaiset potkut luullu ilmavaivoiksi. Kätilö löysi aivoista pienen rakennevian. Lääkäreitäkin tuli kaksin kappalein tutkiskeleen. Poikkeama on mitättömän pieni, mutta siinä saattaa olla suurempi riski downin syndroomaan. Riski on kohonnut noin 1%. Niskapoimu-ultran riskiluku mulla oli 1:41 000, ja lääkäri sanoi et tää on se mikä on tarkempi, kun tuo poikkeama on hyvin tavallinen, eikä siis välttämättä tarkoita mitään. No sain kuitenkin 2kk:n päähän uuden ultra-ajan kontrollointia varten. Kivaa kun pääsee vaavia tervehtiin. Sukupuolta kätilö ei lähteny arvuutteleen, vaan sanoi et kun ei hyvin näy, niin lääkäri katsoo sitten 2 kk:n kuluttua senkin asian. Itse olen aivan rauhallisin mielin kun oon jo tyttöä oottaessa päättänyt ettei meillä tehdä mitään lisätutkimuksia vaikka riski olis kohonnut, vaan meille tulee se vauva joka meille tulee, ja sen tilanteen kanssa eletään sitten. Mutta mies vähän tais säikähtää.

heppuli 19+4
 
Lisko
No niin oltiin saatu muutama uusi ultra uutinenkin :) Heppulille kovasti tsemppiä ja kiva kuitenkin kun pääset "ylinmääräiseen" ultraan :)

heppuli kyseli, olen tarjoilijan ammattitutkinto linjalla, ei taida kuitenkaan minun ala olla, mut katotaan nyt mikä minusta isona sit tulee :) Koulu loppuu helmikuun puolivälissä. Niin ja kyllä olen jossain vaiheessa menossa sinne ikeaan, en vaan tiedä milloin pääsen ja saan kaverin mukaan.

Eipä minulla mitään isompia taaskaan ollut, viikot vaihtui, sen kunniaksi kirjoittelen tällä kertaa :)

Lisko ja pikku kummitus rv 19+0 :heart:
 
no nii..hyvä ku ees toisil menee hyvin..
Ei miulkaa mee huonosti..kävin vaa kuuntelee saarnaa "PAKKO OLLA JÄMPTI DIABETES RUOKAVALION KANS!" ja sekin viel että jos en saa piettyy arvoja alle 6 ens viikon perjantaihin asti nii sit alkaa insuliini hoito ainakin raskauden loppuun asti..

ja jos sisätauti lääkäri ei haluu miuta tavata( siis jos näkee ettei oo tarpeen) Niin sit äippäpolille kuitenkin pääsee lääkärin syyniin...

huomenna kuulema tulee meille asunto tarjous ..pitää vaan toivoo että ehottavat jotai sopivaa eikä mitään homevaurio taloo..

nyt meen mittailee taas sokerii

Sari+vilkku 20+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 14:28 Darelbeida kirjoitti:
no nii..hyvä ku ees toisil menee hyvin..
Ei miulkaa mee huonosti..kävin vaa kuuntelee saarnaa "PAKKO OLLA JÄMPTI DIABETES RUOKAVALION KANS!" ja sekin viel että jos en saa piettyy arvoja alle 6 ens viikon perjantaihin asti nii sit alkaa insuliini hoito ainakin raskauden loppuun asti..

ja jos sisätauti lääkäri ei haluu miuta tavata( siis jos näkee ettei oo tarpeen) Niin sit äippäpolille kuitenkin pääsee lääkärin syyniin...

huomenna kuulema tulee meille asunto tarjous ..pitää vaan toivoo että ehottavat jotai sopivaa eikä mitään homevaurio taloo..

nyt meen mittailee taas sokerii

Sari+vilkku 20+1
No hyvä että hoitavat ja seuraavat. :) Minäkin joudun äitiyspolilla ravaamaan ja syömään aspiriinia edellisen pahan raskausmyrkytyksen takia. Kyllä se tästä!! :)

Rv 16+6. :wave: <br><br>
 
Moikka!

Jotain piti kommentoidakkin, mutta unohtu jo :(

Miulla on masussa ollu vähän holjasempaa, välillä tuntuu, että joku siellä liikkus, mitta en oo varma. Olin pari kertaa jo reilu viikko sitten tuntevinsni liikkeet varmasti ja johan näitä viikkojakin alkaa olla kasassa ihan kivasti, että luulis tuntuvan. En kuitenkaa vielä oo soittanu terkkarii, kuunnellaa nyt vielä. Kävin nimittäin viime torstaina ja sillon kuulu hyvin sydänäänet.

Lauantaina oltii pikkuouluissa ja käytii kattomassa Hunksien kiertue. Oltii tietty eturivissä ja miulla reinapaikka just kajareitten kohalla. Mahto vauva ihmetellä moista mekkalaa. Onko muilla tietoa, voiko kova meteli miten vahingoittaa vauvaa? Siis eihän se siellä mikään sellanen mekkala ole, kun jossain konsertissa, mutta aika kova kuitenkin.

Pitää lähtee elloksen sivuille surffaamaa, jos sieltä löytyis joyain kivaa joulux, kun tuli ale-kuponki :D
 
Heppuli: onko se toinen ultra lääkärin tekemä? normaalilla ultralla?
:hug: teille

Meillä rakenneultra huomen,jänskättää.

Me tehtiin jo kinkku :ashamed:
perjantaina paistettiin voi että oli hyvää :p
Yritin pidättäytyä vaan siinä kinkussa kunnes tänään huomasin juttelevani tänään miehelle että jos tehdään laatikoista harjoituskierros että jouluna sitten onnistuu täydellisesti laatikot :LOL: ukko nauro että tehdään vaan.
Hänellä on tapana sanoa että en riitele raskaana olevien naisten kanssa ruuasta.

Mies laitto eilen tähdet ikkunaan,ei olla sytytetty vielä mutta valmiiksi,samanlainen joulu hullu kuin minäkin :xmas:
Kait sitä sen takia laittelee jo kun siinä joulussa on meille niin paljon positiivista ja lämpöä.

Musta muuten viime viikolla tuli taas täti :heart:

No tuun sit kertoo niitä ultra kuulumisia.
Iskällekin sain kerrottua että odotan,vastaanotto oli hyvä =)
muistakin kiemuroista,isä tuumas että yhtä rakas se on vaikka olis vammainen. Kyllä lämmitti tuommoinen tuki :heart:

Masuasukin isille ostin uuden mukin ja vein aamiaiset sänkyyn ja leivoin sokerikakun. Vaikka hän ei olekaan näitten kahden isä hän ansaitsee jotain kun hoitaa ja tekee tosi paljon heidän eteen. Lapset vei sit omalle isälle kortit ja lahjat jotka tekivät päiväkodissa.

Rv 19+4 Lilo ja Stitch
 
Heipsulivei.

Heppuli Onneksi löydös pieni, ja kuitenkin vain prosentin kohonnut riski. Ja tosiaan, pääsette vielä uudestaan ultraan. Ja kiva lukea, että itse oot kuitenkin rauhallisin mielin asian kanssa, toivotaan, että se isukkikin rauhoittuu! =)

Ultrakuulumisia: Kaikki oli hyvin pikkuhäjyllä. Kovasti se oikoosena oli masus ja väänteli ittiänsä pois ultralaitteen edeltä. Käänsi selkää ym. Mutta silti hyvin näkyi kaikki ja saatiin kuvia kolmin kappalein. Sivuprofiili kasvoista, sitten erikseen kädestä ja jalkaterästä. :heart: Mutta laskettu aika siirtyi melkein KAKS VIIKKOA eteenpäin. Tarkalleen sanottuna viikko ja kuus päivää. Aamulla kun mä elin vielä viikolla 21+2, niin nyt mennäänkin oikiasti vasta 19+3 viikolla... Elikkäs mun la:n saa muuttaa 8.4. olevaksi. Että näin. Osasin kyllä tähän varautuakkin ja aluksihan mä elinkin eri lasketun ajan mukaan, joka sitten siirrettiin ekassa neuvolassa maaliskuun puolelle. Siksihän mä tässä huhtikuun pinossa majailenkin, kun tiesin, että oikea aika huhtikuulla on. :D

Mutta nyt ei ultraa enää tartte jännittää. Ja oli se niin ihana nähdä toi pikkuinen taas. :heart:

Mulla on maha ollu tän päivän ihan sekaisin, ja nytkin se möyrästää viimmeestä päivää... Mikähän lie mahatauti tulossa. Tai sitten se johtuu tästä jännityksestä vaan. Toivotaan niin.

Mutta nyt meen iltatouhuihin.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy hyppää takas viikolle 19+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 20:33 Nasu-Masu pikaisesti kirjoitti:
SYNTYMÄHÄJY Käy kuule vielä niin, että ollaan samaan aikaan laitoksella... Kivaa!!! :LOL:
Joo se oliskin kiva juttu. Mä kattelin tossa noita muittenkin aikoja, ja siellähän oli muitakin seinäjoelle synnyttämään tulevia, joilla ajat aika lähekkäin toisia. Olis kiva jos jonkunkans edes sattuis yhtä aikaa laitokselle. Sais siellä vaihtaa kuulumisia myös.

Täytyy sitten lähempänä h-hetkeä antaa puolin ja toisin vinkkiä ulkonäöstä, että toisen sitten ehkä vois tunnistaa laitoksella. =)
 
hömppö hermona
Juuh, mullaki äippäpolin reissu ny takana eikä sieltä ny ainakaan mitään keskiraskauden rauhallisuutta saanu ittellensä kerättyä. Vauva kasvanu hyvin, koko vastasi viikkoja, paino 250g. Mutta istukassa kivan kokoinen hematooma joka haittaa vissiin monella tavalla joten tämä on nyt luokiteltu riskiraskaudeksi :'( Lisäksi mulla on suurena huolena oma kilpirauhassairaus joka myöskin haittaa sikiön kehittymistä. Ja ettei ongelmat loppuis tähän, niin meijän poikien hoitopaikassa on nyt parvorokkoepäily joka on raskaanaolevalle erittäin vaarallinen, siis sikiölle lähinnä. Siitä ei oo haittaa, jos sen on jo sairastanu, muttakun en tiiä oonko.... nyt oon käyny verikokeissa ja odottelen viikon vastauksia. Ja jos se on negatiivinen, niin olen lievästi sanottuna k.usessa. :'( :'( :( Että näin täällä. Ei tullut tällä kertaa huoletonta keskiraskautta vaan nyt mennään päivä kerrallaan ja toivotaan, että päästäis ees pari kuukautta vielä eteenpäin. Argh!

Äippäpolikäynti oli muutenki pettymys, pikasesti siellä hommat hoidetaan. Ja aatelkaa, ei oo kertaakaan vielä kuunneltu sydänääniä vaikka viikkoja jo ultran mukaan 18+3 :eek: Taijan soittaa huomenna neuvolaan ja vaatia aikaisempaa aikaa, kun ois vasta joulukuussa.... Ultrakuviakaan eivät antaneet mukaan.

Juuh, semmosta se on tää raskausaika, mikään ei oo varmaa....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 20:42 syntymähäjy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 20:33 Nasu-Masu pikaisesti kirjoitti:
SYNTYMÄHÄJY Käy kuule vielä niin, että ollaan samaan aikaan laitoksella... Kivaa!!! :LOL:
Joo se oliskin kiva juttu. Mä kattelin tossa noita muittenkin aikoja, ja siellähän oli muitakin seinäjoelle synnyttämään tulevia, joilla ajat aika lähekkäin toisia. Olis kiva jos jonkunkans edes sattuis yhtä aikaa laitokselle. Sais siellä vaihtaa kuulumisia myös.

Täytyy sitten lähempänä h-hetkeä antaa puolin ja toisin vinkkiä ulkonäöstä, että toisen sitten ehkä vois tunnistaa laitoksella. =)
Ei ollu sitten mun teksti tullu ollenkaan.

Se voi olla että koko konkkaronkka ollaan sielä yhtä aikaa mulla kun esikko on tullu 6päivää ennen la ja tämä toinen 1 ennen. Mutta itepäisyys päivän jälkeen tiedän enemmän mikä se lopullinen aika on.

Isäntä lähtee Ruottiin ja mä jään lasten kanssa 8 päivää yksin. Saa nähä miten tämä kaikki sujuu.<br><br>
 
Lisko
Hömpölle :hug: Kylläpä pitää yhdelle ihmiselle olla paljon murheita kerralla :'( Mutta päivä kerrallaan niin kuin kirjoititkin :flower: Mitä tuo parvorokko voi sit tehdä sikiölle?

Meillä ihan normaalia kotioloa pojan kanssa, ulos tästä lähdetään kunhan kohta laitan koneen kiinni, poika jo äsken kyseli milloin mennään :whistle: Nyt mennään :) En muista oliko kommentoitavaa, mut palailen taas :)

Lisko rv 19+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 10:11 Lisko kirjoitti:
Hömpölle :hug: Kylläpä pitää yhdelle ihmiselle olla paljon murheita kerralla :'( Mutta päivä kerrallaan niin kuin kirjoititkin :flower: Mitä tuo parvorokko voi sit tehdä sikiölle?

Meillä ihan normaalia kotioloa pojan kanssa, ulos tästä lähdetään kunhan kohta laitan koneen kiinni, poika jo äsken kyseli milloin mennään :whistle: Nyt mennään :) En muista oliko kommentoitavaa, mut palailen taas :)

Lisko rv 19+1

Parvorokko voi aiheuttaa keskenmenoja. Lisäks se saattaa aiheuttaa sikiölle vaarallisen anemian ja jotain turvotusta joka sitten pahimmassa tapauksessa lamaa sydämentoiminnan, eli vauva menehtyy. Joskus on annettu sikiölle verensiirtoja mutta siitä ei ole näyttöä kuinka tehokasta hoitoa se olisi. Eli vaarallinen tauti raskaanaolevalle. Siksipä suosittelen, että jos kuulette parvorokosta edes huhuja teidän alueella niin käytte heti verikokeessa jossa selvitetään, oletko sen jo sairastanu. Olikohan niin, että puolet ihmisistä on sen jo lapsena sairastanu.... mutta tulokset kestää noin viikon joten piinapäiviä tässä vielä on vaikka kuin.....
 
Huomentapäivää

Hömpölle :hug: , inhottavaa kun koko raskausaika menee peläten. Mutta kuten sanoit päivä kerrallaan. Ja jos yhtään lohduttaa, niin mulla kaveri sairasti parvorokon muistaakseni kun esikoista odotin, ja oltiin kyllä tekemisissä, eikä se tarttunu minuun. En sillon vielä osannu varoa kaikkea hulluna niinkuin nyt.

Äitsykkä, kyllä toinen ultra on lääkärin tekemä, ja tosi hyvä lääkäri onkin, se on jostain muualta kuin suomesta kotoisin ja on tosi tarkka mieslääkäri. Meidän pikkusairaalassa ei muita ultria taida olla kuin ihan tavallinen, joten sillä varmaan ultraa. Ja tämä lääkäri tosiaan sanoi että tälleinen poikkeama on hyvin tavallista, eikä siis välttämättä tarkoita mitään. Eikä se tosiaan mulle olis maailmanloppu vaikka down-lapsi syntyiskin, yhtä ihana lapsi se siltikin olis. Ainoa mikä huolettais, niin se että jos itse kuolee ennen lasta, niin miten lapsi pärjää sitten. Mutta nuorihan vielä olen (25). Mieskin on kait vähän rauhoittunut, tai itsekseen mietiskelee, mut ei sentään ole enää maansa myyneen näköinen.

Hain eilen huutamani babysitterin. Oli tosi siisti. Ja kuten vähän arvelinkin, niin esikoinenhan sinne oli heti kiikkumassa. Sen takia käytetty ostettiinkin, että jos käy niin et esikoinen siihen istahataa ja sitteri hajoaa, niin ei ainakaan harmita niin paljon.

heppuli ja emma 19+5
 
:hug: hömpölle

kaverin veljelläkin oli porvorokko kun Miroo odotin, mutta mä selvisin siittä, eli ei tarttunu...

Ihanaa eilen tuntu ekat "muljahdukset" kyllä niitä jo odoteltiinkin :heart:
Tiistaina ei ollu mikään ihana päivä, kun poltti niin kauheesti alamahaa, ja selkää että aattelin jo että se sitten tästä, mutta ei kyllä se sitten loppu.

Tänään ois siivouspäivä, kun vaan jaksais pitäs imuroida ja lattiat pestä. :/

Masun ympäryksen mittasin sunnuntaina ja oli jo 100 viikko sitten kun mittasin oli vasta 96. Nyt ei pääse just mittaan ku ukko töis ja sil mitta taskus.

Ei kai taas muuta

Miron äiti ja Sisu 18+0 jo :D :heart:
 
117cm oli täällä äsken masun ympärys. :)

Voi että Hömppö! :hug: Tiedän itsekkin riskiodottajana että aina ei voi kyllä iloita tästä raskaudesta vaan huolia ja murheita myös mahtuu mukaan. Mutta tuo on kyllä inhottavaa kun joutuu sitä vastausta odottamaan!! Toivottavasti edes siinä ei olisi mitään!

Täällä on vielä toistaseks ihanan talvisen näköstä! :) Puut lumessa ja ihan jouluista muutenkin. Mutta huomisekshan se sitä vettä lupaili. :/

Rv 17+0. <br><br>
 

Yhteistyössä