HUHTIKUUN MASUJEN PINO

hömppö taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 14:52 metsänhenki harmaana kirjoitti:
hömppö!

anteeksi jos kysyn mutta mikä kilpirauhassairaus vaikuttaa sikiöön?mulla meinaan myös muttei ole kukaan kertonut tuollaista....

Eli mikäli sairastaa Basedowin taudin aiheuttamaa kilpirauhasen liikatoimintaa, niin silloin täytyy seurata tämmöstä TSAB arvoa verestä. Suuri pitoisuus raskaudenaikana on aihe tehostettuun sikiöseurantaan, esimerkiksi sikiöllä suurentunut taipumus erittäin korkeaan pulssiin ja rytmihäiriöihin. Mulla toi arvo on siis suurentunut jonka vuoksi sikiötä täytyy seurata tarkasti jatkossa.
 
:hug: kaikille joilla huolia!!

Käytiin eilen ostaan tytölle sukset ja luistimet. tänään on sitte hiihdetty hiihtimillä pitkä lenkki ja suht hyvinhän tuo sujui ekakertalaiselta ja mukavaa tuntu olevan =)

luistimet täytyy käyttää suutarilla, että teroittaa ne. mukavampi sitte harjotella. käytettynä ostettiin kaikki vermeet semmosesta urheiluvälinedivarista. ku vielä ei ole niin väliä huippulaadusta!

omassa olossa ei mitään ihmeellistä vielä viikko neuvolaan ja 3 viikkoa ultraan.

toivotaan ettei sitä vesisadetta tule!!


Triine 17+1
 
Tervehdys!!

Tänään oli rakenne ultra... Pikkuisella on kaikki hyvin. Kaikki elimet ja ruumiinosat löytyivät joiden kuuluukin =) Sukupuolesta ei sanottu sanallakaan kuten jo tiesinkin etukäteen. Eikä ultrannut yhtään edes sieltä päin, että itse olisin voinut tehdä omia johtopäätöksiä. Kolme kuvaa sain mukaani, mutta niiden laatu on aika heikko, joten ei niistä paljon saa selvää :(

Hiukan huonojakin uutisia sain. Istukka on jonkin verran kohdunsuun päällä ja tämän vuoksi erikoislääkäri katsoo asiaani ja ottaa tarvittaessa yhteyttä asian seuraamiseksi. Kätilön mukaan tällainen on kyllä tyypillistä eikä kovinkaan usein vaarallista ja istukka ajanmyötä siirtyy pois kohdun suulta. Kovin en osaa asiasta olla (ainakaan vielä) huolissani, sillä sen verran kätilö oli uskottava sen suhteen ettei hätää ole.

Otimme tuossa muutama päivä sitten syntymättömän lapsen sairasvakuutuksen. Aikamme vertailimme eri yhtiöiden vakuutuksia ja kun löysimme itselle sopivan yhtiön, niin päätimme heti ottaa, jottei ehdi tulemaan mitää mikä poissulkisi joitain asioita vakuutuksesta.

Ai, niin... tänään oli kyllä iloinen päivä siinäkin suhteessa että minut vakinaistettiin :D Oli kyllä todella suuri yllätys sillä en olisi koskaan uskonut minun saavan sitä virkaa, koska olen raskaana! Mutta joskus positiivisiakin yllätyksiä!

miranda + masluli 18+3
 
Äh, ei ole liikkeitä tullut sen jälkeen kun noin viikko sitten olin tuntevinani. Eli olikohan sittenkään liikkeitä... :headwall: :/ Välillä tuntuu jotain, mutta varma en ole. Joten kaipa minä vieläkin odotan niitä ekoja liikkeitä. :kieh:

Ensi viikolla rakenneultra. Toivottavasti siellä on sitten joku toinen lääkäri kun viimeksi lääkäri ei osannut laskea laskettua aikaa.


Rv 19+0
 
Huomenta.

Hömpölle :hug: ja jaksamista eteenpäin päivä kerrallaan!!!

Miranda kivoja ultrakuulumisia. Harmi kun kuvat epäselviä, me saatiin kyllä kolme selvää kuvaa ja niistä lapset on tulokasta ihailleet! Oon kuullut, että monella, jolla istukka on vähän ollut kohduunsuunpäällä, se on siirtynyt ylemmäksi siitä. joillakin joilla se on ollut ihan kokonaan siinä päällä, se on saattanut siihen myös jäädä. Ei tuosta kannata huolestua, varmaan lähempänä laskettua aikaa se ultrataan uudestaan ja katotaan tilanne. =)

Omassa olossa ei oo mitään kummempaa mainittavaa. Selkää särkee lenkillä olon jälkeen, eli tukivyö varmaan pitäis lenkille jo ottaa käyttöön. Täytyy kaivaa se tuolta kaapin uumenista.

Nyt aamutoimien pariin. Hyvää perjantaita teille!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy lähestyy taas puoltaväliä... 19+5 :D
 
Lisko
Hyvää perjantaita :) :flower:

Me lähdetään tänään vihdoin ja viimein porukoille viikonlopuksi, poika on jo 2 viikkoo kyselly, "mennäänkö viikonloppuna mummolaan" ja aina vaan pitäny yrittää selittää, et joo mennään, mut vielä on niin ja niin monta yötä, eihän toinen sit kuitenkaan ymmärrä miten kaukana lähtö on :/ No tänä aamuna kysyi mennäänkö viikonloppuna ja sanoin, et "joo, eikä se lähtö ole enää kaukana" :) Ukko- kulta kun tulee töistä niin lähdetään matkaan :) Saattavat sielläkin olla ihmeissään kun viimeksi kuukausi sit käytiin ja onhan tuo maha siitä kasvanut aikas paljon :)

Pitäis alkaa soittaa ja siirtää tuo neuvola- aikakin kun se on just sillä viikolla milloin ei käy mikään päivä. Mut eiköhän tuon saa siirrettyä kun ajoissa ilmoittaa..

Nyt imuroimaan, plääh :/

Hyvää viikonloppua kaikille.

Lisko ja pikku- kummitus rv 19+2
 
pillipulla harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2006 klo 12:13 Miron äiti kirjoitti:
Tayssista soitettiin että seulaan on jääty kiinni. Maanantaina lapsivesipunktioon :'(

Mä oon nyt ihan lukossa.. jotain häikkää oli hcg:ssä..

Nyt ei kerkee enempää...

Miron äiti ja Sisu 18+1
Noi voi ei :hug: Koitahan jaksaa..Viikonloppu on pitkä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2006 klo 12:13 Miron äiti kirjoitti:
Tayssista soitettiin että seulaan on jääty kiinni. Maanantaina lapsivesipunktioon :'(

Mä oon nyt ihan lukossa.. jotain häikkää oli hcg:ssä..

Nyt ei kerkee enempää...

Miron äiti ja Sisu 18+1
Voi että, tulee kyllä pitkä viikonloppu!! Voimia sinne niin paljon kun vaan pystyn lähettää!!!! :hug: :hug:

Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin ja lapsivesipunktiosta saatte hyviä uutisia sitten!!!
 
Miron äiti: voi kauhea! :hug: Yritä pysyä nyt lujana vaikka tiedän, vaikeeta se on! Voi miten äkkiä tilanteet voikaan muuttua!

Kyllä sitä ei oo aiemmin osannutkaan arvostaa täysin NORMAALISTI sujuneita raskauksia.....

Toivotaan, että kaikki on ok !
 
Miron äidille :hug: ! Koita jaksaa!!!

Joku oli ottanut jo syntymättömän lapsen vakuutuksen... Mistä yhtiöstä otit? Mulla on kans ollut se mielessä ja jonkunlainen mielikuva on jäänyt edellisistä kerroista, ettei ihan vielä tässä vaiheessa sais... Nyt täytyykin ottaa asiasta selvää ja hommata vauvalle sellainen. Molemmille isommille lapsille ollaan aikanaan sellainen otettu ja ne on edelleen voimassa. Nuoremalla siitä onkin ollut hyötyä enemmän, kun joutui syntyessään teholle ja sit vielä isompana sairastui keliakiaan...

Oma olo on ihan naatti. Yhdeksän tunnin työpäivä takana ja nyt ei jaksais mitään enää tänään tehdä. Onneksi eiliseltä jäi vielä lohikeittoa, ettei tarvii ruokaa ruveta vääntään. Mutta pyykit pitäis kuitenkin saada silitettyä ja sitä myöten kaappiin... Edessä on kuitenkin IHANA vapaa viikonloppu ja miehellä myös. Onkin tosi harvinaista, että on samaan aikaan vapaa viikonloppu...

Hauskaa perjantai-illan jatkoa kaikille!!!

Nasu-Masu 18+6
 
Heipat kaikille!

Tsemppiä Miron äidille :hug:
Meikäläisen laskettuaika hyppäsi sitten tänne huhtikuun puolelle elikkäs 8.4, jos vois listan pitäjä sen muuttaa =) :flower:
Ultrassa oli kaikki muuten ok, mutta mun kierto on tosiaan pidempi, niin siitä johtuen la muuttui myöhemmäksi.

Kaikille oikeen mukavaa masunkasvatteluaikaa ja rentouttavaa viikonloppua :)

Poppy ja Pippuri 19+5 :wave:
 
yks äiti
hei, miron äiti! Mäkin jäin HCG:n takia seulassa kiinni. Pääsin jo rakenneuä:een ja siinä oli kaikki ok. Punktioon ei pystytty, kun vauva vaikutti masussa niin tyytyväiseltä ja pelotti keskenmenoriski. Rakenneuä toistetaan vielä 3 viikon päästä. Mulla helpotti olo hirmuisesti tuon uä:n jälkeen vaikka ei tarkoitakkaan että vauva olisi varmasti terve. Mutta ainahan se riski sairauteen on olemassa vaikka kromosomitkin olisi ok.
Mäkin sain tuloksen viikonloppua vasten ja meni kyllä fiilikset aika alas.

Mutta seulassa kiinnijääminen merkitsee poikkeavuutta vain pienellä osalla ja todennäköisempää on että kaikki ok!

tsemppiä ja voimia sulle, tiedän miltä tuntuu.
 
Heippa!

:hug: halaus kaikille joilla mieli maassa uutisten takia. kaikki varmasti menee kuitenkin parhainpäin!

kävin sitten keskiviikkona siellä lääkärissä. eli supisteluita ne oli ja selkä sökönä. kirjoitti alkuun kipulääkettä. ensin tarjosi saikkua, mutten vielä halunnut ja lääkäri sanoi että ei suunnatonta vaaraa jollei jää vielä. mutta jos kipulääkkeet ei auta niin sitten uudelleen lekuriin ja saikulle.
meinasi että olis pieni välilevyn pullistuma. mutta antoi myös toisen vaihtoehdon. että oliskin vain lihasperäistä särkyä. mutta en tiedä. ihan panadolia sain kipuun. mutta ei ne auta. jos jaksais nyt vaikka vielä jouluun asti jotenkin töissä niin olis hyvä.
huomenna käydään ostamassa mulle se tukivyö, toivon että siitä olisi apua. sitten samalla jotain vaatteita myös. kun ei noi paidat oo enään oikein kivan näkösii kun tulee puoleen mahaan asti. ja massu jää paljaaksi. :LOL: just sen näköistä että olis ostanut paria numeroa liian pienen vaatteen..
muuten tulossa sitten rankka viikonloppu. huomenna siis vapaata. mutta sunnuntaista sunnuntaihin sitten töitä. saas nähdä miten sitä jaksaa oikein.

mutta nyt iltapalalle.

jalava ja smurffi 18+5
 
lemission harmaana
miron äidille voimia.
itsekin jäin kiinni veriseulasta riskiluvuksi 1:230 muttemme menneet punktioon kaksi kertaa on ultrattu sen jälkeen eikä poikkeavaa ole löytynyt, mullakin oli hcg koholla ja täytyy muistaa että veriseulat hälyyttävän melko usein vaikkei mitään vikaa olisikaan.

odotus palsta sivuilla lisää asiasta toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä
otsikolla.


lemission ja hippula 19+6
 
lemission harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2006 klo 18:32 yks äiti kirjoitti:
hei, miron äiti! Mäkin jäin HCG:n takia seulassa kiinni. Pääsin jo rakenneuä:een ja siinä oli kaikki ok. Punktioon ei pystytty, kun vauva vaikutti masussa niin tyytyväiseltä ja pelotti keskenmenoriski. Rakenneuä toistetaan vielä 3 viikon päästä. Mulla helpotti olo hirmuisesti tuon uä:n jälkeen vaikka ei tarkoitakkaan että vauva olisi varmasti terve. Mutta ainahan se riski sairauteen on olemassa vaikka kromosomitkin olisi ok.
Mäkin sain tuloksen viikonloppua vasten ja meni kyllä fiilikset aika alas.

Mutta seulassa kiinnijääminen merkitsee poikkeavuutta vain pienellä osalla ja todennäköisempää on että kaikki ok!

tsemppiä ja voimia sulle, tiedän miltä tuntuu.

meillä ihan sama homma. kyllä se rauhoittaa ne ultrat niin paljon, en sitten halunnut punktiota senkään vuoksi että siinä keskenmenoriski kuitenkin suurempi olis ollu mulla kuin siinä ettemme saakkaan ns. tervettä lasta. muistatko oliko sulla kuinka korkealla hcg?

lemission ja hippula 19+6
 
Kiitti kaikille haleista :heart:
Huomenna on sit Tayssiin se aika 11.30. Miro viedään siks ajaks miehen kummeille hoitoon, niin mieskin pääsee mukaan. Tänään on jo parempi mieli, kun perjantaina, ja mieskin sano et älä nyt vedä kauheeta stressiä, että voihan kaikki ollakin okei. Mä tuun sit ilmotteleen huomenna miten meni.

Miron äiti ja Sisu 18+3
 
Voih, onpa täällä ollut uutisia..

MIRON ÄITI, paljon voimia huomiseen - ja tietty tähän odottelupäiväänkin!

HÖMPPÖ, sulle kanssa voimia. Mun odottaessa tätä meidän nykyistä kuopusta olin työpaikalla yhtä aikaa yhden lapsen kaa, joka sairastu samana iltana parvorokkoon. Mähän en olis tiennyt siis asiasta mitään, mutta tää äiti oli niin valveutunut, että otti mutkien kautta muhun yhteyttä. Kävin siis myös verikokeissa. Ekassa kokeessa katsottiin vaan se, että oonko jo ennen sairastanut eli et onko mulla vasta-aineita. Ei ollut. Sen jälkeen vasta toisessa verikokeessa katsottiin olenko mahdollisesti saanut tartunnan. Joten varaudu sinäkin siihen, että ottavat mahd. vielä toisen verikokeen tämän sitten selvittääkseen. Jos hoitopaikalla rokkoa edelleen liikkeellä, onko mahd. saada lapset hetkeksi johonkin muualle hoitoon? Ainahan se ei tokikaan onnistu ja rokkoa voi olla liikkeellä monessakin paikassa. Kurjaa tuo odottelu joka tapauksessa, tiedän. Käsitin, että jos rokko olisi minuun tarttunut olisi raskautta seurattu tiiviisti ultraten yms loppuun asti. Toivottavasti tästä sai jotain selkoa..

MÄ OLIN EILISILLAN JA YÖN YKSIN KOTONA!!! Oon viimeksi ollut n. 2v sitten ennen kuopuksen syntymää, joten hyvää tuo teki. Katsoin rauhassa elokuvaa ja söin herkkuja ja nukuin puoli kymmeneen asti! Viikon päästä viikonloppuna olenkin sit kaksi yötä pois töiden takia (Kajaanissa..) ja sit seuraavaan to-la on suunniteltu miehen kaa kahdenkeskistä reissua. Me ei juuri koskaan saada lapsia mihinkään hoitoon vaan hoidetaan niitä aika lailla 24/7 kahdestaan, joten pieni loma tekisi hyvää, vaikka toki mietinkin miten lapset pärjää.. Meillä tulee ensi heinäkuussa 10-v hääpäivä ja tuskin sitä kauheesti pystytään juhlimaan pienen vauvan kaa, joten voisi nyt jo vähän ennakkoon pitää tän..

ALASELKÄkivut pahemmat. Eilen kävelin tuolla jäisellä tiellä, ei selkä oikein tykännyt.. Supisteluja onneksi ollut nyt vähemmän ja jotenkin seesteisempi olo. Ihanaa odottaa vauvaa tulevaksi!!! Oli ultrassa niin kauniin näköinen. 'Tosin taitaa olla vilkkain meidän lapsosista, ainakin mahaliikkeiden perusteella ja ultrasta nähtynä. Eikä meillä edellisetkään mitenkään rauhallisia ole... Joten vauhtia tulee piisaamaan!!!

Nyt Potterin uusimman kimppuun kun vielä hetki rauhaa olla yksin!

orapihlaja ja sykerö rv20+4 (ihan kivat viikot jo ;))
 
19+1 otettu kuva täälläkin profiilissa.

Inhottava olo oli eilen kyllä. Mies laitto onneksi pyykit jne. ja minä vähän lepäsin. Supisteli, nipisteli mahaa ja lopulta vihloi alapäätäkin. Kävin kuumassa suihkussa, auttoi hieman. Ja mies hieroi hiukan. Toivottavasti helpottaa, vaan pelkään että pahenee vain, siis kun nyt alkanut joka päivä supistella.

19+3
 
Huomenta!

Viikonloppu hurahti taas vauhdilla ohi. Lauantaina oli ristiäisiin meno, pääsimme sylikummeiksi. =) Vauva oli tosi rauhallisesti koko toimituksen ja juhlan ajan.

Omassa olossa ei kummempaa oo, välillä supistelee jonkin verran. Mutta se on kyllä pientä verrattuna vispilän supisteluihin. Toivottavasti ne vispilä sulla ei pahene entisestään! Näillä viikoilla ei vielä tarttisi niin hirveesti supistella. Mutta eipä sille mitään saa, lepoa tietenkin pitää yrittää itelle järjestää, jos vaan mahdollista.

Mä jään odottelemaan Miron äidin kuulumisia tänne...

Hyvää viikon alkua!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 20+1
 

Yhteistyössä