HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Täällä kanssa sektioarpea tai oikeestaan entisiä tikinkohtia kutittaa välillä aika kivasti.

Tänään töissä oli kyllä aika vaikeeta olla. Välillä supisteli ja viilteli tuolta alapäästä... Enkä edes purkanut kuormaa, siis ei paljon painavien nostelua.
Ei kiva. Päiväkin oli pitkä kun nälkävuosi. Välillä jo ajattelin, että lähden lääkäriin, mutten sitten kuitenkaan mennyt. Kait se on huomenna soitettava neuvolaan ja kyseltävä tätiltä, että mitä mieltä hän on. Töissä olivat sitä mielät että saikulle vaan ja mies oli samaa mieltä, mutta tuo työmoraali tuppaa olemaan vähän liian korkealla näissä saikkuasioissa... Ihan kun olisin korvaamaton :LOL: :LOL: :LOL: !!!

Eilen kävin katsomassa kaverin vauvaa sairaalassa, joka syntyi sunnuntaiaamuna. Oli kyllä aivan ihana. Miten ne vastasyntyneet voikaan olla mukamas niin pieniä... Jos en jo olis valmiiksi raskaana, vauvakuume olis kyllä ottanut taas vallan...

Mutta nyt lähden laittaan lapsukaisille iltapalaa ja sitten sänkyyn... Huomenna onkin pitkä päivä, kun pitää käydä siellä Alajärvellä katsomassa mahdollisia kotiehdokkaita...

Nasu-Masu 19+3

Hei vaan!

tänään on pikku kaveri ollut tosi vauhdissaan, viime yön ja nyt koko päivän tuntunut liikkeitä :heart: liekö nukkunut ollenkaan?

miehen täti teki jonkun vanhan kansan ennustuksen ja sen mukaan olis tyttö tulossa.. hmm. saapa nähdä :D

olen ihan koukussa tuohon huuto nettiin :headwall: en ole uskaltanut äippähousuja vielä sieltä tilata ku yhdet m-koon housut oli aivan hullun isot. tänään sit kävin hm:llä sovittaan housuja ja heti pariin housuihin jätin tarjouksen! jotenkin on normaalia isompia nuo äippävaatteet ku normaalisti S on hyvä niin nyt on vielä kasvunvaraa ja kiloja on tullut taitaa kohta olla jo 60 :kieh: pikku läski pallero täällä kasvamassa :LOL:

Huomenna lähtään aamusta ajeleen rovaniemelle joulupukkia kattoon, kyllä jännittää niin tyttöä kuin myös äitiä!!

huomenna viikkoja tasan 18 :heart: ja torstaina neuvola! on sitä ootettu..

Triine 17+6

ultrassa käyty ja kaikki oli kunnossa =) =) =) :heart: olen niin onnellinen!!!murulla oli paino arvio noin 300g ja äidin vaiston kertomus siitä että hippula ois tyttö taisi osottautua vääräksi,lääkärin mukaan melko suurella todennäköisyydellä jalkojen välissä näkyi penis =) yhtä tervetullut on poju mutta täytyy sanoa että yllätys oli melkoinen,koko ajan on ollut vahva tunne tytöstä :whistle: tuo 4d-uä oli mieletön juttu,uskomatonta kuin tarkasti näkyi kaikki..tästä on hyvä jatkaa odotusta =) ja toivotaan että te jotka elätte epätietosuudessa nytten saatte pian kuulla hyviä uutisia ja huokasta helpotuksesta :hug:
ja muuten,oon ehdottomasti sitä mieltä että tuo ultra oli hintansa arvoinen =)
ädä ja hippula 19+6 :heart:

Heippa!

Joulua täälläkin kovasti odotellaan. Ulkovalot tänään laitettiin, mutta jos muo verhot ja sisävalot sais vielä pidettyä kaaapissa joulukuun 1. päivään asti. Täällä on kyllä joulukadun avajaiset jo 25.11, periaattessa sillonkin jo vois valot laitella palamaan. Meillä joulusuunnitelmat on selkiintyny ja siitä harvinainen joulu, että ollaan ekaa kertaa kotona! Aina ollaan oltu jomman kumman porukoilla, mutta nyt molemmat olis joutuneet viettämään jouluaattonsa kaksin, joten kutsuttiimpa heidät sitten meille. Ja Aadalla on eka joulu, niin kiva että molemmat ukot ja mummot on paikalla. En oo ikinä tehny jouluruokia, saa nähä millaset pöperöt saan aikaan! Delekoin kyllä imelletyn perunalaatin äitille ja anopille maksalaatikon :xmas: Ihanaa kun tulee joulu :xmas: :xmas:

Liikkeetkin alkaa taas tuntumaan, nyt jo tosi selvästi ja kovaa. Eilen olin tuntevinani jo masunkin päältä.

Torstaina päästään miehen kanssa kaksistaan aikaa viettämään, mennään kattomaan Saipa-Jokerit peliä Lappeenrantaan ja samalla vähän ostoksille. Käykö kukaan muu äiti pelejä kattomassa? Mie en mitenkään useesti käy, on tuota matkaa n.80km suuntaansa, enkä mitenkään suurempi fani ole, mutta ihan kiva niitä on sillon tällön käydä kattomassa. Telkusta en jaksa kyllä kattoa kun jotain mm-kisoja.

Pitää vielä kirjottaa kokouksen pöytäkirja, kun jouduin tuuraamaan sihteerikköä tänään!

Öitä!

Voi kääk sentään poika ja mies rupes viime yönä oksentaan, eli täällä ollaan nyt mahataudissa. Pitää nyt toivoo että itteen ei tarttus. :/
Tosta vauvan sukupuolesta tuli mieleen, et mies ei halua sitä tietää ennen huhtikuuta, mut mä taas tahtoisin. :whistle: Aattelin sit niin et rakenneultraan kun mennään ( ei tietoo kyl viä koska, perjantaina neuvolas sovitaan) niin ei kysytä, mut sit kun ne soittaa niistä kromosomi tutkimuksista niin niistähän se sit varmaks selviää niin kyl mä kysyn. :whistle: oonko nyt vähän ilkee...? ;) :whistle: No joo, ei muuta nyt sit kun petivaatteitten pesuun...

Miron äiti ja Sisu 18+6 :heart:

Ajattelin nyt pitkästä aikaa taas kirjoitella tänne. Lukenut olen ahkerasti teidän kuulumisia, mutta omalta osalta toi kirjoittelu on jäänyt vähäiseksi.

Elikkäs kuulumisia:

Kävimme tänään rakenneultrassa.. hmm, se oli erittäin koskettava tilanne näin esikoista odottavalle. Kyllä siinä herkisty, kun näki kuinka pieni tuo vauveli tuolla masussa on.. purin huulta etten ihan ruvennut itkemään.. kyllähän siinä kyynel pari tippui poskelle.

Vauveli ei oikein pitänyt toimenpiteestä, sillä se aloitti hirmu jumpan yhdessä välissä. Näkyi ruudulta kuinka se pisti jalat sekä kädet rumbaamaan.. sitten se kääntyi niin ettei lääkäri enää saanut tarkistettua mahalaukkua ja virtsarakkoa. Muuten kaikki oli hyvin meidän pienokaisella. Ainoastaan koko ei vastannut viikkoja, eli kone laski, että mulla olisi viikon vähemmän tuota raskausviikkoja ja siitä syystä mulle varattiin uusi aika ensi viikon perjantaille. Se onkin sitten joulukuun 1. päivä. Saa nähdä vaihtuuko mulla laskettuaika vai ei.

Töissä mulla on huomattavasti helpompaa, kun oma pomo on sairaslomalla polvileikkauksesta ja hänen tilallaan on paljon sympaattisempi sijainen. Heti sijaisen tultua mulla on vaihdettu jo iltavuoroiksi laitettuja vuoroja aamuiksi, sillä ne ovat iisimpiä tehdä eikä tarvitse ottaa sairaslomaa ylirasituksen takia. Aikaisemmin vaikka kuinka pyysin aamuja, sain vain iltoja.. ja siitä syystä pelkäsin hieman joulukuun vuorolistaa, sillä kaupassa se on raskaampaa olla illat ja viikonloput töissä. Nyt sain huokaista helpotuksesta. Joulukuun vuorolista näytti pelkkiä aamuja ja ei yhtään viikonloppua. Ja saan peräti olla aatonaaton ja aaton kotosalla. Töissäkin multa aina välillä tullaan kysymään kuinka voin ja että pidä taukoa jos siltä tuntuu. Helpottavaa.

Eilen vietin pitkästä aikaa oman mummun luona päivää. Se oli aivan täpinässä. Se oli kutonut vauvalle villahousut, villatakin, pari myssyä ja sukkia. Sööttiä. Mummulassa oli hoidossa mun 1,5vuotias serkkutyttö Mai. Se tuli koko ajan syliin ja nosti mun paitaa ja puhui vauvalle: "Huhuu peipi!! Ootko sä siellä? Kukkuu! "

:D Siinä oli naurussa pitelemistä..

Juu, tälläistä tällä kertaa. Jaksamisia kaikille !

Manzuliini+vauveli 19+1 vaiko vähemmän?

daa
Vieläkö mahtuu mukaan??? Olen seurannu teidän juttuja jo pitemmän aikaa, mut nyt vasta rohkenin itse mukaan... Toista odotan, la 11.04.07 (KYS), kotona ihana 2-vuotias poika ja 37-vuotias "britti-isi".

Miron äiti vaihda mun laskettu aika? Eli 13.4. on uusi, "varmistettu".

Siellä ne köllötteli ensin päät vastakkain ja sitten jalat vastakkain, poikittain siis. =) :heart: :heart: :heart: Toinen söi peukkuakin. Kauheasti liikkuivat ja kaikki on hyvin siellä. Toisella etuistukka ja toisella takaistukka. :D

Moikka.

Joylen, vappupallo ja daa tervetuloa joukkoomme!!! Kiva saada vielä uusiakin mukaan. =)

Tänne ei mitään kummallisempaa kuulu. Illalla kävin taas lenkillä, ja big brotheria kattoessa vauva liikkui niin kovaa, että mahanahka vaan taas heilui. Mieskin sitä katteli. On se jotenkin ihme, että se jo täs vaihees näkyy päälleppäin, vaikka taitaa se niin olla, että näihin aikoihin saattaa alkaa jo näkyä. En muista miten edellisillä kerroilla on näkynyt. Kysäisinkin tuolla aiemmin, että joko muilla liikkeet näkyy, mutta ei vissiin, kun kukaan ei vielä oo kommentoinut mitään.

Miron äiti voithan sä kysyä sitä sukupuolta, ja jos mies ei halua tietää sitä, älä kerro... no voi olla hankala tilanne kyllä pitää salassa. Ainakin mulla olis hankala olla kertomatta miehelle, ja luulen, että mieskin olisi sen verran utelias, että jos tietäisi, että mä tiedän, kyllä se haluais kans tietää. Nojoo tais mennä hankalaksi seliitykseksi. :D

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 20+3

Minäkin tuppaan itseni tänne :) En kaikkia juttuja vielä jaksannu kahlata läpi, joten hirveästi ei tietoa muista ole, mutta pikkuhiljaa...

Elikkäs laskettu aika pienellä on 4.4.2007 ja toinen tulossa. Esikko on tuollaiset 10 kuukautta :)

Moikka! Mä oon menossa rakenneultraan 1.12 ja samana iltanaon miehen työpaikan pikkujoulut, johonka puolisotkin on tervetulleita. Väsynyt oon edelleen ja henkisesti tosi rasittunut. Aion pyytää sairaslomaa, kun töitä on ihan kamalasti ja yhteishenki tosi huono.

Vauvelin liikkeitä tunnen jo kovasti ja masukin jo vähän pömpöttää. Tässä jännätään päästäänkö jouluksi omaan kotiin, vähän oon jo pakkailut tavaroita.

Aluksi oli tyttö olo, mutta koko ajan vahvistuu käsitys, että masussa olisikin poika, on ihan erilainen odotus ollut, kun esikoisen odotus. Esikoinen on tyttö.

:wave: joulupukilta terveisiä! tyttö meinas ettei pukin tarvi tulla meille jouluna ja mieluummin on ilman lahjoja, raukka oli ihan kauhuissaan!

Uusille tervetuloa mukaan!

Eilen illalla mieskin tunsi vaavin liikkeet :heart: siistiä ja kai ne jo päällepäin näkyis ku jaksais tuijotella.

huomenna neuvola ja pääsee sydänääniä vihdoin kuunteleen!

Triine 18

Terveisiä pohjanmaalta...
Kyllä sinne on vaan kamalan pitkä matka, varsinkin, kun samana päivänä ajettiin edestakas... Kilometrejä tuli sellaset 600. Kyllä oli selkä kipee, kun kotiin päästiin.

Mulla myös näkyy masun päälle, kun vauva potkii!!! Ens viikon tiistaina olis meillä se kauan odotettu rakenneultra. Sukupuolta ei kysytä. Halutaan pitää se yllätyksenä loppuun asti...

Nyt lähden miehen kainaloon sohvalle, kun se on kerrankin kotona illalla.....

Nasu-Masu 19+4

Blaah.. \|O
Väsyttää ja huimailee! :/ hb laskenut,joten nyt reippaasti rautalääkkeitä popsimaan,ollu hiukan unohduksessa purkki.. :ashamed:

Olen alkanut epäilemään kilpirauhasen toimintaa..
väsyttää (mikä toiv.korjaantuu raudalla)
pumppu hakkaa välillä ihan hillittömästi ja epätasaisesti
hiukset tippuneet päästä jo pitkän aikaa (aina ollut hyväkuntoinen hius)
palelee ja eilen huomaisn että enpä kyllä hikoile enää oikeastaa yhtään :eek:

nuo olis osa liikatoiminnan oireista,pitää mainita neuvolassa maanantaina asiasta ja käydä verikokeissa varmaan..

On se jännä kuin erilaisia raskaudet voi olla,tyttöä kun odotin olisin maratonin varmaan voinut juosta ja nyt väsyn heti kun hieman jotain teen :headwall: tyttöä ei voi nostella enää kun ottaa mahaan ja selkää särkee jatkuvasti!
Liikkeitä en meinaa tunteä vieläkää,asentoa vaihtaa kyllä iltaisin,menee nukkumaan tuonne ihan alamahaan :)
Masentaa ja itkuinen ollut,tulis edes lunta kun on niin pimeää :\|
Ens kuussa muutto edessä,toivon että hengissä selviän siltä pakkaukselta,kantamiseen en kyllä osallistu..

Noh valivali oli tämä viesti,nyt asioille pikkuveljen kanssa

rv 18+6 :wave: <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 11:48 Blue Rush kirjoitti:
Blaah.. \|O
Väsyttää ja huimailee! :/ hb laskenut,joten nyt reippaasti rautalääkkeitä popsimaan,ollu hiukan unohduksessa purkki.. :ashamed:

Olen alkanut epäilemään kilpirauhasen toimintaa..
väsyttää (mikä toiv.korjaantuu raudalla)
pumppu hakkaa välillä ihan hillittömästi ja epätasaisesti
hiukset tippuneet päästä jo pitkän aikaa (aina ollut hyväkuntoinen hius)
palelee ja eilen huomaisn että enpä kyllä hikoile enää oikeastaa yhtään :eek:

nuo olis osa liikatoiminnan oireista,pitää mainita neuvolassa maanantaina asiasta ja käydä verikokeissa varmaan..

On se jännä kuin erilaisia raskaudet voi olla,tyttöä kun odotin olisin maratonin varmaan voinut juosta ja nyt väsyn heti kun hieman jotain teen :headwall: tyttöä ei voi nostella enää kun ottaa mahaan ja selkää särkee jatkuvasti!
Liikkeitä en meinaa tunteä vieläkää,asentoa vaihtaa kyllä iltaisin,menee nukkumaan tuonne ihan alamahaan :)
Masentaa ja itkuinen ollut,tulis edes lunta kun on niin pimeää :\|
Ens kuussa muutto edessä,toivon että hengissä selviän siltä pakkaukselta,kantamiseen en kyllä osallistu..

Noh valivali oli tämä viesti,nyt asioille pikkuveljen kanssa

rv 18+6 :wave:

Kuullostipa niiiiiin tututla, ihan niinkuin olis minun näppäimistöllä kirjoitettu
;) Minulla on kilpirauhanen nyt pysynyt kohtuu hyvin "aisoissa" onneks, yleensä raskausaikana arvot ovat reistailleet miten saattuu....mutta juuri tuo liikatoiminta siis. Ja mitä tämän raskauden suhteen tulee, niin olen melkein "invalidi" verrattuna aikaisempiin rakauksiin! Muistan vielä, kuinka päivää ennen synnytystä lykkäsin painavia kottikärryjä pitkin pihaa eikä ollut mitään ongelmaa.... nyt tänä aamuna piti tiuskia 3v pojalle että kiipeä ny ite ees tohon turvaistuimeen kun äiti ei kertakaikkiaan pysty nostaan :ashamed: . Täysin erilainen raskaus nyt kyllä kaikin puolin, mieli herkkänä, seksi ei kiinnosta, fyysinen kunto 0. Ja aikaisemmin---ei mitään ongelmia! MUTTA, jos ny positiivista haetaan niin PARVOROKKOA minulle EI TULE sillä olen sairastanut sen aikaisemmin *huokaus!*.

t. hömppö väsyneenä

Neuvolassa käyty sydänäänet 145 :heart: ihanasti kuulu! paino nyt 59 eli 4 kiloa tullu lisää alku painoon.

verenpaineet oli vähä laskusuunnassa, ihan hyvät oli vieläki 108/67 mut sano et suolaa ei saa vähentää! meinas et alussa laskee ja sit 30 vkon jälkeen alkaa nouseen taas.

hemppa 133 eli siitä ei ainakaan johdu tää väsy. olisko syy tuossa säässä? olin jo niin pirteä ja sit lähti lumet, niin ei jaksa taas ku nukkua..

sf-mitta oli ihan yläkäyrillä sekään ei tässä vaiheessa kerro kuulemma mitään.

nyt vaan ultraa odotellaanse on 11.12 aivan liian pitkä aika vielä :/

Triine 18+1

Lisko
Heippa hei pitkästä aikaa :wave: (tai no ei kai siitä niin kauna ole :whistle: )

Tervetuloa vappupallo ja hopeapaju, sekä Joylen ja daa :) Kahdella viimeisellä näkyi olevan sama laskettuaika kuin meillä :) Tulihan sieltä pari joilla sama kun ei yhtään tässä pinossa ollu kenellä olis tuo 11.4 :)

Syntymähäjy oli kysellyt näkyykö liikkeet, ei ne varmaan vielä näy, kun se istukkakin on siinä etuseinässä. Just ja just mies tunsi ne liikkeet silloin isänpäivää edltävänä päivänä, ei ole sen jälkeen tuntenut, vaikka minulla liikkeet kyllä tuntuu ainakin iltaisin nukkumaan mennessä, joskus myös päivällä alkanu tuntumaan :heart:

Masun ympärys Galluppia taas, eikö siitä reilu viikko ala olla kun mittailtiin :whistle: ;) Minulla 103 eli vain ½ cm enemmän kuin viime viikolla, nyt ei kyllä tunnu turvotustakaan yhtään joten kai tuo on aika lailla se oikea :)

Juu menen köllöttää, rankka viikko ollu koulussa, väsyttää \|O pitäis käydä tuo hemppa mittauttaa kun en tiiä nostaako tuo rautatabu nyt yhtään tuota hemoglopiinia, niin väsyny olo taas :/ Tai voihan olla, et tuo pimeys sen tekee :\|

Huomenna taas perjantai :)

Lisko ja pikku kummitus rv 20+1 :heart:

Mullaki liikkeet alkanu tuntumaan jo päivisinki, mut eniten tietty sillonku ite rauhottuu ja makaa sohvalla katsomassa tv.tä tai kun menee nukkumaan. Mun pikku"vauva" on aktiivisimmillaan tossa 23 aikaan ja samoin 5-6 aikaan aamulla ku ite haluis nukkuu :headwall:

Mikäs sun hemoglobiinis on ollu? <br><br>

Yhteistyössä