HUHTIKUUN MASUJEN PINO

heippa kaikille masuille!
tintti kyseli peräkkäin istuttavista rattaista että onko raskaat esim katukivetyksen yli nostaa tjn.niin ei ole kyllä minun mielestä,toki hieman raskaammat kun yksösrattaat mutta eipä ainakaan minun liikkumista ole häirinny ja varsinkin jos kunnolliset isot pyörät..ja noissa inglesinoissa ei ainakaan taaimmainen pääse potkimaan etummaista pahemmin ja nehän voi asettaa myös kasvot vastakkain.onkos kukaan muu menossa 4d-ultraan?meillä aika sinne tasan 2 viikon päästä,maltan tuskin odottaa :whistle: :D voi kun kaikki ois kunnossa ja sukupuolen näkyminenkin ois plussaa..kauheet ruokahalut tuntuu olevan mulla tässä raskaudessa,lopussa on varmaan vähän muutakin masua jo kun vauvasta johtuvaa tällä menolla :LOL:
ädä ja hippula 18+0 :heart:
 
Hei

Pitkästä aikaa kuulumisia. Ensinnä ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia. Itsellä ei oikeestaan oo mitään uutta. Eilen taas sänkypuuhien jälkeen supisteli niin pirusti, että taitaa taas harventua nuo sänkypuuhailut. Liikkeitä tuntuu niin ihanasti et saa olla rauhallisin mielin. Ens viikolla ultra.

heppuli ja emma 18+4
 
Heipsis!

Minä palaan tuonne juurille toukoisiin, kun sinne porukkaan ehdin jo aiemmin kotiutua. Käyn varmaan joskus teidänkin kuulumisia lukemassa ja ainakin sitten huhtikuussa katselemassa, mitä kellekin on syntynyt ja milloin. Hyvää odotusta kaikille!
 
Moikka!

Kiva kuulla hyviä ultra kuulumisia!! =)

Itse olin neuvolassa maanantaina ja kaikki oli hyvin...
Paino: + 467g/vko. Hiukan on liikaa noussut, mutta eipä tuo neuvolatäti siitä sitten kauheesti mitään sanonut kun aikaisemmin paino on vain laskenut. Muta kyllä oon sitä mieltä, että olen syönytkin kuin hevonen. :kieh:
RR: 110/60
sf: 15cm
pikkuisen sydämensyke: 153.
pissa: puhdas
Seuraava neuvola onkin sitten kuukauden päästä eli 11.12.

Terveisin miranda + masuli 17+2 :heart: <br><br>
 
Moikka meiltäkin.

Meillä rakenneultra 16.11 eli ensi viikolla,erikoislääkäri tekee ultran 3D ultralla jolla sit katsotaan tarkemmin sydäntä ja rakenteita.
Jos ois paha vamma niin pitäis jo näkyä,vähän kyl jännittää.

Minä jo ehdin pelästyä kun joku kirjoitti siitä samariinista,mut tutkin asian ja turvallista on. Mulla toi närästys ei ole pahana mut välillä ruokien perusteella närästää varsinkin sipuli kun sitä on välillä leivänkin päällä ja perunoitten ja sillin. Kyl se ruoka maistuu ja vähän oudompikin mielihalu voi iskeä kuten perunaa silliä ja sipulia.

Sexi maistuu,alkuraskaus ja toi tutkimus häslinki oli hiljaista aikaa mutta nyt taas sujuu,asenntoja ei kyllä voi vaihtaa kun kohtu niin alhaalla et tuntuu pahalle mut muuten kaikki hyvin.

Mulle myönnettiin erityisäityisloma joka alkaa 16.11,otan varmaa lapset pois päiväkodista joulukuusta lähtien,me vähän mietittii et oisko parempi jos tyttö 5v kävis puolipäivää eli 4 tuntia mut toivotaan että typy tykkää jäädä kotiin ja käydään sitten seurakunnan äitilapsi kerhoissa ja tietty ulkoillaan. Syksyllä alkaa jo eskari ja pojan vois yrittää saada seurakunnan kerhoon jossa ollaan ilman äitiä 3 kertaa viikossa 3-4 tuntia eikä maksa mitään.

Vispilä saitko sovittua sit ukon kanssa? Jaksamista sulle siihen päänvaivaan :hug:

No eipä mulla muuta tällä kertaa.

Rv 18+4 Lilo ja Stitch
 
Lisko
Äitsykkä: Saako udella miksi sinulla alkaa tuo erityisäitiysloma? *anteeksi uteluni* :ashamed: Minäkin olen miettinyt, et vauvan synnyttyä poika voisi käydä pari kertaa viikossa muutaman tunnin jossain kerhossa aamupäivästä, saisi sitä oman ikäisten seuraa jatkossakin.

syntymähäjy: aivan ihanalta kuulostaa tuo jalkahoito, voi kun minäkin pääsisin, tai siis kyllähän sitä pääsis jos vaan saisi aikaiseksi varata ajan, mutta kun ei :kieh: Toivottavasti sinulla nuo supparit laantuisi, niin ei tarvii jalat ristissä istua :whistle:

Te kenellä vietetään isänpäivää, mitäs olette isukille ostanut lahjaksi? Minä olen ottanut vähän tavaksi ostaa ukko- kullalle kirjan ja mielissäänhän tuo on joka vuosi ollut :) Viime ja toissavuonna tehtiin pojan kanssa kortti, mutta nyt ostin senkin valmiina, laiska kun olen :ashamed: Mutta luulen kyllä, et poika tekee tarhassa sit isälle kuitenkin ite vielä kortin :)

Lisko
 
Huomanna verikokeisiin, siihen sikiön kehityshäiriöiden seulontaa varten.
Herättävä on jo kuuden maissa, kun tolla meidän labras on ihan mahottomat jonot aina, niin jos ehtis ensimmäisenä, kun ukon pitäs ehtiä töihinkin..

Isänpäivä lahjat ostamatta sekä miehelle että isälle... Mitähän sitä keksis?
Varmaan taas joku vitsikirja miehelle..
Ois tarkotus samalla sunnuntaina kertoo porukoille että ens huhtikuussa heillä onkin jo 8 lastenlasta.

mitäs muuta mun piti... Niin liikkeitä en oo viä tuntenu ja on jo 16+6 :/
Mirosta tuntu jo 17 viikolla..

Miron äiti ja Sisu 16+6<br><br>
 
Juu eli olen tehtaassa töissä, mulla on pääosin konttorissa hommat mutta joudun paljon kulkemaan ja työnksentelemään myös tehdaspuolella jossa on myrkyllisiä tai haitallisia kaasuja.

En ollut varma myönnetäänkö mulle sitä kun en ole koko ajan sillä tehdas puolella mut työnantaja kirjoitti aika hyvän lapun ;)
 
Ädä, me myös menossa 4d-ultraan, aika olisi Joulukuun 13....
Lääkäri suositteli että viikkoja olis 25, jolloin kuulemma parhaat näkymät... :)
Itse myös toivon, että sukupuoli näkyisi, pääsis sitten vähän joulun ale-myynteihin shoppailee... :whistle:

Lisko kyseli iskäpäivä lahjoista....
Eli Ukille ostettiin muki, johon tuli poikien kuva ja teksti: meidän ukki!
Ja vielä Pappa-sukat päälle :)
Iskälle taas semmonen monitoimitrimmeri, jolla voi ajaa parran, viikset ja hiukset...sekä sitten vähän trimmailla nenä,kulma,ja korvakarvoja :D
Niin ja sitten myös semmoset Iskä-sukat :D
Ja pojat on tehneet tarhassa kortit, kotona piirrettiin vaan Ukille.

Semmoista tähän iltaan....
Ai niin, joutu oikein oksentamaan aamulla, tuli aivan sairaan heikko olo yhtäkkiä, tuskanhiki päässä pyörin ja sitten helpotti....huh! :x

Eipä muuta, lähren töllön eteen :)

A0205 & Oikku Huomenna tasan 20 :D
 
Ehtoota!!

Lisko todellakin suosittelen jalkahoitoa ja varmaan muutkin hoidot tekis terää tässä tilassa!! =) Mutta tosiaan ei munkaan ikinä tuu itte ittelleni varattua aikaa muuten, kuin nyt, kun sain lahjaksi lahjakortin tonne hoitoon. Onneksi joku ajattelee mun jalkojen jaksamista, kun itse näköjään sitä ei muka oo varaa itseensä satsata!

Suppareita ei tänään oo tuntunu ONNEKSI juuri yhtään. Mutta jotenkin tuntuu, että silloin ne yltyy vasta, kun ehdin kunnolla hengähtää ja rentoutua. Ehkä mulla on liian tuoreessa muistissa veljen vaimon ongelmat hänen raskaudessaan. Hän kun joutui 23 viikolla prenalle maata ja liikkumiskieltoon. Synnytys oli jo käynnissä, mutta saatiin kolmen eri lääkkeen voimalla pysähtymään. No loppujen lopuksi siinä meni kaikki hyvin, ja nyt Pinja-tyttönen on 2kuukautta vanha ihana tuhisija. :heart:

Joku pesänrakentamisvietti ilmeisesti on nyt ottanu musta vallan, mä oon nimittäin innostunut neulomaan myssyjä ja tossuja ym. Niin ja en siis vaan vauvalle vaan ihan isommillekkin ihmisille. Mukavasti aika on niitten parissa kulunut. Mulla onkin aikaa, kun viimeksi jotain oon neulonut... mistäköhän toikin innostus tuli. Eihän kukaan muu oo samoin hurahtanut??? :LOL:

Nojoo, nyt täytyy mennä suihkuun ja telkkarin ääreen hetkeksi. Huomenna tuleekin yks palstalainen meille kylään, ja tapaamme ihan ekan kerran, kivaa!!!

Hyviä öitä ja suloisia vauvaunia teille!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 20+3
 
lemission laiskana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 15:52 Äitsykkä kirjoitti:
Moikka meiltä pitkästä aikaan.
Meillä täällä vähän kehnommin,kun niitä down vastauksia odoteltiin.
Soitto sieltä tuli joka yleensä tarkoitta että vauva on sairas,mutta meidän puhelu ei tarkoittanut sitä vaan sitä että jotain poikkeavuutta on havaittu mutta on aika tavanomainen eli voi olla ihan ok. Meiltäkin otettiin DNA näytteet jotta saatais selville jos meillä on tämä poikkeavuus niin silloin tämä ei tarkoita mitään mutta jos meillä ei ole niin vieläkään se ei tarkoita että vauva on sairas vaan voi ihan hyvin olla terve. Eli pahemmasta sotkusta pahempaan. Downiin oltiin varauduttu mutta nyt emme tiedä mitä odottaa tai pelätä. Jos meillä nyt ei ole tätä poikeavuutta niin haluavat tehdä lisä kokeita mutta meille varmaan riittää nää piikit,meidän poika se on oli se mikä tahansa,itse ristin sen stitchksi vaikka viimeksi ultrassa katottiin 4D ultralla että kaikki on ulkoisesti kohdalla. Todella rankkaan on tämä vastauksien odotus ja olemme sairaslomalla kumpikin.

Kirjoitan myöhemmin lisää jotain positiivista olen edelleen raskaana ja ihania vaivoja täynnä ja iloinen niistä mut nyt lapsia hakemaan ja linnunpönttöä kiinnittämään :wave:


minulla sama tilanne kuin teillä paitsi että itselläni asia ei selviä ennenkuin lapsi syntyy, en halunnut mennä lapsivesipunktioon, miten teillä asia huomattiin? itse jäin ns kiinni alkuraskauden veriseulasta, np-ultrassa kaikki on ollut ok, eikä ikäriskiäkään ole.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 02:59 lemission laiskana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 15:52 Äitsykkä kirjoitti:
Moikka meiltä pitkästä aikaan.
Meillä täällä vähän kehnommin,kun niitä down vastauksia odoteltiin.
Soitto sieltä tuli joka yleensä tarkoitta että vauva on sairas,mutta meidän puhelu ei tarkoittanut sitä vaan sitä että jotain poikkeavuutta on havaittu mutta on aika tavanomainen eli voi olla ihan ok. Meiltäkin otettiin DNA näytteet jotta saatais selville jos meillä on tämä poikkeavuus niin silloin tämä ei tarkoita mitään mutta jos meillä ei ole niin vieläkään se ei tarkoita että vauva on sairas vaan voi ihan hyvin olla terve. Eli pahemmasta sotkusta pahempaan. Downiin oltiin varauduttu mutta nyt emme tiedä mitä odottaa tai pelätä. Jos meillä nyt ei ole tätä poikeavuutta niin haluavat tehdä lisä kokeita mutta meille varmaan riittää nää piikit,meidän poika se on oli se mikä tahansa,itse ristin sen stitchksi vaikka viimeksi ultrassa katottiin 4D ultralla että kaikki on ulkoisesti kohdalla. Todella rankkaan on tämä vastauksien odotus ja olemme sairaslomalla kumpikin.

Kirjoitan myöhemmin lisää jotain positiivista olen edelleen raskaana ja ihania vaivoja täynnä ja iloinen niistä mut nyt lapsia hakemaan ja linnunpönttöä kiinnittämään :wave:


minulla sama tilanne kuin teillä paitsi että itselläni asia ei selviä ennenkuin lapsi syntyy, en halunnut mennä lapsivesipunktioon, miten teillä asia huomattiin? itse jäin ns kiinni alkuraskauden veriseulasta, np-ultrassa kaikki on ollut ok, eikä ikäriskiäkään ole.
Meillä oli np-ultrassa turvotusta 3mm kiepeillä. Kävimme istukkabiopsissa
mutta epäilevät istukkamosaiikkia koska löysivät kahta eri häiriötä,eli istukkassa ja vauvalla on eri kromosomisto. Me siis emme tiedä mikä vauvalla on onko mitään. Lapsivesipunkiota tarjosivat mut niin kuin kirjoitin että nyt riittää piikittäminen,me tiedämme sit kuin
vauva syntyy :heart:
 
Eilen tuntui vihdoin ja viimein liikkeet! Söin voileipää illalla kun toinen rupes mesoamaan. :D

Eilen oli muksujen neuvola, samalla puhuttiin hoitoavusta th:n kanssa. Aion siis tosiaan hankkia apua ahkerasti niin, että välillä hoitaja katsoo isompia ja välillä kaksosia. Eli siis vaikkapa niin, että hoitaja on kaksosten kanssa ja mie meen isompien kanssa vaikka kävelylle tms..

Täällä siivous ja tiskaus jatkuu... Operaatio koti puhtaaksi on kestäny ties kuinka kauan. Äitini tulee pesemään ikkunat jos mittari näyttää plussaa, joten senkin takia siivoan. :D

17+6
 
heipsuli toodella pitkästä aikaa!

taitaa olla ikuisuus siintä ku meikäläinen on tänne viimeks mitään kirjuutellu :x mut nyt on aikaa :wave:

ON: miten tää toinen raskaus voikaan olla näin vaikeeta?!?! väsyttää ihan vietävästi ja olo ei ole muutenkaan ihan parhaimmasta päästä....toista se oli esikkoa ootellessa. Tänään pitäis taas mennä lääkäriin ku jostain kumman syystä mulla on nyt kolmena päivänä aina iltasin ollu tuo häntäluu aivan mahottoman kipee ettei raaski kumartuu eika istua ja mikä inhottavinta iltasin koiran kans lenkkeiltäessä kipu on niin kovaa et pissa lirahtelee housuun :ashamed: .TÖISTÄ: töissä pomo ei ymmärrä mun raskautta ollenkaan. sain viime torstaina viikon saikkua ja saikun pystyin alottamaan vasta tän viikon maanantaina, ku ei pystyny kuulemma aikasemmin jäämään :kieh: pyysin myös häneltä(mies eikä omia lapsia) et saisin sellasia työvuoroja mis ei olis yö löysejä ollenkaa, mut ei niin ei. alkaa jo pikku hiljaa potuttaa koko työ ja sen paikan omistaja \|O

sitten ihan muuta... meillä tyttö lähti sunnuntaina mummin ja papan kanssa viikoksi lappiin hiihtelemään ja meillä on ukkelin kanssa ollut pienoinen tekemisen puute ja ollaan muutenkii oltu ihan hämillämme tän tytön reissun ajan. hirvee ikävä meidän prinsessaa :heart: :heart:

Tyttö oli tehny tarhassa aivan ihanan isänpäivä kortin missä oli mietteitä isäsätä ja näin meidän neiti kertoi omasta isästään: Iskä on Anttalainen. se menee katolle ja tulee alas. Iskä nostaa minut Roosan puolelle. Isi ajelee mun kanssa. isi vaan on kiva. :heart: :heart: :heart:

t. kaisuli ja masukka 16+2
 
..eilen oli neuvola..viikkoja 19+1..painoo tullu alusta asti VASTA 1.2kg eli hyvin..ko alkupaino oli mitä oli :/

Sydänäänet vilkutti 120 :heart: ja hemppa oli 120...eli hyvin sekin..paineet oli koholla..vai liekkö johtunu siitä että hyö vekslas hoitaja ja harjoittelija..sitä mansettii nii kaua paikalleen.. no oli miten oli..

Päänsärky jatkuu massiivisena vaikkakin pätkittäisenä.. :headwall: ..
jos sokerin takia joutuu lääkärin *puhutteluun* niin samalla katotaan voisiko päänsärky johtuu verenpaineesta ja jos on enemmän ko mahollista nii alotan sitten vp-lääkkeet... :\|

Liikkeitä oon tuntenu mieki jo pariki päivää ja eilen varsinki ko leikittiin isompien kans leekoilla lattialla ja mie tietysti olin mutturas ko kilppari :LOL: ..

sokerin mittaamine jatkuu ja verenpaine pitää mittauttaa jokatoinen päivä..muuten menee ihan ok..vielko keksis kuin kertoo mein isoille lapsille asiasta ja sit se miun äiti...jääköön mummo sit ihan viimeseks..
;) :whistle: vaí kertoisko vasta synnytyksen jälkeen!!!!! :p :D
 
Heipparallaa!!!

Flunssan kourissa täällä ollaan miehen kanssa molemmat. Mies oli jo eilen saikulla ja mulla on tänään aika lekurille puolenpäivän aikaan. Olo on kyllä aivan karsee. Onneksi isommat lapset on eskarissa ja tarhassa. Saa levätä ihan huoletta koko päivän.

Eilen oli neuvola ja vauvalla kaikki hyvin. Sydänäänet viuhtoi 140-150 ja muutenkin meno masussa oli aika hurjaa. Vauva pakoili dopleria. Verenpaie oli ok ja pissa puhdas. Hemppaa ei nyt edes mitattu...

Nyt pitää mennä pötköttään, kun päätä särkee melkoisesti.

Nasu-Masu 17+5
 
Heissan kaikille huhtimammoille!

Eksyinpä minäkin näille sivuille ja ajattelin myös "ilmoittautua" mukaan :) Esikoinen täytti juuri vuoden, joten melkoista hulinaa on ensi keväänä tiedossa. Lapsille tulee sitten 1,5 vuotta ikäeroa. Olisi kiva kuulla kokemuksia äideiltä, joiden lapset ovat syntyneet suht lyhyellä välillä.

Tämänkin raskauden alku on mennyt minulla hyvin, ei mitään suurempia vaivoja, toivottavasti näin myös jatkossa! Synnytys tietysti mietityttää jo nyt, koska ensimmäinen poikamme syntyi perätilassa alateitse... Vaikka kaikki menikin hyvin, niin jollakin tavalla pelottaa, että mitäs jos näin on myös tulokkaan kanssa...Toisaalta, sitähän ehtii miettiä sitten lähempänä synnytystä:)!

 
Lisko
sarita73 tervetuloa :wave: :flower:

Minulla on aivan kauhee yö takana :/ Ensiksi näin unta, et synnytin keskos tytön, supisteli ihan sairaana ja oli kauheita synnytyskipuja, heräsin ihan oikeasti yöllä ja nousin muutamaan otteeseen istumaan sängynreunalle ja valittelin siinä ukolle, et on se kumma ku ei voi kylkee kääntä, ilman et kokonaan nousee istumaan :eek: siis oikeasti kai se supisteli tai ainaki mahaan sattu ihan pirusti, aamulla vielä kysyin mieheltä, et näinkö unta vai olinko oikeasti niin kipee yöllä, niin kuulemma olin valitellut useampaan otteessen :/ Aamulla maha oli kyllä hellänä :\| Soitin neuvolaan ja jos illalla alkaa uudelleen niin päivystykseen pitää lähtee, muuten jos pärjään huomiseen, niin minulla on se lääkäriaika muutenkin niin siellä katotaan sit kaikki normaalit asiat ku neuvolassakin ja lääkäri kurkkaa, et alapää on kunnossa. huh :/

Tuosta isänpäivälahjasta vielä, et ukille laitettiin tänään kortit postiin ja lahjaa en kyllä ostanu, ku en saa sitä sinne vietyä, joten tilaan sit jouluna molemmille ukeille ja mummoille tyynyliinat, jossa lukee hyvää yötä ukki ja hyvää yötä mummo :heart:

lisko rv 18+1 *maha hellänä :/ *
 
Kiva saada vielä uusia mukaan, eli tervetuloa sarita73 =)


ON: minä täällä köllöttelen tän päivän kotona ja luultavasti monta päivää vielä nimittäin meijän nuorimmaiselle tuli kaiken sairastelun kukkuraksi vielä märkärupi :kieh: :kieh: \|O \|O \|O Ja voitteko kuvitella, koko homma sai alkuunsa siitä, kun toinen lapsi otti ja puras sitä täysillä nenästä! \|O Siihenpä tuli sitten semmonen rikkein mikä otti pöpön itteensä ja tässä sitä ny ollaan sitten, argh! :(

Tänään on masussa ollu tosi hiljasta ja luulin jo, ettei kaikki oo kohdallaan. Nyt taas tuntui pienen pieni potkaisu...mitenkähän se onkin nyt niin rauhallisena.... Lääkärineuvola ens keskiviikkona, sitä onko jo odotettu ties kuinka kauan!

t. hömppö 17 ja jotain
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 13:29 sarita -73 kirjoitti:
Heissan kaikille huhtimammoille!

Eksyinpä minäkin näille sivuille ja ajattelin myös "ilmoittautua" mukaan :) Esikoinen täytti juuri vuoden, joten melkoista hulinaa on ensi keväänä tiedossa. Lapsille tulee sitten 1,5 vuotta ikäeroa. Olisi kiva kuulla kokemuksia äideiltä, joiden lapset ovat syntyneet suht lyhyellä välillä.
Moi sarita ja tervetuloa joukkoomme!!

Meidän ekalla ja tokalla lapsella on ikäeroa 1v5kk. Kokemukset on ainoastaan positiivisia. Kysy, jos joku asia mietityttää, kerron mielelläni miten meillä ollaan eri asioittenkanssa selvitty. =)

Päivä on mennyt tosi nopiaa tähän asti, vieraita on ollut kyläilemässä, ja se vaikuttaa tähän ajan kuluun. Kivaa, kun on jotakin muutakin tekemistä välillä, kuin sitä ainaista kotityötä...

Onneksi tänään ei oo supistuksia juurikaan tuntunut, täytyy vaan muistaa ottaa vähän rennommin nyt nää päivät, ettei niitä tuntuisikaan. Liikkeet tuntuu edelleen tosi alhaalla, ja se kyllä vaikuttaa selvästi tohon supisteluherkkyyteen. Miksiköhän toi pikkuhäjy haluaa tuolla jysiä kohdunsuulle???
 
Tervetuloa mukaan sarita! :wave:

Aamulla kävin verikokeissa ja heräsin jo kuudelta, yritin tossa äskön sit saada poikaa päikeille,että ois ittekin saanu pienet tirsat otettua, mutta kun ei niin ei. Oli paljon kivempaa leikkityökaluilla sahata äitin jalkaa ja vääntää tongeilla nenästä :D

Tos illalla ois viä tarkotus mennä porukoil käymään, kun käytetään samal Miroo Mll:n lapsikuvauksessa.

Niin ja liskoko se oli nähnyt jo unta että oli synnyttäny? Näin myös minäkin tässä yks yö, mut mun vauva oli pakastekatkarapu jolla oli pienet siniset silmät :/ Että semmosta..

Semmosta tossa viä tuumailin että on aika menny tosi nopeesti, nyt on jo rv 17 ja muistan vielä kuinka hidasta se odotuksen odotus oli tolla kuumeilu puolella...

Miron äiti ja Sisu 17+0

ps. semmonen kysymys vielä että mitäs kipuja nää tämmöset on kun vasemmalta puolelta häpyluu on kipee, varsinkin kävellessä tekee ilkeetä?

Tummensin ton vielä jos joku sattus huomaamaan/tietämään :ashamed: <br><br>
 
Heips.

SARITA, tervetuloa joukkoon!

NASU-MASU, paranemisia - sekä sulle että miehelle!

Ihanaa VILSKETTÄ mun masussa monta kertaa päivässä. Saa hymyn huulille.

Tänään aikeissa ASKARRELLA lasten kaa ISÄNPÄIVÄKORTIT ja LEIPOA suklaapiirakka pakkaseen sunnuntaita odottamaan. Tänään ja huomenna lyhyet työpäivät joten nyt viel ehkä jaksaa ja ehtii. La oon koko päivän 80km päässä töissä, joten silloin ei juuri mitään valmistella. Taidan kakunkin vääntää vasta aamusella niin saa mies sit oikeesti nukkua ylimääräistä ;).

Nyt hommiin.

Orapihlaja ja sykerö19+1
 
iiu
Hei vaan kaikille!

Puolivälin neuvolakuulumiset... painoa on tullut yhteensä jo n.5kg, mutta terkka oli vaan hyvillään, että on tullut... se on mun kaveri =)
Ihmettelen kyllä itekkin. mistä tuo kaikki on tullut. Perusruokaa syön suhteellisen terveellisesti. No liikkua voisi tietenkin enemmän...

Kohtu oli hyvänkokoinen, lapsivettä sopivan tuntuisesti. Yläkäyrälle pääsin heti, kun ekaa kertaa sf-mitta mitattiin...

:heart: -äänet edelleen tasaisesti 150/min.

Kaikki siis hyvin.

Aika tiuhaan saan neuvolassa ravata; lääkärinla sovittiin jouluviikolle. siihen on 6 viikkoa, niin terkka halusi siinä välissä vielä käynnille. No ei se mitään. Neuvolaan kävelen 5min, eikä se kai hukkaan mene se aika siellä. Hyvä että seurataan.

iiu & Armas 20+0 :heart:
 
Heippa!

Tänää oli neuvola ja sokerirasituskokeet.

Neuvolassa kaikki hyvin, painoa tullut 270g/viikko, ei vielä pahasti. Esikoiselta ei ollu nmäullä viikoilla noussu vielä ollenkaa, mutta lähtöpainokin oli 6kg enemmän.
Testitulokset saan vasta huomenna, eiköhän se mittailu jatku sitten kotona. Minua se ei haittaa, mutt se mietityttää, kun esikoiselta sitten jouduttiin sairaalassa ottamaan myös ne kokeet useasti, vaikka puhtaat olivatkin. Mutta maitoa jouduttiin antamaan paljon pullosta, kun ruoka-ajat olivat niin tarkat eikä imetys koskaan kunnolla sitten lähtenyt käyntiin. Tai en tiedä johtuiko tästä, mutta parempi olis, kun ei tartteis lisäruokaa antaa jo sairaalasssa ja venyttää mahaa turhan takia.

Isille ostettiin yökkäri/pyjama ja "Isin paras kaveri"-sukat, jossa oli taaperon kuva. Meillä vietetään ensimmäistä isänpäivää. Huomenna teen voileipäkakun, ei oikien olla kermakakkujen ystäviä, suolaset maistuu paremmin :D

Olikohan muuta kommentoitavaa....

Omaa napaa vielä.. Liikkeet on tuntunu nyt kolmena päivänä ihan selvästi! Niin, ja syke oli 144. SF-mittaa ei otettu, en tiedä miksi.. Miulla viikot tulee täyteen lauantaina, sitten taas mitataan ja punnitaan! Alkaa puoliväli jo häämöttää!! Mihin se aika kuluu...

rouva80 + sisko/veikka 17+5
 
keskiviikkona tuli sitte käytyä siinä ekassa sokerirasituksessa.... hyi yäk!!! se glukoosi maistu pahemmalta kuin muistinkaan....

tänään olis pitäny soittaa tulokset mutta autuaasti unohdin eli odottelen huomiseen.....

minusta taas tuntuu että viikot matelee koska tuntuu et oon ollu kauan raskaana ja viikkoja on kuitenkin vasta 15+3

eipä tässä muuta kerron sit kuinka noitten sokereitten kanssa kävi...
 

Yhteistyössä