HUHTIKUUN MASUJEN PINO

:LOL: :LOL: :LOL: Saipa tää mamma hyvät naurut omalla kustanuksella...

Tuossa joku aika sitten kattelin tuota etusivun listaa ja huomasin, että huhtimamma tms oli tulossa myöskin synnyttämään ekks:n ja vielä samana päivänä kun minä. Tässä palstalla jo huhuilinkin, mutta vastausta ei kuulunut. Mutta juuri äsken kekkasin, että sehän on miun oma vanha nimimerkki :LOL: :LOL:
Itteäni täällä siis huhuilin...
Aattelin vielä sillon, että minuu ei tuossa listalla olekkaan...
Joten, Miron äiti, jos jaksat, ni vaihdatko miulle sen minimerkin huhtimamma Rouva80:ksi, ni ei tartte miun enää sekoilla :D

Miten tuo yhteisöjuttu yleensäkin toimii, en oo aikasemmin ollu missään yhteisössä mukana?? Ja ketkä sinne pääsee mukaan? Tuolla pinossa, jossa oon esikon kuulumisia vaihtanu sellanen on olemassa, mutta eivät ottaneet mukaan enää, kun uutena silloin sinne tulin aika myöhään. Mutta nyt oon ollu mukana alusta asti.

Tänää ulkoiltu paljon, kiva ilma! Illalla saunaan ja ostin kaupasta kopperin alkoholitonta sidukkaa! Jo jos glögitkin tekis, kun eilen ei enää jaksanu!
 
iiu
Moikka kaikille!

Luen kyllä muiden kirjoituksia, mutta oma runosuoni ei oikein kulje. Joten kirjoitan aina vaan, kun on jotain "oikeeta kerrottavaa".

Käytiin eilen rakenneultrassa ja siellä pikkuinen oli ihan kokonaisena. Siis löytyi kaikki tarpeellinen ja viikkoja vastasi.

Muutaman viikon olen jo hentoja liikkeitäkin tuntenut. Siis saippuakuplan puhkeamiselta lähinnä vielä tuntuu. Kaipa meijän pikkuinen kohta jo saa voimia potkia vähän kovempaakin.

Mahan ympäryksen minäkin tuossa äsken mittasin ja huimat 95cm oli jo. Huhhuh. Tosin työkaveri tänään pukuhuoneella sanoi, että kyllähän tuo maha jo näkyy. Ainut mieheni ja minun lisäkseni, jonka mielestä maha jo kasvanut. Se on tosin ihan äskettäin esiin pullahtanut.

Ensi viikolla on neuvola ja silloin kai ekaa kertaa mitataan se sf-mitta.

Naama kukkii enemmän kuin koskaan murkkuikäisenä. Edelleen, vaikka viikkoja on jo näinkin paljon. :( :ashamed:

Pakkasterveisin

iiu & Armas-pikkuinen 19+3
 
:LOL: :LOL: Hyvä rouva80 sullahan se vasta raskausdementtia vaivaa :LOL: :LOL: luulin et mulla se on paha!?

asuntokuume meillä! käytiin äsken ajeleen ja katteleen myytäviä kohteita, ulkoapäin siss vain pälyiltiin.. vielä! sit tehdään kaupat ihan yhtäkkiä, niinku tänki kans kävi. tää vaan pian käy pieneksi.
 
Taas on aikaa vierähtänyt viime kerrasta. Nopeasti olen silloin tällöin käynyt lukaisemassa kuulumiset, mutta en ole ehtinyt itse raapustamaan mitään joten tässäpä tulee:

Toka neuvola oli nyt torstaina ja viikkoja silloin oli ..ööh..16+2. Sikiön syke oli nyt 150 (6 viikkoa sitten 160) ja oma painoni oli noussut vain 400 grammaa ( vaikka olen syönyt kuin hevonen). Rakenne ultra on 15.11 eli silloin viikkoja on 18+. Seuraava neuvola on vasta 12.12 joka myös tuleva hääpäivämme!!!

Vatsa on kasvanut jonkin verran, mutta se sukeltaa jotenkin välillä takaisin piiloon että on ihan päivästä kiinni milloin näkyy ja milloin ei. Työpaikan virkistyspäivänä se pompotti näkyvästi ja sain juuri ja juuri jumppahousut ja paidan päälle yhteisiin liikuntaleikkeihin. Mutta nyt sitten se on 3 päivää ollut ihan normaali. Toki housut käy ahtaaksi, mutta vielä menee jalkaan. Outo maha! Onko muilla tällaista?

Osalla teistä on kyllä makean näköisiä masuja... näyttää olevan hyvin yksilöllistä tuo mahan kasvu kuitenkin! Mulla on kohtu taaksepäin joten saattaa vaikuttaa tuohon pieneen mahaan...mutta isot tissit olen kuitenkin saanut :LOL:


Valkovuoto: Tätä kyseltiin. Minulla on ainakin tuplaantunut ja se on ollut ihan positiivista.

Nimet: Tätä kyseltiin myös. Minulla on nimiehdotukset valmiina, mutta niistä keskustellaan vasta vauvan synnyttyä (tai jos on pakko sairaalaan ilmoittaa niin silloin). Tytölle tiedossa erikoinen nimi, johon pitää hakea lupa lautakunnalta, mutta pojalle on normaali mutta harvinaisempi nimi tiedossa. Toiset ja kolmannet nimet ovat suvussa kulkevia. Kerron nimet täällä, jos vielä synnytyksen jälkeen ollaan kasassa..

Oliko kukaan jo aloittanut seksi-galluppia. Jollei niin kysytään nyt, että miten seksielämänne on muuttunut raskauden aikana. Ja saa tietenkin kertoa muitakin kivoja vinkkejä ja yksityiskohtia.
Minäpä aloitan. Eli meillä kun ei ennestään lapsia ole niin 1-2 kertaa viikossa on ollut viime vuoden aikana aika realistinen määrä. Nyt raskauden aikana minun tekisi mieli vieläkin useammin ja välillä näin on ollutkin. Piti ihan neuvolassa kysäistä, että onko siitä haittaa. Maha nimittäin jo tuntuu sen verran ettei päälle toivo painoa. (Ehdotin miehelle, että jos se laihuttaisi sen verran, että kompensoisi hetken minun mahan kasvua. No, ei ihan innostunut ajatuksesta).

Ai niin...meille tuli uusi sänky ja on muuten ihana nukkua kunnon patjalla.


Kirpeitä pakkaspäiviä kaikille ja nautitaan talvesta!!! (ja odotellaan innolla joulua tässä laskettujen aikojen välissä)!!!!!!
 
Iltaa.

Mä mittasin kans justiinsa masun ympäryksen, ja 95cm oli. En tiedä lähtömittaa, kun en semmosta oo ymmärtänyt ottaa ollenkaan, mutta nythän sitä voikin sitten mielenkiinnolla alkaa seuraamaan.

Seksigalluppiin vastaisin, että aluksi ne hommat jäi pahoinvoinnin takia melkein kokonaan hetkeksi, mutta nyt ollaan palattu ihan normaaliin "tahtiin" ;) ja kyllä välillä tuntuu, että enemmänkin on haluja, kuin ennen. Sitten taas ehkä loppua kohden voi kerrat vähentyä, tai saa nähdä, mutta jos kovat liitoskivut ja muut kivut on, niin siinä kyllä ei tuu aina mieleen sänkyhommat. Mutta nautitaan nyt tästä ajasta. :D

Pikkuinen liikkuu masussa niin kovasti kyllä, että on kiva välillä kokeilla vattanpäältä niitä liikkeitä. Vaikka ne nyt itse tunteekin muutenkin, niin se tunne vielä on niin eri, kun ne tuntee omaan käteenkin. On se niin hienoa tää odotus ja uuden elämän alku!!! Ihmeellistä!!

Hyvää pyhäinpäivän iltaa kaikille!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 19+5
 
Ainiin piti kommentoida tuota Rouva80 itsensä huhuilua, että on kiva kuulla, että tosiaan muutkin kärsii tosta raskausdementiasta! Välillä sitä tuntee ittensä niin tyhmäksi, kun unohtelee sellaisia asioita, mitkä pitäis ehdottomasti muistaa!!! Samas venees taidetaan tämänkin asian suhteen olla kaikki! =)
 
Hei

Profiilissa eilen otettu vatsakuva. Vatsanympärys n87cm. Melkonen pötsi on, ja sitä ei kyllä enää peitellä. Nyt väsyttää, joten enempää en jaksa kirjoittaa, katsellaan huomenna uudestaan.

heppuli ja emma 18+0 Jee uusi viikko taas alkoi.
 
Lisko mä en oo saanu huhtimammoista viestiä sitten 19.9 jälkeen ja kun yritän mennä yhteisöön tulee näin:

Hmmm, emme onnistu löytämään sivua...

Sivu, jota etsit, on ehkä siirretty tai poistettu. Vai onkohan Web-osoitteeseen mahdollisesti putkahtanut kirjoitusvirhe?

Seuraavat vinkit saattavat auttaa sinua löytämään etsimäsi:
Kokeile sivun päivittämistä (napsauta selaimessasi Päivitä tai Lataa uudelleen).
Tarkista, ettei osoitteessa ole kirjoitus- tai merkkivirheitä.
Siirry MSN-yhteisöjen kotisivulle ja etsi sieltä.

Niin ja etusivulle on nyt muutettu huhtimasukki Rouva80:ksi, sori, on joskus menny vähän ohi... :ashamed:

Masun ympärys navankohdalta nyt 96... pitäs taas päivittää profiiliin uus kuva, jos kohta vähän räpsis :whistle:

Seksigalluppiin... oi niitä aikoja kun Mirookaan ei viä ollu niin se oli joka päivästä :p Nyt se on taas jotenkin jäänyt eli 1-3 kertaa viikossa.. :whistle:

Ei kai tässä muuta, illan jatkoja :wave:


Miron äiti ja Sisu 16+2 :heart: <br><br>
 
tuohon seksigalluppiin heti tartuin..

Oon vissiin tässä se "outo lintu", kun ei oikeen nuo petihommat kiinnosta... Ei oikein ehitty vielä päästä vauhtiin tuon esikoisen jälkeen, kun alko jo uusi raskaus, ja maha ja rinnat on kasvanu nii nopeesti, ettei oikeen nappaa.. Siis ei vaan jaksa, kun maha ja rinnat roikkuu tiellä ja hengästyy heti :ashamed: Onnex tuo mies on ihan hyvin asian ottanu.

 
Lisko
Miron äiti: joo noin tuli minullakin kun yritin sinne mennä.

seksiG: juu, outo lintu olen kai minäkin tässä asiassa :ashamed: Kai se tuo väymys tekee, välillä tuntui et helpottaa, mut ei vaan takasin tuli \|O Kyllä se on 1 kerta viikossa meillä ja silloinkin kun mies yleensä tekee aloitteen niin ensin emmin, mut sit kun aletaan hommiin niin kyllä siinä halut herää (hiirelläkin) :LOL: Kivaa on kuitenkin vielä ollut, ei pakko pullaa vielä ainakaan :)

Lisko
 
Huh,ihmejuilintaa mahassa ollut,ja välillä alamaha menee ihan kovaksi.
Kuuluuko asiaan?


Luulen,että olen ehkä tuntenut jotain tönimistä masussa,mutta pitää vielä tunnustella.
Eilen illalla taisin nukahtaa hymy naamalla,kun olin tuntevinani tönäisyn... :heart:


Pikasso&Poikanan 16+3 :heart:
 
Juu peti hommat ei vois vähempää kiinnostaa :ashamed: välillä ihan ahistaa ku tuntuu et pakko kai se on välillä ukon oloa helpottaa... Jospa tämä tästä alkais luistaan taas? mies onneksi ymmärtää eikä painosta mihinkään! välillä ku sit lähtee mukaan, niin se onki ihan kivaa..? ei vaan millään viittis/huvittais ruveta ähertään yhtään mitään.

taidampa lähteä koiruuden kanssa lenkille ja sitte töihin :headwall:

Triine 15+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 15:32 Lisko kirjoitti:
Tuosta msn- yhteisöstä vielä: minulle tulee sähköpostiin jotain viestejä aina, et "tällä viikolla yhteisössä huhtimammat", mut en pääse enää sinne yhteisöön kirjautumaan :/ Jollain muullakin taisi siinä olla joskus niitä ongelmia, mikähän tuossa lie, vai onkohan minut tiputettu sieltä :ashamed: En ole siis päässyt sinne moneen kuukauteen nyt vaan tuli taas mieleen kun oli tullut varmaan 10 uutta viestiä sieltä sähköpostiin..

Ja nyt syömään.
Mä en edes pääse kirjautumaan...saisko sen linkin uudestaan??
 
Mitenhän lie heti osunu silmään tuo s-galluppi :p ;)
NO meil kyl on ollu aktiivista ihan ennen esikoista ja sit käytännön syistä ei esikon aikana (isi oli marokossa :\| :headwall: ) mut sit raas esikon jälkeenn kakkosen aikana ja jälkeenn ja sama kolmosella ja nelosella j nyt täl pikku vitosella...(oonkohan ollu entisessä elämässä kani? :LOL: :LOL: )

MUT totuuden nímissä todettakoon että ei meilkään s-touhut oo joka päiväsii..nytkin oon nukahtanu kolmena iltana peräkkäin ennen miestä joten toinen on sitten antanut nukkua..

perjantaina muuten ä-polin lääkäri soitti ja kysy vointia päänsäryn suhteen..kun sitten kuvailin särkyni niin sanoi että ei puhettakaan edes pihalle lastenkanssa ilman että on joko mein 12v apuna tai sitten joku aikuinen..kun miulta voi taju karata pienestäkin..en oo viel pyörtyny mut pari kertaa täl viikol on heittäny ihan kunnolla.. :headwall: ..onneks on levolla ja panadolilla saanu helpotusta

:heart: -Sari+vilkku18+5
 
kukkuu!!!!

mahan ympärys G: eli kahden viikon takaisesta muutosta on viel toi vaatehuone niin sekasin et löysin vaan miehen työkalupakiusta mitan ja se näytti noin 91 cm eli normaalisti se on 86-88cm eli ei vielä hirveetä muutosta......

seksi G: joka toinen viikko on hiljaisempaa kun toi ukkeli ampaisee töihin ja on poissa kotoo sit koko viikon eli lähtee ti aamulla aikaiseen ja tulee seuraavana ma illalla myöhään... ja sit vaihtelevasti ukon kotona olo viikolla.. jos on paljon menoja niin vähemmän jos taas rauhallisempaa nii max ehkä 4krt/vko.. esikosta olin ihan kamala seksi peto nyt ei oo vielä samaa tunnetta tullu... täytynee kaivaa imuri kaapista ja muutenki järjestellä olis tänään noi tupperi kutsut... näkemisiin.....
 
s-galluppiin.

Meillä vaihtelevasti. Aika hiljaista kyllä on. Miehen työ vie paljon pois kotoa, jolloin tietty mahdotonta. Ja kun tytöllä on vasiten pidetty myöhäistä rytmiä (et saa aamulla nukkua pidempään), niin monesti sitten mennään yhtä aikaa tytön kans nukkuun, niin eihän siitä silloin mitään tule. Alkuraskaus pidettiin ihan varmuuden vuoks väliä, ettei vain tulis mistään kesken (tyhmää, tiadän, mut km jälkeen tulin pöhköksi). Mut kivaa on silloin kun päästään asiaan.
 
S-galluppiin: Täällä ollaan myös outolintu. Petipuuhat eivät oikein kiinnosta. Harvoin siis puuhastelemme nyt raskauden aikana. Aluksi pelkäsin myös sen aiheuttavan keskenmenon, koska tämä lapsi on niin kovan yrityksen takana. Nyt vain jotenkin laiskottaa alkaa puuhiin. Jospa tämä tästä! Ja mies on ihanan ymmärtäväinen kyllä. Näytämme toisillemme läheisyyttä ja tunteemme sitten muulla tavalla. Ja kyllä meillä aina mukavaa on kun pääsemme puuhiin. =)

miranda + masuli 16+6 :heart: <br><br>
 
Lisko
No niin, päästiin aamupaivällä uimaan ja kivaa oli, sit vielä pojan kans nukuttiin reilu 2 tuntia päikkäreitä ja äsken syötiin kinkkukiusausta, kyllä nyt jaksaa taas :)

Ei minulla taaskaan mitään asiaa ollut, kunhan nyt kirjoitan kun sain uusimmat viestit luettua.

Ai niin se lämpöpussi olis postissa odottamassa, pitäis ens viikolla hakea jos olis sen verran rahaa.

Lisko ja tirpana rv 17+4
 
Seksi on muuttunut, sitä harrastetaan taas harvemmin. Eilen iski himo, mutta olin liian väsynyt. :D Ja sitten on se omituinen juttu, että jos koti on sekaisin, en oikein pääse fiilikseen. :LOL: Ja täällä tänään siivousta taas, jospa nyt sais ihan siistiksikin jopa... :kieh: Hellyyttä on miehen kanssa enemmän. Eilen lojuttiin sylikkäin aika kauan. =) Miehessä on jokin juttu nyt muuttunut... Tiskannut, teki eilen sämpylöitä ja muutenkin on jotenkin pirteämpi. :heart:

Liikkeet ei vieläkään tunnu. :/ Kuopuksesta tuntui rv 20 paikkeilla etuistukan takia, luulisi että kaksosista edes toisen liikkeet tuntuis jo, mutta kun ei niin ei.

Vispilä ja kaksoset rv 17+3
 
Huomenia!
Onko muilla samaa ongelmaa kun mulla, nimittäin: mua ei nukuta yöllä! Siis jos herään esim vessaan, saatan valvoa siinä pari tuntia eikä unta tule vaikka miten päin koittaisi pyöriä. Kaikenlaiset mietteet pyörii päässä ja alkaa jo hermostuttaa kun tietää, että joka yö sama juttu..
Toisaalta hyvä, muistuu taas mieleen, millaista on sit vauvan kanssa valvoa yöllä :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 10:06 Epuli kirjoitti:
Huomenia!
Onko muilla samaa ongelmaa kun mulla, nimittäin: mua ei nukuta yöllä! Siis jos herään esim vessaan, saatan valvoa siinä pari tuntia eikä unta tule vaikka miten päin koittaisi pyöriä. Kaikenlaiset mietteet pyörii päässä ja alkaa jo hermostuttaa kun tietää, että joka yö sama juttu..
Toisaalta hyvä, muistuu taas mieleen, millaista on sit vauvan kanssa valvoa yöllä :LOL:
Juu, mulla on sama ongelma. Taas viime yönä vessassa käymisen jälkeen, valvoin sellaiset tunnin verran. Ikävää vain kun aamulla ei jaksa sitten nousta kellon soidessa.. mutta tämä taitaa olla sitä valmistautumista tulevaan.. :LOL:
 
Lisko
Nukkumisesta: kyllä nukuttaa yöllä (ja päivällä :LOL: ) Ja minulla ei ole tarvinnut yöllä nousta pissalle kuin muutaman hassun kerran, siis jos olen herännyt vaikka, et kissa möyrii mun jalkopäässä niin silloin vessa kutsuu, mut erikseen en herää pissalle :)

Oih ja voi, kylläpäs tänäänkin nukutti \|O Poika on tarhassa ja minä nukuin PITKÄÄN heräsin klo.11.30 :eek: Nyt olen kouluhommia tässä taas yrittänyt värkätä, ihme puhtia saanut noihinkin jostain :) Hyvä niin.

Huomenna ultra (ja hammaslääkäri), on se jännä, et sitä ultraa toisaalta niin oottaa, mut toisaalta pelottaa ihan sikana :/ Kunpa vaan kaikki olisi hyvin pikkuisella ja saisi jatkaa raskautta ilman ylinmääräisiä murheita :heart: hammaslääkäri on tunti ennen ultraa, mut onneksi siellä vaan otetaan tuota hammaskiveä pois, perjantaina sit se vähemmän kiva käynti, nimittäin revitään pari pois :eek: :$

Nyt kai olis jatkettava nuita hommia siitä mihin jäin.

Lisko ja tirpana rv 17+5 :heart:
 
Heipsis

Soittelin tuossa lastentarvikkeeseen ja kyselin niista Emman tuplista. Hinta oli kyllä tosi halpa 179e ja sisälsi sadesuojan. Ei kuulemma painorajoitusta eikä pitäis puoltaa. Kuulemma menee paljon perhepäivähoitsuille. Leveys vain mietityttää kun 82cm, mikä kai aika leveä. En sitten tiedä tarvitaanko me niitä. Mieli tekis kuitenkin. Minoon ihan hirvee shoppaileen. :ashamed: Vaikka eipä nuo niin hirveen kalliit ole, ja varmaan melkeen omat saa pois kun myy sitten muutaman kk jälkeen, kun ei varmasti kovin hirveen pitkään ainakaan tarvita.

ON: liikkeitä tuntuu joka päivä selvemmin, niinkin selvästi et vois tuntua mahan päältäkin. IHanaa, helpottaa kummasti pelkotiloja.

Pistetäänpä gallup noista tuplista: kuin monella on tai aikoo hankkia tuplat, millaiset ja kuin iso ikäero.

Ai joo kirjotteli heppuli ja emma 18+2

Niin ja mulla ei ongelmia nukkumisen kanssa. Nukun aamuun asti, jos tyttö ei herätä yöllä. Kohta varmaan tarvii alkaa yöllä käymään vessassa.<br><br>
 

Yhteistyössä