HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Hellurei.

Ja onnea vispilän pikkutytölle synttäripäivänä!! :flower:

Täällä on pakkasta tällä hetkellä -13 astetta, kylmä! Laitoin takkaan valakian, se antaa niin ihanan erilaista lämpöä tänne kämppään.

Mietin, että täytyis asentaa kans jouluvalot jo valmiiksi pihalle, ennen ennekä tulee vielä lisää lunta. Varmaan sitten sytyttelemme ne vasta joulukuun puolella. Tai no täytyy seurata miten muut niitä alkaa polttamaan ja vähän sen mukaan. Mutta ihanaa kuitenkin kun viimestään kuunvaihtees saa laittaa kynttelikön ikkunalle ym. :xmas:

Eilen kävin siskonkanssa lenkillä, ja meinas selkää taas kolotella sen jälkeen. Taitaa sekin vaikuttaa, kun on liukasta ja erilailla jännittää kroppaa kaatumisen pelon takia. Kyllä kannatinsiteisiinkin alkoi ottamaan, mutta ei onneksi pahoin. Mukavaa kuitenkin kun tulee lähdettyä ulkoilemaan ja välillä ihan ittensä kans vaan, että saa muksut jättää kotia!! :saint:

Mutta nyt mä taidan mennä lisäämään pökköjä pesään. Hyvää perjantaita ja viikonlopun alkua!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 19+4
 
Moi!

minä olen tästä oulun lähikunnasta ja käydään oysissa ultrissa rakenneultra minulla siellä vko 20+4 tais olla samoihin aikoihin tuosta ekasta myös. noilla viikoillahan se sukupuoli selviää parhaiten :D sen toivossa pitää sinnitellä vielä 5 viikkoa!! ja tietenkin, että siellä kaikki on hyvin...

taidetaan lähtee ulos tytön kans, toivottavasti taretaan.. jaa ei siellä enää ole kuin -10. kun herättiin oli -15.

Triine 15+2
 
Heipsis

Onnea vispilän pikkutytölle. :flower:

Mulla tuo rakenneultra Kemissä on viikolla 19+4, alunperin piti olla pari päivää myöhemmin, mut just eilen tuli kirje kotiin et aika muuttunut. Samoihin aikoihin oli myös kun tyttöä ootin. Saas nähdä kumpi meille on tulossa.

Itselläni vieläkin väsyttää se eilinen siivoaminen, mut onpahan ihana kun on siistiä. Seuraavan kerran sitten kunnolla siivoan tuon kämpän vasta kun muutetaan siitä pois. Tai toivon mukaan mulla on silloin apujoukkoja, kun aika raskasta yksin ison vattan kanssa, varsinkin jos supistelee kuten tytön ootusaikana.

eipäs mulla mitään sen kummempaa. Keksikäähän joku joku uus galluppi.

heppuli ja Emma 17+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 15:02 mutzi81 kirjoitti:
Eilen kun menin sänkyyn selälleni tuntui oikein kunnon pyörähdyksiä masussa!! :D :heart:

Ihanan kirpeä pakkaskeli! :)

Hyvää vkloppua!!

Rv 15+1.
Mulla ei tunnu oikein mitään vielä :/
kai ne sieltä tulee vielä, eihän tässä hoppu ole!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 15:04 Blue Rush kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 15:02 mutzi81 kirjoitti:
Eilen kun menin sänkyyn selälleni tuntui oikein kunnon pyörähdyksiä masussa!! :D :heart:

Ihanan kirpeä pakkaskeli! :)

Hyvää vkloppua!!

Rv 15+1.
Mulla ei tunnu oikein mitään vielä :/
kai ne sieltä tulee vielä, eihän tässä hoppu ole!
Milläs viikolla ootkaan..? Eihän niillä liikkeillä mitään kiirettä ole. Jännän aikaisin mullakin nyt tuntuu. Pojasta tuntui paljon myöhemmin.
 
VOI VISPILÄ!! :headwall: nätisti sanottuna.. :headwall: ..
eilen ois ollu neuvola mut kauheen lumimyrskyn takii en päässyt ja nyt sitten pitää oottaa ens viikon keskiviikkoon...no kai se tästä..
sitähän sanotaan että odottavan aika on pitkä :D

Sari+vilkku 18+3
 
heippa!

Piti alkaa mittamaan vatsan ympärystä ja se on 106cm navan kohdalta :LOL: Mutta mulla on ollut aika paljon mittaa siinä jo ennen raskauttakin...oisko ollut jotain 93-96cm...

Eilen olin kaupungilla ja taas matkaan tarttui muutama vauvanvaate ja itsellekin ostin talvikengät. Löysin aivan ihanat urheiluliikkeestä ja ovat vielä naiselliset eivätkä ole liukkaat. Tuo viimeinen oli tärkeä kriteeri, koska nyt kun on tullut talvi ja liukkaampaa ni koko ajan olen saanut pelätä koska lennän nurin. :eek: Nyt ei tarvitse sitäkään pelät, toivottavasti! Ostin myös äitiysfarkut ja alushousuja...

:xmas: Odotan niin joulua... Jouluvalot laitamme vasta pikkujoulun maissa. Torttuja voisin nyt viikonloppuna paistaa ja ostaa glögiä. Ei niitä sitten jouluna enää syö, kun on muutakin herkkua. Eilen join jo ensimmäisen glögini kun oltiin ulkona syömässä. :p

miranda + masuli 16+4 :heart: <br><br>
 
heippeli heips!!!!

nyt sitte kun netti liittymä saatiin vuokrakämpälle kondikseen ni lahos toi iso kone .... mut onneksi on tää läppäri ja saa tän boksiin kiinni.... muuten tulisi ihan totaalinen netti pimento.....

olo on hyvä ei ihmeempiä.... alavatsa tosin närkästyy kun nousee kippurasta äkkiä ylös ja pianeet siis veren pamahtaa varmaan polvien tasolle kun kävelen kuin pahasti juopunut :D :D :D

rakenne ultran tilasin ja sain haluamaani ajan kohtaan kun tilasin sen viime viikolla jaon 28.11 eli viikkoja sillo 19+2 noin suurinpiirtein laskettuna...

ensi viikolla olis eka sokeri rasitus ja kyllä on ruokavalio lipsunut pahemman kerran nyt... hyi hyi... olo on ihan mainio et ei kyl viel tunnu tarvitsevansa insuliinia mut katotaan kuinka käy....

oltiin viime sunnuntaina pojan kummitätin kolmannen pojan ristiäisissä ja musta tuli ekaa kertaa kummitäti.... ihan virallisesti....ainoo miinus oli se et se parivuotiasoksensi kesken kasteen ja nyt meillä oksennettiin tänään ip:llä eli oli sitä ökkötautia... toivottavasti ei tuu mulle...
 
Vispilän tytölle Paljon Onnea!

Lisko kyseli rakenneultran ajankohtaa Tampereella. Mulla on rv 20+3 eli myöhemmin kuin monessa muussa paikassa.

Lunta on tullut hurjasti täällä päin. Keskiviikkona satoi kerralla lunta niin paljon, että kaupungin liikenne oli ihan sekaisin, kun eivät aura-autot ehtineet pitää teitä ja katuja auki. Tänään on lumisade jatkunut. Maisema on ainakin kaunis ja täytyy toivoa, ettei tuo tuosta ainakaan loskaksi muuttuisi. :)

Olo on ollut vaihteleva. Muutamia kertoja olen taas oksennellut ja välillä supistelee. :/ Selkäsäryt ovat viime aikoina olleet kovia. Mutta töissä yritän jaksaa mahdollisimman pitkään, saa nähdä miten käy.
Naama kukkii edelleen ja kilojakin on muutamia tullut.

Mittasin nyt tuon vatsan ympäryksen ja 79cm on navan kohdalta. Pyöreä vauvamaha tuossa möllöttää - näyttää itse asiassa aika isoltakin, kun olen kuitenkin ensisynnyttäjä ja ýleensähän silloin maha on hieman pienempi.

Hyvää viikonloppua kaikille!
Näpsä + Mini rv 17+5
 
Kiitos tyttären onnitteluista teille. :hug: =)

Tä meni ohi, ei vissiin kuitenkaan mulle osotettu? :D
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 15:40 Darelbeida kirjoitti:
VOI VISPILÄ!! :headwall: nätisti sanottuna.. :headwall: ..
eilen ois ollu neuvola mut kauheen lumimyrskyn takii en päässyt ja nyt sitten pitää oottaa ens viikon keskiviikkoon...no kai se tästä..
sitähän sanotaan että odottavan aika on pitkä :D

Sari+vilkku 18+3
 
jalava harmailee
huomenia kaikille!

täällä on tänään eka kunnon pakkasaamu. on 10 astetta. hui.. siellä ihan tuntui kylmälle kun olin koiran kanssa aamulenkillä.

samoin meinaa flunssa iskeä. nenä ihan tukossa ja kurkku on hiukan kipeä. ei auttais nyt tulla kipeäksi. onneksi ei ole ainakaan vielä kuumetta.

mulla on rakenneultra 30.11 eli tän kuun lopussa ja silloin ollaan matkassa puolivälissä. 20. se kuka teki sen niskapoimuultran niin se anto samalle päivälle ajan kun puoliväli täyttyy.....

en ole mittaillut mahanympärystä. mutta on se jo selkeästi kasvanut. iltasin se on oikein kova ja pinkeä. en tiedä miksi. ja sitten viellä jotenkin turvotusta iltaisin. mutta kyllä sen huomaa jo ulkopuoliset nii eipä ole sitteen mahdollista enäään peitellä.

mutta hauskaa lauantain jatkoa.

jalava ja smurffi
 
Kirpeän kylmää huomenta kaikille!
Meillä tänään pakkasmittari näyttää 18 astetta.. Takkaan laitoin just tulen, tuntui niin viileältä herätessä :)
Mulla Kajaanissa rakenneultra 14. päivä ja silloin viikkoja 20+3. Se tehdään sit äitipolilla, koska edellinen raskaus kesti alle 35viikkoa ja sen takia kuulemma sen ultran tekee lääkäri. Ilmeisesti muuten kätilöt täällä päin niitä tekee ja normaalisti ne tehdään siis synnärillä..? Näin ymmärsin.
Mahan ympärys mulla jo 92cm, vaikka normaalisti olen aika hoikka siltä kohdin.. Iso siis jo alkaa tuo masu olla, ja kaikille kyllä näkyy. Työkavereita olen tässä saikun aikaan nähnyt ja ovat hekin sit huomanneet raskauden, joten alkaa olla jo kaikkien tiedossa.
Tänään kasassa tasan 19 viikkoa, ihanaa!
Ja kivaa pyhäpäivää teille :heart:
 
Huomenta!

pakkasta -20! piti äkkiä nakata kaikki sänky vehkeet ulos tuulettuun. nyt ne pölypunkit saa kyytiä :kieh:

mummo halus tytön hoitoon ja tyttöhän menee sinne onnesta kiljuen, ukko on töissä ja mitä ihmettä minä teen? mulla on vp.. näköjään siivoan ku sängytki on jo pihalla \|O
tänään pyhäinpäivä, olin ajatellu kiertää kaikki kirpparit ja kaupat rauhassa, niin mitä sitä pask.. kaupat kiinni!

n. 2 kuun välein mummo vie väkisellä meiltä lapsen viikonlopuksi. on se aina niin orpo olo :/ ku ei huvita tässä tilassa rillutellakaan, niin outoa on? kivahan se on et mummo haluaa ite, eikä tarvi kyllä vinkua, jos hoitajaa tarvitaan. mikäs sen turvallisempaa ku omalle äitille antaa hoitoon? muilla ei tyttö hoidossa ole ollutkaan, paitsi päiväkodissa..

Triine 15+3
 
Lisko
Moi :)

Galluppia oli, mut mittaan kun löydän mittanauhan :whistle:

Pakkasta on tosiaan, aamulla oli -20 nyt -15.

Miten on, saako niitä tuorejuustoja syödä? Tuli vaan mieleen kun tein tuossa illalla voileipäkakun valmiiksi muhimaan tuonne jääkappiin ja kohta pitäis se kuorruttaa ja koristella :p Tein ihan näin alkajaisiksi isänpäivää odotellen :)

Katotaan päästäänkö jo huomenna uimaan, pojalla on jos jonkin moista yskää ja nuhaa tässä kuukauden ajan ja nyt näyttäis, et alkais olla parempaan päin. Olis niin kiva pitkästä aikaa päästä pulikoimaan, niin pojasta kuin äidistä ja isästäkin :)

Lisko ja tirpana rv 17+3
 
komiat on teillä masun ympärykset jo :heart: itsekki piti sit mittailla 85 cm sain tommosella työmaamitalla :LOL: hyvinhän tuo jo pullottaa.

Lisko: mulla neuvolantäti kielsi syömästä tuorejuustoja :'( myös pastöroidut on nykyään kiellettyjä! on kyllä pakko tunnustaa, et on tullu välillä hovia popsittua..
 
Moikka!

taaskaan en jaksanu kirjautua...

Ihanaa kun tuli talvi! Täällä just mukava talvinen keli, pakkasta n. 6 astetta, valosaa on, vaikka aurinko ei paistakkaan. Eilen oli aivan mahtava auringonpaiste!

Mie oon mitannu mahan aina kun tulee viikot täyteen, just tänää mittasin, 97cm näytti, sama kun viimeviikolla. 87cm oli lähtölukemat.

On just paha vaihe ton masun kanssa, entiset vaatteet ei mahu ja äippähousut on vielä vähän löysät :x
Mutta kyllä tää tästä varmaan nopeesti kasvaa.

Nyt täytyy lähtee vetämää hiilet uunista, ettei mee lämpö harakoille!

ai nii, eilen tein joulutorttuja, tosin omppumarmeladista, mutta hyviä olivat. Luumua vois kyllä syödä, alkaa maha osottaa kovettumisen merkkejä jo tässä vaiheessa. Se oli edellisenkin raskauden suurin ongelma!
 
Lisko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 12:29 triine kirjoitti:
komiat on teillä masun ympärykset jo :heart: itsekki piti sit mittailla 85 cm sain tommosella työmaamitalla :LOL: hyvinhän tuo jo pullottaa.

Lisko: mulla neuvolantäti kielsi syömästä tuorejuustoja :'( myös pastöroidut on nykyään kiellettyjä! on kyllä pakko tunnustaa, et on tullu välillä hovia popsittua..
Joo just näin muistelinkin, että kiellettyjähän ne :/ Mut taidan kuitenkin maistella tuota, nyt kun kerrankin tein. Sit jätän tuon kiellettyjen listalle loppu raskauden ajaksi.

Ja nyt kouluhommien pariin (taas) kun poika jo nukkuu..

Lisko
 
Lisko
Tuosta msn- yhteisöstä vielä: minulle tulee sähköpostiin jotain viestejä aina, et "tällä viikolla yhteisössä huhtimammat", mut en pääse enää sinne yhteisöön kirjautumaan :/ Jollain muullakin taisi siinä olla joskus niitä ongelmia, mikähän tuossa lie, vai onkohan minut tiputettu sieltä :ashamed: En ole siis päässyt sinne moneen kuukauteen nyt vaan tuli taas mieleen kun oli tullut varmaan 10 uutta viestiä sieltä sähköpostiin..

Ja nyt syömään.
 

Yhteistyössä