Alkuperäinen kirjoittaja Solina83:
nannuli, varmasti kihisi. Miten ihmeessä noilla viikoilla ja tuon kokoista lasta voi edes keskoseksi väittää.
Meillä esikko syntyi rv 37+1 ja oli 43cm ja 2.2kg Eikä häntä missään vaiheessa titelaarettu keskoseksi. Tai oli hänellä keskolasta paikka varattu koska tiedettiin että on noin pieni lapsi tulossa. Mutta hän ei täyttänyt mitään keskosen kriteerejä. Hetken kävi lämpö/happikaapissa ja sitten pääsi vierihoitoon. Hengitti hyvin ja söi pullosta itse.
Virallinen nimitys taisi sitten olla SGA lapsi. En muista niitä hienoija englannin kielisä sanoa.
Mutta täysiaikainen lapsi joka oli vain pienipainoinen raskausviikkoihin nähden.
Meilläkin on molemmat syntyny 37+6 ja 37+5 ja painot ja pit oli 2950g 49,1cm ja 3200g ja 49,5 eikä kyllä koskaan kukaan keskoseksi ole sanonu..
a pieniä taitaa olla meitinkin poijjaat..Mie olen 160cm ja mies on aikalailla180cm ja pojat nyt 2v7kk 2v neuvolassa oli 72,8cm ja 9,485kg ja isompi poitsu 4v 4kk oli 4v neuvolassa 101,5cm ja 16,5kg..
Ainakin yks 4v kaveri on paljo lyhyempi ku meidän 4v,mut kylläpä niitä onki ihan turha tossa iässä vertailla painoja ku kukin kasvaa omaa tahtiaan..
Yöunista..
Mä olen tän raskauden ajan nukkunu toooosi hyvin mikä on aika yllätys kun edellisissä raskauksissa olin melkein hereillä koko yön ja varsinkin kun kääntyi niin aina heräs..Nyt tuntuu et saa hyvin nukuttua mut en mä silti myöhään aamusin osaa nukkua..
Hengästymisestä..
Täällä ainakin hengästyttää jo pelkkä puhuminenkin.. Ihan hirveetä puuskutusta sit ku jonku asian on saanu selitettyä
Imetysliiveistä..
Mie oon aina pärjänny iha sellasilla sloggi liiveillä jotka on ihan kangasta vaan..Ne on soppelin löysät et ei tartte ku kiäntää pois eestä niin eivät etes paina..
Et ei nekään niin välttämättömiä ole vaikka varmasti tosi käteviä..Samoin ku paidat niin en ole niitäkään ikinä ostanu itelleni vaikka aikonut olen.Hyvin on silti imetykset onnistunu vaikkei sellasia olekkaan ollu.
heidiNea ja outokumpu tervetuloa sekaan vaan!!!
Vaavin asennosta
Kyllä mäki joskus aina tunnen jonku kantapään tms mut en mä kyllä pysty sanoon että onko vaavi miten päin masussa..
JJ-t
Harsoja saa helposti netistäki monista kaupoista ja valinnanvaraa riittää..Yks hyvä sivu on http://www.kestovaippakauppa.com/index.php
Siellä on muutes suht edulliset kaikki vaipat ja kankaatkin..Mitä olen verrannut niin melkin keskittäisin tonne ne ostokset.. Myös kuukuppeja myyvät ja kestositeitä jne jne..
Mullakin ois nyt katottuna laitokselta lähtö vaatteet vaaville. Ellen sit vielä löydä jotai ihanaa.. En vain saa aijaalta niitä kuvia ladattua kun se vaan aina väittää että kuva on vääränlainen tiedosto vaikka jpg:tä ovat kyllä ihan taatusti!!!
:kieh: No mut ei sitten lisäillä kuvia prkle!!
Mä oon ollu ihan maassa viimeaikoina kun on kaikenlaista ressiä..Eilen itkin silmät punaseks ja melkein umpeen..No..Jospa nyt helpottas..Ainaki tuntuu että kaikki alkas taas loksahdella paikoilleen..Poitsutkin päätin ottaa jo helmikuuksi kotiin jo niin jos sais sen kotihoidontuen niistä helmikuulta..
Oi että olis ihana päästä vielä kaverin luo shoppaileen kokkolaan vaatteita kun täällä pikkupaikassa ei oo mitää..
On ollu kyllä inhottava talvi kun koko ajan on ollu jotai flunssaa.. Ja kuulemma oikea influenssa ei ole vielä edes alkanut jyllään :/
No mut eipäs mulla taas tuu muuta mieleen,mut tais jo tullakki ihan kivasti tekstiä... :ashamed:
Lisäisin masukuvan mutkun ei se aijaa ole nyt kiltti mulle..
hyvää vointia taas kaikille mammoille!!!
Vaavimasu ja napukka 28+0