Kasvisruoka tappaa ihmisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen idättänyt itse ituja, ei ole tullut mitään, mutta nyt kyllä harkitsen tarkkaan, kannattaako syödä raakana.

Aloittajalle tarkennus: kasvisruoka ei tapa vaan salmonella voi tappaa, jos ihminen on valmiiksi herkkä, esim. sairas, lapsi, vanhus. Kuumennettuna se kuolee.

Täältä kannattaa lukea lisää, jos sinua asia mietityttää.

"Salmonella leviää tavallisimmin raa'an tai huonosti kypsennetyn siipikarjanlihan, sianlihan tai pastöroimattoman maidon sekä kasvisten välityksellä."

Olen idättänyt itse ituja, ei ole tullut mitään, mutta nyt kyllä harkitsen tarkkaan, kannattaako syödä raakana.

Aloittajalle tarkennus: kasvisruoka ei tapa vaan salmonella voi tappaa, jos ihminen on valmiiksi herkkä, esim. sairas, lapsi, vanhus. Kuumennettuna se kuolee.

Täältä kannattaa lukea lisää, jos sinua asia mietityttää.

"Salmonella leviää tavallisimmin raa'an tai huonosti kypsennetyn siipikarjanlihan, sianlihan tai pastöroimattoman maidon sekä kasvisten välityksellä."

Niin ja aloittajalle vielä: jos olet raskaana, niin kannattaa olla erityisen tarkka, myös muiden bakteerien, esim. listerioosin, varalta.

Tässä sinua neuvotaan kyllä neuvolassa ja toki tietoa löytyy tältä palstalta. Onhan tämä perheitä ja perheestä haaveileville perustettu, alkuperäisen aikakauslehden mukaan.

Mutta tämänhän toki tiesitkin :)

Yhteistyössä