*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

minski mä katselin kans tänään (30 vkon kunniaksi :D) keskimääräisiä siköiden kokoja ja huomasin sit et jossain lähteissä ka. pituus 40cm kun taas toisissa 36cm, ja varmaan enempiki keskiarvoja löytyy... mut oispa kiva nähdä ne neuvoloiden käyttämät arviot :p meidän vauvan pitäs olla tosi keskiverto, ku ollaan miehen kaa täsmälleen tilastokeskiarvoja pituuksissa :D öö, tai siis taas jonku tutkimuksen mukaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
ventti tiiätkö mitkä noissa 1h ja 2h arvoissa on ne rajat? En saanu mihinkään niitä ylös, mutta se 1h arvo oli jotain 8,7 ja toinen 7,7 tai jotain sinne päin (desimaaleista en oo ihan varma)...
Alkuperäinen kirjoittaja outokumpu:
Laala: Meilläpäin rajat taitaa olla sit erilaiset, ite kävin pari viikkoo sit sokerirasitukses ja paastoarvon piti olla <5,3, 1tunnin arvo <10,0 ja 2tunnin arvo <8,6
Meillä rajat paasto 5,3, 1h 10,0 (luulen ja muistelen) ja 2h 8,5. Mulla meni vika yli ihan kunnolla... ja tosiaan täälläpäin käsketään olla syömättä se 10h, vaikka monella muulla paikkakunnalla on 12h. Lisäks tuolla RD-pinossa käy ilmi se, että noi rajatkin on erit eri paikoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Ja siis joo ihan vaan "ruokavaliota" suositeltiin, mut mua ei oikeesti kiinnosta tippaakaan miettiä mitä syön, kun oon tasan sitä harrastanu monta vuotta ja vihdoinki päässy siitä eroon. :kieh: Murr. Plus että mä syön kyllä ihan terveellisesti. Hmh.
Ruokavaliolla täälläkin siis mennään, en nyt mitään mullistavaa ole tehnyt kun muutenkin tulee syötyä terveellisesti, eikä ees paljoa karkkia tms. Jätin sit viimeisetkin karkit pois ja aiemman 90% sijasta meillä on 100% vain täysjyväruisleipää. Lisäks oon vähentänyt perunan ja riisin syöntiä, pasta meillä onkin ollut ruista jo muutenkin, mut sitäkin nyt maltillisesti sitten.

Mua ärsyttää lähinnä se, että tuijotetaan niitä raja-arvoja ku piru raamattua eikä ollenkaan katsota kokonaisuutta. Mulla oli sokerirasitus heti joulun jälkeen kun olin ollut vanhempien luona, eli viikon olin vieraalla ruokavaliolla ja jouluherkkujen ääressä... sullakin Laala ylitys vaan 0,1 ja hyvinkin mahdollinen selitys sille, mutta ei vaikuta, heti on papereissa RD punakynällä... meinasin ensin pyytää uusintatestausta,mutta ei se kumminkaan olis sitä merkintää sieltä pois ottanut vaikka olis ollut arvot rajojen alle.

Ja ne ruokaohjeet mitä sain, on suunnattu ylipainoisille, joten ei oikein sovi meikäläisen tilanteeseen. :kieh: Siks oon menossa YTHSn diabeteshoitajalle, jos sais sieltä hiukan asiantuntevampaa infoa, että mitkä kaikki seikat siihen testiin vaikuttaa,mitä toi arvon ylitys nyt oikeesti käytännössä tarkoittaa, millaiset riskit nyt sit on ns.sokerivauvan saantiin tai myöhemmin II tyypin diabetekseen, kun silläkin oppaassa ja neuvolassa peloteltiin, ja millaista ruokavaliota just mun nyt tarttis noudattaa. Ja miks ihmeessä tuolta ei saa kotimittausvehkeitä, ettei tarttis ravata jossain pirun labrassa???

Miten niin ärsyttää... tuli nyt hiukan avauduttua aiheesta, ja ymmärrän toki, et hyvä et testataan ja tarkkaillaan ja huolehditaan, mutta kun silti ärsyttää kun ei saa tietoa ja perusteluja, eikä kukaan katso kokonaisuutta. Neuvolassa sanotaan yhdessä lauseessa, et kyl tarttis painon nousta kun oon tämmönen luuviulu, ja sit seuraavassa lauseessa käsketään seurata 1600 kcal dieettiä. WTF??? Okei, lopetan avautumisen.

Varasin muuten ajan gynelle, saa katsoa Viuhdin tämänhetkisen koon (ja vilaista jalkojen väliin kans, jos nassikka suvaitsisi olla vähemmän siveä tällä kertaa).

Tänks muuten taas listoista, ainakin tais olla JJ-t:n lista tuolla, täytyykin alkaa ottaa noita talteen ja muokata omaa listaa. :)

ventti ja viuhti 29+2
 
miski ei pahanhintainen tuo 4d kyllä, määääkiiin haluuuun :heart: mitähän ne mahtaa kustantaa satakunnassa päin? jossain kuulemma 250e:n, ja mulle kyllä liian suolainen hinta :ashamed:

tarvikkeista..en oikein edes ole ajatellut asiaa, saati että oisin saanut jotain aikaseksi :/ paljolti tulen käyttään tuon esikoispojan vauvavaatteita, aikalailla on kaikki tarvikkeet kuitenkin jo olemassa, kun sais aikaseksi vaan kaivella ne esiin :|

synnärillä ajattelin olla sairaalan vaatteissa, esikostakin olin ihan siitä syystä,kun sitä vuotoa tuli mulla ainakin tosi runsaasti, ja sotki vaatteet!! ja jos kaikki menee hyvin,luotan että sieltä pääsee nopsaan kotia :)
 
Tervetuloa mukaan heidinea ja outokumpu

Tänne on tullut parissa päivässä tekstuuria taas niin kamalasti. Nettipimento yllätti (kolme päivää ollut poissa, kun kone päätti jumittaa :( )

Ja olen pahoillani, kun taas kirjoitan omaa napaa. Nimittäin mun kohdunkaula on lyhentynyt yllättäen sentin ylimääräisten supistusten vuoksi (ollen nyt 2cm tai alle). Ja se turvotus... On tullut +1300g per/viikko ja ihan pelkkää nestettä. Ihan kamalaa... Joka paikkaa särkee ja kolottaa. Jalkoihin ei mahdu kohta enää mitkään kengät. Mutta verenpaine on ok sekä pissa. Ainoastaan turvotusta kerään, vaikka suolaiset jutskat multa on muutenkin pannassa.

Hb hipoo anemian rajaa ja siitä syystä ylimääräiset tutkimukset. Raudat eivät kestä sisällä.

Tää vaan nuokkuu ja nuokkuu, haukottelee ja haukottelee |O Hyvä, et jaksaa voileipää itselleen tehdä saati sitten suuta avata, että sen saisi syötyä. Ja jos jaksatte kuvitella, niin jaksapa touhuta 2v.pojan kanssa, kun iskä töissä...

Vetää hiukka alamaihin olotila.

Lääkäreitä ja tutkimuksia lisää huomenna sekä ensi viikolla.

Nyt voimia teille kaikille! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Säde miinulainen ruttana manna tutsa Piin emmie Nellah superheppuli
unohdinko jonkun ?

Parhaiten mulle sopisi tietysti siinä maaliskuun alussa sit kun olen päivätkin kotona äiskärillä :whistle: käviskö silloin joku arkiaamupäivä ?
tiedän et suurin osa toivois viikendiä tai arki-iltaa mut mulla on toi mies töissä öisin ja ilta menee rutiineihin pojan kanssa kun tarhasta pääsee 16 -> siksi on mulle niin kovin hankalaa.. :/

joten mitäs mieltä olette ?


AM & hippunen 28+2 :heart:
Maaliskuun alku sopii mulle. Ja aamupäivä on ihan jees. Itse oon iltaisin ihan puhki että liikkeelle lähtö vois olla niin ja näin. :ashamed: Toki eihän sekään mahdoton oo, mutta mielummin aamupäivällä. :wave:
Heissan. Mulle sopii mainiosti myös maaliskuunalku ja paikaksi mikä vaan. Ilmoitelkaa kun keksitte, se Sanomatalon Wayne`s coffee kuullostaa hyvältä. Mullakin poika sillon varmaan mukana kun otan sen helmikuun jälkeen pois päiväkodista. Iltapäivät on täälläkin aika kurjia väsymyksestä johtuen, mutta ei mahdottomia. Mammanen, koeta jaksaa ja täältä tsemppihalit
Superheppuli ja "Helena" 28+3
 
ventti mullakin sokerirasituskoe ens viikolla. saa nähdä kuinkas
mun käy. Toivottavasti kaikki ois hyvin. Kyllä muakin meinaa välillä
ärsyttää kun niin tiukkaan katsotaan jotain arvoja jotka on joku keksinyt.
Eikä voida ottaa asioita tapauskohtaisesti. toivottavasti
saat kuitenkin apua YTHSn diabeteshoitajalta.
 
Ventti se mikä mua myös ihmetyttää noissa rajoissa, niin se, että esim. tohtori.fi sanoo paastoarvoista:
Normaalisti paastoverensokeri on 3,5 - 5,5 millimoolia litrassa (mmol/l) ja ruokailun jälkeen sokeriarvo vaihtelee 5 - 8 mmol/l.
Eiks mulla siis tuon mukaan ole normaali paastoverensokeriarvo?
Se harjottelijajannu mikä siellä oli, sano että hän ainaki laittais tuon paastoarvon ihan sen kebun piikkiin, mutta sen sijaan tää varsinainen täti mäkätti että kai mä tunnen lautasmallin. |O
Ja siis joo mulla on painoa paljon, mutta kun mä en silti ollu raskauden alkaessa ylipainoinen, ja mun painonnousu on ollu hyvin tyypillistä kun vertaa esim mun siskoihin, eikä kummallekaan edes vihjastu mistään sokeritestistä. Mut ilmeisesti vaikka BMI olis alle 25 niin nainen ei saa painaa 80kiloa, saatika yli. :kieh:

Onneks mun sisko on vähän tasapainoisempi ku noi yksisilmäiset neuvolantädit... :kieh: Se sano että pistä puolet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, että hänenki neuvolantäti on vaikka mitä masennusta hälle yrittäny diagnosoida ja sen takia määränny ylimääräisiä äitiys- ja lastenneuvolakäyntejä. :LOL: Siskon kanssa olin kahvilla tänään ja sanoin että tässä sitä noudatetaan sokeridieettiä (edessä oli kirsikkamehua ja kinuskikakkua. :kieh: )... Sisko repes ihan hyvin... Tosin vaikka olis kuin diabetesdieetillä niin ei se voi yhteen kakunpalaan kaatua. :kieh:

No mutta onneksi en koskaan märehdi mun pieniä ongelmiani. :D

Muoks: http://oukasrv199.ouka.fi/?page=0415789&id=dia01608
^Tuon mukaan mulla ei oo rd:ta

Laala ja Potkupunkero rv27+1
 
Terve taas..

Ootte mahottomia, taas tullut 8 sivua edellisen kerran jälkeen, enkä mitenkään jaksa kaikkea lukea.
Piti vaan tulla kertomaan että kävin päivänä eräänä IKEAssa ja sieltä lähti mukaan jos jonkinlaista rättiä vauvalle. Niin ja sitten pinnasänky, patja ja petarikin vielä siihen. Lisäksi kangasta josta ompelen pussilakanan, ellen kaksi jos se riittää sekä muotoon ommeltuja pinniksen lakanoita, olikohan ne 2kpl 7,95?, ei hullumpi hinta! Ikeassa oli aika kivasti kaikkea vauvajuttuja, jos se vaan ei haittaa että kyseessä on siis ikea. Mä ainakin tiedän muutaman jotka varmaan ei periaatteesta voi sieltä mitään ostaa, vaikka aivan yhtä tutkittuja ne tuotteet siellä on kuin muuallakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Säde miinulainen ruttana manna tutsa Piin emmie Nellah superheppuli
unohdinko jonkun ?

Parhaiten mulle sopisi tietysti siinä maaliskuun alussa sit kun olen päivätkin kotona äiskärillä :whistle: käviskö silloin joku arkiaamupäivä ?
tiedän et suurin osa toivois viikendiä tai arki-iltaa mut mulla on toi mies töissä öisin ja ilta menee rutiineihin pojan kanssa kun tarhasta pääsee 16 -> siksi on mulle niin kovin hankalaa.. :/

joten mitäs mieltä olette ?


AM & hippunen 28+2 :heart:
Mää voisin kans tulla. :wave:
 
yritän saada 30-rvko poksun kunniaksi pari kuvaa tähän :wave:

masu "melko sivusta"


masu sivusta


ja masu edestä


eiköhän noi riitä :D

masun koko edestäpäin on jotenki valtaisa verrattuna sivuprofiiliin, mies oli ihan kauhuissaan ku napsi kuvia edestä et miten se tos suunnas on niiin iso :LOL:

t. manna + lilli 30+0
 
huomenet..Nyt ajattelin sitten lisätä taas kuvat tännekkin kun löysin ton linkin tonne toiseen paikkaan missä niitä kuvia saa ladata..
eli 28+1 kuvia masusta tässä
edestä viistosti sivusta ja laitanpa vielä tosta un navasta joka normaalisti on ollu ihan kuopalla jopa raskausaikana

Siinäpä nyt reilusti kuvia :ashamed:
Eilen huomas ku laiskottelin vaan ja virkkasin hoitotätille liinaa niin ei supistellut läheskään niin paljon ku normaalisti päivän aikana..
Meillä pojat nyt on ens vkon vielä hoidossa ja sitten jäävät kotiin mun kaa.Tuntui niin turhalta kuskata niitä aamulla hoitoon ku itte saa olla kotona..

Veikkailkaas nyt sit ton masun perusteella kumpi toi vois olla..Mullaki ois jossai levyllä tosta tokasta masukuvia mut ei nyt jaksa kaivella..Masu on kyllä jotenki erilainen ku aiemmin..
Kaveriki sano heti ku näki et toihan on ihan erilainen tosi sun maha ku ennen.
5pv olis se lekurin neuvola vielä jossa vois kysyä sitä sukupuolta varmistukseksi..
Kaverillaki oli joku asiakas sanonu et hälle oli koko ajan sanottu että poika tulee j oliki ollu tyttö.. Vieläkös täällä on muita joilla on veikkauksen vastainen tunne sukupuolesta?

Nyt ei ehi enempää kirjottaa taas,mut hyviä vointeja kaikille!

Vaavimasu ja napukka 28+1
 
Olin eilen keskivíikkona sokerirasituksessa ja tänään sain tulokset.
Paasto oli 4,8, 1h 6,9 ja 2h 5,6.. Onko näissä jotain poikkeavaa vai olisko kaikki kunnossa..??
Oma terveydenhoitaja vasta ens viikolla paikalla ja nyt vaivaa tuo tulos..
 
HeidiNea kuulostaa tosi hyviltä arvoilta. :) Mittaustavasta riippuen ilmeisesti ne rajat vähän vaihtelee, mutta noi on tosi matalia ihan mihin tahansa viitearvoihin verrattuna. :)

Vaavimasulla tosi komioita mahakuvia. :D Mikäs sulla olikaan viimeks neuvolassa sf? :D Herää vaan tällanen kysymys :saint:

) .) Jee tuntuu kerranki että olis hyvä päivä. Katotaan miltä näyttää. Nyt on tullu kyllä tehokkaasti nukuttua noita alkuviikon univelkoja pois, kun ed. yönä nukuin 11h ja nytkin 9h. :) Ainoa mikä stressaa, niin yks koulutyö pitäis palauttaa yliopistolle (tai siis verkossa) sunnuntaina ja mä en ole edes aloittanu kun en oo keksiny mistä aiheesta teen. :kieh: Ärrh. No mutta sit selittelynlahjat käyttöön ja yhteydenotto työtä ohjaavaan opettajaan. Kyseessä siis tutkimussuunnitelma pro-seminaaria varten (onneksi suhtaudun tälleen vakavasti opiskeluihini), mikä pitäis tehdä, ite tutkimus tehdään tässä kevään aikana. Ajattelin tehdä jotenkin perheen ja opiskelun yhdistämisestä kyselytutkimuksen, joten saattaa olla että teitäkin häiriköin tässä kevään aikana sen tiimoilta. ;)

Kohta pitäis lähteä AMK:lle, siel olis tää päivä. :p Kivaa seilaamista. Olis didaktisia juttuja siellä ja sitten säestystunti (Siis mä soitan viulua, säestäjä säestää, en oo soittanu tän säestäjän kanssa aiemmin) ja sit viel oman oppilaan tunti. :D Ja sit kotiin laittaa lohipastaa. :D

Punkero oli yllättävän rauhallinen viimeyönä. Hetken jo mietin että onks sil joku huonosti kun aamuyöllä vessaherätyskeikalla ei yhtään potkinu, mut nyt se onki sit aamupäivän potkinu. :) Mulle käy ihan hyvin, jos sillä ei oliskaan ihan Uuden Seelannin päivärytmiä. :LOL: Sen potkut on ihania ja rakastettavia kyllä aina kun se EI potki mihinkään kipeeseen suuntaan. :heart: Olis kamalaa jos nyt kuulis että koskaan ei enää tuu raskaaksi, on tää niin ihanaa aikaa vaivoineen kaikkineen. :heart: Ja palkinto tulee olemaan parasta.

Laala ja Punkero rv27+2
 
AAM
Nappi ok lisään listaan :wave: mulla siis käsinkirjoitettu vielä itselläni *aivokapasiteetti kutistuu koko ajan :snotty: pakko listata asioita :D :LOL: r.ajan dementia :xmas:.. joo sanomatalo kuulostaa hyvältä.. katsellaan tuota itse tapaamispäivää jos vaikka jotai torstaita silmällä pitäisi.. ?

) .) Pojalle iski sitten ripuli vielä :kieh: ehtihän se kolme kokonaista päivää olla tarhassa ja tänä aamuna sinappivelliä vaippa täynnä... :headwall: :headwall: JUHLAPÄIVÄ ja just kun luulin että kyllä tää tauti tästä talttuu.. :( toivon vain ettei ole sitä enteroa nyt tuollakin.. :|

am & hippunen 28+3
 
mä saan tietää maanantaina joudunko tohon sokerirasitukseen, kattovat vähän sisätautipolilla labroja, mitä sokrut niissä näyttää..viimeksi neuvolassa otettiin verensokeri, 3h syömisestä, ja oli 4.2, eiks tuo oo ihan ok?

VUOTAAKS TEILLÄ VERTA NENÄSTÄ?? :eek: mulla on vuotanu koko tän vkon enemmän ja vähemmän!! mietin että eiks se kuulu ihan normi oireistoon?

- nannuli ja tyyppi rv. 26+1 :heart:
 
manna8 juu samoin, tosin ei onneksi vielä kamalasti suihkuamalla :snotty:
mutta koko tän vkon, vähän väliä alkaa valumaan verta!!
jostain muistan lukeneeni aikoja sitten, että korkea verenpaine saattaisi aiheuttaa tätä raskausaikana, mutta kuuluisi kai siihen sitten muitakin oireita?!?! :eek:
nimenomaan, auttaaks tähän mikään??? :snotty:
 
Outokumpu, tervetuloa mukaan.

JJ-t nätiltä kuulostaa teidän lastenhuone. Väritykseltään siis. Laittakaahan kuvia sitten sitä mukaa kun saatte vauvan huoneita, nurkkauksia valmiiksi. Te jotka laitatte omat.
Meillä vauveli nukkuu ihan meidän vieressä. Eikä hälle omaa huonetta olisikaan. Sulautuu tähän kaaokseen ;)

Plääh, posti ei vieläkään tuonut äippäpakkausta. Tai sitä lappua että saisi hakea. Johan siitä kohta on kulunut se 2 viikkoa... Eli pitäisi alkaa tulla. Himskatti vieköön... Minäkö muka malttamaton??

Mutta tuli sentään tolle meidän esikoiselle aika neurolle. Helmikuussa. Hyvä juttu, kerkiää hyvin käydä siellä ennen synnytystä ja vauvan tuloa.

Ja aivan ihania masukuvia olette laittaneet.


Symppis, toivottavasti asia selviää eikä ole myrkytystä. Pitäiskö sun pyytää päästä sinne äippäpolille. Jos ne ottais sut osastolle vuorokaudeksi virtsankeräykseen.
Eli siinä sä vuorokauden ajan keräät kaiken pissan talteen. Niin siitä ne saa labrassa paljon paremman kuvan noiden proteiinien määrästä kuin yksittäisestä näytteestä.



Ukkokin tuli äsken kotiin kesken työpäivän. Nyt nukkumassa. Oli iskenyt niin huono ja heikko olo ettei voinut olla siellä enää. Toivottavasti tokenee...

Mullakin ollut kieltämättä vähän heikko olo ja päänsärkyä. Toivottavasti tää nyt ei kuitenkaan olisi mitään sen kummempaa.
Pitääpäs mitatakkin verenpaineet varuiksi.

Laalalle onnittelut uudesta autosta. Ja harmittelut rd:n takia. Vaikka tuskin se sitä on jos ei arvot ylittynyt tuota enempää.

Hyvä että Suukkosuulla neuvolassa kaikki kunnossa. Ja onnittelut ultraan pääsystä.

Minskille onnittelut hyvistä 4D ultrakuulumisista. Hyvän kokoinen vauveli teillä tosiaan.

Oi, itsellä olisi vielä kolme viikkoa seuraavaan äippäpoliin ja ultraan. Mites tää aika tuntuukin nyt niin pitkältä sitä odottaa...

Mittasin itseltäni nuo paineet. 150/90 eli ihan ok:t minulle. Hyvä juttu, tää päänsärky on sitten jotain muuta.


Kauhiata mun hirvitti aamulla. Näin yöllä unta että sain keskenmenon. En siis tätä vauvaa menettänyt vaan toinen raskaus ja ihan alkumetreillä. Ja sitten tietty kun heräsin niin vauva ei liikkunut ollenkaan. Kerkesi jo kauhukuvia käydä mielessä.
Mutta tuttu mylläys tuolla taas tuntuu. Onneksi, Vähän kyllä tuntuu siltä että pikkuinen olisi perätilassa tällähetkellä.
Tää kaveri ei osaa päättää miten päin on vaan vaihtaa asentoa jatkuvasti.

outokump, kiitos, toi persilja leivän päällä voisikin olla hyvä idea. Mun myös pitäisi syödä rautaa, hb nyt 115 mutta se vetää vatsan tosiaan kovalle. Joten olen jättänyt väliin kun tuntuu että pärjää ilmankin. Mutta ei kerrota tätä th:lle ;)

Otahan mammanen nyt levon kannalta.


Mie taidan nyt mennä tuhjäämään pesukoneesta viimeiset pikkupyykit narulle kuivamaan.
Jos sitten yrittäisi hellävaraisesti taivutella lapset keräämään lelut kasaan välillä....


t: Solina ja neiti Kirppu rv 27+4
 
HeidiNea nyt on korjattu oikee päivä listaan :)

Onkoha miulla tulossa joku masennus.. koko tän viikon masentanu ihan kaikki asiat.. ei kiinnosta tehä yhtään mitään, tuntuu et ukkoa ei kiinnosta mikään mikä liittyy miuhu tai vauvaan..tai heti ku käyn jotai puhumaan ni se on vaa et "ihan sama" kauheest kiinnosta sellasen kanssa keskustella mistää..
Tuntuu et se ei vaan ymmärrä kuinka iso asia tää miulle on tää vauva,tottakai miun ajatukset pyörii kokoajan sen ympärillä..MIE TÄN JOUDUN ULOS PUSKEMAAN! ja mie joudun stressaamaan et on kaikki hankinnat tehtynä ku tullaan laitokselta kotia!
Kyllä mie eilen asiasta mainitsin ja ukko sano et vauva ku syntyy ni hän tulee todennäkösesti hehkuttamaa sitä kaikille seuraavat 30 vuotta koska se on HÄNEN lapsi :D ja ymmärrän kyllä sen et toinen tekee tosi pitkää ja rankkaa päivää töissä et sais elätettyä meitä.. Ei sitä väsyneenä jaksa kiinnostua jos mamma on ostanu vauvalle just uudet sukat :D Sekin stressaa tosta rahasta vaa aina niin paljon.. voi ku sitä kasvais puussa.. :LOL: no mut enivei, sori oli pakko saada purkaa johonkin tätä pahaa oloa, jos tää täst lähtis helpottamaa... :)
Jos hyviä juttuja välillä :) vauva on luojalle kiitos kääntyny taas sellai päi ettei monota rakkoo, meinaa puskee miun vatsanahasta läpi :D vitsi et on ihana tunne :heart: vaikka välillä tekeeki kipeetä.. Niinku Laala jo sanoikin.. :)
Eile meinas käydä aika nolosti, ku oon onneks tähän saakka selvinny ilman liitoskipuja, ni kappas ku olin suihkussa, ni en meinannukkaa sit päästä sieltä enää pois!!!! :D iski kauheet kivut tonne haarusii enkä pystyny kävelemää!! lähinnä vasemmalla jalalla ei pystyny astumaan ollenkaan.. noh, siinä sit aikani lilluttelin ni pääsin mönkimää sieltä pois :D
Jes huomenna pääsen kampaajalle!!! jos se vähä piristäis.. :) sanoin ukolle et ku näytän ihan perseeltä, ni pakko saaha jotai kivaa tukkaan :)
Kovasti oottelen tota ens tiistain lääkäriä.. miun alapäätä ku ei oo tutkittu sen viikon 9+ jälkee ollenkaa ja sillonki oli kohdunkaulaa vaa 2 cm :|
No ehkä kaikista pahin on toi maanantain hammaslääkäri!! Iiiik!!!! pelottaa :( mut onneks tiedän et miulla on nii hyvät hampaat, ei oo reikii ollu kertaakaa.. kop kop, lekuri löytää sielt nyt varmaa kymmene!!! :D
no mutta jaksuja kaikille vaivoihin!! :hug:

over and out!

ziki ja mimmi 26+6
 
Paape
Rakkahin zikiziki :heart:
Kirjoittamasi tekstin alku oli kuin suoraan omasta elämästä, hih! Viikkoja tasan 29 ja olen ollut tässä jo muutaman viikon sairaslomalla pitkän työmatkan ja väsymyksen takia. Tyttö 2,5 v on hoidossa ja mies töissä. Laitan innoissani vauvallle kotia valmiiksi, olen käynyt vaateostoksilla ja kiertänyt kirppareilla. Elämän sisältö: vauva ja tyttö. IHANAA! Siis ihan oikeesti ihanaa, mutta kun miestä ei kiinnosta tämä mun raskaus samalla tasolla kun itseäni (ihme :LOL: ), niin kyllä meilläkin on ollut iltaisin hiljaista... kaipaisin niin kovasti huomiota KOKO AJAN, mutta EI. Ja itkeä pillitettyä on tullut iltaisin, miksi? Kun vaan ITKETTÄÄ :headwall: Ja mitä mies tekee? Kysyy "Mikä sun on?" Ja mä vastaan: "Ei mikään". Ei taida olla miehelläkään helppo odotusaika :)
Muuten menee tosi upeesti. Ja kuten tekstistä käynee ilmi, elämä pyörii oman navan ympärillä. Valivali.
 
Jees mä luulen, et munki miehestä olis välillä kiva kuulla muustaki ku vauvasta, tulevista hankinnoista ja raskaudesta. Ei se mitään sano, mutta itestä tuntuu siltä. Ei ne vaan pääse ihan niin sisälle tähän ku ei se toukka niiden masussa kasva... Ei silti, mä puhun vaikkei sitä kiinnostaiskaa :D. Siis mies on kyllä kauheen innostunu, mut kai se on se äidin pesänrakennus vietti ku on aika paljon voimakkaampi ku miehellä.

Tapaaminen! Maaliskuun alku kuulostaa hyvälle. Mul on oikeestaa vaan kaks päivää ku ei sovi eli pe 6.3 mulla on tentti. Se kyllä loppuu jo 10 eli sen jälkee käy :D. Sit sillä viikolla meil olis kolme tuntii kanylointia, mut sitä päivää ei oo vielä ilmotettu. Äitiyslomaa viettelen sillon, eikä suunnitelmia ole.

Kävin ylimääräses neuvolassa ku olin nii huolissani vauvan sykkeestä. En päässy omalle tädille, mut ihan hyvä kuulla kahden tädin mielipide. Eli syke huiteli taas 108-148 välissä, mut vakuutti sen olevan normaalia. Totes, että vauvalla on varmaa vahva sydän ku tekee tollasta heittelyä. Heti ku on lungisti syke laskee, mut sit ku liikkuu ni nousee. Sano, että jos se pysyis siinä 108 koko ajan ni olis syytä huolestua, mut näin ku se pysyy siinä muutaman sekunnin ni ei oo mitään ongelmaa. Samaa sano, mun oma terkkari. Eli en enää asiaa viitti murehtia :).

Mittas samalla SF:n ja se oli kasvanu kolmessa viikossa 5 cm :eek:. Sano kylläki, et eri mittaajat saa eri tuloksia ja riippuu vauvan asennostaki. Nyt siis 27 cm. Jei! Olin siitäki ollu nii huolissani, mut nyt se menee inan keskikäyrän yläpuolella joten no worries.

Mietein tänää, et oon aina ollu tosi rento tyyppi. Ottanu asiat rennosti, mut nyt tää raskaus saa mut kyllä ihan vainoharhaseks ja stressaantuneeks. Huolestun ihan kaikesta jne. Oon varmaa vaipunu viikkoo 40 mennessä psykoosiin ellen ala pikku hiljaa rentoutuu :whistle: .

Laala: Jotenki kuulostais siltä, et ainakaa ton takia ei karkista kannata luopua.. tai ees siitä rullakebabista. Musta ne olis voinu määrätä sut esim. uusintatestii seuraavana päivänä. Mut hei älä kuuntele mua ku en haluu olla vastuullinen jos sulla oikeesti onki joku megaluokan raskausajandiabetes.

Manna ja vaavimasu
: nyt ku noi mahat oli noin allekain ni huomas että teillä ainaki on ihan erimalliset masut. Jos jotain johtopäätöksii pitäis tehä ni veikkaisin vaavimasulle poikaa vaiks jotenki tyttömahaks luulisin :D. Ei kyllä siel sittenki on se tyttö...

Toi koira vikisee huomionkipeenä sillä tavalla, että meen nyt rakastamaan sitä tohon sohvalle! Päivän jatkot!

Säde ja poitsu 28+6
 

Yhteistyössä