*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

tutsa miulla on kans alkanu olee pahoinvointia taas, lähinnä iltaisin :( pari kertaa jopa oksentanukki ku ollu nii ällö olo.. :(

punnitus neuvolassa tehää meilläki vaatteet päällä ni siit voi ite sit miinustaa pikkasen siit luvusta :whistle: ;)

liitoskivut kiusaaaa!!!! :( inhottava vaiva! :( ukkoki rupes aamulla vittuilee ku käveltii autolta sisälle et möngihän sinä eeltä ni määräät tahdin, jäät muuten nii paljo jälkee!! perkeeele! :kieh: tuli mieleen se Allusmamman kommentti siit pesismailasta :whistle:
Ja eilen sitte ku vähä illalla touhuttii tuola makkarin puolella, ni juma ku iski sen jälkee kovat alaselkäkivut! en pystyny taas kävelee. :( mut meni onneks ohi sit vähän ajan päästä..
no nyt loppu tää valivali taas :D

ziki ja mimmi 27+0 jee! myökii jo noin pitkällä! :)
 
lumista huomenta :xmas: aura on mennyt meidän pihassa jo montä tuntia niin eihän sitä ole pystynyt nukkumaan :kieh: yölläkin heräsi kun mies hälytettiin töihin ja siinä meni taas tunti pyöriessä.. kamalaa kun ei edes nukkua pysty :eek:

vauva on potkiskellut yöllä aina kun herää, niin kivasti pitääkin äipän hereillä :saint: päivisin se on aina vähän hiljasemmalla tuulella. eilen oli aikas touhukas päivä ja vasta illalla alkoi rumba :D oltiin ilves-tappara pelissä niin siellä metelissä ja ahtaassa vauva mutki tuonne häpyluuhun että "mennään pois" :D

tänään ajattelin sitten laittaa viikon 30 kuvat :D jos vaikka pistäisi myös vauvan sairaalavaatteista ja lastenhuoneessta kuvat.

kelan jutuista pakkaus tuli maanantaina, mutta muita lappuja ei ole tullut. paperit jätin 15.12!! siis pitääkö palkanlaskijan sinne jotain toimittaa, jos etuudet mulle tulee -07 vuoden verotuksen mukaan? enkös mä itse sitten sen veroprosenttini muuta?

millipilli voi kökkö, kun just nyt teidän poika on kipeenä :hug: eikös tää nyt ollut se paha kuukausi teille muutenkin..? toivottavasti saat ne kouluhommat tehtyä, mutta muista ettet sressaa liikaa! :saint:

neuvolan vaaka näyttää yleensä n. 2kg enemmän kun kotona. kengät meillä jätetään myös eteiseen, mutta muuten normi vaatteilla. mullakin aina hyvin päällä kun koko aika palelee..

tänään on siivouspäivä.. :headwall:

JJ-t ja peukkis 30+0!!!
 
Onko kellään muulla ulkosynnyttimet turvoksissa?? Käsittääkseni kuuluu asiaan mut vasta myöhemmäs vaihees? Mul on toiselt puolelt turvoksis ja punottaa, vähä kipee ku koskee, mut ei siin mitää näy. Ei jaksais kyl taas lääkäriin juosta..

Rv27+6
 
samoin täällä tuo alakerta turvoksissa, ei mikään nätti näky :LOL:
ja esikosta koin elämäni ekat peräpukamat, ja taas tuo katkarapu on ilmestenyt roikkumaan persiistä..toooodella hehkeetä, ja ai miksi ei oo niin eroottinen olo :whistle:
 
AAM
katkarapuja ja lörpöttimiä ja turvonneita ulkosynnyttimiä :wave: been there done that !!
no ei o tosiaan hehkeetä ja ihanaa raskausaikaa :LOL: :LOL: i feel soou muts äs a wuman !! :xmas: |O :p ihan tässä tihkutaan erotiikkaa :D LMAO

tää on töissä *lepäämässä*

AM & hippunen 28+4 :heart:
 
Verensokerit Eli mulla oli koholla se toisen tunnin arvo ja oon nyt sitten mittaillut kotona niitä sokereita.Eilen kävin sit neuvolassa ja täti sano että oikeen hyviä olivat...Ja mitenkään muuten en oo muuttanut ruokavaliota kuin että jätin karkin pois...eli sokrujen seurailu jatkuu mutta ilm. pärjään tällä ruokavaliolla mikä nytkin on.

Jotkut kun oli puhuneet tosta kun miestä ei yhtä paljon kiinnosta vauvajutut niin musta taas tuntuu siltä että kun näkee kavereita ym. niin kukaan ei puhu mulle muusta kuin mun raskaudesta tai vauvoista.Ja musta taas tuntuu siltä että haluisin puhua muusta kun jo kaikki omat jutut pyörii vauvan ympärillä...

misstar 30+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannuli32:
samoin täällä tuo alakerta turvoksissa, ei mikään nätti näky :LOL:
ja esikosta koin elämäni ekat peräpukamat, ja taas tuo katkarapu on ilmestenyt roikkumaan persiistä..toooodella hehkeetä, ja ai miksi ei oo niin eroottinen olo :whistle:
:LOL: Ihana, täällä samojen ongelmien kanssa painitaan..

Nii joo, eikö alkuaikoina funkymama(?) palstaillu paljonkin? Mihinkäs on kadonnut, kaikki ok??
 
juu kyllä on alapää ihan turpeena. aika alusta asti o ollu. ei oo kyl sillai kipeä mut välillä voi hiukan pakottaa.

jee! huomenna vauvakutsut =) meille tulee mun kaverimammoja pienten vaaviensa kanssa. meidän poitsu saa olla vanhimpana kerrankin.
pitääkös joku muu täällä vauvakutsuja???
 
Hani- mä olen harkinnu vauvakutsuja, mutta ne on tosiaan viel harkinnan tasolla, toteutukseen päästään ehkä sit joskus äitiysloman alettua. :D

alapää ei ole turvoksissa eikä näytä oudolta, mutta puutuu välillä kun istun. Se ei oo kauheen mukavaa.

neuvolan vaaka meil mennään kans vaatteet päällä mut ilman kenkiä. Olen ratkaissut painonheittelyongelman silleen että joka neuvolassa on samat vaatteet (no siis samat farkut ja jompi kumpi kahdesta paidasta, sukista ja alusvaatteista on tietty mitkä milloinki viimeks pesty)... Ainoo että vähän ärsytti kun alkupainoksi sanoin sen mitä kotivaaka näytti ja sit neuvolassa punnittiinki vaatteet päällä, niin se selittää n.1,5-2kg siitä että miks mun paino on noussu jo 8,5kg neuvolan mukaan ja jo alussa "niin paljon"... Mut mennään nyt sillä.

liitoskivuista ym jotain jo sanoinki että liikkuessa on parempi. Ainoo vaan, että tänään liukastelin koulumatkalla ja meinasin tehdä parit spagaatit koulunpihalla. Oli kyllä tosi ikävä olo tunnin alkaessa kun olin ehtiny kouluun, mietinki jo että mitähän siitä mahtaa tunnin pitämisestä tulla ku ihan mahassa asti sattui ne nivuset ja sit viel vähän supisteli ym. Olis tehny mieli vaan olla siel opettajanpöydän takana kaksinkerroin.

) .) Kasiluokkalaisten matikantunti meni hyvin ja sain hyvät palautteet! :D Sit palkitsin itseni ostamalla itelleni uuden lyijykynän ja pari vihkoa... :LOL: No joo, siis ihan hain kun tarvitsin. :p Mut jonkun vihkojenkin ostelu tuottaa mulle ihan järjettömästi jotain hassua mielihyvää. :D On kiva ostaa kivanvärisiä lyijykyniä ja vihkoja. :LOL: Musta tulee varmaan hyvin tytärtäni ymmärtävä äiti jos se vaan rakastaa kaikkia kauniita koulutarvikkeita. :LOL:

Laala ja Punkero 27+3
 
voisittekohan veikata mullekin sukupuolta kun ois päinvastainen olo??




kuvat otettu 2vko sitten..

vauvakutsut haluaisin pitää mutta mulle aika vieras juttu joten voisitteko kertoa mitä siellä tehdään yms..???

neuvolassa käyty:
rv 28+0
paino 75.1 (lähtöpaino 63)
turvotus -
rr 121/80
pissa +
sf 25
tarjonta rt
:heart: 145
liikkeet ++

ja taas seuraava neuvola ens perjantaina..

unicorn ja vaavi 28+0
 
millipilli
Heipsan!

JJ-t, joo nyt tosiaan on se inhottava kuukausi menossa... mies on nyt siellä kertausharjoituksissa ja saadaan sairastaa täällä kaksin jos nyt tästä tauti iskee.

vauvakutsut, esikoista odottaessa anoppi vei meidät kolme miniää/miniäkokelasta syömään ja samalla sitten mua ja miehen isoveljen vaimoa lahjottiin oikein urakalla vauvatavaralla. Miehen veljen vaimolla oli kuukausi mun jälkeen esikoisensa laskettu aika :D Nyt ei muuten oo vauvakutsuja, mutta Tampereen porukan kanssa vietetään viikon päästä yhteisiä vauvakutsuja :)

Ja voi kehveli että mä manasin tota lunta... vähän teki tiukkaa lumitöiden tekeminen. Onneksi on vaan pieni rivariasunnon etupiha josta tehdä ne lumityöt, mutta siinäkin on ihan riittävästi. Toivottavasti ei tuu enempää lunta ennen kuin mies kotiutuu.

Vauvalle kävin tekemässä muutaman vaateostoksen samalla kun käytin esikoisen parturissa. Niin hienosti pikkumies istui paikallaan hiustenleikkuun ajan... ehkä taikana oli se kun lupasin poitsulle että saa Pätkiksen parturin jälkeen :LOL: :LOL: :LOL:

Neuvolakuulumisia aamulta:
rv 29+5
pissa puhdas
RR 102/68
paino +787/vko eli raskauden alusta + 6,1kg
sf-mitta 26,5cm
syke 145
liikkeet ++
tarjonta RT

eli kaikki jälleen hyvin.

Niin ja lisänä tuohon vasta-aineet negatiiviset... (A- kun olen veriryhmältäni niin joudun niissä ravaamaan kolmeen kertaan kuten kaikki miinusmerkkiset). Tosin ihme olis jos vasta-aineita olis kun en oo saanut mitään verensiirtoja ja myös mies on negatiivinen niin vauvastakin tulee sitten.

Ja juu, katkaravut kumppaneineen on täälläkin tuttu ilmiö.

millipilli & Frank 29+5
 
Onpas ollut mukavat kaksi päivää =)

Mies oli eilen iltavuorossa, aamupäivällä käytiin vähän pulkkailemassa tai minähän siinä vain seisoskelin, kun ei uskalla riehua. Ja iltapäivällä mentiin vielä likan kanssa kaksin liukuroimaan, likka riehui ja minä kattelin. Likka n. 3,5 v oli eilen hereillä 730-20, päiväunia ei nukkunut, eikä se aina nukukaan vaikka riehuisi ulkonakin. Mutta pitkästä aikaa todella rauhalliset yöunet likka veteli :D Heräsi vähän yli seitsemän tänään, kerran illalla itkeskeli, mutta nukkui jo kun menin katsomaan mikä on hätänä ja yöllä kerran kävi vieressä ja meni omaan sänkyynsä kun sanoin, että menepä omaan sänkyyn :D Meillä harvoin mennään omaan sänkyyn yöpisujen jälkeen pehällä kehoituksella, likka tykkää niin kovasti olla lähellä (ja äiti myös) niin melkein aina olen antanut luvan tulla, vaikka yöunet meneekin siitä eteenpäin pipariksi kun toinen vie yli puolet parivuoteesta ja minä ja mies herätään milloin käsi ja milloin jalka moukaroi jotain kohtaa meistä plus ne ihanat hiukset kun tulee nenään keskellä yötä :D

Tänään kun herättiin aikaisin oltiin meille jo aikaisin ulkona (hieman ennen 9) kymmeneltä tosin piti olla jo takaisin sisällä kun piti saada lihakastike hautuumaan. Lounaan jälkeen luettiin ja likka pyysi musiikkikasetin ja likka NUKAHTI PÄIVÄUNILLE :eek: :eek: Nyt odotellaan isiä kotiin, pitäisi tulla parin tunnin päästä. Ja viikonlopun se onkin sitten ylitöissä (onneksi, rahaa ei ole liikaa)

Mutjoo, vauvalla kaikki on hyvin, ei tartte ens tiistaina lääkärin tehdä sisätutkimusta, ellei oma vointi huonone, piikki vain (sekin annetaan enää max 3kertaa :) ) neuvolan mukaan edelleen kasvetaan keskikäyrillä. Taidan kuitenkin kysyä polilta pääsyä synnytystapa-arviointiin, kun neuvolassa sanottiin, ettei kiivikuppi synnytys johda automaattisesti arviointiin seuraavassa raskaudessa, mun syy taisi olla kuitenkin oma väsymys ponnistusvaiheessa, mutta toisaalta jos tämä vauva on loppuun asti on neukkuarvio ollut sellaista normaalikokoista 3,5kg luokkaa kun esikko oli täysaikaisena vajaa 3kg niin olisi kiva tietää että olisiko esikko tullut mun voimalla ulos vai ei.

Ja minä joka kuulun sarjassamme, "murehditaan kaikista ennenkuin menee edes kamalan huonosti" sain melkein paniikin kun täältä olen lueskellut mitä otatte sairaalakassiin ja vauvalla kotiin hankitte, olisin aika monta tärkeää asiaa unohtanut ilman teitä vaikka toinen tulossa, kuten esim sairaalakassista imetysliivit ja kotiin ei olisi ostettu hoitotarvikkeita (rasvaa, kylpyöljyä), joten KIITOS.. Eilen illalla tein listan mitä pitää vielä ostaa ja mitä pakataan kassiin ja huokasin kun huomasin, ettei se lista nyt älyttömän pitkä olekaan =)

jaahassu ja Sammo 29+3
 
:wave: :wave: :wave: täällä kanssa yksi turvonneen alapään omaava!onkuin uitettu ranskanleipä, ihan hyvä vaan ettei sinne kohta enää näe...

Unicorn tyttö mahaa veikkaisin, tosin mun veikkaukset menee aina pieleen siis poika toisin sanoen B)

Vauvakutsuja en pidä, kuulostaa ihanalta, mutta ei ihan mun jutulta.

Neuvolassa kaikki ok, sf-mittakin muuttu taas parilla numerolla vkossa.

zikiziki voi sua :hug: , mulla ei sentään oksennus lennä, (kurkkuun tullut parikertaa, ) sellasta aaltoilevaa etomista vaan. :x

kävely , yy kaa koo,yy kaa koo, pingviinit on täällä joo.. :D

vkonlopun alkuja kaikille..
 
AAM
unicornille tyttömassun näköinen :D täältäkin veikkauksena..

beibeshauverit :LOL: äh mä mtn jaksa jos joku mulle jaksaa pitää niin pitäköön mutta min en mtn ylimääräisiä kestejä ala heittämään ! |O riittää noissa esikoisen kaksivuotispäivissä jo työtä :D

vaakavierailut ilman kenkiä vaatteet päällä.. :)

am & hippunen 28+4 :heart:
 
Kamalasti taas tullu tekstiä sitten viime kerrasta, mutta saimpas kahlattua läpi =) =) tosin raskausajan rementia vaivaa niin ettei muista enää mitä piti kommentoida :headwall:

Eilen alko tukala olo, kurkku kipee ja räkä valuu :snotty: tänään sit on olo ollu ku jyrän alle jääny ja mitään ei jaksa tehdä, hyvä kun tyttö ja isäntä sai ees ruokaa...Tosin neitilläki aivan hirvee yskä ja nuha eikä hänkaan jaksa hirveesti puuhailla. Tuntuu että edellinen räkiskää ei oo vielä kokonaa loppunu ku jo uutta pukkaa |O

Ton esikon odotusaikana olin niin terve, ei vaivannu ihottumat eikä flunssat. Nyt toinen räkis päällä, yhen kerran kuumees ja atooppinen ihottuma rehottaa täysillä. Et kyllä erilaisia aikoja ovat :D

Punnitus on meilläkin vaatteet päällä mut ilman kenkiä kylläkin :LOL:

Liitoskivut tääläkin riesana, ja nyt tuo napero on rt:ssa ja yöllä kyllä huomaa kun saapi rampata tosi tiuhaan vessas...Ensin yrittää ittensä vängätä ylös sängystä ja lähtee lyllertämää pingviinitanssin tahtii vessaa ja saalis tosi pieni liru :kieh: :kieh: vähänkö ottaa pattii ku tietää että kohta uudestaan sama homma....
 
JJ-t mulla ainakin palkanlaskijan pitää toimittaa kelaan
selvitys maksaako työnantaja mulle äitiyslomalla palkkaa...eli mä siis
saan noin 3kk (olikos 56pv)normaali palkaa ja sitten alkaa vasta kela
maksamaan äitiysrahaa.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
Alkuperäinen kirjoittaja nannuli32:
samoin täällä tuo alakerta turvoksissa, ei mikään nätti näky :LOL:
ja esikosta koin elämäni ekat peräpukamat, ja taas tuo katkarapu on ilmestenyt roikkumaan persiistä..toooodella hehkeetä, ja ai miksi ei oo niin eroottinen olo :whistle:
:LOL: Ihana, täällä samojen ongelmien kanssa painitaan..

Nii joo, eikö alkuaikoina funkymama(?) palstaillu paljonkin? Mihinkäs on kadonnut, kaikki ok??
no mä olen miettinyt sitä samaa... kuinkahan paljon immeisistä lymyää tuolla kertsin puolella eikä jaksa meitä täällä muistaa :/ :| *marttyyri :D *
no ei vaines.. :) ;)

Tulkaas sieltä muutkin piilostelijat morjenstelemaan, millipilli ja jj käy kivasti.. hauska että jaksatte lymyillä molemmissa kerhossa että palstalla vielä.. :heart: :hug:

toivottavasti ei oo käynnyt mitään ikävempää tosiaan.. :|

) .) naapiritalon yhtiön aura-auto oli sitten jyrännyt kaikki lumensa meitin pihalle :kieh: :kieh: eiköhän tämä eukko napannut kipinää kun angervot oli lintussa siellä alla ja paukannut kiljumaan talonyhtiön puheenjohtajalle (tämän vaimolle :D ) että seuraavan kerran kun auraukko käy moisen tempun tekemässä niin lentää auraukolta pää samalla, eikä tuu toiste |O !!
Päivän adrenaliinit olikin sitten hyvä purkaa siihen lumikasaan ja angervon hoivaamiseen.. :D sit köpöteltiin kessuostoksille lähibensikselle ukon ja pojan kanssa vielä joten päiväliikunta-annos täynnä..

AM & hippunen 28+4
 

Yhteistyössä