*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Voi toivotaan ettei rokko iske Allusmamma suhunkin ja teitin poitsuun!!

Solina, voi kun ihanan kuulosta :D Mä en sitten yhtään tiedä, että kuinka päin vauveli masussa myllertää. Mä en jotenkin uskalla masua niin painella :|

Kuinka te tunnette vauvelin asennon? Saako sen selällään maatessaan jotenkin parhaiten tunnettua vai kuinka??
 
niin ja tosta mun listasta. On tuossa varmasti paljon tarpeetontakin. Mitä on vain kertynyt noiden aiempien lasten kanssa....
Mm. ilman päivänvarjoa pärjäisi loistavasti. Samoin tuo puuhamatto lattialle, viltti ajaisi saman asian. Mutta kun tuli ilmaiseksi kirjakerhon kylkiäisenä niin eiköhän sille käyttöä löydy.
Vaatteita meillä on myös aivan liikaa. Jotenkin niitä on vain kertynyt, ja kertyy lisää.

Loppujen lopuksi pieni vauva tarvitsee vähän. Ruokaa, rakkautta ja lämpöä. Eivät nämä vauvat välitä niistä hienouksista.
Sillä ei ole mitään väliä nukkuuko vauva vieressä vai omassa sängyssä omassa huoneessa. Pääasia on lämmin ja turvallinen paikka ja vauva nukkuu tyytyväisenä.
Sillä ei ole mitään väliä tuleeko ruoka pullosta vai rinnasta. Pääasia että saa ruokaa.
Se on aivan sama käyttääkö kesto vai kertokäyttövaippoa ja onko kokonaan vaipatta. Pääasia että vauva pysyy kuivana ja puhtaana.

Ok, turvakaukalon täytyy olla hyvä ja turvallinen. Mutta ei näillä muilla ole niin väliä. Enemmän ne taitavat olla meitä vanhempia varten. Vauvat tyytyvät yllättävän vähään.
Pääasiahan on kuitenkin aina että vauva on turvassa. Saa riittävästi rakkautta ja huomiota. Ruokaa ja on asiallisesti puettu.

sitten isompana kerkiävät kyllä vaatia ja saada niitä hienouksia vähän liikaakin.


t: Solina
 
sannismani mie tunnen parhaiten selällään tai puoli istuvassa asennossa. Ei sitä väkisin tunne painelemalla.
Enkä edellisistä lapsista tuntenutkaan näin. Mutta tämä kaveri tulee monesti ihan tuohon pintaan tyrkylle. Ei sitä kovaa möykkyä tuossa vatsalla voi olla tuntematta.
Ja noi ruumiinosat ovat lähinnä arvailuja sen perusteella miten päin vauva on viimeksi ollut.
Siellä on kuitenkin 2 kpl pyöreitä kovia palloja, pää ja pylly. Ohuet jutut on raajoja ja sitten selkä/ vatsa se laajempi alue.
Pää taisi olla se kovempi, ja peffa mehpeämpi. Sen perusteella lääkäritkin tunnistaa kummin päin on. Siis päältä kokeilemalla.


T: Solina jolta kohta pitää takavarikoida tää kone
 
Heipsan kaikille tasapuolisesti!!! Vieläkö mahtuu mukaan?? Taustailijana oon ahkerasti ollu mut ny päätin repiä aikaa ja kirjotella kans =)

Elikkäs toista lasta odottelen LA olis 17.4 ja Seks synnärinä. Esikoinen just täytti 3v ja kovasti jännitetään mihin ajankohtaan pikkukakkonen syntyy, itelläni ku synttäri on 18.4 ja miehellä 1.4.

Tänään just oli toinen lääkärinla, kaikki oli ok mut kyllä oon aikamoinen valas...aatelkaan rv27+4 ja sf-mitta 28cm :whistle:

Asustellaan täälä vähän maaseudulla ja kaks kertaa oon ultras Seinäjoella käyny, nyt tuli yllätyksenä et kolmas eli viimene lääkärinla onki sit Seinäjoelle kun aikasempi synnytys on ollu imukuppisynnytys. Tarkistaavat sit et mahtuuko se vaaveli tulemaan normaalia tietä ja mis asennos/ minkä kokonen on. Onx muut törmänny tämmöseen???? Ai niin ja itellä on poikaolo mut saapi nähä ku vaavi on ultras ollu aina jalat ristis ;)

T:eek:utokumpu rv 27+4
 
outokumpu tervetuloa mukaan!!! hauskasti tuli tuo hymiö sun nimimerkkis kohdalle kun on kaksoispiste ja iso O :LOL:

solina ei hätää, kyllä mäkin täälä koneella vähän väliä olen :D ainakin tietää jos on jotain kysyttävää, että solina on linjoilla :LOL: ei vaisinkaan!! :D

vauvan asennosta neuvolantäti tunsi hyvin pään ihan alhaalla ja arveli siis raivotarhontaa, samana päivänä ultrassa oli raivotarjonnassa. itse en hirveesti uskalla painelle, mutta tuntuu kyllä alavatsassa koko ajan kovalle. muutenkin vauva viihtyy kovin alhaalla, mikä ahdistaa :x

ostin sitten sitterin. sellanen kiva limenvihree/beige. maksoi vaan 25 euroa, en viitsinyt panostaa 90 euroa oikean väriseen. mulla muutenkin mennyt hirveesti rahaa, että oon saanut vauvan huoneen nätiksi. siellä värinä on beige ja valkoinen. sitten yksityiskohtina pastellinsävynä sinistä ja vihreää. se on nätti huone, mutta saa nähdä kauanko sellasena pysyy :kieh: itse inhoan kaikkia kirkkaan värisiä muovisia leluja. ne on rumia ja tilaa vieviä, enkä haluais sellasia yhtään meille...no eipä sitä sitten kun vauva-arki painaa päälle niin kauheesti noita asioita voi enää miettiä :saint:

vapaa valinnasta ostin paljon härpäkettä. vauvakin sai talkkia, öljyä, rasvaa, vanupuikkoja ja lappuja. kannattaa ostaa tolleen pikkuhiljaa, niin ei tunnu niin pahalle kerralla. mulla on sellanen tosi pitkä lista missä kaikki tarvittavat, vähän liikaakin ja sen mukaan ostelen, vedän sitten yli kun on hankittu. mistäs niitä harsoja saa ostettua?? ei ollut lastentarvikeliikkeessä.. :/

imetysliiveistä mä kattelin kanssa netissä niitä kalliita liivejä, mutta kaveri antoi vinkin että lindexissä hyviä. siellä olikin ihan hyvä valikoima. jopa 15 eurolla olisi saanut liivit. mutta kokeilin sellasia mitkä maksoi 35 euroa ja aivan täydelliset :D tuntuu ettei olis mitään päällä. sitten on sellaset venyvän oloset että varmasti menee koko imetys ja raskaus ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outokumpu:
Asustellaan täälä vähän maaseudulla ja kaks kertaa oon ultras Seinäjoella käyny, nyt tuli yllätyksenä et kolmas eli viimene lääkärinla onki sit Seinäjoelle kun aikasempi synnytys on ollu imukuppisynnytys. Tarkistaavat sit et mahtuuko se vaaveli tulemaan normaalia tietä ja mis asennos/ minkä kokonen on. Onx muut törmänny tämmöseen???? Ai niin ja itellä on poikaolo mut saapi nähä ku vaavi on ultras ollu aina jalat ristis ;)

T:eek:utokumpu rv 27+4
Tervetuloa mukaan vaan :wave:

Mä oon käsittänyt, että imukuppi synnytys on epäsäännöllinen synnytys ja jos edellinen synnytys on epäsäännöllinen niin silloin seuraava raskaudessa tehdään synnytystapa arvio tarkemmin.

Elikkäs mulla esikoinen autettiin ulos imukupilla kans ja siitä johtuen tuon pikku kakkosen odotusaikana tekivät sitten synnytystapa- arvion äippäpolilla. Tokan synnytys onnistui kuitenkin "normaalisti" ongelmitta, joten tässä raskaudessa ei taas tarkempaa syyniä tehä...

Iitanen
 
Alkuperäinen kirjoittaja JJ-t:
mistäs niitä harsoja saa ostettua?? ei ollut lastentarvikeliikkeessä.. :/
Anttilan netti-sivuilla (netanttila.com) löytyy ainakin 3 erilaista settiä edulliseen hintaan. Kuviollisia harsoja myy myös vauvojen/lasten verkkokaupat, mutta niissä hinnat on jo vähän korkeampia.

T: Iitanen, joka myös roikkuu "langoilla" vähän väliä.... (ja näköjään osaa myös lainata omia tekstejään, ymmärtämättä miten...)
 
Tervetuloa Outokumpu :flower:
mulla oli esikosta imukuppisynnytys, lyhyiden supistelujen vuoksi, avitettiin lopulta sitten imukupilla tulemaan!! sanottiin että nyt tarvitsee sitten katsoa tilanne tarkemmin, itse kyllä toivoisin että saisin synnyttää normaalisti alateitse.

mulla muuten oli tuo sf-mitta vkoilla 23+5 22cm.

Solina, juu lekuri silloin esikon mittoja varmaan vaan tuijotteli, meinaan oli johki papruihinkin kerennyt laittaa sen keskosmaininnan, hoh :whistle: ja meillä oli ihan kaikki alusta asti ihan kunnossa!!
 
ventti mäkin joudun odottelemaan että palkanlaskija
viitsis lähettää sen yhden lapun kelaan päin. ainakin lupasi hoitaa
ne tän viikon alussa.Vein kyllä joulukuun vikapäivä itse kelaan
ne laput jotka itse täytin. ja ihanaa tänään tuli postin kautta päätös
äitiysavustuksesta. siinä ilmoitettiin että saan äitiyspakkauksen
kahden viikon kuluessa, jee! sitä mä tässä olen odottanutkin... :D
sitä raha päätöstä maltan odottaakkin...
 
outokumpu tervetuloa!!! :flower:

mite mie en jotenki osaa hahmottaa sitä mite päi vauva on tuolla :whistle: tai sit en vaa uskalla painella nii et tuntisin miten se siellä on.. :D no mut tärkeintä että siellä on, olkoo iha mite päi haluaa :D

tänää taas ollu ihme känkkäränkkä päivä miulla.. :( kiukuttaa.. noh jos tää täst helpottas pikkuhiljaa..

ziki (joka myöskin päivät pitkät linjoilla luuraa :D )
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Päivässä kauheesti tekstiä, enkä muista enää mistään mitää :ashamed:.

Zikil oli ihana maha! Aloin miettiä sitä alluksen kommenttia, et pojasta oli roikkumaha ni huomaan tosiaa että alluksel, hanil ja zikil ainaki on tollaset pystypömppö ja mulla aika tasasen alaspäin suuntaava. Ehkä niis maha jutuis on jotain perää :whistle:

Stockalla oli myynnis harsoja. Olikohan jotain 11 euroo paketti? Ne oli ihan tavallisia valkosia.

Kuunneltiin pitkästä aikaa pojun sydänääniä tolla doplerilla. Huiteli siinä 120-135 tienoilla. Jotenki tuntuu kauheen alhaselta toi 120, ku ennen aina ollu siinä 140 hujakoilla. Ei olis pitäny kuulostella ku alan heti huolehtimaan. Kuuntelust ei muutenkaa meinannu tulla mitää ku poju alko potkimana laitetta ku ronaldinho ja vaihteli asentoa. Ainaki virkee poju siellä on :heart:.

Illan jatkot!
Toivottaa, säde ja poitsu 28+4
 
Tänään on verenpaineet olleet ihan normaalit, mutta proteiinit 3 plussalla. Huomenna taas labraan kiikuttaan uutta pissanäytettä, tympäsee jo tämmönen ku kukaan ei tiiä onko tää sitä myrkytystä vai ei. Ku muita oireita ei oo ku tuo proteniini (ja eiliset verenpaineet jotka oli hiukan koholla 157/99).
Ei kai se auta ku mennä aamulla taas labraan, neuvolassa vielä miettivät että pitääkö varata aikaa äippäpolille vai ei... saas nähdä...

Onneksi "Nyytillä" tuntuu olevan kaikki ok, ainaki liikkeistä päätellen. Kova potkimaan ja "möyrimään" :heart:
 
symppis pidän täällä peukkuja ettei ois myrkytystä siulla :hug:

Säde mite miul on sellane muistikuva (iha ko oisin jostai lukenu tai sit oon vaa nähny unta :D )
et mitä isommaks vauva tulee ni se vähä hidastuu se syke.. oonkoha mie iha hakuteillä :D jostai miu päähä on tollane tieto tullu :D en tiiä onko siinä perää ollenkaa.. :)
 
AAM
symppikselle toivotaan että ois turhaa hälyä noi protskut :/ ei kiva rd... x:|x

Jj-t : harsot meillä oli ainakin kodinanttilassa semmoi kivavärisiä, vihree/keltainen ja sit jossai prismassa semmoi megapaketti jossa monta valkoista mutta maksoi sit joku 16 euroa.. huutiksesta saa tietty kai käytettyjä.. :whistle: tai sit voi pyytää lahjaks joltai :D niinko mun kaverin mutsi hoksas meille ostaa.. :ashamed:
:D se on kyllä oikea aarre, on tyyliin pojalle aina jonain merkkipäivänä joku pikkulahja, tuopi enemmän lahjoja ja huomioi poikaa ko sen oma mumi jolla on intressejä hakkaaja(mies)ystäväänsä ja viinaan ko omaan lapsenlapseensa.. :whistle: :kieh: mä oon kans vähän huonolla tuulella.. *sori* ei oo teihin tarkoitus purkaa kaikkea kakkia :(

Ukkoparka valitteli jo kipeitä sormiaan.. ressukka toivottavasti sil ei irtoo ne kynnet :eek: kauheeta jos lähtis.. :'(

Outokumpu sulla on ihana nikki :D ja tervetuloa :wave:

eiks se imukuppi oo just avustaessa tyyliin jo ne ponnistukset loppuu/hyytyy ja mamma ei osaa/pysty/jaksa ponnistaa niin sillä avustetaan lasta ulos.. näin olen ymmärtänyt.. ja silloi pitää myös lääkärin olla paikalla ei pelkän kätilön ?

Solina hyvät peruspointit vauvan hoidosta, tuntuu että kaikki menee nykyisin niin mateerialistiseksi välillä ihan tahtomattaan.. mutta sanotaan että on asioita jotka helpottavat vauva-arkea :D
Meillä kans mä en oikein pidä muovileluista, puiset on ihania mutta kyllä sitä poikakin sai lahjaksi sitä muovikrääsää mutta loppupeleissä kivan vähän ja ne oli semmoi aktiviteett- ja älynystyräleluja, ettei niinko ihan sheissea :LOL: :) onneks.. sit niitä iän ikusia pehmoleluja :D tsiisus niitä on jokapaikassa.. :headwall: :D

vauvan asento vaikka kakkosta odotan niin en edelleenkään tarkkaan tunne kuinka päin se tuolla köyrii mikäkin kerta. Allua sain kerran loppuodotuksessa kiinni kantapäästä tai kyynärpäästä ja ko se huomas sen niin hilirimpsis ja poika hävis vaan jonnekin mun lantioon :D ja kuite oltiin yli 30 rv:n jo silloin.. tätä en oo onnistunut kalastelemaan vielä niin hyvin :D yritän kyllä kovin välillä tunnustella kun on otollisessa tilassa mahan pinnassa aina että mikäs osa se siinä on mutta se on niin vatsanpeitettä kans välillä ettei kyllä sitä tunne tarkkaan onks toi ny hanuri vai pää.. vai mikä polvitaive ?

Am & hippunen 28+1 :heart:
 
Tää päivä alko kyllä silleen että oli todella syvältä aamu ja neuvola. Neuvolassa ekana se th pamautti että mulla nyt on sit raskausdiabetes. Paastoarvo oli ollut 5.4 kun se saisi olla 5.3... :kieh: Sit se kyllä kysy että söinkö ohjeiden mukaan illalla. Sanoin että joo ohjeiden mukaan lopetin kymmeneltä, mutta että viimisenä söin rullakebabia kun en halunnu että yöllä tulee nälkä.... :ashamed: No sit se sano että voi kyllä johtua siitä rullakebabista, että ohjeis ei kyl sanottu, mut viimisenä ei sais syödä mitään raskasta. Mun mielestä sen olis voinu sit sanoa etukäteen... mut nyt sitten joka viikko verikokeisiin tästä lähin. :kieh: EN TYKKÄÄ. Ne kaks muuta arvoa oli oikein hyvät, jopa hiukan matalat.
Pissa oli kyllä puhdas,
verenpaine 125/84,
Hemoglobiini 119,
Vauvan syke 140,
liikkeet ++ (potki hirveesti vastaan ku harjoittelijapoitsu yritti mitata sf:ää)
ja sf 24cm.

Raskausdiabeteshan kasvattaa vauvoista isoja ja nostaa äidin painoa. Mulle oli tullu 5viikossa 1,5kg lisää ja sf oli nyt just ja just keskikäyrällä. Että se siitä isosta vauvasta. Neuvolatäti kyl sano että eihän se kerro suoraan vauvan kokoa, mutta kyllä siinä on tietty korrelaatio...

Ärsytti ihan sikana toi sokerijuttu. Varsinkin kun yhtäkkiä sain päähäni että ne evää meidän jo myönnetyn vauvavakuutuksen. Soitin sit sinne vakuutusyhtiöön että voiks tällaset vaikuttaa, niin sit siel sanottiin että ei ne enää vaikuta, kun vakuutus on myönnetty jo ja tätä ei ollu vakuutuksenottohetkellä. Huh.

No tätä päivää sit "vähän" lohdutti se, että meillä on nyt sitten Avensis. :D Nyt mahtuu Punkero hyvin autoon ja vaunut kanssa! :D Nyt on tosin sitten ajeltu ympäri maaseutua ja käyty sukulaisille autoa näyttämässä, joten pitää mennä nukkumaan pikimiten. :D Jos edes tää yö olis vähän parempi. :kieh:

Laala ja Punkero rv27+0
 
Huomenna mennää Vuokattiin pariks pvää, joten en sit tääl tuu käymään nyte vähää aikaan..

Laala, no voihan hitsiläine! Mut eikös toi oo sen verra lievä, et sen saa sit hoitoon pelkästään ruokavaliolla?

Tänää oli neuvolalääkäri ja kaik hyvin! Paikat ok ja kohdunkaulaa 3cm.
Pienen syke 171, miun huiteli satasessa! Tosin voi olla, et siihe vaikutti se, et mie vaihan neuvolatätiä ja kerroin sit sen sille entiselle (silloiselle nykyiselle tietty), et en enää sen luo tuu.. Paineet oli myös korkeet, mut laskivat sit hitusen ku neljästi mittas. Hb 119, sf- mitta 27cm. Saan ajan ultraan ku sanoin siittä, et ei tunnu liikkeitä kuten pitäis. Paino mulla ei ollu noussu yhtään!! :eek: Eli edelleen on se +2,9kg lähtöpainoon.

Ny en sit kerenny kahtoo muide kuulumisia oikeen ku pitäs mennä unellekin.. Anteeksi siis omanapaisuuteni :ashamed:

SS & mytty 28+4
 
AAM
SS hyvät reissut nauttikaas kunnolla ;) :p
Kuis sie ny neukkutätskää vaihdat ? mulla mennyt iha ohi.. :| *sori*
no pääasia että kaikki on kunnossa, älä tuosta painosta välitä se ottaa ittensä takas :D
liikkeetki voi olla esim sen takia tunnu kunnolla että lapsivettä on enempi vaava pienempi tai mitä vaan että on rauhallisempi yksilö :) mikä on iha jees, enteilis ehkä rauhallista vauva-aikaa tai mistäs minä sen tietäisin.... no ultrassa pääset tsiikaan pikkasta :heart:

Laala :hug: äh ! no pääasia että jos on noin pienillä rajoilla niin sitä parempi.. siis jouduks menee ihan labraan ettei kotipistely/ruokavalio riitä ? voi töhnä..

Am
 
Niistä 50cm vaatteista, meillä ei oo kun varmaan max 3kpl sen kokoisia bodeja, yhtään en ostanut, ne jostain vaan kulkeutui tänne. Ei kyllä kannata niihin kauheesti satsata, ei mahdu pitkään.. 56senttisiä on muutamia, sit 60cm.

Vauvan asento, edellisellä neuvolakäynnillä rv27 minun vauva oli poikittain mahan pohjalla! Mut kyllä enimmäkseen potkii ihan napakasti tuonne kylkiluihin, luulisin että alkaa pää alaspäin olemaan. Kävin äsken teatterissa niin ei oikein tykännyt siitä kun pitkään istuin, kova myllerrys kävi tuossa mahan yläosassa, enemmän tuli melkein seurattua mahan elämää kuin esitystä... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Solina83:
nannuli, varmasti kihisi. Miten ihmeessä noilla viikoilla ja tuon kokoista lasta voi edes keskoseksi väittää.

Meillä esikko syntyi rv 37+1 ja oli 43cm ja 2.2kg Eikä häntä missään vaiheessa titelaarettu keskoseksi. Tai oli hänellä keskolasta paikka varattu koska tiedettiin että on noin pieni lapsi tulossa. Mutta hän ei täyttänyt mitään keskosen kriteerejä. Hetken kävi lämpö/happikaapissa ja sitten pääsi vierihoitoon. Hengitti hyvin ja söi pullosta itse.
Virallinen nimitys taisi sitten olla SGA lapsi. En muista niitä hienoija englannin kielisä sanoa.
Mutta täysiaikainen lapsi joka oli vain pienipainoinen raskausviikkoihin nähden.
Meilläkin on molemmat syntyny 37+6 ja 37+5 ja painot ja pit oli 2950g 49,1cm ja 3200g ja 49,5 eikä kyllä koskaan kukaan keskoseksi ole sanonu..

a pieniä taitaa olla meitinkin poijjaat..Mie olen 160cm ja mies on aikalailla180cm ja pojat nyt 2v7kk 2v neuvolassa oli 72,8cm ja 9,485kg ja isompi poitsu 4v 4kk oli 4v neuvolassa 101,5cm ja 16,5kg..
Ainakin yks 4v kaveri on paljo lyhyempi ku meidän 4v,mut kylläpä niitä onki ihan turha tossa iässä vertailla painoja ku kukin kasvaa omaa tahtiaan..


Yöunista..
Mä olen tän raskauden ajan nukkunu toooosi hyvin mikä on aika yllätys kun edellisissä raskauksissa olin melkein hereillä koko yön ja varsinkin kun kääntyi niin aina heräs..Nyt tuntuu et saa hyvin nukuttua mut en mä silti myöhään aamusin osaa nukkua..

Hengästymisestä..
Täällä ainakin hengästyttää jo pelkkä puhuminenkin.. Ihan hirveetä puuskutusta sit ku jonku asian on saanu selitettyä :LOL:

Imetysliiveistä..
Mie oon aina pärjänny iha sellasilla sloggi liiveillä jotka on ihan kangasta vaan..Ne on soppelin löysät et ei tartte ku kiäntää pois eestä niin eivät etes paina..
Et ei nekään niin välttämättömiä ole vaikka varmasti tosi käteviä..Samoin ku paidat niin en ole niitäkään ikinä ostanu itelleni vaikka aikonut olen.Hyvin on silti imetykset onnistunu vaikkei sellasia olekkaan ollu.

heidiNea ja outokumpu tervetuloa sekaan vaan!!!

Vaavin asennosta
Kyllä mäki joskus aina tunnen jonku kantapään tms mut en mä kyllä pysty sanoon että onko vaavi miten päin masussa..

JJ-t
Harsoja saa helposti netistäki monista kaupoista ja valinnanvaraa riittää..Yks hyvä sivu on http://www.kestovaippakauppa.com/index.php
Siellä on muutes suht edulliset kaikki vaipat ja kankaatkin..Mitä olen verrannut niin melkin keskittäisin tonne ne ostokset.. Myös kuukuppeja myyvät ja kestositeitä jne jne..

Mullakin ois nyt katottuna laitokselta lähtö vaatteet vaaville. Ellen sit vielä löydä jotai ihanaa.. En vain saa aijaalta niitä kuvia ladattua kun se vaan aina väittää että kuva on vääränlainen tiedosto vaikka jpg:tä ovat kyllä ihan taatusti!!!

:kieh: No mut ei sitten lisäillä kuvia prkle!!

Mä oon ollu ihan maassa viimeaikoina kun on kaikenlaista ressiä..Eilen itkin silmät punaseks ja melkein umpeen..No..Jospa nyt helpottas..Ainaki tuntuu että kaikki alkas taas loksahdella paikoilleen..Poitsutkin päätin ottaa jo helmikuuksi kotiin jo niin jos sais sen kotihoidontuen niistä helmikuulta..
Oi että olis ihana päästä vielä kaverin luo shoppaileen kokkolaan vaatteita kun täällä pikkupaikassa ei oo mitää..
On ollu kyllä inhottava talvi kun koko ajan on ollu jotai flunssaa.. Ja kuulemma oikea influenssa ei ole vielä edes alkanut jyllään :/

No mut eipäs mulla taas tuu muuta mieleen,mut tais jo tullakki ihan kivasti tekstiä... :ashamed:
Lisäisin masukuvan mutkun ei se aijaa ole nyt kiltti mulle..
hyvää vointia taas kaikille mammoille!!!

Vaavimasu ja napukka 28+0
 
Allusmamma, vastaan hiukan Laalan puolesta, meillä kun on sama neuvola ja sama tätsä neuvolassa... eli meidän neuvolasta ei saa kotimittaussysteemejä, vaan joutuu käymään kerran viikossa labrassa kontrollissa; otetaan se paastoarvo. Mulle lätkäistiin siis sama diagnoosi tuossa muutama viikko sitten, 2 kontrollia takana ja lähetteet löytyy kahteen seuraavaan.

Laala, toihan on toooosi vähän yli rajan, en yhtään ihmettelis vaikka johtuis siitä edellisen illan ruuasta. Kunhan pysyy ne paastoarvot kontrolleissa alle rajan, niin tosiaan vaan suositellaan ruokavaliota, ei muuta. JA saa sen ylimääräisen ultran rv 36. :)

Mulla oli se vika arvo koholla, ja pal selkeemmin. Varasin just eilen ajan kolmanteen paastoarvokontrolliin - saan käydä n. 10 päivän välein kun kaks edellistä on ollut alhaisia arvoja - ja samalla varasin ajan YTHS:lle diabeteshoitajalle, kun haluan hiukan henkilökohtaisempaa ohjausta ruokavalion suhteen ja tarkempaa tietoa asiasta muutenkin. Ei ne siellä neuvolassa tunnu kauheesti aiheesta tietävän, kunhan tuijottavat niitä kallisarvoisia rajojaan.

Tänään alkaa märkätilojen laatoitus, jipijipijeejee! Ja tämä etätyöläinenkin on jo ihan oikeesti aamulla hereillä, harvinaista... :saint:

ventti ja viuhti 29+2
 
moiks!

tuli muuten yks juttu mieleen kun jotku on viemässä vauvalle omia vaatteita SAIRAALAAN. Kun odotin esikoista, ostin hänelle jo hyvissä ajoin semmosen järkyttävän kalliin tyynyliinan (se oli joku käsinkirjailtu, aivan ihana...), jonka vein sairaalaan ja laitoin sitten heti sen esikon sairaalasänkyyn kun hän oli syntynyt. Tarkoituksena oli että mies vie sen tyynyliinan kotiin parin päivän päästä, ja vie meidän koirille vauvan hajun (että olisi tutunhajuinen kun kotiudutaan). No joo-o, miehän jouduin sit sektioon ja vauva ei voinut siis olla ekoina päivinä vierihoidossa kuin jaksoittain, se tyynyliina meni sit sairaalan pesulaan ja voitte vaan kuvitella kuin mua ketutti. Ohjeistaisin että jos haluatte ne omat vaatteet kotiinkin niin älkää ihmeessä viekö sinne niitä...siellä voi hoitajatkin vaihtaa niitä vaatteita, ja eihän ne ehdi siellä jaottelemaan jonkun omia ja sairaalan omia vaatteita..näin luulisin!

ZIKIZIKI toivottavasti tuo nyrkki hanurissa juttu ois vaan joku legenda :LOL: mulla on tulossa kans synnytystapa-arvio ja kyllä ajatuskin hirvittää...heh....

vielä kaks ja puoli viikkoa ja pääsen lomille! aah, ihanaa. sit tulee varmaan kirjoteltua useamminkin! :)

Gardenia ja Kapris 28+2
 

Yhteistyössä