*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Ihania masuja! Mä veikkaan sulle sannismami poikaa. En mahan perusteella vaan tuli sellanen kutina ;). Katotaan sit miten väärässä olin.

Usvis:
Jotenki näyttäis et sul olis vähä pienempi masu tällä kertaa tai jotenki kapeempi? Vaatteet tekee tietty paljon. Multa löytyy muuten samanlainen Marvinin huppari. Eiks se Marvin ollu :LOL:.

Mitenköhä pahaa tollanen savu tekee vauvalle? Ku se on nyt viikon sisää saanu kärsii mun mokailuista :ashamed:. Ensin poltin kuumalle hellalle sellasen muovirasian, sit uuniin oli tippunu jotain käryävää ja ku laitoin uunin päälle tääl oli hirvee käry... no sit sama juttu tapahtu tänää ku oltii unohdettu pestä se uuni. Kovasti se tuolla potkii, et ainaki toistaseks elossa savusta huolimatta. Ok, ehkä stressaan liikaa. Sanokaa että stressaan! Kylhän jotku idiootit polttaa röökiäki koko raskauden ajan ja siinä vasta kaikkee onki.. yleensä kuitenki ihan elossa neki vauvat pysyvät. Anteeks nyt jos joku polttaa.

Emmie: Mä huomasin nyt vasta että olit laittanu kestoista viestiä. En oo huomannu tota viestisysteemiä. Laitoin sulle vastauksen sinne.

Koska me muuten nähtäis naiset!?
 
Tänään alkoi RV 29, ja aamulla neuvolassa verenpaineet koholla ja pissassa proteiinit plussalla. :( Nyt sit vaan kotona seurailemaan verenpainetta ja huomenna uudestaan labraan antaan uus pissanäyte. Pelottaa että tää on lievää raskausmyrkytystä... Kellään kokemuksia siitä?

Tai voiks tää olla pissatulehdus... Hitto kun ne ei siel neuvolassa vastaa mihinkään mitä niiltä kysyy. Sanoivat vaan että katsotaan sitten huomenna uudestaan...
 
AAM




ylhäällä nyt 28 ja alempi on ykköstä odottaessa 28+4 (loman jälkeinen rusketus :) )

siksi mun mielestä toi sannimamin masu on tyttö koska toi mun alakuvassa oleva on niin peruspoika roikku ettei oo tosi :D
 
Ihania massuja! :D

) .) SAANKS MÄ HAJOTA?! Arvatkaa kuka heräs vessahätään ja janoon 1.30 eikä oo saannu unta enää sen jälkeen. LUULIS että edellisyön 3h nukkumisen jälkeen nukkuis sikeesti vaikka kellon ympäri, mutta ei. |O Tosi ihanaa, mulla on tänään neuvola, onkin mukava mennä sinne silmänaluset mustina ja muuten naama ihan valkosena. Tiputtelen tavaroita ja kävelen päin seiniä. Ainoo onni että mentiin petiin jo ysiltä, joten unta on nyt tältä yöltä EDES 4h.

Käytiin eilen illal autoliikkeessä yhtä autoa koeajamassa. Miten mä syksyllä selitin että ei aiota vaihtaa autoa että vaunutki on valkattu sen mukaan, mitkä mahtuu meidän kirppuauton 130-litraseen takakonttiin... No.... Jooh. Onneks tykkään niistä vaunuista... jos autoon mahtuminen olis ollu ainoo peruste niin vois hajottaa. Mies luultavasti sopii kaupoista tänään. Näin ollen meille tulis 5v vanha Avensis, jolla ajettu 35tkm (ihan priimakunnossa, samaa mallia on myyty uutena viel 2008 joten ei näytä mallinkaan puolesta vanhalta)... Katotaan nyt mitä se päättää. Mun puolesta saa vaihtaa, mut hän nyt miettii viel, kun hän kuitenki meidän talouden rahapuolen hoitaa ja siitä vastaa. Toisaalta me nyt päätettiin ettei osteta asuntoa, joten autoa vois sen puolesta vaihtaa. Noin ison auton kanssa kyl sit pärjää vaikka tulevina vuosina useammanki lapsen kanssa... Mut joo, ollaanhan me tän hetkisellä ajettu peräti 11kk, että kyllä onkin jo aika vaihtaa. :kieh: :LOL:

Pehkana mitäs mä keksisin että sais viel vaikka 3h nukuttua... :kieh:

Laala ja Punkero rv27+0
 
huomenta kaikille!!! pakko oli tulla kertoon että koossa ja hengissä ollaan, vaikka kuulunut ei mitään olekkaan aikoihin, mukamas niin kiirusta, ja huoh, mun miehellä on edellisestä suhteesta 6v poika, joka oireilee vähän kaiken suhteen, on taas aika puuduttava vkoloppu takana :ashamed:

vkot täällä menee eteenpäin, täytyy taas kahlata uusimpia juttuja läpi päivällä =) kattelin noita masukuvianne, ja enään en tunne itseeni niin valaaksi..meinaan olin tosi pieni odottaessa esikoistani, nyt jotain aivan muuta!!

tänne ei mitään maata mullistavaa, ai niin, ultran mukaan tuolla masussa mekastaisi tyttö :heart: ja ultrat jatkuu äippäpolilla kuukausittain, vaikka vauvalla ja äidilläkin kaikki hyvin!! :heart:

nyt mie lähen juoksee labraan..mutta palaan asiaan, että mukana ollaan vielä!!! :wave:

- Nannuli ja tyyppi rv. 25+6



 
millipilli
Laala, voi itku mikä yö... nyt vaan päikkäreille sitten!

Ne rasvat nyt on tosiaan ihan makuasia tykkääkö käyttää vai ei. Sinkkipastaa meillä käytettiin vaippaihottumaan jos sellaista tuli ja ihan perusvoidetta jos kovin iho kuivui. Meillä poitsulla kun on sellainen iho joka varsinkin talviaikaan kuivuu ihan hirvittävän helposti. Ja tosiaan sitä Aqualania ihan satunnaisesti käytin pyllypesussa apuna.

AM, mä kanssa kaiholla katselin edellisen raskauden masukuvien rusketusta... prkl :D nyt on tällanen great white whale. Esikoinen on Espanjan tuliainen joten rusketus oli siltä reissulta :D

Mä oon ihan hämmästynyt... tein loppuviikosta sähköisesti KELAan noi hakemukset ja liitteet toimitin muistaakseni perjantaina. Nyt näkyi KELAn sivuilla, että äitiysavustus on myönnetty jo eilen!!! Rahan saa nostaa 29. päivä, äitiyspäivärahaa koskien sieltä soitettiin jo eilen myös kun haluavat siihen vielä lisätietoja ja lapsilisäkin on jo käsitelty :eek: tosi nopeeta toimintaa!

Meillä oli kiva aamu tänään... kello herätti 7.20 ja varttia vaille kahdeksan kiskoin sekä miehen että pojan petistä ylös kun miehen piti viedä poika kasiks aamupalalle. Kiireellä yläkertaan, pojalle vaatteet päälle... ja siinä vaiheessa kun jätkä on täysissä ulkovaatteissa iskee tajuntaan: "tänään mennäänkin vasta kymmeneen" AAARGGHHHH! Vähän oli poitsu ihmeissään kun äiti riisui samantien :D

millipilli & Frank 29+2
 
huomenta mammat :)

sannismami mä veikkaan tyttöä :) ja kaikilla muillaki muute aivan ihania masuja! yritän saada huomenna kuvan minäkin, kun tulee 30 vkoa täyteen :heart: meidän kotikone on vaan telakalla (=osissa vauvanhuoneen lattialla) kun rempattiin ja tyhjennettiin se eikä uus työpöytä oo vieläkään tullu. piti tulla joulukuussa!! :kieh:

laala noin se menee et kun nukkuu yhden yön huonosti niin eiköhän sit seuraavanki. jää joku kierre päälle. yleensä mulla on kyl semmonen kierre et nukun liikaa jatkuvasti. paitsi viime aikoina en nuku koskaan yli 4h pidempään, mieluiten nukkusin pitkin päivää parin tunnin pätkiä. ei vaan onnistu ku joutuu töissä vielä päivänsä viettään. |O

symppis toivottavasti ei oo raskausmyrkytys :hug:

allusmamma sulla riittää laatikoita täynnä ihanuuksia! ja hyvä toi anttila shopping episodi :LOL: voin kuvitella just oman miehenki huokailevan toivottamana siin vieres ja vetäytyvän sit jonku ilmaisjakelun kaa takavasemmalle lähimmälle penkille odotteleen et mamma tokenee shoppailumaniastaan. :whistle: :p

onks se mosmon nettiliike nyt suljettu?? :eek: me suunniteltiin et oltais ostettu sieltä parvekevaunut, kun oli yhtä halvat ku huuto.netin käytetyt ja lisäksi mukana hirmu määrä kaikkee sälää.

mun urheilut taitaa nyt vähäks aikaa olla ohi. eilen salikeikka alko "kivasti" et tuli verta nenästä (tullu usein viime aikoina) ja mähän reippaana vaan odotin hetken ja pyyhin naaman ennen ku alotin reenit. mies tulee sit vartin päästä ja toteaa et "sullahan on naama veres silmäkulmia myöten". juu, se selitti et jengi vähä oli kyylänny mua. :ashamed: :ashamed: :ashamed: yritin sit jatkaa ja tehdä alaselkää ja syviä vatsoja, mut eikö joka liike aiheuttanu supistuksia tai niin tukalan olon et päätin sit vain venytellä ja tehdä sanni-marian suosittamia liikkeitä hyvin rauhalliseen tahtiin.

liikuntaan liittyen, hengästyttekö nykysin helposti? musta tuntuu et ei tarvi ku nousta raput meidän 3. krs:en niin puuskutan ja läähätän ja vähintään kerran pidän taukoo. ja kävelyki semmosta köpöttelyä nykyisin...

ainiin, eilen saatiin pinnasänky!! :heart: ja nyt se odottaa kokoamista olkkarissa. pitäs vaan eka siivota vauvanhuone rempan jäljiltä, toivottavasti onnistus tänään eikä suppailis. :/ toi pinnis on muuten kodin1:stä ja patja tuli mukana, eli ei varmaan mikään kovin laadukas ja hieno, mut toivottavasti vauvalle ok.

mukavaa tiistaita ja hyviä vointeja masuille + mammoille!

t. manna + lilli 29+6 :heart: (huomenna poksuu täydet viikot!!)
 
HeidiNea itsekkin tuoreena tulokkaana toivottelen sinut tervetulleeksi :)
meillä onkin sama la =)

täälläkin öitä valvottu, ja vessassa juostu, ja kuin pisteenä ii:n päälle KUORSAAVA MIES, murrrr, luulen että näillä näppäimillä ainakin loppuodotus joudutaan nukkumaan eri huoneissa.

Symppis toivotaan ettei ole kyse raskausmyrkytyksestä, onko sulla ollu ylävatsakipuja? kuuluvat kuulemma kanssa asiaan, mullahan oli kanssa esikoista(nyttekin) odottaessa proteiinit aina plussalla, mutta munuaisissa oli häikkää, ei vakavaa, tosin verenpaineet mulla oli hyvät!!! tsemppiä sinne nyt kuitenkin ja asia on huomattu ja hoidossa :hug:
 


ajattelin nyt laittaa omanki massuni tänne..:) kuvassa rv 26+0...
äskön kävin viemässä labraa pissa näytteet sen proteiinin takia ja toinen sen takia et katotaa ettei oo kehittyny mitää virtsatientulehdusta...perjantaina sit sokerirasituksee... :whistle:
 
Huomenta.


Neuvolassa käyty ja kaikki ok. :)
Painoa tullut +583g/vko
Turvotus +
Verenpaine 120/75
Pissa -
Sf-mitta 32 :whistle:
Ja tuntuma että pääalaspäin olisi.
Sykkeet 145
Liikkeet ++

Seuraava käynti onkin sitten parin viikon päästä. Hemoglobiinia ei tänään mitattu kun oli PVK otettu viime viikolla ja siinä hemppa oli 117 eli rautaa saapi popsia edelleen.

Ja tähän väliinhän mulla tulee kontrolli vielä äippäpolilla myooman takia.

Ruttana & Beanie 29+6 :heart:
 
Voi apua mikä aamu. olin vielä nukkumassa, tai torkkumassa enää koska lapsetkin olivat hereillä. Kun puhelin soi...
Meidän esikoistytöllä nyt 4v 2kk epäillään adhd:ta ja hänelle on luvattu paikka perhekouluun. Eli se olisi hyvin tiivis kurssi ylivilkkaille lapsille ja heidän perheilleen. Syksyllä tarkoitus aloittaa. Mutta nyt oltaisiinkin päästy jo nyt torstaina aloittamaan se.
yrittänyt nyt sumplia että onnistuisiko se.
Lopulta kyllä nyt päätettiin että se syksy on kaikinpuolin parempi aloitusajan kohta. Sekä meidän perheelle että ennenkaikkea Juulille.
Miehen työt ja pojan hoito on paljon helpompi sitten järjestää, ja vauvan. Luultavasti minä olen sitten näiden nuorempien kanssa kotona ja mies käy Juulin kanssa siellä perhekoulussa.
Pystytään paremmin keskittymään tyttöön ja kouluun.
Puhuin myös tyttöä nyt hoitavan toimintaterapeutin kanssa ja hänkin on sitä mieltä että syksy on parempi. Juuli odottelee just aikaa neurolle tutkimuksiin joten kerkiäisi nekin käydä lävitse ennen sitä. Toivottavasti sieltäkin kerkiää tulla ajat ennen kirpun syntymää.

eikä olisi tytöllekkään niin paljon muutoksia tälle keväälle. Ja sitäpaitsi vauvan syntymä menisi niin lähelle perhekoulun loppua että nekin voisivat mennä päällekkäin.

Juu, sori tuli nyt vähän kaikkea muutakuin vauvan odotus juttua. Mutta....


tässä on ainakin yksi linkki sikiön kasvusta. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix01044


Iiiso kiitos kuvien lataus ohjeista. Kokeilenpa itsekkin onnistua siinä tänään vielä.

aivan ihania masukuvia monilla =)

Symppis, paljon proteiinit olivat plussalla? Monestihan se yksi plussa saattaa tulla jo siitä että valkovuotoa on päässyt näytteen joukkoon. Entäs verenpaineet? Olivatko paljonko nousseet normaaleista? Niitäkin jännitys ja stressi nostaa helposti. Ja jos kotona mittailet niin muista kunnon lepo ennen sitä. Ja mittaat usemman kerran. Ja vain matalin tulos merkataan.
Tälläiset ohjeet minä sain äippäpolilta.
Ja juu, kokemusta on kahden edellisen raskauden perusteella..... Mutta tosi hyvä että sulla tilannetta nyt seurataan. Toivotaan kovasti että kaikki kunnossa.
Muistat levätä nyt paljon ja välttää suolaa sekä salmiakkai ja kofeiinia.

Vauvan liikkeistä. Täällä vilkas vauveli tulossa. Ja kyllähän se heti huolestuttaa jos kaverilla on hiljaisempi päivä menossa. Mutta sitä on vain koetettava luottaa siihen että kaikki on hyvin. Ei tästä mitään tulee jos jatkuvasti stressaa. Jos jotain sattuu niin sitten kerkiää murehtia senkin edestä.


HeidiNealla tervetuloa mukaan.


Auts auts auts, mulla on nyt 5 viikkoa tuosta kun umppari leikattiin. Ja koko eilisyön ja illan vauva puski suoraan sinne arpi aluellee. Ja venytti sitä tosi pahasti. Siihen ei voinut edes kädellä koskea kun sattui niin paljon. Pelkäsin jo että repee koko höskä. Onneksi meidän neitokainen nyt suostui vaihtamaan asentoa niin helpotti.
Tämä tuntuu jotenkin paljon voimakkaammalta lapselta kuin nuo edelliset. Siis liikkeet ovat paljon vahvempia.

Kauheeta kun pää vieläkin ihan sekaisin tuosta herätyksestä.


t: Solina ja neiti Kirppu rv 27+2
 
sunnuntaina käytiin sit synnytys päivystyksessä supistusten takia.. mitään hätää ei tällä hetkellä ole vaik paikat pehmeet ja ultralla mitattuna kaulaa pari milliä alle 3cm. 3viikon päähän sain uuden ajan ja jos silloin tapahtunut muutosta niin sitten saan sikiön keuhkoja kypsyttävän piikin. sukupuoltakin kysyin kun aikasemmin ultrassa sanoivat että poika mut mulla on niin tyttö olo, no lekuri sanoi ettei erota kumpi on joko kivekset tai häpyhuulet.. :kieh: et sit taas täytyy kysyä seuraavalla kerralla. tarjoutuvana osana oli pää ja paino arvio oli 1200g

unicorn ja vaavi 27+4
 
Terve :wave:

Neuvolassa käyty:
rv: 30
paino: + 0,431/vko
Turvotus: (+)
rr:108/68
pissa: --
sf: 29
tarjonta:rt
:heart: +155
liikkeet: ++

Kaikki hyvin siis.

Sannismammin maha näyttää mielestäni samalta kun omani, selvä tyttö :heart: :D

Eilen sain makkariin tilaa vauvalle ja nyt on pari koneellista pesty vauva pyykkiä, petivaatetta lähinnä, pikku vaatteitten pesuun pääsen vasta kun saan ne tilaamani vaatteet joskus kotiin, saisi samaan koneeseen lykättyä kaikki pienet vaaleat kerralla... Toimitus tuntuu kestävän taas iäisyyden prkl :kieh: laskut kyllä löysi perille jo viime viikolla niistä |O

Nyt *poksahti* viimiset kymmenet mittariin, joten tuoretta kuvaa aamulta tässä
ja vielä toinenkin

(ja sänky petaamatta taustalla :ashamed: :whistle: )

Iitanen
[/url]
 
Moikka taasen.
Sokerirasituksessahan kävin jpulun jälkeen ja rimaa hipoen sen läpäisin.Nappasin töistä mittarin ja oon seuraillu kotona sokereita 8.3-10.3 välillä on tunti ruolailusta.Nyt sit viikon ajan mittaolen sokerieta ja sit käynti äpolilla jos ei oo rajoissa.Että sellasta...
Viimen viikon lääkärikäynnilläkään ei mitään ihmeellistä.Siellä se 1200g lapsukainen pää alaspäin oleili ja heristi nyrkkiä.

Sit tärkeä kysymys helsinkiläisille /vantaalaisille.Oon tulossa sinnepäin ja kertokaahan hyviä liikkeitä josta saisin imetysliivit,ehkäpä pari paitaa ja lapselle tavaroita (pinnasängynsuojaa,rintapumppu,sitteri yms)
Itiksessä näytti olevan ainakin Lastentarviko,josko siellä piipahtaisi.Mutta ne liivit???
 
Kokeilenpa tässä veden kiehumista odotellessa kirjoitella listää mitä kaikkea meillä on vauvelilla kotona. Kun tajusin juuri että kaikki on oikeastaan jo hommattu.

IIIIso iiiiso kasa vaatteita, bodeja, housuja, sukkia, hattuja yms. Niin alusvaatetta, kuin ulkovaatetta. Ja kaikkea siltä väliltä.
Itselleni on sitten imetysliivejä sekä paitoja.

Vauvan kuljettamiseen turvakaukalo, crago logiko S jalustallinen. Retrovaunut vuodelta 1983 Sekä kantoliinoja. Kantoponcho. Ja sitten nuo kuomurattaat.

Puuhamatto lattialla pötköttelyyn, sekä lampaantalja jolle löytyykin monta käyttötarkoitusta. Vaunuihin, lattialle, pulkkaa yms yms.

Pinnasänky ja sinne patja, reunapehmusteet, sellainen soiva akvaario sydeemi viihdykkeeksi.

Kylppäriin tulee pesukoneen päälle hoitoalusta. Sieltä löytyy sitten myös vaippoja, rintaliivin suojuksia, harsoja, perusrasvaa, bebanthenia, vauvaöljyä ja talkkia. Vanulappuja sekä vanupuikkoja. Sekä naulakko pyllypyyheelle. Kylpylämpömittari ja amme.

Hoitalaukku ja matkahoitoalusta. Sekä vaunuihin/rattaisiin jalkapeitteet, hyttysuoja ja sadesuoja.

Lisäksi on tutteja pari kappaletta, tuttinauha. Rintakumit ja maidon kerääjä. Pari tuttipulloa. Korviketta pitää vielä ostaa. Ja tätä suosittelen kaikille. Vaikka useimmat meistä varmasti pyrkivät siihen täysimetykseen. Niin se yksi tuttipulloa ja pari purkkia korviketta voi olla suuri pelastus jos siihen tilanteeseen joutuu yllättäen. Ja jos niitä ei tarvitsekkaan niin ei siinä montaa euroa häviä.

Lisäksi löytyy peittoja ja huopia. Päivänvarjo vaunuihin ( meijän poika syntyi kesällä niin tuli silloin hommattua ) Muutamia kestovaippoja on. Päiväpeitto pinnikseen. Mummon tuliainen :D
Imetystyyny, ja kangas että saan tehtyä siihen uuden päällisen. Unilelu vauvelille.

Noi nyt tuli tälleen ekana äkkiseltään mieleen. Varmaan jotain muutakin pientä löytyy vielä kun alan käymään kunnolla lävitse ja laittamaan valmiiksi.

Ja onhan mulla äippäpakkaukskin vielä saamatta :LOL: Ja siihenkin ollaan varauduttu että siirtyyhään tämä pieni joskus aikanaan kiinteisiin. Joten löytyy sauvasekoitin ja mikseri ruuan soseuttamiseen. Mikro että saa sulattaa ja lämmittää pakkasesta. Sekä nyt ostin sen digitaalisen keittiövaa'an jospa sillekkin tulisi käyttöä.

Eli paljon kaikkea tarpeellista, ja varmasti paljon myös kaikkea ei niin tarpeellista. Mutta joita on silti kiva olla.


t: Solina ja neiti Kirppu joka ei tajua tuollaisen tavarapaljouden päälle kuitenkaan vielä aikoihin rv 27+2
 
happy79 kampin keskuksessa (krs 4 muistaakseni) on useampia äitiys- ja lastenvaateliikkeitä. liivejä saa ainakin bebesistä. muita vaatteita saa myös esim. 1krs vero modasta (mama licious -mallisto) ja benettonilta. jos tulet autolla, niin vantaalla varistossa on isot lastentarvikemyymälät (ei vaatteita), esim. vauvatalo johanna, lastenturva ja lastentarvike. nuo on jotain puolen kilsan säteellä toisistaan kaikki siinä kehä3:n vieressä. jos taas julkisilla liikut, niin varmaan itiksen lastentarvike paras.

solina hyvä lista, kiitos! *kopioi ton myös omaan käyttöön* :D
 

Yhteistyössä