Meijän masuvauva ei tykkää reissaamisesta. Olen aiemminkin kiinittänyt huomiota että kun ollaan poissa kotoa niin pikkuinen on tosi hiljainen.
Nythän me oltiin viikonloppuna äitini luona. Liikkeitä tuntui, mutta tosi hiljakseen. Nyt ollaan parisen tuntia oltu kotona ja vauva melskaa tosi lujaa.
Nytkin välillä oikein sattuu kun pikkuinen änkee niin lujaa.
Oma koti on selkeästi paras paikka.
Nyt on sitten vauvalla shoppailtu melkein kaikki tarpeellinen. Äitini luona eräs kauppa lopetti ja ihan kaikki tavarat olivat -20% joten ostin paripaketti pieniä vaippoja, liivinsuojia, harsoja yms yms tarpeellista. Jotka jokatapauksessa jossain vaiheessa joutuisi ostamaan
Ja lähti nuita 50cm vaatteita mukaankin.
Me ollaan lyhyt perhe. Lapset olleen syntyessään 43cm ja 49cm minä olen 155cm ja mies 175cm joten lyhyt tästäkin neidistä varmasti tulee. Ja pieniä vaatteita tarvitsee.
Lisäksi, ainakin meillä, kun lapset ovat niin hoikkia. Niin sekin antaa paljon vaatteissa anteeksi. Ja saa käyttää vähän pienempää kokoa.
Just tänään nauroin äidilleni että kun on pienikokoisia lapsia niin tulee halvemmaksi. Meidän poika, nyt 2.5v käyttää toista talvea samaa toppahaalaria. Vaikkei tuo ollut iso sille viimetalvenakaan. Hitaasti kun kasvavat niin menee vaatteet pisempään päälle.
Ihania kuvia kotiin lähtö vaatteista. Itsekkin varmasti laitan ne valmiiksi kunhan saa pestyä.
Mie aion sairaalassa täysin käyttää, sekä itselläni että vauvalla sairaalan vaatteita. Kotiin lähtö vaatteet sitten toki mukaan.
Mutta itselleni varmasti pakkaan mukaan imetysliivit, liivinsuojia. Pesuaineet, hammasharja yms. Varmaan kantoliinan, sitä en kyllä vielä varmaksi tiedä että tuleeko sille käyttöä. Mutta eipä tuo paljoa tilaa vie kassissa.
Pitää sitten vaikka kirjoitella tarkemmin kun pakkaan kassin.
Vaunuista, tuolla nuo meidän ihanat retrovaunut odottaa varastossa. Ovat saaneet olla siellä etteivät tilaa vie turhaan sisältä kun ei meilläkään sitä liikaa ole. Mutta ehkäpä nekin voisi pikkuhiljaa esille kaivaa niin saisi pestä ja alkaa kissaa kouluttamaan että ne eivät sitten ole hänen korkeutensa nukkumapaikka.
Koiratkin olivat viikonlopun ylitse hoidossa ja oli kuulema niin hyvin mennyt että voisivat olla vaikka kuukauden =)
Hyvä niin, sillä kuukauden päästä ovat siskoni häät ja tarvittaisiin taas hoitopaikka noille viikonlopuksi. Vielä eivät varmaksi luvanneet, mutta harkitsevat.
Kyseessä siis kaveriperhe joista toivonmukaan tulee Kirpun kummejakin.
Meilläkään ei tätä tilaa tosiaan liikaa ole. Asutaan, minä, mies, 2 lasta, pian kolme, 2 koiraa ja kissa. Rivari kolmiossa 68neliötä. Mutta sopu sijaa antaa. Ja huono huonejärjestely tässäkin suurin ongelma.
Mutta nyt kun saatiin muut asian järjestymään on omakotitalo hakusessa. Vielä vain ei ole mieleistä tullut vastaan, täällä ei kauheasti valikoimaa ole....
Aah, ja me oltiin lauantain miehen kanssa viettämässä kahdenkeskistä aikaa. Viimeksi oltukin joskus yli neljävuotta sitten... että jo olikin korkea aika.
Käytiin leffassa ja syömässä. Mutta teki tiukkaa 2h leffa. Kerran piti käydä välissä vessassa ja kun elokuva loppui oli polvet niin jumissa että hyvä kun ylös pääsi.
Vanhuus ei tule yksinään
Ai niin, ja tuota häpylyytakin alkoi vihlomaan. yks pingviini olin kun sieltä ulos möngin.
Mutta tosi kivaa oli.
Lapsillakin ole mennyt hyvin mummon kanssa. Poika 2.5v vaan kertoi että mummo oli antanut leipää jossa oli hämähäkkejä. Ja nauraa kihersi päälle... meidän pieni huijari. =)
Teppana, tuota kannattaisi oikeasti harjoitella että miten koira menee vaunujen kanssa lenkillä. Mä en voi meidän toista koiraa lenkkeilyttää ollenkaan vaunujen/rattaiden kanssa. Se urpo kun ei tajua että ei voi rynnätä yhtäkkiä vaunujen edestä kun hihna kaataa ne sitten vielä.
Joten harjoittelut tyhjillä vaunuilla voi olla paikallaan....
Täälläkin taitaa olla hiivaa. Valkovuoto lisääntynyt järkyn paljon normaalista. Pikkarit siis jatkuvana märät. Ja eilen alkoi kutina. Pitää lääke tuupata menemään kunhan kohta nukkumaan menee.
JJ-t hienoa että sulla oli äippäpolilla kaikki kunnossa ja pikkuinen kasvanut hyvin.
Kertokaapas mullekkin että miten tänne oikein saa kuvia lisättyä????
Ja aivan ihania masukuvia monella.
Ihana kun jotkut jaksaa ja pystyy urheilla. Itsekkin sitä aina miettii. Mutta päivällä ei pysty kahden lapsen kanssa niin lähtemään. Ja illalla on taas niin pimeää eikä jaksa... juu tekosyitä. Mutta kun alkaa niin herkästi supistellakkin.
Mie ostin vähän parempaa pesuainett nyt vauvapyykille. Kun tykkään pestä ekaa kertaa ne vaatteet ekstrahyvin. Jos tuleekin herkkäihoinen vauva... Ja pesen nyt vain vauvan vaatteita siinä koneellisessa, koneellisissa.
Mutta seuraavat pesut menevät kyllä sekaisin muiden vaatteiden kanssa perus pesuaineella.
Hajustamatonta sensitiveä kyllä käytän muutenkin enkä huuhteluainetta ollenkaan.
Mie lupaan tässä viikolla miettiä ja kirjoitella tarkemmin mitä mun mielestä ehdottomasti tarvitaan vauvalle kotiin. Nyt ei ajatus kulje niin....
Ja samoin mitä sairaalakassiin.
Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan että jaksaa aamulla nousta ylös sängystä.
Pääsinpäs sentään kärryille mitä olette viikonlopun aikana kirjotelleet.
t: Solina ja Kirppu rv tasan 27