*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Ihanaa, kun täällä on listaa mitä ottaa synnärille mukaan ja mitä varata vauvalle kotiin.. Näin esikkoa odotellessa sitä ei läheskään kaikkea hoksaisi muuten.
Lakanoiden määrääkin oon miettiny, että monetko niitä ois hyvä olla?

Ja nuo raapimisenestotumput on ostoslistalta unohtunu, kiitos muistutuksesta! :)

Laala, tuo on niin uskomaton tunne joskus kun ei edes tiedä miksi itkeevollottaa.. Tuntuu just siltä, että kaikki on päin persettä, vaikka mikään ei oliskaan.. Pari kertaa ollu nyt raskausaikana ja kummallakin kertaa tullu illalla kun on ollu menossa nukkumaan.. Hassuja tunteita :| ja seuraavana aamuna ei taas voi ymmärtää mikä niin itketti :D

Jälkivuoto, joiltain kuullu että on selvinny muutamalla viikolla ja toisilla taas sitten yli kuukaus.. Toivottavasti pääsis suht helpolla.. Vähän kyllä kauhistuttaa ne sairaalan mummuvaipat, mutta toisaalta samakai tuo siinä vaiheessa mitä siellä pöksyissä on, pääasia vaan että ei lainehdi :D

Tuli muuten mieleen, että onko isä synnytyksessä omissa vaatteissaan vai onko sairaalalla jotakin?

Tämmösiä tää täällä mietiskelee.. :)

Sannismami ja masuvauva 26+0
 
millipilli
Uskokaa tai älkää niin mä en oo koko päivää ollut koneella vaikka siltä näyttääkin :LOL: :LOL: :LOL: on mulla omakin elämä... onhan?

Mutta sannismamille... isä on muuten omissa vaatteissa, mutta TAYSassa ainakin on tämännäköinen suojatakki talon puolesta (joskin mies juuri ilmoitti että sitä ei sitten tällä kerralla suostu pukemaan):

Lakanoista vielä... oiskohan ollut jotain neljät tai viidet lakanat tolla esikolla ja ne riitti hyvin. Vähempikin varmaan ois riittänyt kun pyykkiä piti pestä muutenkin paljon ja meillä on kuivausrumpu niin ne on tunnin päästä pesusta taas jo käyttövalmiita. Tyynyliinoja kannattaa olla useampia vaikka tyynyä ei käytössä vielä olekaan, mutta jos/kun vauva pulauttelee/kuolaa niin on kätevämpi vaihtaa pelkkä tyynyliina päänalta kuin koko lakana.
 

Meijän masuvauva ei tykkää reissaamisesta. Olen aiemminkin kiinittänyt huomiota että kun ollaan poissa kotoa niin pikkuinen on tosi hiljainen.
Nythän me oltiin viikonloppuna äitini luona. Liikkeitä tuntui, mutta tosi hiljakseen. Nyt ollaan parisen tuntia oltu kotona ja vauva melskaa tosi lujaa.
Nytkin välillä oikein sattuu kun pikkuinen änkee niin lujaa.

Oma koti on selkeästi paras paikka.

Nyt on sitten vauvalla shoppailtu melkein kaikki tarpeellinen. Äitini luona eräs kauppa lopetti ja ihan kaikki tavarat olivat -20% joten ostin paripaketti pieniä vaippoja, liivinsuojia, harsoja yms yms tarpeellista. Jotka jokatapauksessa jossain vaiheessa joutuisi ostamaan
Ja lähti nuita 50cm vaatteita mukaankin.
Me ollaan lyhyt perhe. Lapset olleen syntyessään 43cm ja 49cm minä olen 155cm ja mies 175cm joten lyhyt tästäkin neidistä varmasti tulee. Ja pieniä vaatteita tarvitsee.
Lisäksi, ainakin meillä, kun lapset ovat niin hoikkia. Niin sekin antaa paljon vaatteissa anteeksi. Ja saa käyttää vähän pienempää kokoa.

Just tänään nauroin äidilleni että kun on pienikokoisia lapsia niin tulee halvemmaksi. Meidän poika, nyt 2.5v käyttää toista talvea samaa toppahaalaria. Vaikkei tuo ollut iso sille viimetalvenakaan. Hitaasti kun kasvavat niin menee vaatteet pisempään päälle.



Ihania kuvia kotiin lähtö vaatteista. Itsekkin varmasti laitan ne valmiiksi kunhan saa pestyä.

Mie aion sairaalassa täysin käyttää, sekä itselläni että vauvalla sairaalan vaatteita. Kotiin lähtö vaatteet sitten toki mukaan.

Mutta itselleni varmasti pakkaan mukaan imetysliivit, liivinsuojia. Pesuaineet, hammasharja yms. Varmaan kantoliinan, sitä en kyllä vielä varmaksi tiedä että tuleeko sille käyttöä. Mutta eipä tuo paljoa tilaa vie kassissa.
Pitää sitten vaikka kirjoitella tarkemmin kun pakkaan kassin.


Vaunuista, tuolla nuo meidän ihanat retrovaunut odottaa varastossa. Ovat saaneet olla siellä etteivät tilaa vie turhaan sisältä kun ei meilläkään sitä liikaa ole. Mutta ehkäpä nekin voisi pikkuhiljaa esille kaivaa niin saisi pestä ja alkaa kissaa kouluttamaan että ne eivät sitten ole hänen korkeutensa nukkumapaikka.

Koiratkin olivat viikonlopun ylitse hoidossa ja oli kuulema niin hyvin mennyt että voisivat olla vaikka kuukauden =)
Hyvä niin, sillä kuukauden päästä ovat siskoni häät ja tarvittaisiin taas hoitopaikka noille viikonlopuksi. Vielä eivät varmaksi luvanneet, mutta harkitsevat.
Kyseessä siis kaveriperhe joista toivonmukaan tulee Kirpun kummejakin.


Meilläkään ei tätä tilaa tosiaan liikaa ole. Asutaan, minä, mies, 2 lasta, pian kolme, 2 koiraa ja kissa. Rivari kolmiossa 68neliötä. Mutta sopu sijaa antaa. Ja huono huonejärjestely tässäkin suurin ongelma.
Mutta nyt kun saatiin muut asian järjestymään on omakotitalo hakusessa. Vielä vain ei ole mieleistä tullut vastaan, täällä ei kauheasti valikoimaa ole....

Aah, ja me oltiin lauantain miehen kanssa viettämässä kahdenkeskistä aikaa. Viimeksi oltukin joskus yli neljävuotta sitten... että jo olikin korkea aika.
Käytiin leffassa ja syömässä. Mutta teki tiukkaa 2h leffa. Kerran piti käydä välissä vessassa ja kun elokuva loppui oli polvet niin jumissa että hyvä kun ylös pääsi.
Vanhuus ei tule yksinään ;) Ai niin, ja tuota häpylyytakin alkoi vihlomaan. yks pingviini olin kun sieltä ulos möngin.
Mutta tosi kivaa oli.
Lapsillakin ole mennyt hyvin mummon kanssa. Poika 2.5v vaan kertoi että mummo oli antanut leipää jossa oli hämähäkkejä. Ja nauraa kihersi päälle... meidän pieni huijari. =)

Teppana, tuota kannattaisi oikeasti harjoitella että miten koira menee vaunujen kanssa lenkillä. Mä en voi meidän toista koiraa lenkkeilyttää ollenkaan vaunujen/rattaiden kanssa. Se urpo kun ei tajua että ei voi rynnätä yhtäkkiä vaunujen edestä kun hihna kaataa ne sitten vielä.
Joten harjoittelut tyhjillä vaunuilla voi olla paikallaan....

Täälläkin taitaa olla hiivaa. Valkovuoto lisääntynyt järkyn paljon normaalista. Pikkarit siis jatkuvana märät. Ja eilen alkoi kutina. Pitää lääke tuupata menemään kunhan kohta nukkumaan menee.

JJ-t hienoa että sulla oli äippäpolilla kaikki kunnossa ja pikkuinen kasvanut hyvin.


Kertokaapas mullekkin että miten tänne oikein saa kuvia lisättyä????



Ja aivan ihania masukuvia monella.

Ihana kun jotkut jaksaa ja pystyy urheilla. Itsekkin sitä aina miettii. Mutta päivällä ei pysty kahden lapsen kanssa niin lähtemään. Ja illalla on taas niin pimeää eikä jaksa... juu tekosyitä. Mutta kun alkaa niin herkästi supistellakkin.


Mie ostin vähän parempaa pesuainett nyt vauvapyykille. Kun tykkään pestä ekaa kertaa ne vaatteet ekstrahyvin. Jos tuleekin herkkäihoinen vauva... Ja pesen nyt vain vauvan vaatteita siinä koneellisessa, koneellisissa.
Mutta seuraavat pesut menevät kyllä sekaisin muiden vaatteiden kanssa perus pesuaineella.
Hajustamatonta sensitiveä kyllä käytän muutenkin enkä huuhteluainetta ollenkaan.


Mie lupaan tässä viikolla miettiä ja kirjoitella tarkemmin mitä mun mielestä ehdottomasti tarvitaan vauvalle kotiin. Nyt ei ajatus kulje niin....

Ja samoin mitä sairaalakassiin.



Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan että jaksaa aamulla nousta ylös sängystä.
Pääsinpäs sentään kärryille mitä olette viikonlopun aikana kirjotelleet.


t: Solina ja Kirppu rv tasan 27
 
lakanoista mie aattelin et jos pärjäis kolmilla lakanoilla, ja just noita tyynyliinoja oon aatellu käyttää ihan just sen takii ettei tarvi aina koko lakanaa vaihtaa..

minkälainen patja vauvalle pitää ostaa sänkyyn?? ku ei olla viel hommattu pinnistä ni aattelin et onks kellää suositella jotain hyvää patjaa? :)

vaunut mein pitäs kans hommata vielä.. mut sellane juttu et meillä ei tule olemaan varmaan missään vaiheessa varaa kerralla isoa summaa niihi sijottaa.. :( eikä miulla oo mitään hajua siitä millaset on hyvät vaunut..
Onko kellään tietoa onko noi millasia vaunuja mitä hobby hallissa myydään?? kattelin et aika edulliset noi ABC Pramy Lyxe yhdistelmät ja Carena Free yhdistelmät....???

 
AAM
ziki etolasta saa sitä vaahtomuovia patjaan. ostettiin aikoinaan kun oli semmoi korisänky mikä nytki tulee vauvalla olemaan aluksi.. paljonkohan oli paksuutta sillä no jotai 6-8 cm siis kunnolla :D tarpeeksi jämäkkä, ei liian pehmeä saa olla !!

vaunut kannattaa käydä katsastelemassa liikeessä ja "koeajella" siellä ja miettiä mitä niiltä haluaa.. tyyliin onko just jotai juoksurattaita tai yhdistelmiä tai heitto/säätöaisaa jos kumppanilla ja sulla on kokoeroa et molempi voi lykkiä sit ilman selkäkipuja :D
me ostettiin silloi 5 vee vanhat kärryt ja hyvin pelitti vanhat emmaljungat edelleenkin taidan niillä mennä :| :D :ashamed: kun on hyvin pidetty kuite ja vankat ja pyörät toimii niin talvella ko kesällä..

nyt nukkumaan, jos jaksais töihin aamulla vaikka varmaan pitäis jäädä kotiin katsotaa.. |O

AM & hippunen
 
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
vaunut mein pitäs kans hommata vielä.. mut sellane juttu et meillä ei tule olemaan varmaan missään vaiheessa varaa kerralla isoa summaa niihi sijottaa.. :( eikä miulla oo mitään hajua siitä millaset on hyvät vaunut..
Onko kellään tietoa onko noi millasia vaunuja mitä hobby hallissa myydään?? kattelin et aika edulliset noi ABC Pramy Lyxe yhdistelmät ja Carena Free yhdistelmät....???
Kyllä mä voin noita ABC-yhdistelmä vaunuja täysin suositella. Oiskohan meillä samaiset vaunut ostettu melko tasan 3 vuotta sitten ja täysin ovat palvelleet sen ajan ja saavat palvella vielä toisen mokomankin, eli samoja käytetään tällekkin vauvalle. Ainut mitä voisin miinusta antaa on tavarakori istuimen alla on niin kiinni korin laidat vaunuosassa ettei selkä nojaa nostamatta sinne oikein mitään isompaa saa sullottua, mutta itse katson sen olevan pieni vika. Niin ja ainakin meidän versioissa tuo rattaiden jalkatuki- juttu saisi olla vähän pitempi. Mutta kyllä niillä pääsee oikein hyvin kulkemaan loskassakin ja menevät pieneen tilaan jos autossa kuljettaa tarvii. Miksi ihmeessä sitä tarvii törkeitä maksaa vaunuista jos halvemmatkin toimii ja niillä pärjää.
 
millipilli, voi mä voin kuvitella mieheni tuossa takissa :D voi mua rupes jänskättää.. oon koko päivän mietiskelly kaikkea kivaa tulevaa ja tärissy täällä :)
ja tusen tack tuosta tyynyliina vinkistä!! :flower:

Seuraavaks vois ostella tosiaan lakanoita ja tyynyliinoja, kun noita vaatteita on jo ihan kiitettävästi tullu osteltua :)

Zikiziki, me just kans mietittiin tuota patja asiaa.. katoin eilen lastentarvikkeen sivuilta, niin siellä ainakin oli sellanen vanupatja missä oli kovempi puoli pienelle vauvalle ja isommalle sitten pehmeempi puoli.. En tokikaan tiedä onko sitten käytössä millanen, mutta ainakin kuulosti ihan hyvältä :)

Mutta hyviä öitä mammoille ja masuille :)
 
Patja pinnikseen meillä mies osti sieltä lastentarvikeliikkeestä samalla patjan, kun kävi tuon sängyn ostamassa. Ne oli suositellu samantien ottamaan patjan, että tulee sitten oikean kokoinen ku kuulemma eri sänkyihin menee vähän eri kokoiset patjat. Mut meidän patja makso jotain 40?, varmaan halvemmallakin saa jos ei osta vauvatarvikeliikkeestä... :whistle: Sängyn voi ostaa mielestäni käytettynä, mut patjaa en ostais.
Lakanoista meillä alkuun oli itelle vaan kahdet lakanat, eli kun toiset oli pesussa niin toiset vaihdettiin tilalle. Nyt on jo useammat... :D Mut vauvallekin varmaan parit lakanat riittää riittämisen puolesta, mut kivahan on vähän enemmän olla vaihtelunvaraa. ;)
jälkivuotositeistä itellä ei oo todellakaan kokemusta, mutta sisko kerto että Tenavaipat on jälkivuotoon tosi mukavia, siis että paljon imukykyisempiä kuin terveyssiteet ja "puuvillaisen" tuntuisia. :LOL: Sanoi että ostaa niitä varmaan nyt jälkivuotoa varten (sillä on alle 2vk LA:an ja tänään supistellu ihan hirveesti, arvatkaa oonko täällä täpinöissä sen puolesta!)
Sairaalaan mukaan mistään muusta en oo niin varma kuin että otan
-VILLASUKAT itelle mukaan! :D Mä en voi olla missään ilman villasukkia! :D Ja
-Blistex-purkin. Meikkejä ei tarvii miettiä ku en muutenkaan jaksa käyttää (ajattelin tosin käydä värjäyttämässä kulmat ja ripset vähän ennen LA, niin ja hiukset myös raidoittamassa),
-hiusharja ja shampoo varmaan olis hyvä... Ja sitten
-imetysliivit ja -paita ja rintsikansuojia. :D
-jonkun hyvän kirjan tai ristikkolehden...

^^Noi sellasia mitä kuvittelisin että tarttis. Vauvalle tietysti sit kotiutumisvaatteet. JA ehkä jotain muuta. Kyselen varmaan siskoilta kans että mitä ovat mukaan ottaneet. :) Pitää varmaan keksiä jotkut toiset housut... :D Jos sinne menee lapsivettä valuttavana niin ei tiiä viitsiikö niitä housuja laittaa kotiin mennessä. :LOL:

Onpa taas oleellista. :D Ajattelin ens viikon aikana käydä tutkimassa mun vanhoja vaatteita vuodelta 1984. :D Sais Punkerolle aitoa retroa, ihan priimakuntoisia vaatteita, kiitos mun äidin huolellisuuden!

Laala ja Punkero rv26+5
 
Voi äiti mun päivärytmiä! :kieh: Sain unenpäästä kiinni joskus yhden ja kahden välillä, kun Punkero potki niin että maha soi... Sitten neljän maissa heräsin vessahätään, ja sen jälkeen en ookaan saanu nukuttua, kun huomasin että olin saanu tekstiviestin: Mun isosisko on synnyttämässä!!! :D :heart: Kolmen aikaan on lähettäny viestin että terveisiä synnytyssalista, hän on 5cm auki! :D Hihii. :D Hohoo. :D Mä sekoan! :D

Hauskin juttu (okei, mun mielestä hauska, hänestä ehkä ei...) tässä on se, että hänellä oli täks viikoks viel sovittu sikana juttuja kun oli varma ettei se vauva ennen LA:a synny kuitenkaan (LA olis ollu vasta 30.1.)! Pesukone rikki ja korjaaja sovittu ylihuomiseksi, ja pikkuisen vaatteet kaikki pesemättä ja perjantaina olis pitäny hakea proviisorin paperit jne jne. :LOL: Oih mä tykkään jo nyt niiden pikkukakkosesta, joka päätti tehdä kaiken omalla ajallaan! :kieh: :LOL:

Joo, jostain syystä ei siis juuri nyt nukuta yhtään. :p Eikä myöskään Punkeroa.

Laala ja Punkero rv26+6
 
Musta on tullut pienen pojan täti tässä kuuden jälkeen! :D
Siskon mies ei ollut päässyt synnytykseen mukaan, kun eivät olleet raaskineet herättää heidän tyttöä (1v4kk). Sisko oli keskiyön maissa lähettäny äidille jo viestiä että onko varalta valmiiks pakattu kassi että saattaa tarvita lastenhoitoapua. Äiti on soittanu ennen kuutta mun siskolle synnytyssaliin ( :LOL: ), että miltä näyttää, tarvitseeko lastenhoitajaa. Sisko oli sanonu että ennen seitsemää ainakin syntyy, vanhemmat oli samantien lähteneet ja nyt ajavat siis parhaillaan Turusta Helsinkiin! :D Hihii mä sekoan! :D


Muoks. Poika olikin syntynyt 5.48 eli mun äiti on soittanu siskolle kesken parhaan ponnistusajan! :LOL: Mitat 51cm ja 3680g.
 
zikiziki Mulla oli esikoisella ABC:n yhdistelmät ja ei oikeen mitään negatiivista sanottavaa ole paitsi että niitä ei saa kun postimyynnistä hobbarista. käytiin kyselemässä kun oli tarkotus ostaa sellaiset ja todettiin ettei aleta maksamaan postikuluja tuotteesta joka voidaan hyvin itekkin hakea. joten ostettiin sitten hobbarista Jovi Naturet ja hyvältä noikin tuntuu.
 
Moro taas

Tosta listasta laitokselle voisin laittaa oman version..
-omia pöksyjä
-sukkia
-liivinsuojuksia
-kameraja sen laturi
-puhelin ja sen laturi
-ristikoita
-luettavaa
-käsityö
-shampoo,hoitoaine,suihkusaippua,rasva,hammasharja ja tahna
-itselle kotiintulovaatteet
-vaaville kotiintulovaatteet
-neuvolakortti
-naposteltavaa


Kotiin tarvittavista syntyis varmaan hirvee lista,mut en jaksa sitä listata..
MITÖ ihmettä se sinkkivoide on?!!! En ole kyllä itte sellasesta kuullukkaan vaikka kaks muksua jo olen tehny..Ei voi olla niin tarpeellinen siis :eek:

Raapimisen estotumpuista..
Niitäkään ei ole koskaan meillä tarvittu,että kannattaa aina eka miettiä että onko välttämättömät ettei tulis hirveesti turhia osteltua..

Jölkivuodosta
Mulla on molemmista menny tosi nopeeta ohi..Jotai pari-kolme vkoa kestänyt..

Millipilli
Meillä on harsot ollu käytössä ton tyynyliinan sijasta..
Mulla taitaa olla ihan muutamat setit vain sänkyyn ja hyvin on aina riitäny..

vauvapyykin pesuaineesta..
Meillä on aina käytetty ihan normi pesuaineita vaikka anoppi kovin käskytti jo esikolle ostaan miniriskiä tms..Kuulemma mies ollut pienenä herkkä..
Mutta ei ole minkäänlaisia allergiaoita ilmaantunu vaikka normi pesuaineet käytössä..

Laalalle onnittelut siskonvauvasta!

Jotenki tuntuu että minä en osaa ressata tolla ostelulla hirveesti..Nyt ei tietty enää tarttekkaan ku on jo kaikkea,mutta enkai mää esikostakaan ressannu..Ja oikeestaan pinnis ostettiin uutena ja sitäkää ei mietitty et millanen pitäs olla tms.. Se mikä silmää miellytti niin otettiin ja löyty jyskistä..
Olisin kyllä sellasen korijutun halunnu,mut ei sit sillno löytyny mistää.. Mies teki itekki sellasen kehtomaisen,mut hermostu ja pilkko sen pieneks ku sanoin että se kehto osa oli liian matala... :ashamed:
Se ois ollu kiva kun oplis muuttanu sen kehto osan..

Ainoat mitä pitäs hommailla on jotai vaatteita ja kestovaippoja..Sit ajattelin et jos sais jostai saumuria lainaa niin tekis niitä kestositeitä ja liivinsuojuksia..Ajattelin mös tilata jostai niitä..

Omaa napaa..
Supistuksia tulee aika reilusti päivän aikana aina,mut en ole mitenkää jaksanu seurata et tuleeko niitä ns säännöllisesti kun neuvolasta sanoivat että muuten ei väliä mut jos tulee säännöllisesti niin sit huolestua...?
Kyykistely aiheuttaa supistuksen, pieninkin nostelu aiheuttaa supistuksen,muuten vaan tulaa kans supistuksia..
Ruokahalu hirvittää kyllä oikeesti..Saa nähä miten paljo taas neuvolaan mennessä on ehtiny paino nousta..Nyt on kuiteski herkutki ruennu maistuun paremmin ku hyvin... Miksihän minä pelkään koko ajan etä tää syntyy paljo aiemmin ku edelliset..Voi tietty olla että johtuu siitäkin kun lähipiirissä on syntyny aika paljo ennenaikojaan..
Mut nyt kuitenkin viikot jo on sillä mallilla että todennäköisesti selviäis vaikka syntyiski..
Työasiat lähinnä nyt ressaa kun meni taas ihan lörinäks tuo homma,mutta ehkäpä tänään selviäis jotai jos miun kaiffari tulis käymään...
Minä se en osaa olla touhuamatta.. Eilen kannoin(lue raahasin) pinnasängyn varastosta kaiken sen romun ja kräsänkeskeltä sisälle ja ajattelinki et jos sen sais tänään laitettua verhoja ja reunasuojusta vaille valmiiksi..

Mutta nyt pitää taas käydä poikapoloiset viemässä hoitoon ja sitte tulla ite kotiin "levähtämään"..


Vaavimasu ja napukka 27+5
 
heips... anteex taas etten oo ihan kaikkeen aina vastaillu mut tossa nyt lueskelin vähän teiän juttuja läpi mut ihan kaikkea en muista kun tekstiä oli tullut ihan mahdottomasti taas mut sen mitä muistan nii vastailen..:)

kotiintulovaatteisa sen verran etten oo kerenny edes miettiä koko asiaa.. :p vauvan vaatteet oon kyllä kaikki pessyt jo ja viikannu kaappiin nätisti.. :D ehkä turhan aikaiseen mutta musta se tuntu hyvältä.. :) nii ja äitiysrahapäätös tuli perjantaina.. kyselisin kauan teillä on kestäny pakkauksen tulo siitä ku saitte päätöksen? siinä päätöksessä luki et parisenviikkoa kestää mut ajattelin vaan kysellä suurinpiirtein sitä kestoaikaa...:)

sitte vaunuista ja pinnasängystä ja hoitotasosta et ne tulee tänään kotiinkuljetuksella kotiin kun olis ollut hankalaa saada niitä muuten kun meil ei oo autoa..

Neuvolassa kävin 15.1

rv 25+3 lasketunajan mukaan

painonmuutos/viikko: 675g (neuvolan puntari näytti enemmän kuin piti ja sai neuvolatätiki kuulla siitä ja totes et joo se puntari vähän näyttää enemmän kuin pitäis) :D

turvotus on laitettu + mut aijon sanoa siit kun ei mulla vielä turvotusta ole et kyllä kaikki sormukset mahtuu ihan hyvin..

sit pissas oli proteiinit yhdellä plussalla mut verenpaine oli ihan normaali 119/76 mut pissa näyttees jonka olin jättänyt aikaisemmin nii näky jotain pissatulehdukseen viittaavia merkkejä nii pitää viedä uus pissanäyte missä ne kattoo ne proteiinit mut sano et voi olla valkovuotoakin ettei usko et on mitää hälyyttävää.

tarjonta: rv ja liikkeet ja syke ++

sf-mitta huiteli 25cm et aika iso pötsi jo mulla
...meen sokeri rasitukseen perjantaina 23.1 nii suljetaa se mahdollisuus pois ettei oo sokereis mitään kun esikko oli nii iso 4400g vauveli mut enpä usko että olis sokereis mitään...

sen verran vielä tosta mahasta nii musta tuntuu että mun maha on oikeesti kauhean iso jo :eek: ite olin ihan normipainoinen 60kg ku rupesin tätä odottaa et ei hirveästi johdu siitä et olis ylimäärästä mahanpeitteissä vaan tuntuu et vatsa on jo nyt räjähtämispisteessä..:S onhan se ihana se maha mut alkanu tulee selkävaivoja vähän ja parhaiten nukun selällään... onko muilla sellainen olo et maha olis jo "jättimäinen"? :ashamed: ja oletteko huomanneet kuinka paljon ihmiset tuijottaa kun on raskaana? naiset etenkin vilkuilee ja kyllä jotkut miehetki ... :D kai tää maha sit vaan on sellainen et osa naisista vilkuilee ketkä toivoo raskautta tai vastaava.. ite meinaan olin aikamoinen kyylä tos ennen raskautta kun mammoja kulki maha pystyssä..:)

mut kai mä häippäsen tästä suihkuun nii palaillaan taas..:)

mamiti87 ja VaaviPrinsessa rv 26+0 (26+2) :)
kaikki tuli näymä mustattua..:/
 
Huomenta mammat!

Laalalle onnittelut siskon vauvelista! Siellä on sitten tuore serkku odottamassa teidän tulokasta =)

Säde: Helppo tietysti sanoa mutta ei varmaan kannata ahdistua siitä synnytystapa-arvinoinnista. Niinkuin sanoin, on kuulostanut siltä että Joensuu on aikalailla ainoita paikkoja jossa tekevät tuon tutkimuksen ensisynnyttäjille, enkä osaa sanoa sitäkään että tekevätkö sen aina vai vain tarvittaessa. Jos galluppia tekis loppuajasta niin melkein veikkaisin että vain Joensuun seudun mammat on tuohon tarkistukseen joutunut :LOL: Oisko meillä Itä-Suomessa jotenkin oudot häntäluut?

Voiteista miekin oon pihalla... Eli kertokaa viisaammat mihin mitäkin tarvitaan? Sinkkivoidetta siis peppurupiin, onko muita käyttöalueita? Bepanthen, mihin? En oo ikinä tuotakaan tarvinnut, mutta jotkuthan sanoo sitä "joka reiän rasvaksi", joten vissiin varsin monikäyttöinen? Sitten oli se nännivoide, joku La..., ostinkin sellaista jo, varsin pieni tuubi mutta eikös se ollut riittoisaa? Onko muita rasvoja mitkä ois tarpeellisia? Tietty nääkin on näitä että osa ei tarvii ja osa ois ollut pulassa ilman mutta vinkkejä ois mukava kuulla.

Tumpuista, Henkalta ja Maukalta ostin kyseiset tumput (valkeat beigellä kuviolla), olivat kimppapaketissa töppösten kanssa. Eikös tuohon vois ajatella myös sukkia kätösiin ajamaan samaa asiaa? Anopintekele oli ostanut jostain kans bambusukat/tumput, en oo varma kummat ne oikeesti on mutta voinee käyttää just molempina. Ne on aivan järkyttävän pehmeet!!! Ihanat.

Täälläkin itketty milloin mitäkin. Teho-osasto vei kyllä voiton näistä viime aikojen itkuista. Mies vaan tuumasi että onko noita nyt pakko kattoo :LOL:

Taidampa lähtee viikkailemaan loput vauvan vaatteet lipastoon...

Päivänjatkoja ja parempia vointeja kipuileville, supisteville ja muuten vaan kärsiville!

Sanni-Maria ja pikkunen 31+2
 
Kiitos ihmiset onnitteluista. :D
Vähän kyllä hajottaa että yöunet jäi 3-tuntisiksi, meni ihan ohi nukkuminen ja nyt on lähinnä sellanen Duracell-pupuolo... Tulee tosi ankee huominen luultavasti.

Voiteista... Lansinoh on joo tissivoidetta. Se on tarkoitettu aroille ja haavautuneille nänneille ja pitäis kuulemma helpottaa jos sattuu.
Bepanthen on apteekin voide, auttaa vissiin kuulemma vaippaihottumaan ainakin. Voinee käyttää kyllä joka koloon. Ite käytän Bepanthenia esim siihen jos on kauhee nuha ja nenä ihan verillä niin laitan nenään jopa sieraimeen. :D Sen lisäks sitä voi käyttää esim intiimialueelle ja monet käyttää sitä ihan huulirasvana. Se on siis jokakolon voide.
Sinkkivoide on kans vaippaihottumaan, mutta sinkkihän yleisesti ottaen on hyvää iholle, joten jotkut käyttää sitä esim muuten huonon ihon (esim akneihon) hoitoon. :p
Sitten esim apteekista saatava Ceridal käy hyvin vauvaöljyksi. Se on varmasti ärsyttämätön ja hajusteeton vaihtoehto, jos on esim allerginen eikä halua käyttää hajustettuja vauvaöljyjä. Ceridal käy tosin myös vaikka mihin, sitä voi käyttää esim. välilihan venytykseen (mitä monet tekee ennen synnytystä), imettävän äidin nänneihin, jne jne.
Et kyllä näitä voiteita on, ainoo vaan kun osais valita mitä ite haluaa. ;)

Raapimistumpuista pitää viel sanoa, että ne äp:n tumput on varmasti ihan hyvät (kun tulis vaan se paketti joskus), tosin ehkä kesällä kuumat(?), ja raapimisen esto on ihan tärkeetä vastasyntyneellä, kun kynnet kasvaa ja vauva raapii itseään helposti ja kun niitä kynsiä ei alle kaksviikkoiselta saa kai leikatakaan.

Laala-täti ja potku-Punkero rv26+6
 
Raapimisenestotumpuista: Mulla myös ne H&M:ltä ostetut, joissa tossut mukana, hintakin oli kohdallaan 1.95e. Sitten tein yhdet vanhoista puolipotkareista (siis niiden teristä ) ja kietasupaidan resorista ja ihan näpsäkät tuli. Ja sopivan pehmeät. ;)

( .) Huomenna olis taas neuvola, saa tietää verikokeiden tulokset ja mikä on hempan tilanne tällä hetkellä, sen kun unohdin päivystyksessä kysyä.
Vauveli on ollut lauantain ja sunnuntain tosi aktiivinen, mahanahka vaan aaltoilee kun toinen pyörii siellä. :D
Perjantaina tosin aiheutti huolta kun oli niin hiljainen ja rauhallinen. :ashamed:
Heti kun on tavallista rauhallisempi niin huoli iskee, vaikka täytyyhän toisen saada nukkuakin välillä. :whistle:

Närästys is bäk :x
Noh, jospa se taas siitä menis ohi.


Ruttana & Beanie 29+5 :heart:
 
moikka masumammat :)

onnea laalalle tuplatätiymisestä =) meilläki tulee pieni ikäero serkuille, ku miehen sisko sai jouluna vaavin :heart: lisäks mun siskolla 4 kpl lapsukaisia et serkkuja riittää :)

ihana ku ootte alkanu kasailla listoja mitä tarttee synnärille, rasvoista, varusteista ym. mä lisäsin noita nyt omaan listan alkuun "vaatteiden ja harsojen" sekaan. ollaan ihan alkutekijöissä kaiken osalta, mut kai sitä ehtii, onhan tässä 10 vkoa LA:an vielä...

synnytystapa-arviointi onkohan helsingissä edes moista vai onkohan siitäki säästetty?? :/ ei oo ainakaan neuvolassa mitää puhuttu...

meil meni vkl vauvanhuonetta maalatessa ja nyt se on valmis, jee! tai siis täysin tyhjähän se on, mut valmis et voidaan alkaa sisustaa :D ja nyt on ostettu myös pinnis ja pieni hyllykkö vauvan tavaroille, haetaan varmaan huomenna ja jos sitä sit vähitellen sais niitä tavaroita ja vaatteita vauvalleki :p pitää tehdä listaa mitä kaikkee tarttee, ku esikoinen meil tulos eikä mitään vielä oo. eli täällä ei todellakaan olla vielä pesu-, viikkaus- ja synnärikassin pakkaushommissa :whistle:

ruttana täällä myös närästys is bäk, voi tuska :kieh: siis just ku oon pari viikkoo hehkuttanu et kyllä kantsi jättää sitrushedelmät, suklaat ja rasvanen ruoka pois, et ei närästä enää, niin nyt se tuli takas ja ympärivuorokautisena :x rennie auttaa hetkittäin mut ei sitäkään viittis koko aika popsia.

mun piti kauheesti kommentoida teidän juttuja ja kysellä lisää vaikka mistä mut joo, ei muista enää ku onkin viestien luvusta jo ainaski 15min, oli muuten taas pikkasen tullu tekstii vkl:n aikana :D :whistle: en ehtiny lukee ku jotain pientä siin maalauksen ja shoppailun välissä... ainiin, tutsa kiitos niistä maalausvinkeistä, osasin nyt varoa ainaki alusmaaleja! toivottavasti ne vesiliukoset oli ok..

enää 5 vkoa äitiyslomaan, jeejeejee! ja huomenna piristän pomoa kertomalla kaikista mun hommista, joihin ei oo sijaista vielä :D firmas säästetään ni ei voi palkkaa ketään ulkopuolelta.

ainiin, mä oon varmaan hullu mut mua ei haittais vaikka mies sais kenkää ku vauva tulee. ois vaan ihana yhdessä nauttia vauvan ensi hetkistä :heart: taloudellisesti ois tiukkaa, mut eiköhän me selvittäs ainaki joku puol vuotta ansiosidonnaisella, säästöillä ja ä-rahalla.

vauva möyrii masussa niin et pitäs varmaan alkaa miettiin lounasta. mul alkanu muuten taas tuleen tosi heikko olo jos tulee nälkä. toivottavasti tää ei liity mihinkään r-ajan diabetekseen ku yleensä mun sokeriarvot ei paljo heitä vaikka syön/paastoan kuinka... :/ oon testannu noita sokruarvoja isäni mittarilla ku sillä on II-tyypin diabetes.

hyvää viikon alkua ja hyviä vointeja kaikille!

t. manna + lilli rv 29+5 :heart:
 
paljon onnea tätiytyneellee Laalalle! :flower:

mamiti87 täälä kans yks masun kanssa tuskailija.. tuntuu et on jo ihan älyttömän iso möllykkä! eikä auta asiaa et kaikki päivittelee sitä kui iso se on.. sit varsinki ku mainitsee et laskettu aika on "vasta" huhtikuussa.. perhana.. ärsyttää tollane.. :(

ziki ja hiljanen hissukka 26+3 (taas yrittää mammaa huolestuttaa.. ) vaikka kyllä se "kivasti" välillä monoa antaa rakkoon :kieh:
 
Rasvoista: Nämä ovat taas niitä asioita mistä ollaan montaa mieltä. Jotkut rasvaa vauvaa, jotkut eivät. Minä en ole kuunaan nähnyt mitään tarvetta rasvailla perusterveen vauvan ihoa. Tietenkin jos on kuiva iho, atooppinen tms niin silloin rasvaus on tarpeen. Mutta jos näin käy, niin tähän tarkoitukseen ennättää sitten voiteet hommata.
Varuiksi en alkaisi rasvailemaan.
Meillä käytössä lähinnä vauvaöljy, jota silloin tällöin olen lorauttunut kylpyveteen ja vauvahierontaan. Sekä perusvoide ja tuo babanthen. Joka tosiaan on jokapaikan voide :D Se siis käy oikeastaan mihin vain, niin pyllyyn kuin huuliinkiin. Lisäksi siinä taisi olla sitä B -vitamiinia mukana. Eli nopeuttaa ihon pienten nirhaumien parantumista.

Muuta en oikeastaan ole tarvinnut näillä kahdella edellisillä lapsella. Ja samoilla aiotaan mennä tämänkin pikkukolmosen kanssa. Jos sitten siltä näyttää että iho kuivaa tai tulee muulle tarvetta niin ostellaan ja käytetään sitten tarpeen mukaan.

Sinkkivoide on hyvää jos tulee vaippaihottumaa, samoin talkki. Mutta niitäkään en alkaisi varuiksi käyttämään. Vasta sitten jos tosiaan tulee tarvetta. Perunajauhoja käytetään myös ihan yleisesti talkin tilalla....

Ylipäätänsä mitään vauvan saippuoita en näe tarpeelliseksi. Pelkkä puhdas vesi riittää. Ja useimmat perusvoiteet käyvät myös pesuaineena. Niitä sitten vähän apuna jos kakka on tarttunut tiukkaan.
Eipä nuo pienet vauvat muuten itseään pääse likaamaan.
Sitten vanulappuja ja topsipuikkoja silmien, navan yms puhdistamiseen.

Raapimistumpuilla ei ole meillä ollut kummankaan kanssa tarvetta. Ei meillä ole vauvat raapineet itseään.
Ja jos tämä neitokainen alkaa sellaista harrastamaan. Niin eiköhän nuo sukat käsissä aja samanasian....

Pinniksen patjasta. Minä en ole yhdelläkään lapsella nähnyt tarvetta investoida siihen paljoa rahaa. Tällekkin ostettiin ihan perus vaahtomuovipatja prismasta, 25?
Meillä sen käyttö on niin vähäistä. Vauva nukkuu kuitenkin suurimman osan ajasta meidän sängyssä vieressä. Ja meillä ovat molemmat lapset siirtyneet n. 1vuotiaana sitten lasten sänkyyn. Ja sinne sitten ostettu parempi patja.
Joten hyvin vähälle on jäänyt tuo pinniksen patja. Ja voisin kuvitella että kolmannen kanssa käy samalla lailla.

zikiziki kö se mietti edullisempia vaunuja. Minulla ei näistä vaunuista www.4family.fi ole kokemusta. Mutta samansarjan rattaat ovat meillä ja tyytyväisiä ollaan. Ja halpoja ovat.... ja noissa vaunuissa tulee näköjään kattava lisävarustesarja mukaan.
Esikoiselle ostettiin myös me halpisvaunut, alta 300? kahdella lapsella olivat käytössä ja hyväkuntoisena sain myydä eteenpäin.

Pienelle vauvalle en ole tyynyliinoja koskaan tarvinnut. Käyttänyt harsoa/käsipyyhettä sitten siinä alla jos ollut tarve. Ja poitsua kun imetin yölläkin sen verran pitkään niin aina oli jokatapauksessa pyyhe alla kun miun rinnat valutti sitä maitoa ahkeraan.

Laalalle onnittelut tädiksi tulosta. Pääset tuoksuttelemaan sitä ihanaa vauvan hajua jo vähän etukäteen ;)


Toivottavasti vaavimasulla pysyy supistukset kurissa ja vaavi vielä pitkään kyydissä.

Tiedättekö mitä mammat. Nyt on ensimmäinen koneellinen pientä vauvapyykkiä pyörimässä :D Pitkäänhän ne tuossa pesuunpääsyä odottivatkin. Sitä arkivaatepyykkiä oli vain kokoajan niin paljon ettei narulla ollut tilaa ikinä. Mutta nyt ovat pesussa. =) Saa sitten laitta kaappiin ne puhtaat ihanant pienet vaatteet.


t. Solina ja potkuttelia neiti rv 27+1

 
Tänään tulee kaappi=)JA sitten saapi järkätä kamat sinne.Jippii :D

Eilen kävi appi-ukko sponssaamassa meijän vaunut.Ainut vaan että oli summan perään lisännyt vielä nollan,kun kuulemma meillä näitä kuluja on vaikka kui tässä.Ei hullumpaa,vaikka todettiinkin että liikaa liikaa.

Eilen oltiin melkein 2t lenkillä eikä tuntunut laisinkaan pahalta.Nyt on vaan tullut liikuttua sen verran että painokin taas laskussa,mutta eipä siitä haittaa ole kun syy on selvä.

Perjantaita ja sokerirasitusta jännään.

milky 26+3

ps.bepanthenista se punainen on se oikein rasvainen ja hyvä=)
 
ziki ja ruttana te olette varmaan ainoot tässä pinossa jotka huolehtii smasta kun minä, eli vauvan liikkeistä :/ meillä vauveli sen sairaalareissun jälkeen ollut tosi hiljaa.liikkeitä tuntuu kyllä tarpeeksi, mutta ne on tosi hentosia, verrattuna edellispäivien kivuliaisiin potkuihin. kuitenkin ultrassa kaikki hyvin vauvalla, mulla ja istukkakin toimi hienosti. miksi sitä sitten pelkää, vaikkei mitään aihetta?? :kieh:

masun kasvusta mullahan meni ihan yläkäyrillä viikosta 20 eteen päin, mutta nyt se on tasaantunut ja mitta oli 26 cm ja viikkoja 29+0 eli ihan keskikäyrillä. kuulemma usein näin käy, että tasaantuu sitten. sellanen valasolokin on kadonnut, kunhan ei ajattele likaa..tässä kuitenkin vielä 10 viikkoa edessä niin ei kannata liikaa voivotella isooa mahaa, se kyllä kasvaa vielä!! :eek:

eilen saatin kassillinen vauvan vaatteita ja tänään ilmotus, että äp on saapunut, JEE JEE!! huomenna ajattelin ottaa asiakseni katsoa kaikki vatteet läpi oikeisiin laatikoihin ja sitten alkaa pesurumba |O

lääkärineuvola piti olla ke, mutta sitä ei tarvitakkaan. seuraava neuvola ens viikon torstaina. sen jälkeen ei ole kun 2kk la:han :eek: HUI!!

JJ-t ja peukkis 29+3
 

Yhteistyössä