*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Mulla kans vähän huolta mytyn liikkumisesta ajoittain.. Tai siis ku ei mytty potki kunnolla ku ehkä kerran pari pvässä. Muutoin tuntuu ihan hentosesti joku tönäisy mut niitäkään ei tuu juuri muuta ku aamulla ja illalla ehk parin minuutin aikana.. Joko mä en tunne niitä tai sit jotain on pielessä. Mut mitä voi olla pielessä jos välil kummiski tuntee potkun tai parikin? Voiko olla kehityksessä jotain, et ei oo kasvanu kuten pitäis? Sf -mitta ainakin viimeks (26+) neuvolassa oli keskikäyrän yläpuolella mut ei kokonaan käyrien yläpuolella..
 
Manna: Se ei oo varmaan vaa tullu puheeks. Mä taisin ite kysyä, koska seuraava lääkäri on ja täti kerto että viikolla 36 on ja sillon arvioidaa synnytystapa. Eiköhän se sullaki sit oo vaikka eri alueilla asutaan. Olis jotenki ihan kohtuullista kertoa ensisynnyttäjille tarkkaan, koska on mitäki ilman kyselyitä ku ei sitä oikee osaa mitään kysyä ku ei tiedä mistään mitää :D.
 
Solina joo niitä mosmon rattaita oltii ajateltukkin ostaa mutta jostai kumman syystä noi nettisivut ei toimi enää :|
täällä on kans ensimmäinen vauvavaate koneellinen pyörimässä! :wave:

Perjantaina (rahapäivä :D ) aattelin lähtee hommailee kaikkii pikku tilpehöörit vauvalle, itelleni rintapumppu ym kaikkee kivaa :) ainii ja pikku kylpyamme pitää ostaa! :heart:

JJ-t joo en tiiä miks sitä huolehtii nii kamalasti, vaik tietää et kaikki on hyvin ku välillä tuntuu hentoja liikkeitä.. varmaanki just sen takia ku välillä ne on nii hirmu voimakkaita ne potkut, ja sit ku vauveli pyörähtää toisinpäin ni sit ei tunnukkaa enää nii selvästi.. mut kyllä mie luotan siihen et hyvin siellä masussa jaksellaan :) se on se meijän mielikuvitus mikä tekee kepposia ;) ;)
 
jj-t tosta masun kasvusta, tai siis sf-mitasta, niin mä taas menin ihan keskikäyrällä rv 26 asti, mutta viimeks olin tippunu sen alle. oon nyt vähä huolehtinu kasvaako vauva riittävästi, mutta jos se kasvu näil viikoil vähä tasaantuu, niin ehkei kannattas huolehtia... :/ ja voihan se vauveli olla pienikokoinenkin, mut kyllä silti toivosin et mulla ois mieluummin liian iso ku tämmönen pienehkö masu. jos on ens nlassa vielä entisestään kasvu hidastunu, niin kysyn kyllä josko pääsis ultraan. tai kai ne sitä itseki sit ehdottaa, toivottavasti :|

onneks vauva potkii masussa aktiivisesti :heart: ei tarttee ainakaan siitä huolehtia kun muuten tosta kasvusta vähä oon nyt ruvennu ressaan.

milkystern teilhän tuli tosta vauvan hankinnasta jopa melkein taloudellisesti kannattava juttu jos noin ison lahjotuksen saitte :LOL:

säde oot varmaan oikeessa et kaikkialla on, ja joo, pitää kysyä itsekin tuota ensi neuvolassa. en vaan bongannu mistään nlan esitteistä eikä täti maininnu asiasta, vaikka melko kova puhuja onkin... vois nyt toivoo et edes kaupungin sisällä kaikissa neuvoloissa ois samat systeemit vaikkei koko maassa siihen ihan pystytä...
 
Moi!

Taas on tullut valtavasti tekstiä :) Olen lukenut näitä viestejä taas parin päivän kuluessa, joten pahoittelut, jos ja kun unohdan kommentoida jotain. Vaikka tuskin kukaan muu kuin minä itse odottakaan, että joka juttuun olisi jotain sanottavaa ;)

Heti alkuun JJ:lle, että myös minä olen niitä vauvan liikkumisesta aina välillä huolestuvia. Ihan selviä päiväkohtaisia eroja siinä on, milloin vauvaa melskaa oikein kunnolla mahassa ja milloin en meinaa huomata mitään liikettä. Yritän kyllä rauhallisina päivinä selittää itselleni asiaa parhain päin, mutta kertaalleen meinasin jo syöksyä sairaalaan tarkistuttamaan tilannetta.

Viikonloppuna pesin jo kolme (!) koneellista vauvan vaatteita ja vielä ainakin yksi koneellinen olisi pestävää. Eli aika paljon niitä on kertynyt... Pesen niitä nyt tässä vaiheessa, kun hankimme sellaisia muovilaatikoita noita vaatteita varten. Aiemmin ovat olleet pahvilaatikoissa, mutta niihin on päässyt ties mitä yökötyseläimiä (asumme vanhassa kerrostalossa). Toiveissa on, etteivät pääsisisi noihin muovisiin. Mutta vaikka vaatteita onkin mun mielestä tosi paljon, niin ihmeen vähän kuitenkin sellaisia 50-56 cm. Suurin osa on isompia. Joten ostinpa sitten vielä pari noita pienempiä...

Pinniksen lakanat on meilläkin vielä hankkimatta. Pussilakanoita vauvalle sen sijaan olen jo joskus aiemmin ostanut parit alennusmyynneistä, joten niitä ei tarvita.

Manna: ainakin täällä Hkin keskustassa tehdään synnytystapa-arvio rv 36:lla. Mullekin siitä mainitsi neuvolalääkäri ihan ohimennen, joten voihan se olla, ettei sulle kukaan ole vielä vain muistanut kertoa siitä. Mutta eikös ainakin alkuvaiheessa sun neuvolassa ollut vähemmän niitä käyntejä kuin täällä meillä? Vai sekoitanko johonkuhun muuhun?

Oikein paljon onnea Laalalle siskonpojan johdosta!!

Mulla on vielä täysin miettimättä nuo, mitä otan sairaalaan mukaan ja toisaalta vauvan kotiintulovaatteet. Niiden miettimisen taidan jättää vielä hieman myöhemmäksi.

Mulla on vielä huominen saikkua ja sitten on töihin paluu. Tämä kotona oleminen on kyllä auttanut noihin liitoskipuihin, mutta epäilen niiden palaavaan takaisin heti parin työpäivän jälkeen. Jos menee taas oikein pahaksi, niin täytyy mennä uudestaan lääkäriin. Kyllä kotona ollessakin sen huomaa, että istuminen tekee kaikkein pahinta. Samoin esim. kävelyn määrää on säännösteltävä, jotta saa kivut pysymään aisoissa. Hieman kyllä hirvittää, että kun nämä ovat näin pahoja jo tässä vaiheessa, niin missä kunnossa olenkaan esim. 10 viikon kuluttua!

Olenkohan mä kommentoinut jo nimiasiaa..? Joka tapauksessa tytön nimi on ollut jo pitkään tiedossa, pojan nimi on vielä hakusessa.

Tinkatar ja Pikkiriikki 26+2
 
ai on muillakin huoletimista liikkeistä :saint: mutta silti kaikki hyvin. itselle tulee heti parempi olo kun kuulee että monella muulla sama homma. kai se tosiaan on siitä asennosta kiinni. meillä vauva raivotarjonnassa niin kaippa se sitten on myös selkä masuun päin ja tunneen vaan liikkeitä, en potkuja.

suukkosuulle onko sulla sitten ollenkaan ollut sellasia kunnon potkuja?? on myös sellaisia vauvoja jotka on tosi hissukseen masussa, ja kaikki silti hienosti. ja tiedätkö onko istukka edessä? mua enemmän huolettaa juuri se liikkeiden muuttuminen, mutta eikös se tässä vaiheessa ole ihan normaalia. että sitten vasta loppuviikoilla pitää siihen kiinnittää huomio ja käyttää liikelaskentaa..

manna mulla meni sf- mitta niin että jo rv 18 mitattiin ja saatiin 23cm. sitten rv21 oli sama ja ja rv25 oli hypännyt 27cm :eek: rv27 oli 26cm ja nyt rv 29 26cm. eli ainakin 4 viikon ajan pysynyt samassa, jopa laskenut. ja ultrassa tosiaan olin 3 päivää sitten ja painoarvio juuri oikea näille viikoille :D

laala onnittelut sinulle siskonpojan johdosta :flower: :heart:
 
ainii [/b]noista vauvan kotiintulovaatteista
sanoin ukolle tossa viikonloppuna et hän saa päättää ne vauvan vaatteet sitten ku tulee meijät hakemaan :) oli kyllä ihan otettu siitä :D koha nyt ei mitää ihan kamalii vaatteita valkkaa :LOL: no ei, kyl mie luotan siihe :)

katos perhana, sainki koko tekstin tummaks :D vups!
 
manna Mulla oli just neuvola viime viikolla ja sf-mitta oli 24 (silloin oli siis rv 28+5).Mutta viimeks kun oli ultra 5.1 niin silloin vauveli vastas kolmea viikkoa isompaa...Eli siis mulla on toi sf-mitta ollu koko ajan aika pieni mutta vauva on ollut nyt pitkään taas isompi kun pitäis.

Niin ja olin siellä sokerirasituksessa ja joku arvo oli reilusti koholla mutta nyt kun oon mittaillu kotona verensokeria niin ne on ollut ihan hyvät..enkä ole edes pystynyt sitä sokerin syöntiä lopettamaan.Tupakan poltonkin silloin elokuussa lopetin eikä ollut edes kovin paha vaikka kymmenen vuotta olin polttanut mutta tää sokeri,emm'ä sitä pysty lopettamaan :heart:
 
AAM
herran jestas oli taas asiaa tullut.. yritän muistaa edes osan.

Laala :hug: :flower: onnea tuoreelle tätille ja siskolle ja vauvalle.

Sinkkivoide ja muut : ei olla tarvittu, eikä ainakaan mun äitiyspakkauksessa ollut 06 pakkaus ?, bepanthenilla selvitty ja lansinoh (mammalle) riittänyt. Talkki on joo hyvä kans mut eikös se tullut äp: ssa muakna ? jo ei niin ostaa kannattaa, ei sitä joka kerta tarvi mutta jos tarvii ei oo iso investointi kuten myös perunajauhokaan joka tosiaan ajaa sen saman asian :LOL: :D

Pinnis me saatiin naapurilta käytettynä ihan jees kappale, pääasia oli et sen sai kolmeen tasoon ! ei ollut sitä alassiirrettävää "pitkää" sivua mut se ei haitannut mua. Patja tosiaan etolasta :D ja ihan käypä oli..

Vaatteet hyvä jumala kun noita onkin kertynyt :ashamed: suurin osa tietty sinisävyistä mutta.. :eek: on siellä niitä neutraaleja joukossa, ruotimiseen menee elämä ! ja tossa on siis 50-80 koot... ja kaikkea muutakin sukkaa, kenkää, toppa/välihaalaria- yms.pukua...
mahakuvankin oisin päivittänyt mutta kone temppuilee :kieh:

) .) Allekirjoittanut täällä kipiänä siis edelleen, räkätauti pitää kourissa, lienee tuo influenssaa tosiaan, terkka sitä arvauskeskuksessa sanoi ja määräsi kotonaolo kolme päivää, lääkärille jos ei rauhoitu to mennessä..
miehellä vaatimattomasti se enterorokko antoivat diagnoosiksi kun kävi testeissäkin, tosi jees... :( raukan kurkku ihan punainen ja muutama rakkulakin siellä, nesteitä voi niellä joten juuressosekeittoa ja vastaavaa tarjolla meillä tänään pitäis olla joku paksumpi versio varmaan.. pussikeittoja niitä lämminkuppeja ja mehujäitä lienee parka vain syönyt.
Onko jollai kikkoja tuohon ruokapuoleen :wave: ?

Viikot poksuu ja vauva liikkuu, välillä pönkää niiiin ikävästi tuonne alas ettei ole tosikaan :|

Am & hippunen 28 :heart:
 
misStar mulla oli rv 28+5 sf 25cm ja sekin siis on selkeesti alle keskikäyrän. kuvittelin et nyt on pienen kasvu alkanu hidastuun, kun aiemmin mentiin niin keskikäyrällä, mut helpottava kuulla ettei se välttämättä noin mee. jännä että sullaki sf alle kesiarvojen vaikka vauvan koko taas yli keskiarvojen :) oispa kiva tietää minkä kokoinen tenava tuolla masussa oikeasti on :heart: kun ei tuo sf näköjään ihan koko totuutta kerro.

tinkatar joo, mä olen just se jolla eka nla vkolla 6 ja seuraava käskettiin varaan vkolle 22 :whistle: et pikkasen taukoo :kieh: no, onneks mä pääsin kerran tossa välissä käymään, kun alkoi oleen niin paljon huolia et nla-täti "armahti" ja anto mulle ylimääräsen ajan :)
 
ZikiZiki, me tilattiin ne Mosmon yhdistelmät ja ne tuli perjantaina kotiovelle :) Ihanaa!! Viikonloppuna oltiin reissussa, mutta sen mitä ehin perjantaina niihin tutustua, niin hyviltä ne vaikutti! Kai sitten käytössä vasta kunnolla näkee miksi ne osottautuu, mutta nyt en niistä vikaa löytäny. Helppo kasata, sopivalla korkeudella koppa ( Mikä mua mietitytti, kun ite 160cm ja mies 188), iisin tuntunen heittoaisa ja lisäpehmuste sitten, kun pitää ilman kantokoppaa, hyttysverkko sielä vetskarin alla, irrotettava päädyn kangas ( alla verkko) jos siis kuuma päivä. Myöskin sitteri vaikutti ihan kätsyltä. Matkarattaat on vielä laatikossa avaamatta. Eli tällä hetkellä ainakin voin suositella, halpa ja hyvänoloinen paketti kaiken kaikkiaan :heart:

Onnea Laalalle siskonpojasta!! :flower: Meillä myös tulossa serkku sit hyvin lähituntumaan, kun mun siskolla on kolmosensa laskettu aika 5 viikkoa mua myöhemmin, ihanaa :heart:

Nyt mä kirjotin lyhyesti! Mutta voisko joku laittaa oikeen yksityiskohtaisen ohjeen tosta kuvien lisäämisestä, kun mä en oo ikinä ees kokeillu, enkä tiedä mistä alottaa :whistle:

Kiits!
 
zukkis tässä ohjeita kuvien lataamiseen, sorry jos tulee vähä liian yksityiskohtaisesti :D
- mene selaimella esim. osoitteeseen http://www.aijaa.com/
- klikkaa Browse "kuvatiedoston" kohdalta (skaalaa kuvaa -kohtaan ei tarvi koskea)
- valitse kuva oman koneesi kansioista ja sitten Open/Avaa siellä tiedosto-ohjelmistossa, jonka jälkeen tulee aijaa.com:in linkki koneesi hakemistoon
- klikkaa Lataa
=> avautuu sivu jolla kuvasi linkkinä, jonka voit copy-pasteta tänne ja kuvan pitäisi näkyä (noita linkkejä tulee useampia pikkasen erilaisina, esim. pieni kuva, mut eiköhän ne kaikki toimi, en oo kaikkia testannu)

Ainiin, mulla joskus toi aijaa.com sanoo et kuvatiedosto liian iso, jolloin käytän http://imageshack.us/ -palvelua. Sama periaate kuin aijaa.com:ssa mut enkunkielinen.
 
On joo kiva kuulla, että muutki huolehtii samoista jutuista. Mul on kans toi mahan kasvu sellanen. Viimeks mitattii rv 25+5 ja tulos oli 22. Inan keskikäyrän alla. Jotenki pelkään ettei se oo siitä kasvanu vaikka vaatteista kyllä huomaan, että on ja painelemalla tuntuu että kohtu on "noussu". Eikä auta, ku jotku sanoo että "sulla onki pieni maha noihin viikkoihi". Toisista taas iso maha, mut ne onki niitä jotka ei tunne ketään jotka olis ollu lähivuosina raskaana. Vauva potkii siel nii vahvasti, että eiköhä se aika vahva ja iso poika oo jo :heart:

Oon kans huomannu, että jos vauva on muuttanu asentoa ni en tunne liikkeitä niin vahvasti ja sitte oon ihan varma että baby ei voi hyvin. Onneks pääasiassa se taitaa olla raivotarjonnas nii et jalat on vasemmal puolella mahaa ja pylly oikeella. Oikee puoli mahasta sykkiiki pojan tahdin mukaa pitkin päivää. Eilen yöllä sit taas huolehdin, saaks se jotain epileptisiä kohtauksia ku ihan ku mahassa olis menny joku pingpon-pallo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
ziki, siinä neuvolasta saadussa Vaukirjan Odotus-kirjasessa oli joku esimerkki sairaalakassin sisällöstä ainakin.

Mutta tässäpä mun listaa...

Sairaalakassiin mulle pakolliset:
- neuvolakortti
- huulirasva
- kamera
- puhelin ja laturi

ja sitten muuta mitä mukaan otan...:
- omat tossut (TAYSassa on ainakin ihan huonoja ne sairaalan tossut)
- imetysliivit + liivinsuojia + rintakumi (rintakumin kyllä saa sieltäkin lainaan)
- ristikkolehti :D (viimeks ainakin kävi aika pitkäks)
- hammasharja + tahna, shampoo, hoitoaine ja joku rasva
- bepanthen!!! (tän melkein voisin laittaa omiin pakollisiin)

ja sitten vauvalle kotiin
- vaippoja
- kosteuspyyheitä
- pumpulipuikkoja (navan puhdistusta varten)
- keittosuolatippoja
- sinkkivoide
- perusvoidetta (Mä tykkäsin esikoisella käyttää Aqualania pumppupullosta kun sitä voi käyttää myös pesuaineena. Eli sen kanssa sai hyvin putsattua tiukassa olevan kakankin hanan alla)
- vanulaput (tykkäsin käyttää silmien puhdistukseen jne)

jos tästä nyt siis unohtaa noi isommat jutut kuten sänky jne.

Ei mulle tuu nyt muuta mieleen :D

muoks. silloin kun esikoista odotin ja käytiin TAYSan tutustumiskäynnillä niin siellä suosittelivat että isäkin ottaa synnytykseen oman sisäkengät/-tossut mukaan koska sairaalan tossut ei oo kovin hyviä ja kokoja ei välttämättä löydy
kiitos!! :heart:
voisin vaikka ens kuun pinoon sitte lisätä etusivulle listaa kaikista noista tavaroista mitä kukakin jaksaa ehdottaa :)
Vielä tuli mulle mieleen tuo kauratyyny, itellä oli oma jyväpussukka mukana, jos sattuu et ei kaikille halukkaille riitä sairaalan pussukoita, enkä tiedä onko niitä yleensä tarjolla joka paikassa.. mut kuitenkin, mulla oli oma matkassa ja sen avulla sain välillä jopa nukkua pari tuntia, kun supistukset eivät olleet vielä kauhean raastavia, mutta valvottivat kuitenkin. Ja se auttaa myös vauvan synnyttyä imetyksen aloittamisessa, minä lämmittelin tissukoita sillä aluksi siinä toivossa että maitoa heruisi paremmin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
risteily on ristelty ja voi juma mikä show oli.. ensin lähtiessä bussista helsingissä tajusin että mun käsilaukku on kadonnu. no eihän sielä ollu kun meidän kaikki rahat käteisenä ja matkaliput. :ashamed:

eikun soittelee sitten bussiyhtiöön että löytyykö sitä ja pienen etsinnän jälkeen selvis että bussissa on ja matkalla toiseen kaupunkiin.. taksi alle ja bussia ottamaan kiinni yli 50km lenkki tuli ja 1h aikaa yhteensä ehtiä terminaaliin lähtöselvitykseen ja mulle jäi vielä 5min luppoaikaa :D Tosin taksilasku 75e |O

nyt sitten väsyttää oikeen olan takaa ja selkä on tai oikeestaan vois olla olematta :(

Nellah ja 29+1
Voi ei! :LOL: Just tän takia me ei "lomailla", paljon rentouttavampaa olla kotona tai mummulassa. Anteeksi kun nauratti, oli vaan niin hauskasti kerrottu.
 
Suukkusuulle minä en usko että sun tarttee olla huolissaan. Teille on vain tulossa rauhallisempi vauva. Minä en pojasta tuntenut varmaan kertaakaan kunnon potkuja. Ne liikkeet olivat lähinnä venyttelyä ja kyljen kääntämistä. Eli hyvin hiljaista ja rauhallista.
Ja rauhallinen poika meille tulikin. Hitaasti lähti liikkeellekkin mutta normaali ja hyvinkin touhukas 2.5v poika tuosta on kasvanut.

Eli minä uskon vahvasti siihen että näkyyhän nämä meidän vauvojen luonteet jo masussa. Toiset ovat vilkkaampia, toiset rauhallisempia. Toiset liikkuvat yöllä, toiset päivällä.
Niinkuin sitten synnyttäänkin.

t. Solina ja Kirppu rv 27+1
 
Heipsan. Olipas taas tekstiä, ja kaik tuli luettua. Pää on tavallistakin lahompi tänään, kun piti taas töihin raahautua viikon saikun jälkeen. Karmeeta oli, ja nyt oonkin kaks päivää etätöissä. Onneks on mahdollista olla.

Hienoa, kun ootte keränneet tota listaa! Itte kun ei oo miettinytkään tommosia, ja me ei muutenkaan haluttais hankkia mitään enää tähän kämppään, kun tänne ei mahdu ja sit olis vaan enemmän muutettavaa.

Liikkeistä on huolta välillä täälläkin, mutta onneks Viuhti on aina lopulta rauhoittanut mun mieleni aloittamalla jonkinlaiset tsembalot tuolla. Eilen oli tosi vilkas liikuntapäivä kun se mönki tuolla eestaas, tänään ei taas oo jumppa kiinnostanut. Vaikka en kyl ihmettele kun ittekki oon ihan töttöröö.

Sf-mitasta mulla oli yks iso heitto käyrältä, jonka pohjalta neuvolasta laitetiin aikaistetulle lääkärille, jonka mittausten mukaan oltiin taas ihan käyrällä. Se yks oli siis mittavirhe.Ja neuvolalääkäri sanoi, että niissä on heittoa jopa saman mittaajan tuloksissa! Mulla on siis nyt mitattu 4 kertaa, ja joka kerta on eri henkilö mitannut. Ja Viuhti viihtyy tuolla poikittain ja makaa aivan pohjalla, sekin kuulemma vaikuttaa missä ja miten päin sielä satutaan olemaan.

Laalalle tätiytymisonnittelut, ja siskolle + perheelle kans :flower: .

Täytyy syödä jotain ja yrittää saada ittensä raahattua kauppaan, ettei tarvi nälässä olla. Vitsi et osaakin väsyttää, nukuttiin molemmat tosi huonosti viime yönä + työmatkailua ja töitä päälle, blääh.

ventti +viuhti 29+0 :heart:
 
AAM

masukuva 28

ja tuossa mun työsarka odottaa :D :LOL:

50-56 & 62-68 & 74-80 jokaista löytyy kaks laatikkoa :xmas: taidan jakaa hieman niin ja plus toi liberon pahvari.. 50+56 ätynnä sekin.. sit on harsot ja lakanat erikseen vielä mut niitä ei oo paljon pienellä määrällä ollaan selvitty.
Taas kaupassa käydessä tarttui mukaan tytölle tavaraa :ashamed: :attn: kieltäkää joku nyt mua ! Anttilassa oli niitä espritin löytöhyllyjä niin :kieh: =) yks oli siellä kiilusilmin heti hiplaamassa.. :headwall: :headwall: ja ukko vaan kattoi vieressä ihan toivottamana :D :LOL: käytiin siis siellä "ohimennen" kun apteekista hain tavaraa ja lääkärissä kävin aamulla.. :whistle: kauhia selitys, vähän nolottaa :ashamed:!

häipyy noloilemaan takavasuriin..
AM & hippunen :heart:
 
JJ-t on mulla ihan kunnonki potkuja tuntunu mut ei niit tunnu ku ehk pari pvässä. Ja sit semmost iha pientä hentosta liikkumista aamulla ja illalla mut välissä ei mitään (en oo töissä ni ei oo siit johtuvaa, ettenkö vaa huomais). Eli tosi vähän liikkuu. Sillonki ku liikkuu ni sit se kestää sen pari minuuttia ja loppuu. Joskus tosin möyryää enempikin vaiks kymmenisen minuuttiakin mut tosi harvoin. Istukka on etuseinämässä mutta mietin vain, et ei kai näil vkoilla sen kuuluis enää nii kauheasti vaimentaa?

SS & mytty 28+3
 
Allusmammalla vatta kasvanu huomattavasti viime kuvasta, ihana :) :heart:

pesin sit tänää kaks koneellist vauvan vaatteita ja lisäks peitot ja sitterin päällisen ja kaukalon päällisen ja ja ja.. kaikkee :)
huomasin vaa just et miulla ei ihan kauheesti oo kyl niitä iha pieniä 50cm vaatteita :eek: kaikki on 56-60 apua.. pitääks miu lähtee ostelee niitä ihan pikkasia lisää..
 
sf-mitta oli mulla viimeksi neuvolassa 21cm,eli viikkoja 27. aika alakäyrillä mennään,mutta mulla on ollu sama juttu joka raskaudessa,että tässä vaiheessa se on menny alaspäin.ja se voi riippuua vauvan asennosta,mikä se on mittaushetkellä,jos vauva on kovin alhaallaa,mitta on pienempi.

liikkeistä mun vauva liikkuu välillä tosi vähän ja välillä se potkii oikein olan takaa ja niin että saa asentoa vaihtaa kokoajan =) ja ku olen liikkeessä,eihän niitä liikeittä sillon hoksaa. joskus illalla huomaan että hups,enpä oo tuntenu vauvan liikkeitä koko päivänä ja sit ku menee pötkölleen,alkaa se "sarja " heti =)

sinkkivoide on ollu meilä nyt käytössä kuopuksella,ku meinaa pylly kuivahtaa,pakkasista johtuen.

nimi keksittiin miehen kanssa eilen,siis hätäkastevaralta. aivan inanat nimet on sitten varalta tytölle että pojalle. :heart:

sairaalakassia en oo laittanu ja yleensä laitanki sen vasta pariviikkoa ennen laskettua aikaa.ja jos en ite ehi niin kyl se mies sen veran osaa=)

vauvanvaatteita en oo pessy vielä,pitäs alkaa valkkaan pienimmät koot ja pestä muutaman viikon sissän.aattelin tehä muutamia lakanoita ja tyynyliinoja itse,ku kankaita löytyy.

mulla ahistaa välillä tosi paljo tuo maha ja kiristää,vaikkei kovin suuri olekkaan. en tiiä nouseeko tuo vauveli niin ylös välillä vai mikä siinä.. mutta ihania möykkyjä näkyy vattatta ku vauva liikkuu. :heart: eilen se tako tuonne lonkkaan,niin että ei tienny,miten päin olisi!=) ja hikka on monta kertaa päivässä.

tämä tältä erää...

terv.pai ja nuppu viikot 27+5
 
Zukkis Voidaan onnitella toisiamme, minäkin sain perjantaina mosmon yhdistelmävaunut+ matkarattaat ja sitterin.Se matkasänky jäi saamatta, se oli lisätty tuohon pakettiin sen jälkeen kun olin jo tilannut ja parin päivän päästä kauppa olikin sitten kiinni.No enpä sitä sänkyä olisi tainnut tarvita.
Tyytyväinen minäkin olen , toivottavasti kuitenkin takuu pelaa vaikka kauppa onkin kiinni.Mulla meni kyllä tovi niitä läjätessä.En heti esim. tajunnut mikä merkitys sillä mustalla verkolla on.Käytössä en ole päässyt testaamaan kun ei ole ollut vauvoja käsillä, vähän olisin kaivannut niihin enemmän jousitusta,ovat vähän sellaisen jäykän oloiset.Että jos joutuu levotonta vauvaa hytkyttelemään.Mutta kelpo ostos vaikka onhan ne sellaiset vaunujen ladat..
Matkarattaat oli oikein hyvät ja sitteri myös.

Hei muistaako joku mikä oli se linkki jollekin sivulle missä oli sikiön paino eri raskausviikolla? Muistan nähneeni sen tässä pinossa mutta en löytänyt.
 
Ensimmäinen raskaus rv26
Toinen raskaus rv26

Masu rv26, ei ihan tuore kuva... pari viikkoa vanha. En oo koppeutunu laittamaan kuvaa ja vielä vähemmän tulee räpsittyä kuvia...

Tahalleen laitoin vertailun vuoksi masukuvan ekasta raskaudesta, jännä seurailla tuota mahan mallia et onko samanlainen. :)
 
manna8, kiitos kuvan laitto ohjeista, mä yritän heti laittaa tuoreen masu kuvan, katotaan onnistunko :D

Nellah, voi kamala mikä reissun alku ollu!!

Allusmamma, oi mikä määrä aarrelaatikoita sulla onkaan, ihanaa! :)

Laala, onnittelut pienen poikavauvan tädille! :)

napanapa.. Voi mulla on huomenna seittemältä aamulla se sokerirasitus |O ja varmaan tekee mieli kaikkea mahollista tällä hetkellä kun tietää ettei saa syödä.. :( mutta mulla on Paula vanukas jo jääkaapissa odottamassa, hyökkään heti sen kimppuun kun tuun sieltä :D

Mutta nyt mä yritän laittaa masukuvaa :)

Sannismami ja masuvauva 26+1
 

Yhteistyössä