*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Huomenta taas kaikille..Hirveesti tullu taas tekstiä!
Jos tässä nyt jotia koittas muistaa kommentoida..

Kotiintulo vaatteet ja sairaalassa olo ajan vaatteet..
En ole ede harkinnu ottaa omia vaatteita sairaalassa käyttöön..Siellähän pesevät niitä vaatteitta..Siksihän niillä on siellä niitä vaatteita..Kotiintulovaatteet katson ehkä tänään kun saan kaikki pestyä..

Mies synnytykseen..
Minä olen sanonu että ennen en ponnista ennenku mies on vieressä :LOL: Eikä se kyllä pois haluis jäähäkkään..Ei siitä olla ikinä edes keskusteltu ku se oli molemmista edellisistäki päivänselvä asia..Ja jos sanos ettei tule niin suuttusin kyllä aika paljo,eli pakkohan se on tulla :LOL:

Superheppuli..
Hae ihmeessä sairaslomaa jos tuntuu et ei töissäkään jaksa..minäkin uskaltauduin hakemaan vaikka on oma yritys..
Siitä puheen ollen..Työntekijä sitten viimeviikolla ilmoitti et aikovat mun serkun kaa muuttaa eteläsuomeen viimestään kesällä..Taas tuli sit paineita saada joko uus työntekijä tai sitte pitää itte mennä jo kesällä töihin..Ei kivaa..itkeny olen ja jatkuvasti on itku kurkussa.. Just taas ku ehti huokasta helpotuksesta et kaikki on kunnossa niin tottakai piti seinien kaatua niskaan..Tää ei oo kivaa ku ikinä ei ole kaikki kunnossa.ain tulee joku uus ongelma..

Laala
Meillä ollu poijjaat n.50cm ja kyllä niille meni kauan aikaa ne 50-56cm vaatteet..Ekalla oli yks puku joku 42tms cm ja se oli sillä varmaan 2kk asti käytössä..Mä olen ostellukki nyt vain 50/56cm vaatteita ja sit ajattelin ostaa isompia ku tarttee..Nyt vain loput ajattelin ostaa neutraalin värisiä ihan kaiken varalta..
Niin joo ja tosta kirjaongelmasta.. meillä on laitettu tonne aika korkealle katonrajaan sellasia yksittäisiä hyllyjä joihin sit kaikki ukkelin kirjat on laitettu..Ne kun taitaa olla noille miehille niin hiton tärkeitä noi kirjat ja mä taas en tykkää ku "ei sovi meidän sisustukseen" kun on melekin kaikki mustia..Sain onneksi nyt rempan yhteydessä ne sinne missä ne ei niin hirveesti haittaa..Ja lupasin yhden seinän varata miehen kirjoille kun se niitä niin ahkerasti keräilee..Pitääki laittaa joskus kuva siitä..
Eilen saatiin tosiaan remppa valmiiksi..Pinnasänky vain pitää vielä tuoda ja päiväpeite ostaa ja koristetyynyjä..Ihana taas kun sai uutta!!

Nimistä vielä..
Nyt meillä ois pojannimi valmiina ja se on mun mielestä niin ihana et haluisin sen pojan,mut aina on ollu niin et vastakkaiselle sukupuolelle on ollut nimi valmiina mut pojille on joutunu miettiin..Jos nyt tuleeki se typykkä niin nimi on vähä hakusessa.. Vaihtoehtoja on,mut tuntuu et en ole sellasta soppelia löytäny vieläkää..

Synnytystapa tutkimuskesta
Joku tästä kyseli ja mua kans peloteltiin aikoinaan tolalsilla,mut ei mulla kylläkään ole nyrkkiä persiiseen tungettu..ihan nätisti se mun mielestä emättimestä kokeili ja sano et kyllä mahtuu tuleen..Tottakai seki sattu ku kaikki paikat oli niin hellänä..Siitä tarksitusksesta ei mennykkään ku muistaakseni viikko tai kaks ku jo olin synnyttämässä.. Tokasta kai sitä ei mulla ainakaa tehtykään...

Mitäs mieltä muut on ollut äippäpakkauksesta verraten edellisiin pakkauksiin...?

Mun mielestä oli kivan pirtsakka paketti..Ainut että se olis kiva kun ois isompi se muovisuojus/tms ja seki oli ohentunu niin pahaseks..
Kertisvaipat ois saanu jäähä ja lisää kestareita tilalle..Sit noi opukset oli kyllä muutne turhia mut se oli kiva se kestariesite vaikka olenki ennenki käyttäny kestareita.. Tuttuipulloa ei enää ollu pakkauksessa sen huomasin.. Vaatteet tosi kivoja..Meillä aianki se laatikon patja ihan turha kun ei vauva siinä tule ikinä nukkuun..
Onkos kukaan muutes ennen käyttäny niitä naisten kondomeja?!!!
Mua kiinnostais aukaista se ja kattoo millanen se on :LOL: Mies ku kuuli et sellasiaki on niin sano et nytpä tiedetään mitä meillä käytetään tästä lähtien :LOL: Enpä vain usko et sitä tullaan toteuttaan :D

Täällä on ollut jo puhetta seuraavista lapsistakin..
Itse jos ei ois liikkeestä huolta niin tekisin vaikka heti perään vielä neljännen,mutta toisaalta vosi pitää pienen tauonki..Jos vaikka sijaislapsen ottais välissä..Siis jos ehtis käydä kurssin ja jos joku kullannuppu meitä tarttis sitte..

Eilen selailin noita kestovaippaoppaan nettikauppasivuja niin kyllä niissäkin löytyy hintaeroja..Tuntuu vain että jossain oli joku halvempaa ja joku kalliimpaa niin mistä sitten tilais..Jotenki on tullu sellanen olo et ei jaksa itte enää ommella..Muutamat mitä olen saanu valmiiks on ollu ihan hyviä käytössä mut jotenki niissä on vissiin liikaa täytettä ku ovat sen verta jäykkiä ja pesun jälkeen kovia...Meinasinki et noista toisista otan vähä täytettä pois ja teen sit lisäimuja josei imut riitä.. Mut nyt ene enempää lääsää täällä noista kestareista..

Jokohan saisin liitettyä niitä kuvia...Ei.. mulle sanoo vaan aijaalla et Kuva ei ole tuettu tiedostomuoto. Lataa kuvat JPG, PNG, tai GIF formaatissa. Kiitos.
Tiedostosi oli formaatiltaan ....
Ja kuva on kyllä jpg tiedosto..
Mitähän hiivattia se nyt minulle noin ryttyilee...

No eikai sitte auta muu u unohtaa kuvien lisäilyt...

Jokohan oisin taas tarpeeksi lääsännyt turhaa tekstiä jota kukaan tuskin jaksaa lukea :whistle:
Muisti ei ainakaan anna lisää infoa täällä olleista keskustelunaiheista...

No hyvää päivän jatkoa sittenvain kaikille ja voikaa hyvin!!!

Vaavimasu ja napukka 27+4
 
Vaavimasu mä ainakin sanoin miehelle että kyllähän kaikkea mikä pakkauksesta tulee, pitää ainakin kokeilla. :LOL: Luulis että toi naisten kondomi vois olla miehelle mukavampi ku sellanen normi... Mut en tiiä ku ei oo viel kokemusta... Tulis nyt se pakkaus ensin... ;) Niin tosin, eipä me sittenkään sitä ennen synnytystä käytetä. :D

Olipas mulla taas tärkeää asiaa. :D
Nukuttiin melkeen yhteentoista ja nyt lähdetään kaupungille aamukahville. :D

Laala ja Punkero rv26+5
 
) .) Sori pitää hehkuttaa omaa napaa... :LOL:
Mutta kun oli oikeesti niin ihana aamupäivä. Tai siis meidän kävely. :heart: Käveltiin tosiaan meiltä keskustaan (matkaa reilu pari kilsaa), käytiin Cafe Brahessa aamukahvilla. Tai olisko se ollu jo kellonajan puolesta paremminki brunssi. :LOL: Sitte käveltiin kaupungilla ja käytiin kirjastossa, sinne on asennettu yhteen paikkaan sellasia ihania Eero Aarnion Kupla-tuoleja. :D Mä heti valtasin yhden. :) Ainoo että ylöspääsemiseksi pitikin sitten pyytää mieheltä vähän avustusta. :LOL: Olivat niin matalalla roikkumassa. Mutta siis ihana toi kirjasto, sinne tuun tekee Punkeron kanssa paljon kävelyretkiä, kun siel on sellasia ihania sohvasysteemejä missä voi vaikkapa imettää ja lukea pienelle. ;)
Oli aivan ihana keli kävellä, pikkupakkasta ja lumisadetta. Käveltiin Aurajokirantaa kotiinpäin ja höpötettiin kaikkea. Suunniteltiin mitä kivaa tehdään sitten kesällä kun miehellä on pitkä kesäloma (5viikkoa, kun yks isyyslomaviikko säästetään toukokuulta kesäloman yhteyteen), ja kerranki molemmat on vapaalla samaan aikaan kesästä! Ei viel ookaan ikinä tainnu olla sellasta lomaa meidän avioliiton aikana! :heart: Ainoo yhteinen kesälomamatka ollaan tehty kesällä 2005, kun mentiin kihloihin Kolin huipulla. Mies oli jotain neljä vai viis päivää mun vanhempien kesämökillä, palas sieltä Turkuun sitten mun siskon perheen kyydillä, ja minä jäin viel vanhempieni kanssa mökkeilemään (asuin silloin siis kotona vielä). Tää kesä on eka jolloin oikeesti me saadaan vaan lomailla yhdessä. Tähän on kenenkään turha sanoa, että ei se oo mitään lomailua vauvan kanssa, tai sitten ei seuraavat 20 kesälomaa oo mitään lomailua. :LOL:
Ihan järjetöntä miten mielialat vaihtelee päivien välillä. Perjantaina olin ihan maani myynyt ja kaikki elämän ja maailmankaikkeuden huolet kaatui juuri mun niskaan ja tänään taas ei vois elämä paremmin olla! :D

Laala ja Punkero rv26+5
 
millipilli
Sunnuntaita...

Ei mulla esikoista odottaessa hanuriin työnnetty ainakaan yhtään mitään :D

Säde, tsempit valmiiksi jo harjoitteluun! Mä en varmaan viittä viikkoa enää jaksais... kun yksittäiset keikkapäivätkin tuolla vastasyntyneiden tarkkailussa/keskolassa jo ottaa voimille fyysisesti.

Ihania masukuvia ootte laittaneet! Hanilla siellä linea negrakin hienosti näkyi. Mulla ei oo tässä raskaudessa tullut ollenkaan. Poikaa odottaessa olikin sitten tämänkin raskauden edestä.. :whistle: ylös asti oli ja tummana.

ventti, kivalta kuulosti sun sauvakävelylenkki. Tosin mä oon ihan kade :D ite en pysty enää ees lähikauppaan kävelemään kun sattuu...

vaatteista, mä oon joitakin 50cm -vaatteita hankkinnut. Meillä esikoinen oli 49cm syntyessään ja 50cm -bodyista piti kääriä hihat kun ne oli niin isoja :D ja 56cm -vaatteet menikin sitten pari kuukautta ainakin.

asunnosta, meillä on kaksikerroksinen rivarikolmio jossa neliöitä muistaakseni joku 88... en nyt mee varmaks sanomaan :LOL: :LOL: ja silti tuntuu että alkaa ahtaaksi käydä. Esikoista odottaessa muutettiin kaksiosta toiseen (eka oli hissitön ja tosi pienet pesutilat) ja se oli kyllä meidän perheelle huono ratkaisu. Vuosi siinä sitten vaan asuttiinkin. Me kun ollaan miehen kanssa molemmat sellaisia että kaivataan tilaa... kyllä kävi kaksio tosi ahtaaksi. Ja sitten vielä poika oli niin tolkuttoman huono nukkumaan, että harmitti tosi paljon kun ei saatu omaan huoneeseen ennen tähän asuntoon muuttoa.

pesuaineista, meillä on ihan koko perheelle käytössä Erisanin nestemäinen pesuaine joka on hajusteeton ja herkälle iholle tarkoitettu. Vauvan pyykit pestään samassa muiden kanssa.

Talvitie, joo tuo on sitä 7 veljestä Polkka -lankaa joka tekee raitojen lisäks noita kuvioitakin.

Sairaalassaoloajan vauva saa olla sairaalan vaatteissa. Se on kuitenkin vaan se pari-kolme päivää mitä siellä ollaan (jos ei mitään ihmeitä tule) enkä viitsis sieltä paljoo pyykkiä kotiin kantaa. Sitä ehtii kotona pestä sitten ihan riittävästi muutenkin :D

Seuraavista lapsista oli ollut puhetta. Meillä todennäköisesti lapsiluku jää tähän kahteen. Joskus oon kolmesta haaveillut, mutta oon nyt todennut että kaksi taitaa olla se meille sopiva luku ainakin näillä näkymin. Ja mä en jaksa edes ajatella toista tällaista raskautta kun tää toka on ollut... esikoisen odotus oli niin ihanaa ja vaivatonta ja nyt ei pysty mitään tekemään ilman että johonkin päin sattuu ja mielialatkin on ihan perseestä koko ajan.

Mä eilen kauppareissulla ostelin vauvaa varten jo valmiiksi kaikkee "pikkusälää" kuten ekan vaippapaketin, tutit, pari pullotuttia, kosteuspyyhkeitä ja itelle rintakumit ja liivinsuojat. Pitää vähän koittaa jakaa näitä kustannuksia eri kuukausille... ens kuussa on kuitenkin isompia hankintoja edessä ja se Lapin matka ja sitten maaliskuu tulee olemaan muuten vaan tosi tiukka taloudellisesti. Onpa sitten valmiina odottamassa jo jotain.

millipilli & Frank 29+0 *poooks*
 
millipilli
Laala, pöh... sanokoot muut mitä hyvänsä mutta kyllä meillä ihan kunnolla LOMAILLAAN lapsenkin kanssa :D se on vaan vähän erilaista lomailua kuin ennen. Niin ollaan kierretty Lapit kuin Espanjatkin ja ihan on lomatunnelmaan päästy. :D Ekan kerran lähdettiin autoillen Lappiin kun poika oli 2kk.
 
hyvvää sunnuntaita!
koitan just tehä tässä listaa että mitä kaikkee pitää hankkia vauvalle valmiiksi kotia, tietääkö kukaan mitään hyvää nettisivua missä ois listattu kaikki tarvittavat??
ja toinen kiva ois jos jossai ois mitä kaikkee pitäs pakata mukaan sinne synnärille sitte :)
aattelin et hyvä ois kattoo kaikki valmiiks tarpeeks ajoissa, eihä sitä koskaa tiiä mitä sattuu :D

ziki ja mimmi 26+2
 
millipilli
ziki, siinä neuvolasta saadussa Vaukirjan Odotus-kirjasessa oli joku esimerkki sairaalakassin sisällöstä ainakin.

Mutta tässäpä mun listaa...

Sairaalakassiin mulle pakolliset:
- neuvolakortti
- huulirasva
- kamera
- puhelin ja laturi

ja sitten muuta mitä mukaan otan...:
- omat tossut (TAYSassa on ainakin ihan huonoja ne sairaalan tossut)
- imetysliivit + liivinsuojia + rintakumi (rintakumin kyllä saa sieltäkin lainaan)
- ristikkolehti :D (viimeks ainakin kävi aika pitkäks)
- hammasharja + tahna, shampoo, hoitoaine ja joku rasva
- bepanthen!!! (tän melkein voisin laittaa omiin pakollisiin)

ja sitten vauvalle kotiin
- vaippoja
- kosteuspyyheitä
- pumpulipuikkoja (navan puhdistusta varten)
- keittosuolatippoja
- sinkkivoide
- perusvoidetta (Mä tykkäsin esikoisella käyttää Aqualania pumppupullosta kun sitä voi käyttää myös pesuaineena. Eli sen kanssa sai hyvin putsattua tiukassa olevan kakankin hanan alla)
- vanulaput (tykkäsin käyttää silmien puhdistukseen jne)

jos tästä nyt siis unohtaa noi isommat jutut kuten sänky jne.

Ei mulle tuu nyt muuta mieleen :D

muoks. silloin kun esikoista odotin ja käytiin TAYSan tutustumiskäynnillä niin siellä suosittelivat että isäkin ottaa synnytykseen oman sisäkengät/-tossut mukaan koska sairaalan tossut ei oo kovin hyviä ja kokoja ei välttämättä löydy
 
Pikainen kirjoitus tällä kertaa... Saas nähdä kuinka pitkä tästäkin tulee :whistle:

Joensuussa synnytystapa-arvioinnissa ainakin kokeillaan häntäluu takimmaisen oven kautta. Kuulostaa tosin siltä että muualla sitä ei sitten tehdäkkään. Ei haittaa, pääasia että kunnolla tutkivat mahtuuko tulemaan eikä niin että ensin hutkitaan ja sitten vasta todetaan ettei mahdu. Serkku just soitteli tuossa perjantaina että hälle olivat Jyväskylässä ultrassa sanoneet kun nyt toista siellä odottaa ja ensimmäisen teki Joensuussa että parasta hoitoa on odotusajan ja synnytyksen suhteen saanut Joensuussa. Kuulemma Jyväskylään tulee vasta marraskuussa samat ultralaitteet kun Joensuussa on. Kivalta tuntuu ajatus päästä Joensuuhun tositoimiin kun paneutuvat asioihin kunnolla =) Ja Joensuun jonkun aikainen ylilääkäri on miun käsityksen mukaan ottanut käyttöön sen liikelaskentakäytännönkin, joten seuraavat hyvin vauvelin vointia ja ovat olleet ehkä sitten edistyksellisiä näiden asioiden suhteen. Rauhoittaa kummasti näin ensisynnyttäjän mieltäkin kun tietää että pitävät hyvää huolta.

Lipasto ja hoitotaso-asiat kunnossa, tehtiin perjantaina todella hyvät löydöt! Hoitotaso 40 ? loppuunmyynnistä ja lipasto täyspuuta 140 ? kun pinnassa oli pientä kolhua ja liimajälkiä. En olisi uskonut että selvitään 180 eurolla koko hankinnasta! Nyt on vaavin vaatteetkin pesty ja osa laitettu jo lipastoonkin. Tulee niin paljon realistisemmaksi taas tämä vauvan tulo :heart:

Mutta nyt täytyy mennä, heipat!

Sanni-Maria ja pikkunen 31+1 (Viikot yllätti ja unohtui se 30+0 masukuva... Tosin ei olla pahemmin noita masukuvia otettukaan)
 
ootte taas ollu vauhdissa viikonloppuna. sai lueskella monta sivua.

Tosta sinkkivoiteesta tuli mieleen että sitä ei sitten tänä vuonna ollu lainkaan äitiyspakkauksessa 05 pakkauksessa oli kun esikoiselle sen sain. meinasin jopa unohtaa koko voiteen.. :whistle:

pitäs mennä kellarista kaivamaan vauvan vaatteet esille ja vähän ensin erotellla unisex vaatteet pojan vaatteista kun ei oo sukupuolesta hajuakaan.

risteily on ristelty ja voi juma mikä show oli.. ensin lähtiessä bussista helsingissä tajusin että mun käsilaukku on kadonnu. no eihän sielä ollu kun meidän kaikki rahat käteisenä ja matkaliput. :ashamed:

eikun soittelee sitten bussiyhtiöön että löytyykö sitä ja pienen etsinnän jälkeen selvis että bussissa on ja matkalla toiseen kaupunkiin.. taksi alle ja bussia ottamaan kiinni yli 50km lenkki tuli ja 1h aikaa yhteensä ehtiä terminaaliin lähtöselvitykseen ja mulle jäi vielä 5min luppoaikaa :D Tosin taksilasku 75e |O

nyt sitten väsyttää oikeen olan takaa ja selkä on tai oikeestaan vois olla olematta :(

Nellah ja 29+1
 
Millipilli: Kiitti tsempeistä! Ite kanssa vähän jännitän omaa fyysistä sekä henkistä jaksamista, mut pakko mennä kokeilee ihan vaa jo opintopisteiden takia. Toi lista oli kans hyvä, jonka zikille teit. Mäki otan siitä vähän vinkkejä :).

No toivottavasti ne sais sen häntäluun paikan tutkittua jotenki toisellaki tavalla.. Oon jotenki nii estyny et toi ajatus on ahdistanu mua tässä nyt pari päivää :LOL:.

Jotenki tuntuu, että niitä raapimissuojahanskoja (ei varmasti ollu virallinen nimi) ei oikee tahdo löytyy mistään. Haluisin ennemmin ihan tavalliset valkoset tms. yksinkertaset.... Ei jotenkaa ollu mun tyyliset ne jotka on äitiyspakkauksessa. Niin, että olisko jollaki vinkkejä mistä löytäisin sellaset?
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
sitte siihen listaan vois lisätä siteitä. on sitte mukavampi lähteä kotiin kun ei tarvii olla siinä sairaalan vaipassa :eek:
ja tosiaan isälle ne omat tossut.
Taysassa oli ihan tavallisiakin siteitä vaippojen lisäksi :D mutta kotiin ainakin ostaa niitä siteitä ja tosiaan kannattaa olla sellaisia joissa ei oo muoveja... eli siis alwaysit ei oo ehkä paras vaihtoehto
 
Hellurei! Sain eilen purettua päällimmäiset tuntemukset ja sit sain kuulla ns.ystävästäni joka vehkeilee ja puhu paskaa mun selän takana. Otin siitä itteeni ja ahdistuin, mutta tänään on jo parempi. Kiitos kun sain purkaa.
On tää raskaus oikeesti ihan kivaa aika ajoin ja tänäänkin oltiin koko perhe uimassa. Kun tultiin sieltä sain oikeen mojovan supistulsen ja henki salpaantui kun pelästyin...huh. Onneksi ei toistunut sen jälkeen ja nyt taas ok. Tiistaina mulla on onneksi se rv28 lääkäri ja yksityisellä, niin juttelen jaksamisestani siellä.

Säde: mä löysin Stockalta niitä tumppuja mutta en raaskinut ostaa ku olivat turhan tyyriit. Sit oon nähy niitä myös H&M:lläkin.
Vaunuista: tein löydön huuto.netistä ja sain sieltä kaksi vuotta vanhat Emmaljunga smart duot tosi halvalla. Tummansiniset ja oon kyllä tosi tyytyväinen. Vanha Teutoniat menee partsille.
Vaatteista: sairaalaan en ota omia vaatteita ku kotiinpaluuta varten. samoin vauvalle kans. Me tuskin ollaan yhtä päivää pidempä jos kaikki ok. Viimeksi oltiin kotona kun poika oli 26h ikäinen.
Mä en osaa vielä alkaa laittaa vauvan vaatteita esille tai saati sitte pestä niitä, kun viikkoja on vielä jäljellä niin paljon. Kai tää on joku psykologinen juttu.

Hei mites sen pk tapaamisen kanssa? Vieläkö ollaan yrittämässä yhteistä aikaa?

Voikaatte hyvin
Superheppuli ja "Helena" rv 28
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
ziki, siinä neuvolasta saadussa Vaukirjan Odotus-kirjasessa oli joku esimerkki sairaalakassin sisällöstä ainakin.

Mutta tässäpä mun listaa...

Sairaalakassiin mulle pakolliset:
- neuvolakortti
- huulirasva
- kamera
- puhelin ja laturi

ja sitten muuta mitä mukaan otan...:
- omat tossut (TAYSassa on ainakin ihan huonoja ne sairaalan tossut)
- imetysliivit + liivinsuojia + rintakumi (rintakumin kyllä saa sieltäkin lainaan)
- ristikkolehti :D (viimeks ainakin kävi aika pitkäks)
- hammasharja + tahna, shampoo, hoitoaine ja joku rasva
- bepanthen!!! (tän melkein voisin laittaa omiin pakollisiin)
Mie lisäisin omia sukkia... valuvia ne sairaalan sukat..
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
ziki, siinä neuvolasta saadussa Vaukirjan Odotus-kirjasessa oli joku esimerkki sairaalakassin sisällöstä ainakin.

Mutta tässäpä mun listaa...

Sairaalakassiin mulle pakolliset:
- neuvolakortti
- huulirasva
- kamera
- puhelin ja laturi

ja sitten muuta mitä mukaan otan...:
- omat tossut (TAYSassa on ainakin ihan huonoja ne sairaalan tossut)
- imetysliivit + liivinsuojia + rintakumi (rintakumin kyllä saa sieltäkin lainaan)
- ristikkolehti :D (viimeks ainakin kävi aika pitkäks)
- hammasharja + tahna, shampoo, hoitoaine ja joku rasva
- bepanthen!!! (tän melkein voisin laittaa omiin pakollisiin)

ja sitten vauvalle kotiin
- vaippoja
- kosteuspyyheitä
- pumpulipuikkoja (navan puhdistusta varten)
- keittosuolatippoja
- sinkkivoide
- perusvoidetta (Mä tykkäsin esikoisella käyttää Aqualania pumppupullosta kun sitä voi käyttää myös pesuaineena. Eli sen kanssa sai hyvin putsattua tiukassa olevan kakankin hanan alla)
- vanulaput (tykkäsin käyttää silmien puhdistukseen jne)

jos tästä nyt siis unohtaa noi isommat jutut kuten sänky jne.

Ei mulle tuu nyt muuta mieleen :D

muoks. silloin kun esikoista odotin ja käytiin TAYSan tutustumiskäynnillä niin siellä suosittelivat että isäkin ottaa synnytykseen oman sisäkengät/-tossut mukaan koska sairaalan tossut ei oo kovin hyviä ja kokoja ei välttämättä löydy
kiitos!! :heart:
voisin vaikka ens kuun pinoon sitte lisätä etusivulle listaa kaikista noista tavaroista mitä kukakin jaksaa ehdottaa :)
 
AAM
raapimisenestotumppuja nähnyt mm h&m:llä & ainakin prismassamyynnissä.. maksoiko se pari euroa.. ja ne on muuten hyvin helppo tehdä itsekin..

Sairaalassa: mulla sairaalssa oli semmoi vuoto muuten päällä että siinä mitkää oolweissit ois pitänyt ko kaks seköndiä :ashamed: ainakaan pari ekaa päivää joten.. :whistle: juu ottaa mukaan vaan omia rättejä mutta helpompia (ja kauheamman näköisiä) ne sairaalanorsuvuotovaipat on :D eihän ne siellä mukavuuden vaan käytännöllisyyden takia on..
otan toki kans mukaan omat alkkarit mutta ne verkkokalsarit on niin kivan kiristämättömät ja kätsät :D oonko mä ainoa joka aikoo niitä käyttää ? sukat on kyllä kauheita siellä.. :x

AM & Hippunen 27+6 huomenna poks räts taas.. :)
 
Kiitti vinkeistä! H&M:llä oli jossain vaiheessa, mut nyt ku alkais olee ajankohtasta en oo enää nähny. Stockalla käyn vielä :). Ninetestä tilaan sitte viimesenä oljenkortena, ku oon niin kärsimätön etten jaksa kuitenkaa odottaa :ashamed:

Tosta vuotamisesta synnytyksen jälkee... Miten pahaa se on? Miksei sellasia missä on muoveja? Onks jotain tuotemerkkejä? Mul on varmaa ollu vähä liian kaunisteltu kuva siitä, millasta on heti synnytyksen jälkee.
 
millipilli
Noi omat sukat olikin hyvä! En olis muistanut. Viimeks olikin omia sukkia mukana :D

AM, ihan takuulla käytän niitä verkkohousuja vaippojen kera tälläkin kerralla :D

säde, mulla oli esikoisesta niin että sen pari-kolme päivää jonka olin sairaalassa vuodin ku seula... todella tuli ne sairaalan vaipat tarpeeseen. Sitten vuoto jatkui ehkä menkkamaisena pari viikkoa ja sen jälkeen vielä nelisen viikkoa tiputteluna. Muistelisin ainakin, että kaikenkaikkiaan kuus viikkoo kesti jälkivuoto. Mä en ainakaan eka kerralla olis pystynyt muovitettuja siteitä käyttämään kun värkki oli niin hellänä ja oli yhteensä neljä tikkiä (epparihaavassa kolme ja yksi yksittäinen) ja lisäks se muovi hautoo inhasti.
 
:wave: täällä kans yks joka tykkää pitää niitä sairaalan verkkopikkareita ja sairaalassa tietysti pidän myös niitä vaippoja. kotia lähtiessä oli tosiaan pakko vaihtaa ku tuntu ettei housut muute mahtunu jalkaan :LOL:

mäki kävin henkka maukassa kattoo niitä tumppui mut enpä löytäny nyt??!!

jälkivuoto oli mulla tosi vähäistä. ihan parissa tunnissa loppu kova vuoto ja sit tuli sellast niukempaa ku menkat (huom. niukempaa ku mun menkat, mitkä on ku niagaran putous) et helpolla pääsin.
 

Yhteistyössä