*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

:heart: just laitoin pyykkejä kuivumaan ja pesin vähän bebenkin vaatteita samassa. ui kun ne on söpöjä tuolla narulla :snotty: oon kyllä miettinyt että pitäiskö ostaa vauvan vaatteille ihan omat pesuaineet, miniriskiä tai semmosta vähän parempaa. me kun käytetään tota sertoa pääasiassa.

kummeista me ollaan tultu semmoseen päätelmään, ei ihan satavarmasti mut aika varmasti, että mein lasta ei kasteta kirkollisin menoin. pidetään aikanaan nimiäiset ja kummit on sit "siviilikummeja" tjsp. helpompi niillekin kun kaikki ei kuulu kirkkoon. tää jotenkin sitä paitsi on hyvä jatkumo sille, että meitä ei myöskään vihitty kirkossa vaan käytiin salaa kahdestaan maistraatissa.

nimi yks tytön nimi on aika varma, mutta sen enempää ei vielä olla mietittykään. ehtiihän tuota.. :D

mies synnytykseen on ollu alusta asti jotenki selvää että tulee. tai oon kyllä ajatellut, että jos hän jostain syystä ei kykene niin mielelläni otan äitini sinne, tai vaikka siskoni, hänet kenellä on se vakava verisairaus. voi olla ettei hän tule ikinä saamaan omia lapsia.. näillä näkymin mies kyllä on itse tulossa mukaan.

kertokaa joku kun oon vissiin hölömö, että onko tossa mein city kopassa kantokahvat vai ei? mä en niitä löydä, en ainakaan sieltä vetskarien sisäpuolelta.
 
Meil on pesupähkinät käytössä ni voi huoletta pestä pikkuisenkin vaatteet sillä =) Ei jää mitään jäänteitä ja on hyväksi luonnolle :)

Laala ai no sitten :D Meil on kans kaksio,saunallinen. 58 neliöö, mutta aiotaan muuttaa neliöön (noin 80 neliötä) jos vaa saadaan kaupat tehtyä. Eli saa nähdä. Mut jos tähä jäädään ni kyl tänne mahutaan joten kuten. Sit pitäs vain hankkia uus lipasto/vaatekaappi mytyn vaatteille sekä siirtää tää tiettaripöytä kaikkinensa olkkariin jotta mahtuu pinnis sit makkariin. Eli kyl se järjestelemällä sit hoituu :) Täs o vaa huonosti noi neliöt käytetty ku olkkari o vähä liianki iso ja taasen makkari sais olla isompi. Mut jospa sitä pääsis muuttaan :heart:

nimistä meil ois muutamia eholla. Ja yks tytön nimi ois niin ihana mut se on iha liian yleinen mu mielestä (noin 65 000 suomessa), et sen vuoks ei innostais se vaikka muutoin onkin ihana nimi.. Pojalleki on useampi nimi. Pitää sit kahtoa tarkemmin mitkä mies hyväksyy ja minkä näköne pikkunen sit on :D

mies tulee ilman muuta synnytykseen :) On ollu itsestäänselvyys jo kuumeilu ajaltaki :D Ku se itse haluaa ja tottakai mä haluan sen sinne tueksi ja turvaksi :heart: Kumpa ny ei vaa sit ois mikään liia nopee synnytys (ystävällä esikoinen tuli parissa tunnissa..) ni mies ehtii mukaan vaikka ois töitäkin sinä pvänä. Riippuu siis iha onko töissä ja missä päin on töissä.
 
SuukkoSuulle meil on viel tän kämpän pohjassa se ongelma, että keittiö on huonon kokoinen, meidän ruokapöytä ei mahdu sinne, mut toisaalta se ei oo pelkkä keittokomero vaan siis ihan keittiö, menee useempi neliö hukkaan. Sen sijaan olkkarissa on ruokapöytä. Olkkarissa on myös sohva, työpöytä, piano, tv... Ja makkarissa kaks kirjahyllyä ja sänky ja nyt pinnis, joten ihan järjettömän täynnä tää kämppä on jo. Vähän ollaan harkittu jos pitäis hakea esim VVO:lta kämppää, niillä on yhdessä talossa ihan inhimilliset kolmioiden vuokrat. Täytyy nyt katsoa... Just nyt ei haluta muuttaa mihinkään, katsotaan sit Punkeron syntymän jälkeen ku näkee miten elämä alkaa rullaamaan vauvan kanssa.

Nimistä vielä... Meidän Punkeron nimeä on vain 2700 Suomessa! Aika hassua, mielsin sen jotenkin yleisemmäksi nimeksi. No ihan selvää suomea se on se nimi, eikä edes mikään outo. :D Toista nimeä löytyykin sitten alle 70 kappaletta, eikä sekään ole mitenkään kummallinen mun mielestä. :D Kolmatta nimeä.... löytyy joko 22000 tai sitten kans sen alle 70, riippuen nyt että jos me näistä kahdesta vaihtoehdosta päädytään jompaan kumpaan... Mutta eka ja toka nimi olis vissiin aika varmasti ne mitä on mietitty (ellei tyttö näytä sitten ihan muulta kuin siltä nimeltä mitä ollaan mietitty, tai ole poika, pojan nimeä on 10000kpl Suomessa). :D
 
Mie tykkäisin yhestä nimestä ja tsekkasin nimipalvelusta ni niit ei oo kuin yks Suomessa! :D En ees tienny et on nii harvinaine ku on mu mielest kyl iha suomalainen ja täysin suomen kieleen sopiva.

Laala,meillä jos ois noi vähä tilaa ni sit varmaan kirjahylly ois eka josta luovuttais ja sen tilalle vaatekaappi. Piano lentäis kans myyntiin..:D Tosin ymmärränhä mie sen et se voi olla tosi rakas harrastus, itsellä se ei kyl sitä ole:p Ja kirjat pystyy säilyttään muuallakin kuin kirjahyllyssä
:saint:
 
Ihana villapaita millipilli! Teitkö paidan 7veljestä raitalangasta? Aika kivasti nuo raidat asettuvat :). MInä neulon neitoselle omaa valk.v.pun jussipaitaa parhaillaan :D. Voisin sitten laittaa myös kuvan kunhan valmistuu...

Kaikki tuntuvat suunnittelevan noita kotiutumisvaatteita. Minä taidan tehdä samoin kuin esikoisen aikaan, että pakkaan bodeja ja potkareita muutamat mukaan, en osannut esikoisen kohdalla päättää että mitkä sitten laitetaan kun tullaan kotiin :heart:. Ihan jo siksikin että pojalle oli varattu vähän erilaista kuin tytölle. Ja jos sattuu syntymään jättivauva, niin oishan se noloa jos ei kotiutumisvaatteisiin mahtuisikaan :ashamed:. NIin ja ehkä kahden vahvuista ulkovaatetta myös, voi sitten valita sään mukaan.

Oletteko miettineet että meinaatteko pukea vauvanne omiin vaatteisiin jo sairaalassaoloaikana, vai laitatteko omat vaatteet vasta kotiin lähtiessä? Jotenkin minusta ois kiva laittaa vauvalle omia päälle jo sairaalassa :heart: mutta en tiedä että kuinka yleinen tapa tuo on. Esikoisella taisi muistaakseni yhtenä päivänä ollakin sairaalassa oma body, kun sairaalan kaikki sopivan kokoiset kietaisupaidat olivat loppu, jäljellä oli vaan joku yli-iso malli. Pistääköhän sairaalan henkilökunta pahakseen jos sairaalassa pukisikin vauvan omiin kuteisiin heti eka päivästä lähtien??

Talvitie 29+3
 
SuukkoSuulle mä en oikeen voi heittää pianoo menee, ku opiskelen musiikkipedagogiksi. :LOL: Vaikka musta tuleekin siis varsinaisesti viulunsoitonopettaja, niin tarvitsen tuota pianoa... Niin ja meillä on tosiaan ne kaks kirjahyllyä ylhäältä alas täynnä... En oikeen tiedä mihin nekin sit heittäis. Oikeesti kyllä mun mielestä puolet kirjoista vois myydä, kun ne on jotain miehen englanninkielisiä fantasia- ja scifiromaaneja, ja ei se niitä oikeesti ikinä enää lue, kun kerran on läpi lukenu... :kieh: Mut se sano että myis heti jos sais jostain hinnan niistä, mut niin sikana niihin on rahaa uponnu että kyl aika paljon kirvelis ihan vaan poiskaan heittää... Mut joo, omapa on valintamme. Onneks olkkarissa on kuitenkin muuten ihan kunnolla leikkitilaa. ;) Se on aika iso huone kuitenkin. :)
 
toi on kyllä ärsyttävää toi tilan puute mistä ootte puhunut :kieh: meillä on kolmio 66 neiöö, eli eimikään iso. keittö just kanssa sellanen oikeen keittiön kokoinen mutta neliöt kätetty huonosti, niin ei pöytä mahdu, sellanen pitkän mallinen keittiö. olkkari kanssa turhan iso, mutta ruokapöydän kanssa just passeli :D meijän makkari on hyvän kokinen. meillä tänne nyt siirretty kilpaeri asustaan, kun asui ennen omassa huoneessaan. nyt se huone siis vauvalle. vauva nukkuu hetken meijän kanssa makkarissa ja omaan huoneeseen sit mahdollisimman nopeesti.

eniten ärsyttää, kun hissi on tosi pieni. sellanen mitä vanhoissa taloissa yleensä on. vaunut mahtuu, mutta mukaan vaan yksi ihminen ja sekin vähän vaikeeta. sitten alhaalla on n. 5 rappusta ja ylhäällä sama (6. krs) niin saa sitten vaunuja nostella :kieh: meillä on oma kämppä, vuoden päästä sais verottomana myydä, niin ajateltiin sitten neliöö vähän syrjemmästä, ettei joudu lainaa 60 vudeksi ottaan :D toisaalta on kyllä myös omakotitalo kuumetta ilmassa :whistle:

lähdin tänään kaupngille 11 aikaan ja kotiin vasta neljältä, hyvin jaksoi :D kaikkee kivaa taas lähti mukaan..ja rahat loppuu :headwall:
 
Laala, ai no sit se o vähä huonompi heittää sitä pois :LOL: Ja totta kai ku pianonsoitto on muutenki rakas harrastus ni eihä semmosta poiskaa pidä heittää.

Ja mie aion mytyllä käyttää sairaalassa sairaalan vaatteita. Siinähän ne pyykkää ne siel, en viihti rontata suotta kotiin likasia vaatteita kassissa. Vaatteet ku vaatteet, eipä se vaavi sitä huomaa ollaanko sairaalan tamineissa vai missä :p Ja kotiintulovaatteiks otan varmaa muutaman bodyn ja potkarit joista valihten. Yhen 50cm bodyn ja muutama 56 senttinen. Kahtoo ny et tuleeko noit pienempii muuteski lisää hankittua :) Anoppii vois pyytää ompelemaan jokin pienempi haalari tms.
 
Mä en muuten aio ostaa varmaan ollenkaan 50-senttisiä vaatteita. Mä olen ite ollu syntyessäni 54-senttinen ja ultrassa sanottiin että Punkero menee jo pituudessa viikon edellä (ja painossa viikon jäljessä), joten luultavasti jos ajallaan (tai yli) syntyy niin on myös pitkä tyttö. :D Sit jos se onki joku 48-senttinen kirppu niin annan miehelle ostoslistan mukaan mitä hakee ennen ku me päästään synnäriltä. :LOL:

Ja tosiaan sairaalassa sairaalan vaatteet, uskon että kotiin tullessa on muutakin mielessä kuin pestä muutaman päivän sairaalavaatteet, sitä pyykkiä tulee hetkessä muutenki ihan riittävästi.
 
No jos nyt saisin kirjotettua vähän ku mies kattoo telkkarii ja poika nukkuu..

vuffille jaksuja.. yks kaveri on ihan samassa tilanteessa (n.kk meitä eellä..)

Mul on nyt kans sokerirasitus takana ja 4.9-7.7-7.1 oli tulossuora.. oon tosi tyytyväinen vaik en tie tuleeko tosta paastoarvosta sanomista..

Kotiintulovaatteet oon ajatellu mukulalle ihan perus helppo body+housut, myssy, sukat ja hanskat ja sitten.. tein pojalle aikoinaan kaukaloon sellasen vetoketjullisen flesee-pussin joka osottautu sikalämpöseks.. sinne on helppo pistää lapsi ku lapsi eikä koollakaan oo väliä ja vetää vetska kii.. oli tosi kätevä kauppareissuillaki vaik oli vähä enemmänki pakkasta..

Vaunut ollaan vihdoin saatu päätettyä et hommataan Carenan-mikkä lie olivat tuplat mitkä oli uudes HobbyHallin lehdessäki.. muuta ei sit vielä olla ostettu eikä ees suunniteltu..

Imetyksen oon nyt sitte toistaiseksi lopettanut :'( pojan ollessa 1v4kk.. se muutti kivuttomasti omaan sänkyyn nukkumaan pinniksestä pois.. eikä se sit enää oo aamusin tissiä muistanu.. onneks saa taas pian alottaa.. Jätti poju muuten myös yötutin syönnin siihen helposti mut sit ollaan täs nyt viikko kuunneltu yöt lisääntyvää itkeskelyä ja päätettiin kokeilla antaa yöllä itkuun tutti niin AVOT saatiin pitkästä aikaa nukkua.. ei sillä tutin jätöllä mitään kiirettä oo ku ei se sitä kumminkaa nukahtamisee enää tartte.. pääasia et saa nukkua..

Imetyksestä vielä.. oon himoimettäjä.. (ei mun mielestä haittaa jos joku lopettaa ekan viikon jälkeen jos ei siitä tykkää).. ekat 4kk oli jos jonkimoista hankaluutta mut sit se on ollu melkeen vaan mukavaa.. tissipumppua käytin kans ahkerasti ja sellasen niksin keksin vasta yli 6kk pumppailtuani.. alotin pumppauksen vuoroin hieroen sormienvälissä nänniä ja pumpaten.. sai aika nopeesti herumaan ja pumppaus ei kestäny ikuisuutta ja saanu hikeä otsalle.. kannattaa sit kokeilla.. Nyt kyllä hommaan sähkökäyttösen pumpun..

Laitokselle otan muuten mukaan hennesin semmosen imetystopin.. viimeks oli semmonen pehmee Carrivelllin (mikälie) toppi ja oli sit ihan liian kiree ja hankala.. tommosta toppii käytin tosi paljo ja sopii melkeen tisseille ku tisseille ku nehän sit ottaa ja turpoo..

Nimiä on meillä nyt aika varmaksi mietitty sekä tytölle että pojalle.. eka poika kun on saanut molemmat nimensä miehen suvusta niin jos tyttö tulee nii sekin saa sitten molemmat minun suvustani ja poika saa vaan etunimen suvusta.. toinen nimi pojalle onki sitte ollu vaikee keksiä..

Ihania Masuja muuten teillä!!!!! :heart:

Vauvan asennosta mullakin on kyllä melkoisen vilkas muksu mahassa tälläkertaa, potkii millon mihinki suuntaan mutta on nyt tänää ollu kyllä ihan selvästi koivet alaspäin ku alapäässä tuntuu muljahtelua vähän väliä niin edes ku takana..

Nyt pitää lopettaa ja mennä kattomaan saadaanko tänäkin yönä nukkua..

Vointeja kaikille..

Elov. & Hose huomenna 27+0
 
Ihania TA!! :heart:

Meil on paljon erilaisia pikkusukkia ja pikku tumppuja ni niist varmaa löytyy sopivat :) On se mu mielest iha kiva jos ei tarvihe pikkusen hukkua 60 senttisiin vaatteisiin jos onki syntyessään vaiks 48 cm :) Mut iha vaa pari noita 50 senttisiä tai sit 52 senttisiä. Ite olin syntyessäni 52. Miehen mittaa en muista mut tais olla aikas pitkä, oisko ollu peräti 55. Eli sen puolesta saattais olla iha hyvissä mitoissa jo synnäriltä lähettäessä :heart:
 
SuukkoSuulle kiitos!
joo mä en ainakaan halua hukuttaa vauvaa liian isoihin
vaatteisiin, jos vaan sopivan kokoisia löytyy...mä oon ollut itse
50cm ja miehestä en tiiä, mutta oletan ettei meidän vauvasta
nyt kovin isoa voi tulla kun minäkin oon niin pieni...vaikka eihän
sitä koskaan tiedä...
kuuleman 50cm vaatteet on 50cm lapselle hieman liian isoja.
Meneehän ne kyllä varmaan aika nopeesti pieniksi...
 
TinyAngel joo en mäkään aio hukuttaa vauvaa liian isoihin, mutta kun uskon että oikeesti on pitkä vauva tulossa, niin turha ostaa valmiiksi liian pieniä vaatteita. Mies saa tosiaan sit hakea 50-senttisiä, jos näyttää siltä että pitääkin hakea pienempiä! Ja siis jos minuun tulee niin pitkä tyttö tulee aina olemaan, mullahan tätä pituutta on 182cm, joten kovasti ihmettelen jos Punkero on kauhean pieni. (tai onhan se kauhean pieni ja säälittävä, mutta siis ehkä ymmärsit...) :LOL:
 
Ja iltaa vaan mammat. :)

Nimistä: Mietitty on, mutta vielä kuitenkin hakusessa. Joitain ehdokkaita on tytölle, mutta päätöstä ei olla vielä tehty.

Miehen tulo synnytykseen: Mikäli vaan ei vauveli synny liian aikaisin (siis paljon ennen la:ta), että mies ehtii mukaan niin ilman muuta on tulossa. :)

Ruttana & Beanie 29+3 :heart:
 
Heippa. Ihania vaatteita ootte hankkineet pikkuisille.
Mun energiani on aivan kadoksissa enkä jaksa edes ajatella koko asiaa. Nyt tulee sit valitusta valituksen perään.....
Päänsärky jatkunut, huimaus palannut, yöt huonosti nukuttavia kun iskias todella jumissa...ei tää oo enää hei kivaa. Mun tarttis jaksaa siä töissä kaikkine kipuineen. Itkukin on tosi herkässä, niin kuin joku muukin taisi mainita, että itku tulee millon mistäkin asiasta. Tänään on vaan tällanen päivä. Sorry ladies! Vauva voi kyllä hyvin, liikeistä päätellen, mutta välillä en pääse kävelemään, kun vauva menee huonoon asentoon. Kiva sit hei jäädä kökkimään keskelle tietä ku jalkoja ei pyty liikuttamaan. Tää on todella meitin viimeinen prinsessa...Mä luovutan kaiken, mikä liittyy vähääkään raskauteen ja hedelmällisyyteen, jollekin muulle :LOL:
Päätän valitukseni tähän. Näihin kuviin ja tunnelmiin...öitä kaikille, jotka pystyy nykkumaan :D
Superheppuli ja "Helena" rv27+6 (8min kuluttua 28 :D )
 
superheppuli voi siuta :hug: samoja ongelmia täälläkin! sanoin ukolle tänää että menee kyllä jonkuu aikaa ennen ku uutta vauvaa rupeen kantamaan!!
ei oo helppoo tälläsen 157cm "pitkän" pätkän ku joutuu kantaa hemmetin isoa möllykkää.. :( itku on ihan liiankin herkässä eikä nukkumine oo kivaa ollenkaa! :(
sori tää vali! on vaa jotenki niin tuskanen olo taas vaihteeks..
ainii ja kaikenlisäks käärö on asettunu taas tonne hemmetin alas :kieh: ugh! ilkeelle tuntuu.

ihania masukuvia ja pikkusten vaatteita teillä mammat!
:heart:

ziki ja mimmi 26+2
 
Laala joo turhaanhan sitä ostella pieniä vaatteita jos tietää
että vauvasta on tulossa iso. :heart: :heart: ja tosiaan ainahan
niitä kaupasta lisää saa :D


zikiziki: toivottavasti olo helpottaisi! :hug: :heart:
ja saisit ainakin hyvin nukuttua. Minäkin heräsin tänään
5.00 ja nousin lopulta 6.30 kun mun niskat on niin jumissa
ettei oo koskaan ollut. on oikein pahaolo. olen tässä venytellyt
kohta tunnin eikä auta ollenkaan...tuntuu vaan että menisivät
pahempaan kuntoon. venyttäessä oikein särkee ja vihloo selkään asti
auts!!! miten ne nyt yön aikana on noin jumiin mennyt?!?!? :eek: :eek:
 
AAM
huomenta ! täältä vähän tekstiä influenssaviruksen kourista.. :wave:

Laalaa ikävä että teillä on tilaongelmaa.. :( joo pianosta luopuminen on kyllä aikas hankalaa.. :/ ehkä ne kirjat on helpompia :D

Kotiintulovaatteet: ihania ! mä en ole edes ehtinyt sen enempää miettiä.. okei ehkä vähän :D hiplasin pojan vaavavaatteita niin voi elämä kun on pieniä.. :)

Otin eilen vielä unipussin 0+6kuiselle semmoi tosi kätsä www.lastenhuone.fi tartti ko vaippa alle vaan ja pussiin.. testaan nyt ko tuli löytönurkassa vastaan :) maksoiko joku 16 euroa.. semmoi basicvalkoinen.. ja vetskarivinottais olkapäästä varpaisiin..

jaahas nyt tuli kakka ilmoitus joten vessahommiin :wave: leitörs lisää..

Am & hippunen 27+6
 
Laala meillä on kanssa tilaongelmaa. asunto kun on 45m2 yksiö ja täällä asuu myös mies ja muksu ennestään +kissa ja sitten vielä masukki. hissittömän talon ylin kerros :D .tosiaan kaupassa käynti alkaa olla mulle hankalaa ku poika täytyy kantaa (yli 12kg) sylissä ja kauppakassit.asunto haussa koko ajan, mutta hiljaselta näyttää vaikka ollaanki ns kiireellinen tapaus. =)

kirjoittelisin enemmän, mutta meidän pieni mies ei nyt anna rauhaa, ehkä myöhemmin :D
 
Heippa :wave:

Kivoja masuja ja vaatetusta teillä.
Ensi viikolla tulee varmaan mun tilaamani pikku vaatteet vauvalle kotiin joissa on kotiutumisvaatteet niin kuvailen sitten niitä ja maha on ensi viikolla myös sen Rv30 niin laitetaan samaan syssyyn.

Mua alkoi kyllä viehättää kovastikin Talvitien ajatus pukea vauva omiin vaatteisiin jo sairaalassa. Täytyypä pohtia asiaa :) Itselle meinaan ottaa ainakin alushousuja ja sukkia mukaan, sairaalan verkkokalsareita ja valuvia sukkia vihaan yli kaiken, yök yök yök.

Kai se taitaisi alkaa olla aika pistää pyykkikone pesemään vauvan vaatteita, alkaa etsimään sängylle ja muulle paikkaa ja tekemään hiljakseen niitä loppu valmisteluita ja hankintoja tulevalle pikkuruiselle, että on kaikki sitten valmiina. Ukkokin alkoi patistella sairaalakassin laittoon hiljalleen ja se täytyy tosiaan itse kasata. Mä luulen että meillä on hiukka eri käsitykset tarvittavista asioista. Miehelle kun tuntuu riittävän tyyliin "puhtaat kalsarit ja sukat" reissuun kun reissuun :D

Iitanen rv 29+5
 

Yhteistyössä